Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Probleme sistem frânare ajutor urgent
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane III
Tr90gma
Salut sunt nou in acest grup. Am achiziționat un renault megane 3 2010 1.5dci 110cp si după doua saptamâni am rămas pur si simplu fără frana. Precizez ca discurile sunt aproape noi, plăcuțele sunt ATE spate noi si fata boch tot noi maxim 3000 km. Se manifesta in felul următor: ii fac aerisire la frâne nu are pic de aer, in aceea zi tine foarte bine frânele dar dimineața următoare pornesc masina verific frana este perfecta. Încep sa pun masina in funcțiune si deodată se aude un fâsâit bănuiesc eu ca din zona ABS de maxim 2 sec si pe urma se înmoaie pedala ajunge undeva la 3 sferturi adică nu mai tine normal. Daca mai opresc masina si o repornesc si se aude fasaitul acela se duce pedala la fund si mai tine doar foarte putin frana. Am schimbat pompa si servofrana si tot același simtom!!! Va rog daca a mai pățit cineva acest lucru sa ma ajute si pe mine. Am fost la reprezentanta si tot asa mi-au zis pompa.😭😭😭. Nu mai știu ce sa ii mai fac!!! Lichidul nu il pierde in schimb bagă aer in instalație!!!
Georgeava
relanti-ul tine , ceva martori aprinsi in bord
Tr90gma
Relatiul il tine, nu exista martori aprinși in bord. Nu mai știu ce sa ii fac😭😭😭

5 Sep 2016, 14:05:
Chiar nu ma poate ajuta nimeni? Sunt singurul ghinionist? Nu a mai pățit nimeni asa ceva?
aikidoro
Pai pe unde ar putea băga aer ? Asta este întrebarea , daca găsesti ( găsim ) răspunsul restul este poveste . Logic ar trebui sa pierzi lichid , ca nu văd sa se înmoaie frâna daca nu pierzi ( presiunea in instalație = lichid frâna ). Zici ca pompa este OK , la fel si servo . Ma gândesc ca fâsâitul ala o fii de la o supapă de ( supra plin) poate se face presiune mare in instalație( nu vad de unde ) dar meganul este un mister câte odata . Unitatea de ABS are scursuri de lichid pe ea ? . Pune si CLIP-ul pe masina poate iti spune ceva.
Tr90gma
Scurgeri am căutat peste tot am ridicat masina pe elevator am verificat furtune, conducte,pompa ABS-ul pe la îmbinările țevilor si nu se vede absolut nimic plus de asta nu se vede scăzut din vasul pompei. Am pus testerul după ce mi-a dat odată check ABS si scria ca scurt circuit pompa ABS!!!
aikidoro
Pai cred ca ar trebui sa schimbi drăcia aia ( stiu alți bani ). Poate gasesti una la mana a-2-a
Georgeava
daca ar fi ABS sigur ai avea martor in bord , este altceva , servo ai pus noua ?
dodu
100% bloc ABS defect, erori in bord nu apar la inceput dar mai incolo o sa ai ceva de genu check abs+esp+braking system. Pt cei care cumpara M3 sh sau au deja una luata de noua nu recomand sa faca schimb de lichid de frana, daca blocul ABS a fost afectat de infiltratii de apa (defect de conceptie, rusine RENAULT!!!) dupa schimbarea lichidului de frana baga aer in instalatie. Daca iar se face o aerisie merge ok 1-2 sapatamani dupa la fel pedala moale pana crapa blocul ABS de tot .
Costuri reprezentanta block ABS+manopera ~5000--6000 ron.
Tr90gma
Dodu deja mi-au apărut erorile in bord dar cu o săptămana înainte sa ramân fără peda dar nu am luat in seama deoarece sa stins. Iar in mers mi sa oprit odată si tot asa mi-au apărut erorile. Luni am programare la reprezentanta din nou, prima data mi-a dat o diagnoza eronata cum ca ar fi pompa. Eu am cumpărat si pompa de frana si servofrana si nici un rezultat. Sunt asa dezamăgit de treaba asta 😭. Nimeni nu știe ce are ca a ma duc la reprezentanta!!!
dodu
Este o problema cunoscuta la Megane3, aia de la reprezentanta stiu, nu mai schimba aiurea piese, este blocul ABS.
Variante reparatie:
1. reprezentanta peste 5000 ron
2. bloc ABS sh ~1500 +manopera dar este mai riscant ...daca si ala sh a fost afectat de apa si te lasa peste 3 luni sau 2-3 ani
3. bloc ABS cumparat de la firme de profil ~2800 + manopera.
Ar fi trebuit sa faca o rechemare si sa inlocuiasa gratis piesa cu belele cu una ermetica care nu mai ia apa..nu te joci cu franele niste jegosi.
Clipul de la renault (programul de diagnoza ) iti da mura in gura. Sa fi sigur cere o testare facuta de electricaianul lor. Printeaza chema electrica din clip>verificare sigurante in cutia de langa baterie>verificare siguranta interior stanga volan>verificare daca ajunge curent la blocul ABS. O sa ai sigurante ok (poate ai bulan si este una arsa) curent primeste >>>>>>bloc ABS defect.
Daca te-au pus sa schimbi niste piese aiurea au vrut sa te faca de bani............
Tr90gma
Luni deja am făcut din nou programare la reprezentanta acum am vb personal cu directorul si sper sa spună ce mama ei are ca m-am saturat 😔
alex_shaolin
Ai rezolvat ceva ? Cum a fost ?
Tr90gma
Salut băieți! Țin sa va anunț ca am rezolvat problema. Am mers la reprezentanta din Alexandria Teleorman si pot spune ca sunt niște carpaci mai rău decât cei care au si ei un service mic in curte. Pur si simplu m-au refuzat total nici nu a vrut sa se uite la masina probabil habar nu aveau. Ce sa zic am citit un topic de pe acest forum cu aceeași problema si pur si simplu am cumpărat pe risc un bloc ABS second hand l-am schimbat la un service din București si in sfârșit am rezolvat. Deci in concluzie la mine blocul ABS ori a intrat apa in el si sa defectat ceva la partea electronica ori a mai fost umblat in el. Rușine celor din reprezentanta care nu au știut decât sa ma pună sa schimb pompa de frana cand pompa nu avea nici cea mai mică problema. După o luna de zile de stres, chin, bani pierduți pe diagnosticare eronata am reușit sa ii aflu buba. Sper sa ajute pe mai departe cei ce cauta disperați rezolvarea problemei. Pur si simplu pe tester nu aveam absolut nici un fel de eroare. Recomand un băiat din București care dezmembrează Megane 3, Fluence si in general tot ce e peste 2010. Foarte de treaba si la prețuri mult mai mici decât prețul pieței. (0768) 793 292 Il cheamă Sorin si este un om de nota 10. Inconvenientul meu este ca masina avea 216000 iar acum are 276000km dar o sa ii dau înapoi cât a fost. Va salut!!!
alex_shaolin
Bine ca ai rezolvat 👍👍👍mulți km sa ai fără probleme !
Tr90gma
Multumesc la fel!!!
simon
Cum iti dai seama ca blocul abs a fost afectat de infiltrații de apa? Se vede ceva pe el? Este accesibil examinării?
Tr90gma
La megane 3 nu ai acces decât sa bagi 3 degete asa ca nu poți sa vezi nimic crede-ma. Pur si simplu băiatul care mi-a înlocuit ABS-ul a desfăcut suportul de la motor cel din dreapta motorului, stânga cum te uiți la el, tamponul de sub motor, gâtul ala de plastic care intra in turbina, tot ce înseamnă plastic de la ștergătoare si partea metalică ce vine între compartimentul motor si ștergătoare. A ridicat masina pe elevator sa lăsat motorul in jos si a tras de motor spre in fata spre radiatoare ca sa poată ajunge la ABS care abia la scos. Iti poți închipui cât loc ai la el. Mai mult durează sa desfaci jumate de masina ca sa poată sa desfacă ABS-ul. Ca de uitat la el sa vezi daca are infiltrații in el de apa nici atât. E foarte urat bagat
silviumc
QUOTE(Tr90gma @ 16 Sep 2016, 14:09)
Inconvenientul meu este ca masina avea 216000 iar acum are 276000km dar o sa ii dau înapoi cât a fost.
Nu inteleg partea asta. Cum adica?
silvanu96
In modulul ABS se memoreaza km masinii.
Dupa montaj, ceasurile si-au luat km din ABS-ul nou pus. Sistemul e conceput sa-si ia permanent cea mai mare valoare.
Apoi cu un CLIP, opresti legatura ABS-ceasuri, si dai alta valoare in ceasuri.
Tr90gma
Gata băieți am rezolvat si partea cu kilometrajul. Am dat kilometrii mașinii înapoi. Sa rezolvat problema cu ABS-ul nu a mai dat nici un simptom. Sper sa nu aveți niciodată problema mea. O întrebare as mai avea: la voi turbina are asa un sunet asa ca si cum ar freca paleții? Turbina este verificată nu are gram de joc
silvanu96
Turbina are un suierat ascutit undeva pe la 1500.Atat. Nu zgomot de frecare.
Daca zici ca a fost verificata, las-o in pace. Vezi sa nu fie alt zdranganit de ... table.
silviumc
Am aflat niste lucruri utile. Desi sunt mai multe coduri Renault pentru aceasta piesa, ea are acelasi cod 95CT2AAY2 al producatorului care este ATE.

Singurul lucru care e semnificativ este daca scrie CDC pe ea, asta inseamna ca are si ESP. Nu scrie CDC, atunci este doar ABS, fara ESP.

Eu nu garantez ca asta este corect, sunt niste informatii aflate de la un om care parea in tema. Ramane sa fie confirmate.

E sigur ca problema pe care o au este neetanseitatea? Cum ajunge apa la ea, avand in vedere ca e montata cumva sub parbriz? Nu prea are sens asa. Condens?

Stie cineva daca le-au mai imbunatatit din 2011 pana acum? Adica daca au incetat sa mai pice incepand din anul 201X?
dodu
Scurgeri parbriz/stergatoare infundate.
silviumc
Pana la urma eu l-am schimbat cu unul nou, de origine Renault.

Am sunat la Vocea Clientului si au contribuit si ei cu 300 de euro, chiar daca masina era iesita recent din garantie. Chiar si asa tot m-a costat 3000+ de lei, a fost cam usturator. Dar am hotarat sa pun piesa noua, cu garantie, pentru ca este un sistem critic si nu am vrut sa risc cu piese din dezmembrari.

La montaj, mecanicul a inlocuit o garnitura lunga din cauciuc poros, din zona de jos a parbrizului, cu un mastic lung. Se presupune ca ala ar trebui sa reziste mai bine.

Deci problema pare a fi apa, dar nu cred ca Renault o s-o recunoasca ca fiind un defect constructiv. Macar a facut un gest de bunavointa, si prin asta nu m-a pierdut de musteriu.
74r12
QUOTE(dodu @ 8 Sep 2016, 19:22)
100% bloc ABS defect, erori in bord nu apar la inceput dar mai incolo o sa ai ceva de genu check abs+esp+braking system. Pt cei care cumpara M3 sh sau au deja una luata de noua nu recomand sa faca schimb de lichid de frana, daca blocul ABS a fost afectat de infiltratii de apa (defect de conceptie, rusine RENAULT!!!) dupa schimbarea lichidului de frana baga aer in instalatie. Daca iar se face o aerisie merge ok 1-2 sapatamani dupa la fel pedala moale pana crapa blocul ABS de tot .
Costuri reprezentanta block ABS+manopera ~5000--6000 ron.
*


Am patit-o si eu cu blocul ABS. Fara erori in bord, dintr-o data a scazut eficacitatea franarii, pedala mergea pana la fund, iar daca "faceam pedale" pedala se intarea.
Lichidul de frana a fost schimbat in aprilie si pana acum n-a avut nici un simptom.


QUOTE(silviumc @ 18 Jan 2017, 18:34)
Pana la urma eu l-am schimbat cu unul nou, de origine Renault.

La montaj, mecanicul a inlocuit o garnitura lunga din cauciuc poros, din zona de jos a parbrizului, cu un mastic lung. Se presupune ca ala ar trebui sa reziste mai bine.

Si la mine dupa inlocuirea blocului ABS au izolat contra infiltratiilor de apa dar nu-mi dau seama care e zona cu probleme.
Mai exact unde era acea garnitura care a fost inclocuita cu mastic?


luca76
Si pe mine ma intereseaza ce garnitura trebuie inlocuita cheers.gif
reptileq
Salutare, am patit si eu o chestie si nu sunt sigur unde sa o incadrez. La mers usor prin oras am inceput sa vad intermitent pierderi de putere, parca se infraneaza si se aprinde martorul de ESC. Am patit-o si intr-o depasire, destul de neplacut. La un moment dat s-a aprins cheia de service si martorul ABS. Dupa o pedala de frana s-au stins.

Am inlocuit lichidul de frana prin decembrie asa, nu am avut erori sau probleme pana azi. Pe de alta parte masina mai sta in parcare nemiscata 4 - 5 zile pe saptamana cu frana de mana trasa.

Planuiesc sa fac o vizita la service dar orice sugestie ajuta.
silvanu96
Daca s-au aprins becuri, e ok, pentru ca sunt memorate in calculator si la service or sa vada ce modul a cauzat acest lucru.
E posibil sa fie vorba de ceva contacte imperfecte, mufe oxidate.
reptileq
Momentan a iesit problema la un senzor ABS, astept sa il inlocuiesc si mai vad ce se intampla.
lupukel
Salut,

Am si eu o problema, si nu stiu sa o incadrez.

Pedala de frana este foarte tare si are cursa scurta, feelingul e cum n-ar functiona servo. Cu frana apasata serios, masina franeaza fara probleme.

A mai patit cineva?
cj98czh
lichidul cand a fost schimbat ultima data?

o aerisire ai incercat?
lupukel
Am schimbat lichidul acum 1 an, dar frana e asa de cand am luat masina, adica 3 ani jumate. Nici nu mi-ar fi atras atentia daca nu conduceam una identica zilele astea.

Discurile si placutele sunt ok, verificate recent.
grig1960
Salut, cauze posibile: membrana de la tulumba servofrana sparta, furtunul vacuum de la servofrana spart sau neetans sau chiar pompa vacuum nu functioneaza la parametri (vacuum insuficient).
lupukel
Pompa de vacuum cred ca e in regula, as fi avut cred un lag sesizabil la accelerare daca era defecta. Iesirea din pompa de vacuum duce si la electrovanele ce comanda actuatorul turbinei si egr bypass.

O sa verific furtunul ce duce la brake booster, dar in caz ca nu e ala, membrana din booster se poate inlocui separat sau tre sa il schimb cu totul?

Mersi.
grig1960
Salut, nu cred ca se comercializeaza separat membrana aia, booster-ul nu este demontabil, este capsulat prin ambutisare. Inainte de a schimba ceva se poate verifica tot sistemul cu o pompa de vacuum manuala sau electrica.
lupukel
Mersi de infos.

Poti sa imi zici daca se ajunge la schimbat boosterul, ce ar implica asta ca operatiune? Cat de dificil e de facut?
grig1960
Daca ai cunostinte de mecanica generala nu e complicat, poti face tu operatia. Te poti ghida dupa extrasul din manualul de atelier pe care il pun atasat. Sa ai spor.
einstein1984
QUOTE(cj98czh @ 15 Jul 2021, 15:19)
lichidul cand a fost schimbat ultima data?

o aerisire ai incercat?
*


pedala tare de la aer in sistem? radmasa.gif
Ai lipsa de vacuum, ori servofrana NOK ori vreun furtun ciupit; Service cu vacuumetru sa verifice daca ajunge vacuum la mastervac (si cat!), daca nu ala e de inocuit cum zice si grig.
lupukel
Furtunul de vacuum e ok, si boosterul tine vacuum-ul. Deci noua ipoteza e ca pompa de vacuum nu face suficient.

21 Jul 2021, 08:28:
M-am uitat cu atentie la pompa de vacuum si e aproape complet acoperita cu funigine, dar in zona aia nu mai e nimic altceva innegrit. E posibil sa fie o garnitura uzata in interiorul ei si sa traga gaze de carter din zona axului cu came? Urme de ulei nu sunt.
hashtei
Salut!
Am următoarea nedumerire la un Scenic 3 (că bănuiesc că e același sistem):
Am observat, nu demult, că pedala de frână incepe sa se înmoaie și se duce spre podea doar după 3-4 frânări repetate. Am observat asta stand pe loc, cu motorul pornit. Lichidul de frana e la același nivel, a fost schimbat acum 2 ani, urmează să îl schimb iar cam într-o lună.
In mers o singura data am observat treaba asta la o frânare foarte bruscă, dar după ce deja mașina se oprise, fiind încă cu pedala apăsată.
In rest, nu are altceva pe partea asta, merge normal, frânează ok, nu se aud zgomote suspecte.
Vreo idee?
Mulțumesc.
Laurentziu83
Dupa simptome, pare pompa de frana care nu mai etanseaza bine iar lichidul de frana se intoarce inapoi in rezervor.
lupukel
QUOTE(lupukel @ 20 Jul 2021, 16:53)
Furtunul de vacuum e ok, si boosterul tine vacuum-ul. Deci noua ipoteza e ca pompa de vacuum nu face suficient.

<span class='edit'>21 Jul 2021, 08:28:</span>
M-am uitat cu atentie la pompa de vacuum si e aproape complet acoperita cu funigine, dar in zona aia nu mai e nimic altceva innegrit. E posibil sa fie o garnitura uzata in interiorul ei si sa traga gaze de carter din zona axului cu came? Urme de ulei nu sunt.
*



Raspunsul la intrebarea de mai sus este ca da. Nu stiu daca e vreun semering sau pe la axul pompei dar, da.

Nu stiu in ce conditii se poate intampla asta, dar in cazul meu, pompa de vacuum facea vacuum in zona axului cu came si din cauza asta s-au intamplat o gramada de alte minuni - compresie proasta in cilindri, consum crescut, motor zgomotos, putere mai mica la turatii mici, etc., si faptul ca nu mai facea suficient vacuum in tulumba/booster.

Am schimbat pompa+garnitura, alt motor, alta masina.
clau166
Pompa asta era incinsa permanent ? Frigea ? Eu observ la ea ca pare foarte incinsa chiar mai incinsa decat motorul si piesele din jur. Nu am alte probleme cu frana . Turbo pare ok pentru ca am presiune buna sau chiar peste cea ceruta . Am si eu unele urme de mizerie pe ea dar daca am curatat pompa n-a revenit mizeria pe ea.
lupukel
Ungerea pompei de vacuum se face cu ulei de motor, deci cred ca e normal sa se incinga foarte tare.

A mea a inceput sa se innegreasca dupa ce am schimbat egr-ul. Era blocat pe inchis si nu imi mergea nici egr bypass, pentru ca si mie mi se incalzea foarte greu motorul cand era frig afara.

Dupa ce am rezolvat astea, a inceput carterul sa fie mult mai plin de funigine, ceea ce e si normal. Dar pompa era defecta de cand am luat masina.

Iar tu ai la randul tau probleme pe partea de egr, deci n-as exclude sa ai aceeasi problema, chiar daca pompa ta arata mai bine acum.

Fiind doar 600 lei pompa + garnitura pe original eu am decis sa le schimb fara sa fac un test de vacuum, dar na, tu decizi ce faci pentru tine.

Faptul ca eu am ajuns sa inteleg toate astea pornind de la frana e o coincidenta maxima si m-a ajutat ca am condus o masina identica, altfel nu ma prindeam nici in ziua de azi, pentru ca si eu aveam presiunile pe turbo ok.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.