Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: roata de rezerva - echipare din fabrica
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane IV
Pages: 1, 2, 3
nevar
Salutare,

Deschid acest topic, deoarece nu am regasit subiectul in altele, desi a fost suficient de aproape cel cu pana de pneu sau cu senzorii TPMS.
Am achizitionat un M4 ZEN 1.2TCe 130hp, cu jante de aliaj de 16''.
Acum vine si problema...
Zilele trecute ma pun sa asez tavita de portbagaj, dar inainte zic sa ma uit la roata de rezerva, desi o zarisem pentru o secunda cand am ridicat masina de la dealer, si ca prin minune vad dimensiunea la anvelopa, 195/65/R15 91H
Asadar, am masina echipata cu jante de 16'', anvelopa 205/55/R16, la fel am cumparat si pt ianra (jante tabla si anvelope) si in portbagaj roata de rezerva de 15'' cu inscriptii de limitare viteza la 80km/h.
Problema mi se pare grava mai ales ca:
- nu am fost instiintat de la inceput de acest aspect, poate nu mai optam pentru jante de aliaj
- am coleg care si-a cumparat varianta LIFE cu jante tabla de 16'' si a primit roata de rezerva identica cu celelalte de pe masina
- in brosura se face reclama ca primesti ''roata de rezerva de dimensiuni normale''
- si mai mult, poate daca a mea este de 15'', nu s-au mai chinuit sa imi puna un set de 5 prezoane de rezerva, colegul de care va spuneam le-a primit
- la fel si un altul, singura diferenta e ca a celui de-al diolea este ZEN, dar tot 4 jante de 16'' pe vehicul si una ientica de rezerva.

DACA MAI ESTE CINEVA IN SITUATIA MEA, SPUNETI-MI MACAR...
Momentan pozitia Renault-ului, este ca asa se echipeaza conform fisa produs, si insemnele de limitare viteza sunt date de diferentele de dimensiune.
Multumesc!
Dreamer
Este o roata de rezerva temporara, iar dimensiunea este echivalenta.
R19/16v
Top la dealer cu factura si cu specificatiile masinii si nu pleci d-acolo pana nu capeti un fel de compensatie.
nevar
Dreamer, pai si ti se pare normal?!
m-am prins ca este temporara, dar in conditiile astea nu mai ziceau ca e de dimensiuni normale si imi dadeau din aia redusa.
despre echivalente, nu sunt de aord cu tine, srry - aprox 1cm diferenta cred ca influenteaza intr-un fel sa altul (vezi atas)
si serios daca stiam asta de la inceput, nu mai puneam jante de aliaj, le luam pe toate 4+1 de tabla si stiam o chestie wink.gif
R19/16v
Da' tu credeai ca si a 5a janta e tot de aliaj?
Dreamer
Ma refeream ca si dimensiune ...

Este trist ca nu ai primit roata " normala" si sunt de acord cu R19/16v ... mergi la dealer cu factura, borsura si tot ce ai si nu te lasa.
nevar
QUOTE(R19/16v @ 25 Nov 2016, 22:49)
Da' tu credeai ca si a 5a janta e tot de aliaj?
*



nici nu am pus problema asta, si nu vreau de aliaj, vreau doar de dimensiuni normale, identice cu celelalte
daca ma duc la dealer, deja simt ca ma voi lupta cu morile de vant
dar nu o sa ma las
v-am spus deja ca ei sustin ca asa este echipata de constructor
deci eu vreau sa ating ala idee...nu sa imi schimb eu janta -> ci toti care am primit asa
jbn
Nevar, da, si la mine este identica situatia ca la tine. Eu sunt cel cu pana de peu. Eu ma gandisem sa mut anvelopa de pe rezerva pe janta de aliaj, dar mare mi-a fost mirarea cand am vazut ca nu se poate din cauza dimensiunilor.
nevar
QUOTE(jbn @ 25 Nov 2016, 23:07)
Nevar, da, si la mine este identica situatia ca la tine. Eu sunt cel cu pana de peu. Eu ma gandisem sa mut anvelopa de pe rezerva pe janta de aliaj, dar mare mi-a fost mirarea cand am vazut ca nu se poate din cauza dimensiunilor.
*



pai vezi...si iti convine?!
mergi cu incredere,sau distanta mai mare (ex: faci pana in jumatea autostrazii A2)
prezoane ai primit?!
in caz de pana mergi cu masina intr-o parte, si diferenta de dimensiuni si anvelopa d e vara (acu e iarna...)
astept sa vad cati mai sunt in situatia asta...poate facem front comun wink.gif
R19/16v
Daca au zis ca dau roata full-size si au dat roata aia de bicicleta, top peste ei.
nevar
QUOTE(R19/16v @ 25 Nov 2016, 23:12)
Daca au zis ca dau roata full-size si au dat roata aia de bicicleta, top peste ei.
*



da vezi tu R19/V16... si asta a mea de rezerva are ''dimensiuni normale''
ei sunt acoperiti, se ascund in spatele acestei expresii
dimensiuni normale, dar nu a zis nimeni ca identice sau nu
de asta ma lupt ca prostu, si cred ca o sa fie degeaba
serios, daca stiam imi luam linistit de 16'' de tabla si le aveam pe toate la fel, ba mai mult si astea 4 de iarna erau identice (mi le-am cumparat eu)
ei sustin ca ''full-size'' e si asta, ca sa te citez
R19/16v
Am citit in graba, sorry. Pai si daca e asa, ce ai cu ea?
nevar
QUOTE(R19/16v @ 25 Nov 2016, 23:30)
Am citit in graba, sorry. Pai si daca e asa, ce ai cu ea?
*



serios?!
imi sta pe creier, nu vreau sa merg cu o roata de un fel si 3 de alt fel, nu au zis de la inceput ca asa va fi
nu ma pricep, dar probabil afecteaza cu ceva in timp la rulaj...tu sa fii in locul meu, ce ai face?
cum ai reactiona? cand pe net scrie ca la banii astia pe care ii dai primesti ''roata de dimensiuni normale''
eu clar nu vroiam kit de reparat spre exemplu...eram fff incantat ca voi primi roata normala...si uite ce am primit ohmy.gif mad.gif mad.gif mad.gif mad.gif
jbn
QUOTE(nevar @ 25 Nov 2016, 23:12)
prezoane ai primit?!
*



Nu, nu am primit prezoane de rezerva. Dar la ce mi-ar trebui?
Sincer sa fiu, te vad foarte afectat de aceasta situatie si nu cred ca ar trebui sa fii asa afectat. Nu zic ca este nici justificata, nici total neintemeiata supararea ta.
Eu am facut calculul meu pe hartie cu 1 inch = 2.54 cm si diferenta intre diametrele rotilor a fost de 2 mm, nu 1 cm cum era in poza postata de tine mai sus.
Stiu...e de cacao ca s-au kk pe ei la faza asta, dar nu cred ca este atat de importanta incat sa te agiti asa tare. Eu sunt convins ca nu vei reusi sa ii convingi sa iti dea alta roata. Chiar nu cred. Oricat de multi ne-am strange, inversunati etc.
Linisteste-te, bucura-te de masina, ca presupun ca din cauza asta nici nu te-ai putut bucura pe masura smile.gif
adrianovici_2006
In ce ma priveste, am pus BOSE, in toate pliantele nu se precizeaza ca se anuleaza roata de rezerva...in locul ei s-a pus subwoofe-ul....dar in cateva review-uri din Europa apare subwoofer-ul pus in jeanta rotii de rezerva...si la mine surpriza....NU AM ROATA DE REZERVA...in schimb mi-au pus un kit de pana!
Dealer a ridicat din umeri!
De asemenea, daca aveti curiozitatea sa va uitati pe review.uri, cele cu BOSE au sigla BOSE si pe exterior pe split-ul de pe aripa...acolo unde la GT scrie Renault SPORT!
Nu s-a mai scris nimic...economia se face putin cate putin!!!
speedman
ŮProbabil este o alta varianta de echipare (afara exista bose edition...sincer nu vad la ce ar ajuta sigla aia...)
Referitor la pb colegului...e aiurea situatia, dar nu i un capat de tara...rezerva o folosesti strict in anumite situatii, ai facut pana, o schimbi si mergi la vulcanizare sa rezolvi problema....am avut la cateva masini roti de uz temporar si nu m am stresat. Bine nu am avut nevoie nici macar o data. Se poate trai fara, stai linistit...mai bine ne spui cum e motorul si masina smile.gif
R19/16v
Circumferința e aceeași. Nu afectează masina în niciun fel.
B83MAR
Salut,

La mine la Intens situatia este identica, roata de rezerva de 195 dar nu le poti imputa nimic, aceasta roata este de dimensiuni normale pt echiparea life cu tabla. Diferenta de diametru totala este insesizabila deci poti merge linistit cu ea cat ai nevoie, iar limitarea de 80 cred ca exagerata, mergi cu cat vrei pana cand faci pana.
Prezoane sincer nu stiu la ce ti-ar trebui de rezerva? - nu am auzit la nici un constructor sa dea...
Din experienta mea am facut de vreo 4 ori pana in 14 ani de condus zilnic, asa ca nu vad o problema.

Numai bine,
spy_oh_joy1389
QUOTE(nevar @ 25 Nov 2016, 23:37)
serios?!
imi sta pe creier, nu vreau sa merg cu o roata de un fel si  3 de alt fel, nu au zis de la inceput ca asa va fi
nu ma pricep, dar probabil afecteaza cu ceva in timp la rulaj...
*



De câte ori și cât timp în total crezi că vei merge cu roata aia cât să afectezi mașina la rulaj? Roata este de dimensiuni normale. Și dacă îți dădea de 16", tot era diferită față de celelalte 3 pentru că ar fi fost de tablă și deci altă greutate. Circumferința e aceeași. Roata de rezervă este o soluție de avarie până la prima vulcanizare.

Eu o singură dată aș fi avut nevoie de roata de rezervă și nu am reușit să învârt prezoanele să schimb roata, deci o aveam degeaba.
bogdabogda
Inainte de o achizitie importanta - asa cum este la noi masina - totul trebuie studiat in amanuntime. Am vrut sa cumpar Opel Astra prin martie, inainte a a aparea M4 la noi in tara, dar am renuntat dupa ce am descoperit ca venea cu kit de reparare pana (daca vroiai un portbagaj cu un volum decent) sau cu roata temporara dar volumul portbagajului scadea semnificativ. Sa nu va inchipuiti ca informatia mi-a fost servita pe tava de dealer ci a trebuit sa ma documentez sa cer sa vad masina, sa vad poze cu portbagajul de la alte reprezentate din tara. Apropos la Opel Astra bateria este tot in portbagaj!
Calculul trebuie facut vis a vis de utilizarea roatei de rezerva si calculand de cate ori am facut pana in 12 ani la Clio, apoi, M2 apoi M3 si raspunsul fiind nicuna am hotarat ca nu ma deranjeaza sa cumpar M4 cu roata de rezerva temporara. Apopos de studiu inainte de cumpararea unei masini am descoperit pe forumurile din Uk, Germania si Spania ca Opel avea probleme cu vopseaua (strat foarte subtire) si cu condensul in faruri si lampile spate.
meg2s
Prin comparatie cu M2 (turcesc - poate depinde si de politica locala a fabricii) - erau mult mai responsabili baietii. La M2 privilege cu jante aliaj pe 16" incaltate cu 205/55R16 incluse in nivelul de echipare, roata de rezerva avea janta de tabla si aceeasi anvelopa ca cele permanente. Iar prezoanele pentru janta de tabla erau incluse.
Cred ca e de bun simt ca la M4 (cel putin pe Intens unde jantele de aliaj sunt standard) situatia sa fie aceeasi. Probabil ca in cazurile in care jantele de aliaj au fost extra-optiune nu i-a dus capul sa faca un matching intre anvelopa permanenta si rezerva si sa adauge prezoane pentru tabla. Dar dealerul ar trebui sa corecteze greseala asta.
jbn
QUOTE(meg2s @ 26 Nov 2016, 11:52)
[...] si sa adauge prezoane pentru tabla. Dar dealerul ar trebui sa corecteze greseala asta.
*



Facand deja pana pana acum, va pot spune ca prezoanele de la janta de aliaj s-au potrivit perfect la janta de tabla. Nu e nevoie de "prezoane pentru tabla".
meg2s
Dap, stiu asta, am facut aceeasi gafa la intrarea in prima iarna cu M2-ul pe atunci nou.
Am cumparat Michelin Aplin A3 195/65R15 cu jante tabla, iar flacaii de la vulcanizarea respectiva nu mi-au spus ca e nevoie de prezoane pentru jante de tabla. Am aflat la urmatoarea revizie Renault (m-a prins cu setul de iarna) ca nu se folosesc prezoanele (suruburile ca sa fim mai exacti) cu acele saibe conice de la jantele de aliaj.
Stiu ca se potrivesc, am mers si eu asa vreo 2 luni si n-am pierdut nicio roata smile.gif , dar se pare ca pot aparea probleme. De aceea mi-a si dat Renault suruburile de fier pentru rezerva de tabla cum am spus mai sus.
http://www.autokarma.ro/surub+roata/renaul...5/10113/10313/0
jbn
Bun atunci. Ramane sa intreb si eu la service treaba asta.
nevar
QUOTE(meg2s @ 26 Nov 2016, 11:52)
Prin comparatie cu M2 (turcesc - poate depinde si de politica locala a fabricii) - erau mult mai responsabili baietii. La M2 privilege cu jante aliaj pe 16" incaltate cu 205/55R16 incluse in nivelul de echipare, roata de rezerva avea janta de tabla si aceeasi anvelopa ca cele permanente. Iar prezoanele pentru janta de tabla erau incluse.
Cred ca e de bun simt ca la M4 (cel putin pe Intens unde jantele de aliaj sunt standard) situatia sa fie aceeasi. Probabil ca in cazurile in care jantele de aliaj au fost extra-optiune nu i-a dus capul sa faca un matching intre anvelopa permanenta si rezerva si sa adauge prezoane pentru tabla. Dar dealerul ar trebui sa corecteze greseala asta.
*



in sfarsit un om normal...mersi de sprijin meg2s
probabil voi care sustineti ca nu conteaza sau e insesizabila diferenta sau ce fac cu prezoanele de rezerva,sau nu am facut pana...bla bla, nu va dati seama de micile detalii care fac diferenta (Ex: un prezon mai scurt care nu fixeaza roata corect)
apropo, la M4 au comunalizat prezoanele, deci merg de tabla pe aliaj si invers
dragi colegi principiul e altu, nu ca nu ma bucur de masina sau imi fac griji degeaba, dar am fost mintit (dus cu zaharelu, daca pot spune asa), la cati dintre voi va convine asta?! din principiu
cum vi se pare sa va spun ca va vand io acu roata de dimensiuni normale si va dedeam un de 14'' sa zicem
expresia lor a fost ''constructorul pune ca roata de rezerva, pe cea mai mica admisa pe vehiculul respectiv''............ce faceam daca constructorul punea la fel dar eu optam pt jante de aliaj de 17'' sa zicem
nu va suparati, dar voi cei care va multumiti cu putin, incurajati aceste fenomene, si de aceea unele produse si servicii scad in calitate
NU FRATE AU ZIS CA DAU TOATA DE DIMENSIUNI NORMALE...PT MINE NORMALE SUNT CELE DE 16''...vad ca niciunul dintre voi nu ati vazut ca pe echiparea LIFE sau ZEN cu jante de 16'' tabla pe masina, rezerva e identica...tabla 16'' fara restrictie de viteza CE FACEM IN CAZUL ASTA?!?!?
puteau spune ''domnule client nu iti pune aliaj pe masina ca rezerva e din alta lume, de pe alta masina...ramai la tabla pe masina si primesti tabla identica si la rezerva
aici e problema mea
mersi!

<span class='edit'>26 Nov 2016, 19:30:</span>
QUOTE(B83MAR @ 26 Nov 2016, 10:22)
Salut,

La mine la Intens situatia este identica, roata de rezerva de 195 dar nu le poti imputa nimic, aceasta roata este de dimensiuni normale pt echiparea life cu tabla. Diferenta de diametru totala este insesizabila deci poti merge linistit cu ea cat ai nevoie, iar limitarea de 80 cred ca exagerata, mergi cu cat vrei pana cand faci pana.
Prezoane sincer nu stiu la ce ti-ar trebui de rezerva? - nu am auzit la nici un constructor sa dea...
Din experienta mea am facut de vreo 4 ori pana in 14 ani de condus zilnic, asa ca nu vad o problema.

Numai bine,
*



in cazul tau, B83MAR, se specifica acest aspect clar in brosura...la mine nimic pe nicaieri, la niciun dealer sau concesionar...nimic pe net nimic in configurator
despre prezoane...e treaba mea daca le vreau...la echiparea 16''tabla pe masina si identica la rezerva, le dau, le-au pus acolo..de ce?!?!?!
pur si simplu le vreau daca la altii le-au dat
poate vreodata cand faci pana sau cand schimbi sezonier rotile, pistolul pneumatic al serviceului iti rupe unu...si ca sa vezi dracie, nu au exact marimea aia in magazin sa iti prinda roata...ce faci? (sa nu ma mai gandesc la o vulcanizare de margine de drum intr-un sat uitat de lume)
io asa gandesc...nu toti avem aceeasi parere sau asteptari wink.gif


<span class='edit'>26 Nov 2016, 19:34:</span>
QUOTE(bogdabogda @ 26 Nov 2016, 11:47)
Inainte de o achizitie importanta - asa cum este la noi masina - totul trebuie studiat in amanuntime. Am vrut sa cumpar Opel Astra prin martie, inainte a a aparea M4 la noi in tara, dar am renuntat dupa ce am descoperit ca venea cu kit de reparare pana (daca vroiai un portbagaj cu un volum decent) sau cu roata temporara dar volumul portbagajului scadea semnificativ. Sa nu va inchipuiti ca informatia mi-a fost servita pe tava de dealer ci a trebuit sa ma documentez sa cer sa vad masina, sa vad poze cu portbagajul de la alte reprezentate din tara. Apropos la Opel Astra bateria este tot in portbagaj!
Calculul trebuie facut vis a vis de utilizarea roatei de rezerva si calculand de cate ori am facut pana in 12 ani la Clio, apoi, M2 apoi M3 si raspunsul fiind nicuna am hotarat ca nu ma deranjeaza sa cumpar M4 cu roata de rezerva temporara. Apopos de studiu inainte de cumpararea unei masini am descoperit pe forumurile din Uk, Germania si Spania ca Opel avea probleme cu vopseaua (strat foarte subtire) si cu condensul in faruri si lampile spate.
*



deci tu in cateva cuvinte spui sa stam cate 10ore la o masina...sau mai bine cateva zile, o dezasamblam pe toata si stim sigur ca are tot ce trebuie, sa o ''studiem in amanunt''
cand oare ne obisnuim cu ideea ca al platit un produs, iar acesta trebui sa fie conform
nu sa mai am dubii sau sa il iau eu la mana, la amanuntit...sau mai rau sa gasesc ca e altceva decat am comanda...cand?!!?!

<span class='edit'>26 Nov 2016, 19:43:</span>
QUOTE(R19/16v @ 26 Nov 2016, 10:16)
Circumferința e aceeași. Nu afectează masina în niciun fel.
*


nu stiu pe ce baza faci afirmatia asta...
eu aici vad o diferenta...cat e ea de mica, desi e aproape un cm wink.gif

26 Nov 2016, 19:47:
QUOTE(adrianovici_2006 @ 26 Nov 2016, 06:14)
In ce ma priveste, am pus BOSE, in toate pliantele nu se precizeaza ca se anuleaza roata de rezerva...in locul ei s-a pus subwoofe-ul....dar in cateva review-uri din Europa apare subwoofer-ul pus in jeanta rotii de rezerva...si la mine surpriza....NU AM ROATA DE REZERVA...in schimb mi-au pus un kit de pana!
Dealer a ridicat din umeri!
De asemenea, daca aveti curiozitatea sa va uitati pe review.uri, cele cu BOSE au sigla BOSE si pe exterior pe split-ul de pe aripa...acolo unde la GT scrie Renault SPORT!
Nu s-a mai scris nimic...economia se face putin cate putin!!!
*



sa te uiti la poza ''1.jpg''
scuze, tie trebuia sa iti dau reply
Dreamer
Diferenta intre dimensiuni este insesizabila ... si chiar daca aveai de 17, diametrul este acelasi.

[attachmentid=1628048504]
simon
Cînd am cumparat Megane 3, roata de rezerva era identică cu celelalte, atit janta de aliaj cit si anvelopa. Asa mi se pare si mie normal, roata de rezerva trebuie sa fie la fel.

Chestiile astea cu temporara, cu subwoofer in loc de, sînt o forma de prostire a clientelei. Siguranta este pe primul loc. Te prinde noaptea o pana prin vîrful muntelui, cum rezolvi? Pui subwoofer-ul in loc de roata? Omul se păcălește la ceva portbagaj in plus, dar nu gîndește ca poti sa plîngi pe lîngă masina suflind la roata cu spray-ul ala degeaba.
gratian.bran
salut. intrebind odata la meg 2 in 2007, ce inseamna roata normala mi-a zis dealerul ca este normala comparativ cu ingusta; la fluence varianta cu jante aliaj rezerva este 205 65 15 de tabla cu setul de prezoane inclus pentru tabla,compatibila cu 205 60 16; cred ca e vorba si de bunul simt al fabricantului. ca fapt divers VW touran nu avea roata de rezerva,doar chit pana,daca nu s-o fi schimbat intre timp. drumuri bune.
75AIM
QUOTE(gratian.bran @ 27 Nov 2016, 17:08)
salut. intrebind odata la meg 2 in 2007, ce inseamna roata normala mi-a zis dealerul ca este normala  comparativ cu ingusta; la fluence  varianta cu jante aliaj rezerva  este 205 65 15 de tabla cu setul de prezoane inclus pentru tabla,compatibila cu 205 60 16; cred ca e vorba si de bunul simt al fabricantului. ca fapt divers VW touran nu avea roata de rezerva,doar chit pana,daca nu s-o fi schimbat intre timp. drumuri bune.
*


Eu in 2013 am intrebat de ce nu am prezoane pt. rezerva de tabla,la Megane aveam si cica nu e nevoie-raspuns de la VC.
gratian.bran
in curind o sa ni se spuna sa mergem pe jos sa bem benzina si sa pirtiim biggrin.gif
rusus
QUOTE(simon @ 27 Nov 2016, 12:49)
Cînd am cumparat Megane 3,  roata de rezerva era identică cu celelalte, atit janta de aliaj cit si anvelopa. Asa mi se pare si mie normal, roata de rezerva trebuie sa fie la fel.

Chestiile astea cu temporara, cu subwoofer in loc de, sînt o forma de prostire a clientelei. Siguranta este pe primul loc. Te prinde noaptea o pana prin vîrful muntelui, cum rezolvi? Pui subwoofer-ul in loc de roata? Omul se păcălește la ceva portbagaj in plus, dar nu gîndește ca poti sa plîngi pe lîngă masina suflind la roata cu spray-ul ala degeaba.
*



Dacă nu are rezerva are sigur kit și tot nu ramai în pana ,numai exagera
simon
Ghidul micului vulcanizator. smile.gif

http://www.automarket.ro/stiri/utile-kitul...ente-37017.html
nevar
QUOTE(Dreamer @ 27 Nov 2016, 10:01)
Diferenta intre dimensiuni este insesizabila ... si chiar daca aveai de 17, diametrul este acelasi.

[attachmentid=1628048504]
*



Dreamer, mie nu mi se pare insesizabila...cum am mai spus...nu sunt de acord si mai mult nu am fost informat de acest aspect la achizitionarea vehiculului
asadar si prin urmare, vreau rezolvare
dar nu cu voi trebuie sa ma lamuresc ci cu dealerul
aici credeam ca o sa mai intalnesc persoane in cazul meu, si dornice de a schimba roata...vad ca sunt mai mullti care nu sunt ''pro'' ideii mele
ne mai auzim, desi cred ca aveam asteptari mai mari de la acest forum
seara placuta!

28 Nov 2016, 18:39:
QUOTE(jbn @ 25 Nov 2016, 23:07)
Nevar, da, si la mine este identica situatia ca la tine. Eu sunt cel cu pana de peu. Eu ma gandisem sa mut anvelopa de pe rezerva pe janta de aliaj, dar mare mi-a fost mirarea cand am vazut ca nu se poate din cauza dimensiunilor.
*



jbn...in final ai sau nu prezoane de rezerva?!
am inteles ca si tu esti in situatia mea, dar vrei sa chimbi roata? ai facut vreo reclamatie / sesizare, ceva?
ms
R19/16v
Te agiti prea mult pentru prea putin.
Dreamer
0.4% chiar este insesizabila smile.gif)
Ca tu aveai alte asteptari .. sunt ale tale, dezamagirea este a ta ... cel mai bine nu mai nasti asteptari ca sa nu mai fi dezamagit asa tare.
janos
Ehh...nici chiar asa. Omu' a platit ceva, deci se asteapta sa primeasca ceva, insa acel ceva nu a fost sa fie la fel.
Daca pornesti cu 4 roti identice si o rezerva de nu stiu care, atunci nu poti sa faci rocada anvelopelor (chestie mai veche, dar nu chiar de lepadat, insa aplicabila doar la jenti identice), daca nu --> NU.
Daca nu s-a stipulat in contract nu prea ai ce face...insa daca un client primeste asa si altul altfel deja pot sa intreb: Eu de ce nu sunt tratat la fel?
Dreamer
Janos ... el avea asteptari de la membri forumului ..." aveam asteptari mai mari de la acest forum" ... despre asta vorbeam ..

Ca el a primit altceva decat s-a semnat, este de datoria lui de a rezolva situatia cu vanzatorul.
janos
Ooppppss again. Da aici ai dreptate. Forumul nu are cum sa te ajute daca nu stii sa citesti un contract sau il citesti intelegandu-l.
Bogdan Zlotar
Salut,

Aceeasi ,,problema'' am si eu cu roata de rezerva. La prima vedere m-am intrebat dc au facut o asemenea gainarie insa apoi m-am gandit ca puteam primi kit ul de pana si m-am mai linistit.

Asa cum spunea un coleg, mai sus, sa ne bucuram de masini.

Seara buna !
AlexeiGutan
Eu sunt din RM Chisinau. La procurare masinei Megan sedan Intens, am observat acest lucru ca, roata de rezerva este de dimensiuni mai mici. Am fost la diler. Dupa discutii indelungate, i-am convins. (Seful, daca tu ai merge cu un pantof de un fel si cu unu de alt fel ar fi pantofi normali?) In timp de 1 luna am primit roata cu dimensiuni identice a masinei R16 205/55 numai janta este de tabla. Acuma i-mi dau sama ca prezoanele la jantele de aliaj si cele de tabla difera. Dinou trebue sa merg la diler. Mersi
LAURR
QUOTE(rusus @ 28 Nov 2016, 12:12)
Dacă nu are rezerva are sigur kit și tot nu ramai în pana ,numai exagera
*


Din punctul meu de vedere nu exagereaza.
jbn
Pai si ce ai rezolvat daca ti-au dat janta de dimensiune 16", dar de tabla? Tot diferita este. Sa inteleg ca ti-au dat si prezoane pentru tabla de zici ca difera? Eu stiu de la vocea clientului ca prezoanele pentru aliaj sunt compatibile cu jantele de tabla.
papa_mulo
In europa de vest megane 4 vine standard cu kit de pana iar roata de rezerva cu dimensiune 195/65r15 + cric este optiune care costa in jur de 150 euro. Nu va mai ganditi ca v-a pacalit dealerul.

PS: evident ca suruburile se potrivesc si la roata de rezerva de tabla.
Exista o categorie de oameni care daca nu au probleme adevarate, gasesc ei niste nimicuri pe care le ridica la rang de probleme.
old_jhon
Diseara o sa verific si eu dimensiunile rotii de rezerva doar de curiozitate smile.gif) Pana acum am ridicat capacul doar sa ascund sub el triunghiul, trusa medicala si vesta. Am vazut ca e o roata acolo cu cric si cheie, am zis e acolo, e ok.
vladof
Eu si la masina veche (din 2002) aveam roata de rezerva de dimensiuni reduse. Si daca imi puneau un kit de pana era multumit. La urma urmei vrei ceva ce te ajuta sa rezolvi problema.

Evident, daca faci explozie sau indoi janta nu ai ce face cu kitul de pana.

Cu roata de rezerva de dimensiuni reduse mergi pana la prima vulcanizare incet incet, ca sa-ti rezolvi problema.

Vis a vis de colegul din Republica Moldova, am o alta varianta pentru tine. Daca ai 2 pantofi la fel, si unul din ei se rupe, mergi cu el la reparat sau schimbi unul din pantofi cu cel nou din dulap si astepti pana se rupe de tot celalalt pantof, ca sa-l schimbi cu cel care e destul de rupt dar parca mai merge putin pana cand trebuie sa iei 2 pantofi noi, iar ala care e super rupt sa-l pui din nou in portbagaj?

E doar o schimbare de mentalitate aici. E mult mai logic sa ai doar cauciucuri bune, roase simetric, pe masina, iar roata de rezerva sa fie strict pentru uz temporar (pana la prima vulcanizare).

Daca ai roata de rezerva de dimensiuni normale esti tentat sa mergi cu ea pana cand ai timp sa o rezolvi pe cealalta. Nu cred ca s-a oprit cineva in ziua respectiva sa rezolve problema. smile.gif

Atata timp cat mi se ofera o solutie sa nu raman in camp, eu sunt OK.
LAURR
QUOTE(vladof @ 17 Oct 2017, 11:35)
Eu si la masina veche (din 2002) aveam roata de rezerva de dimensiuni reduse. Si daca imi puneau un kit de pana era multumit. La urma urmei vrei ceva ce te ajuta sa rezolvi problema.

Evident, daca faci explozie sau indoi janta nu ai ce face cu kitul de pana.

Cu roata de rezerva de dimensiuni reduse mergi pana la prima vulcanizare incet incet, ca sa-ti rezolvi problema.

Vis a vis de colegul din Republica Moldova, am o alta varianta pentru tine. Daca ai 2 pantofi la fel, si unul din ei se rupe, mergi cu el la reparat sau schimbi unul din pantofi cu cel nou din dulap si astepti pana se rupe de tot celalalt pantof, ca sa-l schimbi cu cel care e destul de rupt dar parca mai merge putin pana cand trebuie sa iei 2 pantofi noi, iar ala care e super rupt sa-l pui din nou in portbagaj?

E doar o schimbare de mentalitate aici. E mult mai logic sa ai doar cauciucuri bune, roase simetric, pe masina, iar roata de rezerva sa fie strict pentru uz temporar (pana la prima vulcanizare).

Daca ai roata de rezerva de dimensiuni normale esti tentat sa mergi cu ea pana cand ai timp sa o rezolvi pe cealalta. Nu cred ca s-a oprit cineva in ziua respectiva sa rezolve problema. smile.gif

Atata timp cat mi se ofera o solutie sa nu raman in camp, eu sunt OK.
*


1. este treaba proprietarului cat merge cu rezerva normala
2. la o explozie sau geanta strambata, da ramai in camp cu kitul de reparatie. As
vrea sa te vad in concediu, pe drumurile din Bulgaria, dupa ce dai intr-o groapa, cum te ajuta kitul.
AlexeiGutan
Cei care asa de bine cunosc materia, masurati lungimea prezoanelor pentru ambele jenti. Da, diametrul este acelas

17 Oct 2017, 11:26:
In privinta pantofilor. Poti sa mergi cu ei si mai departe dar urma este fara pantof.
mihaimgm
Ce cric are M4? Cum arata?
jbn
Romb
espacern
QUOTE(AlexeiGutan @ 17 Oct 2017, 11:16)
Cei care asa de bine cunosc materia, masurati lungimea prezoanelor pentru ambele jenti. Da, diametrul este acelas

Diferenta din surubul de janta aliaj/tabla consta in mobilitatea suprafatei de contact cu janta.....nu in alte dimensiune.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.