Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Jante 17"
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane III
Pages: 1, 2
NIonescu
Salutare!

Am un megane din 2011 - 1.5, 110cp, hatchback. Mi-am facut "damblaua" si am achizitionat jante de 17" - versiunea GT Line (anvelope 205/50 R17). O sa pun poze dupa ce le montez in topicul dedicat pozelor.

Am tot auzit diverse vorbe de la "nespecializati" practic ca o sa omor masina si o sa ma apuc cat de curand sa schimb pe la ea diverse componente la articulatii etc.

As dori cateva pereri de la voi (cei mai cunoscatori) daca o sa fie chiar asa sau la ce sa fiu atent. Tin sa precizez ca nu merg in bucuresti mai deloc si nici nu am ca tinta gropile in general.

O zi buna!
solidconvert
Exista o presiune suplimentara pe articulatii dar nu este un capat de tara! Sunt multe megane 3 echipate din fabrica cu jante pe 17'' si n au nicio problema. De ce ar avea a ta? Defapt cu jantele pe 17'', ai talonul anvelopei mai mic, devine putin mai rigida masina, iti creste putin consumul si pierzi putin la demaraj dar castigi la aspect. smile.gif
madhorsefuzzy
Sunt 2 variante: janta + cauciucul pe 17" sunt mai grele decat ce ai sau mai usoare.

Daca sunt mai usoare doar rinichii o sa aiba de suferit, pentru ca in cazul articulatiilor nimeni nu o sa poata sa-ti spuna ce sau mai ales daca se va strica ceva mai repede decat cu actualele jante si cauciucuri.

Daca sunt mai grele o sa ai in plus dezavantajul unui demaraj mai slab.

Daca mergi in afara cu masina nu vad probleme.
NIonescu
@solidconvert - La ce aspect avea ea inainte cu jante pe 15" de tabla si capace (se vede in poza de la avatar)... iti dai seama smile.gif) e o diferenta de la cer la pamant.

@madhorsefuzzy - Pana acum am avut jante de tabla 195/65 R15...Nu stiu care sunt mai grele/usoare.


Ms mult de raspunsuri, revin cu poze dupa ce le pun (le mai tin pe astea de iarna pt un drum la munte si dupa le montez).

O zi buna!
solidconvert
Eu cred ca sunt mult mai usoare tablele alea de 15'' cu anvelopele pe ele! Poti sa cantaresti o roata de magneziu (adica janta echipata cu anvelopa) si una de tabla tot roata completa la fel si vezi care este diferenta...
rusus
O janta tabla are în jur a 6.5 kg
rusus
Numai janta
azaghorth
Janta de tabla 16"(OEM) are 6.2kg,cu anvelopa de vara noua total 15.6kg
Janta de aliaj 17" (OEM) are 10kg,cu anvelopa de vara uzata total 19.3kg
Jantele de aliaj sunt mai aspectuoase dar putin mai grele.
Cu siguranta jantele pe 15" sunt mai usoare
solidconvert
Exact ce am banuit! Deci initiator, ai sa resimti aceasta diferenta in demarajul masinii! smile.gif
NIonescu
QUOTE(solidconvert @ 20 Mar 2017, 16:47)
Exact ce am banuit! Deci initiator, ai sa resimti aceasta diferenta in demarajul masinii! smile.gif
*



Ok, am inteles. Asta e, voi ramane la semafor mai in spate nitel smile.gif), daca o sa merg ca inainte.
SandelBS
Cat de mare e diferenta la demaraj? 0,47 s? Are diesel deci ramanea oricum in urma. Pana la urma, ca sa iti admire lumea jantele tre sa mergi mai incet, deci avantaj
NIonescu
QUOTE(SandelBS @ 20 Mar 2017, 17:46)
Cat de mare e diferenta la demaraj? 0,47 s? Are diesel deci ramanea oricum in urma. Pana la urma, ca sa iti admire lumea jantele tre sa mergi mai incet, deci avantaj
*



Tare asta smile.gif)
poomp
Si eu am 205/50/17 cu jante originale de Renault si cauciucuri GoodYear de vara acum
Aspectul e aspect pana la urma,nu te mai uiti la demaraj ,e frumusete totusi...
La greutate nu am probat ,n-am fost curios,dar cred ca sunt destul de grele...
La consum carburant stau destul de bine ....fara comentarii aici....am si 1,5 90cp FAP...
La socurile simtite in trafic trebuie sa recunosc totusi daca nu este de calitate drumul se simte destul de bine, si implicit cred ca are efect negativ pe perioada mai indelungata asupra articulatiilor/caroseriei.

ionut L.
ca idee aveam iarna niste jante de 15 cu cauciucuri 195/65/15 iar apoi mi-am pus niste jante de tabla structurale pe 16" cu cauciucuri 215/55/16 si in afara faptului ca este mai bine asezata parca a scazut si consumul, sunt curios cand trec la cele de vara pe 17 va mai creste consumul?
chrest70
Pentru NIonescu eu mi-am pus jantele de 17'' din postarea #1 cu cauciucuri Dunlop Bluresponse . Constatari dupa aproape 18000 km ....masina mai dura pe gropi , stabilitate si tinuta de drum imbunatatita franarea mai eficienta per total se merita sa faci trecerea . Consumul a crescut un pic inca nu am calculat.
O precizare incearca sa alegi cauciucuri de marca eventual cu un coeficient de zgomot cat mai mic 68 dB.
I.Neagu
Salut,

A venit vremea sa schimb anvelopele de iarna cu cele de vara si cum cele de vara sunt cam uzate as vrea sa cumpar altele noi. Intrebarea mea este: pentru jante 17' in cartea masinii cand am inmatriculat-o este trecuta dimensiunea 205/50/17 dimensiune cam atipica si scumpa daca vreau un cauciuc mai bunicel (nici de varf dar nici Landsail) . Astazi am vazut ca pe usa masinii sunt trecute mai multe dimensiuni, iar pentru 17' ar mai fi o varianta 225/45/27.

Daca nu e trecuta in carte dimensiunea risc ceva la un control?
Sunt solicitate suplimentar servodirectia sau articulatiile masinii in cazul in care as dori sa cumpar anvelope pe 225/45/17?
cj98czh
QUOTE(I.Neagu @ 18 Apr 2017, 13:38)
Daca nu e trecuta in carte dimensiunea risc ceva la un control?
*



Nu risti nimic ... iti ia talonul ... platesti amenda si te asteapta la RAR cu anvelope trecute in CIV ... ca sa iei talonul .. in rest nici o problema.
I.Neagu
De ce de fiecare data noi romanii trebuie sa fim mai destepti unii decat altii? De ce nu putem da un raspuns fara satira?
Stiam si eu ca se poate sa imi ia talonul, dar depindea de tipul controlului: la control de rutina de exemplu in talon nu sunt trecute dimensiunile (ca sa fac si eu satira pot sa zic ca daca tu ai masina din anii 90 si nu ai schimbat-o ai talon vechi si atunci ai dimensiunile anvelopelor trecute)

Ma asteptam sa imi zica cineva avizat daca as putea trece 225 45 17 in carte daca ma duc la RAR de exemplu, nu sa faci tu misto de unii sau altii.

Daca asa stii tu sa faci posturi pe forum, imi pare rau pentru tine.
solidconvert
Aceeasi dilema am avut o si eu! 225/45... sunt mai grele decat 205/50... diferenta foarte mare de pret nu prea este intre ele si aici ma refer la o anvelopa middle spre high. Pe usa este generic stickerul ala, respectiv se tine cont de el in functie de motorizare. In caz de vreo nasoleala, nu prea esti in regula in cazul in care echipezi masina cu altceva decat in carte. Repet: si eu am vrut sa merg pe 225 dar din alte considerente si am renuntat pana la urma si am pus tot de 205. Oricum decizia iti apartine! wink.gif
AndreiMR
QUOTE(I.Neagu @ 18 Apr 2017, 15:18)
De ce de fiecare data noi romanii trebuie sa fim mai destepti unii decat altii? De ce nu putem da un raspuns fara satira?
Stiam si eu ca se poate sa imi ia talonul, dar depindea de tipul controlului: la control de rutina de exemplu in talon nu sunt trecute dimensiunile (ca sa fac si eu satira pot sa zic ca daca tu ai masina din anii 90 si nu ai schimbat-o ai talon vechi si atunci ai dimensiunile anvelopelor trecute)

Ma asteptam sa imi zica cineva avizat daca as putea trece 225 45 17 in carte daca ma duc la RAR de exemplu, nu sa faci tu misto de unii sau altii.

Daca asa stii tu sa faci posturi pe forum, imi pare rau pentru tine.
*



Poti trece dimensiunea aia in carte, cu conditia ca o reprezentanta Renault sa iti ofere un document oficial prin care sa se ateste faptul ca pe modelul tau de masina se poate pune acea dimensiune. Cu documentul respectiv te duci la RAR si se trece noua dimensiune in carte. Acum, daca reprezentanta nu vrea sa faca lucrul asta, legal nu ai ce sa faci. In principiu, atat timp cat ambele dimensiuni sunt trecute pe sticker-ul respectiv, le poti folosi fara probleme de ordin tehnic. Legal, e musai sa ai dimensiunea trecuta in carte...
I.Neagu
Multumesc de informatii!

O sa merg mai departe pe 205/50.

18 Apr 2017, 19:45:
Salut,

Stiu ca topicul este aferent jantelor 17', dar am cautat toata ziua si nu stiu cu ce sa incalt masina pentru dimensiunea 205/50/17.

Cei care au cumparat anvelope de buget gen: kelly uhp sau tiger syneris ne pot spune o parere despre cum se comporta masina pe asfalt ud? Marcile prezentate sunt divizii low-cost ale marilor companii goodyear, respectiv michelin.

Pe de alta parte as vrea sa cumpar nexen n'fera ru1 dar nu sunt sigur daca merita diferența de 120lei/anvelopa.

Este important sa ne luam dupa eticheta verde a anvelopei? Pentru ca daca o iau asa, am gasit debica presto care specifica pe eticheta clasa A la franare pe asfalt umed si C la economie de carburant, iar ca pret le gasesc intre nexen si kelly.

BMA.GL
I.Neagu ai luat in calcul varianta pentru anvelope 215/50/17?
Cat ai J-ul jantei ?
I.Neagu
Pai tocmai ce intrebam colegii in posturile anterioare ce se intampla daca pun alta dimensiune. Din pacate, pentru a nu da banii pe amenzi voi fi nevoit sa raman la 205/50/17.
silvanu96
Din ce am observat eu la diferitele clase de gume, pot spune cam asa:
-la o utilizare normala a masinii, zi de zi, cum fac majoritatea, nu vei sesiza diferente intre un top si un lowcost.
-diferenta majora sesizata va fi durata de viata ,un top te duce in 80mii un low se opreste la 40mii
-mai intra aici si parerea celor de la vulcanizare: un low cere mai mult plumb la echilibrare.
AndreiMR
Kelly, Tigar si alte low-costuri sunt exact ce te-ai astepta...slabe in conditii de umezeala, foarte slabe la solicitari mai mari, dar isi fac treaba pe uscat. La mers "batraneste" probabil ca nu o sa simti niciodata diferenta intre o anvelopa buna si una low-cost, dar intr-o situatie de franare de urgenta, de schimbare brusca a directiei va fi un comportament total diferit. Cat despre eticheta aia, sigur nu e 100% relevanta, fiindca fiecare producator si-o stabileste singur, nu e acordata de vreun organism independent.

Parerea mea e sa te orientezi catre ceva mid-range, daca n-ai un buget foarte consistent, si sa eviti marcile low-cost sau chinezesti. E o diferenta de pret, dar cand pui la socoteala faptul ca un set de anvelope il folosesti cativa ani, si e singurul punct de contact intre masina si asfalt, probabil ca se schimba perspectiva.

Kumho, Falken, Barum, Toyo, Nexen...toate sunt anvelope decente la preturi corecte pentru ce ofera.
madhorsefuzzy
QUOTE(AndreiMR @ 19 Apr 2017, 08:45)
Cat despre eticheta aia, sigur nu e 100% relevanta, fiindca fiecare producator si-o stabileste singur, nu e acordata de vreun organism independent.
Dar in ceea ce priveste zgomotul de noua al anvelopei este destul de relevanta.
solidconvert
QUOTE(BMA.GL @ 18 Apr 2017, 21:32)
I.Neagu ai luat in calcul varianta pentru anvelope 215/50/17?
Cat ai J-ul jantei ?
*


Dimensiunea asta nu s a pus niciodata pe megane... unde mai pui si ca sunt mai mari in talon/diametru decat cele de 205/50/17.
BMA.GL
Inainte pe masina aveam 205/65/15 ,acum am 225/45/17 si intentionez sa pun 215/50/17,am atasat poze comparative de calcul.
solidconvert
Eu am mai spus si pe alt topic ca am mai vazut meganet incaltat cu 215/50/17 si nu arata rau deloc... chiar parea din acelasi film. Acum fiecare face ce doreste. wink.gif
I.Neagu
Salut,

Multumesc de sfaturi. Gandindu-ma ca pot sa cumpar anvelope low-cost si sa ma trezesc ca imi pare rau de alegerea facuta, am ales sa cumpar nexen n'fera ru1, in special din cauza faptului ca pe masina de serviciu am nexen si sunt foarte multumit de ele (si masina de serviciu chiar o alerg spre deosebire de masina personala cu care merg doar de placere).

Toate bune si multi km fara probleme.
BMA.GL
I.Neagu de unde ai luat anvelopele si la ce pret? Multumesc
I.Neagu
Salut,

Am comandat la Anvelodrom la 324lei/bucata. Dupa ce am dat comanda am vazut ca la auto-serv lujerului au un pret mai mic cu vreo 10lei, dar asta e. Macar de la anvelodrom am mai comandat si mi-au spus ca sunt dot2017.
BMA.GL
Ok merci fain,caut gume 215/50/17 din ce am citit Nexen sunt ok in ceea ce priveste raportul pret/calitate,mult mai ok decat cele de la Tigar.
I.Neagu
Salut,

Eu am comparat Tigar cu Kelly si alte marci low-cost.
Nexen nu cred ca poate fi comparat cu Tigar, decat in termenii in care au specificat si colegii inainte: mers "batraneste" si foarte preventiv. Din punctul meu de vedere am verificat Nexen N'Fera Ru1, Kumho HS51 si as fi vrut si cu Hankook Ventus Prime 4 dar erau ceva mai scumpe. Alegerea a fost simplu: Nexen era putin mai ieftin, statea bine in teste si review-uri si este cea mai silentioasa anvelopa din cele 3.

Pe de alta parte, pe forumuri straine colegii mentioneaza faptul ca noua anvelopa Kelly Fierce UHP by Goodyear ar fi exact vechea anvelopa goodyear eagle F1 (sau ceva de genu), doar ca unii din ei s-au plans de peretii laterali prea subtiri si de aici in cazul unei gropi mai zdravene posibilitatea de explozie.
Sooky
Va salut, Luni am reusit si eu sa imi cumper 4 jante de Gt, ce spuneti arata mai bine?biggrin.gif
Anvelopele sunt 205.50.17
Flatron
Foarte faine, să o stăpânești sănătos!
Zng
Am sunat acum ceva timp la renault pentru genul ala de hartie pe care sa o duci la rar in ideea de a pune roti cu alte dimensiuni.. Renault nu da nimic. Mai e o solutie in care cei de la rar fac teste cu diferite tipuri de marimi ca sa vada ce ok pentru masine in materie de siguranta si parametrii etc.. dar costul testului este de cca 8000 lei ... Masina trebuie incaltata cu exact marimile care apar in civ.. si amenda pe care o primesti de la poliie e pistol cu apa p langa scenariul in care daca din nefericire esti impicat intr-un accident avand roti necoraspunzatoare. Si casco si rca-ul se anuleaza instant smile.gif)) practic asta e unul din aspectele pe care prima sunt verificate.. iti cauta nod im papura..
lungan
Ce fel de jante vrei sa pui pe masina? Cele de 17 nu sunt ok? Eu pentru iarna am jante de 15 si chiar si asa, masina se comporta destul de bine pe viraje.
silvanu96
Colegul are Fluence si aici au omologat niste dimensiuni idioate (parerea mea) care te cam frig la buzunar cand e vorba de schimbat gume.
poomp
QUOTE(Zng @ 13 May 2017, 18:44)
Am sunat acum ceva timp la renault pentru genul ala de hartie pe care sa o duci la rar in ideea de a pune roti cu alte dimensiuni.. Renault nu da nimic. Mai e o solutie in care cei de la rar fac teste cu diferite tipuri de marimi ca sa vada ce ok pentru masine in materie de siguranta si parametrii etc.. dar costul testului este de cca 8000 lei ... Masina trebuie incaltata cu exact marimile care apar in civ.. si amenda pe care o primesti de la poliie e pistol cu apa p langa scenariul in care daca din nefericire esti impicat intr-un accident avand roti necoraspunzatoare. Si casco si rca-ul se anuleaza instant smile.gif)) practic asta e unul din aspectele pe care prima sunt verificate.. iti cauta nod im papura..
*


Pai da daca nu sunt trecute in CIV este o problema destul de grava inte-un caz de accident ceva ,dar daca le vrei pe asfalt e pe riscul tau ,ceea ce spui tu eu le am trecute pe usa stanga sofer ,inclusiv si in CIV ,cu presiuni in pneuri cu tot ,cu toate ca este recent inmatriculata ,asa a venit cu 205/50/17 cu jante cu tot de fabrica ,la RAR nu a fost o problema cu asa ceva ,am trecute jante pe 15,16,17

16 May 2017, 23:05:
QUOTE(silvanu96 @ 15 May 2017, 09:56)
Colegul are Fluence si aici au omologat niste dimensiuni idioate (parerea mea) care te cam frig la buzunar cand e vorba de schimbat gume.
*


Da frige un pic si la buzunar ,asa este ,sunt si pretentioase ,zgomot ,gropi,viraje,etc....dar tine si de aspect ,cum am precizat si mai inainte....
Miezu
Salut, as vrea sa cumpar jantele din link-ul de mai jos, vanzatorul nu ofera prea multe info, din ce stiu au ET55 cele de accord, se pot monta pe un m3? doresc sa le reconditionez si mi se pare interesant modelul.

https://www.olx.ro/oferta/jante-honda-accor...05-ID7NQeP.html
poomp
Mie nu imi plac ,nu le-as cumpara ,sincer ,arata rau ,anvelopele uzate ,nu te folosesti de ele ,nu stiu daca merg pe m3 ,cu reconditionare si gume noi sunt ceva costuri,cauta ceva mai bun sau ceva original reno ,vrei neaparat pe 17 ? Poate te intereseaza astea ,dar pe 15 .
agk
Deci eu detin un Renault megane 3 bose edition. Are jante de 17 si 205/50 din fabrica. Vei fi bine doar ca din ce stiu se adauga la consum cauciucuri mai late, probabil nesemnificativ. Problema cea mai mare va fi la gropi si denivelari. Pe langa faptul ca vei avea o cursa mai putin confortabila avand in vedere caucuri de 50 va trebui sa ai grija sa nu indoi jantele prin gropi.
WHM
Salut, exista cumva un catalog cu jantele de M3 ? Sau un pdf cu specificatiile masinii, preturi, optionale, etc. M-ar interesa ceva de 16-17 originale (in special denumirile lor).
Multumesc.

Ps. Am tot Megane 3 Bose, cu jante de 17(205/50), pe langa faptul ca arata foarte bine pe masina, au si o tinuta de drum excelenta.
poomp
QUOTE(WHM @ 28 May 2017, 22:52)
Salut, exista cumva un catalog cu jantele de M3 ? Sau un pdf cu specificatiile masinii, preturi, optionale, etc. M-ar interesa ceva de 16-17 originale (in special denumirile lor).
Multumesc.

Ps. Am tot Megane 3 Bose, cu jante de 17(205/50), pe langa faptul ca arata foarte bine pe masina, au si o tinuta de drum excelenta.
*




Adica nu ai jante pe 17 originale

Nu stiu daca exista catalog ceva

Eu le am trecute in CIV si pe usa la sofer

La a mea au fost de fabrica pe 17/205/50
Highwayman
Vedeti aici: http://www.planeterenault.com/forum/tous-m...t12257-216.html
solidconvert
QUOTE(poomp @ 29 May 2017, 20:47)
Adica nu ai jante pe 17 originale

Nu stiu daca exista catalog ceva

Eu le am trecute in CIV si pe usa la sofer

La a mea au fost de fabrica pe 17/205/50
*



modelul tau de jante este: schuss
WHM
Salut, multumesc pt link, mi-a fost de ajutor. Vroiam sa aflu ce model sunt jantele mele (am aflat intre timp la vulcanizare, black schuss), si sa vad ce alte modele s-au mai pus pe megane 3 pentru a face si un set de iarna.
m3st_tce
QUOTE(I.Neagu @ 19 Apr 2017, 14:02)
... am ales sa cumpar nexen n'fera ru1, in special din cauza faptului ca pe masina de serviciu am nexen si sunt foarte multumit de ele (si masina de serviciu chiar o alerg spre deosebire de masina personala cu care merg doar de placere).
...


Nexen sunt f. bune cavaloare (pret/performante). Le am pe Rapid (3 ani) si sunt inca OK.

QUOTE(I.Neagu @ 20 Apr 2017, 09:51)
...
Pe de alta parte, pe forumuri straine colegii mentioneaza faptul ca noua anvelopa Kelly Fierce UHP by Goodyear ar fi exact vechea anvelopa goodyear eagle F1 (sau ceva de genu), doar ca unii din ei s-au plans de peretii laterali prea subtiri si de aici in cazul unei gropi mai zdravene posibilitatea de explozie.
...

Nu grosimea peretilor laterali decid cand iti fac anvelopele explozie. Respectati presiunea indicata, asigurati-va ca montajul anvelopelor pe janta, la vulcanizare, nu a compromis anvelopa (stiu din experienta!), la drumuri lungi, cu vit. mare sau/si drumuri proaste, romanesti, verificati din cand in cand temp. pe anvelopa si nu veti avea probleme.
silvanu96
Si ele nu fac explozie, se aude un fisss ...si gata, dai cu janta de asfalt.

31 May 2017, 09:11:
Inca ceva, apropo de 17'' , Sari , foarte frumoase in trafic, merita fiecare banutz.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.