Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Pornire grea 2.0 dCi
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Gama Renault Laguna > Laguna II
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6
aseldmi
laguna 2.0 dci porneste mai greu la prima cheie,
adica invarte mai lung, nu dau de 2 3 ori pe buton, doar la prima cheie dimineata lau oricand o pornesc daca nu merg cu ea, nu scoate fum nu se balabaie in mers , merge foarte ok,
am schimbat filtre ulei, tot ce tine de consumabile ca am crezut ca asta e cauza, dar tot dimineata imi invarte 3 4 5 secunde.
in timpu zilei si la cald porneste ok,
bujiile le am verificat cu fir, la toate se aprinde becu cand pun firu pe plus,
filtru motorna am pus mann,
astept sa pun un test sa vad daca nu da ceva, pe bord nu mi se aprinde nimic( nici o eruare)
am facut test de injectoare manual acasa sa vad daca nu baga pe retur mult, toate sunt ok
masina are 165000km, nu am bagat inca motorina din roamania in ea
un sfat daca a mai patit careva asa, multumesc
andreist
furtunul care duce motorina spre injectoare ce zice? are bule mari prin el ? e transparent stanga fata cum te uiti spre motor daca imi amintesc bine.
aseldmi
O sa mă uit după ce sta mașină. Eventual dimineață ca acu am pornit și nu e bule nimic

2 Oct 2016, 19:24:
Am pornit înainte sa scriu.
garc3a2000
Masina cand sta mai mult timp( a ta), i se dezamorseaza circuitul de alimentare( ,, ia aer pe undeva").
Trebuie sa cauti pe circuit, pe la mufe, imbinari etc.
La mine ,, tragea " aer pe la filtru de motorina.
Bafta.
BannedHost
Asa a fost si la mine.. se dezamorsa din cauza acelei pompe de amorsare "pară" am rezolvat punand o supapa de sens inainte de filtru si totul e ok ...
aseldmi
aer nu am vazut, para sa mai imuiat de ieri intradevar, pot apasa pe ea de cateva ori sa se intareasca ( sa nu mai pot apasa pe ea)
BannedHost
Ar fi o cauza si electromotorul ... poate sunt pe gata periile si nu invarte cat sa faca compresie si sa porneasca rapid .... Eu am schimbat bateria si dupa am refacut electromotorul .... perii si fixat elementele interne ca aveau joc si dupa invarte motorul de porneste la prima invartire ......

Ce am observat la mine ca se aude motorul la pornire ca si cum ar urca de la 100 de turatii la 750 nu instant la 750 .... Voi face o filmare si o postez ....
aseldmi
Am pus test azi pe mașină. Singura eroare. Clapeta acceleratie.
Mâine am sa o curat sa văd dacă e diferența sau nu
aseldmi
am curatat clapeta , egr curatat,
tot luna bec, tot lung porneste masina la prima cheie sau cand sta putin,
mai e solutia cu supapa de sens ca la 2 3 ore se cam moaie para de amorsare, probabil trage aer pe undeva sau.....
sfinxgo
Salut!
Am mai auzit azi ca se poate proba electromotorul si pe masina la un atelier care face garantia la baterie.Are un ampermetru am inteles sau nu stiu exact ce aparat care masoara curentul absorbit de electromotor la pornire.
Aco
Sa stii ca para de amorsare si la mine se inmoaie dupa ce masina sta trasa pe dreapta mai mult de 12 ore si totusi nu porneste greu. Asa iti facea si cand era cald afara?
antonino
A venit frigul, eu as arunca intai si intai un ochi la releul bujii si bujii
aseldmi
toate bujiile le am verificat clasic cu becu da sunt verificate, releu daca era defect cred ca dadea pe test nu facea figuri, asa a facut si la cald si acu ca e rece, electromotoru are forta ca invarte calumea, o sa incerc sa filmez cand prind pe cineva acasa,o sa pun iar testu sa vad daca mai da clapeta dupa curatare, filtre noi , ulei nou, are 165000km reali, ft ciudata sintoma,
Aco
Daca bujiile nu sunt arse nu inseamna ca functioneaza ca la inceput. Ai incercat sa pui contact de 2 ori inainte de pornire? Ia testeaza si asa.
aseldmi
O sa încerc sa pu contactu de 2 3 ori sa văd. Trebe sa o las 3 4 ore ca am pornit acuma dimineață.
Sa fie bujiile obosite și sa nu dea nimic pe test
Lupu_Cadmiel
Daca dai la para pana se intareste .... Tot greu porneste? Vezi ca am patit ca din cauza bateriei sa faca figuri. Nu ii dadea destul curent la pornire si invartea mai mult. La cald o lua bine.
argon
Nu e pară de vina, si la mine e moale, dar pornește instant, deci nu trebuie să stea tare decat după câteva pompari, si apoi se înmoaie , fara sa afecteze pornirea .
aseldmi
Am scos bujiile afară. Le am curățat ca aveau o depunere. Am pornit la o ora la 2 a pornit ok. Acu sa văd dimineață ce zice masinuta
ady_vasiloiu
Aceeasi problema o am si eu dar pe 2.0dci de pe Koleos.La mine para aia e moale rau si dupa ce pompez la ea, se intareste si apoi se aude un fasait (cam la 20 de secunde si se inmoaie).Am lasat masina vreo 5 zile si cand am scos conducta de dupa para si pana in filtru, nici vorba de motorina acolo.In plus, daca nu scot acea conducta(care duce in filtrul de motorina) nici nu pot sa amorseaz circuitul, apas degeaba pe para ca nu aduce combustibil.Ma gandesc ca nu are unde sa se duca aerul, filtrul fiind plin cu motorina, ceea ce ma duce cu gandul ca para e stricata.Din pacate, eu am conductele inchise la culoare, negre si nu se vede nimc.Inainte, la Laguna 2 aveam conductele transparente si stiu ca intre para si filtru mereu aveam motorina pe conducta(chit ca uneori mai avea si cateva bule de aer).BTW, para la Renault costa doar 450 ron, cu tot cu conducte.
argon
O cauza foarte probabila e ca trage aer pe la filtrul de motorina, adica pe la garnitura de la capacul sau, pentru diversi berbeci de mecanici strang prea tare, cand scrie clar 6Nm pe el, si se deformeaza, trage aer, si motorina se duce inapoi.
ady_vasiloiu
Posibil dar la mine nu se schimba doar elementul filtrant, ci tot filtrul....
aseldmi
Ieri am curățat bujiile. . Am pornit o azi ( acu seara) am pus bujiile de 2 ori intradevar. A pornit foarte bine după 24 ore de ne pornit . O sa verific cu un alt releu de bujii pe luni sa văd Cum se misca.
Aco
Releul n-are nimic, la bujii e problema.
aseldmi
Am verificat bujiile. Scoase afară și verificate fiecare bucata
Aco
Cum le-ai verificat? Daca le pui pe baterie si se inrosesc inseamna ca nu sunt arse, dar nu inseamna ca sunt si foarte bune. Depinde cat de repede se inrosesc, etc.
BannedHost
nu din cauza bujiilor porneste greu ... nu sunt afara -20 de grade .. .ar trebui sa porneasca din compresie fara nicio problema ... altceva e cauza pe acolo .... vezi injectoarele.. timpii de injectie care sunt ....
dan22y
QUOTE(ady_vasiloiu @ 5 Nov 2016, 20:06)
Aceeasi problema o am si eu dar pe 2.0dci de pe Koleos.La mine para aia e moale rau si dupa ce pompez la ea, se intareste si apoi se aude un fasait (cam la 20 de secunde si se inmoaie).Am lasat masina vreo 5 zile si cand am scos conducta de dupa para si pana in filtru, nici vorba de motorina acolo.In plus, daca nu scot acea conducta(care duce in filtrul de motorina) nici nu pot sa amorseaz circuitul, apas degeaba pe para ca nu aduce combustibil.Ma gandesc ca nu are unde sa se duca aerul, filtrul fiind plin cu motorina, ceea ce ma duce cu gandul ca para e stricata.Din pacate, eu am conductele inchise la culoare, negre si nu se vede nimc.Inainte, la Laguna 2 aveam conductele transparente si stiu ca intre para si filtru mereu aveam motorina pe conducta(chit ca uneori mai avea si cateva bule de aer).BTW, para la Renault costa doar 450 ron, cu tot cu conducte.
*


Monteaza de proba o supapa de sens si vezi pe urma. Daca confirma, schimbi para.
ady_vasiloiu
Pana la urma, para asta are supapa de sens in ea?adica in afara de amorsare mai are si rolul asta?ca tin minte ca la Laguna 2 dupa ce scoateam aerul din instalatie(folosind para + aerisitorul de pe filtrul de motorina)ramanea motorina acolo, pe conducta.La koleos nici vorba de motorina....am dat comanda de o para originala Renault, problema e ca nu am luat versiunea cu tot cu conducte(care era 450 ron) ci am optat doar pentru para in sine (care e 60 ron) si o sa cumpar o conducta transparenta si pentru moment o sa folosesc coliere.Daca totul e ok si motorina ramane pe conducta, o sa iau conectorii de la vechea para(am citit pe undeva ca daca incalzesti conductele astea de nylon de combustibil, se dilata si le poti scoate de pe conectori).
argon
PAra are supapa de sens, se si aude cand o folosesti. Supapa pusa suplimentar preia functia supapei din para, cand nu mai etanseaza.
ady_vasiloiu
Vin acum de la masina ca am testat urmatoarele:

-amorsez para si o las introdusa in conectorul de la filtru(para intra in filtru prin conectorul 1 din imagine), iar de la 2 scot conducta ce duce la pompa de injectie dar tin degetul acolo si blochez motorina in filtru, ca sa scot din ecuatie vreo pierdere spre pompa - para tot se dezamorseaza, se si aude cum ia aer de undeva din zona supape unisens - deci clar de pe traseul dinspre pompa nu are cum sa ia pentru ca am obturat cu degetul.

-intrebarea e, cum scot din ecuatie returul?cei doi conectori de culoare neagra de pe filtru?ca e posibil sa ia aer pe acolo(para aia cred ca functioneaza doar daca are motorina in ea, valva aia unisens nu cred ca functioneaza si cu simplu aer ci doar la lichide - e o bila inautru ei si e tinuta apasata pe partea dinspre rezervor, daca intra aer acolo, nu cred ca mai functioneaza valva....

Ideea e ca daca intra aer dinspre filtru de motorina in para,atunci bulele de aer fac ca acea supapa unisens sa nu mai functioneze...acum daca am scos din ecuatie traseul spre pompa, cum scot din ecuatie returul?
Ar mai fi o varianta sa testez para, blocand motorina de la conectorul dinspre filtrul de motorina dar nu am ce sa pun acolo....mi-ar trebuie ceva sa bag in conectorul ala si sa nu traga aer.
Sa ma corecteze cineva daca am luat-o pe arataura.Multumesc!
ady_vasiloiu
Am schimbat para- am cumparat alta si am pus-o deocamdata cu furtun transparent si am parte de un fenomen ciudat.Motorina ramane pe furtunul care duce in para dar se "duce" undeva de pe furtunul care pleaca din para si merge in filtru (si asta in decurs de 5-10 minute)se poate sa se intoarca pe retur in rezervor?sa fie filtrul de vina?O sa incerc sa blochez motorina la iesirea din filtru pentru a vedea daca mai "pleaca" pe undeva...dar unde s-ar putea duce daca inapoi in para nu poate pentru ca acum para e functionala(demonstrat)?incerc sa inteleg cum functioneaza filtrul asta de motorina, unde intra returul in el, e o valva unisens si motorina nu se scurge inapoi in injectoare(testat- am scos conectorul si am dat la para si nu se scurgea motorina din filtru prin locul prin care intra returul injectoarelor.Cu toate astea, motorina se duce undeva....pentru ca dispare toata de la para la filtru.
argon
Ai filtru cu totul, sau carcasa neagra in care schimbi elementu;?
ady_vasiloiu
Filtrul cu totul..ar trebui sa-l schimb si pe el dar m-am saturat sa arunc cu banii pe teste biggrin.gif
dan22y
QUOTE(ady_vasiloiu @ 5 Nov 2016, 20:10)
Posibil dar la mine nu se schimba doar elementul filtrant, ci tot filtrul....
*




QUOTE(argon @ 10 Nov 2016, 15:44)
Ai filtru cu totul, sau carcasa neagra in care schimbi elementu;?
*



Atentie...!!! A mai fost odata...
ady_vasiloiu
Pana la urma dupa ce am stat aseara 3 ore, mi-am dat seama cum functioneaza filtrul(care se pare ca are o problema si o sa-l schimb astazi) si sistemul de alimentare:
1.motorina e trasa din rezervor cu ajutorul parei de amorsare (care are valva unisens in ea)

2.ajunge in filtru pe la conectorul nr.1 din poza de am pus-o acum cateva zile (la mine aici e problema-prin conectorul 1 puteam sa suflu aer dar nu puteam sa trag aer, dupa ce am incercat de mai multe ori, se pare ca si-a dat drumul si pot sa si trag motorina si acum motorina se intoarce pe teava pana in para, care la mine era mereu goala chiar daca pompam la para...statea 5 minute si apoi parca se deschidea o valva si intra toata in filtru- am testat treaba asta cu conectorul 2 scos, deci nu avea unde sa se duca in alta parte, decat in filtru - nu in rezervor pentru ca am testat si cu returul scos de tot si nu curgea motorina)

3.ajunge la conectorul nr.2 si de acolo merge spre pompa de inalte si apoi injectoare

4.din injectoare, pe retur se intoace in filtru(prin acel T de plastic) care si el are o valva care se deschide la o anumita temperatura - asta e pentru perioadele reci, timp in care motorina calda din injectoare este recirculata in filtru pana se incalzeste la o anumita temperatura, se deschide valva si motorina in exces ajunge in rezervor (si odata cu motorina acolo se duce si aerul de pe retur- daca in prima faza tot aerul ajunge tot in filtru, dupa ce e motorul cald, ajunge in rezervor si abia atunci se amorseaza total.

Astazi sper sa schimb filtrul si sa vad daca totul e ok.Revin!
aseldmi
asA PORNESTE LAGUNA MEA, cam greu, e un video nu facut de mine dar exact asa face, nu scoate fum gram, trage de rupe dar pornirea la prima cheie dimineata e ciudata rau

https://www.youtube.com/watch?v=7-rPVPUtd7k
cj98czh
nu, nu este normal deloc ... si mie mi se pare ca este o problema cu alimentarea ... mai precis nu are motorina ... asa este oarecum normal sa porneasca dupa schimbul filtrului de motorina daca nu este chiar amorsata instalatie um trebuie ..
Lupu_Cadmiel
La laguna mea 1.9dCi exista pe rampa comuna o supapa. La cealalta laguna era credca obosita pentru ca de pe o zi pe alta se golea instalatia de motorina si pornea mai greu. Nu facea ca si in video dar pe aproape....adica invartea ,dadea sa porneasca iar invartea si dupaia pornea. Tot la primul buton. La laguna care o am acuma tot 1.9dCi nu mi se goleste deloc instalatia de motorina dar imi porneste perfect. Invarte maxim o tura si jumatate. Adica cum ating imediat porneste...ori ca ii frig ori ca ii cald. Verifica daca ai si tu supapa pe rampa comuna. Apropo, daca ii dai la para si amorsezi circuitul,porneste mai bine?
argon
QUOTE(aseldmi @ 14 Nov 2016, 09:15)
asA PORNESTE LAGUNA MEA, cam greu, e un video nu facut de mine dar exact asa face, nu scoate fum gram, trage de rupe dar pornirea la prima cheie dimineata e ciudata rau

https://www.youtube.com/watch?v=7-rPVPUtd7k
*



Ai o problema, la mine 2.0 dci porneste instant, eu zic ca ai 2-3-4 bujii arse.
aseldmi
Toate 4 le am verificat. O sa caut un releu de bujii sa fac o proba sa vad
cj98czh
Nu este de la bujii sau releu ...
aseldmi
Am făcut și testul du eprubetele la injectoare. Nu au uzura. MotorÎn rea nu am băgat cu ea ca nu a circulat mașină în ro ca nu e imatriculata inca
cj98czh
Eu zic ca "prinde" aer pe undeva instalatia de motorina ...
BannedHost
Pune cineva o filmare cu o pornire la rece acum cu temperaturile acestea scazute ?
Si la mine parca face mai urat ...
aseldmi
O amorsez la para maxim și tot la fel face.mâine iau un releu împrumut sa văd dacă e vrio diferența. Am mai avut laguna cu 230.000km și nu mi a făcut așa ăsta are 165000 și mă șochează. D3 tras trage de rupe. Gram de fum nu scoate. Eroare nu are.
argon
degeaba ai verificat bujiile, pot fi bune, dar pot face atatea depuneri ca nu mai emit caldura cat trebuie.
cj98czh
Eu nu am vazut la diesel bujii cu depuneri never ever ... poate putin negre .. dar depuneri nu ... nu le confunda cu alea de benzina ...

La ce temperaturi au fost zilele astea un dCi in mintile lui porneste cu toate arse ... lui nu ii porneste din alte cauze, nici un caz din cauza de bujii sau releu de bujii .... parerea mea ..
ady_vasiloiu
Cel mai probabil nu e amorsata cum trebuie.Daca ai schimbat filtrul si ai amorsat-o la pompita, atunci de acolo e problema, pentru ca filtrul nu o sa se umple cu motorina(cand dai la pompita de amorsare, la un moment dat iese motorina pe teava care duce la pompa cu toate ca filtrul nu este plin, si daca este la jumatate tot iese motorina pe acolo si astfel filtrul ramane jumatate motorina, jumatate aer) iar in repaus toata motorina din para o sa ajunga in filtru si o sa ai aer pe teava de la para la filtru + aer in filtrul de motorina pentru ca nu e de ajuns ce e pe acel furtun ca sa umpli filtrul.

Eu am testat cu filtrul pe care l-am schimbat, l-am luat in casa si l-am umplut cu apa in toate felurile dupa cum urmeaza:
1- in zona T-ului in care vine returul (se scoate si se toarna motorina pe acolo pana se umple) - asta e varianta cea mai buna, cu mentiunea ca trebuie sa misti putin de filtru in stanga-dreapta pentru a scoate toate bulele de aer
2- cu ajutorul pompei de amorsare - initial iese aer pe teava care duce la pompa dar dupa 3-4 apasari incepe sa iasa si motorina - ceea ce te-ar duce cu gandul ca filtrul e plin, de fapt el e nici jumatate plin cu motorina iar restul este aer...PE TESTATE - si nici daca dai la pompa pana te plictisesti, nu scoti tot aerul pentru ca la un moment dat iese motorina la greu si filtrul ramane cam cu aceeasi cantitate de motorina in el.Filtrul are niste valve in el, daca iei unul schimbat si sufli pe toate tevile atunci intelegi cam cum functioneaza.
Din pacate mizeria asta de filtru, pe langa faptul ca e scump(150 ron) nici nu are un loc pe unde sa scoti aerul cum era la Laguna 2 1.9 dci unde o amorsai imediat.

Cel mai simplu, umpli la maxim in zona T-ului, il pui la loc si apoi mai bagi motorina in el prin zona pompei DAR nu cu pompa (pentru ca faci presiune si arunca motorina pe la teava care duce la pompa) ci cu o seringa si un furtun transparent (torni pe furtun si astepti pana intra motorina in filtru si iese aerul- o sa se vada ca face bule de aer).
Sper ca m-am facut inteles...cu toate ca cel mai bun era un video sa vedeti cum iese motorina pe teava de duce la pompa dintr-un filtru pe jumatate plin.
cj98czh
Ady ... si daca este cum spui tu cand schimbi filtrul ... ala se amorseaza si se umple dupa o tura de mers cu masina ... deci nu are cum sa ramana pe jumatate gol ... poate doar la prima pornire dupa amorsare ...
ady_vasiloiu
Treaba e ca nu prea se umple dupa o tura cu masina...cel putin la mine nu s-a intamplat asta, pana nu l-am umplut cu mana mea, nu se umplea mai mult.Ti-am zis, are niste valve in el daca sufli pe o parte iti iese motorina pe cealalta de parca ar fi plin(asta in conditiile in care l-am umplut pe jumatate).Nu stiu cum sa-ti explic mai bine, eu de aia l-am si luat in casa pe testate...ca nu intelegeam unde se duce motorina aia de pe teava, in conditiile in care motorina ramane pe teava care vine de le rezervor pana in para(pe care am schimbat-o si am pus o teava transparenta- deci nu se dezamorseaza de tot) de la para incolo- AER...Si am scos conducta care duce la pompa si motorina tot se scurgea undeva...in filtru mai exact.Daca are aer in el face presiune si doar pe baza presiunii iti arunca motorina spre pompa....dar cand stationezi, aerul se intoarce spre para si motorina de acolo merge in filtru.
De aia si daca pompezi(fara sa scoti vreo teava) nu se amorseaza, pentru ca are aer si face presiune inauntru.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.