Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Montarea curelei de accesorii cu 5 caneluri
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane II
Mr_X
Salutare,

Știu că Renault a schimbat cureaua de accesorii de la 6 caneluri la 5 caneluri începând cu 2007. Am găsit pe forum 2 documente (Gates și Dayco - vezi atașamentele) care spun cum se montează noua curea. Mai exact, la motorul meu (1.6 16V K4M, cu aer condiționat), cureaua se montează în exteriorul rolelor, spațiul gol fiind lăsat spre motor.

La mine scârțâie cureaua la rece și, tot uitându-mă să nu fie de la vreo rolă, am observat că este montată spre motor, cu spațiul liber spre exterior.

1. Are cineva un document Renault în care să apară modul de montare al noii curele?
2. Ce se poate întâmpla dacă o mai las așa cca 3000 km, până fac distribuția (și schimb oricum tot). Cureaua arată ok la prima vedere, fără fire deșirate sau crăpături dar în ambele documente se spune că este foarte importantă montarea corectă a curelei.
nutu01
montajul se face spre exterior, la tine se poate rupe si ramai fara incarcare, AC
ADIMK3.5
Daca se rupe, sunt mari sanse sa intre pe langa fulia arborelui cotit la distributie.
Si crede-ma ca nu scapa nici o supapa.

Sfatul meu-schimba cureaua rapid

Bafta!


mariusflorinro
Am gasit un document. Poate ca e util.
Mr_X
Astăzi am schimbat distribuția / kitul de accesorii la reprezentanță și am descoperit ceva după ce am plecat de acolo: cureaua de accesorii montată este model vechi, cea lată, la care nu a rămas niciun șanț gol. Toate piesele au fost originale (pe cutie Renault, pe curea Hutchinson si Renault).

Aveți idee dacă s-a revenit la modelul anterior?
busu 12
Ce cod de curea ti-a pus?
Mr_X
Nu am reținut, o să încerc să prind cureaua într-o poziție în care să se vadă codul și îi fac o poză.
geoman
Daca fuliile arborelui cotit si a alternatorului suporta cea cu 6 pune de 6. Nu e nici o trecere de la 6 la 5 canale. A mea 2004 1.5 dci 80cp e de 5. Iar asta din 2006 1.5 dci de 106cp e cu 6. Daca suporta doar cu 5, canalul fuliei compresorului dinspre motor ramane gol. Daca ti-a montat-o gresit, lasand liber canalul exterior al fuliei compresorului ori la service ori o poti repozitiona si tu daca ai o inelara de 16, o tubulara cu maner antrenor de 16 si o tubulara de 13 pentru cele 4 suruburi ale suportului motor de la roata. suspenda masina pe un cric, pune roata sub pragul dreapta daca e cricul original, dai jos roata dreapta fata, pasajul de plastic, tabla suportul motor, slabeste cu tubulara de 16 surubul intinzatorului, pune inelara pe excentricul intinzatorului, trage de inelara inspre fulia arborelui cotit si mentine pe pozitie intinzatorul pentru a putea repozitiona cureaua. roteste arborele cotit 1-2 ture(tubulara de 18), strange surubul intinzatorului, monteaza placa de tabla suport la loc si restul si cu asta basta.
Mr_X
Fuliile sunt de 6, cureaua montată este cu 6. Data trecută (acum vreo 3 ani, tot la o reprezentanță Renault) cureaua montată a fost cu 5 si canalul liber la interior.

Dacă Renault a schimbat modelul de curea prin 2007, singurele două explicații pe care le pot găsi sunt: au revenit la curea cu 6 sau era un stoc de piese de acum 10-12 ani.
geoman
Sau au nu as stiut de care sa puna sau aveau pe stoc doar de 5 si a pus-o oricum. Eu am cumparat acum 2 saptamani continental de 6, deci nu s-a renuntat la ele. Nu au revenit. Sunt motoare care suporta doar curele cu 5 nervuri pentru ca asa sunt fuliile alternator si vibrochen, nu mai incape pe ele si a 6 a nervura a curelei. Apropo, in poza aia tutorial lipseste etapa slabirii surubului central de la intinzator.
Mr_X
I-am întrebat și mi-au răspuns: "Referitor la cureaua de accesorii, va pot comunica faptul ca 5PK a fost utilizat doar pentru motoarele fabricate pana in 2006. Dupa anul 2006 s-a trecut la cureaua cu 6PK cu o alta generatie de rola de alternator". Și au mai spus că este exclus stoc de 10 ani, nu există stoc mort la astfel de repere.

Mulțumesc, totul este bine când se termină cu bine smile.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.