Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: reglat clubutori 1,2 16v
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Clio III
alinmateescu
La motorul D4F, se demonteaza galeria admisie, se scot bujiile, capacul tacheti, se scoate roata si pasajul rotii dreapta fata, este prins in ,,braduleti,, sau se scoate braduletul din dreptul fuliei si se indoaie pasajul rotii. Se caleaza motorul introducand un bolt, spiral, etc de 6-8 mm in gaura de langa electromotor, in combustie pe pistonul 1. (P1, ambele supape inchise, P4 supape deschise)
Daca mai invartiti volanta o rotatie veti avea supapele deschise pe P1 si inchise pe P4, nu asta este pozitia!!!
P1 piston 1 langa volanta, P4 piston 4 langa distributie.
A1,A2,A3,A4 supape admisie 1, 2, 3, 4. randul din fata cum privesti motorul frontal, E1, E2,E3,E4 supape evacuare1, 2, 3, 4, randul din spate, dinspre sofer.
Pe surubul fuliei vibl.se pune cap tubulara de 18 si un raportor>
https://www.magazinulcuscule.ro/scule/chei/...strans-suruburi
Raportorul nu este cheie dinamometrica, masoara in grade rotatia unghiulara.
1. se scoate spiralul din volanta si se roteste in sens orar 20 grade. Se regleaza E1 si E3.
2. Motorul ramane nemiscat, se aduce cadranul raportorului in zero grade si se roteste in continuare motorul cu 240 grade se regleaza A1 si A3.
3. Motorul ramane nemiscat, se aduce raportorul in zero, se roteste in continuare motorul cu 120 grade, se regleaza E2 si E4
4.Motorul ramane nemiscat se aduce raportorul in zero, se roteste in continuare motorul cu 240 grade, se regleaza A2 si A4
Se roteste motorul in sensul lui de functionare, orar, de mai multe ori pentru a ne asigura ca nu am gresit nimic, se monteaza bujiile, eu am pus Champion cu deschidere 0,9 mm.
P1 piston 1 langa volanta, P4 piston 4 langa distributie.
A1,A2,A3,A4 supape admisie 1, 2, 3, 4. idem E-evacuare.
Atentie!
Se verifica axul cu came intre camele A2-E2, daca exista un canal intre cele doua came atunci valorile de reglare sunt:
admisia intre 0,25 si 0,32 mm
evacuarea intre0,35 si 0,42 mm
Pentru arbore cu came fara canal valorile de reglare sunt urmatoarele:
admisia intre 0,10 si 0,17 mm
evacuarea intre 0,20 si 0,27 mm

Obligatoriu la final, cu bujiile scoase se roteste motorul cu mana de mai multe ori, daca se aud zgomote inseamna ca s-a gresit si se reia cu atentie de la inceput tot reglajul incepand cu slabirea tuturor supapelor.
Daca in final dintr-un motiv sau altul nu se respecta valorile de reglat, motorul nu va avea probleme dar va avea zgomote daca tacheti sunt largi si se va aprinde martorul Check, cel galben, daca tacheti sunt stransi, asta inseamna in cazul nostru amestec bogat de carburant, se aprinde dupa mai mult timp.
Cred ca acum este clar,
Succes!
alinmateescu
Am primit pe privat urmatorul mesaj:

QUOTE
bro vezi ca repari masini din carti. Insa  nu ai invatat ca sunt niste reguli la reglajul culbutorilor.

admisia intre 0,25 si 0,32 mm
evacuarea intre0,35 si 0,42 mm

0,25 este reglajul LA RECE

si

0,32 este reglajul LA CALD

la fel si la evacuare.

De aia se dau 2 valori - nu exista "INTRE" vezi sa nu isi beelasca motorul careva si sa iti iei injuraturi.

Chestia cu RECE / CALD nu specifica nici un fabricant - pt ca se presupune ca stii ce faci. Alea nu sunt manuale sa te invete sa faci masini...


Raspunsul meu:

Si care este problema ta, lasa baietii sa invete sau tu vrei sa-i vezi la coada la casieriea Dealerului Renault.
Ce spui tu era la Dacia 1300 in anii 80, la 50 minute de la oprire si la o temperatura ambianta de 20 celsius, dar imi racesc gura degeaba cu tine.

Ce am postat este din fisa de service Renault a motorului D4F, in limba romana, deci nu sunt interpretari ca ale tale.

puteti sa va delectati si sa va convingeti, vedeti aici:
https://www.youtube.com/watch?v=uQV_nr2yyO4
si aici
https://www.youtube.com/watch?v=X8LxFSFeOOc
Motorul D4D este identic cu D4F dar are 1000 cmc.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.