Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Revizii Koleos
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Scenic, Scenic RX4, Scenic II, Grand Scenic, Koleos > Renault Koleos
Pages: 1, 2
dan22y
Deoarece urmeaza revizia de 160k km, incep aici un topic unde putem discuta mai multe despre ce si cum schimbam la revizii.


La a mea de 2.0dCi 175cp, my renault zice 7.4L. In istoric tot asa la 20k km cand a fost schimbat tot 7.4L apare.
Luna ce vine are anul si deja ma uit dupa ulei. Is chitit pe Liqui Moly 4400 Top Tech 5w30 RN0720, voi ce folositi la cele cu DPF?
Plus kitul de accesorii, rola intinzatoare si curea de transmisie.

Ce filtru de ulei recomandati? De aer, banuiesc ca o sa pun ce pun si pe Megane: Kneht Mahle sau Mann... de motorina o sa pun original.
Marcel76
Salutare

ulei elf 5w30 7,4 litri si toate filtrele mann.

deja am 12000 km si se comporta f. bine
ady_vasiloiu
Elf 5w30 - am avut ceva idei sa pun si eu Liqui dar m-am potolit(ma mai gandeam si la Ravenol).Iti recomand sa faci un engine flush (eu am folosit de la Liqui- vreo 35 ron)Si da, cantitatea este ~7.4 litri.La 700 km dupa ce am schimbat uleiul, acesta arata la fel de bine ca atunci cand l-am pus. Filtru de ulei - original ca e 30 ron si aer Purflux.Nu cumva la 160.000 se schimba kit-ul de accesorii + fulie?parca asa.Kit-ul de accesorii ar fi ieftin - undeva la 400 ron un SKF
dan22y
Da, kitul e pe la 400 lei. Il schimb si pe ala. De fulie, nu zice nimic cartea, nici la Renault blink.gif
Uleiul am oferta foarte avantajoasa si de aceea am zis de Liqui Moly. wink.gif
ady_vasiloiu
Cam cat ar ajunge manopera la schimbul de accesorii?ma gandesc ca nu e mare inginerie, dai cureaua jos, dai intinzatorul si rola si cam aia a fost.O sa intreb si eu la Renault ca dimineata cand e rece se aude un scartait de rola pentru 5 secunde si apoi dispare.Acum de cand e mai cald nu se mai aude dar ma gandesc ca terbuie sa fac si schimbul de accesorii.Nu ti-as recomanda Gates(desi curelele sunt super, role eu am primit niste chinezarii in Kit-ul lor - asta la Laguna dinainte), mai degraba as pune un SKF care are curea tot Gates.
ady_vasiloiu
Ma uitam acum pe manualul de reparatii de la Koleos si ca sa schimbi pompa de apa trebuie sa dai motorul + cutia jos (foarte prost gandita masina asta, ca sa schimbi lantul de distributie trebuie la fel sa dai motorul jos)
R19/16v
Informeaza-te si despre honuirea cilindrilor, eventual chiar schimbarea camasilor, inlocuiri de ghiduri de supape si alte lucruri d-astea simple, ca tot la fel de des se fac si alea...
ady_vasiloiu
Ti se pare ca schimbul pompei de apa este o chestiune pe care o faci "once in a lifetime"?scrie si in carte ca se schimba la 160.000 km.Ca sa dai motorul jos pentru o pompa de apa, e cam jenant.
R19/16v
De ce s-ar schimba in cazul asta?
Imi arati pasajul din manual, te rog?
03ALS
Ce trebuie schimbat la revizia de 160000, am luat masina recent si nu stiu ce trebuie sa fac sad.gif
dan22y
Ce am eu:

[attachmentid=1628061623]
roland
Interesant cu filtrul de carburant, 60k km si nimic la ani, comparand cu ce am eu la Fluence, tot motor dci: 30k km sau 4 ani.
dan22y
Si apropiindu-ne de 159k km am purces la schimbul de ulei si de filtre.

S-a schimbat uleiul mai sus mentionat LM 4400 cu norma RN720, in cantitate de 7,4l.

[attachmentid=1628063626]

Filtrul de aer s-a montat Mann si cel de aer a fost Mahle (exact ca si cel de pe masina).

[attachmentid=1628063625]

Urmeaza zilele viitoare sa montez filtrul de polen (inca nu m-am decis de care o sa fie).

Tot la acest control, s-a constatat ca pivotul de pe partea dreapta este praf... am cumparat unul TRW, o sa-l schimb zilele care vin.
Ce am mai putut vedea, sunt clipsurile care tin scutul de plastic... clipsuri gen cum sunt la prinderea barii fata de la Megane 2, au cam imbatranit si vor trebuii schimbate pe rand. Nasol este ca sunt de 2 feluri, gaurile unde vin montate au diametre diferite.

Mai in vara o sa schimb si kitul de accesorii, oferta de curea si rola pe original nu mi se pare deloc scumpa, gen 400ron.
grig1960
Buna ziua,

Ma pregatesc pentru prima revizie la 10k km la motorul meu M9R 830 si m-am orientat la acest ulei pentru motor, ce parere aveti?

Cu stima si drumuri bune.
dan22y
Ai filtru de particule?
Daca da...e ok uleiul. Daca nu, trebuie unul cu o norma specifica motorului tau.
grig1960
Da, are DPF (este trecut si in cartea de identitate), iar motorul este nou la prima revizie.
dan22y
Daca motorul este nou, ar trebui folosit ceea ce recomanda fabricantul. Uleiul este ok cel din poza.
grig1960
Din cate am mai citit pe aici, fabricantul recomanda Elf ACEA C4 RN0720 si fiind primul schimb de ulei, asta a fost motivul pentru care m-am orientat la uleiul din poza de mai sus, cu toate ca initial voiam sa merg pe Motul Specific 0720 5W30.
mars
Lasa Elf, e numa' bun wink.gif. Dar de ce e schimbat motorul?
dan22y
Veche problema a motoarelor de 2.0dci. Cuzinet, biela, piston nr.3 smile.gif ungere deficitara la turatii si regim de sarcina mari.
grig1960
Buna ziua, dl mars cititi aici: https://www.reno.ro/Consum-Koleos-t306600.html, posturile de la nr 12 la nr. 20.
Cu stima si drumuri bune.
dan22y
QUOTE(dan22y @ 7 Jun 2017, 08:42)
Tot la acest control, s-a constatat ca pivotul de pe partea dreapta este praf... am cumparat unul TRW, o sa-l schimb zilele care vin.
*


Am schimbat vineri si pivotul, s-a lucrat curat si ingrijit, nu s-au intampinat probleme de scos sau alte chestii.
Cod pivot TRW (nu conteaza stanga sau dreapta sunt la fel): TRW JBJ1095

QUOTE(dan22y @ 7 Jun 2017, 08:42)
Ce am mai putut vedea, sunt clipsurile care tin scutul de plastic... clipsuri gen cum sunt la prinderea barii fata de la Megane 2, au cam imbatranit si vor trebuii schimbate pe rand. Nasol este ca sunt de 2 feluri, gaurile unde vin montate au diametre diferite.
*


Daca are cineva codurile pt aceste clipsuri as fi recunoscator. Multumesc.

LE: codul corect pentru agrafa sau clips este 769843448R. Am gasit cam pe la 10ron bucata... si trebuie vreo 10 bucati...deci... smile.gif
grig1960
Buna seara,
Revin la ce spuneam in postarea cu nr. 14, si pe langa uleiul de la motor as vrea sa schimb uleiul si de la cutia de viteze, cutia de tansfer si diferential spate, deoarece nu am gasit nimic referitor la acestea in carnetul de service. Pe forumul Nissan, la Nissan XTrail am gasit aceste referiri:

Cutie de viteze manuala; 75w85 GL4...2litri. Se schimba la 100.000 km si trebuie neaparat pastrat indicativul GL4. Atentie ca se gaseste un pic mai greu si nu-l inlocuiti cu GL5.
Cutie de transfer; 80w90 GL5....0,38litri. Se schimba la 40.000Km sau 24 luni.
Diferential spate; 80w90 GL5...0,55l. Se schimba la 40.000Km sau 48 luni.
Lichid de frana indicativ Dot4. La 24 luni sau 30.000 km trebuie inlocuit.
Antigel; Eu am bagat antigel XT ANTIFREEZE dilutia 1;1. Rezista la -38 grade. Va trebuie patru bidoane de antigel la un litru si patru de apa distilata tot la un litru. Capacitate 8,4 litri-cutie manuala- sau 8,9 litri- cutie automata.Perioada de schimb este de maxim cinci ani sau 90.000km.
Vorbim de o masina din 2008 euro 4.


Este valabil si pentru Renault Koleos 2.0 dci, 2008, 173 cp, 4x4, cutie viteze manuala?

Cu stima si drumuri bune.
ady_vasiloiu
Le-am schimbat eu peste tot. Foloseste Elf si esti safe.
dan22y
Adi, tu unde ai schimbat uleiul? La reprezentanta?
grig1960
Multumesc pentru raspuns ady_vasiloiu, dar am totusi o nelemurire in ceea ce priveste uleiul de la cutia de viteze manuala, pe Nissan Forum la XTrail am gasit ca trebuie ulei 75w85 GL4, pe forumuri franceze am citit ca la Koleos cu manuala trebuie 75w80 GL4, din acest motiv intrebasem mai sus daca ce scrie la XTrail e valabil si la Koleos.
Cu stima si drumuri bune.
dan22y
QUOTE(grig1960 @ 19 Jun 2017, 23:14)
Buna seara,
Revin la ce spuneam in postarea cu nr. 14, si pe langa uleiul de la motor as vrea sa schimb uleiul si de la cutia de viteze, cutia de tansfer si diferential spate, deoarece nu am gasit nimic referitor la acestea in carnetul de service. Pe forumul Nissan, la Nissan XTrail am gasit aceste referiri:

Cutie de viteze manuala; 75w85 GL4...2litri.  Se schimba la 100.000 km si trebuie neaparat pastrat indicativul GL4. Atentie ca se gaseste un pic mai greu si nu-l inlocuiti cu GL5.
Cutie de transfer; 80w90 GL5....0,38litri. Se schimba la 40.000Km sau 24 luni.
Diferential spate;  80w90 GL5...0,55l. Se schimba la 40.000Km sau 48 luni.
Lichid de frana indicativ Dot4. La 24 luni sau 30.000 km trebuie inlocuit.
Antigel; Eu am bagat antigel XT ANTIFREEZE dilutia 1;1. Rezista la -38 grade. Va trebuie patru bidoane de antigel la un litru si patru de apa distilata tot la un litru. Capacitate 8,4 litri-cutie manuala- sau 8,9 litri- cutie automata.Perioada de schimb este de maxim cinci ani sau 90.000km.
Vorbim de o masina din 2008 euro 4.


Este valabil si pentru Renault Koleos 2.0 dci, 2008, 173 cp, 4x4, cutie viteze manuala?

Cu stima si drumuri bune.
*


Nu am vazut in planul de service pentru modelul nostru de Koleos, schimbarea uleiului in grup, cutie transfer si cutie viteze? Are cineva ceva oficial?


grig1960
Nici eu nu am gasit nimic concret despre uleiul de la cutia de viteze manuala.
In manualul de reparatii (am atasat partea cu transmisia), la pagina 14 pauza la rubrica Manual Gearbox Oil, in scimb la pagina 54 tot ce vrei despre Automatic Gearbox Oil si la pagina 113 la fel, tot ce vrei despre Rear Axle (final drive) Oil. De aici (de la pagina 113) eu am facut o analogie cu referirile despre XTrail si am dedus ( corect sau gresit, nu stiu inca) ca 75W80 GL4 e pentru cutia de viteze, iar 80W90 GL5 e pentru cutia de transfer si diferential spate, cu toate ca la pagina respectiva este vorba numai despre Final Drive.
Nu inteleg de ce francezii sunt atat de secretosi, pana acum am avut numai masini din grupul VW si gaseam absolut orice pe forumuri sau pe site-uri cu programe dedicate. Probabil ca vor sa mergem in reprezentanta Renault pentru orice problema cat de mica. La masinile pe care le-am avut inainte imi rezolvam aproape toate problemele singur. O sa instalez si Autodata sa vad daca gasesc ceva.

Cu stima si drumuri bune.

P.S. Pentru cei interesati, am Manualul de atelier (reparatii) in engleza complet, pe sectiuni in format PDF.

P.P.S. Revin cu o informatie noua, negasind nimic despre Renault Koleos, am cautat despre Samsung QM5 si conform celor spuse aici:
https://www.kroon-oil.com/en/product-recomm...-4x4-h45/31965/
cred ca am dedus corect.

P.P.P.S. Am gasit informatia de mai sus si in format PDF, o atazez mai jos.
ady_vasiloiu
Le-am schimbat la un service de cartier din Adjud...le-am schimbat chiar eu, de la ei mi-a trebuit doar rampa sa ridic masina.Iti trebuie un furtun de 10-12mm diametrul lung de vreo 80 cm si o palnie.
In diferentialul spate intra undeva la jumatate de litru daca mai tin minte bine...n-am sesizat vreo diferenta inainte si dupa si uleiul din diferentialul spate era chiar ok.
In cutie era ceva mai negru si jegos.La fel si in cutia de transfer...
Nu mai retin exact ce ulei era, stiu ca am pus ceea ce mi s-a recomandat de la Renault.
grig1960
Buna ziua,
Tocmai mi-a venit uleiul pentru transmisie, Elf Tranself NFP 75W-80 API GL-4+ pentru cutia de viteze si Elf Tranself TYPE B 80W-90 API GL-5 pentru cutia de transfer si diferential. Atasez mai jos poze cu fata si spatele ambelor tipuri de ulei si astept parerile si sugestiile dvs.

Cu stima si drumuri bune.
ady_vasiloiu
Astea sunt, e ok. La mine cutia de viteze este ND8. Schimbul dureaza maxim 30-40 min si nu se face asa de greu. Pe afara (pe forum drive2.ru - rusii au multe koleos-uri) schimba uleiul din diferential cam la 60.000 km. Per total nici nu e mare investitie, eu stiu ca am dat undeva la 100-150 cu totul.
dan22y
De la un timp am un cloncanit fata, preponderent la denivelari scurte... Am ridicat masina pe elevator si bieleta anti-ruliu dreapta are joc. Am comandat ambele bielete anti-ruliu si zilele astea o sa le schimb.
Ce-mi mai recomandati sa verific? Bucsele la bara stabilizatoare?
dan22y
Schimbat ieri dupa-masa cele 2 bielete anti-ruliu. E liniste din nou in masina acuma. up.gif
madhorsefuzzy
S-au desfacut usor cele vechi? Adica fara suruburi/piulite rupte? Trebuie sa verific si eu la a mea chestii si mecanicul vrea sa desfaca bieletele ca sa verifice bucsele de la cadru motor. Bieletele mele s-ar putea si ele sa fie praf, dar vreau sa stiu ce comand.
dan22y
S-au desfacut relativ usor, din cauza ca au contrapiulita de care te poti ajuta. Chiar zicea si mecanicul meu de casa, ca sunt mai rare autoturismele care au asa "bielete".
Mai mult, recomand sa le schimbi daca nu le-ai schimbat niciodata la masina din dotare. Multi le ignora si se "leaga" ca si generator de zgomot, de alte repere.
madhorsefuzzy
Am 189.000Km cu cele de fabrica. O sa le schimb, dar poate mai trebuie si altceva.
dan22y
Eu le-am schimbat la 162k km cat am acuma. Insa la mine e alta geometrie/masina/suspensie.
Insa, zic eu ca merita schimbate.
dan22y
S-a schimbat si kitul de accesorii cod referinta: 7701478233

Ce am putut constata, e ca "mai ducea" kitul original de pe masina. CAT? Exact, nu se stie... insa nu era zgomot de rulment nici la o rola... plus ca, cureaua arata nesperat de bine... fara crepaturi... decat pe una dintre caneluri din cele 6 parca, avea crepaturi fine insesizabile...
Oricum, suficient 6 ani si 167k km wink.gif
ady_vasiloiu
Salut,
Cat a durat schimbul?a fost nevoie sa dea alternatorul jos?stiu ca o rola sta pe suportul de alternator.Ai schimbat si pompa de apa?
dan22y
Nu stiu ca am lasat masina acolo. Am luat-o dupa vreo 3 ore. Fara pompa de apa.
dan22y
Schimbat ieri in regie proprie filtrul de habitaclu/polen/clima sau cum ia mai spune... oricum e chinuiala maximă de schimbat. Filtrul se află la picioarele șoferului in dreapta jos. Sunt de desfăcut o groaza de plastice plus pedala de accelerație.
Pus filtru Campion simplu, doar asta l-am gasit pe stoc. Pe original se gasesc 2 modele:
272776480R- polen antialergic sau polen antimiros cod 272770840R.

Pe urmă am schimbat filtrul de motorina. E simplu de schimbat având sistem clips la furtune. Mai greu a fost să desfac suportul lui si coletul care il strânge. Pe urmă amorsat din pompita manuala si pornit motorul. Nici o problemă. Vechiul filtru avea cam 30k km. Cod Mahle KL440/15. Cel nou montat e identic.
[attachmentid=1628084721]
madhorsefuzzy
Eu la mine la Laguna am uitat sa desfac filtrul de motorina tinut 60.000Km ca in vest, dar in intervalul asta nu am avut nici o problema. Cu actualul am 20.000Km si tot pana la 60.000Km intentionez sa-l tin daca nu apar probleme.
cj98czh
Nu stiu altii dar eu le schinb la fiecare revizie ..
dan22y
La filtru motorina 30k km e acceptabil.
Restul la 10k km e mai mult decat suficient.

LE: Ce am mai remarcat cand am schimbat filtrul de motorina, e ca pe cablaj, langa filtru era o mufa legata cu banda, banuiesc pentru filtre cu senzor de prezenta apa. El meu dupa VIN, nu are asa ceva, mai ales ca filtrul vechi nu avea nici el, senzor prezenta apa... cine stie... poate le pun cu cablaj complet... desi nu prea cred.
Ddox
Am si eu o nelamurire si poate ma puteti lumina putin:

Am de schimbat in curand filtrul de combustibil, si is nelamurit care sa-l iau ca am vazut preturi de la 70-300ron.

Eu bag motorina normala, adica ieftina. Ar trebui sa pun un filtru scump? ar ajuta masina sa mearga mai bine si fara probleme o perioada mai indelungata?

Eu am problema romanului, care crede ca toti vor sa-l fure, asa ca daca la service imi spun ca piesa scumpa e mai buna, eu cred ca ei iau comision pt piesa aia si de aia o recomanda. smile.gif)

Mersi fain.
dan22y
Recomand cel pus de mine mai sus. E pe la vreo 130-140lei. Mahle KL440/15.
Ddox
QUOTE(dan22y @ 31 May 2018, 14:04)
Recomand cel pus de mine mai sus. E pe la vreo 130-140lei. Mahle KL440/15.
*



Mersi fain. Asta are un pret rezonabil si banuiesc ca sunteti multumit de el, daca il recomandati.
dan22y
Asta a fost pe masina si asta am si pus inapoi.
Tocmai am schimbat filtru de aer Mahle LX1983. Deja am 1 an și vreo 15k km de la ultimul schimb. Luni o duc la schimbul de ulei. Am mai luat 5L de Liqui Moly TopTec 4400. A rămas de la schimbul trecut 2.5L
[attachmentid=1628087531] [attachmentid=1628087532]
dan22y
Spre al doilea schimb de ulei de când e la mine. ODO 173k km.

[attachmentid=1628087769]
dan22y
Si fiindcă ne apropiem de 180k km si anvelopele de vară Conti CrossContact 225 55 18 cu Dot 2014 au ajuns spre minim, masina a primit 4 anvelope Uniroyal RainSport 3, noi nouțe. Am primit o ofertă f bună pt ele de nerefuzat, din cauza de dot 2017. tongue.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.