Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Dacia 1610 Alpine '99
Reno.ro - Forum Renault Romania > Alte discutii > Jurnal de Bord
aditza579
Buuun, apartin de acest forum de destul de mult timp incat sa citesc cam tot ce exista pe aici, incat sa imi dau seama cam ce fel de oameni sunt pe aici. Totodata am experiente si cu alte forumuri si aici am decis sa imi prezint munca si proiectul meu de durata.

Stiu stiu, nu e clasica, nu va fi niciodata vehicul istoric, e cu vreo 5 ani mai tanara ca mine (cea dinainte avea dublul varstei mele cand am achizitionat o) dar e tot o Dacia (si cu totii stim ca de la prima pana la ultima mecanica e identica, doar ca astea mai noi au ceva plastice in plus).
Daca totusi nu ma incadrez cu topicul aici, rog un moderator sa ii gaseasca locul in alta sectiune.

De vreo 3 ani am achizitionat aceasta Dacie, m am chinuit tare sa o fac interesanta si nu mi a placut ce a iesit asa ca am bagat o in garaj si am luat o de la 0. Din pacate poze nu mai am dinainte din cauza unui eveniment nefericit cu al meu PC.

Masina in momentul asta se afla la tinichigerie (o fac eu, mi am cumparat MIG acum 5 ani pt a o repara pe cealalta, intre timp am invatat sa sudez foarte bine) dar va mai dura probabil un an pana va ajunge la vopsit.

Ca mecanica este intr o stare foarte buna, majoritatea fiind noua sau reconditionata, ceva upgrade uri la suspensie si vor mai veni si altele. Am trecut la 4x100 pt ca am gasit niste jante care arata foarte foarte bine pe aceasta masina si pt ca de foarte mult timp imi doream discuri ventilate pe fata. Voi pune discuri si pe spate dar tot mici, ca sa incapa si roti pe 13''. Penurile sunt 165/60R14, nu foarte departe de 165/70R13.

Am uitat sa mentionez ca masina e 1.6 inca de cand a parsit Mioveniul. Dar nu a fost deajuns, intre timp a avut si un 1.8 de care m am plictisit repede, avea doar 94 de cai, plus ca imi place clasicul. Si faptul ca am indoit baia de ulei la prima iesire, fara sa umblu la suspensie fata de poza. Asa ca am decis sa dezvolt motorul de Dacie, am luat o chiulasa de Renault 19 1.4 C2J, are porturile mai mari, supape cat cea de 1.6. Urma sa primeasca supape de 36 pe admisie, o usoara portare, frezata pana la RC 10.5:1, am reusit sa gasesc un arbore cu came de 320 de grade, urma sa primeasca un colector 4-2-1, injectie multi-punct pentru ca incepusem sa achizitionez si sa adaptez piese si alte ceva detalii.

Toate astea pana intr o zi cand am intalnit un domn care (hai sa scurtam povestea) are o Dacie 1310 cu Alpine, facuta acum 16 ani, jante pe 15", 4x4 si multe alte imbunatatiri. In acea zi acel om a avut nevoie de ajutor si eu am fost prin preajma. L am ajutat cu tot ce am putut, l am ajutat si cu alte ocazii si a fost atat de bucuros ca mai exista tineri dedicati incat mi a donat toate piesele de Alpine pe care le avea de rezerva, adica pistoane de AT, biele de AT, chiulasa de aspirat, rampa de culbutori, tije impingatoare, colector de admisie de AT, arbore cu came de Turbo, un saxofon de frantuzoaica lung cu doua trasee si inca ceva piese. Cu aceasta ocazie am pus pe bara chiulasa de Renault si am decis sa fac un Alpine.

Un Alpine 1.6 (pistoanele si arborele din motorul masinii mele, avand doar ~60k km), bielele de Turbo cu ceva facut la ele, la arborele cu came am doua optiuni, inca sunt la studiat, sa vedem ce voi face, chiulasa usor portata (si reparata dar voi detalia putin mai tarziu), tacheti frezati pe lateral, pistoanele vor primi siguranta pt eliminarea posibilitatii iesirii boltului si totodata vor primi buzunare pt a nu se imperechea cu supapele, un colector 4-2-1 si cel mai probabil injectie. Inca nu stiu sigur daca mono sau multi-punct, vom vedea.

Chiulasa a fost achizitionata dupa revolutie din Vitan de la niste baieti care aveau o Dacie Sport cu acest Alpine pe care l au spart, motorul fiind unul cu care s a alergat pe vremea raposatului, cu orizontale si alte prostii. Chiulasa trebuie sudata (are gaura intr o camera de ardere), tocmai de aceea am achizitionat un aparat de sudura in curent alternativ (TIG). S a incarcat odata repararea ei dar fara succes (se vad urme de sudura pe ea). De sudura in TIG voi avea nevoie si la modificarea colectorului de admisie pt injectie dar si pt colectorul de evacuare, pentru ca vreau calitatea si aspectul TIG ului. Totodata trebuie refacute o mare parte din filete, fiind stricate, mai ales cele de la admisie pt ca au fost folosite suruburi, nu prezoane. La pompa de apa si la capacul din spate iarasi trebuie umblat. Din fericire chiulasa a fost deja pregatita pt a fi montata pompa de apa de Dacie dar vor trebui facute finisaje si acolo. Trebuie gaurita si filetata axa pt distributie simpla si facute niste piese pt adaptare.

Stiu, am vorbit mult despre partea de motor, neglijand restul. De acum inainte voi dezvolta subiectele in egala masura dar in momentul asta lucrez la motor de aceea am vorbit mai mult despre el. Saptamana trecuta am comandat kit de reparatie filete iar saptamana asta sper sa reusesc sa ajung sa inchiriez un tub de Argon pt a ma apuca de chiulasa. Asta e prima etapa pe care vreau sa o rezolv la partea de motor. Apoi sa trimit chiulasa la un meserias sa vedem cate scaune de supape si ghiduri trebuie sa schimbe (chiulasa sta din '95-96 fie prin vreun dulap, fie prin portbagaj ul omului de la care o am), mai apoi sa o planeze cat mai putin posibil pe toate fetele si apoi sa pregatesc rampa de culbutori (are niste mici defecte).

Asta e singura poza pe care o mai am cu masina dinainte de a intra la tinichigerie (schimb un prag, ceva petice la podea si portbagaj si un segment din aripa spate de pe stanga pt ca a fost indoita; evident toate usile si capotele sunt ruginite mai mult sau mai putin deci si ele pleaca).

Edit: Nu va ingrijorati, masina nu va avea parte de niciun element de tuning mioritic sau modernizari, exteriorul va fi absolut original (exceptie facand niste triple bicolore originale Elba).
Muttley
Ai sa strici chiulasa daca o sudezi tu.
Saxofonul de frantuzoaica iti trebuie in mod deosebit? Daca e in stare de la foarte buna in sus si te poti separa de el, da-mi PM cu pretul.
BLUE R 19
QUOTE(Muttley @ 10 Jul 2016, 22:58)
Ai sa strici chiulasa daca o sudezi tu.
*



Asa e, probabilitatea e foarte ridicata daca nu ai mai sudat aluminiu, sa nu confunzi cu fierul.
Arata bine masina joasa si cu jantele alea. Succes !
marksman
Uite un topic care promite a fi interesant.
aditza579
QUOTE(BLUE R 19 @ 11 Jul 2016, 01:15)
Asa e, probabilitatea e foarte ridicata daca nu ai mai sudat aluminiu, sa nu confunzi cu fierul.
Arata bine masina joasa si cu jantele alea. Succes !
*


Stiu ca nu am experienta in a suda aluminiu tocmai de aia il voi lasa pe tatal meu sa o sudeze, care a sudat chiulase la viata lui. Sper sa invat si eu sa sudez aluminiu pana va veni randul colectorului de admisie sau altor operatiuni.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.