Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Toba esapament afumata - Captur TCe
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Captur
dancuciureanu
Am o curiozitate legat de afumarea esapamentului, sincer nu ma asteptam la un E6 sa faca asa ceva.
La voi cum este ?
La vechile 1.2 1.4 1.6 MPI nici vorba, clapeta curata, EGR la fel, clapete in admisie ok.
In mod 'normal' esapamentul ar trebui sa fi luna.
argon
E normal, e cu injectie directa, care polueaza de 10 ori mai mult ca un diesel din aceasi perioada, nu co2, care e redus, ci alte chestii nasoale ce cauzeaza cancer. Deci salvam planeta dar omoram oamenii. Orice motor cu injectie directa cu sau fara turbo are esapamentul taciune.

https://www.transportenvironment.org/press/...n-dirty-diesels
torquemada
Care 0,9 TCe (H4B) e cu injecție directă?
1,2 TCe(H5F) e cu injecție directă
mars
Daca imi aduc bine aminte, 2.0T era cu injectie indirecta si tot afumate era tevile. La 2.0 dCi E5 e luna. Dar care ar fi problema?
argon
Cam la toate dieselurile euro 5 e oglinda eaapamentul, dar si la 2.0dci euro 4 fara fap e destul de curat esapamentul. Adică nu luna ca la e5 dar mult mai curat ca la. ..noile benzinare.

dancuciureanu
Hai sa lasam dizelache deoparte cu sau fara DPF.
Motorul de 0.9 TCe are injectie indirecta, in admisie baga pe cand 1.2TCe are injectie direct in cilindru. Alta deosebire este absenta valvei pe cama evacuare, pinion si gata.
Un prapadit de Logan gen taxi ca astia sunt zgarcia-barcia cu 1.4 sau 1.6MPI are esapament curat.
Ce draci face 0.9TCe de afuma toba ?
Merge pe over si over boost ? Baga de nebuna benzina la turatii mai in gama 1000-2000 ture ? Ulei nu am vazut sa crape in el.
cj98czh
Voi cand totul functioneaza si nu aveti de ce sa va ocupati ... va cautati de lucru in teava de esapament ...
dethave
...precum medicii ginecologi.
dancuciureanu
Ambele masini sunt noi, au 1500-2500km facuti corect de rodaj (extern 90%), chiar trebuie sa pun botul la manual ? Ma refer acum la 0.9TCe.
QUOTE
However, contact your approved
Dealer if more than 0.5 litres is being
consumed every 600 miles (1,000 km)
after the running in period.

Un coleg a cumparat Megane in 2001 si la 5000km nu avea ulei pe joja !
Un client cu bani a cumparat un mertzan sport, decapotabil si cucurile de pe lume pe ea, nu a apucat a doua revizie si au trebuit sa faca motorul.
Vorbim de masini noi nu ligheane parfumate, rujate si cusute sa fie fata mare.
mars
Consumul de ulei e o caracteristica nobila, specifica masinilor germane, mai ales fauve. Io zic sa te bucuri wink.gif.
dancuciureanu
Stiu ca faveurile beu oloi de noi, benzinache sau dizelache nu conta, oloi de cum vine masina cu 0km. Ca pe urma se pune oloi de la bunica si schimb la 30,000km sau 50,000km iete problema, masina tot face 100-150,000km si o vinde la fraierii din est.
Masina saracului = Opel nu papa ulei desi unele motoare nu sunt facute de ei dar dupa planul lor de revizii se dau si astea la beut oloi. La astea consumul acceptat e de 0,6l/1000km.
Hai sa fim seriosi, umblam cu cisterna dupa noi ?
Pai la batrana Dacie daca puneam 2,5l/5,000km segmentam motorul.

La benzinarele moderne E4-E5-E6 cu injectie indirecta normal ar fi esapament curat, doar condens (apa) si atat. Aparitia jegului pe esapament dupa mine denota consum ulei sau ardere deficitara.

Rog doar cei care sunt in cunostinta de asta sau posesori de 0.9TCe sa scrie dar la subiect.
marius21
Buna ziua,

Si eu am la Captur toba afumata. Funinginea este provenita de la faptul ca motorul are turbina si nu de la tipul de injectie ( la 0.9tce este indirecta).

Am avut si o Jetta cu 1.2TSI ( care acum a ramas tot in familie si acum are aprox 50kkm) care avea la fel toba afumata. La masina tatalui meu ( Skoda Rapid cu 1.4TSI DSG cu 90kkm ) la fel.
Si nici una dintre aceste masini nu manifesta consum de ulei sesizabil ( de la un schimb la altul nu scade nivelul de ulei masurat cu joja).

In concluzie faptul ca toba este afumata reprezinta o constanta a motoarelor turbo si nu reprezinta o anomalie de functionare ( totusi, la fel de adevarat este ca odata cu aparitia euro 7 se va introduce DPF si la benzinare astfel incat vor avea si acestea toba curata asa cum este acum la E5 si E6 la diesel )
R19/16v
blink.gif ce concluzii blink.gif
madhorsefuzzy
Are dreptate.

Eu am Logan 1.4 fara turbina si toba nu e afumata cand o conduce sotia. Cand o conduc eu se afuma imediat.
andreist
Sigur nu se inegreste de la temperatura foarte mare care se afla pe esapamentul de la motoarele cu benzina impreuna cu materialele de calitate mai slaba ale tobei ? Eu n-am vazut maisna sa nu fie neagra pe esapament in afara de cele mai noi cu FAP, diesel.
marius21
QUOTE(andreist @ 22 Nov 2016, 16:18)
Sigur nu se inegreste de la temperatura foarte mare care se afla pe esapamentul de la motoarele cu benzina impreuna cu materialele de calitate mai slaba ale tobei ? Eu n-am vazut maisna sa nu fie neagra pe esapament in afara de cele mai noi cu FAP, diesel.
*



Vechea masina personala ( un Spark 0.8) avea teava de esapament curata si l-am tinut pana la aproape 70kkm. Am vazut multe masini pe benzina cu mototare clasice aspirate care aveau toba curata ( inclusiv Logan,Solenza)
In plus, pentru a nu exista niciun dubiu, atunci cand m-am referit la toba innegrita/afumata ma refeream la funingine depusa pe ea si nu la o eventuala innegrire din cauza materialelor din care este produsa toba.

Off topic- din aceasta cauza ( funinginea de pe toba inseamna arderi incomplete) si a uleiului innegrit eu am schimbat uleiul la 10kkm la Captur ( primul schimb. Ulterior o sa-l fac din 15 in 15kkm)
madhorsefuzzy
Baieti: injectie directa benzina -> toba afumata ca de diesel.

Nu are treaba cu turbo.
marius21
QUOTE(madhorsefuzzy @ 23 Nov 2016, 14:37)
Baieti: injectie directa benzina -> toba afumata ca de diesel.

Nu are treaba cu turbo.
*



Salut,

Daca turbo nu are relevanta ci doar tipul de injectie directa/indirecta nu ar trebui ca 0.9Tce ( injectie indirecta ) sa aiba toba curata ?
Thaddaus
Capatul tobei e negru si la mine. O sa revin si cu poze maine.
P.S. Eu cred ca va faceti prea multe griji/probleme si va bucurati prea putin de masina.
argon
Ce motiv de bucurie ai avea la 0.9 tce?
cj98czh
Daca ii puse niste monograme cu Renault sport ... exact cum aveai tu ...
Thaddaus
Ce rautaciosi sunteti smile.gif . Pana la urmatoarea masina noua, pe asta o am de ,asta ma bucur. Stiu ca voi conduceti doar masini de lux, cu sute de cai putere etc etc. tongue.gif
andreist
QUOTE
Ce motiv de bucurie ai avea la 0.9 tce?

Oameni si oameni, is curios ce o sa ma zici dupa ce treci de 150hp.
madhorsefuzzy
Nu esti la curent.
QUOTE(andreist @ 24 Nov 2016, 14:42)
Oameni si oameni, is curios ce o sa ma zici dupa ce treci de 180hp.
*


andreist
Am zis asta ca are sub 150, s-o bage la dyno sa se lamureasca.
ssilviu
Ani de mistocareala ieftina pe forum au alungat cam toti oamenii tehnici de pe el, si cand apare omul si pune o intrebare un pic mai tehnica decat ”Ce e mai tare, BMW sau Mercedes?”, ia raspuns de unde nu-i. Asa cum empiric a descoperit cineva mai sus, funinginea este un produs secundar al unor masini cu turbo. Motorul pe benzina turbo actual, din motive de ecologie, fiabilitate, reducere de turbo lag are momente cand functioneaza cu amestec bogat. De acolo apare funinginea din pacate.
mars
Si la 1.2 16V E4 e neagra teava, la fel cum era la 2.0T E4. Dar, din nou, eu nu vad nicio problema. Faptul ca la diesel e curata inseamna o grija in plus... DPF.
dancuciureanu
[quote=marius21,22 Nov 2016, 15:09]
Buna ziua,

Si eu am la Captur toba afumata. Funinginea este provenita de la faptul ca motorul are turbina si nu de la tipul de injectie ( la 0.9tce este indirecta).


[quote=ssilviu,24 Nov 2016, 16:22]
Ani de mistocareala ieftina pe forum au alungat cam toti oamenii tehnici de pe el, si cand apare omul si pune o intrebare un pic mai tehnica decat ”Ce e mai tare, BMW sau Mercedes?”, ia raspuns de unde nu-i. Asa cum empiric a descoperit cineva mai sus, funinginea este un produs secundar al unor masini cu turbo. Motorul pe benzina turbo actual, din motive de ecologie, fiabilitate, reducere de turbo lag are momente cand functioneaza cu amestec bogat. De acolo apare funinginea din pacate.
*

[/quote]
Cu mistocareala ai dreptate, nu comentez ca si eu am securea in mana in alta ...galaxie...
Este foarte posibil ca din cauza mapei sa bage benzina de nebuna la accelerare sau panta sau turatie joasa ca prea trage ca proasta. Am sa cumpar un tester nou ca un ddt2000 vechitura sigur nu stie de asta.
Grija mea e ca se afuma sonda lambda1 si 2, catalizator, egr, clapeta acceleratie si cele admisie.
O alta treaba am vazut la ulei, dar acolo alta discutie.
dancuciureanu
De exemplu B14NET, 1,4 benzina indirecta turbina, nu afuma deloc toba.
Banuiesc o problema de soft prea permisiv.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.