Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Renault Megane GT zgomot ciudat motor
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane IV
adrian.gherghin
Salut,

in data de 29.09.2016 am achizitionat un renault megane GT nou de la Autocobalcestu. Am rulat 200 km cu el in bucuresti dupa ca a inceput sa se auda un zgomot ciudat la motor( ca si cum ar fi rulmentul de la placa de presiune) Este motorul de 1,6l turbo cu cutie automata in 7 rapoarte. Zgomotul se poate auzi aici: https://www.youtube.com/watch?v=lOfQRMGPWxU . L-am contactat pe dealar iar acesta a luat decizia de a duce masina pe platforma la ei la service. La service s-a constatat ca zgomotul vine de la cutia de viteze si au decis sa mai aduca unul care era pregatit pentru livrare sa vada daca se aude la fel. Acelasi zgomot se aude si la celalalt GT doar ca nu asa de proeminent. Cand pornesc motorul la rece timp de 2 minute nu se aude nimic. Dupa ce incepe sa se incalzeasca incepe "piulita din motor sa-si faca de cap"

Ce credeti, este o problema sau asa ar trebui sa se auda?
well
La mine la 2k km nu face. Si zgomotul motorului per ansamblu parca este mult prea tare. Dar o sa ascult si eu motorul mai cu atentie, ca m-ai facut curios smile.gif. La mine a facut altceva. Nu a mai vrut sa porneasca dupa o oprire a motorului in trafic de la sistemul S&S, sistemul de spalare a parbrizului nu isi face deloc treaba cand esti in mers (apa aruncata de duze ajunge doar la baza parbrizului), senzorul de ploaie functioneaza destul de dubios si tot asa.
Dar una peste alta, sper sa se rezolve problema ta, deoarece masina este totusi bunicica si sa te bucuri de ea.
adrian.gherghin
Sa incerci sa asculti cu ventilatia si AC oprite. Atunci se aude. Am uitat sa mentionez ca nu functioneaza EBA(emergency brake assist). Multumesc la fel!
st3efan
Si a mea face la fel. Acum am putin peste 400 km si zgomotul ala ciudat la ralanti se accentueaza.
Exact asa se aude...ca o piulita uitata prin motor care zdrangane pe acolo cum vrea ea.
Sunt curios cum se comporta si alte GT uri.


bogdabogda
Cred ca zgomotul vine de la culbutori. Odata ce motorul se incalzeste jocul intre culbutori si coada supapei devine mai mic si de aceea nu se mai aude.
La service trebuie sa isi dea seama de problema.
La mine, cred ca am noroc, nu se aude.
st3efan
Am fost la service , le- am spus de problema, au ascultat motorul ....si m am urcat intr-un talisman in showroom cu motor 1.6 200 cp si cutie EDC7 cu 3 km la bord si la fel facea.
Concluzia...asa e normal sa faca smile.gif)
Ce sa mai zic...?
well
Am ascultat si la a mea si daca la inceput nu se auzea nimic, ascultand mai cu atentie am sesizat 2 zgomote. Unul pe care il spune toata lumea si se pare ca este de pe la distributie/supape si unul parca facut de o curea de cauciuc care nu calca perfect. Ambele zgomote par sa vina din partea stanga a motorului, cel de curea din zona inferioara si cel metalic din partea superioara. Cand o sa am mai mult timp, o sa il inregistrez ca sa il pot studia mai bine smile.gif.
st3efan
Eu le- am dat mail pe vocea clientului...astept sa vad ce-mi raspund.
Am auzit ca unui proprietar de talisman 1.6 200 edc7 i- a picat cutia....si la inceput tot asa....clantanea motorul.si avea doar 2500 km.....
speedman
Daca vrea cineva sa- l vanda, p.m. la baiatu. smile.gif
speedman
Ce se mai aude? S au rezolvat problemele la reprezentanta?
st3efan
Da
Se schimba cutia pe garantie
mlml
Ai schimbat cutia...? Si eu am probleme cu a mea....
optre1
Salut!
Am observat si eu acelasi zgomot la megane 4 sedan 1.2 tce. Se aude din stanga soferului cand rulezi. Ca un fel de zornait care variaza cu viteza de deplasare
bighi89
Salut!
Si eu am aceeasi senzatie, ca se aude ca un fel de zornait/aspiratie aer la acceleratie, in special in viteza 1-2 cand o calc din jurul a 1000 rot/min, (mai puneau unii filtre "sport" pe motoare aspirate, fara carcasa si cand o accelerai se auzea aproximativ la fel 1-2 secunde).

Eu am presupus ca este normal sunetul vazand ca aspiratia se face de langa farul stanga.


ps: sedan, 1.2 tce, manual, 700km la bord.
speedman
Păi tu schimbi viteza si la 1000 rpm vrei sa functioneze ok? Turbina ce o sa spuna, dc tu o calci la turatia aia?
bighi89
Nu vorbim de turbina sau altele, stiu cum trebuie exploatata.
A se asocia "o calci" cu "accelerezi",

Totusi, nu cred ca toata lumea pleaca cu a-1-a pana la 3500 ca apoi a 2-a sa ii cada in zona de cuplu maxim sau mai sus.

Cred ca mai toti avem momente cand pleacam linistiti de la semafor si schimbam linistiti, a-2-a plecand din jurul a 1200-1400 corect nu?

Oi fi la prima masina turbo pe benzina, dar nu la prima turbina pe care o exploatez, hdi-ul l-am vandut la 350k km si nu am avut probleme cu masina.

Totusi, zgomotul isi face simtita prezenta in zona 1500-2000 ture si se aude diferit fata de sunetul normal al motorului.
Poty
Da bighi.. S a mai vorbit despre asta de zece ori pe forum. In orice tr de viteza intre 1500 2000 cand turbina se incarca si motorul e in sarcina dar nu are cuplu suficient se creeaza o rezonanta intre plasticul de la filtrul de aer si ceva tubulatura de langa peretele de foc. Se aude ca un zornait ca si cum avea niste pietricele mici pe o sita. Stati linistiti si conduceti va masinile ca d aia v ati luat masini noi
myreno4me
La 1000 rpm nu accelerez brusc nici aspirata , la turbina nici atat. Inca nu mi-a venit masina, habar nu am cum se conduce dar sub 1500-1700 chiar 2000 nu voi schimba vitezele. Una este sa te tarasti la 1000-1500 , alta e sa accelerezi brusc. In ritmul asta nu prinzi a doua revizie.
bighi89
QUOTE(Poty @ 7 Jun 2018, 11:33)
Da bighi.. S a mai vorbit despre asta de zece ori pe forum. In orice tr de viteza intre 1500 2000 cand turbina se incarca si motorul e in sarcina dar nu are cuplu suficient se creeaza o rezonanta intre plasticul de la filtrul de aer si ceva tubulatura de langa peretele de foc. Se aude ca un zornait ca si cum avea niste pietricele mici pe o sita. Stati linistiti si conduceti va masinile ca d aia v ati luat masini noi
*





Am rasfoit destul de mult topicurile, insa nu am gasit aceasta informatie.

Multumesc!
Poty
Nu i nicio problema stai linistit. E prin topicul cu defectiuni cred primele pagini.. Habar n am dar stiu sigur ca e pe undeva:)) stai linistit e un sunet normal de tubulatura s a vorbit si in afara despre asta. Si eu am tot 1.2 tce si in sarcina pana sa se incarce turbo asa face in a5-a si 6-a mai proeminent mi se pare mie. In zona 1500-2000 cum ai zis si tu. PS: apa paie si bataie.
R19/16v
QUOTE(bighi89 @ 7 Jun 2018, 11:14)
Totusi, nu cred ca toata lumea pleaca cu a-1-a pana la 3500 ca apoi a 2-a sa ii cada in zona de cuplu maxim sau mai sus.
*


Desi ar trebui.
tatimeu
serios?
myreno4me
QUOTE(Poty @ 7 Jun 2018, 12:04)
Nu i nicio problema stai linistit. E prin topicul cu defectiuni cred primele pagini.. Habar n am dar stiu sigur ca e pe undeva:)) stai linistit e un sunet normal de tubulatura s a vorbit si in afara despre asta. Si eu am tot 1.2 tce si in sarcina pana sa se incarce turbo asa face in a5-a si 6-a mai proeminent mi se pare mie. In zona 1500-2000 cum ai zis si tu. PS: apa paie si bataie.
*


La diesel nu e la fel ?
Acum serios, ce vreti voi se poate dar cu un V12 de 6 litri benzina aspirat.
Pana si in fisa tehnica scrie ca incepe sa aiba cuplu maxim de la o anumita turatie.
Nu cred ca exista masina care cand apesi pedala de acceleratie la 1000 rpm sa poata face cuplu maxim.
Din ce imi dau seama turbatul asta de 1.2 se conduce ca 1.5 dci, poate putin mai responsiv, ori ala e mort pana la 1800-2000 si la 3500 sare de sub capota. Benzinarul are avantajul ca il poti urca in ture aproape dublu si suna si frumos. Prin definitie motoarele pe benzina sunt motoare de turatie si asa le place sa mearga, subturandu-le le facem mai mult rau si contrar impresiei si consumul este mai mare.
Abia astept sa imi pun piciorul pe el sa vad ce ii poate pielea !
optre1
Am si eu acelasi zgomot pe 1.2 tce - ca un zornait. Zgomotul nu se manifesta stand pe loc indiferent de turatie. Se aude doar in miscare si creste in intensitate o data cu turatia, ceea ce ma face sa cred ca vine dinspre cutie - ambreiaj..
RobyBoy
eu am un talisman 1.6 TCe cu EDC, tacanitul ala se aude doar cand cutia este in P sau N, daca este in R sau D nu se mai aude. Masina are putin peste 5000 de km.
LaurM4bussinesTce
Ho am se 2 săptămâni și după prima săptămână a început sa facă gălăgie motorul. Nu e normal sa schimbe mașina?Știe careva ce proceduri trebuiesc sa îmi schimbe mașina. ?Am fost la garanție și au zis ca nu are nimic mașina. 1.33 140 cp.
vladof
Sigur nu facea la fel si inainte? Baga un clip aici sa auzim zgomotul. Cel putin la partea de mai sus, tacanitul ala aparent e normal si nimeni nu a avut probleme cu motorul efectiv.
speedman
cand o iei de la reprezentanta se aude o idee mai infundat zgomotul, ulterior dupa ce mergi cu masina se aude putin diferit...am observat asta la mașinile noi pe care le amdetinut: logan 1.6, octavia 3 tsi si Megane 2 fl 1.6...asa sunt ele...nu inseamna ca au probleme...dc ai timp de pierdut poti sa alergi prin reprezentante...Ca idee este topic pt 1.6 tce...existent pe gt...pt alte pb, exista topicul de pb...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.