Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Das Silber eMȚeFau...
Reno.ro - Forum Renault Romania > Alte discutii > Jurnal de Bord
Pages: 1, 2, 3, 4
vis-a-vis
Nu am mai avut timp, chef, rabdare pentru jurnale si chiar daca am abandonat practic negresa intr-un garaj, am mai hingherit de atunci cateva vehicule.
Practic am dat motociclismul pe ciclism o perioada buna, pentru ca n-as fi putut in diferite locuri uitate de lume altfel.
Sfarsitul lui 2013 m-a prins la o firma de mobila. Neseriozitatea tipica patronilor romani m-a facut sa-mi dau demisia. Un prieten inginer constructor, era plecat de vreo 3 luni in Germania. Hai ma, nu vii si tu? Ce dracu' sa caut eu pe santier? Pai nu e tocmai santier, se lucreaza in hala si se fac prefabricate. Tu esti bun la tamplarie, deci numai bine.
Nu m-a incantat ideea in prima faza, poate si pentru ca nu iesisem din tara pana atunci, exceptand o bere la Ruse. Mai mult de curiozitate si pentru ca oricum n-aveam ce face altceva in perioada aia, am zis sa vad si eu cum e occidentul...
Ziua de 4 ianuarie 2014 m-a prins pe drum... practic am plecat de ziua mea in tarile "calde". Bai, nene... si-o ploaie! Aveam sa aflu mai incolo ca asta e starea fireasca a vremii in Germania.
Am ajuns pe autostrazile lor... Roi de masini. Nu pot sa zic ca asfaltul e tipla, dar structura si partea de intrari-iesiri e gandita nemaipomenit. Nemtii merg tare, semnalizeaza si se baga imediat, dar nu te claxoneaza nimeni, nu-ti da flash... etc..
Am tinut neaparat sa-mi iau si bicicleta. E frumos, dar in zona unde muncesc, ca sa vii de la magazin cu rucsacul in spate plin pe dealurile astea, mai ales cand ploua rece, e criminal. Asa ca ma rodea sa-mi iau o masina.
Fara masina in Germania esti mort. Exista transport in comun, dar te cam rupe la buzunar. Aici transport in comun inseamna trenuri si autobuze. Cam prin fiecare satuc trece trenul.
Dupa vreun an, adica la inceutul acestui an, prietenul meu, inginerul, s-a hotarat sa se intoarca acasa. Practic singura masina pe care o aveam la dispozitie era Loganul lui.
Cauta repede pe mobile.de un mijloc de transport. Ma bantuia gandul sa iau un Lupo 3L de prin 2000. Voiam economie. Prea scumpe unele in stare buna si mici. La 1m 80 si peste suta de kile, cred ca as fi stat ca ursul in cuibar...
Ce sa fie, ce sa fie? Ia, uite... Peugeotul 1.4 HDI se lauda avand consumuri mici. Exista si 206 combi. Buuun! Si asa am ajuns in curtea unui nene sa vad un 206 negru cu sistem audio JBL din fabrica...
Mi-a placut cum merge si am venit peste 2 zile sa-l iau. Aici e simplu. Dai banul omului, primesti brieful mare si cel mic (cartea masinii si talonul) te duci la inmatricularile din zona si-ti faci talon si numere. Nu dureaza mai mult de jumatate de ora. Daca vrei s-o duci acasa, iti trebuiesc numere rosii pe-o luna. Aici trebuie sa ai asigurare si platesti niscaiva impozit.
[attachmentid=1628014797]
Constient ca nicio masina SH nu e perfecta, incep sa-i descopar bubele. Cea mai deranjanta vine din compartimentul motor. Iese fum de undeva si intra in habitaclu. Era februarie si n-aveam chef de desfacut, asa ca m-a prins vara. Buba era la injectoare. Saibele de etansare erau impuscate. Un set costa 4 euro fara ceva, dar ca sa ajung la ele am desfacut jumatate de motor.
[attachmentid=1628014799] [attachmentid=1628014798] [attachmentid=1628014800]

Dupa niste peripetii cu firma de asigurare, care nu mi-a trimis plata in timp util, ci doar penalizari, m-am trezit cu un sectorist la usa. N-am stiut ca aici trebuie sa ai asigurare tot timpul. A doua zi aveam masina radiata, chiar daca o tineam in garaj cu motorul desfacut.
Taxele mari si evenimentul asta m-au facut sa ma hotarasc s-o-nscriu in tara. Am pus-o la punct, am trecut de TÜV (ITP-ul) lor si am plecat catre casa. Masina e in toate mintile, am trecut usor de RAR iar pentru restul de acte s-a ocupat o firma. Toata smecheria m-a dus la vreo 400 de euro. Numai asigurarea aici e vreo 500 de an.
Treaba e ca masinuta e mica si motorul cam puturos pentru autostrazile de aici. Am hotarat sa ramana a nevestei si Loganul 1.6 mpi al ei sa ajunga la tata...

Asa ca am luat-o de la capat. De la Audi Allroad, un microbuz, chiar un Subaru WRX din Italia, am ajuns sa iau un MCV cam chel si putin lovit.

[attachmentid=1628014801] [attachmentid=1628014802] [attachmentid=1628014803] [attachmentid=1628014804] [attachmentid=1628014805] [attachmentid=1628014806]

Afectate sunt toate radiatoarele, traversa fata si farul dreapta...
Asa ca m-am apucat de dezmembrat.

[attachmentid=1628014808] [attachmentid=1628014809] [attachmentid=1628014810]

Am dat 2500, puteam sa mai negociez. Am scapat totusi de inmatricularea provizorie si am adus-o aici cu numerele vechiului proprietar. Am scapat de platit inca o suta de euro. Mi-a tatait putin curu' pentru ca nu mi-a dat si talonul, doar cartea. Mi l-a trimis dupa vreo saptamana totusi prin posta. In cei 170 de kilometri de drum mi-am facut o parere. Cei 85 de cai ai MCV-ului trag mai bine decat cei 88 teoretici ajunsi atatia prin chiptuning ai Peugeotului. E loc si de mai bine, se ajunge la 111 cai si 250 nm.

Fiind cheala, m-am gandit la o ghidusie. Dar nu stiu ce implica si daca se poate. Ce merge luat de pe Logan 1.6 MPi Ambition 2005 si pus pe Ambiance DCi 2009.
vis-a-vis
Azi masina a trecut prin cea mai jalnica stare a ei, tot botul a disparut...

[attachmentid=1628014861]


Apoi a inceput sa capete din nou forma multumita unui coleg de bicicleala. Multumesc!

[attachmentid=1628014863]

Ma roade o chestie. Masina are 5 locuri si as vrea sa-i pun si al 3-lea rand de scaune. Stiu ca are toate gaurile si prinderile pentru bancheta si centuri. Am vreo sansa ca la RAR sa imi treaca 7 locuri in cartea de identitate. Exista vreo rutina care trebuie urmata?
Daca e nasoala procedura in Romania, as incerca asta in Germania. Se pare ca astia nu sunt asa de incuiati...
C a t a l i n
In sfarsit ceva interesant de citit. rolleyes.gif
vis-a-vis
Interesant cred ca ar fi daca mi-as face mie un jurnal de bord 04.gif
De la bicicleta, camionete, dube... pana la stivuitoare, utilaje 4x4 cu transmisie hidrostatica, macarale turn si pod rulant... Ar fi cate ceva de povestit cu ce-am mai "ghidonat" in ultimii doi ani...
Muttley
Ce sa faci cu 7 locuri? O.o

PS: am mers in MCV cu 7 locuri, alea 2 din spate-s comode, nimic de zic. DAR... Ai usile portbagajului la un lat de palma in spate. Nu poti sa nu te-ntrebi ce se-ntampla daca ala cu masina din urma a primit un sms urgent...
vis-a-vis
Pentru cazuri speciale... Chiar am avut nevoie de 7 locuri uneori. E bine cand se-mparte pretul carburantului la 7 biggrin.gif
l@u
Scotianule!
dr_mKe
Intre 60 - 140 se tine de Prestiju 16v.
Solon
Daca te prind aia prin Jermania ca transporti persoane cu asa ceva, clandestin, nu cred ca o scoti la capat ca in romania.
vis-a-vis
Probabil n-ai citit bine...
St
QUOTE(vis-a-vis @ 22 Nov 2015, 13:29)
un Subaru WRX din Italia


Te-ai miscat greu si l-ai ratat excl.gif
marian-j
QUOTE(C a t a l i n @ 23 Nov 2015, 19:56)
In sfarsit ceva interesant de citit. rolleyes.gif
*


Și io mi-s tare curios de subiect. smile.gif
Muttley
Ce vrei sa iei de pe mpi?
Clima ai deja, si oricum, nu merge nimic mutat. Servo ai, din nou, nu se potriveste nimic. Altceva?
b76bgaarh
Geamurile și oglinzile eletrice?
C a t a l i n
Ralantiu', rev matcheru' si aerisitoru', ca sa nu devina patetic si acest jurnal.
aphophis
in tara tedeiiiiiului fratie cred ca esti singurul roman care-si ia logan tongue.gif

Sa-l stapanesti sanatos
R19/16v
Tara tedeiului e romanica...
Saint666
Din ce stiu eu, MCV-ul de 7 locuri are diferit fata de cel cu 5 locuri etrierii si discurile de frana, arcurile pe spate (posibil si amortizoarele, dar nu sunt sigur).
De asemenea, al 3-lea rand de geamuri se deschide si.... mai are o plafoniera biggrin.gif
N-am idee daca si cei care iti schimba in carte din 5 in 7 locuri stiu/se uita la asa ceva.
espacern
Modificarea din 5 in 7 locuri este mult mai complexa....decat pare mai ales in Germany!
argon
QUOTE(aphophis @ 24 Nov 2015, 04:08)
in tara tedeiiiiiului fratie cred ca esti singurul roman care-si ia logan tongue.gif

Sa-l stapanesti sanatos
*



Adevaru e ca cu 2500 de euro iti iei un tdi din 2009 de nu-l poti duce...poate ajunge chiar de dooo..
Muttley
QUOTE(C a t a l i n @ 24 Nov 2015, 03:11)
Ralantiu', rev matcheru' si aerisitoru', ca sa nu devina patetic si acest jurnal.
*


Da-mi PM cu ce te doare te rog.
vis-a-vis
QUOTE(St @ 23 Nov 2015, 21:37)
Te-ai miscat greu si l-ai ratat  excl.gif
*


M-am miscat chiar cu talent. L-am invaluit prin doua parti. Un coleg de aici care stie si italiana il lua pe o parte si niste cunostinte care se ocupa cu adus de motorete din Italia in Romania pe alta parte. Masina e si acum la vanzare cu 2000. Nu specifica in anunt ca are si instalatie GPL pe ea. Mai vrea si p-aia 700. Pretul fiind fara. Pai si daca dadea jos instalatia, ce ar mai fi ramas de masina? Si asa arata ca o epava.
[attachmentid=1628014943] [attachmentid=1628014944] [attachmentid=1628014945] [attachmentid=1628014946] [attachmentid=1628014947] [attachmentid=1628014948] [attachmentid=1628014949] [attachmentid=1628014950] [attachmentid=1628014951] [attachmentid=1628014952] [attachmentid=1628014953]

Pozele sunt facute de cunostinta din Italia, nu apar bubele in anunt. Mai dadea o eroare la motor, avea ambreiajul sau rulmentul de presiune varza... Radiatul si numerele provizorii sunt proceduri complicate si costisitoare. Transportul, comisioanele si numere rosii de Romania m-ar fi costat inca 1000 de euro. Eu aveam nevoie de o masina functionala, pe care sa ma bazez 2000 de kilometri. Toate astea m-au facut sa zic pas, chiar daca 80% as fi vrut s-o iau chiar in conditiile astea. Masina carpita pe toate partile si revopsita parca nu mai e masina... Mai ales ca la Subaru problema ruginii e des intalnita.

QUOTE(Muttley @ 23 Nov 2015, 21:57)
Ce vrei sa iei de pe mpi?
Clima ai deja, si oricum, nu merge nimic mutat. Servo ai, din nou, nu se potriveste nimic. Altceva?
*

Computerul de bord, geamurile electrice si ce mai se poate pe partea de electrica si electronica.


QUOTE(aphophis @ 24 Nov 2015, 03:08)
in tara tedeiiiiiului fratie cred ca esti singurul roman care-si ia logan tongue.gif

Sa-l stapanesti sanatos
*

Multumesc!
Cum zice si Argon, nu prea te lipesti de o nemtoaica-n toate mintile la banii astia. Abia dupa 4000 de euro. Si la banii aia gasesti pana-n 2002 si kilometri multi. Nu merita.
Mi-am dorit mereu un MCV si a fost totusi a doua optiune, in urma unui Renault Master cu 9 locuri cu 84000 de kilometri, dar din 2000 si 80 de cai.
[attachmentid=1628014954] [attachmentid=1628014955] [attachmentid=1628014956] [attachmentid=1628014957] [attachmentid=1628014958]


QUOTE(R19/16v @ 24 Nov 2015, 07:04)
Tara tedeiului e romanica...
*

Am umblat pe la multe autohausuri. Sunt povesti cum ca toate TDi-urile vechi sunt luate de romani si duse acasa. Nici nu mai apuca sa iasa la vanzare. Poate si de aici preturile mari si oferta mica.
Aici motorina e undeva la 1 euro si ceva litrul, benzina 1.3-1.4... La puterea lor de cumparare mi se pare chiar ieftin. Avand in vedere ca un diesel consuma mai putin, are cuplu mai bun si se preteaza mai bine la drum lung, e clar ca e plin de breakuri cu motoare diesel. Nemtii sunt foarte pragmatici, nu dau bani pe ceva de care nu ar avea nevoie. Oriunde ti se da rest la ultimul cent. Ei zic ca cine nu respecta centul, nu merita euro-ul.


QUOTE(Saint666 @ 24 Nov 2015, 09:16)
Din ce stiu eu, MCV-ul de 7 locuri are diferit fata de cel cu 5 locuri etrierii si discurile de frana, arcurile pe spate (posibil si amortizoarele, dar nu sunt sigur).
De asemenea, al 3-lea rand de geamuri se deschide si.... mai are o plafoniera biggrin.gif
N-am idee daca si cei care iti schimba in carte din 5 in 7 locuri stiu/se uita la asa ceva.
*

Cred ca doar la prinderile scaunelor si centurilor se vor uita. Restul nu cred ca e neaparat necesar, dar e clar ca nu-s degeaba.


QUOTE(espacern @ 24 Nov 2015, 09:28)
Modificarea din 5 in 7 locuri este mult mai complexa....decat pare mai ales in Germany!
*

Stii ceva concret in sensul asta?
kum
Ma n-auzi, sa stii ca prin Italia alea nu sunt probleme (ma refer la micile lovituri de pe bara fata/spate sau de pe lateral). La cum se parcheaza pe acolo, nu prea vezi multe masini sa n-aiba semne.
La fel si cu GPL-ul... Nu numai nemtii sunt aia pragmatici. Si italienii fac parte din aceasta categorie. Daca se poate sa mergi mai ieftin, de ce nu? Doar la romanu' parvenit ii pute gepeleu'...
De celelalte defecte nu ma pronunt, ca nu-s mecanic.
vis-a-vis
Pai si eu as fi pus GPL pe el, ca e tare insetat. Dar nu stiu cat de bine a fost facuta lucrarea si instalatia era una ieftina.
Stiu ca in Italia e la ordinea zile sa lovesti masina, dar eu nu mai am rabdare sa repar. Comparand cu ce fel arata o masina dupa 10-15 ani la nemti, chiar iti dai seama ca italienii si alte natii, inclusiv romanii, chiar isi bat joc de masini.
dr_mKe
Decât unii sleep.gif sleep.gif sleep.gif
b76bgaarh
Corect, restul își bat joc de ușile de la garaj.
argon
QUOTE(vis-a-vis @ 24 Nov 2015, 14:58)
chiar iti dai seama ca italienii si alte natii, inclusiv romanii, chiar isi bat joc de masini.
*



Nu-si bat joc, ci li se rupe, e cu totul altceva, le place viata, femeile, samd, nu venereaza un fier neinsufletit si nu fac depresie cand o gasesc zgariata la mol.
dr_mKe
Noroc are Bufnițoiu' că nu merg la mol.

Booon, până la urmă, ce auspuff îi pui ?
vis-a-vis
Akrapovič, evident!
vis-a-vis
Intre timp am vopsit traversa si lonjeroanele in dreptul sudurilor. Aveam de gand s-o prind in suruburi, dar la insistentele stiu eu cui, o voi suda pana la urma... N-am gasit unde s-o sudez in puncte, voi folosi MIG/MAG.
Am reincarcat sistemul de racire cu antigel+apa distilata. Are cineva idee daca la 1.5 dci trebuia antigel albastru?
Amdat si un pic cu aspiratorul in ea, pe sub mocheta. M-am asezat pe bancheta din spate. Mi s-a parut locul cam mic. Chiar mai mic decat in sedan. Probabil ca e gandita asa pentru cele trei randuri de scaune. Dar daca omul a ales varianta 5 locuri... nu ar fi fost mai bine sa mute bancheta mai in spate?
Fagurele ala din bara fata, fanta de aer din dreptul intercoolerului... se gaseste separat? S-a facut cam vraiste.
As fi vrut sa-mi schimb singur uleiul, mi-am luat 5 litri de Liqoui Moly 5w 40 ai filtru Mann, dar nu am cheie de buson si filtrul pare cam inaccesibil pentru scule normale. Cred ca il schimb la un turc care are un servis in "satul" vecin.
2012
Are Dacia fagure in bara?
espacern
QUOTE(vis-a-vis @ 30 Nov 2015, 19:40)
Are cineva idee daca la 1.5 dci trebuia antigel albastru?

Trebuia antigel tip D care se identifica dupa culoarea verde.
argon
Unele chestii sunt obligatorii prin lege in alte tari, deci poate sa aiba chestii ce a noastre nu le au... deh ' facuta pentru export'.

La antigel poti sa-i pui orice, atata timp cat il schimbi pe tot si nu le amesteci. Producatorul zice o denumire pompoasa...(vezi mai sus) .. am la lucru un MCV dci si de cel putin 6 ani merge cu G12(by vw) fara greturi.
cj98czh
Tu argoane pune cve vrei in ale tale dar nu mai fa recomandari aiuerea .. sau macar citeste care este difernta intre cele 2 ...

la renault treuie type D ca si tip de antigel .. producatorul nu este asa important .

asta cu G12 by vw ... este tare .. si ala este un tip de antigel ... smile.gif dar ce sa ceri smile.gif
vis-a-vis
Cand am zis fagure m-am referit la grila din plastic cu gauri hexagonale... n-are nici urma de fagure de impact 04.gif
argon
QUOTE(cj98czh @ 30 Nov 2015, 21:02)


la renault treuie type D ca si tip de antigel ..
*



Mai studiaza ca ti-a spalat reno creierii, acu ai schimbat marca, ar fi cazul sa te mai destepti. Pe piata sunt 2 tipuri de antigel, G11 si G12, tip D e o inventie by renault, si se incadreaza la G11, dar merge si G12 fara probleme, testat, nu propaganda by internet.
espacern
QUOTE(argon @ 30 Nov 2015, 21:23)
  Pe piata sunt 2 tipuri de antigel, G11 si G12, tip D e o inventie by renault, si se incadreaza la G11, dar merge si G12 fara probleme, testat,

Care este logica sa "testezi" daca "merge" cu alt tip de antigel daca fabricantul recomanda un anumit tip.......esti ca aia de baga ulei in loc de combustibil?
Dreamer
Argon, ce spui tu nu are logica, G12 dauneaza motoarelor Renault, aspect confirmat de mecanic de la service auto.
De ce nu bagi Diesel in loc de benzina sau invers ... doar producatorul recomanda un anumit tip de combustibil ...
vis-a-vis
Sa inteleg ca cel rosu era mai potrivit? Nu stiu unde gasesc aici specific pentru Renault...
espacern
QUOTE(vis-a-vis @ 1 Dec 2015, 10:10)
Sa inteleg ca cel rosu era mai potrivit?

QUOTE
culoarea verde

Ai inteles pefect....invers!
mars
Verde d'ala radioactiv wink.gif.
vis-a-vis
QUOTE(espacern @ 1 Dec 2015, 10:19)
Ai inteles pefect....invers!
*


Am de ales între roșu și albstru... verdele fiind unul dintre cele două fără doar și poate. Adică albastru = G11 (motoare până în anul 2000) și roșu = G12. Verdele ăla e un G12 rebranduit, multe dacii având din fabrică antigel roșu în borcan. Neavând verde, e bine să pun roșu? Dacă nu, de ce? Argumentat vă rog.
espacern
QUOTE(vis-a-vis @ 1 Dec 2015, 12:13)
Verdele ăla e un G12 rebranduit, multe dacii având din fabrică antigel roșu în borcan. Neavând verde, e bine să pun roșu? Dacă nu, de ce?

Pune ce culoare vrei....tip D sa fie pentru ca asta recomanda Renault.
Vrei argumente....intreaba-l pe Renault de ce recomanda asta pentru motoarele 1.5 DCI!
YRX
Nu culoare este importanta, exista tip D si rosu.
De altfel am vazut ca antigelul care respecta norma Renault tip D respecta si Vw G12, vezi Total Glacelf auto supra, Texaco Havoline. Deci s-ar putea sa fie acelasi lucru.
Ca sa fii linistit cauta unul care sa fie certificat Renault tip D, e imposibil sa nu gasesti unul.
espacern
QUOTE(YRX @ 1 Dec 2015, 14:31)
De altfel am vazut ca antigelul care respecta norma Renault tip D respecta si Vw G12, vezi Total Glacelf auto supra, Texaco Havoline. Deci s-ar putea sa fie acelasi lucru.

Esti in eroare cu norma Renault de la Total Glacelf./Texaco...se specifica norma care se aplica la camioane Renault nu e pentru autoturisme.
C a t a l i n
Ia un tub de vitamine efervescente, cu aroma de portocale, si varsa-l in rezervor.
YRX
Da bun, sa specific atunci toata polologhia de norma Renault 41-01-001/--S Type D. Daca era doar pentru camioane specifica Renault Trucks, care de altfel foloseste aceeasi aprobare.
Conform specificatiilor lui Motul asta este acelasi lucru cu Vw TL-774 D, F (adica G12 si G12+), dupa Lukoil asta asemenea
Deci tip D al lui Renault este un antigel OAT si acelasi lucru cu G12/G12+ biggrin.gif
vis-a-vis
Ca să fie toată lumea împăcată, am luat asta:
Muttley
Vezi sa nu curga daca-l tii asa.
mars
QUOTE(YRX @ 1 Dec 2015, 16:33)
este acelasi lucru cu Vw TL-774 D, F (adica G12 si G12+)
*



VW minte, ala e suc de portocale.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.