Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Nemulțumire daună totală.
Reno.ro - Forum Renault Romania > Alte discutii > Asigurari si Daune Auto
Clavdiu
Bună ziua!
Dețin un Renault Clio Symbol din 2002 decembrie 1.6 benzina iar în data de 15.12.2016 un autoturism cu asigurare la groupama a intrat în mine într o intersecție unde aveam prioritate. A doua zi am ajuns cu mașina în service la Renault după ce am fost la firma asigurări, iar astăzi mi s-a zis ca mi se oferă suma de 5491 lei + epava.
Ideea este următoarea, eu am luat mașina print-un act de comodare de la o ruda, masina figurând în continuare pe numele rudei respective și fiind primul proprietar. Mașina are 107 mii km dacă asta contează iar eu am cumpărat-o cu 8100 lei, deci eu nu îmi voi acoperi niciodată aceasta suma, plus ca plătesc rate în momentul de fata pentru aceasta suma și mai sunt si la prima rata.
Eu nu sunt de acord cu aceasta suma și nu vreau sa semnez pentru ca nu a fost vina mea iar eu rămân cu datorii în banca și cu timp pierdut și nervi. Cei e la Renault mi-au zis ca suma aproximativă de reparație a mașinii este de 12000 lei.
Ce pot face în cazul acesta? Mulțumesc!
cj98czh
Valoarea masinii tale (de piata) este in jur de o mie si un pic de euro ... ca tut ai dat pe ea 1600 este alta treaba ... sincer nu ti-au oferit rau ... inafara ca poate ai sansa sa te mai intelegi cu ei la cateve sute de lei + epava ... nu stiu ce poti sa faci ..

Vinzi epava ... daca nu este lovita rau poate iei mai bine... si rambursezi creditul ... poate ai noroc sa poti sa te scapi de el ...
Clavdiu
Ok, valoarea mașinii este o mie și un pic, dar dacă o sa caut în funcție de dotările mașinii cu numărul de kilometri, fără un accident, primul proprietar și dusa pentru orice numai în reprezentanta , îți spun sincer ca mai puțin de cat am dat eu pe ea nu o găsesc.
Iar în legătură cu epava, a fost afectata partea dreapta, motorul, bord, cutie de viteze etc. Sunt întregi.
traffictours
Pretul de piata este determinat de multele masini cu probleme, de tot felul, sunt foarte putine masini vechi scoase la vanzare care sa corespunda celor descrise de tine mai sus, nu esti singurul in dezavantaj, insa majoritatea invinge minoritatea si astea-s preturile.
In privinta accidentului, nu prea ai multe variante, eu as negocia la maxim cu asiguratorul si mi-as lua alta masina.
Lasa pierderile financiare, sunt neglijabile, bine ca esti intreg.
cj98czh
Ia banii, iar epava vezi cat te costa sa o faci la un alt service. Piese din dezmembrari gssesti. Pans nu pui o poza nu avem de unde stii cat de tare este lovita si daca mai merita reparata.

Zi merci ca a fost asigurat ala la groupama ca daca era un euroins luai jumatate din suma + epava si aia cine stie cand.
Clavdiu
Este bine toată lumea, nu a pățit nimeni nimic, dar eu am fost victima unui accident, nu mi se pare normal sa dau ceva din buzunarul meu pentru vina unui cetățean asigurat de ei, ba chiar mi s-ar părea normal sa fie o despăgubire care sa ma mulțumească e puțin spus.
În legătură cu negocierea, ce motiv pot invoca pentru a ajunge la suna maxima de negociere? Și de unde știu care este aceasta?
Poze :
https://postimg.org/image/fpp1s9wm9/
https://postimg.org/image/i4gjh1ym5/
https://postimg.org/image/axbxjzyzb/
https://postimg.org/image/45cqfty15/
Aceasta sunt toate pozele pe care le am în momentul de fata.
tarzy
masina este evaluata unor grile si normative .... nu-i vina societatii de asigurari ca tu ai platit mai mult (sau ca ai facut credit ptr masina).

rabla este reparabila in conditii de Romania (in alte tari nu ptr ca este afectat stalpul), cu componente din dezmembrari si ceva compromisuri la vopsitorie ... si daca cauti bine o poti repara in banii primiti.
bafta, si mai multa atentie pe viitor (nu stiu imprejurarile accidentului dar sunt convins ca se putea evita).
traffictours
Cand esti implicat intr-un accident, in Romania, nu ai cum sa iesi bine, decat printr-un proces, deci varianta neindicata in cazul asta unde nimeni nu a patit nimic.
Ai dreptate ca vrei despagubiri reparatorii peste valoarea deranjului si a pagubei, insa probabil nu ai prea avut accidente rutiere...
Eu iti sugerez sa te calmezi, sa fii multumit ca nimeni nu a patit nimic si vezi ce se mai poate face.
Bine ca a fost o masina ieftina, trebuie privita problema si din punctul asta de vedere, deci asta-i viata, iei banii si mergi mai departe, ori o repari ori o vinzi si-ti iei altceva.
Clavdiu
O intersecție unde aveam prioritate și cel care venea din dreapta avea stop și nu a pus frână pentru ca se uita pe GPS după spusele lui, nu știu cum putem evita.
Cei de la Renault au zis ca au evaluat costurile reparațiilor undeva la 12000 lei, poate ca da, cu piese SH o repar, dar ce siguranță mai are mașina la următorul impact identic? Mai pune aceeași rezistenta stâlpul sudat? Întreb pentru ca aveam o persoana în dreapta și dacă nu prelua majoritatea impactului stâlpul nu știu dacă scăpa fără nici o zgarietura ca acum. Stâlpului este lipit de scaunul din dreapta.
Încă o întrebare, se pot cere bani pentru reparare în regim propriu? Dacă da, e posibil ca suma oferita sa fie mai mare?
4x4
La banii astia poti sa inlocuiesti caroseria cu totul.
Clavdiu
Din nefericire este al 2 lea accident, primul fiind cu o motocicleta dar m-am înțeles cu cel care m-a lovit, fiind tot vina celuilalt, nu a mea, deci, la dauna totala nu am ajuns pana acum, e primul accident cu mașina și am început bine, cu dauna totala, dacă mai am parte sper sa nu se ajungă la mai rău de atât.
Am vorbit cu cineva, i am dat numărul dosarului, s a interesat la asigurare și mi a zis ca îmi pot da suma de 6900 lei în caz ca o sa găsesc un service sa mi-o repare în banii ăștia, acum nu știu dacă trebuie sa reiasă ca am reparat o cu banii aia printr-o factura, ceva, sau nu, și nu înțeleg de ce dacă o repar îmi da atât și dacă vreau pur și simplu banii îmi dau mai puțin. O sa încerc sa obțin banii aceea și epava.
traffictours
Cauta o caroserie.
MuciX
Ia banii, portiere, bara si ce-o mai fi rupt/spart sehas si fugi la un service sa iti indrepte stalpul si pragul + vopsitorie. Sigur ramai cu bani in buzunar dupa treaba asta.
Dupa aia, as vinde masina si as folosi banii sa platesc creditul si as lua alta cu un credit nou.
Clavdiu
Aștept sa vad dacă mai pot negocia cu ei mâine, am citit pe forumuri și am înțeles ca o sudură cu sarma, în gaz protector, mig/mag ar fi cea mai buna și nu ar fi mari diferențe la un nou impact de genul. Acum, sa lăsăm asta deoparte, dacă mai site cineva cum pot proceda pentru a obține o suma mai mare sa îmi lase mesaj, acum nu vreau sa cedez la prima oferta, cum nu cred ca cineva nu negociază când cumpăra o mașină sh, acum e vorba de o negociere la un nivel mai înalt, adică între mine și o firma. Deci cine are idee cum pot sa obțin mai mult sa lase mesaj.
cj98czh
[Nu vad cat de rau este indoit stalpul ... daca este indoit ... dar mie mi se pare reparabila ...si poti sa te folosesti de ea ... cum zicea mucix ... eu zic ca iti raman si bani din ce iti dau aia ... 2 usi, prag, spoiler .. din ce vad ...

Gaseste un atelier serios care sa faca treaba buna,.
4x4
Inainte sa te decizi sa o carpesti, mergi si verifica daca nu e bananita caroseria, ca degeaba se inchid portierele daca merge dealatu.
traffictours
Daca zici ca stalpul e lipit de scaunul din dreapta, incearca varianta cu dauna totala, si ia-ti alta masina, e mult mai bine decat sa te complici si tot n-o sa mai fie cum era...
Accidentele trebuiesc evitate, cand e posibil, cand nu se poate, atunci e de stiut ca n-ai cum sa iesi bine financiar din asa ceva, asa ca fiind o masina ieftina, ce rost are sa mai bagi bani in ea....
Parerea mea.
Clavdiu
Îmi iau banii, aproximativ 1200, mai scot 300 din ea, rămân cu 1500..aștept sa vad ce bani iau într un final de la asigurare și o sa vorbesc cu un mecanic priceput după ce o vede sa îmi zică ce ar fi cel mai convenabil pentru mine sa fac.
traffictours
Daca ramai cu 1500 esti golden.
Retine ca pierderea financiara e minima, nu te mai consuma, inchide-o cat de scurt se poate, ia-ti altceva si mergi inainte.
Clavdiu
Nu ma pot mulțumi cu atât, nu vreau sa merg pe ideea e bine și atât, nu concep asta, cum sa ma mulțumesc cu atât când eu ies în pierdere și nu am absolut nici o vina? După ce vorbesc mâine cu ei o sa va spun la ce am ajuns, încerc sa ajung la acea suma de 6900 pe care ar acorda o facă mi as repara mașina într un service.
cj98czh
Acuma ca esti multumit sau nu este alta treaba ... sunt niste norme si niste reguli dupa are se fac calculele astea .... repet, cei de la groupama chiar ti-au facut un calcul ok, vb. de o masina de 15 ani imediat totusi ... adica iti primesti valoarea de piata a masinii ... ca tu ai dat mai mult pe ea ... este alta poveste ... trecele la capitolul pierderi si mergi mai departe ...

Ai posibilitatea sa o repari sau sa iei banii si asta este ... cumperi alta.
GBX
RCA reprezintă o asigurare MINIMĂ și OBLIGATORIE. Care implică riscul ca, în anumite situații, de obicei majoritare, despăgubirile să nu mulțumească pe deplin păgubitul. Dar măcar păgubitul este în situația de a recupera o parte importantă din pierderile materiale.
Dacă RCA ar aduce reparații financiare îndestulătoare, noțiunea de CASCO nu ar mai exista.
O altă cale de recuperare a pagubelor, dar de durată și fără asigurări evidente de câștig, ar fi instanța, unde poți cere daune suplimentare direct de la vinovat.
cj98czh
QUOTE(GBX @ 21 Dec 2016, 09:04)
Dacă RCA ar aduce reparații financiare îndestulătoare, noțiunea de CASCO nu ar mai exista.
*




Aici gresesti .... RCA este pentru pagubele produse de tine unei terte parti ..... CASCO este pentru pagubele produse de tine, bunului tau .... 2 chestii total diferite.
MuciX
QUOTE(GBX @ 21 Dec 2016, 09:04)
O altă cale de recuperare a pagubelor, dar de durată și fără asigurări evidente de câștig, ar fi instanța, unde poți cere daune suplimentare direct de la vinovat.
*


Asta urma sa sugerez si eu. Totusi suma de bani ramasa de plata peste despagubirea asigurarii nu cred ca merita un proces care sa se lungeasca vreo cativa ani. Optiunea ramane, daca e vorba doar de principii.
Acum omul are dreptate, ca iti vezi de treaba ta cu lucrul tau, un tert cauzeaza un eveniment idenpendent de tine, dar care iti aduce prejudicii. Normal ca nu iti convine.
Mentin ideea de a lua banii pe asigurare, repararea cu sehas + vopsitorie.
Alternativ, luat banii, vandut epava luat alta masina. Asta ca sa rezolvi problema inlocuirii/repararii masinii intr-un termen relativ scurt.

Nu stiu daca e locul meu, dar daca pentru o masina de 2k euro a fost nevoie de un imprumut, poate ca e cazul sa mai astepti pana sa cumperi alta. Inteleg ca poate ai nevoie, dar orienteaza-te catre ceva mai aproape de sumele pe care le poti sustine prin forte proprii. Imi amintesc cat costa 2 randuri de anvelope + 2 revizii pe an + plata unei reparatii pentru un dosar de dauna pe casco pe care l-am facut prea tarziu si parca da cu minus.
Posibil sa fiu mofturos si din cauza ca nu imi place ideea de credit pentru masina, fie ea si noua.
GBX
QUOTE(cj98czh @ 21 Dec 2016, 09:14)
CASCO este pentru pagubele produse de tine, bunului tau ....
*


huh.gif
Parțial adevărat, CASCO poate asigura bunul pentru mult mai multe neajunsuri.
argon
De casco beneficiezi tu, de RCA, altcineva, sunt doua lucruri total diferite, nu se pot compara ca nu se adreseaza aceluiasi individ. Nu poti compara casco cu rca in cazul unei masini din 2002, ca nu ii face nimeni casco la aia din 2002, iar la cele mai noi, suma decontata e similara.
GBX
Eu mă refeream la despăgubiri, nu la mecanismul de funcționare.
Clavdiu
Ideea e ca aveam nevoie de masina asta fiind la o distanta de aproximativ 500 km de casa plus odată pe luna sa ma duc sa îmi continui studiile, am terminat facultatea și m am angajat în august, nu puteam strânge banii de mașină asa repede fiind și la început de drum, altfel nu făceam creditul, oricum e făcut pe un an, nu m am aruncat la datorii pe ani de zile și mașina scumpa aveam nevoie de ceva sa îmi fac treaba..și puteam duce și un credit mai mare chiar(zic asta pentru ca ai zis sa îmi iau cât pot duce, sau ceva de genul) , dar nu aveam nevoie de mai mult de la o mașină. Azi nu am reușit sa mai aflu nimic de la asigurări, poate am noroc mâine. O sa ma mai zbat puțin, dacă degeaba o sa accept.. Pana când trebuie sa semnez dacă sunt de acord sau nu cu ce mi au prezentat ei? Și care credeți ca ar fi costurile manoperei și vopsitul? Am sa achiziționez personal de la dezmembrări piesele, am o cunoștință.
MihaiKV
Salut tuturor. Imi cer scuze ca postez pe topicul tau, Claudiu, am si eu o problema asemanatoare. Majoritatea stiu topicul meu de pe forum cu Laguna 2 cu partea fata dreapta distrusa, din Hunedoara. Problema e urmatoarea... Cei de la asigurarea Euroins mi-au dat dauna totala si mi-au evaluat masina la o suma de rahat, ei luandu-se dupa valoarea masinii pe piata unde a fost ultima data inmatriculata, Germania, dat fiind ca masina mea avea nr rosii. Ei mi-au dat exemplu o Laguna deplorabila, cea mai ieftina, cea mai dezastru, cu acelasi an, nr de km si motor. Mi-au evaluat masina la 2599 de euro, din care se scade 25% (epava), eu ramanand cu un total de 87 de milioane. Am trimis o solicitare cu alte anunturi din Germania, care se potrivesc exact cu masina mea dinainte de accident, cu dotari, cu totul, sumele fiind undeva putin peste 3000. Stiu ca nu e relevant cat am dat eu, 3800 de euro, pe ei nu-i intereseaza asta. Ieri am primit raspuns de la solicitarea mea pt recalcularea valorii masinii pe piata, raspunsul lor fiind "solicitare NEJUSTIFICATA". Cand am auzit, imi venea sa sparg tot. Vor sa scape foarte ieftin, oferindu-mi nici 2000 de euro. Ce pot face altceva sa dovedesc ca masina face mult mai mult decat jaful ala al lor dat ca exemplu din Germania? Eu imi repar deja masina, dar voi iesi in pierdere destul.. Tara de rahat.. Multumesc anticipat.
MoneyTalks
QUOTE(MihaiKV @ 24 Dec 2016, 11:59)
Ce pot face altceva sa dovedesc ca masina face mult mai mult decat jaful ala al lor dat ca exemplu din Germania?
*


Nu poti face nimic. In Romania nu vei lua niciodata pretul corect pe o masina sh. De ce? Simplu. Toata lumea vrea ca un lucru sh sa fie cit mai ieftin, daca se poate chiar gratis, sau sa mai si primesti bani ca sa il accepti. Asta e mentalitatea romaneasca din ultimii 25 de ani.

Daca te uiti in piata de masini sh o sa vezi o gramada de masini de 2-3 ani care de noi au fost peste 60,000 euro, la preturi derizorii, sub 15,000, cind in realitate pretul corect ar fi de 35k - 40k. La fel si pentru masina ta, pretul corect pe care l-ai dat in Germania pe ea este deformat de mentalitatea romaneasca. Asa ca va trebui sa te multumesti cu cei a obtinut.
traffictours
Asa este, insa si samsareala kilometrajului, carnete service contrafacute, TVA manarit, contribuie la pretul mai mic al unei masini sh din RO fata de aceeasi masina din EU, nelucrata la km. Si in combinatie cu mentalitatea, adica sa fie cat mai ieftin, nu conteaza calitatea, s-a ajuns in situatia asta.
marksman
"O masina buna nu e ieftina, fie ea si second hand" - dr_mKe
traffictours
De acord, insa o vei vinde mereu pe un pret mai mic decat face, deci nu de cat ai vrea tu, ca fiecare vrea cat mai mult, si asta din cauzele prezentate mai sus.
De ce s-o vinzi pe mai putin?
Pai nu esti obligat s-o faci, insa daca vrei altceva, mai nou, altfel, alta marca, etcetera, te vei lovi de aceasta problema.
Practic sunt avantajati cei care nu-si ingrijesc masinile, astia pot sa reduca preturile avand in vedere cat mai e de bagat in respectiva masina ca sa fie cat mai aproape de 100% functional.

Si nu e doar o parere, situatia e verificata de mine dupa destule masini cumparate din EU, folosite de mine o perioada de timp si apoi vandute in RO, in decursul ultimilor 27 de ani.
Singura exceptie(in afara de intamplare, noroc...) este atunci cand vinzi masina unui cunoscut.
hepea
Reinviem un pic topicul. A mai avut cineva recent dauna totala pe RCA? Tot datul in judecata al vinovatului este solutia daca nu sunt multumit de despagubire? Epava, tot la 25% se evalueaza (si implicit valoarea despagubirii la 75% din cea mai ieftina de pe olx) sau trebuie vanduta neaparat la licitatie?
einstein1984
Am mai scris in alta parte, epava se evalueaza dupa licitatie electronica daca e cazul. Mai cauta pe google ca mis e pare ca putea fi evaluata si cu un deviz de la fier vechi, si erau obligati sa il accepte.
Valoarea inainte de impâct a masinii o poti negocia, eu am facut asta prezentand mai multe anunturi de vanzare cu masini echipate similar sau mai prost dotate, majoritatea aveau preturi mai mari decat evaluarea lor . Ei o calculeaza cu audatex si pot ajusta pe baza informatiilor astora din piata (care piata e razna azi).
Uite de asta e bine sa ai un broker de asigurari de la care cumperi si nu online, ca te mai sfatuieste la treburi din astea.
hepea
Merci!
Alice
https://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocumentAfis/133421
Captitolul V:
Pentru stabilirea valorii vehiculelor la data producerii evenimentului asigurat, din valoarea de nou a acestora se scade uzura valorică.
In anexa 3 gasesti coeficientii de uzura.

Nu scrie nimic de epava in norme, din cate stiu nu esti obligat sa o accepti.
einstein1984
valoarea de nou e una, valoarea despagubirii, suma platita adica, depinde de valoarea epavei . Ca poate rvei sa o pastrezi.
hepea
Alta nelămurire. Pe durata reparației am dreptul la mașină la schimb (în niște limite). În cazul în care este daună totală am dreptul la ea până în momentul în care mi se comunica acest lucru. Valoarea chiriei mașinii la schimb se scade din valoarea despăgubirii?
einstein1984
Ai dreptul, dar de obicei pt asta se ocupa serviceul, ca asiguratorul nu are masini... Sau iti inchiriezi si decontezi
exista firme de genul asta https://birouleuropean.ro/services/despagub...l8aAv59EALw_wcB sau asta https://www.cdar.ro/ care cu asta se ocupa. Nu am folosit, nu recomand neaparat, dar daca nue sti in tara si sau nu ai chef de hartoage poate sunt o solutie
cj98czh
daca nu este secret .. despre ce masina dauna totala vb. ?

an de fabricatie, dotari, km, etc ... valoare propusa la despagubire, etc ..
hepea
Sa se ajunga la o concluzie si va dau detalii.
janos
99% poate chiar 100 % LEAF.
tatimeu
dauna totala e atunci cand devizul de reparatii depaseste 75% din valoarea la zi a utilajului.
Asiguratorul deconteaza diferenta dintre valoarea actualizata a utilajului si valoarea utilajului obtinuta la licitatie.
eu am avut dauna totala si am optat pentru valorificare utilaj la licitatie. In urma incidentului per total la data incasarii contravalorii (epava+plata asigurator) raportat la pretul de achizitie al utilajului am pierdut aproximativ 1keuro.
am preferat sa nu am batai de cap si sa achizitionez alta masina
hepea
QUOTE(janos @ 20 Jun 2023, 21:28)
99% poate chiar 100 % LEAF.
*


Da, Leaf-ul a fost. Dupa o luna si ceva zile de la accident am fost despagubit.

Un tataita nu a acordat prioritate si l-am luat in plin. A fost din scurt abia am apucat sa pisc frana si sa dau de volan dreapta (asta a fost reflexul...). Daca viram stanga poate il evitam dar intram pe contrasens si.... cine stie?...

Aribaguri sarite (culmea nu mi-am luat-o in bot, cred ca eram prea in spate, m-a tinut centura), fata praf. Usile s-au deschis fara pb, frecau putin de aripi. Culmea, masina merge pe rotile ei.

Pana s-a declarat dauna totala am avut masina la schimb (si valoarea chiriei nu s-a scazut din valoarea despagubirii). Epava s-a vandut la licitatie. Per total am luat mai mult decat am dat pe ea smile.gif Puteam opta pentru reparatie in valoarea despagubirii sau o puteam repara in regie proprie dar nu cred ca ar fi iesit la fel.

Si, iar, caut electrica! smile.gif Nu tesla, ca nu am bani. Leaf sau Ioniq sau Kona sau ID3 sau sau sau.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.