Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Probleme clima Megane 3
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane III
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
bata_razvan
Am un Megane 3 din 2010 si am observat ca atunci cand dau drumul la aer conditionat baga rece doar pe partea pasagerului iar la sofer baga aer de afara(temperatura fiind reglata identic si la sofer si la pasager). Daca dau pe caldura merge si la pasager si la sofer in schimb pe aer conditionat apare aceasta problema.O fi blocata vreo clapeta ceva...?!?!? A mai intalnit cineva problema asta?
neneadorel
Probabil trebuie degripata clapeta...
iDoctor
Freon lipsa , trebuie completat ,
neneadorel
Si asta poate fi, iDoc are dreptate...fiind vaporizatorul mai aproape de sofer, se poate simti rece la sofer si nimic la pasager...(nu foarte rece)...

Fa o verificare de freon si apoi clapetele...
gangara
subscriu si eu la o lipsa de freon.
Idem a avut un tovaras. Mai mult, lui ii mai bolborosea ceva si din zona parbrizului.
Dupa completare, totul a fost OK.
hspinache
Pun o intrebare :
exista vreo metoda prin care sa se masoare daca AC raceste cit trebuie ? de genul ca o diferenta de temperatura intre aer aspirat si aer insuflat in cabina .
bata_razvan
Freon tocmai am bagat. Si problema este ca la pasager baga rece si la sofer nu. Daca era invers era problema cu lipsa freon. Deci problema cred ca nu este asta ci tot la o clapeta ceva ma duce cu gandul...
gangara
Atunci ca sa ti-o diagnostichezi singur...vizual...scoate aeratoarele centrale, fara frica, n-o sa rupi nimic, si se pot observa cum lucreaza acele clapete dand temperatura sus jos pe zone.
bata_razvan
Am pus diagnoza si toate clapetele lucreaza corect. Si totusi de ce nu meege clima la sofer ??? Tubulaturi infundate ceva? Are cineva vreo schema cu tubulaturile de clima?
silvanu96
Pentru colegul spinache.
Se inchid toate gurile mai putin una centrala si acolo se pune un termometru . Trebuie sa obtii 4-6 grade pe viteza maxima la ventilator.
Baietii care se ocupa zic ca e o metoda primitiva dar e sfanta.
marius80_eugen
Ai dat drumul la A/C pe 15'C cu ventilatia jumate (4 palete), cu geamurile inchise si nu baga deloc aer rece la sofer nici dupa 3-4 minute ?
Pe AUTO ai incercat ? Ai dezactivat recircularea ? Sunt deschise gurile de ventilatie la sofer de la acele rotite care se misca ?
bata_razvan
Da, nu baga nici dupa 3 ore la sofer, de fapt baga ceva dar nu e rece ca cwl de la pasager. De aici inteleg ca o clapeta ceva nu face cursa totala.Am pus si testerul si iata ce apare...Unde or fi pozitionate motorasele astea, are cineva o schema ceva...????
hspinache
QUOTE(silvanu96 @ 19 Apr 2016, 09:19)
Pentru colegul spinache.
Se inchid toate gurile mai putin una centrala si acolo se pune un termometru . Trebuie sa obtii 4-6 grade pe viteza maxima la ventilator.
*



Eu am clima automata .
Adica sa fac cam asa :
-sa dau pe manual ventilatorul la maxim
-sa dau pe manual jetul de aer sa iasa prin fantele centrale
-sa inchid fantele laterale
Dar:
-fantele centrale nu au zavor inchidere ; ce fac cu cele din spate ? le inchid sau nu ?
-ce temperatura sa cer ? LO ?

Acuma nu prea stiu cum se poate cere ceva la amestecul aer cald/aer rece ; eu am impresia ca pentru 5 gr , este posibil sa amestece cu ceva aer cald cu aer rece.
12 nepotu
Salut, stie cineva de ce clima nu.mi baga mereu?
Are perioade cand nici dupa 25 min nu baga!
Dimineata am observat ca porneste normal, la pranz cand ma intorc de la munca am stat 20 min intrafic si nu a pornit, am oprit motorul cu ac.ul pe on si cand am plecat dupa 15 min clima a pornit imediat si a mers normal!

Precizez ca atunci cand baga, aerul este foarte rece..

Clima cica a fost verificata si instalatia igienizata anul trecut de catre fostul propietar!
Ceva sfaturi?

Eventual si in frigotehnist bun in bucurești. Multumesc
adytym
ia verifica ventilatorul de clima de pe radiator motor , cand apesi butonul porneste?
manta1993
Salut am si eu o problema/întrebare cât timp merge ac este normal sa meargă electroventilatorul într-una dacă opresc ac se oprește ai ea
bata_razvan
Se pare ca am radiatorul fisurat ai pierde freon, s -ar putea ca asta sa fie cauza...
gangara
QUOTE(manta1993 @ 23 Apr 2016, 17:05)
Salut am si eu o problema/întrebare  cât timp merge ac este normal sa meargă electroventilatorul într-una dacă opresc ac se oprește ai ea
*



Da. E normal.
iDoctor
nu ai zis ca ai Freon ohmy.gif
maryws
cand am Ac pornit, am observat mai ales cand masina sta pe loc, dar nu numai porneste un ventilator sau ceva de genul care face un zgomot foarte mare. e normal?
precizez ca am climatronic.
Radu Mladin
Si se opreste dupa cateva secunde? Daca da, intra direct pe treapta a doua sau pe avarie. E rezistenta de trepte probabil, nu mai merge pe treapta 1 si intra direct pe treapta a 2-a
maryws
da, se opreste destul de repede. deci trb sa ii fac ceva?
Radu Mladin
Eu m-am dus la un service si mi-a reparat acea rezistenta, asta era asta vara. De atunci nu am mai avut probleme. Mi-a luat 60 lei manopera.
maryws
iti facea la fel? adica doar putin facea zgomot mai tare, apoi isi revenea?
Radu Mladin
Da tot asa, eu numai cand eram stationat il auzeam. Intra in treapta a 2-a, mergea cateva secunde si se oprea. Ar fi bine pana rezolvi sa nu mai pornesti aerul conditionat ca, din cate mi-a zis mecanicul atunci, se acumuleaza presiune mare in compresor si nu i-ar face prea bine
12 nepotu
Am observat ca : atunci cand clima nu.mi porneste daca opresc motorul cu clima "pornita" imediat uncepe sa bage rece!
Daca ac este off cand opresc motorul pot sa.i fac orice ca la prima pornire a climei nu va functiona...
O ia dupa ce opresc motorul cu clima pornita!
Idei?
Multumesc
maryws
QUOTE(Radu Mladin @ 27 Apr 2016, 18:53)
Eu m-am dus la un service si mi-a reparat acea rezistenta, asta era asta vara. De atunci nu am mai avut probleme. Mi-a luat 60 lei manopera.
*



Cat a costat rezistenta aia?
Radu Mladin
Nu mi-a schimbat-o. Doar a reparat-o. Nu stiu ce i-a facut. A costat 60 lei
gangara
Scriu in acest topic incat sa nu deschid altul nou.
Stie cineva daca exista/si-a facut cineva vre un update la clima auto M3?
Intreb deoarece strategia este una perfect inadaptata...incoerenta...vraiste.
Am conectat masina la DDT si m-am jucat vreme de 2 ore, in care am butonat in toate variantele. Totul functioneaza, insa cerintele sunt destul de aiurea.
Initial am crezut ca senzorul de temp interior e bulit, insa nu. e OK.
bata_razvan
Ce vrei sa spui mai exact ?
gangara
Mai exact n am ce zice...doar sa repet.
Vreo calibrare alta decat cea stock pentru clima M3 este disponibila? Se poate face asa ceva?
Teoretic ar fi, insa practic nu stiu daca si-a facut cineva.
Danskodaru
La meganul din semnatura porneste si se opreste compresorul la intervale de max 30 sec . Aer rece baga si freonul este la nivel am verificat. Aveti idee despre problema??
iDoctor
cum ai verificat nivelul de freon ..cu joja ???? smile.gif
Danskodaru
Asa este prea multi...
ionut L.
spuneti-mi si mie cand dau drumu la aer, se aude prin instalatie un zgomot, ca un fel de fasait. Acest zgomot este produs deoarece este putin freon in nstalatie?
gangara
Daca se aude destul de tare este intradevar un sunet tipic al cantitatii insuficiente de freon.
Idem se auzea unui prieten tot la un M3, iar dupa completare, cca 300 ml, nu se mai auzea deloc, iar calitatea aerului era mult mai buna.
ionut L.
sigur si la mine este nevoie de ceva freon, parca nici nu mai baga asa de bine
gangara
Ca sa iti dai seama cat de cat daca iti baga rece in parametrii trebuie sa dai clima sub 19 grade. Apoi pui mana pe aeratoarele fata. Trebuie sa fie foarte , foarte reci.

Precizez asta si dintr o frustrare d'a mea, posesor M3 clima...practic fara clima.

Calibrarea asta de pe M3 e o porcarie. Chiar daca ai 40-45 grade in masina, daca dai 25 grade, iti face mix. In loc sa bage constant max de aer rece apoi sa scada in intensitate volumul de aer, ea in functie de temperatura ce o ceri iti face mix de aer rece cu aer cald.
In speta, ceri 19 baga full rece, de la 21-22 incepe sa faca mix, ca la 25-26 grade sa fie cca jumi/juma adica un aer doar usor rece.
Deci, degeaba ceri 24 ca nu o sa faca niciodata. Te va vajai ca proasta degeba.
Daca vrei 24 intr un mediu cu soare mult, bagi 19 sau Lo si reglezi apoi treapta de viteza manual.
Acest lucru nu am intampinat la nici o alta masina, nici macar la Clio2 sau M2.

Acest neajuns o fi din cauza lipsei senzorului de radiatia solara, sensor prezent de ex pe M2, iar calibrarea fiind doar in functie de senzorii de temp int si ext.
silvanu96
Dar daca afara e 34 si tu dai 24 nu baga rece?
Ma gandesc, ca, inca nu a venit caldura si daca afara 25 grade ,ea vajaie ca proasta ... cum zici tu.
gangara
Chiar daca afara e 34, automat inauntru sub 50 nu este...tot nu baga full rece la 24. Baga mix si vajaiala mare si baga asa...de te zapaceste.
Tb sa ii dai pe Lo si mergi cu viteza pe manual. In felul asta poti face cat de frig vrei.
PBI15
Salut! Am un Megane III 1.6 16V, fabricație 2014 noiembrie, cu clima bizonală. Întrebarea mea este, dacă las clima pe ON permanent, se poate defecta ceva din această cauză (pe termen scurt sau lung)?
Mycroft
QUOTE(ionut L. @ 23 May 2016, 08:48)
spuneti-mi si mie cand dau drumu la aer, se aude prin instalatie un zgomot, ca un fel de fasait. Acest zgomot este produs deoarece este putin freon in nstalatie?
*



La fel am patit la masina de serviciu. Se auzea fasait cand pornea A/C si din aeratoarele din stanga nu mai iesea aer rece aproape deloc. Am fost la un service unde s-a constatat ca masina (un M3) avea 158 grame de freon (din 480). S-a facut umplerea si problema s-a rezolvat.
gangara
QUOTE(PBI15 @ 30 May 2016, 13:48)
dacă las clima pe ON permanent, se poate defecta ceva din această cauză (pe termen scurt sau lung)?
*


Personal, nu las clima pe ON tot timpul insa un prieten ce are un M3 de peste 3 ani (luata SH - masina din 2009) o lasa tot timpul pe AUTO iarna/vara si n are absolut nici o problema.
PBI15
Un amic de-al meu, cu un Symbol, i s-a stricat clima (ceva electric) pentru că, zicea el a lăsat clima pe ON permanent; la pornirea motorului clima se cupla brusc și nu știu ce se întâmpla pe acolo... primea o tensiune prea mare sau ceva de genul ăsta.
Pe parte electrică, oare la Megane III se poate defecta ceva lăsând clima pe ON... ?
hspinache
QUOTE(gangara @ 23 May 2016, 13:03)
Chiar daca afara e 34, automat inauntru sub 50 nu este...tot nu baga full rece la 24. Baga mix si vajaiala mare si baga asa...de te zapaceste.
Tb sa ii dai pe Lo si mergi cu viteza pe manual. In felul asta poti face cat de frig vrei.
*



Cam asa este . Am facut masuratori pe maxim si era o diferenta de 10gr . Dar cum ceri peste LO , incepe sa amestece . Inainte sa citesc aici , eram convins ca am un defect .
Am inteles ca este o teorie , cum ca amesteca ca sa scoata o diferenta de 4-5 gr pentru ca sa nu fim deranjati , sa existe un confort . Adica o tine mereu cu diferenta de 4-5 gr si asa , incetisor sa se racesca .
Normal ar fi ca butoanele SLOW si FAST sa afecteze si temperatura aer insuflat . mie insa mi se pare ca afecteaza doar debitul de aer circulat.
marius80_eugen
Deci voi vreti sa mergeti cu aerul conditionat non stop , chiar daca e vara sub 20'C , chiar daca este iarna . Sunt fite sau lene ?
Va dati seama ca veti avea consum mai mare la masina , putere pierduta mereu , filtrul de habitaclu va trebui schimbat mult mai des si riscati defectiuni ale sistemului de climatizare inzecit .
cj98czh
Eu circul in modul auto pe 22 garde, iarna-vara ... niciodata probleme cu compresoare si alte alea ... acuma fiecare cum crede.

Lene, comoditate, spune-i cum vrei... consumul ala in plus nu cred ca este relevant ..
PBI15
QUOTE(marius80_eugen @ 31 May 2016, 12:32)
Deci voi vreti sa mergeti cu aerul conditionat non stop , chiar daca e vara sub 20'C , chiar daca este iarna . Sunt fite sau lene ?
Va dati seama ca veti avea consum mai mare la masina , putere pierduta mereu , filtrul de habitaclu va trebui schimbat mult mai des si riscati defectiuni ale sistemului de climatizare inzecit .
*


Posibil să nu fi înțeles tu întrebarea. Nu vreau să merg non-stop cu AC-ul pornit, ci cu clima. Nu este vorba nici de fite, nici de lene, ci despre banii aruncați, din neștiință, pe reparații.
Fie vară, fie iarnă, trebuie pornită ventilația, AC-ul sau clima, fiecare ce are pe mașină...
În situația mea, având climă, trebuie pornită indiferent de anotimp. Dacă temperatura setată de mine este mai mică decât temperatura de afară, atunci va porni automat AC-ul (implicit consum mai mare de combustibil, putere pierdută); dacă temperatura setată de mine este mai mare decât temperatura exterioară atunci, automat, va fi băgată căldură (nu se va consuma combustibil în plus, nici pierdere de putere). Toate acestea se petrec automat, indiferent de anotimp. Filtrul de habitaclu are aceeași uzură.
Repet întrebarea mea: Dacă las clima pe ON permanent, adică să nu mai pun clima pe OFF înainte de oprirea motorului, (AC-ul pornind și oprindu-se automat, funcție de temperaturile interioare și exterioare), se poate defecta ceva la sistemul de climatizare?
R19/16v
Da' tu crezi ca noi restu' stam sa oprim clima cand oprim masina?!
Daca nu s-a stricat la restu' lumii, nu s-o strica nici la tine...
ionut L.
Spuneti-mi si mie va rog am completat cu freon, mai avea 115 g, baga rece dar intrebarea este urmatoarea... De ce merge ventilatorul din fata asa tare? Nu are 2 trepte? Dau drumu la ac si porneste ventilatorul, opresc ac-ul el tot merge, este normal?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.