Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Eroare indicator combustibil ?
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Fluence
froniecristian
Indicatoarele de cosum combustibil indica diferit.
La prima alimentare am crezut nu a alimentat corect cel de la pompa, dar la a doua alimentare am facut plinul '' full''.
Mentionez ca nu am pierderi de motorina. Pe la megan 2 am vazut ca au mai fost probleme cu sonda/pompa/potentiometru din rezervor.
A mai avut cineva o problema asemanatoare??????
roland
Ce indica diferit? Atentie, indicatorul de benzina ramasa (cel din stanga) nu este setat din fabrica sa arate linear. In termeni populari, casutele nu sunt egale d.p.d.v. al numarului de litri.
Am vazut odata setarile de corespondenta intre numarul de casute si numarul de litri, sa nu crezi ca fiecare casuta corespunde la 7.5 litri.

21 Mar 2016, 09:00:
PS: Alta intrebare: cand alimentezi, numarul de litri care intra in rezervor (indicat de pompa) este egal cu numarul de litri consumati afisati de calculatorul de bord?
75AIM
E orientativ indicatorul ala....ca si consumul pe CB,mai exact era la M2.2,adica el la km ramasi de parcurs nu se raporteaza la consumul mediu ci la ultimii 10-20 km,de aici valori orientative.
roland
Asa e si la Fluence la km ramasi, e functie de media pe ultimii km.

Era un topic pe Megane 3 unde ma plangeam ca CB-ul arata la litri consumati (deci NU medie) un numar mult mai mare decat pot baga la pompa, gen la pompa intra 50l si CB-ul zice ca am consumat 58. Deci o eroare destul de mare in plus, undeva la 15%, prea mult.
froniecristian
[quote=roland,21 Mar 2016, 08:59]
Ce indica diferit?

Indicatorul care arata cantitatea ramasa cu indicatorul de cantitate consumata.
Mentionez ca rezervorul a fost plin si am resetat km.
Adica la 30l consumati =4 casute a 7,5l fiecare sau intre puncte 15l.
Asa arata acum :

21 Mar 2016, 20:29:
[quote=75AIM,21 Mar 2016, 09:09]
E orientativ indicatorul ala....ca si consumul pe CB,mai exact era la M2.2

La M2.2 intodeauna batea casa cu masa intre indicatoare iar cand alimentam niciodata nu am avut surprise.
Aici este ceva in neregula. Trebuie sa merg la service mai ales ca mai este in garantie.
roland
Din pacate nu poti echivala fiecare casuta cu 7.5l, nici macar doua cu 15. In service... nu au ce sa ii faca, totul e automat, nu au ce sa controleze, ce sa seteze.
froniecristian
La 48l consumati au disparut toate casutele de pe ecran si mai aveam aproximativ 30Km de parcurs, deci aprox 6l/casuta, la 49,4 s-a aprins si indicatorul cu pompa de alimentare ( km de parcurs ---), dar surpriza am alimentat full 53l. Eroare 3,5l intre CB si pompa. Deci mai aveam vreo 7l in rezervor cu care puteam sa fac lejer 100Km.

24 Mar 2016, 21:06:
Apropo cu 49,4l am facut 800Km cam 6% consum mixt cu mult peste 4,6 din carte.
75AIM
Eu am observat ca numai bate CB cu pompa dupa ce am schimbat bordul pe garantie...poate ne lumineaza cineva priceput daca se face ceva vreo reinitializare a pompei-sondei din rezervor,bordul nou e putin diferit de cel vechi are caracterele putin diferite.
roland
Si la mine la fel s-a intamplat, nu mai bate CB cu pompa dupa schimbarea bordului in garantie. Inainte arata ok, acuma imi arata pe CB mult mai mult decat e consumul in realitate.

Mi s-a spus ca nu este nimic ce se poate seta acolo. Din ce stiu tabloul primeste ca input timpii de injectie, cat stau injectoarele deschise, pe baza carora calculeaza consumul de combustibil. Poate e o setare pe undeva legata de cat se consuma pe unitate de timp, la service nu stiau...
75AIM
La mine nu consumul este pb ci indicatia nivelului pe bord,arata mai mult decat are in realitate adica pe la 30L arata ca ar fi deja 3/4 full si asta la rezervor in care am bagat 60L
roland
La asta exista setare, se rezolva cu CLIP-ul. Se poate seta corespondenta intre numarul de litri si cel de pavele afisate.
cj98czh
Eu vad problema mult mai simplu ... indicatorul ala de carburant este orientativ ... se aprinde galbenul .. merg si fac plinul .. repet operatiunea la urmatoarea aprindere a becului ... in rest .. consum si restul ... da sunt foarte ok ca le arata ...
thefbiman
Asemanator si la mine (nu aceleasi proportii).
4 plinuri de motorina, si la fiecare plin ajungea sa aprinda galben (5L) la 80km ramasi (estimati) si cu doar 48.5 L consumati raportati la bord. Asta insemna 53-54 L in rezervor, nu 59 cum scrie la carte.
Am fost la service, a resetat setarile originale, si acuma se aprinde martorul la aproape 50 L consumati raportati la bord, deci ar rezulta rezervorul ~55 L, ceva mai bine dar tot nu ajunge la cei 59 din carte.
In fine, la ultimul plin martorul la bord raporta consum 52.3 L si pompa a zis ca am bagat 54 L.

Concluzia: consumul raportat la bord nu prea se potriveste cu cel real, iar rezervorul nu are cat se lauda in brosuri.
froniecristian
Revin cu cateva precizari referitoare la consum.
Dupa cateva discutii cu inginerii de la service Reno am constatat ca au dreptate in sensul ca daca fac plinul ochi indicatorul nu citeste surplusul.
Asa ca la ultilmele plinuri am alimentat pana s-a oprit pompa plus max 0,5 l si am constatat ca consumul de la bord corespunde cu cel de la pompa.
Mihai.D.G.
Problema asemănătoare am la fluence, la indicatorul motorină cu limbă, nu cu " pavele " Am tot alimentat "cu vârf " si acum nu mai indică bine. Se poate face un "hard reset " , cum făceam la megane 2?
gcgeorgescu
Am si eu o problema de genul asta. Am indicator analog. De cate ori plec din bucuresti spre Rm. Valcea bag plinul, dar bag pana sus. Am observat la ultimele drumuri ca ajung la Valcea(190 km) si am plinul. Deabia a doua zi incepe sa scada.
As vrea sa fac ceva sa revina la normal , adica un reset.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.