Salut,
Se da urmatoarea situatie:
- o masina merge fara schimb de filtre si ulei (doar completari): ~30.000km
- masina inca functioneaza (minune, noroc, etc).
- se schimba filtrele si uleiul dupa cei 30.000km
Din putinele mele cunostinte in mecanica, dupa o asemenea distanta e imposibil ca motorul sa nu fie afectat. Uleiul daca nu ma insel dupa un numar mare de km devine foarte gros.
Presupunand ca proprietarul schimba de 3-4-5-10 ori la rand uleiul la un interval de 5000km... se va curata acel motor de "pasta" de ulei vechi?
Deschid acest topic deoarece in urma unei discutii cu un amic am ramas surprins sa aud ca el a mers 30k km fara schimburi si umeaza o "dieta" pentru motor sa-l curete.
Nu am gasit nimic relevant pe internet despre "dieta" asta, mi se pare o aberatie. Poate cineva (de preferat cu putina experienta) sa confirme "dieta"?
Motorul nu pluteste in noul ulei, cum naiba se amesteca si se curata pasta aia de pe unde s-a asezat?
// PS: Masina este o Dacia Logan 1.5dCI.