Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Reinitializare clapeta acceleratie laguna 2
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Gama Renault Laguna > Laguna II
miezu85
Va salut, am nevoie de ajutor, și anume as vrea sa fac o reinitializare corp clapeta laguna 2 benzina
Mașină îmi face probleme și anume relantiul o ia razna la semafor, am curățat clapeta, face la fel,am luat alta clapeta tot la fel face, nici o schimbare
Poate o rezolv cu o reinitializare clapeta
Sunt din București, sunt bun de plata dacă ma ajuta cineva cu un tester
Aștept opinii,și răspunsuri
victor cristian
Reinitializarea,nu se face neaparat cu tester,eu am gasit tot aici pe forum metoda,dupa inlocuirebagi cardul pana la capat si astepti 30 de sec,il scoti,il reintroduci30 de sec si mai faci inca o data chestia asta.Dupa pornire va ma face putine figuri dar mergi cateva minute cu masina si isi revine.Ti se aprind si ceva martori in bord o data cu ptoblema relantiului?
miezu85
Nu se aprinde nici un martor dar ma dispera, plus ca a crescut consumul
victor cristian
La mine se aprindeau vreo trei-patru becuri,esp,abs,serv si parca spirala .Fara o diagnoza e cam greu
audiofilu'
Azi am mai mesterit la masina, schimbat filtrul de aer si rezolvata (sper definitiv) o pierdere de la flansa turbinei catre intercooler, se crapase putin pe exterior tubulatura.
Din una in alta (m-a ajutat cineva) mi-am exprimat dorinta de a curata si clapeta insa ma lovesc de o problema: trebuie sau nu sa fie reinitializata clapeta si daca da, musai cu tester?
Unii spun ca merge si asa, altii ca nu. Ba se poate fara sa faci nimic ba trebuie facut ceva (scoti cardul, bateria, pornesti, draci-laci).
Cand sunt prea multe opinii divergente am o rezerva.

Pana la urma, daca o curat, dupa aceea trebuie CLIP sau nu? Ce metode de reinitializare ar fi? Mi-e sa nu o stric mai rau...
andru1973
nu știu ce motor ai ,dar la mine e m9r 742 (launa 3)eu am dat jos tot ansamblul clapeta ,egr si răcitor egr le-am curățat ,(nu erau murdare cum este la grupul vag)montat după spălare si curățare si fara probleme am si can-clip si reno link ddt4all Delphi ,nu a trebuit sa fac nimic. Am pus doar ce vezi sunt mai multe fotografii si trebuie reduse sunt prea mari ca sa le urc

10 Jun 2021, 10:18:
scuze ,acum văzusem in poza de profil 2.0 T benzina, nu trebuie sa faci nimic
audiofilu'
Cred ca intr-adevar, la unele motorizari, chestia cu reinitializarea (mai ales la reprezentanta) e o gogorita.
Se recomanda sa se faca interventia cu bateria deconectata. Pai de cate ori am deconectat bateria pentru diverse operatiuni... niciodata nu am reinitializat clapeta si sunt vreo 16 ani de acum.
Doar geamurile si codul de la CD.
eboda2021
Sau poate este nevoie de calibrare din CLIP.
audiofilu'
De cate ori am scos alimentarea de la baterie... niciodata nu am reinitializat clapeta.
Esti SIGUR SIGUR ca trebuie facuta? In special pentru 2.0T ma intereseaza, poate alte motoare au altfel...
andru1973
am vorbit cu cineva din reprezentanta Renault si a spus ca nu e nevoie, exact ce ai spus tu cu bateria
Vilcumihai
Sall am o laguna 2 18 16 valve benzina nu-i găsesc rezolvarea îmi apare spirala si esp și rămâne acelerata la 3000 fara sa mai am vreun control la pedala . I-am schimbat garniturile de la clapeta i-am schimbat garniturile de la admisie tot degeaba
xmisterx
Fa-i o diagnoza si posteaza aici erorile gasite.
szabika36
Salut!
dupa curatare clapeta si reinitializare cu bagatul si scosul cardului , imi ramane turata la 1500-2000 , iar daca apas putin acceleratia imi revine la 700. Daca vin cu frana de motor pana ce scade turatia sub 1200 , la relanti imi revine la 700 cum este normal.Intrebarea este ce poate sa fie de vina la aceste anomalii la turatie? (Am clapeta din imagine , este capsata , nu pot curata motorasul pas cu pas si potentiometrul.Poate stie cineva cum se desface?)
Gil26
Atasat doua capturi referitoare la clapeta acceleratie LagunaII si pentru motorul 1.6 16V K4M716(718) dar nu numai (poate sunt de folos si altor colegi). Ca observatii aceasta clapeta NU se desface si nici nu se modifica pozitia surubului de oprire (exista chiar si o nota tehnica Renault pentru acest lucru), este recomandat ca la montaj sa se inlocuiasca si garnitura, iar chiar daca aceasta clapeta se reinitializeaza\programeaza singura urmand procedura corespunzatoare (asa cum s-a scris si anterior) este recomandat sa se verifice si cu ajutorul diagnozei daca acest lucru s-a facut corect urmarind mai ales parametri aferenti (vezi doar un ex si in captura a doua) si desigur ca aceasta se poate reprograma si via diagnoza.
audiofilu'
Gil, am găsit în Autodoc o informație cum că turația de ralanti nu se reglează, este in jurul valorii de 750+-50rpm.
Parca spuneai că se poate modifica (folosind Clip).
Cum este până la urmă?

E posibil că ralantiul ușor instabil sa fie cauzat de o uzura a rotitelor din interiorul corpului clapetei? Nu știu ce e înăuntru, nu vreau să știu, îmi închipui doar.
Gil26
E bine ca ai gasit o informatie in Autodoc, aceasta este OK, insa doar ca info pe acolo nu sunt multe informatii detaliate si nici chiar corecte pentru multe modele Renault (inclusiv LagunaII).
Referitor la intrebarea ta este trist daca doar asta ai inteles din (si subliniez in speranta ca nu vei mai denatura ceea ce am scris):
QUOTE(Gil26 @ 16 Apr 2022, 16:19)
...Ca observatii aceasta clapeta NU se desface si nici nu se modifica pozitia surubului de oprire (exista chiar si o nota tehnica Renault pentru acest lucru), este recomandat ca la montaj sa se inlocuiasca si garnitura, iar chiar daca aceasta clapeta se reinitializeaza\programeaza singura urmand procedura corespunzatoare (asa cum s-a scris si anterior) este recomandat sa se verifice si cu ajutorul diagnozei daca acest lucru s-a facut corect urmarind mai ales parametri aferenti (vezi doar un ex si in captura a doua) si desigur ca aceasta se poate reprograma si via diagnoza.
*


PS: eventual poti sa il intrebi si pe electricianul tau diferenta dintre reinitializare\reprogramare si modificare (iar daca tot are CLiP poate sa urmaresca si valorile corespunzatoare clapetei pentru LagunaII)
audiofilu'
Nu eu am afirmat ce ai citat.
Eu doar am menționat că ai spus de ralanti că se poate modifica turația.
Citatul nu are nici o legătură cu mine.
Gil26
Vad ca tot ”mentionezi” asta, unde am ”spus de ralanti că se poate modifica turația” in postul #14 referitor la clapeta de acceleratie de pe LagunaII pentru motorul 1.6 16V K4M716(718)???
(si cred ca are ”legatura” cu tine tot ceea ce ai scris\denaturat radmasa.gif daca tot nu intelegi chiar si dupa ce am subliniat atunci nu are nici rost si nici sens down.gif , mai bine taci.gif )
audiofilu'
Hm, eu sunt atent la ce zic, nu am spus nimic pe acest topic de ralanti pentru ca subiectul era despre initializarea clapetei. Cineva mi-a spus ca eu nu am acea supapa de reglaj al ralantiului si ca inauntrul corpului clapetei ar fi nu's ce rotite si ca e posibil sa se fi uzat cea responsabila de ralanti, sa aiba ceva uzura si sa "scape". Exprimare plastica, nu e vorba de neurochirurgie.

Cat despre faptul daca ai afirmat sau nu despre posibilitatea modificarii turatiei de ralanti, te las si pe tine si pe altii sa vada: https://www.reno.ro/Laguna-II-2-0T-t61128-s...ml#entry5024231

Poate citesti si postarea urmatoare (de cateva ori) pana intelegi de ce "electricianul meu" nu a gasit acele valori despre anvelope.

Si cu asta consider discutia dintre noi incheiata.
Gil26
Exact, acolo era cu totul alta discutie, si tocmai de aceea ”electricianul” tau nu a gasit acele valori despre anvelope si index tahimetric, doar dupa ce ti-am explicat a reusit si el, iar referitor la modificarea turatiei la ralanti am scris destul de clar ca NU ofer alte informatii, am explicat si de ce insa NU am scris ca se poate modifica folosind CLiP asa cum ai inteles tu, doar ca se poate modifica (este o mare diferenta).
Referitor la ” Hm, eu sunt atent la ce zic, nu am spus nimic pe acest topic de ralanti pentru ca subiectul era despre initializarea clapetei...” reciteste te rog prima parte (primele doua propozitii si intrebarea) a postului tau #15 de aici in care ai scris despre turatia la ralanti si modificarea ei (folosind CLiP), asta chiar dupa postul #14 in care era vorba despre Reinitializare clapeta acceleratie laguna 2 (subiectul topicului).
PS: iar daca nu cunosti\intelegi ceva mai bine ar fi sa consideri discutia dintre noi incheiata si te opresti...
Mușat Adrian 99
Salut , am o laguna 2 1.6 16 v , si recent acum cateva zile am curatat clapeta de aceleratie, dupa ce am montato la loc se tureaza singura 2000 - 3000. Îmi puteti da o ideie sau o parere
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.