Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Crestere temperatura apa
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane I
paulgl
Salutare!
Aseara cand am parcat in fata blocului,am observat in bord ca nivelul lichidului de racire din bord trecuse de 90 grade si se indrepta spre rosu.Am oprit motorul,am desfacut busonul la vasul de expansiune(foarte putin sa nu sara apa clocotita pe mine),Si instananeu s-a umplut cu apa si a dat pe afara,apoi a revenit la nivel.
Mentionez ca in acest timp electroventilatorul nu a pornit de loc.Am pornit aerul conditionat,si atunci a pornit si electroventilatorul.Deci el functioneaza.
Am verificat in vasul de expansiune si nu este ulei.Nici cand am ridicat joja,nu am gasit urme de apa.Tind sa cred ca nici garnitura de chiuloasa nu este problema.
Am pus si mana pe furtune si radiator si erau calde.Am pornit si caldura si functioneaza.Deci nu cred ca este blocat termostatul.
Care ar fi problema?A mai intampinat cineva problema asta?
Eu acum sunt la servici si nu am reusit sa ajung cu ea la service.
alyn_xwt
acelasi lucru l-am patit si eu ieri in trafic la un 1.9 dti. daca gasesti rezolvare posteaza aici ca si eu sunt curios sa aflu ce se intampla. din ce am vazut al meu are un senzor de temperatura pe carcasa ventilatorului si nu are termocupla cum eram eu invatat la celelalte masini pe care le-am avut pana acum.
radunre
La fostul meu dCi, senzorul de temperatura antigel era dublu, aceeasi carcasa dar cu 2 elemente de masura.
E posibil ca, elementul care transmite semnalul catre indicatorul din bord sa fie functional pe cand cel care transmite informatia la ECU (pt. pornirea ventilatorului) sa fie defect.

Acest aspect se poate verifica f. usor cu o diagnoza.
Chiar si schimbarea lui nu ar implica eforturi financiare: https://www.piesenet.ro/Sonda-Temperatura-A....4-1.6-1.6Valve

Am nevoie de un cod motor pt. informatii mai detaliate.
alyn_xwt
eu am f9q 744. acelasi sistem il am si eu?
radunre
Da, motorul F9Q 744 are senzor dublu dar cu 4 fire. Se gaseste si la magazinele cu piese Dacia intrucat este folosit pe aproape toate motoarele dCi, la un pret incepand de la 18ron !
Se schimba f. usor prin extragerea mufei + un clips, pierderea de antigel e f. mica.
Din cate am vazut, codul pe original este 7700105087.

In schema atasata, 120 este ECU si 244 este senzorul de temperatura.

Imagine detaliata de pe ebay.
[attachmentid=1628038652]

[attachmentid=1628038653]
alyn_xwt
senzorul asta influenteaza si pornirea la rece? ca o ia cam greu, invarte de 4-5 ori pana porneste
radunre
Absolut, senzorii de temp. apa/aer, debit aer, pe langa senzorii de pozitie mecanica, sunt "de baza" in procesul de pornire al motorului.
alyn_xwt
la mine problema la pornire era pompa de injectie. capul hidraulic nu mai tinea presiune. m-am lamurit unde sta si apa la mine ca am lasat ac pornit si ventilatorul mergea tot timpul.
DrAg0nX
Salutare. un prieten cu megane1 1.6 16v ca si al meu dar din 2001 a patit o belea. Pompa de apa s-a stricat si a pierdut tot antigelul. a mers aprox 100m(cu temperatura maxima) apoi a oprit. a competat 2L de apa si a mai mers 2km pana la cel mai apropiat service(nu se mai ridicase temperatura). Acum a lasat masina acolo sa ii schimbe pompa si distributia dar isi face griji sa nu se fi ars garnitura de chiuloasa. Ma intreba pe mine dar nu stiu ce sa ii raspund... pareri? multumesc.
Ionut Turturica
Salut am o problema la fel la un Renault megan 1 din 96 1.6 16 v benzina am schimbat radiator garnitura chiuloasa facuta tot la ea pusă sub presiune tot tot îmi fierbe apa vntilatorul cand porneste când nu termostatul nou ce poate fi
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.