Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Nivel ulei Megane 2.2 1.6 16v
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane II
mr. black
In manualul masinii scrie ca in motor intra 4.8 litri. Mie niciodata nu mi-a intrat cantitatea asta de ulei. La mine intra 4.2 litri si nivelul la joja este la maxim. Aveti idee de ce?
Mr_X
Probabil că sunt 4.8 litri cu motorul uscat. Când schimbi uleiul, întotdeauna rămâne ceva din cel vechi, indiferent cât de bine l-ai scurge. Și eu am luat țeapă cu ăia 4.8 litri când l-am schimbat. Am băgat prea mult și după aia am stat să scot cu o seringă pe la jojă. Nu am vrut să desfac bușonul din nou (din cauza garniturii, aveam una singură nouă) și am improvizat cu o seringă și furtun de perfuzie.

Acum am învățat lecția.
mark``
mr. black, stai linistit ca e ok. Eu cand schimb uleiul iau 4L, nu iau 5 niciodata. Ajunge de fiecare data. Ramane in motor pe pereti, baie, etc destul. Daca iti intra 4,8L la schimbul de ulei si nivelul nu e peste maxim e problema, parerea mea. Inseamna ca uleiul scurs era uzat mai rau ca apa smile.gif
gutui
eu cred ca iti intra mai putin de 4,8 l.
mie imi intra 4,8 l ulei, si e diesel 1.9 dci.
..imi amintesc ca ma uitasem candva intr-un manual si 4,8 era cel mai mult si era pt 1.9 dci sau 2.0.
esti sigur ca la tine asa scrie in manual?
MareleR
In principiu la schimbul de ulei cu motorul cald dureaza mai mult pina se scurge tot uleiul, poate ca din cauza asta iti intra mai putin. Eu la fiecare schimb de ulei bag aprox 4.5 litri, inclus si ce mai intra in filtru de ulei.
Mr_X
Cred că este invers, cu motorul cald durează mai puțin.
TomachE
4.8 l imi intra si mie ! Dimineata la verificare (dupa schimb) nivelul este ok si rezista asa 8000 km pana la urmatorul schimb !
Cypry Brasov
4,5 litri si e perfect la mn tongue.gif
Salinas
4,8 litri de ulei intra si la mine. Nu scade deloc, in 10 000 de km., pana la urmatoarea revizie, indiferent de regimul de exploatare. Am luat-o in 2012, cu 104 000 km, reali....acum avem 150 000 de km...functioneaza impecabil, ca in prima zi.
MareleR
Mr_X in principiu da, uleiul cald curge mai repede, dar daca motorul a mers, pina se scurge tot uleiul de sus dureaza.
argon
Daca pe joja e maxim, in bord e maxim, cat intra atata intra, ce mai conteaza?
mark``
QUOTE(TomachE @ 19 Sep 2016, 19:03)
4.8 l imi intra si mie  ! Dimineata la verificare (dupa schimb) nivelul este ok si rezista asa 8000 km pana la urmatorul schimb !
*


Doar 8000km ti uleiul? Ce ulei folosesti?
TomachE
Da doar 8000 km,asa schimbam si la fosta masina ! Nu am incredere deplina in uleiurile de la noi asa ca ii ajunge cei 8 mii km + ca majoritatea km ii fac in Bucuresti.Este un bazdac de.al meu smile.gif Elf 10w40 dar la urmatorul schimb voi trece pe 5w40 !
Cypry Brasov
Si daca ai face 8000 in 3 luni??? ce faci schimbi uleiul de 4 ori pe an???
TomachE
Comentariile de gradinita incerc sa le ignor,deoarece maturitate sigur nu gasesc...Cam ce raspuns te.ar incalzii ?! Tocmai aceea este ideea:ca nu ii fac asa usor acei km...Care era problema daca ii faceam in 3 luni sau 1 luna ! Uzura este mare,pentru cei 8 mii km (am si specificat: "Este un bazdac")Intrebarea ta,ma duce la gandul ca nu ai minte,deoarece nu puneai asfel de intrebare ! Daca faci,de exemplu 15000(cat recomanda producatorul) sau 30000 km in 3 luni,nu il schimbi ?! Acelasi lucru il fac eu doar ca il fac la 8000,altii 10000...Cum spuneam,nu fac asa usor km respectivi ! Asadar si prin urmare,invata sau incerca sa formulezi intrebari mult mai destepte,lasa desenele animate ! Presupun ca ai o varsta !
Cypry Brasov
He he...de ce te superi asa de tare?...este forum..discutam,intrebam..cred ca a fost o intrebare pertinenta!!
Mr_X
Și eu îl schimb în jur de 10.000 km. Tot din același motiv ca și Tomache, nu am încredere. La 12.000 km/an înseamnă vreo 10 lei pe lună în plus față de schimbatul la 15.000 km. Motorul meu are 250.000 km și cred că merită cei 10 lei.
Dreamer
QUOTE(Cypry Brasov @ 20 Sep 2016, 19:25)
Si daca ai face 8000 in 3 luni??? ce faci schimbi uleiul de 4 ori pe an???
*



Daca se face numarul de km atunci se schimba uleiul, nu conteaza ca sunt 2 -5-7 luni.

Si eu anul trecut schimbam uleiul cam la 4 luni din cauza numarului de km parcursi.
mr. black
Multumesc tuturor pentru raspunsuri. In cartea masinii scrie ca intra 4.8 litri in motorul meu. La mine intra 4.2. Il las naibii asa smile.gif. Voi ce ulei folositi? Elf facut la Brasov? Si de unde il cumparati?

MareleR
Eu personal folosesc Castrol 0W-40 cu specificatii A3/A5 ( cred ca astea sunt trecute pentru uleiuri si in cartea masinii daca nu ma insel ). Recomandat dupa parerea mea pentru zona noastra este 0W-30/40 sau 5W-30 de specificatiile mentionate.
cj98czh
5W30 de ce? ala il pui de musai la moatare cu FAP ... ca in reste W30 la poste 35 grade ambiental nu se simte prea bine ...
MareleR
poti sa pui si 5w40 ca diferenta de vascozitate la temperaturi inalte nu este mare fata de 5w30, in schimb la temperaturi joase este diferenta iarna intre 0W, 5W sau 10W .
Mr_X
Părerea mea că răspunsul la întrebarea "ce ulei să pun" este simplu: ce scrie în carte. Dacă respecți ce scrie acolo și faci schimburile la timp, nu ai nicio problemă. Renault face motoare bune, atât pe benzină cât și pe motorină. Din fericire pentru noi, nu scrie în cartea mașinii că e normal să mănânce până la 1L ulei/1000 (o mie) km cum scrie la Golf și motoarele Renault nici nu mănâncă ulei. A mea are 250.000 km și nu se vede pe jojă niciun consum. Până recent i s-a făcut schimbul la 15.000km, eu îl fac la 10.000 km și pun Elf Evolution SXR 5W40.

O singură precizare: ce înseamnă "la timp" este discutabil. Depinde de km motorului și de regimul de utilizare, deci "bunul simț" primează la stabilirea intervalului.
argon
In aceasi stare (buna) o sa fie motorul benzinar de pe Megane 2, cand duci masina la remat, indiferent ca-l schimbi la 8.000 sau la 30.000. Dar fiecare arunca cu banii sai cum crede de cuviinta.
Mr_X
Este foarte probabil să ai dreptate, deși nu l-aș lăsa 30.000 km neschimbat. Așa cum scris mai sus, la 12.000 km/an înseamnă vreo 10 lei pe lună în plus față de schimbatul la 15.000 km. Este un cost nesemnificativ cel puțin pentru a dormi liniștit.
ssilviu
Eu schimb uleiul la 20.000 km. Ma costa 120 de lei un schimb. Pana acum am 10 schimburi. Deci 1200 lei. Daca as fi schimbat la 8000 de km si atunci cu ulei foarte scump, tot pentru a dormi linistit, ar fi insemnat 26 de schimburi ori 200 lei ... 5200 lei. Da, 10 lei pe luna nu inseamna foarte mult. Dar 4000 lei inseamna o caruta de bani. Cu banii astia cumpar inca 2 motoare daca se strica asta de acum cu ulei schimbat la 20k. Dar nu da niciun semn de probleme.
mark``
20.000? Ce ulei folosesti?
ssilviu
Am tot experimentat cu tot felul de uleiuri. 0w30, 5w30, 5w40, 10w40. Eu unul nu am observat absolut nicio diferenta intre niciunul. Pe Loganul de 500.000 km am pus exclusiv 10w40 la fiecare 20.000 km si merge si acum de nu are treaba. De fapt de vreo doua ori l-am tinut si vreo 30.000 km, din greseala. Cum sa nu rad cand stiu ca o masina a ajuns la jumatate de milion de km cu ulei 10w40 de 60 de lei bidonul iar unii pe aici pe forum tin masina nici 100.000 km si se omora cu ulei schimbat la 8000 km si ala foarte scump. Bani aruncati pe fereastra. Producatorii va manipuleaza frica pentru a va scoate banii din buzunar.

Inclusiv aici pe forum am vazut postaci platiti care sa va convinga sa cumparati ulei scump wink.gif
Mr_X
QUOTE(ssilviu @ 22 Sep 2016, 07:09)
Eu schimb uleiul la 20.000 km. Ma costa 120 de lei un schimb. Pana acum am 10 schimburi. Deci 1200 lei. Daca as fi schimbat la 8000 de km si atunci cu ulei foarte scump, tot pentru a dormi linistit, ar fi insemnat 26 de schimburi ori 200 lei ... 5200 lei. Da, 10 lei pe luna nu inseamna foarte mult. Dar 4000 lei inseamna o caruta de bani. Cu banii astia cumpar inca 2 motoare daca se strica asta de acum cu ulei schimbat la 20k. Dar nu da niciun semn de probleme.
*



De fapt nu e chiar ăsta calculul pentru că 5 litri de ulei decent (Elf Evolution SXR 5W40) + un filtru de ulei costă vreo 160 lei. Dacă schimbi la 10.000 km, înseamnă 20 de schimburi, adică 3200 lei. Ceea ce înseamnă o diferență 2000 lei.

Dar este o diferență de 2000 lei care se împarte pe vreo 10 ani (200.000 km), adică vreo 100 lei/an în plus, adică mai puțin de 10 lei/lună în plus.

Am înțeles însă ideea ta și ți-o respect, deși nu sunt de acord cu ea în primul rând pentru că logica ta nu stă în picioare. Dacă un Logan a mers 500.000 km în condițiile specificate de tine, nu înseamnă neapărat că toate o vor face. Dpdv logic este inducție (pleci de la un caz particular și generalizezi) și la mașini nu prea funcționează. Și mai contează ceva: una este să faci 10.000 km în București unde ai multe accelerări/decelerări și, eventual și o grămadă de porniri/opriri și alta este să mergi relativ constant cu 3000-4000 ture pe DN/autostradă.
ssilviu
Pai si schimbi doar ulei si filtru? Manopera? Nu faci revizie completa? Nu schimbi si restul filtrelor? Alea nu mai costa si ele in plus?

Loganul e folosit in regim de firma. Adica 10 soferi au condus pana acum, nu le pasa daca motorul e rece/cald, se merge cu 500 de kilograme pe el mai tot timpul si cam 35% din km sunt facuti in Bucuresti. Deci daca o masina low-cost, cu o calitate aferenta, mega forjata in conditii dificile duce fara probleme atat, nu vad nicio problema de logica in a considera ca o masina mult mai scumpa, de o calitate mai ridicata, in conditii mult mai lejere de folosire sa nu reziste cel putin la fel de mult intr-un regim de intretinere asemanator.

Si nu e singura masina. Renault Master cu 10w40 schimbat la fiecare 20.000 km a ajuns la 260.000 km, din nou fara probleme. La fel, masina de firma, a mers biata de ea si cu 3 tone jumatate pe ea. Soferi diferiti. Chiar si Megane-ul meu are 220.000 km, din nou cu schimburi la 20k. Din nou merge motorul impecabil. Deci eu macar am in spate niste demonstratii practice, pe tipuri diferite de motor, ca schimbat la 20.000 km nu dauneaza cu nimic. Ca voi sa schimbati uleiul la 8000 de km, ar trebui sa va bazati pe niste experiente practice, cu motoare termiante pentru ca au schimbat uleiul mai tarziu de 8000 de km. Dar nu aveti. Doar frica va ghideaza.

Dar na, am mai spus-o de atata ori. Singura diferenta reala si perceptibila este de ordin psihologic si atat. Dati banii pe o iluzie. Dar sunt banii vostrii. Daca nu vreti sa nu mai aruncati aiurea cu banii ... dumnzeu iti da, nu-ti baga si-n sac.
b76bgaarh
silviu mai conteaza si in cat timp faci aia 8 k, ca reno zice un an sau.
Mr_X
Atunci, pardon. Dacă tu în 120 lei reușești să te încadrezi cu: uleiul, filtrul de ulei, filtrul de aer, eventual filtrul de polen, manopera atunci bravo ție. Dar dacă îmi zici că în banii ăștia lași și de-o bere mecanicului, nu te mai cred! smile.gif

PS: Eu sunt genul tipicar care la fiecare schimb cumpăr inclusiv garnitura de la bușon și o schimb. Numai aia e 10 lei! Dacă nu o mai schimb, în 10 ani, aș economisi mai bine de 100 lei. up.gif
ssilviu
Eu m-am referit strict la costul schimbarii de ulei. Adica ulei, filtru de ulei si manopera. Atat. Nu am mai adaugat si restul filtrelor ca matematica dadea si mai rau pentru cazul schimbarii mai dese wink.gif
Mr_X
QUOTE(ssilviu @ 22 Sep 2016, 17:10)
Pai si schimbi doar ulei si filtru? Manopera? Nu faci revizie completa? Nu schimbi si restul filtrelor? Alea nu mai costa si ele in plus?


Pentru că ai făcut calculul doar la ulei/filtru și manoperă, tot la aia am făcut și eu calculul. Altfel unul vorbea de mere și altul de pere. Mai sus ai întrebat și de celelalte filtre. Corect, se adaugă și alea. Dar nu mă deranjează să le pui la socoteală și pe alea și să vedem ce iese.

ssilviu
Hai sa o luam altfel. Ca tot iti place sa faci calcule pe luna. Devalorizarea la masina mea a fost in jur de vreo 1000 de euro pe an. Adica 100 de euro pe luna. De ce nu ti-ai cumparat masina noua, ca te costa doar 100 de euro pe luna in medie smile.gif
argon
Eu cand aveam MEgane, foloseam 5w40 evolution schimbat la 30.000 sau 2 ani, si asa a fost schimbat de nou, la reprezentanta. Acum nu-l mai las atat pentru ca diesel si e mult mai solicitat, deci 15.000 maxim. Dar la benzinar n'are nici pe naiba.
Mr_X
@ ssliviu: Două motive: primul și cel mai important este că nu am avut banii. Al doilea motiv: ca să nu mi se devalorizeze cu 100 euro/lună smile.gif Am avut mașină nouă acum ceva ani și, am aflat ca și tine, că în momentul când ieși cu ea pe poarta dealerului valoarea scade cu vreo 20%.

Dacă ar fi vorba de 3000 lei (sau măcar de 1000 lei) bani grămadă, atunci aș înțelege. Tu vorbești de 100 euro în plus peste celelalte cheltuieli dar suma despre care vorbim aici (schimb la 10.000km față de schimb la 20000 km) se întinde pe o perioadă atât de lungă, încât este o cheltuială în plus nesemnificativă pentru orice posesor de mașină.
ssilviu
Deci de fapt e problema de bani. Dar nu inteleg de ce ar fi relevanta perioada. Sunt niste bani pe care ii dai in plus. Inutil. Macar la masina noua aveai ceva avantaje. La schimbatul uleiului mai des decat necesar nu ai niciun avantaj real.

Pe de alta parte, pot sa inteleg totusi nevoia de a dormi linistit. Daca ai luat o masina sh, nu ai de unde sa stii istoricul. Si atunci nu stii daca masina poate e doar la un pas sa-i crape motorul ca cine stie cum a mers cu uleiul schimbat la fiecare 60.000 km. Si atunci esti dispus sa dai ceva bani in plus doar sa nu te trezesti ca te lasa in drum. Sau cel putin sa intarzii momentul asta cat se poate de mult.
Mr_X
Ba este foarte relevantă perioada. De ce îți faci credit la bancă să-ți iei casă? Pentru că îți permiți să dai 1000 lei/lună timp de 20 ani în loc să dai 40.000 euro grămadă pe care nu-i ai (generic vorbind).

Un alt exemplu în acest sens este următorul: dacă te gândești că mănânci un covrig pe zi (1 leu) nu este mult și cred că 99% din populație și-l permite. Dar vezi câți își permit să scoată mâine din buzunar 3650 lei, adică 10 ani de covrigi în fiecare zi. Băncile și cămătarii de-aia există, pentru că perioada la care se împarte suma contează.

În cazul meu, am luat o mașină căreia îi știu tot istoricul. Cu excepția cauciucurilor, totul (inclusiv schimbatul becurilor) s-a făcut la reprezentanță (în România). Eu continui să o duc în reprezentanță pentru lucruri importante, ca de exemplu distribuția. Mai mult ca sigur că și ambreiajul o să il schimb tot acolo, deși este japcă pe față. Nu mă lăfăi în bani și tocmai de-aia vreau să am grijă de ea, pentru că nu îmi permit una nouă.
Cypry Brasov
Pai acum colegule te intreb acum : Tu faci toate reviziile la renault la 10000 15000 nu are relevanta la cat,daca vinzi masina ti se ofera 2000 pe ea, sincerrr poate banii astai ii bagi in 5 revizii.Se merita????

22 Sep 2016, 21:17:
Fiecare face ce vrea cu banii si masina lui...seara buna
Mr_X
Nu, nu se merită să fac toate reviziile la Renault din două motive: pentru că este prea scump și pentru că în limbă română nu există "se merită".

Am scris mai sus că fac la reprezentanță doar intervențiile pe care eu le consider importante, ca distribuția (cu tot ce înseamnă asta: kit distribuție, fulie defazoare, pompă de apă, kit de accesorii). Am mai schimbat acolo simeringurile de la cutia de viteze, uleiul cutiei de viteze, o bieletă anti ruliu, carcasa termostatului + curățat instalație, bujiile, plăcuțe față, curățat clapeta accelerație. Schimburile periodice și alte intervenții ușoare (de ex tampoanele motorului) le fac la o cunoștință care este mecanic. Alte intervenții le fac la service-uri recomandate de prieteni (de ex schimbarea radiatorului de climă) sau, la nevoie, le fac unde apuc (de ex plăcuțele spate). Ce pot fac singur, ca de ex schimbarea blocului de lumini și alte intervenții minore.

Am luat-o cu 3000 euro și am băgat într-un an în ea încă 1700 euro (din care vreo 250 euro au fost cauciucurile de vară). Nu știu cât aș lua pe ea, nu îmi pun problema așa. Majoritatea au fost intervenții pe care le fac o dată la câțiva ani (sper!). Urmează foarte curând să schimb farurile, încă vreo 1200 lei, pentru că m-am hotărât să iau Valeo. Depind de mașină zilnic (fac naveta Predeal - Brașov - Predeal) și ultimul lucru pe care mi-l doresc este să am vreo problemă pe un drum virajat/serpentine cu o singură bandă pe sens și cu puține spații unde să o pot scoate de pe carosabil.

Cred că am deviat mult de la subiectul topicului și un moderator poate să șteargă sau să lase cele discutate, dacă se consideră că aduc informații folositoare. Propun însă să ne oprim aici și să revenim la subiect.
mark``
Treaba asta cu cat bagi in ea e total relativa. Aveti impresia ca altii care au masini nu baga nimic in ele? Poti sa nu bagi nimic, dar in cativa ani, maxim 3-5ani, o dai la remat indiferent cat de noua e masina.
E simpla treaba, vrei sa te tina ceva cat mai mult? Trebuie sa intretii acel lucru.
dangeorge007
mie cu motorul cald mi- a curs 1 litru cand am schimbat uleiul! drept urmare am gandit ca s-a pierdit restul uleiului si fara grija am bagat cei 4,8 litri! a doua zi , la verificarea jojei nu mi-a venit sa cred, joja era depasita, aveam ulei cat cuprinde! am scos pe la joja, la seringa fix restul de ulei care nu cursese, adica vreo 4 litri radmasa.gif nu mi s-a mai intamplat asa ceva! misterul uleiului ramas prin motor..
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.