Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Termostat Fluence dci 110cp - deschide prea repede
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Fluence
roland
Salut.

Din cate ma uitasem pe net, termostatele de Fluence dci 110cp ar trebui sa deschida la 83 grade.

Am conectat la masina un adaptor OBD bluetooth si am citit temperatura, aveam eu ceva dubii. Comportamentul e urmatorul, temperatura ambientala fiind -3 grade:

- la 50 grade imi apare primul marcaj pe display-ul digital, furtunul spre radiator rece, OK

- la 75 grade imi apare al doilea marcaj pe display, furtunul spre radiator rece, OK

- undeva la 77 grade incepe sa se incalzeasca putin si furtunul spre radiator, iar mai departe temperatura oscileaza intre 73 - 78 grade, cam indiferent de stilul de condus

- daca cobor in frana de motor, ajunge pe la 70, e normal sa scada avand un consum 0

Pana la urma care e temperatura oficiala de deschidere a termostatului pentru dci 100cp? Vara nu am masurat, deci nu pot face comparatie. Deschide al meu prea devreme?

Clar nu e blocat pe deschis, pentru ca pana la 77 grade furtunul spre radiator e rece.

Mersi frumos.


22 Jan 2017, 13:03:
O chestie interesanta, stand la ralanti in parcare la 0 grade, motorul nu trecea de 74 grade, termostat inchis.

Daca am dat drumul la caldura a scazut imediat la 68, fiind racit de calorifer, care e pe circuitul mic.

E normal, doar ca ma mir de eficienta motorului. Ramane intrebarea cu temperatura de deschidere a termostatului. 83 sau 77?
cuki46
si al meu face la fel...eu nu am masurat temperaturiile, dar pe frig si circulat doar in oras nu ajunge acul pe mijloc (sau la valoarea pe care sta vara).

daca cobor un deal scade chiar si pana la prima linie.

ca si consum nu vad nimica anormal...

roland
No multam fain smile.gif

O sa astept si o vreme mai calda, sa vad cam pe unde sta temperatura in mers constant la drum lung. Acuma, iarna, sta pe la 76, cu mici fluctuatii daca e deal sau vale.

<span class='edit'>24 Jan 2017, 11:39:</span>
Tot de pe forum adunate, am vazut asa:

Indicatorul de temperatura are 5 patratele (vezi poza). Comportamentul e urmatorul:

- la 50C se aprinde primul patratel
- la 75C se aprinde al doilea, care se stinge doar daca temperatura scade sub 72C
- la 90C se aprinde al treilea patratel

Indicatorul ar trebui sa stea normal la jumatate, adica doua patratele, asta corespunzand la o temperatura intre 72C si 89C.
cuki46
la mine indicatorul este analog mellow.gif
roland
Probabil e inainte de 2013. A fost un facelift atunci candva...
cuki46
QUOTE(roland @ 24 Jan 2017, 14:42)
Probabil e inainte de 2013. A fost un facelift atunci candva...
*



cand am cumparat eu masina, vitezometru digital era doar pe cea mai "inalta" varianta de echipare. Pe restul erau ceasuri analog...al meu este ca in poza de mai jos
[attachmentid=1628053101]


roland
Revin cu acest topic :-)

A masurat cineva sau poate cineva sa masoare temperatura la drum lung acum iarna?

Pe scurt, termostatul clar nu e blocat deschis, dar incepe sa deschida pe la 77 grade. Teoretic ar trebui sa deschida in jur de 83. Cam mare marja de eroare.

Mersi.
75AIM
de unde stii tu temp.asa exact?daca ar deschide asa devreme cum zici tu nu ai avea caldura bine in masina.
roland
Din computer, vezi primul post. Jucaria bluetooth si torque.
La 70 grade am caldura, e suficient de cald lichidul. Ca un calorifer la o centrala termica de apartament.
75AIM
te joci si tu cu o chinezarie fake....daca toate mustele ar face miere ar fi si la....?
roland
Chinezaria indica cele 50 si 75 grade concomitent cu tabloul de bord. Tind sa cred ca indica bine.
Ma poti ajuta cu ceva concret?
gcgeorgescu
Eu am observa ca chiar si la drum lung urcat serpentine , nu mai sta constant acul la temp apa pe jumate cum e in poza lui cucki 46. Scade pe liniuta a 3 a uneori, iar daca urc dealuri , serpentine si fortez motorul sta acolo unde e in poza , apoi iar scade putin, dar nu mai jos de a 3 a liniuta, poate putin peste ea dar nu la jumate.. Nu imi mai aduc aminte cum era iarna trecuta...
cj98czh
roland - schimba termostatul, dar tot cu unul OEM sau un producator ok.
gcgeorgescu
Esti sigur? Alte probleme nu am, gen consum marit sau altceva. Cum as putea sa imi dau seama daca el este problema?

11 Dec 2017, 14:04:
Imi cer scuze , acum am vazut ca este pentru Roand
RazvanF
Termostatul ala nu are o marja de eroare ...+ - 5 grade? Ca sa se deschida fix la o temperatura setata are nevoie de senzor de temperatura si termostat actionat electronic....cred.
75AIM
nu aveti probleme reale doar daca nu vi le imaginati voi.asa se comporta un diesel iarna.a mea sub -10 grade se raceste la o linie la relanti,sa schimb termostatul?eu iarna trecuta am izolat frumos cu power tape negru grila de pe bara fata dejos si iaca se incalzea mai repede in mers.acu plec la bansko si repet figura.
gcgeorgescu
75 AIM aste era raspunsul pe care il asteptam. Vroiam sa stiu daca e o problema sau nu. Tu mai lamurit exact. Mersi.
cuki46
QUOTE(75AIM @ 11 Dec 2017, 13:07)
eu iarna trecuta am izolat frumos cu power tape negru grila de pe bara  fata dejos
*



cartoane nu ai gasit radmasa.gif ....



11 Dec 2017, 13:51:
QUOTE(gcgeorgescu @ 11 Dec 2017, 12:56)
Eu am observa ca chiar si la drum lung urcat serpentine , nu mai sta constant acul la temp apa pe jumate cum e in poza lui cucki 46. Scade pe liniuta a 3 a uneori, iar daca urc dealuri , serpentine si fortez motorul  sta acolo unde e in poza , apoi iar scade putin, dar nu mai jos de a 3 a liniuta, poate putin peste ea dar nu la jumate.. Nu imi mai aduc aminte cum era iarna trecuta...
*



asa e...vara la mine ajunge la linia 4, iarna la 3...iar daca cobor un deal scade si la 2.

Pe minus 20 scadea si la prima linie.
75AIM
la cum izolasem eu se observa de la max 3m.fiecare face ce vrea.
roland
QUOTE(RazvanF @ 11 Dec 2017, 13:06)
Termostatul ala nu are o marja de eroare ...+ - 5 grade? Ca sa se deschida fix la o temperatura setata are nevoie de senzor de temperatura si termostat actionat electronic....cred.
*



Ba da, evident ca are o marja de eroare, doar ca stiam ca este undeva la 2 grade +/-.
Asta ar fi la vreo 6 grade.

Da, diesel-ul e foarte eficient termic, la ralanti intr-adevar scade temperatura apei (de la cat e in mers) sau nu creste peste o anumita valoare, partial e si din cauza caloriferului de incalzire prin care circula apa mereu.

Si bag de seama ca prin motor bate vantul destul de tare, mai ales la viteza mare, de unde si grilele alea care se inchid automat in anumite conditii la alte marci (pentru temperatura si aerodinamica, ambele).

Ezit sa schimb termostatul pentru ca acest comportament e normal (sa se raceasca pe frig cand nu fortezi motorul), dar ma frapeaza temperatura de deschidere.

As vrea sa ma ajute cineva cu o masuratoare, sa vad exact la cat deschide un alt termostat. Ca sigur nu va fi fix 83. Sunt curios cat e? 81? 79? 85?

Mersi.
gcgeorgescu
Eu am Fluence 2010, deci prefacelift, deci mai bine izolat in fata la grila de la radiator(strict asa o vad eu) , deci sunt mai smecher 10561582.gif .
Scuze de offtopic.
Sunt la munca si fiind luni sa ne mai descretim fruntile , zic. biggrin.gif
roland
Tocmai am gasit o filmare cu un Duster conectat la torque pe android si afisa temperatura in mers, vara. Se invartea pe la 79 - 80, 80 fiind temperatura unde se vedea ca deschide termostatul.

Avem termostate cu temperatura de deschidere identica, 83, Duster-ul deschidea pe la 80, a mea pe la 70... deci s-ar putea sa se incadreze in marja de eroare.

Iarna, fiind antigelul in radiator cu grade sub 0, cand intra in motor raceste mai mult si temperatura medie e mai mica.
RazvanF
@roland Am facut azi un drum mai lung cu masina (Logan) care are motorizarea de 90 cp si am vazut ca temeratura ramane constanta intre 79 si 80 de grade. Cand am pornit motorul antigelul avea 10 grade si a crescut relativ repede, aeroterma era oprita. Iar la drum, indiferent daca selectam aer rece sau aer cald pentru habitaclu temperatura antigelului nu scadea, jongla intre 79 si 80 de grade. Temperatura exterioara era de maxim 1 grad. Mers pe autostrada cu ~120 km/h. Masina are la activ 1200 de km, deci motorul este nou.
Din ce am vazut pe net tot la 83 de grade deschide acest termostat. Marja de eroare pare sa fie de 3 grade in aceasta situatie.
P.s screenshotul l-am facut cand am ajuns la destinatie si avea maxim 10 secunde de stat la relanti temperatura scazand la 78.
roland
Mersi mult! Da, inseamna ca e o marja de eroare mai mica sau mai mare.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.