Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: BENZINA DE 100 pe 1.6 16v?
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Fluence
raullik07
A incercat cineva sa bage benzina de 100 intr-un fluence/megane 3 1.6 16v? Pe usita de la alimentare scrie 95 si 98...as vrea sa incerc,dar ma tem sa nu se duca ceva..
AndreiMR
Or sa se duca doar banii degeaba, fiindca un astfel de motor nu stie ce sa faca cu benzina de 100, nu o sa castigi nimic la performante. De stricat, nu se strica nimic
mars
N-are nimic, dar sa nu te astepti sa zboare.
roland
De ce deschizi mai multe topicuri in diferite arii pe aceeasi tema?
Zng
100 nu am pus dar am facut un experiment cu 95 vs 98 intr-o primavara.
Imediat ce s-a aprins beculetul de benzina am alimentat cu 95 si am resetat kilometrajul in ideea de a vedea cati km parcurg. dupa ce s-a aprins iar beculetul de benzina am alimentat cu aceiasi cantitate de benzina 98. Am mers numai in oras
Cu 98 eu am mers ceva mai mult..
Nu sunt cele mai optime circumstante in care s faci asta dar poate face cineva experimentul asta.. care are de facut excursie de drum lung 800 - 1000 km. sa puna 95 la dus si benzina mai buna la intors
AndreiMR
Consumul e influentat de atatea lucruri incat e greu de spus cu certitudine ca o benzina de 95 se va consuma mai repede sau mai greu decat una de 98. Pana la benzina conteaza traficul, tipul de drum, temperatura de afara, presiunea din anvelope, gradul de incarcare a masinii etc.

La motoare obisnuite, care au ca recomandare alimentarea cu benzina de 95, aia mai "buna" o pui degeaba. ECU nu e programat sa profite de ea. La motoarele foarte performante, e neaparat necesara benzina cu CO mai mare. Era si un test facut destul de ok de cei de la Fifth Gear pe tema carburantului scump vs cel normal, cred ca se mai gaseste pe Youtube.

Altfel, daca soferului i se pare ca merge mai frumos masina cu benzina de 98/100 si nu il deranjeaza diferenta de pret, poate sa puna linistit, rau nu face...cu conditia sa mai fie benzina aia pe care o pune. Fiindca nu se vinde asa de bine sortimentul asta, si daca mai e si de la o statie mica si cu putini clienti, s-ar putea sa mearga masina mai prost decat cu benzina de 95
Ciobby
Eu tocmai ce am terminat 2 plinuri consecutive de benzina de 98 de la mol. Dacă a mers mai rotund motorul sau dacă avea putere mai mare nu pot sa spun, dar mi-a atras atenția și am fost nemulțumit de faptul ca ornamentul de inox de la toba finala era permanent ud și plin de negreala. Acum am benzina de 95 de la art și este curat și lucios. S-a curățat de la sine fără să-l șterg eu. Iar bujiile (denso iridium) erau cam negre și asudate la baza.. Trageți și voi o concluzie. Pe mine, sincer, m-au cam nemulțumit aspectele enumerate mai sus.
roland
Trag eu o concluzie...

Cifra octanica reprezinta rezistenta la detonatie, cu alte cuvinte un motor sport cu compresie mai mare are nevoie de o benzina cu cifra octanica mai mare, astfel incat sa nu se produca autoaprinderea. La un astfel de motor, daca-i pui benzina cu cifra octanica mai mica, va sesiza detonatiile si va reduce puterea motorului.

Un motor proiectat pentru benzina de 95, cu o compresie standard, nu are niciun beneficiu daca-i pui benzina cu cifra octanica mai mare. Nu vor fi detonatii, evident, motorul nu are posibilitatea sa faca o compresie mai mare ca sa profite de cifra octanica, deci... inutil.

Toba finala se uda de la condens, un fenomen perfect normal, mai ales pe timp rece. Cu orice benzina face la fel. Negreala poate aparea de la diversi aditivi de curatare care sunt prezenti in benzina (da, poate cea de 98 e usor mai aditivata).

Bujiile, acolo e posibil sa ai o problema, poate nu sunt modelul potrivit, poate sunt alte probleme, nu ar trebui sa fie ude cu niciun fel de benzina.
Ciobby
Mulțumesc de răspuns! Mi-am propus, oricum, sa merg la o diagnoza. Chiar vreau sa vad unde e buba..
In dupa amiaza asta am facut o plimbare de vreo 200 km. Am mers cu benzina de 95 si probabil cu ceva 98, in orice caz un amestec.. dar am coxat la ea cat am putut si teava e lucioasa asa cum imi place mie, numai ca ma nemultumeste faptul ca am mici fluctuatii de turatie la ralanti.. asta este motivul pentru care ma gandesc la o diagnoza.
Sper sa nu am probleme cu bobinele.. am doar 65 000 km.
Referitor la bujii, roland, nu stiu ce sa zic. Le-am ales dupa datele din talon ale masinii. Uite, pun aici cateva poze pentru exemplificare. (masina mergea cu benzina de 98)
silvanu96
E posibil sa fie si de la temperaturile scazute, culoarea tevii de esapament.
Mai mult condens, tine mai mult fum si se coloreaza in negrul acela gras.
Bujiile din poze sunt ok, ceramica aceea trebuie sa fie alba curata si uscata. Totusi dupa un nr de km (40-50mii) tinde spre galben.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.