madhorsefuzzy
22 Oct 2015, 14:41
Avand o Laguna 3 2.0 dci 150CP/340Nm din 2011 stoc ma bate un gand.
Si poate si pe altii de pe aici.
Intamplator am descoperit asta:
150CP->205CP (340Nm->440Nm) Si apoi tot la cei de la br-performance.be am descoperit si asta:
130CP->205CP (320Nm->440Nm) Au si varianta uzuala:
175CP->205CP (380Nm->440Nm)Explicatia lor pentru motoarele de 130CP si 150CP de dupa 2011:
QUOTE
Même moteur que le 2.0 DCI 175cv, simple bride électronique dans la cartographie d'origine
Si evident ca am ramas pe ganduri. De marire.
Le-am scris baietilor si mi-au raspuns ca trebuie sa merg cu masina la ei. Oarecum evident. Dar eu vroiam sa stiu daca ma incadrez in "prerequisites".
Ei m-au indrumat sa caut in RO pe cineva. Dar aici am ramas in ceata. Evident ca site-urile din RO nu au variantele exotice de la 130CP si 150CP ci doar standard, uzual: 150CP->180CP (340Nm->390Nm).
Acum intrebarile pe care sper sa le lamuresc cu voi:
1. Cum identific ca motorul meu de 150CP are acelasi hardware cu cel de 175CP? Am verificat injectoare si turbina pe e-piesa si din coduri imi dau la fel. Cum pot afla sigur? Ma gandesc ca as putea verifica piesele dupa un VIN de 175CP de dupa 2011.
2. Cati Nm suporta cutia PK4 (PK4004)?
3. Unde ma duc in RO sa fac ceva asemanator cu ce fac belgienii (asta presupune si dyno)?
Daca ajung din greseala sa dau masina pe mana unui tuner care doar face copy/paste de harti ma gandesc ca e posibil sa-mi puna o harta modificata la 180CP de la un motor de 150CP dinainte de 2011 care sa fie calibrata pentru alte injectoare si turbina. Cu care motorul sa mearga prost, nu din cauza diferentei de putere ci pentru ca e obisnuita sa lucreze cu alte componente hardware cu alte valori.
Cel mai bine intri in vorba cu cineva de la Reprezentanta, poate reusesti sa obtii informatia cumva.
Poti incerca sa abordezi subiectul cu hartile la tunerii consacrati. Incearca sa vorbesti cu Ceky de la Dimsport. E om serios.
andreist
22 Oct 2015, 16:32
PK4:
http://www.powertrain.renault.com/applicat...K4_MAJ_2014.pdfTind sa cred ca sunt aceleasi motoare, am intrebat de piese compatibile Latitude -> Laguna 2008, si sunt foarte multe, printre care turbina, injectoare, egr, furtune, etc.
Parere mea de habarnist: motorul si ce mai e pe langa el arata la fel.
madhorsefuzzy
22 Oct 2015, 16:52
QUOTE(madhorsefuzzy @ 22 Oct 2015, 15:41)
2. Cati Nm suporta cutia PK4 (PK4004)?
QUOTE(andreist @ 22 Oct 2015, 17:32)
"Maximum Input Torque Nm" PK4 - 400Nm
Din ce am citit pe L3 din fabrica maximul scos din 2.0dci si pus pe manuala pe PK4 a fost varianta de 180CP si 400Nm. Adica cat poate oficial cutia.
Oare exista limita de toleranta si la cutii cum este la motoarele de care vrem sa "tragem"?
AndreiMR
22 Oct 2015, 20:16
O cutie manuala e destul de rezistenta, si daca nu obisnuiesti sa faci liniute, duce suficient cuplu. Eu nu mi-as face griji neaparat de cutie, au mai remapat si altii dieseluri si au obtinut cuplu de bulldozer, si merg bine-mersi. Mai ingrijorat as fi de ambreiaj, volanta si planetare
pishky
23 Oct 2015, 08:20
@fuzzy - vorbeste cu baietii de la TCM Turbo,
sau cu astia
http://www.exelixis.ro/ecu-stand-alone-tuning/
madhorsefuzzy
12 Nov 2015, 19:18
Am vorbit azi cu cei de la Racingcode.ro si am un prim raspuns dupa ce au studiat datele din talon.
Motorul meu 2.0dci 150CP e aproape identic cu cel de 175 cu ceva diferente la injectoare (coduri). Turbina se pare ca e aceeasi.
In conditiile astea mi-au spus ca pot obtine un 190+CP si ~ 397-398 Nm. Atat le-a dat la un Koleos care l-au facut avand un motor identic.
Cost 360 EUR. 300EUR chip-ul si 60 EUR testele dyno inainte si dupa. Total 360 EUR.
Tot ei au studiat si cifrele celor de la br-performance (le-am dat link-ul) si mi-au zis ca acolo e "putin marketing" (elegant spus) si ca probabil si stand-ul e usor decalibrat.
Mi-au zis ca pot scoate si 200+ CP din motorul meu, dar ca in 3 testari de dyno "bubuie".
Mai studiez si astept pareri.
Lupu_Cadmiel
12 Nov 2015, 21:03
Nu is mecanic si nici nu lucrez la o firma de tuning dar mie mi se pare umpic cam mult 40-50cp in plus pentru cutie si ambreaj. Ca pana la urma acolo se transmite cel mai mult forta....am mai citit si eu pe net si am vazut ca dupa 30cp pentru a fi sigur schimbau la stage 1 ambreaju complect si numai stiu ce...+ intercooler si injectoare si turbina. La tine turbina nu ii cazu, cabii identica cu cea de 175cp .nu zic sa faci sau sa nu faci dar eu dupa mine pentru laguna mea mai mult de 30cp nu ias da.
andreist
12 Nov 2015, 21:25
BannedHost
12 Nov 2015, 21:28
Am facut eu la a mea din 150, la 180... ce e drept in 2 se simte cel mai bine cum "da in cutie" in rest merge "flawless". Mai mult nu e recomandat si nici nu are rost sa te risti... Si asa turbina e mai solicitata, se simte ca intra de pe la 1500 - 1600 rpm. In rest ai grija ce tuner iti alegi ... La mine dupa resoftare nu da gram de fum indiferent de solicitare.
p.s a mea e din 2007 ... fara FAP ... cele cu fap am inteles ca e putin cam riscant pentru ca incepe sa se regenereze mai des filtrul.
solorad
12 Nov 2015, 21:46
Nici eu nu ma pricep, mai bine tac in banca mea. Consider ca mai mult de 190 Hp nu se poate scoate dintr-un motor Diesel. Oricum nu simti diferenta intre 170 si peste 200 cat zic baietii din Belgia.
Motorul de la Audi 2006 3.0 are 210-225 Hp poate gresesc, dar nu are nicio treba un motor de 2L cu unul de 3L. Trebuie sa te impaci cu ideea ca ce scrie dupa "Chip" beneficiez de rezultat la turatii mici, prin oras si mai ales "mental".
Din punctul meu de vedere este foarte simplu.....mai multa putere, mai mult combustibil......nu cred in "magii". Un prieten avea un golf de la 90 Hp pe la 120 Hp (el nu stia...asa l-a achizitionat)...ceva de genul, si dupa aia a mers la reprezentanta.....consuma 7-8% in afara orasului.
Era mai "nervos" si atat, lucrul asta il poti obtine apasand pedala de acceleratie mai tare.
Ce nu ai specifica: cati km are masina, si daca vrei sa o "tii" pe termen lung. Colegul de mai sus avea mare dreptate. Ma indoiesc ca o Laguna Coupe cu motor de 3L, diferenta se face doar prin placutele de frana, jante mai mari, iar in rest este aceeasi masina.
Daca aveai motor de 1.5, era discutabil, dar la 2.0 150 Hp (am aceeasi motorizare, masina este din 2008-2009) consider ca "riscurile" sunt mari si masina va deveni "fragila". Doamne fereste se intampla ceva......ai sa zici ca-i din cauza ta.
Nu exclud ideea.....max 170-180 Hp, dar nu stiu cat se merita daca "ramparea" nu este facuta profi si cu baieti care intradevar se pricep si te pot sfatui dincolo de cifre.
AndreiMR
12 Nov 2015, 21:50
Eu tin cu ursul. Cifrele pe care ti le propun baietii aia mi se par ok, cuplul e mentinut la limita la care zici ca ar fi safe pentru cutie, pentru DPF nu mi-as face asa mari probleme, oricum o sa pice el singur la un moment dat...do it
solorad
12 Nov 2015, 22:01
Problema este in primul rand a producatorilor, indiferent de marca. Poate sa vina Kia(nu denigrez marca....nu am treaba, ca nu stiu) cu motor de 2.0L de 250Hp....nu exista asa ceva. Toti producatorii, desi sunt competitori directi, nu vin cu astfel de oferte. Oare de ce ?
Inclin sa cred ca nu este o solutie optima si aplicata in toate conditiile de utilizare a automobilului.
Poate fiabilitate, consum, reviziii....nu stiu. Inginerii adevarati sunt platiti pe bani grei, si ma indoiesc ca totul se rezuma doar la noxe.
andreist
12 Nov 2015, 22:02
Ce e facut de renault nu pica niciodata ( experienta personala ). Incerc sa fac Symbolul sa pice de 1 an sa iau tichet da' nu vrea...
LE: gluma... si nu prea... ( mi-o picat cutia la bembeu in timp ce ma duceam sa cumpar laguna din bucuresti )
solorad
12 Nov 2015, 22:10
Probabil se merita pe o cutie automata....acolo este discutabil. Ca oricum papa motorina in plus, compenseaza prin confort.
Daca esti nemultumit de motorizarea 2.0 150 HP, cumparati cauciucuri noi, jante pe 17 si apasa pedala la fund. Dupa aia tragi concluzia daca iti trebuie mai mult sau nu.
12 Nov 2015, 22:29:
Eu prin "rampare" nu vad decat un motor turat sau mai bine alimentat, desi turometrul "minte".
Cuplul si Hp nu cresc fara motorina in plus, nu are cum. Mai multe animale, mai multa mancare pe cap furajat.
La temperaturi de 40 grade (afara,nu la motor)....cum am fost in concediu pe autostrada, condus 5 ore in continuu, poate garanta cineva ca nu ai probleme.... DA ...producatorul deoarece este de datoria lui sa-si asume exploatarea motorului si a masinii indiferent de conditii.
Probabil cine se pricepe in rampare poate rade si cu fundul, dar inainte de toate, daca nu este asa, ar trebui sa dea GARANTIE cel putin 2 ani la orice componenta (motor, cutie, turbina, mecanica....etc).
pishky
12 Nov 2015, 22:52
QUOTE(solorad @ 12 Nov 2015, 21:46)
... Consider ca mai mult de 190 Hp nu se poate scoate dintr-un motor Diesel. Oricum nu simti diferenta intre 170 si peste 200 cat zic baietii din Belgia.
.... Trebuie sa te impaci cu ideea ca ce scrie dupa "Chip" beneficiez de rezultat la turatii mici, prin oras si mai ales "mental".
ba da, se poate, vezi bembeu de 218 cp, de fabrica ii zice 525 d, si este vechiut motorul.
si , cel putin in brosura se poate 200 cp, din ala de 173.
ar sa simta, si a si simtit posibila diferenta intre 150 cp si ~ 200 din approx acelasi m9r.
si, da, diferenta de cp vine din diferenta de carburant.
depinde de fiecare daca merita sau nu facut softul.
solorad
16 Nov 2015, 20:28
Inclin sa cred ca nici tie nu ti-ar placea sa te "forteze cineva" indiferent de ceea ce faci. Pe termen mediu sau lung "iti vei baga picioarele", nu poti sa traiesti o viata "linistita".
16 Nov 2015, 20:31:
Sau cei din jurul tau, NU "vor fi deacord".
Deplasata metafora.....dar se poate aplica, chiar daca vorbim de un obiect.
Noul Volvo XC 90 are motor diesel de 2000cmc si are 230CP/470 Nm...consum 6l/100km.
Deci... se poate!
madhorsefuzzy
16 Nov 2015, 23:01
Cu o singura turbina?
Iar 6% la XC90? Sigur: in teste nu in viata de zi cu zi.
QUOTE(solorad @ 16 Nov 2015, 21:28)
Inclin sa cred ca nici tie nu ti-ar placea sa te "forteze cineva" indiferent de ceea ce faci. Pe termen mediu sau lung "iti vei baga picioarele", nu poti sa traiesti o viata "linistita".
Pe de alta parte parca nu ai vrea ca cineva sa iti puna piedica tot timpul nu? La un moment dat i-ai da un sut in gura nu?
Mai imi fac timp. Mai studiez. E timp si nu ma preseaza nimic. Merge foarte frumos in oras si doar cu 150 de cai frumosi. Poate 151 cu aditivi?
pishky
17 Nov 2015, 09:01
fuzzy - uite laguna aia care a fost jew si acuma e hater are soft, modest, la 180 cp.
Pana la urma cred ca te-ar coafa si ala, discret asa.
solorad
22 Nov 2015, 00:17
Sunt moatoare de generatie noua "lasate" la 150 Hp. Intradevar sunt si de 190, poate mai mult...desi nu am "auzit".......dar sunt din 2013-2015. Al nostru e din 2007. Maine poimaine face zece ani.
Ma indoiesc ca toti inginerii, de la toate marcile, au dormit 10 ani. Consider ca vorbim de lucruri diferite.
Raman la ideea ca 170-175, mai ales daca piesele corespund, se merita, de ce nu.
Dar M9R....peste 200 Hp....apar riscuri neasumate de nimeni. Fa tu pe banii si pe masina ta...
pishky
22 Nov 2015, 09:54
QUOTE(solorad @ 22 Nov 2015, 00:17)
Fa tu pe banii si pe masina ta...
am facut, sunt multumit, multumesc de sugestie!
madhorsefuzzy
22 Nov 2015, 15:49
QUOTE(pishky @ 17 Nov 2015, 10:01)
fuzzy - uite laguna aia care a fost jew si acuma e hater are soft, modest, la 180 cp.
Pana la urma cred ca te-ar coafa si ala, discret asa.
Neah ... Macar peste 190 si macar 400Nm.
QUOTE(solorad @ 22 Nov 2015, 01:17)
Dar M9R....peste 200 Hp....apar riscuri neasumate de nimeni. Fa tu pe banii si pe masina ta...
Pai pe banii mei si riscuri asumate de mine. Eu zic ca e bine.
Lupu_Cadmiel
24 Nov 2015, 22:47
Un baiat din bucuresti a facut astazi o remapare + dpf off la 211.5cp si 444.2nm cuplu si zice ca merge bine. O zis ca scoate putin fum da zice ca ii pt ca a anulat dpf-ul. Are motor de 2.0dci si 173cp.
24 Nov 2015, 22:49:
Ii peste 30cp. Am citit undeva dar numai stiu unde ca pana la 30cp ii ceva sigur. Aici a trecut peste 30cp si ii tot cu piese stock.
madhorsefuzzy
24 Nov 2015, 23:56
Unde? Sau alfel spus la cine?
Dupa valorile anuntate, alea cu virgula, imi pare ca a folosit si un dyno pentru masurare.
In general se cresc valorile procentual nu in valoare absoluta, pentru ca una sunt 30 CP la un motor de 100 si alta la un motor de 300. 30% vs. 10%.
Lupu_Cadmiel
25 Nov 2015, 08:36
Powertech-chuptuning. Nustiu unde ii da acolo la facut. Si da a facut un test dyno.
25 Nov 2015, 08:40:
Aici sunt niste poze cu masina si graficul dupa remapare.
25 Nov 2015, 08:44:
Am vazut acuma...firma ii din Buzau.
pishky
25 Nov 2015, 09:16
cool, daca e si ok pe termen lung ii perfect.
PS Sa ii zici sa schimbe si becul de pe stanga.
soclul este D2S
Gabryel.GLN
25 Nov 2015, 10:27
Colegu' ce rau esti. Farurile erau stinse si in lupa de pe dreapta s'a reflectat blitz'ul.
solorad
25 Nov 2015, 19:36
Mare atentie la cutia de viteze. Suporta max 400 Nm. Poate voi aveti cutii de generatie noua care suporta mai mult....
pishky
25 Nov 2015, 22:02
fix combo-ul ala motor cutie il am si eu, daca lu colegu dabuzau nu i-a picat nimic, eu care sunt cu un soft cema mai domestic is ok tare inseamna.
speedman
25 Nov 2015, 23:21
Eu am facut la fosta skoda vRS tdi remapare la aspad (dealer upsolute austria) si a fost dusa catre 200 cp (stock avea 170). Pana atunci nu avusesem probleme cu dpf ul, se regenera si in oras fara probleme. Ulterior, la maxim 200 km parcursi in oras, tb sa o scot la o plimbare de 15-20 km pe a1 (la 2 saptamani), pt ca incerca sa faca regenerare de 3-4 ori si nu reusea. Actualul proprietar a dat jos dpf ul si a pus un alt soft.
Inainte de remapare citisem pe forum ca au fost cazuri in care au revenit la softul original din cauza dpf ului..., dar nu am luat in calcul ce vorbeau cei de acolo. Acum ma bate gandulla actuala, am primit oferte de 200 cp de la tuneri consacrati cu preturi pe masura (revo, rbn, bsr si altii), dar mi e frica de cutia de viteze care oricum are pb de fiabilitate...
madhorsefuzzy
2 Dec 2015, 14:07
QUOTE(madhorsefuzzy @ 12 Nov 2015, 20:18)
Am vorbit azi cu cei de la Racingcode.ro si am un prim raspuns dupa ce au studiat datele din talon.
Motorul meu 2.0dci 150CP e aproape identic cu cel de 175 cu ceva diferente la injectoare (coduri). Turbina se pare ca e aceeasi.
In conditiile astea mi-au spus ca pot obtine un 190+CP si ~ 397-398 Nm. Atat le-a dat la un Koleos care l-au facut avand un motor identic.
Cost 360 EUR. 300EUR chip-ul si 60 EUR testele dyno inainte si dupa. Total 360 EUR.
Vine Mos Craciun!!!
Drept urmare apar si ofertele: 250EUR la Racingcode.ro (banuiesc fara testarea dyno de 60EUR suplimentari) pentru 190CP + citez: "poate ajungem la 200 si depasim si un pic" si aproximativ 400Nm.
Dar am intrebat si la exelixis.ro si am primit o oferta de 250EUR testare dyno inclusa pentru: 35-40CP in plus si 85-95Nm in plus. Aici ajung la maxim 190CP dar la minim 425Nm (daca am 340Nm din fabrica).
Ce sa fie? Ce sa fie? Putere sau cuplu?
Personal as vrea o linie cat mai lunga de cuplu la 400Nm si o linie cat mai lunga de 190CP la putere, dar mi-e sa nu fie in final doar cate un motz in fiecare parte.
florinoana
3 Dec 2015, 11:28
Eu am remaparea facuta la racingcode si am fost foarte multumit, deci pe ei ii recomand. As merge totusi pe ceva mai soft nu tras prea mult de masina adica 180 cp si cu cuplu de maxim 370 - 380..
madhorsefuzzy
3 Dec 2015, 11:54
Atat ai pe masina ta? Ai masurat pe dyno la racingcode?
Daca am intradevar motorul de 175CP pe masina atunci el are natural 380Nm din fabrica pe modelul de 175CP. Deci fata de stock mi-ai propune o crestere de 5CP si o scadere de vreo 10Nm.
nu-l ai pe ala de 175, stiu prea bine cum merge pre-soft.
Baietii de la exelixis - se pricep la GTR-uri (asa ii zice la skyline mai nou), adica au aratat deja ca stiu.
Tunerul ar trebui sa poata sa iti zica din aproape in aproape daca mai are cu ce sa lucreze "inca putin".
Treaba e sa iti zica inainte ca "inca putin" sa devina "prea mult".
Cred ca , la fel ca laguna hater-ului, poti sa o duci la 180 cp fara probleme.
Daca te ajuta iti pot lasa seria de sasiu, sa verifici coduri de injectoare / turbo etc.
florinoana
3 Dec 2015, 12:54
QUOTE(madhorsefuzzy @ 3 Dec 2015, 11:54)
Atat ai pe masina ta? Ai masurat pe dyno la racingcode?
Daca am intradevar motorul de 175CP pe masina atunci el are natural 380Nm din fabrica pe modelul de 175CP. Deci fata de stock mi-ai propune o crestere de 5CP si o scadere de vreo 10Nm.
Pe Dyno e posibil sa ai surprize cu privire la puterea masinii " la roata"
atasat gasesti fisa mea dyno.
madhorsefuzzy
3 Dec 2015, 13:42
Se simte scaderea de putere de la 2500rpm?
florinoana
3 Dec 2015, 18:40
QUOTE(madhorsefuzzy @ 3 Dec 2015, 13:42)
Se simte scaderea de putere de la 2500rpm?
nu
Pe mine nu m-ati intrebat de oferta cu toate ca sunt cel mai vechi pe forum si am sute de modele reno si dacia modificate, inclusiv modele laguna 2.0dCi.
)
Alergati aiurea dupa cai multi. In realitate, conteaza mai putin valoarea maxima de putere obtinuta pe un stand de putere daca modificarile in software nu sunt facute corect. Chiar pe unul din grafice se vad niste cresteri masive de cuplu si imediat primeste o corectie sau atinge o limita de boost si graficul cade. Asta in mersul de zi cu zi se traduce cu uzura in transmisie si turbo. Dar ce mai conteaza, avem grafic cu 200cp si suntem cei mai tari.
madhorsefuzzy
11 Dec 2015, 08:30
QUOTE(Doc @ 11 Dec 2015, 02:16)
Pe mine nu m-ati intrebat de oferta cu toate ca sunt cel mai vechi pe forum si am sute de modele reno si dacia modificate, inclusiv modele laguna 2.0dCi.
)
Cu toate ca te stiu de foarte multi ani si ne-am mai intersectat postarile pe diverse forumuri, nu am apelat la tine din cauza atitudinii, una de superioritate fata de viitorii posibili clienti.
Chiar nu vreau sa aflu care e atitudinea dupa ce mi-ai lua banii. Asta e optiunea mea.
Cel mai aproape am fost sa-l sun pe Ceky, colaboratorul tau.
QUOTE(Doc @ 11 Dec 2015, 02:16)
Alergati aiurea dupa cai multi. In realitate, conteaza mai putin valoarea maxima de putere obtinuta pe un stand de putere daca modificarile in software nu sunt facute corect. Chiar pe unul din grafice se vad niste cresteri masive de cuplu si imediat primeste o corectie sau atinge o limita de boost si graficul cade. Asta in mersul de zi cu zi se traduce cu uzura in transmisie si turbo. Dar ce mai conteaza, avem grafic cu 200cp si suntem cei mai tari.
Eu unul nu alerg dupa cai multi, dar recunosc ca ideea chip-ului mi-a venit cand am vazut valorile de 200CP+ si 440Nm. Pana atunci cei 180CP si 380-390Nm ma cam lasau rece.
Graficul de care vorbesti cu scaderea de cuplu brusca e cel de la racingcode. L-am vazut, am intrebat cum se simte din masina, dar ceea ce vad pe hartia aia nu imi place.
La exelixis, care se lauda cu tot felul de realizari facute de Okan Zamanoglu de la ZOD Development colaboratorul lor din Italia am primit raspunsul: facem noi la noi in RO modificarile, deranjul lui Okan costa 1200EUR si merita cand ai si modificari hardware.
Altfel un tunner fara dyno imi da impresia ca arunc banii degeaba pe ceva ce nu pot cunoaste/masura: habar nu am ce a facut pe masina chiar daca subiectiv imi da impresia ca trage. De asta nici nu am sunat vreun tunner fara dyno.
Concluzia mea la momentul asta: ori ajung in Italia la Okan unde presupun ca mai mult de 600EUR nu imi ia, ori in Franta/Belgia la baietii de la br-performance unde tot 600EUR e pretul.
In Romania, din pacate, nu imi da nimeni incredere ca stie ce face, in ciuda declaratiilor de zmei: cand e ceva mai complicat trimit "afara" la cineva sau unii nici macar nu se complica trimitand direct afara (cu scule potrivite si contacte la cine se pricepe oricine poate face asta).
Asadar pe moment masina mea ramane stock.
Eu zic sa o pastrezi asa cum este acum. Este cea mai buna varianta pentru tine. Ai o masina normala si vrei modificari de curse. Vrei sa bagi 600 euro intr-o resoftare, dar nu ai luat in calcul nicio alta modificare mecanica care sa merite suma aia pentru soft.
Daca tunerii sunt asa de slabi in Romania, de ce mai cauti variante pe aici. Mergi direct la sursele tale de incredere si vino aici cu rezultatul, sa ne mai luminam si noi.
florinoana
11 Dec 2015, 10:01
QUOTE(Doc @ 11 Dec 2015, 01:16)
Pe mine nu m-ati intrebat de oferta cu toate ca sunt cel mai vechi pe forum si am sute de modele reno si dacia modificate, inclusiv modele laguna 2.0dCi.
)
Alergati aiurea dupa cai multi. In realitate, conteaza mai putin valoarea maxima de putere obtinuta pe un stand de putere daca modificarile in software nu sunt facute corect. Chiar pe unul din grafice se vad niste cresteri masive de cuplu si imediat primeste o corectie sau atinge o limita de boost si graficul cade. Asta in mersul de zi cu zi se traduce cu uzura in transmisie si turbo. Dar ce mai conteaza, avem grafic cu 200cp si suntem cei mai tari.
ai putea vreodata sa ne ierti?
acum ca am aflat si eu de tine probabil ca nu voi mai putea dormi cu gandul ca nu am facut soft la super firma ta
madhorsefuzzy
11 Dec 2015, 10:11
QUOTE(Doc @ 11 Dec 2015, 09:58)
Eu zic sa o pastrezi asa cum este acum. Este cea mai buna varianta pentru tine.
Aici suntem de acord.
QUOTE(Doc @ 11 Dec 2015, 09:58)
Ai o masina normala si vrei modificari de curse.
Aici nu sunt de acord. Poate sub capota e motorul de 175CP cu soft de 150CP.
QUOTE(Doc @ 11 Dec 2015, 09:58)
Vrei sa bagi 600 euro intr-o resoftare, dar nu ai luat in calcul nicio alta modificare mecanica care sa merite suma aia pentru soft.
Prefer sa dau 600EUR pe ceva bun, decat 250-300EUR pe ceva prost. E doar gandirea mea, buna - proasta cum o fi.
Suma platita tine de calitatea lucrarii nu de existenta sau nu a modificarilor mecanice.
QUOTE(Doc @ 11 Dec 2015, 09:58)
Daca tunerii sunt asa de slabi in Romania, de ce mai cauti variante pe aici. Mergi direct la sursele tale de incredere si vino aici cu rezultatul, sa ne mai luminam si noi.
Pai "sursele mele de incredere" m-au indrumat sa prospectez piata locala pentru ca ele cred ca exista cineva si pe aici care ma poate ajuta. Ei nu l-au putut indica, eu inca nu l-am gasit.
Nu stiu, poate eram eu prea obosit cand am postat la ora respectiva. Din ce am inteles cauti variantele cu cat mai multi CP, dar asta nu inseamna ca trebuie sa fie ceva de calitate sau bun pentru masina ta.
Trebuie sa te hotarasti ce suma vrei sa investesti si ce vrei de la masina, iar apoi sa cauti firmele care poti sa-ti ofere acest lucru. Din ce ai postat pana acum nu vad nici una, nici alta. De aceea ti-am recomanda sa o lasi asa cum este acum, nemodificata.
Contrar r@hatului aruncat de cei de mai sus, am facut SI laguna asta actuala, tot la Doc si tot la fel de multumit am plecat. Daca as fi vrut 200+ cai, luam alta masina sau ma sui in faiton si gata.
Cu cei "doar" 30 de cai "amarati" fac din masina fix ce trebuie, cu puterea/cuplul crescute pe intreaga plaja de turatii, nu varfuri, astfel incat ce facea inainte acu o face natural, fara sa se mai simta ca s-ar chinui nici macar un pic. Cutia schimba la fel, insa daca apas pedala ca inainte, o face mai repede si la fel de bine.
Per total, inca o data multumit si binenteles, recomand!
madhorsefuzzy
5 Dec 2018, 14:37
Dupa 2 ani jumate in care nu am facut nimic am facut un prim pas ... mic.
Un test dyno cu masina stock (mai putin filtrul de aer care este K&N in carcasa originala).
Conditii:
- temperatura exterioara - 0 grade C
- motorina - Efix 55 (fara alti aditivi, ulei 2T, etc)
- presiunea pe fata la cauciucuri 2.6 bar la rece cat scrie pe usa
Rezultat:
- motor - 147,3 CP si 333 Nm (teoretic de fabrica 150 CP si 340 Nm)
- roata - 127,6 CP si 294 Nm
- pierdere - 21 CP maxim pe tot intervalul
Vineri ar trebui sa merg la TCM Tuning sa fac cresterea de putere de la 150 CP la 205 CP si cuplul de la 340 Nm la 440 Nm.
kipintaci
ps in intervalul 242.000 - 309.700 km a obositturbina oleac, dar cred ca e putin oboseala si de la cei 300.000 + km (adica e si uzura normala cumva, nu o pun pe seama softului).
@madhorsefuzzy
De ce nu faci testele pe dinamometru la TCM ?
Cum se face resoftarea ? Doar prin interfata OBD, trebuie sa se conecteze direct la ecu sau trebuie desfacut ecu si facute legaturi direct pe PCB ?
Ma tenteaza si pe mine o resoftare dar nu am apucat inca sa ma documentez despre impactul pe care l-ar putea avea asupra cutiei AJ0.
speedman
5 Dec 2018, 19:12
cat a fost testul dyno?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.