Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Probleme indicator ceas apa
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Clio
catulatu
Bună ziua, am un Renault clio 2 benzina 1,4 și am observat ca nivelul apei erea aproape de rosu, când opresc ventilația fie ea și gata aerul condiționat pornit scade instantaneu nivelul apei și rămâne unde ar trebui sa stea normal.... Ce ma sfătuiți sa schimb?
dethave
Salut!
E greu de spus pe nevăzute...Lichidul de răcire cum e ( limpede sau tulbure) ?. Teoretic ar trebui schimbat termostatul,dar daca radiatorul e murdar( exterior ) sau colmatat (interior) nu vei obține rezultate notabile. De asemenea , mai poate fi o problema de decalibrare a senzorului de temperatura ( sa indice eronat sau sa nu cupleze cand trebuie). Pornește ventilatorul radiatorului in momentul cand e A.C-ul cuplat?
catulatu
Alta este problema... Este ceva legat de o masa ceva, mașină dacă nu pornesc climatizarea merge normal, și am mai văzut ca se ridica instantaneu nivelul la apa și dacă țin pe butoanele e la geamuri sa le închid și sa țin încontinuare pe butoane apăsat... Este treaba de electrica nu de răcire... Creste și scade instantaneu dacă opresc climatizarea sau dacă nu mai țin geamurile forțate...
dethave
Am înțeles... Du-te la un electrician auto ,cred ca ai o masa aiurita pe undeva sau vreun scurt pe cabluri si cablaje. Curioasa simptoma! Electromotorul se învârte bine?da un ochi si la cablul de minus al compartimentului motor, ( - caroserie) si uita-te si in compartimentul sigurantelor sa nu fie vreuna cu probleme.
catulatu
Am întrebat 2 electricieni și mi ai spus ca o masa ceva.... Am desfăcut tot bordul dar nu prea îmi dau seama....
dethave
Mda. Vezi ca masa lipsa nu trebuie sa fie in bord,neaparat. Poate fi la o mufa,de exemplu. Personal le-as verifica pe toate la care as avea acces.Stabileste cu un aparat de măsura care-i minusul ce alimentează bordul si da-i masa separat,de la baterie ,sa vezi daca-ti mai face. E genul de defect ce necesita răbdare, atenție si studiu( la cabluri si mufe). Ce sa-ti zic..Spor la treaba!
catulatu
Mulțumesc smile.gif))
bogdan1888
salut ! aceeasi problema am si eu ! in momentu cand dau drumu la ventilatie cu ac sau fara sau daca tin butoanele de la geamuri actionate sau chiar si atunci cand folosesc luminile practic la orice consumator se ridica acul la apa ! acelasi diacnostic am primit si eu ca pe undeva exista o masa lipsa ! astazi am verificat partea din compartiment motor am desfacut am curatat si degeaba !
PS : pana sa aflu ca este de la o masa am schimbat atat termostatul cat si sonda de temperatura si rezistenta GMV ! degeaba ......te rog tinema la curent daca rezolvi cv eu maine am hotarat sa desfac bordul sa verific acolo toate conexiunile ! va tin la curent sad.gif sad.gif sad.gif sad.gif
catulatu
Și eu am desfăcut bordul smile.gif)) am mai observat ca nu îmi merge electroventilatorul doar pe prima treapta.... Nu știu ca sa mai fac...am scos și mufa de la electroventilator și tot pe prima treapta merge, când l am pus pe direct a mers

29 Jun 2016, 18:21:
Cat ai dat pe sondă și pe rezistenta? Eu nu știu ce activează treaba a 2a la gmv...
bogdan1888
sonda temperatura - 55 ron
rezistenta gmv - 22 ron
Din cate am inteles treapta a doua o activeaza rezistenta gmv dar daca temperatura nu este ridicata nu porneste pe treapta a doua !
Cand dai drumul la AC nu porneste pe treapta a doua ? unde iti sta indicatorul la apa normal ? la tine la cat pleaca pe prima treapta ? dupa a cata liniuta ?
catulatu
Da pornește când dau drumul la ac, dar când pornește gmv ul normal tot asa încet se învârte.... Mai sus de jumate cu o liniuta asa mi a stat de anul trecut de când am luat o. Spui că rezistenta gmv acționează treapta a 2 a? M am uitat la ea și nu se vede sarma întreruptă....








29 Jun 2016, 18:43:
....

29 Jun 2016, 18:48:
Problema e ca pornește pe a2a treapta dar tot încet
bogdan1888
exista doua variante , ori nu se ajunge la temperatura necesara ca sa porneasca pe treapta a doua chiar daca tie la bord iti arata ca e destul de ridicat probabil arata eronat ori sonda de temperatura este defecta si nu trimite informatiile necesare la calculator . de fapt treapta a doua se activeaza in felul urmator : sonda de temperatura timite la calculator date cum ca temperatura este ridicata , calculatorul comada electroventilatorul prin intermediul rezistentei sa plece pe treapta a doua ! practic rezistenta are rolul sa micsoreze sau sa creasca tensiunea de alimentare la electroventilator la comanda calculatorului ! tot ce ti-am spus acum sunt informatiile culese de la diferiti "meseriasi" , "electricieni " care si-au dat cu parerea ! daca am spus ceva gresit scuze dar eu asta am inteles

29 Jun 2016, 18:55:
de unde iti dai seama ca a pornit pe treapta adoua daca turatia este aceeasi ? inca ceva de care trebuie sa tiii cont ceva ce am observat la mine , daca temperatura afara nu este foarte ridicata si in momentul in care tu dai drumul la Ac electroventilatorul nu este pornit pentru ca masina nu are nevoie el o sa pleci pe treapta pana cand masina , respectiv calculatorul masini ii da comanda ca este nevoie de treapta a doua pentru a face racirea !

29 Jun 2016, 18:58:
parerea mea este ca problema noastra nu are legatura cu racirea masini , problema noastra are alte surse pe partea electrica ma gandesc chiar la indicatorul de temperatura sa nu fie defect ! iau in calcul si varianta sa caut la dezmembrari un tablou de bord sa il iau si sa incerc cu ala sa vad cum se manifesta daca alta solutie nu gasesc !
Se desface greu bordul ? ai idee? ca sa scot ceasurile trebuie sa scot volanul ?
catulatu
Îmi dau seama ca pleca gmv ul ca țin aerul condiționat închis smile.gif)) am fost acum la Masina am scos mufa de la sondă rezistenta gmv și am băgat o sarma pe mufa rezistentei de la gmv și pleacă normal se învârte tare..... Deci asta este problema rezistenta.... Sa vad dacă mai îmi face cu apa sa urce și sa coboare... Ma duc mâine sa iau rezistenta
bogdan1888
la mine pleaca pe treapta adoua , se invarte destul de tare dar mie imi creste apa de fapt indicatorul de la apa in momentul in care dau drumu la ventilatie sau cand tin butoanele la geamuri cuplate exact cum ai spus si tu chiar daca gmv-ul este pe treapta a doua ! u zici ca la tine pleaca electroventilatorul abiua la pima liniuta dupa cea din jumate oare asa e normal ? ca asa pleaca si la mine acum si vad ca de cand am umblat la masa dupa caroserie si motor nu mai trece de prima linie dupa jumatate ! doar daca indiferent unde se afla acul sus sau jos si tin butoanele de la geam blocate are tendinta sa se ridice dar se lasa imediat dupa cele las! oare asta sa fi fost problema ? masa de la motor ? oare asa e normal sa urce maxim pana la prima linie de la jumate ? ca daca e asa vad ca asa se mentine acum cu gmv-ul lucrand la parametri pe ambele trepte ! zici ca la tine asa a fost de cand ai luato urca pana la prima linie dupa jumatate ??? ramane sa vad maine eventual ca acum sunt doar 24 de grade afara
catulatu
Da, asa a stat de când am luat o nu știu la cat este normal sa stea... Aia cu geamurile asa îmi face și mie dar se duce aproape de prima linie groasa.... O sa vad mâine după ce schimb rezistenta poate o fi asta în scurt
bogdan1888
la mine la chestia cu geamurile se ridica doar foarte putin , jumatate din distanta dintre linia din jumate si urmatoarea !!! la mine am observat si radiatorul de AC destul de obtural la celule din cauza pietrelor si eu mai stiu ce si cu toate astea nu imi trecea de prima linie dupa jumate ceva de genu actual !!!! sper ca maine sa fie mai cald sa pot sa o testez !
Inca cv nu stiu daca ai sesizat vreodata dar spre exemplu daca am plafoniera aprinsa si dau drumu la avarii are o fluctuatie destul de mica , la fel si stopurile ! am zis ca e de la baterie ca e dusa dar am schimbato si aceeasi chestie ! M-ar linisti faptul sa stiu ca e totusi renault clio si asa fac ele in timp , sper sa nu fie tot de la vreo masa imperfecta sau ca alternatorul nu incarca la parametri !
catulatu
Mie îmi cam urca o linie și ceva când țin pe geamuri sau când dau drumul la ventilație... Acum ma gândesc ca nu îmi merge nici ventilator ul pe treapta a 2 a și poate o fi ceva scurt în rezistenta.... Din ce oraș ești?
bogdan1888
Giurgiu tu ?
catulatu
București...
bogdan1888
poate ne vedem sa confruntam avioanele , sa gasim rezolvarea problemelor noastre !
catulatu
Dacă au drum prin București sa îmi spui... Eu pe 10august de plec la bulgari smile.gif
bogdan1888
o sa ajung sigur saptamana viitoare , sa ma tii la curent maine cu ce rezolvi !!!
catulatu
Scriu mâine...

30 Jun 2016, 11:33:
Salut, am luat rezistenta și cred ca și a revenit turația... Nu știu încă sigur dar apa asta la jumate... Nu am mers mult cu ea dar ieri am scis și mufai senzorului l de la presiune ulei și azi vad ca îmi sta aprins martorul de check engine.... O fi ca am scos mufa?
bogdan1888
Posibil...Apa îți stă la jumate dar chestia cu geamurile o mai face ? Ca si la mine sta la jumate dar când folosesc ventilatorul pentru ac si maii dau si drumul la faruri începe să crească ! Asta e problema pe care reușesc să o rezolv....cu cât sunt mai mulți consumatori cu atât creste .....
catulatu
Am mers puțin cu ea dar parca nu mai face... O fi avut rezistenta aia vreun scurt prin ea.... Pe tester mi a dat multe erori gen releu, sondă etc dar care nu mai ereau active...cred ca o fi fost de la rezistenta aia....tu te ai uitat pe la masa de pe cutie, rele, sub ceasurile de bord mai are o masa....
bogdan1888
sub bord nu m.am uitat cum ajung la ea??? si la tine zici ca nu mai face cand faci faza cu geamurile ? cum iti sta apa ?
catulatu
Nu știu dacă mai face încă nu am mers mai mult cu ea.... La jumate sta apa. Am desfăcut bordul partea de sus și ceasurile.... Și este în spate la ceasuri dar trebuie sa dai plansa de bord jos partea de sus, nu se da greu
stefan26
Problema si la mine.acul te temperatura nu se misca deloc,nici cum ziceti voi la geamuri,ventilatorul porneste cand se incalzeste motorul.Mai interesant e ca nici daca fac self test,cand se misca toate acele.respectivul nu se misca.Vreo sansa sa isi mai revina?
Simiba
Bună dimineața. Sunt noua pe aici, dar am nevoie de ajutor. Am un Renault Laguna 2, iar de vreo doua zile, acul de la apa, la pornirea motorului sta la jumătate. Nu ar fi o problema dacă, după ce se încălzește motorul, acul urca la maxim, se aprinde becul "stop" și cel cu motorul, iar mașina nu mai vrea sa "tragă". Interesant este ca apa nu fierbe. Ma poate ajuta cineva?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.