Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Problema pornire la rece
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane III
Bugghy
Va salut,

De aproximativ o saptamana, de cand cu temperaturile astea mai reci si vremea mai friguroasa, am urmatoarea problema la pornirea de dimineata.

Apas frana si butonul de pornire, se depliaza oglinzile, motorul porneste, dar toate acele de pe panoul de bord pica sub pozitia de 0, se aude un bazait electronic dinspre bord timp de cateva secunde (1-2), apoi revin la pozitia corecta.

Atasez si doua clipurile cu pornirile reci din ultimele doua zile:
https://www.youtube.com/watch?v=McLDbE5KYA8
https://www.youtube.com/watch?v=r_AniCQl9qA - scuzati bipaitul martorului de saracie biggrin.gif

Mentionez ca problema se manifesta numai la pornirea de dimineata sau dupa cateva ore bune de stat (~6 ore). Cand motorul este cald, nu am avut aceasta problema. De asemenea, daca la 1 minut dupa pornirea de dimineata opresc si repornesc motorul, nu se manifesta.

Este vorba despre un Megane 3, 1.5 dCi, 2010. Am masina din 2015, dar nu am mai avut aceasta problema pana acum. Urmeaza sa schimb bujiile incandescente in cateva zile, deoarece iarna trecuta la temperaturi sub -5 grade abia pornea, dar nu cred ca ar avea legatura cu problema de acum, din moment ce motorul porneste, dar indicatoarele de pe bord "uita" sa indice valorile corecte pentru 1-2 secunde.

A mai intalnit cineva aceasta problema? Va multumesc!
fishi2
am mai intalnit eu problema asta dar nu pe megane3 pe alta marca. si problema era de la baterie. acum nu stiu ce sa zic dar ai putea pune o alta bateria de la un prieten sa vezi daca face la fel.
Bugghy
Am sa incerc si alta baterie pentru cateva zile, sa vad daca se mentine comportamentul. Am banuit si eu bateria, dar neavand niciodata probleme am zis sa o tai de pe lista.
fishi2
incearca...nu ai nimic de pierdut. bafta sa ne spui verdictul
Bugghy
Bateria a fost schimbata acum 3 zile, iar problema nu s-a mai manifestat.

Bateria de pe masina era pe duca, am facut doua teste in locuri diferite. Era din 2010 si au trecut 200k km peste ea, asa ca e de inteles. Ciudat e faptul ca nu avea alte manifestari, masina pornea corect.

In caz ca mai are cineva problema prezentata in primul post, efectuati un test asupra bateriei.
fishi2
QUOTE(Bugghy @ 31 Oct 2016, 09:07)
Bateria a fost schimbata acum 3 zile, iar problema nu s-a mai manifestat.

Bateria de pe masina era pe duca, am facut doua teste in locuri diferite. Era din 2010 si au trecut 200k km peste ea, asa ca e de inteles. Ciudat e faptul ca nu avea alte manifestari, masina pornea corect.

In caz ca mai are cineva problema prezentata in primul post, efectuati un test asupra bateriei.
*




super tare deci am dat un sfat destul de ok. e bine ca ai rezolvat. bafta in continuare. smile.gif
ionut L.
cum ti-ai dat seama ca bateria este pe duca? Am vazut ceva ciudat la megane, am masurat tensiunea pe baterie cu motorul pornit si are undeva la 13.4-13.5 foarte putin zic eu, tensiunea normala trebuie sa fie intre 13.8-14.2 din cate stiu... are regulatorul de tensiune mai ciudat megane-ul sau are ceva a mea?
Bugghy
E ok 13.4-13.5 pe alternator, asa baga el. Citeste mai multe despre asta aici: https://www.reno.ro/https://www.reno.ro/index.php?showtopic=287888&st=0 . Si eu masurasem alternatorul si m-am speriat, pana am citit mai multe smile.gif).

Iar legat de cum am verificat bateria, am pus testerul pe ea la un magazin de baterii, apoi in reprezentanta (unde ajunsesem pentru schimb de bujii si le-am zis si de problema din topicul asta). Ambele teste au dat sanatate 40% pe baterie, iar electricianul din reprezentanta mi-a zis ca la prima zi cu -5 sau -10 grade, sigur nu mai porneste.
ionut L.
am inteles, sper sa ma mai tina iarna asta smile.gif vad ca pana acum nu a dat semne... nici temperaturile exterioare nu au fost prea scazute

Ma gandesc ca in momentul in care voi fi nevoit sa cumpar o baterie noua si ma voi duce la verificare pentru garantie si nenea de acolo va vedea 13.5 sa nu-mi zica ca am probleme la incarcare.
azaghorth
QUOTE(ionut L. @ 31 Oct 2016, 12:17)
13.4-13.5 foarte putin zic eu, tensiunea normala trebuie sa fie intre 13.8-14.2 din cate stiu... are regulatorul de tensiune mai ciudat megane-

Incarcarea e pilotata de ECU,tensiunea de incarcare a bateriei variaza in functie de temperatura ei.O baterie calda se incarca mai eficient cu o tensiune mica iar o baterie rece incarcata cu tensiune mare.In conditii de temperatura foarte scazuta,tensiunea pe baterie poate atinge si 15V (pentru intervale mici de timp)-->pentru a se incalzi-->mai eficienta.
La Megane la pornire tensiunea pe baterie e 14.5V iar dupa 2min scade la 13.5V si acolo ramane.
silvanu96
La 13,5V rombatul pune stampila pe garantie, fara comentarii.
Bugghy
Subscriu, eu am avut 13,3 V la masurare si am primit garantia de la Rombat fara probleme.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.