Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: 1,5 Diesel 110, probleme dupa pornire la rece
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane III
Pages: 1, 2, 3
johneshan
Salut, am un megane 3, 2012 cu 160 mii KM bord, diesel 1,5 110 va rog sa ma ajutati sa inteleg ce problema are masina.
De cind sau lasat frigurile mai exact din Noiembrie, masina pornescte perfect dar dupa 1 sau 2 minute motorul iti da senzatia ca se inadusa (se ineaca ), de parca nu ii mai ajunge motorina, daca nu as apasa un pic pe pedala de acceleratie cred ca s-ar si opri. Cind incepe sa se inaduse motorul, acul de la turatie oscileaza si el dar foarte foarte usor. Dupa ce o turez incet si incep sa merg cu ea prin oras nu mai am nici o problema si cind repornesc motorul cu masin un pic incalzita totul e perfect. Problema asta o am numai dimineazta cind afara sunt de la +1 sau 0 grade in jos.
Am dus masina pe la DACOSRV Renault , iau bagat calculatorul sau plimbat si ei cu ea, cica masina nu are nimic. Pe bord nu apare nimic, E vreo problema la motor sau problema e la piticii mei din creier.? Multumesc anticipat!
Shuri
QUOTE(johneshan @ 10 Feb 2016, 15:29)
Salut, am un megane 3, 2012 cu 160 mii KM bord, diesel 1,5 110 va rog sa ma ajutati sa inteleg ce problema are masina.
De cind sau lasat frigurile mai exact din Noiembrie, masina pornescte perfect dar dupa 1 sau 2 minute motorul iti da senzatia ca se inadusa (se ineaca ), de parca nu ii mai ajunge motorina, daca nu as apasa  un pic pe pedala de acceleratie cred ca s-ar si opri. Cind incepe sa se inaduse motorul, acul de la turatie oscileaza si el dar foarte foarte usor. Dupa ce o turez incet si incep sa merg cu ea prin oras nu mai am nici o problema si cind repornesc motorul cu masin un pic incalzita totul e perfect. Problema asta o am numai dimineazta cind afara sunt  de la +1 sau 0 grade in jos.
Am dus masina pe la DACOSRV Renault , iau bagat calculatorul sau plimbat si ei cu ea, cica masina nu are nimic. Pe bord nu apare nimic,  E vreo problema la motor sau problema e la piticii mei din creier.? Multumesc anticipat!
*



Salut,

Am patit ceva similar pe un Megane II 1.5dci, 250000km. La mine era problema de la un injector care nu mai baga cum trebuie si o bujie arsa. Ca simptome mie imi pornea foarte greu, trebuia sa fac pedale de acceleratie ca sa plece si sa o tin putin turata (aprox 5-10 sec) dupa care mergea normal. La mine scotea un fum alb la pornire, iar cand era motoru cald si o porneam nu mai avea nimic.

Eventual mai poate fi si problema sa ai aer pe traseul de carburant. In trecut mi-au pocnit furtunele de pe circuitul de retur de la injectoare si tot baga mici bule de aer pe traseu. Poti verifica si asta.

Bafta!
marius80_eugen
Shuri nu mai cita postul anterior, nu este nevoie.
QUOTE(johneshan @ 10 Feb 2016, 15:29)
masina pornescte perfect dar dupa 1 sau 2 minute motorul iti da senzatia ca se inadusa
*

Filtrul de motorina mai este ok ? Cand ti-au pus-o pe tester ti-au verificat bujiile si injectoarele daca lucreaza in parametrii ok ? Motorina de unde bagi ? EGR-ul l-ai curatat vreodata ?
johneshan
Salut ! Cind i-am depistat problema, am facut revizia am schimbat si filtru de motorina, dar fara nici-un rezultat. Banuiesc ca cei ce de la DACOSERV cind iau pus testerul au verificat si injectoarele +bujii etc. Concluzia lor a fost: erori la EGR si volet de aer, iau facut o resetare din calculator. Dupa care sau plimbat cu masina si au zis ca functioneaza perfect. Bujii si injectoare fara probleme.

Ce cred eu ca poate fi conform erorilor din tester:
- EGR -ul curatat;
- clapeta de aer sau clapeta de recirculare e cu mezerie si trebuie curatata;
- Aer in carburant;
- senzor motors turatii de pe volanta;


Dar mai incerc inca odata, de data asta la SERUS sa vedem ce ne zic acolo.
Ovys
Cam aceeasi situatie am si eu. Porneste mai greu doar cu motorul rece, la temeperaturi negative. Am fost cu ea in service la Renault de vreo 2 ori, in timp ce masina mai era in garantie. Au schimbat rampa retur injectie (cica ar fi fost fisurata) si dupa scurt timp a revenit problema. In ECU nu este nicio eroare. Bujiile sunt ok.
Cred ca ceva scapa aer pe instalatie cand este frig (probabil ceva legat de contractie).
Mecanicul meu mi-a verificat supapa EGR si a zis ca-i ok, nu trebuie curatata. Totul pare ok, insa uneori deranjeaza chestia asta.
Ca solutie temporara, inainte sa pornesti masina pe frig, deschizi capota si pompezi la para pana se intareste, apoi ar trebui sa porneasca ok.
Daca gasesti o rezolvare la aceasta problema, da-mi si mie de stire. Eu am chestia asta de 3-4 ani si nu mi s-a parut ceva peste care nu pot trece.
La inceput am crezut ca este ceva mai grav: injector, pompa, etc. Daca n-a picat nimic pana acum si merge ok, nu-mi mai bat capul cu ea.
azaghorth
Ai verificat Senzorul temperatura lichid de racire?
Ovys
@azaghorth Fii un pic mai specific, ca nu vad nicio legatura cu senzorul de temperatura lichid de racire, din cate nu ma pricep eu. nedumerire.gif
johneshan
Ovys, mersi mult de info, am lasat masina la service in seara asta merg sa o testam sper sa fie rece ca sa se manifeste motorul, revin cu raspunsuri. Si eu tind sa cred ca e ceva legat de scapari de aer prin conducte si nu e ceva grav. Dar vedem ce zic maestri de la SERUS.

Explica-mi te rog unde pompezi pana se intareste? te referi la pompita mica din stanga pentru motorina?

Eu probleme la pornit nu am, motorul incepe sa se induse/sa aiba ceva intrerupei dupa 1 sau 2 minute de la pornire la rece.

azaghorth
QUOTE(Ovys @ 11 Feb 2016, 14:28)

Daca senzorul are o functionare defectuoasa atunci da o informatie eronata ECU-ului.
De aici poate sa apara un regim de functionare intermitent,in cazul acesta la rece.
Fiind raportata problema la rece,e de bun simt supozitia ca poate e un senzor de temperatura defect.
Poate fi altundeva defectul (cold start accelerator de la pompa de inalta presiune,contacte oxidate la ECU...)
Merita incercat de schimbat senzorul cu unul bun si vazut efectul.
Am gasit asta pe forum Opel
johneshan
Ca sa ma intelegeti , pornirea nu este grea, masina porneste perfect, dar dupa 1,2 minute de functionare apar manifestarile motorul despre care vb mai sus.

Varianta cu pompa inainte de a porni motorul nu m-am gindit, si sincer mi se pare o solutii, pentru ca totusi imi da senzatia ca nu-i ajunge motorina si intreruperile de motor sunt din acest motiv.
azaghorth
Pai si la mesterul cu Vectra ii pornea bine la rece si apoi isi dadea in nas...
Daca poti, imprumuta un senzor de la cineva sa-l pui la tine si sa vezi daca se rezolva.
Nou e 1mil,mnah...sa te asiguri intai daca el e defect sa nu-l cumperi de pomana
marius80_eugen
QUOTE(johneshan @ 11 Feb 2016, 09:39)
Ce cred eu ca poate fi conform erorilor din tester:
- EGR -ul curatat;
- clapeta de aer sau clapeta de recirculare e cu mezerie si trebuie curatata;
- Aer in carburant;
- senzor motors turatii de pe volanta;
*

Daca masina ta are peste 160.000 km EGR-ul oricum trebuie curatat.
Aerul ala in carburant - sau bulele de aer pe care le vezi pe traseul care trece pe la pompita este normal si nu din cauza lui iti merge prost masina. Singurul aer care ar putea avea ca efect problema ta este cel de la rampa injectoare cum spunea si colegul mai sus , DAR tie masina iti porneste la rece perfect , abia apoi , dupa ce se mai scade din relantiul automat incep problemele.
Nu inteleg despre care clapeta de aer vorbesti, ca cea de recirculare parca se afla in EGR, nu ?
QUOTE(Ovys @ 11 Feb 2016, 12:05)
Cam aceeasi situatie am si eu.
*

Nu are nici o legatura din cate spune colegul. La el se intampla dupa ce incepe sa actioneze acceleratia si motorul incepe sa se incalzeasca putin.
Cu senzorul de care spune "azaghorth" sunt oarecum de acord , dar in orice service putea sa iti schimbe provizoriu senzorul si observai imediat daca mai face figuri.
Eu cred totusi ca trebuia sa lasi masina peste noapte sau sa astepti mai mult timp sa se raceasca bine si sa puna testerul pe ea cand FACE problemele ... altfel degeaba.
Eu tot pe partea de alimentare banuiesc ... nu ai spus de unde bagi motorina !
johneshan
Bag motorina numai OMV, uneori si din cea pentru -35 aditivata.
Deci masina nu merge prost, in momentul in care inep sa apara micile intreruperi, eu pornesc cu ea din loc usor asa pina la 2000, si dupa citeva minute merse intreruperile dispar, si masina merge, trage foarte bine. Vedem ce ne zic MESTERII atazi si revin.
Shuri
QUOTE(johneshan @ 11 Feb 2016, 15:37)
Bag motorina numai OMV, uneori si din cea pentru -35 aditivata.
Deci masina nu merge prost, in momentul in care inep sa apara micile intreruperi, eu pornesc cu ea din loc usor asa pina la 2000, si dupa citeva minute merse intreruperile dispar, si masina merge, trage foarte bine. Vedem ce ne zic MESTERII atazi si revin.
*



Cel mai probabil ceva pe injectie. Ca ai vreun injector care e infundat si nu mai baga calumea, ca ai furtunele de la injectoare intepate si iti baga aer, ca iti intra aer pe traseu prin alt loc, problema tot de la sistemul de injectie se trage.
marius80_eugen
Eu nu contest faptul ca pe undeva poate sa traga aer , dar sa fim seriosi , la ce presiuni sunt pe acolo in primul rand arunca motorina . Poate sa traga aer fals pe undeva sau sa piarda presiune de aer , dar nu pierdere de presiune de motorina ...
75AIM
QUOTE(marius80_eugen @ 11 Feb 2016, 16:32)
Eu nu contest faptul ca pe undeva poate sa traga aer , dar sa fim seriosi , la ce presiuni sunt pe acolo in primul rand arunca motorina . Poate sa traga aer fals pe undeva sau sa piarda presiune de aer , dar nu pierdere de presiune de motorina ...
*


Mah pai daca trage aer pe undeva atunci motorina se amesteca cu aer si apar bule deci scade debitul efectiv de fluid da tu nimic ca nu scade ,,presiunea de motorina,, de cand lichidele or fi compresibile nu stiu....
TACI CA SPUI NUMAI PROSTII.
r_vlad
QUOTE(75AIM @ 11 Feb 2016, 20:46)
de cand lichidele or fi compresibile  nu stiu....

*


Dintotdeauna. Pareri multe si prost documentate...

@johneshan
Daca tot e masina la reprezentata ar fi bine sa ii intrebi daca nu e disponibila o versiune mai noua de software pentru ECU.
solidconvert
Omu' are probleme si s a dus in service... cel mai sigur o rezolva acolo nu aici pe forum, unde vad ca s a ajuns la mecanica fluidelor... radmasa.gif
Ovys
QUOTE(johneshan @ 11 Feb 2016, 14:00)
Ovys, mersi mult de info, am lasat masina la service in seara asta merg sa o testam sper sa fie rece ca sa se manifeste motorul, revin cu raspunsuri. Si eu tind sa cred ca e ceva legat de scapari de aer prin conducte si nu e ceva grav.
*


Scuze. Am înțeles eu greșit. Avem simptome diferite: la mine doar pornirea este mai greoaie, după pornire motorul merge normal, cu un mic sunet metalic la 1800 rotații.
Da, para, este cea din stânga față, însă nu știu dacă te ajută.
Eu am dus mașina de câteva ori și am lăsat-o afară, ca să poată vedea simptomul.
johneshan
Salut tuturor! Am revenit de la service SERUS Renault. Dupa vreo 1 ora de testare cu calculatorul pe masina , cu porniri si inregistrare de motor, nu s-a depistat nimic. Mentionez ca EGR -ul a fost schimbat cu un an in urma, filtrul motorina la fel schimbat cu 1 luna in urma. Fra probleme la senzori injectoare sau bujii, daca erau infundate sau ceva probleme se depistau, totusi am fost la 2 service RENAULT DACOSERV si SERUS.
Concluzia a fost tot ceva legat de soft. Adica acestea recalajuri care apar la temperaturi scazute sunt pentru noxi mai mici, fiind un motor EURO 5 cu filtru de particule etc.
Ca si solutie se puteau mari turatiile din calculator la relanti, dar nu se recomanda pentru masini noi...
In caz ca e o problema ascunsa si nu au depistatu nici cei de la service, si in timp da belele mai serioase atunci revin pe subiect.
Mersi celor care au incercat sa ma ajute, si celor care mai au ceva de spus pe acest subiect!
silvanu96
Iti mai amintesti de ce ai schimbat EGR-ul ??
johneshan
Egr -ul a fost schimbat in Franta pe la 80k KM. Dar cei de la service mau asigurat ca nu e nici de la EGR nici de la injectoare sau bujii.
roland
Intrebarea era de ce, nu cand...
silvanu96
Pai eu inteleg ca nu l-a schimbat el, deci nu are de unde sa stie ce problema a fost cu el.
Probabil ,capitalistii aia pafara nu le curata ci le schimba ... zic eu.
Eram curios ce s-o fi intamplat cu el, tinand cont de regimurile la care lucreaza...
johneshan
Salutare tuturor! Iata ca dupa vara a venit iarna si problema cu intreruperi motor la rece a reaparut. Pina in final am reusit sa depistez, problema era de la injectoare. Acum ca le-am schimbat, intrebarea cheie: daca am pompa de injectie nasoala, risc sa mi le stric si pe cele montate? Mentionez ca am 175000 Km reali parcusi. O zi buna tuturor!
espacern
Cu verificarea la pompa trebuia sa incepi.....cand gasesti injectoarele "bolnave"!
johneshan
Daaaaap, imi poate cineva recomada unde as putea verifica/repara pompa de injectie? Un serves de increder etc...!

Eu am pompa de injectie tip CONTINENTAL, din ce am inteles tipul de pompe nu fac pilitura.
espacern
Specifica locatia ta.....ca sa nu primesti recomandare din Iasi cand tu stai la Giurgiu.
silvanu96
Ce probleme aveau injectoarele?
Ai pus 4 injectoare noi? ohmy.gif
johneshan
Da le-am schimbat pe toate 4. DUpa problema a disparut masina nu mai face intreruperi la rece. La service RENAULT toate 4 dadeau pe retur peste 2,2. DIn ce am inteles tipul de popmapa CONTINENTAL nu fac pilitura ca sa-ti afecteze injectoarele.

Locatia: BUCURESTI sau ILFOV
adrianovici_2006
Dumnezeule!!!...si ai schimbat toate 4 injectoarele??....service-urile stiu ca asa zic sa faca vanzare, dar exista solutia de rezerva...se schimba supapele de sens ale injectoarelor(putin probabil sa pice toate 4 injectoarele)...Cand au pierderi pe retur si motorul porneste greu la lasarea frigului, de regula supapele de sens sunt de vina...dupa inlocuirea lor din soft se sterge defectul si GATA
rusus
Posibil sa fie și vreo bujie incandescenta,eu am una care are probleme si se simte ca pornește mai greu
SerbanG
Eu cand am fost cu masina in service ca imi intrerupea in mers si in acceleratii mi-a verificat injectoarele doar pe calculator. Chiar i-am intrebat daca nu se face testul clasic cu paharelele si mi-au spus ca la astea mai noi nu se mai face asa. Chiar am hartie data de service ca nu exista defectiuni ale sistemului de injectie. Din fericire la mine a fost doar softul sistemului de injectie care necesita actualizare si problema a disparut smile.gif .
rusus
Astăzi am schimbat filtru motorina !Aveam și erori pe bujii incandescente ,doua numai funcționau,le-a schimbat mecanicul ,originale au fost marca Beru,tot Beru am pus

22 Oct 2016, 13:06:
Doar cele doua din mijloc mergeau ,cele din părți erau duse ,pornea puțin mai greu dimineața și am zis sa le schimb acum ca vine iarna
silvanu96
Am schimbat si eu una, luna trecuta, dar am gasit pe masina BorgWarner.
Ce rahat ,sa nu-ti spuna cand e arsa . Cat costa sa monitorizezi curentul la bujii? O avere??
rusus
A pus un multimetru pe ele,cele bune trebuia sa arate 000.8 la cele bulite arata peste 2


22 Oct 2016, 22:09:
Eu am varianta de 90 cp,poate tu ai 110 s-o fi pus alte bujii
SerbanG
QUOTE(silvanu96 @ 22 Oct 2016, 13:13)
Ce rahat ,sa nu-ti spuna cand e arsa . Cat costa sa monitorizezi curentul la bujii? O avere??
*


Ca bine zici!!
silvanu96
90cp, 106cp, ...110cp. Se poate. Serii diferite.
Oricum, a fost prima data cand am aflat de acest producator .
Cand bujia se arde, se intrerupe, si va da valoare infinit, pe ohmetru.
rusus
Ți-am zis ce valori dădea amândouă cele din părți 1 și 4 cum vine cele din jumate erau bune ,azi dimineață am verificat cum pornește la rece și e diferența de la cer la pământ
H3lios
Va salut, de o saptamana imi porneste mai greu dimineata, sa fie de la bujii? masina este din 2010 si nu au fost schimbate pana acum.
rusus
La mine pornea puțin mai greu ,doua nu mergeau deloc cele din părți,mașina din 2011 ,
fishi2
QUOTE(rusus @ 28 Oct 2016, 07:09)
La mine pornea puțin mai greu ,doua nu mergeau deloc cele din părți,mașina din 2011 ,
*




cine le-a schimbat? tu sau ai fost la service?
silvanu96
Se pot schimba ... at home.
Atentie la tubulara de 10, sa fie cu perete subtire si mai lunga. Gasesti la bricolaj.
rusus
Am.fost la.mecanic ,am stat lângă el când Lea verificat
cj98czh
un dCi in mintile lui porneste usor si fara stres cu toate 4 bujiile arse pana pe la -5 grade ..
rusus
Pornește dar învârte în plus de vreo câteva ori!
ionut L.
bujiile functioneaza si dupa pornirea motorului pana la atingerea unei anumite temperaturi, ele fiind alimentate in impulsuri (treaba facand-o releul electronic). Din cauza asta cand este foarte frig afara si una sau mai multe bujii arse, pe langa faptul ca porneste mai greu posibil sa se simta si oarece nereguli in functionare pana se mai incalzeste.
azaghorth
QUOTE(silvanu96 @ 22 Oct 2016, 14:13)
Cat costa sa monitorizezi curentul la bujii? O avere??

O bujie consuma 25A,trebuie rezistente sunt de putere ca sa masori curentul prin ele .De ex una de 0.01ohm/10W ca sa masori cei 25A e 3$,is 4 bujii deci 12$/masina (10Euro).Sa zicem ca se produc 1.000.000 masini,rezulta 10mil Euro.
De ce ar cheltui Renault 10mil euro pentru asta?Cand toti se lupta sa faca reducere de costuri?
Daca s-ar afisa in bord orice se strica in masina,din ce ar mai trai service-urile? biggrin.gif
Nu e mare lucru inainte de venirea iernii sa le verifici:pui aparatul de masura pe electrod fata de borna - a bateriei si vezi cat arata.Dupa legea lui Ohm invatata la scoala ,R=U/I rezulta 4.4V (pe bujie Beru) impartit la 25A rezulta undeva rotund la 0.2Ohm.Daca aparatul arata o rezistenta marita (gen peste 2Ohm sa zicem) ,e clar ca bujia e pe duca.
silvanu96
10 eur la o masina de 15000 nedumerire.gif
Pana si Fiatul are la MJet-uri.
De verificat e usor, numai ca la 1.5 tre sa scoti si trompa de la turbo, care are coliere de unica folosinta, de fapt nu sunt de unica dar nu le mai poti pune in veci pe cele originale...
azaghorth
Da, nu e mult 10Euro la o masina de 15.000Euro,dar gandeste la volume mari nu per bucata.
Megane are bordul facut pe CEM1 care e carton presat...cost reduction.
Am privilege care o fi fost 15k cum zici tu si are niste difuzoare de toata jena...cost reduction
Exemplele pot continua...
La mine la 1.9 e usor de verificat bujiile,e acces mega usor;e drept ca nu stiu la 1.5 cum e...:|
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.