Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Revizii Captur
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Captur
Pages: 1, 2, 3, 4
tannu
Am facut azi revizia de 1 an. Concluziile sunt urmatoarele:

- M-am dus cu piesele mele (ulei, filtru ulei, garnitura buson, filtru aer, filtru polen). Bidon 5 litri ulei Elf Evolution Full Tech 5W30 (intra circa 4,7 litri) si toate filtrele de origine. Comparand cu preturile la care mi le dadeau ei, am facut o economie de circa 230 lei.
- Drept raspuns la palma pe care le-am dat-o, mi-au intors-o si ei cum au putut. Ora de manopera este 80 lei fara TVA, dar daca vii cu piesele tale, ora de manopera devine 105 lei fara TVA. Nu prezinta importanta ca sunt fix aceleasi piese si nu sunt alte branduri. Manopera pentru revizie era cca 160 lei cu TVA (exagerat, dar nu ai de ales daca vrei garantie), dar a devenit cca 250 lei cu TVA, datorita faptului ca am venit cu piesele mele.
- Programarea se face telefonic. Clientul isi alege ziua si ora, dar in functie si de programarile deja existente in graficul serviceului, bineinteles. Ora programarii se respecta.
-Totalul reviziei dureaza vreo 2 ore +- ceva pentru schimb consumabile, tester, verificari, etc. Asta va fi si facturat. La timpul asta mai alocati ceva si pentru completarea actelor de rigoare. Asa ca o sa petreceti pe acolo vreo 2 ore si jumatate.
- Am impresia ca preturile (la piese si manopera) si diverse politici sunt impuse de Renault, deci nu cred ca mai conteaza ce service autorizat pentru garantie alegeti, pentru ca tot banii aia o sa ii cam dati. Dar interesati-va, totusi. Eu am fost la Meridian Nord in Pipera.
FlorianP
Urmeaza sa fac si eu prima revizie foarte curand. Cand am achizitionat masina, in oferta am prins si prima revizie gratuita... sunt curios cum se va desfasura.
Revin cu amanunte.
robiboss
@tannu economia de 230 de lei e doar la piese sau la toata factura cu manopera marita?
tannu
Doar la piese. Dupa ce mi-au "marit" ora de manopera, pe motiv ca nu sunt piese de la ei, am platit cca 90 lei in plus fata de costul initial al manoperei.
Asadar, economia realizata per total este cca 140 lei. Deci, pana la urma, tot a meritat sa ma duc cu uleiul si filtrele mele.
Thaddaus
Acum ceva timp am facut si eu revizia de 1 an.
Pret total(piese&manopera) 568.75ron (la Meridian Vest). Au fost inlocuite (filtru aer, filtru ulei, filtru habitaclu, uleiul).Timp total undeva la maxim 2 ore(de cand am intrat in reprezentanta, pana am plecat)
tannu
Da, la tine e mai ieftina revizia prin prisma motorizarii (0.9 TCE benzina).
De curiozitate, la manopera mai stii cu cat te-au taxat ?
Apropo, cati litri de ulei intra in motorul tau ?
Thaddaus
Manopera a fost de 80ron/ora.
Au intrat in jur de 4.5litri de ulei in motor.Stiu ca mi-au dat si bidonul cu uleiul ramas.
tannu
Mda, daca manopera a fost 80 lei fara TVA (pentru ca ai mers cu piesele lor), atunci insemna ca practica aceleasi tarife in toate serviceurile Meridian.
Sunt curios daca la alte firme ora de manopera este mai ieftina sau la fel. Asta din curiozitatea de a-mi da seama daca e impusa de Renault sau nu.
Thaddaus
Ai dreptate, manopera a fost 80 lei fara TVA.
BlaueCorsa
Revizie la un an, Bras, 618 lei. Ora de manopera a fost 70 de lei fara TVA.
eagleking95
Revizie de 1 an la Bras pentru 1.5 dci, 680 RON...
CristiX
Salut.

Am facut revizia de 1 an acum 1 saptamana. Km la bord 18.400. Am sunat la reprezentanta Renault din Constanta (singura de altfel, cu 2 puncte de lucru) sa cer pret si rezervare. La primul punct de lucru langa Carefour mi-au zis 750 ron fara filtru de motorina care il pot tine pana face masina 4 ani sau 30.000 km. La cealalte reprezentanta mi-au zis 1050 ron cu toate filtrele...
M-au apucat dracii stiind ca reprezentanta din Constanta este monopolista si umfla preturile, am sunat la alta reprezentanta Renault (si nu ii dau numele) oras alaturat, pret final 568 ron cu toate filtrele si toate verificarile.

Oricum, se stie ca reprezentanta Reanault din Constanta UMFLA preturile... pt o curatare a zone de scurgere a apei 130 ron smile.gif))))))

Cristi
PS; am facut plangere la Reanult ca mi-a intrat apa in habitaclu de la ploile alea puternice si am primit scuze smile.gif)))
Masina 1,5 DCI 90 CP

19 Jun 2016, 22:51:
QUOTE(b76bgaarh @ 20 Apr 2016, 10:33)
ai alarma motata la dilar? ca eu am patit fix aceeasi faza la masina din semnatura.

ps daca nu ai, atunci e lucru bine facut de reno.
*




Mama ei de limba!
dil
Prima revizie la Autocobalcescu splai, pret cu TVA 679.84 lei: filtru de aer, filtru de habitaclu, filtru ulei, ulei si o garnitura. A durat aproape 2 ore.

Manopera pe ora a fost de 80 lei fara TVA.

Detaliile sunt in jurnal.
dancuciureanu
Cu reprezentantele treaba este stiuta, piese si consumabile mai scumpe ca in magazin, deci magazin mic nu cele de pe net care deja isi permit alt adaos, cam 10-15% fata de 20-30% la dugheana. Nu numai Renault are 'politica' asta, mai TOTI plus intelegeri sa aiba cam aceleasi tarife.
Patronii castiga din factura inclusiv bagat pe gat diverse care nu trebuie dar fac vanzare sau manopera. Eu aud multe, vad multe dar voi puteti citi pe net. Unii hai ca mai mint ca sunt afoni dar majoritatea covarsitoare scriu adevarul de nervi.
Angajatii fura si ei de rup, nu schimba ulei si doar completeaza, filtre neschimbate etc. Cand pleaca de la patron si deschid micul lor garaj au deja clientii si scule furate, piese si consumabile fara numar. Cititi pe net de cantitati gen peste 200l antigel, sute de litri ulei, placute frana, spray frane, vaselina, DOT4 si 5 sa aiba si mostenitorii.
Nu ai ce face, 2 ani esti legat de garantie. Unii sunt asa de nesimtiti ca refuza garantia la coroziune (rugina) daca nu faci la ei reviziile 10 ani. Ce draci are motorul cu rugina si vopseaua ? Idiotii nici macar nu stiu de protectie anticoroziva, de wax, de korrosionsschutz-service.
Exista si reprezentante cu oameni, aia care isi dau toata silinta sa faca treaba buna, stau si peste program numai clientul sa fie multumit, cunosc si nu neg acest comportament 'anormal'. Exista si reprezentante care poarta un dialog cu comunitatile locale, deh patroni cu ceva bibilica care constientizeaza ca reclama negativa te duce la faliment.

A murit Alvin Toffler pe 27.06.2016 , cititi macar ce putere este internetul ca a fost chiar profet si este a voastra, mai putin prietenii lui CristiX cei care merg la dilar radmasa.gif
Pentru cei care tin uleiul 22,000km sa citeasca http://www.carbibles.com/ , dar e masina si banii lor pana la urma.
dil
Daca cel care a facut masina recomanda schimbul de ulei la un an sau 30.000km si ofera si 4 ani garantie, cred ca stie ce zice. Lucrurile se mai schimba, nu mai sunt la fel ca acum 10 ani cand schimbul era recomanda la 10.000km.
tannu
Referitor la faza cu schimbul de ulei... Tine si de noroc, si de calitatea componentelor/consumabilelor (pot diferi calitativ de la lot la lot anumite componente/consumabile), si de regimul/conditiile de exploatare.

Am prieteni care au efectuat schimburi de ulei la 40.000 - 60.000 km (diverse marci/modele auto - Opel, Renault, Dacia, etc.).
Unul din ei are Logan (1.6 benzina) si de vreo 2 ori a tinut uleiul peste 50.000 km (ulei de calitate, intr-adevar - Castrol 5W30 sau ceva de genul). Loganul lui ruleaza si in ziua de azi si are cca 660.000 km (cam curge rugina din fetele de usi, dar masina merge excelent).

Producatorii, dealerii sau majoritatea siteurilor de specialitate ofera informatii si recomandari. Asta nu inseamna ca trebuie sa procedati asa cum spun ei. Interesele sunt mai presus decat orice, iar garantia unui motor nu este pe viata (decat daca nu traiesti mult).

Recomandarea schimbarii uleiului este la 30.000 km. Dupa pornirea motorului, se recomanda a pleca de pe loc in secunda doi. Si altele... Genul asta de recomandari au anumite interese, iar aceste interese nu sunt in avantajul posesorului masinii.
Eu, unul, nu recomand sa procedati asa. Fiind masina voastra, interesul este sa o aveti in stare perfecta cat mai multa vreme. Un schimb de ulei nu cred ca ar trebui sa depaseasca 15.000 km. Eu sunt mai fraier si la toate masinile pe care le-am avut/am, schimb uleiul la maxim 10.000 km. Pana la urma, eu sa fiu sanatos...
Dupa pornirea motorului ar trebui sa asteptati macar 20 secunde (la ralanti), inclusiv vara, inainte de a pune piciorul pe acceleratie. Nu mai intereseaza atat de tare poluarea produsa in alea 20 secunde, cat ma intereseaza bunastarea motorului meu. Uleiul se afla in baie, trebuie sa urce si sa apuce sa faca o ungere completa a pieselor, la cea mai mica turatie posibila (chiar daca socul tot o ridica putin). Uzura pieselor duce la inlocuirea acestora. Direct sau indirect, tot de la producator le vei cumpara. Este interesul lui sa-ti spuna sa pleci imediat de pe loc, sub pretextul ca vei polua mai putin si vei face o economie de combustibil.

Pana la urma, fiecare face cum il taie capul. Poti sa fii naiv, poti sa fii paranoic sau poti cauta sa intelegi anumite aspecte si sa gasesti calea cea mai buna. Mai bine sa fii putin precaut, decat sa ajungi patit.

Nota: Nu ma adresez cuiva in mod special. Vorbesc la modul general. A nu se interpreta.
ssilviu
Te-ai gandit ca poate pompa de ulei livreaza un debit de ulei direct proportional cu turatia? Sau mai rau, ca la ralanti nu are eficienta stralucita, chiar trebuie un pic de turatie pentru a ajunge la o presiune optima? Si atunci chiar ii faci rau pentru ca nu o acclerezi cat mai repede? De asemenea, te-ai gandit ca daca schimbi uleiul de 2 ori mai des dublezi sansele sa strici motorul prin pierderea de ulei pe la busonul de ulei? Ca dublezi toate riscurile aferente unui schimb de ulei: bulit filet, uitat scurs ulei vechi, pus ulei contrafacut. Etc.
dil
Chiar la pornire se tureaza motorul, la mine pana la 3000 si apoi scade incet pana la relanti. Constructorul ar fi pus o limitare daca ar dauna motorului.

Ce interese ar avea constructorul in recomandarea de a pleca imediat dupa pornirea motorului?

Rolul este de a ajunge motorul in parametri optimi cat mai repede. Asta inseamna uzura mai putina a componentelor. Bine, asta nu inseamna ca poti sa-i dai blana in secunda 2.
tannu
ssilviu - La pornire, dupa cum am spus, turatia ti-o ridica socul automat, deci nu esti pe ralanti efectiv. Aia va oferi cea mai buna ungere pentru niste piese uscate, raportat la debitul pompei de ulei (pompa care oricum nu ti-l urca/distribuie pana sus/peste tot, fara ajutorul canalelor si a componentelor). Sa pleci de pe loc in secunda 2, chiar schimband in 1800-2000 ture, nu e ok. Iar sa pleci in secunda 2 si sa mergi subturat, gen 1200 ture... mai bine stai pe loc inca 20 secunde, pentru ca pe acolo e si socul automat.
Daca ar fi sa plecam in secunda 2, deja nu mai vad rostul socului, pentru ca si-asa nu mai avem carburatoare. De asemenea, dupa schimbul de ulei, de ce pornesti si nu accelerezi ? Ideea e ca accelerand, vei pune in frecare mare niste piese incomplet unse.
Nu e vorba de debitul de ulei pe care ti-l da pompa, cat e vorba ca frecarea componentelor sa fie cat mai mica "pe uscat".
La celelalte lucruri pe care le-ai spus, nu stiu ce sa-ti raspund, pentru ca n-au logica... Ce legatura are distrusul filetului de la buson, pierderea de ulei, uleiul vechi si uleiul contrafacut cu un schimb de ulei efectuat la 10.000 - 15.000 km. Am zis 10.000 - 15.000 km, nu la 100 - 150 km. Ca sa nu mai pun la socoteala ca majoritatea romanilor nu fac mai multi km intr-un an cu masina personala (poate doar aia cu prea multi bani si prea mult timp liber).

dil Daca socul tau tine turatia la 3000, nu mi se pare in regula. Asta in cazul in care nu te refereai prima secunda, cand sare in 3000 si imediat cade la o turatie normala de... sa zicem 1200, sau pe acolo (depinde de masina si de temperatura).
Interesul constructorului ? Sa cumperi alta sau sa o repari pe asta, dar dupa ce va iesi din garantie si dupa ce va parcurge un nr decent de km. In ziua de azi se lucreaza pe cantitate, nu pe calitate.
Procesul prin care motorul ajunge sa lucreze in parametri are niste etape. Prima este ungerea.
N-a zis nimeni sa stai 20 minute pe loc pana ajunge apa la 90 grade si apoi sa pleci la drum. Am zis 20 secunde. Gen... numara pana la 20 si alea sunt.

Serios, nu am chef de polemici pe chestii din astea, as ca subliniez[B]: Fiecare sa faca cum il taie capul. Fiecare cu logica lui si cu masina lui. Astea au fost parerile mele si nu e nimeni obligat sa procedeze ca mine.
madhorsefuzzy
QUOTE(ssilviu @ 3 Jul 2016, 10:36)
De asemenea, te-ai gandit ca daca schimbi uleiul de 2 ori mai des dublezi sansele sa strici motorul prin pierderea de ulei pe la busonul de ulei?  Ca dublezi toate riscurile aferente unui schimb de ulei: bulit filet, uitat scurs ulei vechi, pus ulei contrafacut. Etc.
radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif

Si eu sunt unul care sustin schimbul de ulei la 1 an sau maximum de Km din carte. wink.gif

Dar aia cu riscurile la schimb de ulei e pur si simplu radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif
b76bgaarh
nu te radea, ca a fost un coleg pe forum, cgb, care povestea o patanie de asta.

ps. in weekend a fost un eveniment motul. nenea ala a zis ceva. la relanti si la pornire apar cele mai mari frecari si cele mai mari probleme de ungere. cica la relanti pistonul nu are o miscare liniara sus/jos, ci merge in zig zag, distrugand "pata"de ulei.
tannu
Eu vorbesc de pornirea la rece, nu la orice pornire, cand uleiul este in baie. Iar pornirea la rece pleaca cu turatia socului, care este o turatie constanta (nu accelerari, decelerari, cum se va intampla dupa ce pleci de pe loc). De aia am si spus ca, teoretic, este o turatie optima. Nu este nici ralanti, nici turatie mare si este constanta.

Cat despre chestia cu stricat filetul busonului, ulei contrafacut si altele... Stiti vorba aia, cum o tii, asa o ai. Daca o sa strangi busonul ala pana tipa garnitura, ca la urmatorul schimb sa il desfaci cu dalta si ciocanul, sau daca faci economie de cateva zeci de lei la un schimb si ii bagi untdelemn de la bunica... mai tarziu vor exista niste consecinte nefaste asupra propriului buzunar.
alexandru_man
Turatia de pornire a unui motor rece nu are nici o treaba cu uleiul pentru ca:1. pompa este gandita de constructor sa arunce ulei pe piese in secunda 2 dupa pornirea motorului din simplu motiv ca ramane amorsata si ca debitul ei este calculat pentru viteza pieselor aflate in miscare si 2 uleiul este si el de asemenea gandit in asa fel incat sa formeze pelicula de ulei pe piese si dupa oprirea motorului. Nici un motor nu se incalzeste pe loc ci in mers iar motorul fiind asistat de calculator amestecul este corectat continuu in asa fel incat motorul sa functioneze liniar adica sa nu iti dea in nas cum pateati cu daciile din cauza socului prost reglat si a aprinderii defectuoase,deci mai pe scurt ce va spune stimabilul mai sus sunt mituri sau obiceiuri de utilizator de 1300
FlorianP
Ca sa ma introduc si eu in discutia de mai sus, le dau dreptate lui tannu si alexandru_man.
Pompa de ulei este eficienta de la prima rotatie a arborelui cotit, aceasta avand in relanti o presiune de cca 2 bari - ceea ce este suficient sa ridice un jet de ulei destul de sus(vorbesc de metri...). Asa ca uleiul ajunge aproape instantaneu pe tot traseul... + ca acea pelicula ramane atasata de suprafete foarte mult timp... Poate dupa ce a stat masina cativa ani nepornita, este cazul sa scoti o fisa/siguranta ce are legatura cu pornirea/aprinderea si sa dai o cheie pentru cateva secunde pentru a se realiza ungerea fara a interveni socul termic asupra pieselor in miscare(asta daca nu esti in posibilitatea sa ii schimbi uleiul)
Partea cu socul/temperatura motorului, are stric legatura cu functionarea optima a motorului, el fiind facut sa aiba cel mai bun randament la temperatura ridicata(90-98⁰) cand toate piesele in miscare sau nu au ajuns la gradul maxim de dilatatie, astfel jocurile intre piese devenind foarte mici!!!

Si ca sa fiu si in topic, am facut prima revizie la un an avand 15000 km parcursi, la Condorul-Calarasi, fara costuri(am avut prima revizie gratuita). Ca durata, nu stiu pentru ca am avut si ceva reparatii usoare in partea stanga spate(bara si aparatoare roata schimbate si pasajul de bara revopsit) dupa ce masina mi-a fost putin lovita in parcare. Am dus masina la service la ora 9.00 si la ora 16.oo era gata si cu revizia facuta.
dancuciureanu
QUOTE
The point we're trying to make is that the optimum time for changing oil ought to be related to a number of factors, of which distance travelled is probably one of the least important in most cases. Here is my selection in rough order of importance:
Number of cold starts (more condensation in a cold engine)
Ambient temperature (how long before warm enough to stop serious condensation)
Effectiveness of crank case scavenging (more of that anon)
State of wear of the engine (piston blow-by multiplies the problem)
Accuracy of carburation during warm-up period (extra gook produced)
Distance travelled (well, lets get that one out of the way)

Din biblie este citatul.
Eu as mai adauga praful si stilul de condus. La diesel mai apare contaminarea cu motorina. Un motor aspirat este alta treaba fata de unul cu turbina/kompressor.

tannu nu este singurul prost, si eu am schimbat uleiul sau filtre cand era necesar, km nu sunt o regula clara. Fiecare motor are bolile lui, unele suporta altele nu.

Veniti cu argumente nu cu povesti de filet stricat si ulei de la bunica.
tannu
QUOTE(alexandru_man @ 4 Jul 2016, 21:15)
ce va spune stimabilul mai sus sunt mituri sau obiceiuri de utilizator de 1300
*


Amice, stimabilul de mine nu ti-a zis sa-ti petreci un sfert de zi pe loc, pentru incalzirea motorului. Chiar NU am recomandat incalzirea motorului stand pe loc ! Daca nu esti capabil sa dai atentie la ce citesti sau pur si simplu nu intelegi esenta, macar abtine-te sa-mi pui vorbe in gura.
Oricum, te-ai contrazis singur din prima propozitie, unde spui ca turatia nu are nici-o legatura, apoi imediat completezi ca pompa e gandita sa distribuie in functie de viteza miscarii componentelor. De parca componentele nu s-ar misca conform turatiei...

Recomandarea mea a fost ca utilizatorul, in momentul unei porniri la rece, sa astepte gen 20 secunde inainte sa plece de pe loc. In timpul asta, sa zicem, iti arunci pe tine centura de siguranta, dai drumul la radio, butonezi 2 posturi si ala e timpul. Atat am spus, nu sa atingi 90 grade stand pe loc !

Eu zic sa nu mai arunci aiurea banii pe 5 litri de ulei. Baga-i doar 1 litru, ca-ti ajunge de-o pelicula.


PS: Ca idee, nici macar la Dacii nu stateam sa incalzesc motorul pe loc. Daca imi facea figuri socul, o scoteam din viteza inainte de a se opri, franam cu stangul si ii tineam ralantiul cu dreptul.
b76bgaarh
uleiul nu ajunje instant peste tot, in functie de vazgozitate dureaza intre 3-12 secunde.
AndreiMR
La anumite marci de masini, in manual scrie sa stai pe loc dupa pornirea motorului o anumita perioada...cu exceptia Germaniei, fiindca acolo e ilegal. Nu e degeaba o astfel de recomandare dry.gif
madhorsefuzzy
Cat timp scrie in acele manuale?
AndreiMR
10-20 de secunde. Asta la Mazda, la Alfa nu mai retin cat scria. La Reno nu era nicio astfel de atentionare in carte...dar tot motor e si la ei. In plus, la Mazda scrie ca in zilele extrem de reci sa o lasi sa se incalzeasca pe loc. Pun si o poza cu captura din carte...preluata de pe forumul Mazda, eu n-am la indemana manuale. La CX-7 era cu 20 de secunde.

[attachmentid=1628037510]

Daca niste ingineri recomanda asa ceva, si mai scrie si in manual, eu unul as respecta-o. Tocmai bun timpul ala sa iti pui centura, sa mai umbli pe la radio/mp3 player, sa mai pui waze-ul in functiune...
dil
@tannu: ma refeream la prima secunda. In prima secunda ajunge la 3000, de ar fi gresit ca in urmatoarele (de la secunda 5 incolo sa zicem) sa mearga masina cu 2000? La pornire la 3000 rpm cand se presupune ca nu ar fi suficient de unse piesele, iar apoi la 2000 cand deja uleiul iriga piesele.

@dancuciureanu: In citatul dat de tine spune ca distanta parcursa este mai putin importanta. Adica, conteaza mai putin la cati kilometri parcursi schimbi uleiul, conteaza mai mult modul de exploatare.

Renault nu recomanda incalzirea motorului pe loc. Recomanda un condus moderat pana cand motorul ajunge la temperatura normala de functionare (pagina 2.16 din manualul de utilizare de la Captur).


Referitor la timpul de asteptare de circa 20 secunde este posibil ca majoritatea dintre noi sa-l avem involuntar inainte de a porni la drum. Majoritatea drumurilor pe care la fac sunt de acasa in Bucuresti si retur. Cand plec de acasa, pornesc motorul, ies din curte, las motorul pornit, inched poarta, ma urc in masina, pun centurasi am plecat. Din Bucuresti cand plec, chiar daca plec imediat (5 secude) dupa pornirea motorului in scurt timp ajung la un semafor sau trecere de pietoni la care oricum ai de asteptat.

Bineinteles ca fiecare isi va face schimbul de ulei atunci cand crede de cuviinta. Daca esti din categoria care face schimbul mai des decat recomanda producatorul, oricum nu o faci pe banii mei. Si daca asta te face si fericit/multumit nu cred ca are cineva ceva impotriva.
ssilviu
Cred ca ar trebui sa va intrebati de la inceput care este modul in care se stabilesc acele intervale de revizie. Producatorul stabileste programul ca un compromis intre:
- uzura reala a motorului si modul in care fiabilitatea motorului va afecta imaginea marcii pe termen lung dar si pe termen scurt si mediu prin lucrarile pe garantie.
- stilul de condus al clientilor tipici
- costurile de intretinere pe care le pot folosi la momentul vanzarii masinii
- costurile de intretinere din punct de vedere al dealerului, ca trebuie si el sa castige ceva ulterior din vanzarea masinii.

Ganditi-va ca intervalul de service este un interval generic, gandit totusi sa acopere majoritatea clientilor. Cred ca nu va dati seama ce fel de clienti de masini exista. Sunt unii care efectiv isi bat joc de masina, ii dau 6000 rpm din secunda 2 si tot asa. Intervalul de revizie este gandit sa acopere asadar inclusiv motoarele abuzate. Evident ca in carnet se scrie daca il folosesti in conditii mai grave sa vii mai des cu ea la revizie. Dar ce producatorii stiu ca nu respecta nimeni asta? Si ca nici nu prea au cum sa verifice? Credeti ca daca ar fi asa grav sa mergi cu uleiul, adica sa ai probleme de garantie, nu ar fi gasit o modalitate prin care sa previna asta? O reparatie de motor in garantie e imensa. Unii producatori au inclus in softul motorului calculul uzurii si nu ai un interval de revizie pentru ulei, ci schimbi cand considera motorul ca trebuie schimbat. Si acolo deja nu mai ai ce comenta.

Deci, intervalul impus de producator, precum ziceam, e pus astfel incat sa includa si pe cei care abuzeaza oarecum motorul. Si daca pentru ala un interval de 20k sau 30k e considerat de producator ok, la un condus normal, cand stii ca ai mers mult pe afara sau ai avut opriri putine, iti dai seama ca deja nu ai nicio greata cu intervalul impus de producator, ba chiar il poti mari fara probleme, atata timp cat nu mai ai garantie. Deci daca tu, mergand frumos cu masina ai deja un interval de ulei dat de producator care pentru tine e mega acoperitor, il mai schimbi si de 2 ori mai des, nu faci decat sa arunci efectiv cu banii pe fereastra. Cumperi doar un efect psihologic, o stare de bine, insa pentru motor nu se va observa nicio diferenta pe perioada lui de viata. Pe perioada cat tii tu masina, nici atat.

Sigur, poti veni cu chestii teoretice, cu uzura accentuata, cu bla bla bla. Sigur, exista. Dar valorile sunt absolut insignifiante. Daca intre doua scenarii in care o masina a mers 200.000 km cu un ulei scump shcimbat la 10.000 km si una care a mers cu un ulei ieftin schimbat la 30.000 diferente sunt de genul: una consum200ml intre schimburi si alta 150ml si diferenta de putere pe banc e gen 1 CP, deja vorbim de chestii insiginifiante.

Insignifiante nu sunt deloc costurile intre cele doua cazuri: In primul caz ai 20 de schimburi de 250 de lei fiecare, adica 5000 de lei. In al doilea ai 6 schimburi de 150 lei. Adica 900 de lei. Aproape 1000 de euro cheltuiti doar pentru confortul mental. Prefer sa merg intr-o vacanta de banii aia. M-as simti mai bine. Sau sa-mi iau niste dotari in plus la masina cand o cumpar prima oara. Sau sa-mi mai iau 2 motoare de rezerva daca ala pe care-l am nu mai e bun radmasa.gif

Na, voi vedeti imaginea imediata, ca dati 100 lei in plus ce mare lucru. Eu vad imaginea de ansamblu. Si pe ansamblu, se cam strang destui bani aruncati aiurea.
tannu
dil - Pe timpul iernii, la temperaturi foarte scazute este ok sa stea cateva secunde la 2000 ture si sa scada. Atunci exista un compromis. Se doreste furnizarea de ulei la turatie constanta (chiar daca scade de la 2000 pana la 1000, este constanta, spre deosebire de un picior tremurand pe acceleratie) si grabirea incalzirii motorului pentru a functiona in parametri.
In rest, cand temepratura este ok, nu este normal sa stea la 2000 ture.

Punctez (repunctez), pentru a evita neintelegerile, eu nu recomand incalzirea motorului pe loc si nici faptul ca daca astepti 20 secunde la ralanti, apoi ii poti da talpa smile.gif


ssilviu - Intr-adevar, exista si acel efect psihologic, nu a contestat nimeni acest lucru. Dar exista si un efect benefic asupra duratei de viata a motorului.

In concluzie, fiecare isi schimba uleiul (sau piesele, in viitor) pe banii lui, deci, sa o faca cum/cand doreste.

dancuciureanu
Haideti sa lamurim, prima revizie = perioada rodaj. In acest timp se merge cu maxim turatia X si constant, drumuri lungi nicidecum pana la colt sa cumperi o bere. Primul schimb de ulei se face la 5,000-10,000km functie de motor. La cele care au suferit segmentare etc. la 1,000km ca oricat ai curata tot ai mizerie in el. Uleiul de calitate are 'detergenti' in el si cara in suspensie acest mal format si depus in primii km. Din aceasta cauza multe motoare care au mers cu ulei de la bunica si schimb la 30-50,000km sunt deja pe masa de operatie. Ele sunt pline de depuneri si noi bagam ulei de calitate care le solva si le gasim in sita sorb, valve, nu mai spun de bucati de filtru ulei.
Ei spun ca tine 30,000 sau 50,000km din chestii sa fie euro paispe si-un sfert. Realitatea e ca producatori de ulei de top se lauda doar cu 25,000km.
Primele pompe de ulei bagau dupa turatie motor, ulterior au marit debit si presiune dar au bagat un regulator presiune ulei cu arc+bila sau con de parca arcul nu se decalibreaza in timp. Pe seria TCe benzinare au pus pompa ulei cu debit variabil, arcul nu mai impinge bila, plimba axul pompei. Pompa de ulei este antrenata de al doilea lant de pe vibrochen la TCe. Exista si masini cu pompe electrice dar nu la o masina ieftina. Presiunea sau prezenta uleiului este facuta cu valve arc-bila asa ca doar daca ai depuneri sau pornesti masina dupa tz saptamani vor bate tacheti-culbutori-fuste-biele-lant.

Cel mai simplu mod de a verifica uleiul daca mai este bun de ceva este culoare plus luat intre degete. Daca este apa chioara se rupe sub 2-3mm.
ssilviu
Iar calitatea tablei o verifici prin cateva batai cu dosul palmei, consumul prin ascultarea motorului si stabilitatea printr-o balansare a masinii impingand in stalpul central.
Thaddaus
Bunicul zicea sa schimb uleiul la 500-1000km maxim.. smile.gif)
tannu
Continuam aici cu cea de-a doua revizie ? 1.5 dCi 90cp

O voi face spre sfarsitul lunii mai. Masina are cca 9200 km radmasa.gif

Conform deviz Meridian m-ar duce cca 783 lei, cu tot cu manopera (cu piese si ulei de la ei).

La fel ca si anul trecut, ma voi duce cu piesele si uleiul meu, urmand sa ma incarce la manopera mad.gif

Estimez o economie de cca 200 lei.

Pentru revizie sunt necesare urmatoarele:

-ulei motor ELF Evolution Full Tech FE (DPF) 5W30 (fostul Solaris FE)
-152085488R filtru ulei
-110265505R garnitura buson baie
-165467674R filtru aer
-272773151R filtru polen (habitaclu)

Atentie la deviz, cand vi se face. Mie mi-au trecut filtru de motorina (care se schimba la cca 3-4 ani), dar nu au pus filtru de ulei. A fost o scapare, dar daca nu esti atent, te duci cu piese aiurea sau lipsa. N-o sa refuze nimeni sa-ti schimbe filtrul de motorina, daca asta vrei, dar important este ca asta sa-ti si doresti biggrin.gif

Voi reveni cu noutati.
dil
Si mie mi-a trecut filtru de motorina in deviz la prima revizie.
Le-am atras atentia si si-au cerut imediat scuze ca asa a iesit din calculator.
Eu am 0.9 TCe.

Au zis ceva de curatat instalatia de climatizare?

In iunie am a doua revizie. De-abia am trecut de 37.000km.
Razvi22
QUOTE(tannu @ 9 May 2017, 14:05)
Continuam aici cu cea de-a doua revizie ? 1.5 dCi 90cp

O voi face spre sfarsitul lunii mai. Masina are cca 9200 km  radmasa.gif

Conform deviz Meridian m-ar duce cca 783 lei, cu tot cu manopera (cu piese si ulei de la ei).

La fel ca si anul trecut, ma voi duce cu piesele si uleiul meu, urmand sa ma incarce la manopera  mad.gif

Estimez o economie de cca 200 lei.

Pentru revizie sunt necesare urmatoarele:

-ulei motor ELF Evolution Full Tech FE (DPF) 5W30 (fostul Solaris FE)
-152085488R filtru ulei
-110265505R garnitura buson baie
-165467674R filtru aer
-272773151R filtru polen (habitaclu)

Atentie la deviz, cand vi se face. Mie mi-au trecut filtru de motorina (care se schimba la cca 3-4 ani), dar nu au pus filtru de ulei. A fost o scapare, dar daca nu esti atent, te duci cu piese aiurea sau lipsa. N-o sa refuze nimeni sa-ti schimbe filtrul de motorina, daca asta vrei, dar important este ca asta sa-ti si doresti  biggrin.gif

Voi reveni cu noutati.
*




Sti cumva cati litri de ulei intra ?? Am si eu acelasi motor si intr-o luna trebuie sa ii fac si eu revizia smile.gif
tannu
dil, n-au mentionat nimic de instalatia de climatizare.

Razvi22, din cate imi aduc aminte, parca 4.7 litri intra.

Cica 4.5 litri ar intra. In orice caz, iti trebuie 5 litri.
dil
Pe My Renault îmi spune și:
Curățare și control sistem de aer condiționat

În primul post scrie cât ulei intră.
tannu
Nu m-am gandit sa ma uit in "spate"... Daca am mentionat 4.7 litri, inseamna ca atat or fi intrat, cu tot cu ce e in filtru. Sau asa mi-or fi zis aia de la Meridian.

Pe deviz sunt trecute 4 operatiuni:
- revizie vehicul
- inloc filtru aer
- inloc filtru habitaclu
- inloc filtru carburant

Cu ultimul ne-am lamurit, nu trebuie sa existe.

In cadrul "revizie vehicul" ar trebui sa intre, pe langa schimbul de ulei, si inspectia efectiva a masinii (articulatie/suspensie, electrica, etc.). Posibil ca aici sa inspecteze/igienizeze si instalatia de climatizare. Voi vedea atunci, eventual, le voi mentiona.

Mi-a facut o tipa de la Renault Romania cont pe My Renault, acum 2 ani. Uitasem complet. N-am intrat niciodata. Intru acum sa vad ce scrie pe acolo smile.gif)
Antonyo
Salutare,are cineva idee cat costa filtrul de benzina la captur 1.2 tce. Am gasit pe autokarma cu 500 lei si alte preturi d-astea marete. Care e ideea ?
eagleking95
@dil Si mie imi apare aia pe myrenault, dar in cartea de service nu e, poate e optionala. O sa intreb saptamana viitoare cand fac revizia de 2 ani sa ma lamuresc.
jedimisu
La mine, în fișa de întreținere și garanție, înlocuirea filtrului de carburant nu este bifată la nicio perioadă. Am făcut revizia la doi ani și nu a fost schimbat așa ceva.
tannu
Am facut luni revizia de 2 ani, dar n-am avut timp sa intru pe aici, asa ca ofer detalii acum.

A durat vreo 3 ore. Era ceva aglomeratie.

Uleiul si filtrele mele + manopera lor. A rezultat o economie de 310 lei.

Le-am zis de instalatia de climatizare, cum specifica dil, si n-au zis nimic initial. La finalul reviziei au zis ca au verificat si ca, normal, verificarea instalatiei ar fi 80 lei, dar nu ma vor taxa pt asta (vai, ce draguti...). N-a zis nimeni nimic de igienizare si n-am mai stat sa intru in alte discutii pt ca eram grabit (si sictirit). O sa i-o fac eu, oricum.
Concluzia la climatizare a fost ca trebuie completat cu 150 ml (probabil nu a fost instalatia incarcata complet din fabrica, pentru ca pierderi nu exista), iar asta ma costa 25 lei freon/ulei + 135 lei manopera, asa ca le-am zis pe fata sa stea linistiti ca ma ocup eu smile.gif

In rest, tehnic si electric/electronic, totul perfect.
pui
[B]Prima revizie, azi, 13.06.2017
Schimbat filtru aer, filtru habitaclu, filtru ulei, garnitura (2 lei), schimbat ulei.
Total:563,86 lei.; timp de lucru: 1,5 h.
FlorianP
QUOTE(pui @ 13 Jun 2017, 13:45)
[B]Prima revizie, azi, 13.06.2017
Schimbat filtru aer, filtru habitaclu, filtru ulei, garnitura (2 lei), schimbat ulei.
Total:563,86 lei.; timp de lucru: 1,5 h.
*




Model, motorizare?
Sau e pentru masina din semnatura? smile.gif
pui
QUOTE(FlorianP @ 13 Jun 2017, 14:53)
Model, motorizare?
Sau e pentru masina din semnatura? smile.gif
*


0,9 TCE, 2015 fabricație, Life.
Golful era în momentul înregistrării pe forum.
clau24nil
Buna seara, ier am facut si eu a doua revizie ,la 2 ani si 18000 km, la Renault Captur 0,9 tce. Costul revizie a fost 665 lei ,incluzand schimb ulei si filtre, piese corespunzatoare. Putin cam scump,zic eu ,dar ce sa faci.Prima data au pus ulei elf 5w40, iar acum 5w30, nu intelegde ce. In fine e bun si asta.
Problema mea cea mai mare a fost cand am ajuns acasa si am verificat nivelul de ulei. Era la maxim, dar de culoare neagra...Azi am vizitat ceva prieteni mecanici, unul de la o reprezentanta de marca renumita, si toti au spus ca uleiul nu a fost schimbat .Masina a circulat 15 km de atunci.Toata revizia a durat 35 minute. Nu am stat sa supraveghez ce fac ei, am avut incredere ca de aceea e reprezentanta. Nu sun numele ei acum. O sa merg maine dimineata sa vorbesc cu ei. Si daca raspunsul nu e favorabil,o sa precizes numele reprezentantei, nu de alta dar sa nu mai pateasca si altii la fel. Trebuia verificat pe loc sau supravegheat vizual revizia.O sa revin maine cu noutati.O seara buna in continuare.

28 Jun 2017, 12:27:
Cum am mai scri in alt post de aici de pe forum, cum am plecat asa am venit ,fara ulei schimbat,si chiar amenintat cu proces pentru calomnie.
Deci atentie cine merge la service verbita, sa cascatii ohiii bine sau cascati buzunarul.
O sa schimb uleiul pe cheltuiala mea, pt ca tin la masina.
O zi buna tuturot,si cat mai multi km fara evenimente neplacute.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.