Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Captur 0.9 TCe
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Captur
FlorianP
Deschid acest topic in urma unor situatii neplacute aparute in ultima perioada.
Mai concret, dimineata sau dupa o perioada mai lunga de nefunctionare peste zi(asta de cand este mai rece afara), la scurt timp de la plecarea de pe loc(astept 30-60 de secunde de la pornirea motorului inaite sa plec), turatia motorului scade aproape de 0(zero) daca sunt oprit intr-o intersectie sau nu mai reactioneaza daca e in mers. Motorul nu moare, nu am nici o reactie de la acceleratie timp de 10-20 secunde dupa care isi revine si cat timp motorul este caldut sau cald nu mai face.
Am fost la service cu ea, nu au mai intalnit un astfel de comportament si au pus-o pe tester - toti parametrii sunt ok si nu returneaza nici o eroare. Urmeaza dupa zilele astea libere ca meseriasul sa se intereseze la alte reprezentante din tara si poate sa o las peste noapte la ei ca in momentul in care o pornesc dimineata sa ii puna si testerul...
Mentionez ca am prins si sezonul rece de anul trecut si nu s-a manifestat in acest mod, are cca 25ooo km la bord si alte probleme nu am avut la motor.
Mai este cineva cu un comportament asemanator?
razvanC
Salut, incearca benzina premium si vezi cum se comporta.
Florin_Matei
Acelasi motor, pe Clio 4, exact acelasi scenariu.
Problema nu e de la calitatea benzinei.
Motorul trebuie lasat ceva mai mult timp la relanti dupa pornire,cred ca 30...60 s sunt insuficiente.
Geo196
Confirm spusele lui Florin.
dancuciureanu
Eu as suspecta clapeta acceleratie (throttle body) jegoasa.
Am patit asta pe Opel chiar daca nu papa ulei, la VW chiar a refuzat sa porneasca.
torquemada
Suspectezi degeaba.

Mă citez de pe alt forum:


Masina a stat in umezeala? Ai pornit-o si imediat ai "bruscat" directia (bracare stanga/dreapta pentru iesire din parcare)?

Problema mersului e "2cilindri" e specifica TCe, pe calculatoare nu se stocheaza nicio eroare

P.S. Si la Clio 4 cu aceasi motorizare apare aceasta problema.

Se poate(chiar trebuie) sa se duca la service unde vor constata ca nu are nimic, nu sunt stocate erori in niciun calculator.
Si cum fenomenul se manifesta in conditii total aleatorii, gen 1 din 1000 porniri e clar ca lasa masina acolo sa diagnosticheze aia acolo.


aici
/forum/probleme_pornire_logan_0_9_tce-t53753.html,

/forum/probleme_ralanti_logan_ii_0_9_tce-t58298.html?t=58298&highlight=pornire
marius21
Buna ziua,

Deschid acest topic deoarece nu am mai citit pe forum un astfel de caz in care la relanti este prezent ( aleator, dar cu un procent de aparitie din ce in ce mai ridicat odata cu trecerea timpului) un fel de ^rontait^.Acest zgomot este similar cu cel pe care il aveam la un Logan 1.4 Mpi la relanti ( sper ca imi aduc bine aminte deoarece au trecut 10 ani de cand nu mai am masina). La capitolul diferente acel zgomot la Logan disparea atunci cand apasam ambreiajul dar acum zgomotul este prezent indiferent daca apas sau nu ambreiajul.

Zgomotul specificat mai sus este prezent de cand am luat masina dar atunci se manifesta doar daca aveam AC pornit ( AC pornit duce la modificarea turatiei de relanti ). Numai ca acum zgomotul este prezent indiferent daca am sau nu AC-ul pornit ( iar in plus intensitatea este mult mai mare).
Ceea ce nu inteleg (si poate aveti voi raspuns) este ca acest zgomot nu se manifesta permanent. Se poate intampla ca in stationare la un semafor zgomotul sa fie extrem de prezent iar la urmatorul sa fie aproape insesizabil.

Am facut programare in service saptamana viitoare). Oricum nu o sa accept raspunsul ca zgomotul este normal ( pentru ca nu este, existand momente in care masina cealalta , un diesel, este mai silentioasa)


argon
La Loganul de 1.4 zgomotul era de la rulmentul de presiune. La asta e de la motor.. nu te mira ca un diesel VAG de 1.6 e mai silentios.
IRONICK
La Logan face indiferent de rulment. Si de vina mai este si trenul fix pentru asta.
marius21
Buna ziua,


Am mers azi in service. Masina nu a avut nimic grav. Consilierul mi-a spus ca a fost necesara repozitionarea tubulaturii de admisie aer ( nu am stat langa mecanic iar toata operatiunea a durat vreo 15 minute, timp in care nu m-am uitat nici pe monitoarele din sala de asteptare ).
robiboss
Nu stiu de ce am impresia ca n-ai rezolvat nimic...
marius21
QUOTE(robiboss @ 28 Dec 2016, 16:03)
Nu stiu de ce am impresia ca n-ai rezolvat nimic...
*



Este foarte posibil sa ai dreptate. Azi s-a auzit din nou zgomotul reclamat dar la o intensitate scazuta.


Thaddaus
Ieri mi-a aparut pentru 1-2 secunde mesajul check vehicle in bord. In manual, la acest mesaj scrie : Indicates a fault in one of the pedal sensors, battery management system or oil
level sensor.
. Mentionez ca masina era in mers, in viteza, la aproximativ 40 km/h. Din moment ce mesajul a a disparut, are rost sa merg acum la un service, sau astept revizia din februarie?
dancuciureanu
Este indicata o diagnoza cu CAN CLIP si sa-ti notezi tu codurile de eroare P sau cu U plus 4 cifre+litere. Nu te lasa pe mana 'specialistilor' din service/reprezentanta ca nu are nimic, ca mai da aiurea si alte vrajeli.
Ce poti face tu este sa vezi nivel ulei, antigel, lichid frana, urme de soareci. Vezi pe la intalniri daca gasesti pe cineva cu CLIP.
FlorianP
Am revenit cu o "descoperire"... am cumparat un OBD scanner pe care l.am conectat la masina... totul pare ok, fara erori,asta in limitele in care poate vedea OBD-ul acesta ieftin... insa, undeva in parametri, arata ceve nefiresc. Unul din idicatori - Air intake temperature - imi arata -40 grade celsius... din ce am citit pe anumite forumuri, este vorba de senzorul care masoara temperatura aerului care intra in motor si care, in functie de temperatura lui, regleaza amestecul... daca intradevar este asa, ar putea cauza functionarea incorecta a motorului la rece. Problema e ca daca ma duc la reprezentanta cu descoperirea asta, pentru ei, cred ca tine de NASA si nu or sa aibe un raspuns pertinent.
Cand am timp o sa merg la un electrician sa masoare rezistenta acelui senzor care trebuie sa fie de 5 ohmi la rece si dupa, vad ce mai e de facut...

Alte idei?
torquemada
E absolut normal, folosești o chinezărie cu un soft de 2 lei, care interoghează parametrii generici
FlorianP
QUOTE(FlorianP @ 28 Nov 2016, 15:05)
Deschid acest topic in urma unor situatii neplacute aparute in ultima perioada.
Mai concret, dimineata sau dupa o perioada mai lunga de nefunctionare peste zi(asta de cand este mai rece afara), la scurt timp de la plecarea de pe loc(astept 30-60 de secunde de la pornirea motorului inaite sa plec), turatia motorului  scade aproape de 0(zero) daca sunt oprit intr-o intersectie sau nu mai reactioneaza daca e in mers. Motorul nu moare, nu am nici o reactie de la acceleratie timp de 10-20 secunde dupa care isi revine si cat timp motorul este caldut sau cald nu mai face.
Am fost la service cu ea, nu au mai intalnit un astfel de comportament si au pus-o pe tester - toti parametrii sunt ok si nu returneaza nici o eroare. Urmeaza dupa zilele astea libere ca meseriasul sa se intereseze la alte reprezentante din tara si poate sa o las peste noapte la ei ca in momentul in care o pornesc dimineata sa ii puna si testerul...
Mentionez ca am prins si sezonul rece de anul trecut si nu s-a manifestat in acest mod, are cca 25ooo km la bord si alte probleme nu am avut la motor.
Mai este cineva cu un comportament asemanator?
*




QUOTE(torquemada @ 30 Dec 2017, 10:08)
E absolut normal, folosești o chinezărie cu un soft de 2 lei, care interoghează parametrii generici
*





Dar problema mea exista in continuare... simptomele se potrivesc cu cele ale sondei de aer defecte...
Thaddaus
Buna dimineata,
Masina este in service pentru revizie, la meridian vest. Mi-au zis ca placutele sunt tocite in proportie de 80% si ca trebuie schimbate... pretul este de aproximativ 1000 ron(mi se pare cam mult)...
henrywallace
Cere-le sa-ti spuna din manual cat spune producatorul ca trebuie sa fie materialul minim la placutele de frana si cat au ale tale. Asa, din ochi, oricine arunca o mie de procente.
Thaddaus
Mi-au zis ca producatorul recomanda ca la o uzura de peste 75% sa fie schimbate.
Mi-au trimis si o poza pe whatsapp, din care nu prea reiese nimic...
user posted image
dil
Si mie mi se pare exagerat de mult.
Poti sa le zici ca ai in vedere sa le schimbi saptamana viitoare si le schimbi in alta parte.
Thaddaus
Pretul e orientativ cica, nu imi poate da costul exact acum. Le-am zis totusi sa le schimbe, o sa vedem cat o sa fie pretul final. De curiozitate m-am uitat pe e-piesa si vad seturi de placute de pe la 70 de ron pana la 1200ron...
R19/16v
In cat timp si rulaj ai uzat placutele pana la punctul actual?
Thaddaus
De pe 27 februarie 2015(de cand am luat masina) pana azi, aproximativ 45000km. Da, cred ca trebuie schimbate dar mi se pare cam scump.
Winy
[quote=Thaddaus,22 Jan 2018, 09:42].....

Un cunoscut a schimbat la Clio din 2016,sunt TRW si a costat total 280ron,a vazut si un Captur dci la care sau schimbat si placutele tot TRW
R19/16v
Nu le schimba, atunci. Estimativ ar trebui sa te mai tina inca un an / 15k km.
Asta e ideea celor care iti fac revizia, ca tu nu mai treci prin service pana la revizia urmatoare, si ideal ar fi sa mai ai placute pana atunci, d-aia ti se recomanda inlocuirea. Gen better safe than sorry.
cj98czh
Placutele alea iti mai duc lejer .. lasa-i ...

De pret nu mai zic nimic ..
espacern
E de preferat sa le schimbi acum cand se lucreaza la ea....dar poti merge cu piesele tale cumparate dupa dorinta!
Thaddaus
Am inteles eu gresit la telefon, costul a fost intradevar de 1000 de ron dar pentru revizie+placute, etc

user posted image
mars
La un calcul simplu, faci cam 15.000 km pe an. Sa zicem ca placutele sunt la 75% acum (noi au 17.3 mm grosime si ma uit prin comparatie cu grosimea partii metalice). In cazul asta, teoretic, nu te mai tin pana la urmatoarea revizie. In plus, nu stii in ce stadiu sunt cele de la interior, pot fi mai tocite.

Pentru maxim 180 de lei, cat costa la epiesa unele originale, plus inca 50 de lei manopera, nu merita sa stai cu stresul ca se pot toci de tot si sa frece partea metalica pe disc cand ti-e lumea mai draga, de la Predeal in jos.

Sau le mai poti lasa sase luni, si le schimbi la vara, daca vrei neaparat sa mai tragi de ele inca vreo 7.500 km.

L.E. - Na, ca ai pus si poza: 128 lei la epiesa, dupa codul Renault, sau 166 lei la reprezentanta. Nu mi se pare mare diferenta (la epiesa mai platesti si transport 15-20 de lei).
Thaddaus
Ai dreptate mars, le schimbam oricum, doar ca ei m-au sunat dupa ce am lasat masina pentru revizie ca trebuie schimbate placutele, le-am zis ok si am intrebat cat costa. Mi-a zis ca o sa ma coste 1000 de ron. Eu am inteles ca doar placutele, defapt a fost tot ce au facut la masina. Multumesc celor care au raspuns pe aici.
dgeorgel
E normal ca la un motor turbo pe benzina,09 tce, uleiul de pe joja sa miroasa a benzina sau gaze?
Si mai mult, nivelul de ulei pe joja este peste linia de sus si dupa 7000 km facuti...
f.cristi
Si uleiul la 1.2 miroase a benzina/gaze.
BlaueCorsa
@dgeorgel, am si eu ceva oarecum similar la 0.9. Pe o parte a jojei arata corect, pe alta arata ori la fel, dar cu o pata deasupra, ori mai mult. Banuiesc ca e niste ulei sarit pe joja, poate si la tine e la fel.

Si da, uleiul miroase si la mine a benzina.
Thaddaus
La ultima plimbare prin Romania mi-a sarit o piatra de sub un tir direct in parbriz. Are rost sa il schimb pe casco, sau mai bine merg cu el asa pana la urmatorul itp( ma gandesc ca atunci nu o sa il trec cu parbrizul lovit).
user posted image

E pe partea soferului si e de marimea unei monezi de 10 bani.
Ridermann
Nu cred ca nu treci ITP cu bubița aia... Am vazut trecuta de ITP o Dacia Papuc cu coviltiru ala legat cu sarma si jumate zburat de pe caroserie.

Eu am folosit la doua mașini solutia asta si a fost ok. Nu s-a radpandit iar urma a devenit aproape invizibila.
tannu
Teoretic, nu treci ITP. Practic, il treci.
Daca vrei sa stai fara emotii, mascheaza lovitura cu putin noroi cu apa.
Thaddaus
O sa caut solutia recomandata putin mai sus, sau ceva de genul si vedem cum o sa arate dupa. Itp ul trebuie facut anul viitor.
thuraya_123
Motorizarea 0.9 TCE nu are filtru de benzina, care trebuie schimbat din x in x ani?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.