Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Pozitie indicator temperatura lichid de racire
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Gama Renault Laguna > Laguna III
devalis
Buna ziua.
Pozitia la acul indicator nu a fost mai sus de cat se vede in poza toata iarna. Este normal?
Multumesc[attachmentid=1628056693]
mars
Da, pentru ca a fost frig si probabil ai mers pe distante scurte. E diesel...
tek_IDs
Dupa ce distanta ingheata acul acolo? Verifica furtunul de iesire din termostat, cel gros care vine in partea de sus a radiatorului (parca asa este, nu am poza la indemana acum). Daca acul este in pozitia aia si furtunul cald, eu cred ca este termostatul defect.
Dar dupa cum a zis si colegul mars, importanta este distanta parcursa! Pe loc la relanti ai incercat sa o lasi sa vezi daca urca?!
Toate Bune!
mars
La ralanti scade (de la jumate) cand e frig afara (sub zero grade). Dar, pe vremea asta, dupa vreo 10-15 km de mers, ar trebui sa se duca la 90 de grade.
devalis
QUOTE(tek_IDs @ 10 Mar 2017, 08:16)
Dupa ce distanta ingheata acul acolo? Verifica furtunul de iesire din termostat, cel gros care vine in partea de sus a radiatorului (parca asa este, nu am poza la indemana acum). Daca acul este in pozitia aia si furtunul cald, eu cred ca este termostatul defect.
Dar dupa cum a zis si colegul mars, importanta este distanta parcursa! Pe loc la relanti ai incercat sa o lasi sa vezi daca urca?!
Toate Bune!
*



Mersesem in interior exterior cam 20km.. Temperatura peste 6 grade. Dupa 3km de oras abia pleaca acul , nu apuca sa urce deloc.


10 Mar 2017, 08:46:
QUOTE(mars @ 10 Mar 2017, 08:33)
La ralanti scade (de la jumate) cand e frig afara (sub zero grade). Dar, pe vremea asta, dupa vreo 10-15 km de mers, ar trebui sa se duca la 90 de grade.
*


Abia ajunsesem dupa o distanta de 20 km , temperatura externa 6 grade.
tek_IDs
Inspecteaza furtunul si vezi cum se prezinta!
danytaticu
Daca dupa 20 km nu s-a ridicat la 90° ,atunci cel mai probabil este defect termostatul...
roland
Daca are termostat de 83C, ca am vazut ca exista parca 2 variante (83 si 89 pentru diesel, pe site-urile de piese), atunci e posibil sa se stabilizeze temperatura in jurul valorii de 83C, unde deschide termostatul. Nu?
tek_IDs
Treaba este foarte simpla: cu acul in pozitia aia si furtunul cald , dupa 20Km cum zice colegul devalis, parerea mea este ca ii trebuie alt termostat.
Toate Bune
devalis
QUOTE(tek_IDs @ 10 Mar 2017, 10:46)
Treaba este foarte simpla: cu acul in pozitia aia si furtunul cald , dupa 20Km cum zice colegul devalis, parerea mea este ca ii trebuie alt termostat.
Toate Bune
*



Va multumesc de sfaturi. Testez deseara si revin.

<span class='edit'>10 Mar 2017, 19:54:</span>
Buna seara. Am mers cu clima inchisa si caldura pana a crescut temperatura si s-a stabilizat. A ajuns la acelasi nivel ca si in prima fotografie.
Am pus un tester Delphi si motorul ajunsese la 66 grade, turat pe loc a ajuns la 71 grade . Pornita clima a scazut la 45 grade la relanti.
Verificat furtunul de tur de la radiator, a fost tot timpul rece .
Am vazut cu aceasta ocazie ca am instalata din fabrica si incalzire auxiliara cu 4 bujii. Acesta cand porneste? In 3.5km facuti in trafic aglomerat abia ridica acul de pe minim. Nu ar fi trebuit sa se schimbe situatia?

Nu am gasit erori inregistrate in ultimul an decat " presiune scazuta in rampa de injectie". Asta vine de la o pornire greoaie la -22 grade din decembrie cred.

Temperatura exterioara test 6 grade
mars
Mie mi-a stat toata iarna ca in poza aia, pentru ca fac cam 12 km dimineata si la fel seara, in regim mixt (cam 20-25 de minute, cel mult). Cand am iesit din oras, s-a dus la jumatate dupa vreo 20 km. De cand a dat putin caldura (15 grade), s-a dus la jumatate si pe drumurile scurte.

Eu zic ca n-are nimic. Incalzirea suplimentara porneste imediat, cand e nevoie de ea. Mie imi da caldura iarna foarte repede. 3.5 km in trafic aglomerat nu e un drum relevant in situatia ta. Arde-o pe Centura macar 20 km si vezi atunci daca se duce la 90 de grade. Asa cum ai vazut si tu, daca e cat de cat frig, la ralanti scade temperatura. Asta inseamna randamentul bun al tractorului wink.gif.
devalis
Multumesc pentru raspuns.
tek_IDs
Salutare, sambata avand nitel timp liber am facut urmatorul test pentru a verifica indicatiile ceasului de apa :
- Conditii: L3 1.5, temp exterioara 6 grade, climatizarea auto+fast la 21 grade, am folosit aplicatia Torque ;
- Acul ceasului se misca fix la 51 grade;
- Dupa mers 4 km prin oras, relativ liber, acul ajunge in pozitie verticala si aplicatia indica 80 grade;
- Presupun ca am termosatat cu debut deschidere la 83 grade pentru ca valorile afisate la temperatura apei au inceput sa oscileze in plaja 82 - 78 grade dupa inca vre-o 2 km stabilizandu-se la 80 si acul drept.
- Pe urmatorii 4 km pe care i-am facut pe platforma exterioara a orasului acul a stat in pozitie verticala temp. indicata de aplicatie fiind de 80 grade. Am jonglat cu temp interioara de la 18 la 23 de grade in ultima parte a testului.
- Dupa cei 10 km am stationat cu masina can 5 minute cu motorul la relanti si climatizare pe auto la temp 20 de grade si acul a ramas drept si temperatura 80 grade. In momentul stationarii am pus mana pe furtunul gros care iasa din termostat si era cald.
Concluziile le trageti voi.
Toate bune!










tek_IDs
Salutare,
Ma poate ajuta cineva cu un cod de termostat pt. un motor K9K846, eventual temperatura de deschidere, fabricant, etc. ?
Nu vreau info de pe site-urile de piese !!!
Toate Bune!
r_vlad
Te pot ajuta eu de seara daca nu primesti niciun raspuns pana atunci.
Baga seria de sasiu CARinfo si apoi pune o captura ecran cu informatiile pe care le vei primi. Poti sa ascunzi seria de sasiu daca esti mai sensibil din fire. Alternativ poti face o poza la "placuta ovala".
tek_IDs
O sa îti dau PM cu placuta ovala. Thx.
r_vlad
Reperul 3 - corp termostat - 110605536R

Nu apare mentionata temperatura de deschidere a termostatului
tek_IDs
Multumesc. Tot e un inceput. Pe el parca scrie DAUPHINOISE THOMSON.
Toate Bune!
r_vlad
De ce doar inceput ? Nu inteleg ce urmaresti. Vrei sa afli daca ai termostat care deschide la 83 sau la 89 grade ? Daca asta este atunci tu ai cel mai probabil termostat care deschide la 83 grade. Cand afirm asta ma bazez pe ce ai scris mai sus in legatura cu comportamentul masinii si pe informariile gasite la o cautare dupa codul 110605536R. Mi se pare ciudat pentru ca in specificatiile masinii tale scrie ca este varinta pentru clima temperata si m-as fi asteptat sa aiba termostat care deschide la 89 grade.
tek_IDs
Corect si eu ma bazam la fel.
Dar am primit o info cf. careia pe k9k846 termostatul e de 89. Si tu ai remarcat chestia cu ...clima temperata.
r_vlad
Este posibil sa fi fost inlocuit termostatul cu care a venit masina din fabrica cu unul care deschide la 83 °C ? Intreb in cazul in care nu este a ta de noua.
In general, in Dialogys, daca exista doua variante de termostat pe acelasi corp termostat iti este evidentiat acest lucru. In cazul tau nu exista niciun fel de informatie in directia asta. Asa ca raman in continuare la parerea ca ai avut din fabrica termostat care deschide la 83 °C.
tek_IDs
Nu a fost inlocuit niciodata. Am intreg instoricul de la reprezentanta. Masina a fost achizitionata la 2ani vechime si 150 mii km de la primul proprietar RT Lyon.
Pai inseamna ca este 83 grade, acesta conduce cu 2 la 1 in informarea mea. Apropos, cand ai bagat in Dialogys nu ti s-a parut ceva dubios pe la placuta ovala?
Toate Bune!
r_vlad
Am folosit datele de pe CARinfo. M-am uitat acum la placuta ovala. Nu am observat nimic suspect smile.gif
tek_IDs
Salutare,
Acum cam o luna, am reusit sa schimb termostatul de pe masina. Treaba extrem de usoara la motorul 1.5 , 3suruburi si 3 coliere. Pentru a avea loc din belsug am demontat capacul carcasei filtrului de aer. Operatiunea efectiva de schimbare a durat cam 10 minute.
Am inlocuit termostatul cu unul de origine, cod 110605536R (acelasi cod ca si cel de pe masina, @r_vlad thx!) .
In tot acest timp am verificat cum functionarea noului termostat : deschide la 83 grade , apa scade la 81 dupa care care iarasi urca la 83 si tot asa, in zilele calduroase ajungand si la 90 de grade in trafic. In timpul variatiilor de temp in jurul debutului termostatului acul sta drept.

Toate Bune!
Alxseb
Salut, la fel ca si colegul de la prima postare, acul de la temperatura sta lipit de a doua liniuta. Ca sa va faceti o idee, asta se intampla dupa ce am schimbat antigelul(rx type D de la Swag). Antigelul l-am schimbat pentru ca am reconditionat turbina si a trebuit sa desfac o parte din furtune. Ideea este ca inainte de a schimba antigelul, apa urca destul de repede si ramanea pe mijloc. Am facut intre timp o regenerare fortata si in faza de incalzire, apa a urcat la 95 grade dupa vreo 5-10 minute la 3000 turatii, apoi a scazut la 75 grade la 2000 turatii, unde a ramas asa pana la sfarsitul regenerarii(aproximativ 45 minute). La valoarea de 75 grade acul statea intre a doua liniuta si liniuta de pe mijloc. Aseara am facut un drum de vreo 15 km si acul a urcat pana la a doua liniuta iar cand am oprit masina am verificat furtunul care intra in radiator(cel de sus) si era rece, deci practic nu a apucat sa deschida termostatul. Intrebarea mea este de ce se incalzeste atat de greu motorul? Are oare vreo legatura cu schimbul de antigel? Am aerisit instalatia prin cele doua capacele de pe termostat si furtunul care intra in caloriferul de interior, dar nu iese aer deloc. Apropo, afara erau aproximativ 15 grade in timpul regenerarii si 10 grade aseara.
Gil26
Cand la Laguna III motor \injectie K9K849 din CLiP se executa comanda SC017 = Regenerare filtru de particule in faza de incalzire temperatura lichidului de racire, amonte FAP si turbina trebuie sa fie corespunzatoare, daca sunt prea scazute (sau chiar prea ridicate) se intrerupe procedura de regenerare, deci este normal ca Tapa sa fie mare. Apropo, dupa regenerarea fortata (nu stiu de ce ai facut-o) ai executat si comanda SC052 = Adaptivi dupa regenerarea filtrului de particule? Antigelul l-ai schimbat respectand procedura? Ce\cum ai reconditionat la turbina?
Alxseb
Recondiționarea turbinei am făcut-o prin înlocuirea miezului, cel vechi avea pierdere de ulei pe la ax(așa a spus mecanicul). Miezul l-am cumpărat pe Evoron. Procedura de golire a lichidului am făcut-o prin scoaterea furtunului dinainte de bifurcația din fața motorului, iar la umplere am pus antigelul în vasul de expansiune și pe măsura ce se ducea in motor am deschis pe rând căpăcelele de aerisire de la termostat și de pe furtunul ce duce la calorifer. După regenerare nu am făcut nici o comandă, nu știam ca trebuie, în clip nu mi-a zis de așa ceva. Regenerarea am făcut-o din două motive: când s-a scos egr-ul și răcitorul de gaze, mecanicul a rupt mufa de la injectorul 5 iar cel pe care l-am luat de la second nu știam dacă este bun, iar al doilea motiv a fost pentru că de două ori pe săptămână pornea regenerarea și chiar dacă o lăsam să se termine, la 3-4 zile încerca iar să o facă.
tek_IDs
@Alxseb - testul suprem pentru termostat: dimineata dai cheie la masina, lasi motorul sa merga pana se ridica acul nitel (apa ajunge la 51-52 grade) ridici capota si pui mana pe furtunul gros care iasa din termostat : daca este cald ai termostatul blocat pe deschis sau deschide prea devreme, daca e rece, continui pana ce indicatorul ajunge la liniuta din mijloc si cercetezi temperatura furtunului ( vezi postarile mele de mai sus). Pana acum ti-a mers "corect" pentru ca era cald afara.
Toate Bune!
Alxseb
tek_IDs, păi asta e problema, nu ajunge la liniuța de mijloc. Ajunge undeva între a doua linie și cea de mijloc, după care dă înapoi acul, probabil că atunci deschide.
tek_IDs
Nu ai inteles, nici nu trebuie sa ajunga la a doua liniuta sau la urmatoarea. La aptoximativ 51 de frade acul se misca din pozitia , initiala, verifici furtunul gros care iese din termostat, furtun cald=termostat defecr, furtun rece= continui operatiunea. Si tot asa pana se incalzeste frurtunul gros . Cand acesta este cald, in conditiile de la postul meu anterior, acul trebuie sa fie in aprox pzitie verticala si apa undeva la 82÷83 grade, daca acul nu e drept si furtunul e cald, e cazul sa schimbi termostatul.
Faci testul asta la prima cheie dimineata.
Toate bune!
Alxseb
Am pus clip-ul și am urmărit temperatura apei. A ajuns până la la 73° și apoi a început să coboare până pe la 68°-69°, după care și-a reluat creșterea până la 73. Asta înseamnă că deschide la 73° iar în manual spune că ar trebui să deschidă pe la 83°. Oricum am comandat termostatul și am să văd cum merge cu cel nou. Vă anunț ce am făcut.
Gil26
@ Alxseb, termostatul meu pe 1.5 dCi K9K tot de 83 C este, vezi atasat un grafic dintr-o monitorizare facuta azi in care am vrut sa vad alti parametri dar si temperatura apa, pornire cu motor rece, monitorizarea inceputa cam dupa vreo doua minute, regimul a fost DN –autostrada –urban, temperatura exterioara 20 C, AC oprit. Mai atasez unul cu temperatura apa la diferite temperaturi exterioare, perioade si regimuri de condus suprapuse, se poate observa ca termostatul tot la 83 C este deschis (azi a ajuns cam dupa 5 minute la temperatura asta) iar sistemul de racire functioneaza conform, poate te ajuta, iar in CLiP poti vedea foarte usor asta.
sorinacho1986
Haideti sa va povestesc care a fost treaba cu pozitia acului la antigel la a mea Laguna 3 1.5 dci. fabr 2013.

Am cumparat masina in 2019 cu vreo 220.000 km. Cand am luat masina nu a fost nimeni sa.mi zica (prieteni, si mai ales nici un mecanic ca am mai facut schimburi sau reparatii) ca acul la antigel statea fix la 70 de grade adica la a doua liniuta ceea ce era foarte anormal.

Eu habarnist, am mers asa cu ea 5 ani de zile (90.000 km) crezand ca la a doua liniuta temperatura este de 83 de grade si asa e normal sa stea. Am cam observat ca, consuma cam mult dar am zis ca, 1.5 dci, motor mic, masina grea, asta e consumul ei.

Bineinteles ca tot eu am aflat cu stupoare, cititind din intamplare pe forumul acesta, ca liniuta verticala (adica 83 de grade la cat trb sa deschida termostatul) era nivelul corect la cat trebuie sa stea acul la antigel.

M.am dus si am cumparat zilele trecute termostat pe original 110605536r, l.am montat, si acum deschide cand trb la 83 de grade si acul sta fix la liniuta verticala.

Eu stau si ma intreb cum si.a facut regenerarea la dpf pt ca niciodata apa la motor nu ajungea la 83 de grade, adica temperatura normala de lucru.

Pana acum masina a mers impecabil, n.am avut probleme. Dintre toate masinile pe care le.am avut laguna asta a fost cea mai fiabila. Bineinteles am avut grija sa.i fac toate schimburile la timp si sa.i schimb totul la timp sau fara intarzieri. Sunt super multumit de ea.

einstein1984
caldura dadea iarna?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.