Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Unde este electromotorul de la Kangoo 1,5 Dci?
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Renault Kangoo & Renault Vehicule Utilitare
adragoste
Am sesizat că semnalizarea bateriei era pe „descărcată”. După cîteva încărcări am cumpărat o baterie de 70 amph, Rombat Premium. Am schimbat bateria veche (după opt ani, de funcționare la mine, și doi ani de funcționare la primul proprietar din Germania). Mașina a funcționat vreo două luni cu bateria nouă. Cînd am simțit că pornește greu am fost sigur că e bateria defectă. Nu este. Bateria este încărcată. Am lumini, claxon, bune, toate. Și tensiunea la borne. Acum nu mai rotește electromotorul deloc. Se aude cel mult un țăcănit repetat și, la următoarele încercări nu se mai aude nimic. Aș vrea să verific firele ce alimentează electromotorul, dar nu-l găsesc. Unde trebuie să dau jos tubulaturi și ce mai este deasupra electromotorului?

Revin, cu completarea că, bîjbîind după electromotor, am dat de un cablu împletit, dar care este rupt. Cred că este de masă, în partea de jos, dreapta, față. L-am rupt eu de tot, cînd am tras de el. Era corodat la un capăt foarte tare, se ținea în cîteva fire. După ce l-am rupt, nu mai face nici un zgomot la punerea în contact a cheii. Sper să fie ăsta defectul. Electromotorul cred că este pe-aproape, dar tot nu l-am văzut. Acuma mi-am propus să schimb cablul ăsta, în primul rînd.
ccoto
Electromotorul il gasesti in fata, pe la jumatate, intre radiator si motor. Chiar deasupra lui e un furtun de pe circuitul de racire care are un aerisitor. Cam sub aerisitor sunt si legaturile electrice spre bobina starterului si electromotor.
Posibil sa ai carbunii uzati, mai ales daca ai dat mult la automat in ultima vreme din cauza bateriei.
espacern
Daca e 1.5 cu Euro 3 demarorul este in spate.....la Euro 4 este demarorul in fata motorului.
adragoste
Mulțumesc pentru sugestii. Nu am avut de dat mult la contact. Știu că dacă faci multe încercări la cheie, se încălzesc contactele de la bendix și se pot dezlipi. Am reținut: Deci, demarorul poate fi în spate dacă e Euro 3. Este Kangoo cu Euro 3. Dacă nu e acolo...e în față. smile.gif (Îmi place mult zicala: „Renault are mistere...”) Bucuria mare am avut-o cînd am dat minusul de la baterie la blocul motor cu niște un cablu și doi clești, și...minune! A pornit! Era clar. Am refăcut altă legătură la masă cu alt cablu și alte șuruburi, că alea originale nu s-au lăsat deșurubate. Am legat un cablu de sudură pus în două, de pe care am uitat să iau jos izolația și care trece pe sub scutul din plastic, pe care curge de la schimbătorul de viteze unsoare. Mă gîndesc, cînd îmi mai revin, și e timp frumos, să dau jos izolația de pe cablu, să aibă răcire, și să pun și niște staniol sau ceva folie pentru ca unsoarea să nu ajungă la el, dacă tot nu găsesc un cablu original. Și, eventual, să găsesc alte șuruburi pentru a face contactul de masă al motorului. Îmi era groază că nu voi reuși și va trebui să dau canguruțul meu pe mîna altora, care mă vor usca...Știu și eu să repar un electromotor, sau bendixul, dacă e...pe masa de lucru. Tata îmi spusese să verific masa dintre motor și caroserie (are 83 de ani și a fost șofer), și a avut dreptate.
Mă bucur mult. Vă doresc toate cele bune!
espacern
QUOTE(adragoste @ 18 Feb 2016, 21:32)
Este Kangoo cu Euro 3. Dacă nu e acolo...

100% este in spate daca e Euro3....nu-l cauta inutil altundeva.
adragoste
Esențial mi se pare faptul că am pus mașina în mișcare, dar trebuie să găsesc neapărat și electromotorul. Ieri, după ce am dat scutul jos, cănd eram dedesubtul mașinii, și tot încercam să desfac șuruburile de la masă, m-am tot uitat, dar nu l-am găsit. Eram disperat. Nu îmi mai puteam ține capul ridicat, să mă uit. De sus, iar nu se vede. Niște indicii mi-ar fi de mare folos: ridică aia, cealaltă, uită-te acolo etc. Mulțumesc anticipat! (Pentru zilele cu vreme uscată și caldă, cînd vreau să rezolv problema așa cum trebuie, mai ales că vara asta trebuie să fac și verificarea tehnică.)
ccoto
Pai cel mai bun indiciu e sa urmaresti volanta. Electromotorul invarte volanta, deci aria de cautare nu e asa mare.
adragoste
Este greu de văzut și partea pe care este volanta. Sus sînt tubulaturi, iar jos sînt scuturi și alte lucruri care acoperă. sad.gif
espacern
Da e greu sa te uiti/cauti....mai bine mergi la service ca e mai "usor" asa!
ccoto
Ieri am dat si eu de beleaua asta.
Simptome:
- la contact pus, nu se aprinde la testul bordului semnul de baterie iar dupa cateva secunde se sting toti martorii (exceptie frana de mana, care e normal sa ramana aprinsa, fiind trasa)
- la actionare demaror, niciun sunet din compartimentul motor
- masina pornita usor la impins (in 2-3m), functioneaza normal dupa indicatiile din bord insa alternatorul nu incarca
- servodirectia e greoaie (am pompa servo electrica), semn ca pompa nu a pornit
Diagnostic:
Am luat un cablu de baterie pe care l-am prins la un capat de borna - a bateriei si la celalalt capat de suport motor. La contact pus, a reaparut martorul de baterie si STOP care stau aprinse pana porneste motorul, apoi se sting. Dat la cheie pe pozitia demaror, motorul a pornit normal iar alternatorul incarca.
Concluzie:
Cablul de masa dintre caroserie si motor este intrerupt, ceea ce face ca toate echipamentele electrice care folosesc masa luata de pe motor, sa nu functioneze.

Am inlocuit cablul panglica ce face legatura intre sasiu si cutia de viteze cu unul in stare buna, luat de la dezmembrari, ca prin magazinele de piese auto nu se prea gasesc.

eviltuning
Si eu am patit la fel cu tresa de masa. Pornea numai cand vroia ea. Eu am cumparat de la reprezentanta si a fost in jur de vreo 80 lei. Acum au scos o varianta revizuita, care e mai buna. Cel putin asa zic ei
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.