Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Jante Captur
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Captur
BlaueCorsa
As vrea sa cumpar jante de aliaj si sa le pastrez pe cele de otel pentru anvelopele de iarna.

Daca stie cineva, poate sa-mi confirme:

Prindere: 4x100
ET: 35-40?
Latime: 6.5-7 mm

A doua intrebare: ce referinta sunt senzorii de presiune?
Andrei.TUT
Prindere 4x100, eu am jante aliaj pe 16 cu et 30 le poti vedea la bursa, latimea jantelor este de 7.5J(intra fara cea mai mica problema), cauciucurile sunt 205/60-16. Et-ul cu cat e mai mic cu atat janta este iesita mai in exterior. Daca vrei sa vezi cum arata masina cu 7.5J si et 30 cauti anuntu meu la bursa. Daca mai ai intrebari lasi aici si incerc sa te lamuresc.
Sean28
Salut,
Sunt interesat sa cumpar 4 jante pentru Captur sa pun cauciucurile de vara.
As inclina spre second hand pentru ca le iau toate patru la 350-400 lei.
Noi sunt in jur de 250 lei/bucata. Vorbim in ambele cazuri de jante de tabla mai ieftine.
Stiu, lucrul nou e lucru nou, dar e vorba, ca intotdeauna despre ca$$hh smile.gif
Ce sfaturi imi dati? La ce sa ma uit daca iau second? Lovituri / rugina / altele...?
Tx!
Winy
Pentru posesori,pot pune si jante pe 15"4x100 j 6,5? ...la motorizarea de 09tce
pui
Salutări tuturor.
Am și eu o nedumerire: Capturul meu e fabricat în 2015 și l-am cumpărat în iunie 2016. Are jante de oțel pe 16. De unde îmi dai seama dacă are senzori de presiune? Vreau să cumpăr niște jante de aliaj pe 17. Am nevoie de valve cu senzori? Mulțumesc.
tannu
Daca este fabricatie 2015, cu siguranta are senzori de presiune. In cadrul computerului de bord ai o linie ""Learning Tyre Pressure" sau ceva de genul asta.
Daca vrei sa te convingi, dezumfla-i o roata si sa ti se aprinda niste martori portocalii prin bord smile.gif))

Daca ii schimbi jantele, ai 3 optiuni:
-muti senzorii pe jantele noi
-cumperi un set de senzori si ii montezi pe jantele noi
-mergi fara senzori (asta presupune ca din cand in cand ti se vor aprinde 2 martori portocalii in bord si iti va aparea mesajul "Check Tyre Pressure" sau ceva de genul, moment in care tu vei derula computerul de bord pana la linia cu "Learning Tyre Pressure" si vei tine apasat pe buton cateva secunde pentru resetarea citirii - va scrie "Pressure Ref Ongoing" sau ceva de genul si martorii se vor stinge... pana data viitoare).

Eu am renuntat la senzori cand am schimbat jantele.
R19/16v
Ai facut economie 100e... mai bine-ti luai o masina pe care sa-ti permiti sa o intretii.
pui
QUOTE(tannu @ 21 Jul 2016, 12:31)
...

Eu am renuntat la senzori cand am schimbat jantele.
*


Mulțumesc de răspuns.
Totuși cum pot afla ce tip de senzori sunt?
madhorsefuzzy
QUOTE(R19/16v @ 21 Jul 2016, 14:08)
Ai facut economie 100e... mai bine-ti luai o masina pe care sa-ti permiti sa o intretii.
De fiecare data cand citesc remarca asta cu intretinutul legata de senzorii de presiune ma felicit ca masina mea a venit din fabrica fara.

Dar pe bune senzorii aia sunt un rahat si nu pentru ca nu am eu, ci pentru ca din 2015 pe Dacii (deh low cost-ul presupune solutii inteligente si ieftine care mai sunt si practice) au rezolvat TPMS-ul vietii fara senzori efectivi in roata. Dupa ce i-au fortat aia din management sa mai taie din costuri au venit cu o solutie inteligenta. wink.gif
Thaddaus
Adica?Cu ce solutie au venit?
b76bgaarh
Au copiat sistemul de la vag, din păcate.
tannu
QUOTE(R19/16v @ 21 Jul 2016, 13:08)
Ai facut economie 100e... mai bine-ti luai o masina pe care sa-ti permiti sa o intretii.
*



Eu zic sa-ti vezi de intretinutul masinii tale, sa-ti masori vorbele si sa renunti la remarcile astea tip "eu sunt moderator, restul sunt fraieri si le vorbesc cum vreau". Nu mai duce grija intretinerii masinilor mele... doar stii vorba aia cu cainele. Nu ma arata tu pe mine cu degetul ca pe ultimul sarac, ca nu imi tii tu finantele si nu stii ce imi permit si ce nu !

Pentru cultura ta generala, puteam sa mut senzorii pe jantele noi. A fost alegerea mea sa renunt la ei. Oricum, un set, in cazul in care mi se scoala sa pun pe jante, ma costa cca 300 lei, nu 100e.
dancuciureanu
Pe tannu il cunosc de pe alt forum si nu mi-a facut probleme, judeca dupa care scrie si in plus are si cunostinte tehnice.
Senzorii de presiune pentru un sofer adevarat sunt o vrajeala, un ochi format vede si un runflat. Pentru femei sunt bune ca ele de regula sunt atehnice, ca mai sunt si 'barbati' efectiv imbecili e alta treaba.
Acum la subiect, vreau sa recomand unei rude jante de iarna, specific clar femeie si iarna nu-i ca vara.
Tabla http://www.vadrexim.ro/jante-tabla-16-rena...r-kfz-2152.html
Sau aliaj cu inca 400lei in plus http://www.vadrexim.ro/jante-aliaj-16-daci...r-enzo-258.html
R19/16v
Ca sa vezi tre' sa te uiti.
Vezi tu juma' de bar?
Il simti pana sa faca poc in drum spre mare?
cj98czh
QUOTE(dancuciureanu @ 22 Jul 2016, 09:40)
Senzorii de presiune pentru un sofer adevarat sunt o vrajeala, un ochi format vede si un runflat.
*



Sunt o vrajeala atunci cand nu ii ai, cand ii ai sunt chiar utili ... mai ales daca masina nu are din fabrica roata de rezerva ..

Mai era unul pe aici care zicea ca ABS-ul este un moft si ca il simuleaza din pedala ...
dancuciureanu
1. Normal ca ma uit, daca mai am patru roti, presiune ochiometrica ok...
2. Vad 0,5 bar si la runflat
3. Il simt daca se dezumfla de pe orice scaun al masinii, daca am dubii am CB si rog un coleg. Doar in BG am apelat la laptop, intrat pe calculator ABS si viteza era la fel pe cele patru roti, drumul era facut aiurea.
cj98czh
QUOTE(dancuciureanu @ 22 Jul 2016, 10:45)
1. Normal ca ma uit, daca mai am patru roti, presiune ochiometrica ok... 
2. Vad 0,5 bar si la runflat
3. Il simt daca se dezumfla de pe orice scaun al masinii, daca am dubii am CB si rog un coleg. Doar in BG am apelat la laptop, intrat pe calculator ABS si viteza era la fel pe cele patru roti, drumul era facut aiurea.
*




1) Eu o prefer pe aia masurata, ochiul insala ..
2) Eu asta nu cred smile.gif , te invit sa "vezi" 0.5 bari la 245X45X18
3) Trebuie sa recunosc ca metoda ta te face sa scutesti timp, daca aveai senzori iti bapaia in caz de problema sau trebuia sa apesi un buton ca sa vezi instant ce presiune ai pe fiecare roata ... dar cum procedezi tu este mult mai simplu si eficace ..
Thaddaus
Senzorii sunt foarte buni. Am plecat inspre Cluj din BUcuresti intr-o vineri dupa amiaza si m-am oprit prin Auchan Militari sa mai cumpar cate ceva.La plecare pana sa ies pe Iuliu Maniu sa fac dreapta, mi-a aparut in bord PUNCTURE si un led portocaliu aprins..am tras pe dreapta nu se vedea nimic la nici o roata.Am fost totusi la o vulcanizare din apropiere si am gasit un surub infipt in roata dreapta spate.Daca nu aveam senzorii imi dadeam probabil seama pe autostrada, ma opream si puneam roata de rezerva pe ploaie/intuneric(apoi cautam un service sa imi repare roata si sa o puna din nou).Asa ca eu personal consider ca nu sunt un ""moft"".

p.s.Unii, care nu suntem ""soferi adevarati"" avem ochiul format pentru altceva(gen bug-uri in cod), nu pentru diferente de 0.5 bari.
tannu
Hai sa ne intelegem...

Problema nu era utilitatea senzorilor de presiune in roti, ci faptul ca eu sunt un sarantoc pentru ca n-am. Fiecare sa isi vada de dotarile si optiunile lui. N-am vrut proiectoare, nu mi-am luat. Am vrut roata de rezerva si nu kit de reparatie, mi-am luat roata de rezerva. Nu m-a interesat sa mut senzorii de presiune pe jantele de aliaj, nu i-am mutat. S.a.m.d... Este fix alegerea mea si nu intereseaza pe nimeni, moderator, senator, presedinte sau lucrator la salubritate, de ce nu i-am vrut sau daca mi-i permit.

R19/16v - daca mi-am permis ani de zile sa bag benzina si sa intretin un 2.5 V6 si sa merg cu el prin Bucuresti, zi de zi, iar pe langa asta imi permit si in momentul asta sa intretin 4 masini, fii sigur ca mi-as permite sa imi cumpar un set de senzori de presiune in roti (nu ca nu i-as fi putut muta pe cei originali, repet).

Utilitate au, n-a zis nimeni ca nu ar avea, dar o problema de viata si de moarte NU sunt. Daca pana in 2015 s-a putut trai fara, se va putea trai si de acum inainte.
Mai periculos e sa ai Media Nav pe masina, decat sa n-ai senzori de presiune in roti, asta ca raspuns anticipat pentru cei care ar da-o in scenarii dramatice cu roti dezumflate si accidente catastrofale...
Si mai periculos este sa nu folosesti dotarile clasice ale masinii sau sa le folosesti eronat. Sa nu semnalizezi, sa mergi cu pozitiile si proiectoarele aprinse, indiferent ca e zi/noapte/ceata, sa mergi noaptea pe sosele cu faza lunga permanent aprinsa si multe altele. Sau sa fii vatman si sa mergi pe intuneric cu luminile stinse... am vazut ca inca se mai practica. E prea puternic becul ? Ok, schimba-l cu unul mai slab, dar nu il stinge de tot !

Si un sfat pentru posesorii de senzori: Ai senzori de presiune ? Ai anvelope de vara si de iarna ? Ok, atunci iti cam trebuie 2 randuri de jante si senzori pentru ambele. De ce ? Pentru ca s-ar putea sa ai surprize la dejantare si sa vezi cum unii senzori nu vor mai functiona si va trebui sa ii schimbi.

Daca societatea incearca sa ne faca cat mai dependenti de diverse lucruri (nu numai in domeniul auto, ci in orice domeniu), motiv pentru care majoritatea oamenilor au devenit dominati de comoditate si/sau de isterie (si culmea e ca unii nici macar nu realizeaza inca), atunci n-avem ce sa facem. Asta e mersul. Avem senzori de presiune in roti, avem senzori de parcare, avem alarme care suna de nebune si proprietarii nici macar la geam nu apar, avem masini care se parcheaza singure (mai nou, care se conduc singure, in timp ce noi citim o carte), comandam online, facem petitii online, vrem sala de fitness la parterul blocului, sa nu mergem prea mult pe jos pana la ea, vrem sa alergam in parcul care se afla la 1-2 km departare de casa, dar ne ducem cu masina pana acolo, etc. si pe urma venim si ne plangem ca angajatului de la vulcanizare ii e lene sa stranga prezoanele cu coarba si ne rupe prezoanele cu pistolul pneumatic. Pai si lui ii e lene. Si el e dependent de asa-zisul progres tehnologic.
Iar unii joaca Pokemon Go smile.gif)
koldun
Un calculator interesant pentru jante
koldun
Am luat un set de jante secăndcanoi și set de senzori. Jantele, cu mici rectificări vor fi ok. Problema e ca tipii de la service spun ca senzorii nu prea ar sta lipiți de janta asa cum trebuie. Eu nu stiu nimic despre lucrul asta. Cineva are vreo informație si ma poate ajuta? Cum ar trebui sa stea senzorii in janta? Lipiți sau nu? Senzorii sunt ca in foto.
Merci.
koldun
Până la urmă s-au potrivit fără bătaie de cap. Mult zgomot pentru nimic.
koldun
Apropo de senzori si cum stau ei in janta:

https://youtu.be/Maunq29ow2U
BlaueCorsa
Ar fi vreo problema cu jante Renault Passion 16' (latime 6.5, 4x100, offset 44)?
dmp2017
Salut,

Imi puteti spune daca jantele de aliaj pe 16 cu ET 44 sunt ok ?

Jantele actuale sunt pe 17 si au ET 40.

Ambele ar fi 6,5 J cu 4 x 100.

Multumesc
koldun
Vezi postul #21
BlaueCorsa
ET44 este suportat doar la Clio IV (jantele Passion), vezi ca specifica si in cartea tehnica doar ET40.
dmp2017
Am vazut postul #21. Dupa ce am completat valorile, unul dintre commenturi spune ca acei 4 mm diferenta la ET reprezinta o valoarea acceptabila pentru majoritatea masinilor.

Multumesc pentru raspunsuri !
Antonyo
Colegii, care imi recomanda si mie un serivce bun si atent la jante? Am de echilibrat rotile... le Renault meridian am fost de doua ori si degeaba, imi vibreaza volanul la 90-100 km/h. Nu stiu ce aparat au baietii acolo ca lor si fara roata pusa pe aparat, cu aparatul invartinduse in gol...tot la dadea ca trebuie sa puna plumbi smile.gif) si pe rotile mele ba la dadea un gramaj, ba altul, in functie de fiecare test smile.gif). Prima oara au zis ca e un cauciuc nu stiu cum, le-a luat pe cele de pe fata, le-a pus pe spate cu tot cu jante, le echilibrat (asta dupa ce a facut un test de 3-4 ori pe fiecare roata) degeaba. Eu am jantele acelea diamantate cu negru si d-asta ma intereseaza sa fie un service unde sa fie si putin atenti la cum desfac prezoanele si etc.
Ridermann
Eu jante si cauciucuri in general cumpar si montez pa Vadrexim pe Luica, la anvelope au preturile cele mai bune din tot ce gasesc pe net. La montaj am apteciat ca au strans cu dinamometrica. Pe Fundeni la un LandRover au strans cu pistolu pana au rupt prezonul... Nu va spun cata chinuiala apoi ca pt un surub a trebuit demontat disc si toate cele si 2 mil doar prezonul de schimb. Deci atentie la strans mereu.
Tot pe Magurele intersectia cu Brancoveanu langa Meridian am facut schimb vara iarna, doar schimb, jante am separate, la fel au strans cu dinamometrica si cand am ajuns mi-au dat bon de ordine nu haos ca la altii de se baga in fata.
BlaueCorsa
Acum doi ani am rezolvat undeva in Bd. Metalurgiei, peste drum de Carrefour.
tannu
In mod normal si profesionist, puterea pistolului este reglata pentru a strange prezoanele cam cat le-ai putea strange cu coarba, fara sa pui forta in coarba. Ideea e sa economiseasca timp la desfacere/infiletare. La montare, dupa apropierea lor cu pistolul, finalul se face cu coarba sau cheia dinamometrica. Sub nici o forma nu exista posibilitatea de a se rupe prezoanele cu pistolul.

In mod real, multe putori ordinare maresc puterea pistolului si strang prezoanele doar cu pistolul, de lene. In cazurile astea apare posibilitatea ruperii prezoanelor.

Din fericire, pana acum nu am avut surprize neplacute, dar de multe ori am intrat in certuri cu diversi angajati pe la vulcanizari, pe teme din astea. Strans prezoane doar cu pistolul, strans prezoane in cerc si nu in X, strans prezoane doar cu roata in aer, etc. Am fixurile mele, recunosc, dar pana la urma vorbim de siguranta mea, asa cum stiu si imi asum eu.
addrianno21
Salut baieti,

Pe Capturul meu 0.9 TCE din cate stiu sunt montate jante cu dimensiunile 6.5Jx16 ET40, 4x100.
Intreb pe cei in cunostinta de cauza. Se pot monta jante 7Jx16 ET38, 4x100?
Si a doua intrebare: pot comenta ceva cei de la reprezentanta Renault avand in vedere ca masina este in garantie? Cumparata in luna august.
Tseco
Salutare.Am un Captur 0.9tce din 2019,azi am schimbat cauciucurile de vara si dupa vreo 5-6 km. am observat ca discurile de frana sunt foarte fierbinti.senzorii de presiune nu au afisat nici un mesaj, desi ar fi trebuit.Dimensiunile jantelor cu care am cumparat masina sunt 4x100,j6.5,et40 iar cele cu cauciucuri de iarna 4x100,j6,et40.
Desi sunt convins ca mica diferenta dintre cele doua seturi de jante nu poate cauza incalzieea discurile va intreb si pe voi.Multumesc.
mihaigab
https://www.wheel-size.com/calc/?wheel1=205...scl=50mm&sr=0mm

Distanța dintre jante și discuri este aceeași. N-ar trebui să fie probleme. Poate design-ul jenții.

Le. Setează tu dimensiunile. Eu nu reușesc să pun link-ul cu cele corecte.
Tseco
Revin cu informații.Am pus jantele cu care am cumparat masina si discurile se incalzesc la fel.Am facut o vizita la reprezentanta iar cei de acolo m-iau propus sa testam o masina de la ei,dupa 1km.discurile erau la fel de calde ca si pe masina mea.Am vorbit cu un alt posesor de Captur sidiscurile lui sunt la fel de calde.Prin urmare.......nu stiu ce sa spun.
127.0.0.1
Ce inseamna “se incalzesc”? Cate grade diferenta pe ce distanta/timp de condus?
Tseco
Dupa aproximativ 2 km. nu poti sa le atingi.
127.0.0.1
Si la al meu se incalzesc discurile in 1-2 km, de la rece, suficient cat sa nu poti tine mana pe ele mai multa vreme, doar sa le atingi putin. Dar apoi nu se mai incalzesc mai mult, daca merg normal. Si nici nu miroase a incins, nici vara.

Eu am schimbat un set de placute la ~20.000 de km, "avantajul" franelor cu tambur pe spate si al cutiei automate.
Tseco
Exact la fel.Dupa 50km.temperatura relativ constanta si nu se simte miros.Probabil asa trebuie sa fie.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.