Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: garnituri.oringuri admisie aer motor 2.0 16v
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Safrane,Velsatis,Avantime si Espace
Pages: 1, 2
marcellostun
buna ziua,sunt posesorul unui renault espace din 1999 motor 2.0 16v benzina 140cp si am desfacut sistemul de admisie aer si vreau sa schimb toate garniturile de pe admisie si alea doua oringuri de la clapeta de acceleratie.am cautat la magazin dar au spus ca nu au ca oringurile vin doar cu tot cu clapeta si nu se gasesc separat.poate ma poate ajuta cineva cu aceasta problema.va multumesc!
inca un lucru,vreau sa montez o instalatie gpl pe masina ce imi recomandati?
espacern
Posteaza seria de caroserie si-ti dau codul pieselor care te intereseaza....apoi poti cauta/cumpara mai usor.
Nu toti vanzatori au acces la informatii pentru Matra....constructorul Espace-ului tau!
marcellostun
VF8JEONL519792544
-m-ar interesa si galeria de evacuare cu catalizator.
-oringurile de la bobinele de inductie,
-kitul de distributie
-un manual de reparatie
-multumesc!
espacern
Set 4 garnituri galerie admisie 8200052312
Garnitura mare galerie admisie 8200052311
Garmitura mare clapeta 8200063583
Garnitura mica clapeta 8200068566
Galerie evacuare 8200266475
Catalizator 6025314383
Kit distributie 7701471367
marcellostun
multumesc mult
marcellostun
mai este o garnitura adica mai e un fel de capac inca nu lam desfacut dar se pare ca pierd un pic de ulei pe la el,e vorba de capacul de pe capacul de la chiulasa unde se prinde galeria de admisie de clapeta,acolo pare pus cu silicon dar as pune garnitura daca as gasi,
espacern
Acolo sub capacul ala nu este garnitura.....la montajul din fabrica se curata perfect cele 2 suprafate aflate in contact si se da cu un "lac" adeziv!
Daca o desfaci grija mare la strangere ca este cu ordine de strangere....si cuplu precis ca e AL.
marcellostun
care ar fi ordinea?de la centru spre exterior?
e umed in partea din spate si cred ca de acolo umezeste.
eu cu ce as putea sa o etansez?
espacern
Se etanseaza cu un fir subtire de solutie Loctite 518...dupa ce cureti perfect cele 2 suprafate aflate in contact.
Ordinea de strangere este asta.....atentie la cuplu strangere!
marcellostun
am remontat admisia,am schimbat toate oringurile,am renuntat sa mai desfac acel capac dar acu vreau sa stiu unde se afla senzorul de temperatura exterioara si cum functioneaza senzorul de presiune ulei ca imi arata in bord ca nu am presiune si eu am masurat cu manometru si la relanti e 2,5 cu motorul cald deci ori e senzorul ori cine-l citeste.multumesc!
marcellostun
senzorul de presiune era de vina,acum a mai ramas problema termometrului, daca stie cineva cum functioneaza si unde se afla mi-ar fi de un real folos,multumesc.
espacern
In carcasa retrovizorului exterior pasager este situat senzorul de temperatura.....cam sub ea!
Pentru alte neclaritati mai cauta pe forum....sunt multe informatii disponibile!
marcellostun
Senzorul se află în oglinda din partea stângă adică de pe partea șoferului dar nu am reușit să ajung la el,imi arată că sunt 60 de grade poate știe cineva care e defectul ca daca scot mufa de la oglinda si aștept 15 minute o ia de la -20grade si crește iar până la 60
dethave
Salut!
Pare sa fie decalibrat.Incearca cu un alt senzor,de la dezmembrari...
marcellostun
Cum reușesc să ajung la senzor?cum se scoate carcasa de la oglinda retrovizoare ca nu as vrea sa se rupă
dethave
Trebuie data sticla jos si dupa aceea ai acces la torx-urile ce tin carcasa. Problema e ca nu mai stiu care-i procedura pentru scos sticla din carcasa si n-as vrea sa-ti spun ceva gresit...uita-te pe youtube,ca sa-ti faci o idee despre ordinea operatiilor.
marcellostun
am rezolvat cu senzorul, am gasit unul de la dezmembrari care sa potrivit,acu am schimbat cureaua de la accesorii si rorele aferente si nu stiu daca am montato cum trebuia,poate are cineva o poza sau un desen,motorul e f4r 700 si cureaua antreneaza; pompa de apa,compresor clima,alternator si pompa directie

19 Feb 2017, 11:15:
As mai vrea dacă tot am schimbat cureaua de accesorii să schimb si distribuția dar am citit pe aici pe forum ca e mai complexă fiind și fulia defazoare si ar trebui blocate axele cu came,daca știe cineva unde pot găsi calele pentru schimbarea distribuției și dacă fulia defazoare are canal de pana si daca trebuie schimbata odată cu distribuția
mark``
Lasa in pace distributia. N-o mai faci daca te bagi acolo.
marcellostun
Am cumpărat deja piesele pentru distribuție + fulia defazoare care cred că are uzura ca la relanti tacane ca un dizel si are momente la cald când merge întrerupt dar fără să se oprească la relanti .trebuie să-mi fac curaj intro zi să mă apuc să o schimb. mi-am făcut eu acel bolț si potcoava pt blocarea axelor după cotele ce le-am găsit pe net si sper sa reușesc. Nu as vrea sa risc să se blocheze vreo rola cu consecințe grave pentru motor. daca stie cineva orice sfat e binevenit.
espacern
Pentru schimb fulie defazoare trebuie alte scule in afara de cele folosite la calaj...pe langa experienta necesara!
marcellostun
Îmi mai trebuie acea placă care blochează pinioanele dar cred că pot improviza ceva. Din păcate în zona mea nu se pricepe nimeni la renault. nici măcar nu au auzit de pinion decalor.asa ca a rămas cam singura opțiune să mă apuc singur.
espacern
QUOTE(marcellostun @ 1 May 2017, 21:57)
Îmi mai trebuie acea placă care blochează pinioanele dar cred că pot improviza ceva.

Ești plecat pe un drum greșit dacă crezi ca merge cu ceva improvizat....pe axe nu exista pana și orice fulie trebuie montata EXACT pe poziție nicidecum decalată cu vreun grad!
Dacă nu ai experiența cu 16V măcar sculele sa te ajute...părerea mea.
marcellostun
Atunci o să caut să împrumut de undeva acel sistem de blocare a pinioanelor. Mulțumesc pentru sugestie.
andri1940
Ai sanse mari sa strici ori sa dereglezi motorul! E 200-250 lei un schimb de distributie la reprezentanta, chiar crezi ca se merita riscul?

Cum zicea si espacern, sa schimbi si fulia defazoare e mai complicat. S-ar putea sa iti trebuiasca si simeringurile de la axele cu came admisie/evacuare...
mark``
La motor F4R 700, ce marime au suruburile torx de la capacul admisie aer?
Vreau sa dau admisia jos si imi trebuie tubulara torx de...
marcellostun
Scuze pentru intarziere. Pentru admisie trebuie tubulara torx E12.am telefonat astazi la servisul Dacia Nissan din judetul meu si pentru schimbarea distributiei si pinionului decalor mi-au cerut 1050 ron cu piesele mele,n-am mai intrebat cat ar fi costat cu piesele lor,mi se pare enorm de mult,cu banii astia imi cumpar toate calele si fac si cateva cursuri de mecanica,asta e...
mark``
Da, mersi. Am aflat intre timp. Mai fac o precizare, admisia la Espace 3 benzina 2.0 16v e compusa din 4 parti, 5 mai exact:

1. rezonatorul cu tot cu furtunul lui
2. suportul de filtru de aer
3. "tulumba" aceea din spatele clapetei de acceleratie, situata fizic intre clapeta si masina (in spatele motorului)
4. clapeta de acceleratie comandata mecanic
5. admisia de aer in sine ce vine pe motor

Ca sa ajungem la clapeta de acceleratie trebuie sa dam jos: 1, 2 si 3 in aceasta ordine. Primele 2 sunt floare la ureche, dar de la a 3-a incepe scandalul. La Espace 3 nu poti pt ca n-ai loc.

Acuma, in carte se spune ca trebuie sa desfacem tamponul din dreapta de la motor si sa-l lasam jos pana avem loc sa lucram la admisie. E ft corect. Se poate insa si fara asta, nu de alta dar daca nu ne pricepem este dificil si periculos sa lasam noi motorul jos neavand experienta, pt ca e posibil sa ne trezim cu el ca va cadea de pe cric.
Inca un amanunt: "tulumba" de plastic din spatele clapetei e prinsa de bloc motor cu 2 suruburi lungi torx E8 parca, iar admisia din fata clapetei e pe E12 cum a spus Marcel, deci difera marimile. Asta ca idee.
Personal vreau sa ating performanta de a desface complet admisia cu motorul la locul lui. Pana acum am reusit sa desfac toate suruburile, mai putin cel din dreapta de la tulumba cum te uiti la motor. E teroare ala. E singurul care nu ma lasa sa ajung la clapeta, ca apoi e usor.
Ma mai chinui in weekend, sper, si o sa va zic daca reusesc.
Iti cam rupi degetele ce-i drept dar na...
espacern
Torx e ceva si E este altceva...adica complet invers.
Pentru suruburile din spate eu folosesc o mica cheie cu clichet la care se invarte manerul...si capul desface surubul.
mark``
Da corect, le-am incurcat un pic. Oricum, toate suruburile de pe admisie sunt gen E.
Am luat un clicket mic si un umar rotativ, sper sa mearga, ce imi e frica e de lungimea surubului. Nu stiu daca va iesi pana loveste in plafonul motorului.
marcellostun
Cel mai bn si mai ușor e să dai suportul de la motor jos,sa poți măcar să tragi de motor in fata sau să-l lași în jos un pic, 2-3cm fac mult în înghesuiala care e acolo.
mark``
Te cred, dar nu ma incumet sa ridic motorul pe un cric. Imi e frica. Si n-am rabdare pana isi fac altii timp pt mine.
Incerc sa desfac doar surubul ala. Daca merge e bine, m-am scos, restul vine de la sine. Daca nu, ma resemnez si astept...
mark``
Revin cu feedback pe tema asta.
Am reusit imposibilul: se poate da jos toata admisia la Espace 3 fara sa coboram motorul, dar va spun de pe acum ca va trebuie maini cat mai mici si e extrem de aproape de imposibil.
Am dat-o jos asadar, si am observat ca acel corp mare de plastic din spatele clapetei de acceleratie, pe care se prinde filtrul de aer, e crapat in partea de jos unde vine foarte aproape de motor. Ft probabil ca din cauza caldurii foarte mari de acolo plasticul se incalzeste si raceste de ft multe ori si devine casant. De la socuri crapa si aia e.
Deci tare cred ca imi trage aer fals pe acolo. Desi nu prea are logica pentru ca e INAINTE de clapeta de acceleratie. Cand lasi acceleratia clapeta inchide complet si trebuie sa intre in frana de motor, deci corpul de plastic nu mai are nici un rol aici. In fine, o s-o rezolv si vad ce zice. As crede ca mai degraba senzorul de pe clapeta de acceleratie sa faca figuri.
Dar nu ma pronunt pana nu repar corpul de plastic.
marcellostun
Am reusit in sfarsit sa ma inteleg cu un serrvice sa-mi schimbe distributia la un pret cat de cat rezonabil (350ron) dar cred ca nu am facut cea mai potrivita alegere,baietii au imprumutat toate sculele de blocare si marti 6 iunie am fost programat pentru schimb.baietii de acolo clar nu mai facuse asemenea distributie si cu ce m-am mai documentat eu teoretic si ei cu practica am reusit sa schimbam distributia.Surpriza placuta e ca acum motorul merge rotund si la rece si la cald dar are um mornait ca de alternator cu o dioda arsa si o bataie de tacheti cam stridenta si care nu era inainte de a schimba distrbutia.Au vrut sa-mi dea si capacul de la culbutori bineinteles pe cheltuiala mea dar am renuntat si cred ca aici e ultima mea vizita la service.Eu banuiesc ca atunci când au desfacut piulita la pinionul decalor blocând doar pinionul nu si axul,axul sa rotit si e posibil sa-mi fi indoit vreun tachet si de acolo si zgomotul.Ei spun ca cu pinionul nou sa reasezat axul cu came si se poate sa fi fost vreun tachet defect dinainte si ei nu-si asuma nimic.Acu va cer voua o parere se poate intampla ceva rau sau doar tacane si atat.Mentionez ca motorul merge rotund mult mai bn ca inainte.Multumesc!!!
mark``
Exact din motivele astea nu fac distributia altundeva decat la reprezentanta.
Stiu ca e scump dar e singura interventie care o fac acolo. Asta pt ca am garantie ca s-a lucrat 100% ok.
marcellostun
Bună ziua,revin cu o altă problema la iubitul meu espace.astazi când am dat la cheie sa pornesc cheia nu mai revine singura de la demaror,cred că s-a rupt vreun arculet in contact.are idee cineva care e codul piesei sau daca se poate repara contactul? mulțumesc.
espacern
Pentru rezolvare rapida poti contact cauta de Logan cel de origine pentru Espace se vinde doar in kit complet si are cod 6025370933........si pastrezi carcasa cu chip de la care scoti "limbutza" de metal.
marcellostun
Mulțumesc,daca zici că se potrivește ar fi super.
espacern
Nu e exact la fel dar se potriveste.....atentie ca sunt piese de calitate slaba si dupa 1-2 ani se uzeaza cat ala de origine in 10-20 ani.
marcellostun
De la alt Renault nu se potrivește?laguna sau Megane poate as găsi pe la dezmembrări că Espace nu dezmembrează nimeni prin zona mea.multumesc oricum pentru ajutor
espacern
E posibil sa se potriveasca si de la alte modele....demonteaza-l pe al tau si mergi cu el in mana cand cauti!
busu 12
cauta la dezmembrari contact de logan ambition, alea sunt mai rezistente.
marcellostun
Am desfăcut contactul bucatele și era rupt un arc care readuce cheia de la demaror. bineînțeles că nu prea ai ce să-i faci. Am văzut azi un contact de Logan dar diferă la mufa. Daca nu găsesc pe la dezmembrări prin țară o sa incerc cu unul de Logan. Sper ca în rest sa se potrivească.
JhonyEspace
O poza face cat o mie de cuvinte si eventual poate primesti si un sfat mai bun.
marcellostun
am schimbat cureaua de la accesorii si rorele aferente si nu stiu daca am montato cum trebuia,poate are cineva o poza sau un desen,motorul e f4r 700 si cureaua antreneaza; pompa de apa,compresor clima,alternator si pompa directie,cureaua poate fi montata in mai multe moduri,ma intereseaza in ce parte ar trebui sa se invarta pompa de apa. spre stanga sau spre dreapta. am mai intrebat o data dar nu mi-a raspuns nimeni
espacern
Cam asa arata traseul curelei....la F4R 738 identic cu al tau.
marcellostun
aici pompa de apa se invarte spre stanga,mie mi s-a spart o rola si mia sarit cureaua si nu stiu cum era si am puso cam in pozitia care e in poza dar acum am mai gasit un espace identic cu al meu si lam cumparat pentru piese si cureaua e pusa altfel pompa de apa se invarte spre dreapta.chiar ma pus in incurcatura acest fapt.daca as sti in ce sens ar trebui sa se invarta pompa de apa...


cred ca am gasit ceva.
si mai cred ca am mers vreo 10000 km cu pompa de apa antrenata invers.ma mir ca nu sa supraincalzit motorul.

24 Mar 2018, 17:42:
am mai gasit unul
marcellostun
Revin cu mențiunea că oricum ai pune cureaua pompa de apa se rotește spre stânga . O altă problema mi-a apărut astăzi mai anume că in bord acolo unde arată ceasul,temperatura exterioara,și OK dacă e totul în regula până acum era afișat cu galben ca și restul bordului și astăzi mi-a apărut afișat cu roșu dar nu dă nici o eroare poate știe cineva cauza.multumesc.

13 Apr 2018, 17:38:
Acum dupa 2 ore de pauza mi-a aparut cu galben,se poate sa fie de la faptul ca am avut toate cele 7 locuri ocupate? Are vreun senzor de greutate?
marcellostun
Am desfăcut bordul și era vorba despre un bec ars.acolo in acel pătrățel sunt doua becuri de 3w din care unul e învelit cu plastic roșu.la mine era ars cel care nu era acoperit cu roșu și de aceea îmi ilumina display-ul in roșu.am rezolvat prin înlocuirea becului.
marcellostun
Nu mai deschid un nou topic dar astăzi după multe ezitări am desfăcut capacul de la chiulasa sa rezolv problema țăcănitului,am curățat toți tacheții nu am găsit nimic în neregula toți tacheții erau amorsați acum am pus capacul înapoi dar când am strâns pinionul pe axul de la evacuare sa rupt șurubul,la nivelul pinionului, știe cineva daca șurubul e infiletat în ax tip prezon sau e corp comun cu axul și trebuie să schimb axul cu totul.
espacern
Axul cu came de la evacuare are gaura filetata in care intra prezon cu cod 8200778847....trebuie scos axul si fixat bine in menghina pentru scoatere/introducere prezon.
Cand se remonteaza tacheti trebuie ca acestia sa fie descarcati nu amorsati...dupa ce sunt scufundati in motorina si se apasa cu ac lung in gaura pentru deblocare.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.