Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Chip tunning Fluence 1.6 DCI 130 HP
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Diverse > Tuning
bflanders
Salutare,

As dori sa stiu daca se poate face un tunning pt modelul Fluence 1.6 DCI 130 HP si daca da, ce variante de tunning sunt
- care e castigul ca putere / cuplu si la ce turatii
- ce modificari la consum de motorina
- ce riscuri / probleme pot aparea
- cat costa fiecare varianta
- cat de nedetectabile la revizii sunt (masina e noua, 2015, si nu vreau sa iasa din garantie)
- unde se fac si daca se ofera o garantie.

Sunt mai multe intrebari dar am preferat sa fiu explicit.

Multumesc anticipat pt ajutor!
75AIM
Cand o sa te mai obisnuiesti cu motorul asta o sa vezi ca nu are nevoie de tunning,la caroseria de Fluence e arhisuficient, participi la liniute ?este masiona de familie de cursa lunga pe care daca stii sa o exploatezi ajungi la consum bun la o viteza de croaziera decenta.Daca vrei sa faci ceva scoti FAP dar renunti la garantie...
bflanders
Salut,
Nu stiu cata importanta are daca particip sau nu la liniute sau ce intelegi tu prin liniute. De altfel, sunt multe alte nenumarate masini tot de familie care scot mai putin de 9.8 s pana la 100 kmh.
Ce am intrebat eu este care e castigul de putere si care e castigul de carburant, nicaieri nu am cerut instalarea unui nos sau tunarea ei pentru inca 50 kmh la top speed.

Ce ma intereseaza e sa am un cuplu & HP mai bun si un consum mai mic daca e posibil fara modificari dure ale motorului

Multumesc anticipat!
AndreiMR
Nu stiu la 1.6 dci, dar in general, la orice turbo-diesel se poate obtine prin remap o crestere de 20-25% a valorilor de cuplu, si sa ramana in limitele considerate sigure pentru turbina si motor. La un motor deja destul de impins in ceea ce priveste puterea, nu stiu care ar fi valorile sigure...ar trebui sa vorbesti cu cineva de la o firma care se ocupa cu asa ceva, sunt exemple si aici pe forum, la Bursa.

Orice astfel de modificare e detectabila foarte usor si duce la pierderea garantiei. Consumul, in mod evident, va creste...pentru ca puterea in plus se obtine arzand mai mult combustibil, deci cine iti promite mai multa putere cu consum mai mic, minte. Riscurile depind de priceperea tunerului si de cat de mult impingi valorile de putere si cuplu. Facut cu cap, un remap dauneaza putin, in sensul ca ti se vor uza mai repede chestii precum ambreiaj sau planetare, dar nu afecteaza motorul si turbina. Daca te duci la vreun reisar care face tunning, si nu tuning, atunci e posibil sa ajungi cu turbina in traista in foarte scurt timp, sau sa ti-o ia la plimbare pistoanele, pentru ca ii scoate limitarea smile.gif

Concluzia e urmatoarea: remap si garantie la masina nu se pot intampla simultan, daca totusi iti asumi riscul, du-te la una din firmele mari si cunoscute de la noi, nu la vreun baiat cu laptop care iti vine in parcare cu vreun soft facut pe genunchi.
bflanders
Multumesc de informatii, daca e sa aleg intre garantie si sprinteneala, raman cu garantia smile.gif
Am sa intreb si pe bursa in orice caz
lagunadciblue
La Reno nu exista un dealer recunoscut unde Garantia masinii sa ramane neschimbata?Stiu ca la Volvo este Polestar.
rRavVen
Salut !

Detin un megane 3 cu acest minunat propulsor 1.6dCi. wub.gif

Dupa mai multe discutii si cercetare in ceea ce priveste componentele acestui motor alaturi de o persoane specializata in acest domeniu, am ajuns la concluzia ca putem scoate o crestere decenta de 30-40 de CP si 60Nm cuplu din acest motor fara DPF off sau EGR off . totul CLEAN si SAFE ! biggrin.gif

Asa cum este si normal, in prima faza am testat masina in regim STOCK cu softul original. Dupa cateva incercari DYNO si Real Life Driving am ajuns la o concluzie interesanta huh.gif : cei de la Renault au pacalit putin sistemul radmasa.gif

Masina dezvolta de fapt 150 CP (+/-2CP intre teste ) si 350 Nm STOCK! in loc de cifrele oficiale de 128 Cp si 320 Nm ! laugh.gif
Acest lucru nu m-a facut sa ma razgandesc in ceea ce priveste decizia de a face o imbunatatire asa ca am cazu de comun acord sa facem o crestere la 160CP si 400Nm . cool.gif

Acum ... intrebarea mea este rolleyes.gif : A mai facut cineva un test DYNO pe un astfel de motor ? as vrea sa stiu daca aceasta "minciunica " este valabila la toate motoarele 1.6dCi sau doar eu am parte de asa ceva . happy.gif

Deci castigul in cazul meu ar fi de 10CP si 50Nm

Consumul de motorina este discutabil . Va fi mai mare doar atunci cand apasam pedala TARE , in rest la mers normal sau de croaziera va fi neschimbat sau chiar putin mai mic datorita cresterii de cuplu la turatii mai mici ( 2000-3000 ).

Riscurile sunt minime pentru ca se merge pe modificari SAFE . Daca mergi ca nebunu numai cu pedala la podea , toate masinile pica .

Pretul la care am ajuns este 200 de euro.

In ceea ce priveste garantia ... nu ma pronunt .

Locul este la alegerea ta ... sunt N firme care se ocupa de asa ceva ... important este sa alegi pe cineva care are ani de experienta si clienti multumiti.
grig1960
Salut, masina e la tine de noua? Daca nu, e posibil sa aiba remap stage 1 facut deja?
rRavVen
masina nu o detin de noua , insa softul a fost cel original de fabrica la momentul testelor . Acesta este si motivul pentru care ridic intrebarea si altor posesori ai acestui motor .

Este posibil sa existe revizii diferite sau variante diferite asa cum este si in cazul motoarelor 2.0TDI de pe golf 7 ....
grig1960
Corioasa treaba, n-am mai auzit ca la o masina puterea reala masurata la roata sa fie mai mare decat cea la volant declarata oficial in specificatiile tehnice. Sa vedem daca situatia e singulara sau a mai fost sesizata si de alti utilizatori ai acestui motor.
mark``
Păi n-ai auzit pt ca nu exista. Ce are colegul nostru acolo se numeste Stage 1 si ce vrea sa faca (sau poate a facut) e sa reajusteze acel Stage 1 cu inca 10CP pe care culmea mai da si 200e.
grig1960
N-ai citit tot, colegul zice ca nu are stage 1 sigur (eu asta l-am intrebat in postul 8), masuratorile pe stand Dino au fost facute pe masina cu softul original de fabrica si au iesit valorile alea surprinzatoare. Citeste atent posturile 7, 8 si 9.
cj98czh
cel mai probabil exista deja un stage 1 pe masina ... fara ca colegul sa stie ..
rRavVen
Nu mai conteaza acum smile.gif

Resoftarea a fost un succes ! asta este tot ce conteaza .

Cei 10 Cp nu pot spune ca se simt foarte tare , insa cei 60Nm in plus (410 total ) se simt foarte bine . Micul Megane este mai ambitios blush.gif
r_vlad
Daca ai graficele generate de dinamometru pune-le aici sa vedem si noi ce harta ti-au pus cu +10 CP si +60 Nm.
Ai masurat acceleratia intr-un anumit interval de viteza inainte si dupa interventia pe masina ?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.