Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Curiozitate: (Ne)Schimbarea uleiului
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Diverse > Diverse
BogdanFl
Salut,

Se da urmatoarea situatie:
- o masina merge fara schimb de filtre si ulei (doar completari): ~30.000km
- masina inca functioneaza (minune, noroc, etc).
- se schimba filtrele si uleiul dupa cei 30.000km

Din putinele mele cunostinte in mecanica, dupa o asemenea distanta e imposibil ca motorul sa nu fie afectat. Uleiul daca nu ma insel dupa un numar mare de km devine foarte gros.

Presupunand ca proprietarul schimba de 3-4-5-10 ori la rand uleiul la un interval de 5000km... se va curata acel motor de "pasta" de ulei vechi?

Deschid acest topic deoarece in urma unei discutii cu un amic am ramas surprins sa aud ca el a mers 30k km fara schimburi si umeaza o "dieta" pentru motor sa-l curete.

Nu am gasit nimic relevant pe internet despre "dieta" asta, mi se pare o aberatie. Poate cineva (de preferat cu putina experienta) sa confirme "dieta"?

Motorul nu pluteste in noul ulei, cum naiba se amesteca si se curata pasta aia de pe unde s-a asezat?

// PS: Masina este o Dacia Logan 1.5dCI.
solidconvert
Eu am un clio 1.5 dci la munca, care n a vazut schimb de ulei vreo 3 ani la rand... km in intervalul asta au fost in jur de 40k. Anul trecut in decembrie i am facut schimbul si masina merge beton, adica pare ca n a patit nimic. wink.gif
dandrackul
cred ca nu ar strica un tratament de curatare a motorului dura lube sau cum ii spune. apoi doamne ajuta si calca acceleratia cu incredere. nu il tine subturat consumul minim la logan 1.5 cica e la 2500 ture... cam la 1000k tureaza masina 2km pana la turatia maxima din carte daca vrei sa o folosesti mai mult timp .
semit
nu are nimic, sa ii schimbe uleiul si filtrele, putina talpa si e ca noua wink.gif
espacern
Eu as desface baia de ulei sa ma uit in jos/sus.....parerea mea.
Daca sunt aglomerari de ulei trebuie curatat cu solutie....si chiuloasa idem.
BiGBearRO
Daunele oricum se vor vedea in timp prin uzarea prematura a unor componente ale motorului, foarte important este: ce tip de ulei a fost, in ce regim sa mers cu ea (urban sau nu) si cat de vechi este uleiul
Pentru ca una e sa bagi ulei bun, sa faci 25 - 30 de curse drum intins Bucuresti - Iasi si inapoi, in decurs de 3-4 luni - si ai ajuns la km respectivi, asta e varianta cea mai buna
si alta e sa bagi ulei ieftin si sa faci km aia in 3-4 ani prin Bucuresti, cel mai daunator
poti sa incerci intai cu un produs de genul http://www.ulei-ravenol.piese-autonext.ro/...e-cleaner-400ml, iar apoi sa bagi un ulei care se preteaza la motorul respectiv si care sa aibe mai multi agenti de curatare in el (aici doar un reprezentant de vanzari de la o firma de uleiuri de poate ajuta), apoi uleiul asta sa il schimbi destul de repede (5.000km spre exemplu)
si dupa revii la normal
desemenea o inspectie a motorului cum a spus espacern e mai mult decat bine venita
froniecristian
Intr-adevar am vazut niste teste de laborator in care se fierbea uleiul 30 min la temperaturi foarte ridicate, pe recipient a ramas un fel de zgura.
La Dacie bagam 20w 40 si il schimbam la 5000 mii km, la Renault Megane 2 am bagat 10w 40 si il schimbam la 10-12 mii km. Acum am Fluence iar cartea de garantii recomanda schimbul uleiului la 30 mii, dar cu ulei sintetic 5w30.
Parerea mea e ca pe componentele in miscare nu se depune nimic, iar pe celelalte nu cred ca le influenteaza prea mult. Nu cred ca producatorul s-ar risca sa recomande ceva care iar produce pagube material si de imagine.
Motorul la Dacie l-am desfacut la 80 mii si era ca nou.
ssilviu
30.000 nu are nici pe dracu. Sunt autoutilitare care au interval de revizie chiar 45.000 km.
espacern
QUOTE(froniecristian @ 1 Mar 2016, 20:56)
Acum am Fluence iar cartea de garantii recomanda schimbul uleiului la 30 mii, dar cu ulei sintetic 5w30.

"Recomandarea" respectiva este pentru o anumita exploatare a masinii.....nu este general valabila la orice conduita!
Citeste cu atentie tot ce scrie prin carte.....poti afla informatii interesante.
BogdanFl
Multumesc pentru raspunsuri, am cam inteles ideea: nu se poate curata decat prin munca (mecanica) - desfacut si curatat.

Ma batea si pe mine un gand sa fac schimburile (masina din semnatura) la 15.000 (in loc de 10.000) dar imi e frica sa nu fie nevoie dupa X km sa desfac piesele pentru curatare... daca exista solutia magica Y cu 2-3 schimburi si motorul e ca nou nu mai faceam niciodata schimb dupa recomandare. smile.gif)
BiGBearRO
depinde in cat timp si ce regim faci cei 15.000, ca daca nu te prinde mai mult de o iarna si mergi mai mult in regim extra-urban nu e mare problema
cifra de 10.000 a fost calculata pe baze statsitice si e pusa ca sa il acopere si pe cel care merge 90% urban cu maxim 50km/h, unde nu merge nici in regim constant
ssilviu
QUOTE(BogdanFl @ 2 Mar 2016, 08:50)
Multumesc pentru raspunsuri, am cam inteles ideea: nu se poate curata decat prin munca (mecanica) - desfacut si curatat.

Ma batea si pe mine un gand sa fac schimburile (masina din semnatura) la 15.000 (in loc de 10.000) dar imi e frica sa nu fie nevoie dupa X km sa desfac piesele pentru curatare... daca exista solutia magica Y cu 2-3 schimburi si motorul e ca nou nu mai faceam niciodata schimb dupa recomandare. smile.gif)
*




Eu am un Master 2.5 DCI la care schimb 10w40 la fiecare 20.000 de km. Am deja 12 revizii facute in felul asta si motorul luceste in interior. Deci stai linistit ca nici nu e vorba de depuneri. Si e masina de firma, calarita bine, a vazut bietul de el 5,5 tone mult prea des. Turbina, injectoare, toate originale si inca nu dau niciun semn de oboseala.

Si tu puteai face reviziile la un interval dublu si nu ai fi simtit nicio diferenta pana acum. Decat in portofel, iti ramaneau cateva mii de lei bune in el. Uleiul ca sa devina gros trebuie sa ajunga in cazuri extreme, gen 100.000 km si/sau 5 ani neschimbat. Eu am vazut masina cu ulei neschimbat in 10 ani si vreo 40.000 km si inca era ok, nu avea depuneri.
oves
Am 230 km cu 8 schimburi de ulei in general la 30k . Cu uleiul de acum am 11k si planuiesc sa-l tin mai mult de 30k poate 40k depinde cata autostrada fac.Incerc sa nu depasesc un an cu uleiul adica sa nu prinda 2 ierni in baia de ulei din cauza condensului.
aluibasarabeanu
Am citit din intamplare acest topic si mi_am adus aminte de o cunostiinta de a mea care a mers 80000 de km cu acelas ulei cu un bmw x3 model 2007, motor 2000 diesel.Masina facea des Constanta-Sibiu. cand a fost la reprezentanta iau luat garantia de la motor, iau facut vreo doua schimburi la 1000 de km si asta a fost. Masina a mai mers vreo 2 ani si inca 100000 de km cu schimburi de ulei la intervale normale si nu a aparut intre timp nici o problema la motor, a fost vanduta dupa aceea.
argon
QUOTE(BogdanFl @ 16 Feb 2016, 17:43)


Din putinele mele cunostinte in mecanica,
*



Imbogateste-ti cunostiintele, 30.000 e un interval normal de schimb, recomandat de producator la multe motoare inclusiv dci.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.