1) Stiti daca bobinele de inductie 'Coil on Plug' ale motoarelor K4M si K4J (Megane2, Scenic etc ),
au 'igniter' (tranzistor) incorporat sau nu ?
2) Daca sunt ^ cu built-in igniter, cum se declanseaza? Punand baza la masa
sau pe +12v ? (printr-o rezistenta de 470 ohm; simplificat evident..)
3) Daca nu sunt ^ cu built-in igniter, atunci acele 'ignitere' (tranzistoare de putere, sau tiristoare)
trebuie sa se afle chiar in cutia ECU caci nu le-am remarcat in exterior. Asa este ? sunt in ECU iar
prin firele alea subtirele de comanda ale bobinelor trec de fapt cativa amperi?
Intreb (mirat) caci tranzistoarele astea de putere pica destul de des si asta ar insemna
sa fi vazut o gramada de plangeri vis-s-vis de aprindere si desfacutul ECU.. insa n-am observat asta!
4) Chiar daca sunt patru bobine total separate (adica n'au miez comun) si fara tranzistoare pe ele si tot
ar putea sa fie prinse in sistem 'wasted spark' (punand primarele in paralel, doua cate doua) asa
ca d'aia intreb: Este aprinderea acestor motoarele K4M si K4J (de 1.4 - 2.2/16v) cu patru bobine
direct pe bujii, in sistem Wasted Spark sau nu ? De exemplu la Logan si Sandero am vazut bobina
(de fapt doua bobine intr-o carcasa) si patru fise, detaliu ce imi spune sigur ca-i in sistem wasted spark
La Megane/Scenic insa, fara sa masori sau sa tragi de fire sau sa vezi schema (= the lazy way),
nu poti fi 100% sigur ca nu-i in sistem 'scanteie irosita'.
(am tot scormonit pe net dar nu-i clar... iar schema ECU Sagem S3000 nu exista)
Ce nu inteleg rigizii astia de la Renault este ca ar fi avut mult mai mult de castigat daca publicau
si schemele electronice ale calculatoarelor de injectie (chiar daca nu-s ale lor..) si codul sursa.
Un fel de open source. Asta ar fi adus la Renault milioane de pasionati dornici sa experimenteze..
Asa a castigat IBM/Intel competitia cu MAC... A facut publica schema primului PC, + sursa la BIOS
5) Cati mJ sunt in scanteile acestor bobine Sagem?
6) Stiti daca se potrivesc (dpdv mecanic, adica lungime/grosime + gaurica aia de prindere) si
bobine 'coil on plug' de la alte masini ? (de ex. de la muzele Ford sau Nissan)
7) Avem un guru in aprinderi, injectii, programare microcontrolere (ECU) pe aici ?
(chiar nu vreau trante cu el.. insa am o mie de intrebari pentru avansati)