Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Sistem de frânare defect, mașina nu pornește
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Clio III
raduqq
Salut tuturor,

Acum cateva zile am fost la un service auto, in Cluj, pentru a-mi schimba uleiul si becul de la faza scurta de la farul de pe partea soferului.

Mi-au ridicat băieții mașina pe elevator, au scos uleiul vechi, au coborât mașina, au pus uleiul nou și s-au apucat de lucrat să schimbe becul.

Surprinzător, toată treaba asta a durat cam 25 de minute, până când a venit in sala de așteptare unul dintre mecanici și m-a zis ca au descoperit ceva problemă la o siguranță, o vor rezolva și voi putea pleca in 10-15 minute.

Grăbindu-mă și nefiind nici inspirat pe moment (și nici cunoscător), n-am intrebat de ce trebuie să schimbe o siguranță când aveau de schimbat un bec.

După ce au rezolvat totul, m-am urcat în mașină și am plecat repede, iar după 2-3 minute, când am pornit sistemul radio am observat că imi cerea codul sistemului, ceea ce m-a făcut să înțeleg că au scos borna de la baterie (poate pentru a umbla la siguranțe?! nu sunt sigur..).

Am ajuns la destinație, 2km mai departe, mergând in limite legale, în oraș, am parcat mașina, iar după câteva ore când am revenit la mașină și încercând să o pornesc, n-am mai reușit.

Atunci când pun cheia în contact îmi apare un mesaj de eroare cum că sistemul de frânare e defect, iar mașina refuză să pornească.

Postez mai jos un link către un filmuleț cu ce se întâmplă când încerc să pornesc mașina.

https://youtu.be/jWDjzrleUhc

Am căutat pe net câteva posibile cauze pentru asta, însă majoritatea site-urilor sunt în germană, iar traducerile nu funcționează atât de bine.

Bănuiesc că e posibil să fie legat de siguranțele la care au umblat?

Am o presimțire că soluția ar putea fi una simplă și aș prefera să evit închirierea unei platforme + service doar ca să-mi descopere că e o chestie minoră, motiv pentru care aș vrea să vă cer câteva păreri legat de lucrurile pe care aș putea să le verific înainte de a apela la varianta asta.

Vă mulțumesc anticipat!
RazvanF
Cel mai bine ar fi sa iei legatura cu service ul care a facut interventia la masina sa iti zica exact ce siguranta au schimbat. Mai mult ca sigur este una din compartimentul motor.
Localizeaza cutia de sigurante din compartimentull motor si cu un aparat de masura setat pe dioda/continuitate (multe au un semn cu un difuzor, aparatul bipaie daca ai continuitate, testezi prin atingerea sondelor una cu alta) si verifici fiecare siguranta in parte.
Daca nu te pricepi nu iti recomand sa intervii.
raduqq
Salut Razvan,

Multumesc de raspuns, am facut rezervare la un service si urmeaza sa o iau cu o platforma in zilele urmatoare si sa o duc acolo.

Am fost la service-ul unde au umblat la sigurante dar acum n-au recunoscut cum ca ar fi umblat.
radunre
Faptul ca led-ul imobilizatorului trece din starea clipind->aprins->stins arata ca nu e o problema de UCH-ECU-cheie.

Faptul ca se aprinde ABS-STOP ma face sa cred ca "meseriasii" au muncit cu spor si au facut ceva care a ars siguranta de 150-200A, ea deserveste (printre altele) si unitaea ABS + demarorul.

Sigurantele de putere mare se afla pe borna + a bateriei si in cutia ingusta din fata bateriei (lipita de baerie).

Sunt f. curios ce au gasit cei de la service nr. 2
roland
Care a fost service-ul ala de 2 lei?
yuly_megan
a rezolvat cineva problema cu Brake Fault . Am si eu aceasi problema numai ca la mine porneste masina dar este enervanta eroarea !

Astept un sfat de la cei care au trecut prin problema respectiva !
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.