Mai intai si mai intai doresc sa mentionez ca ceea ce voi spune sunt
opiniile mele si nu doresc sa intru in polemici cu nimeni. Fiecare are dreptul la o parere. De asemenea, trebuie subliniat ca aceste opinii personale vin din experientele avute sau intalnite si nu sunt spuse doar pentru "ca asa
cred eu".
Asadar...
Aici se poate gasi o informatie privind anularea martorilor de bord aprinsi in lipsa senzorilor de presiune, si metoda functioneaza:
http://www.reno.ro/https://www.reno.ro/index.php?showtopic=280624&st=120Senzori se pot cumpara si monta pe un alt set de jante, fara probleme, dar nu stiu sa zic daca merita investitia. Costul lor ar fi la 100-200 lei/buc. Daca nu ma insel, cred ca se si pot muta de fiecare data, dar, deja, intervine o situatie aiurea. Ca o mica paranteza, am intalnit cazuri in care senzorii au fost deteriorati din cauza gerului sau a neatentiei la dejantare. Asta inseamna alti bani, alta distractie (senzorii sunt aplicati pe interiorul jantei, nu in valva). Eu am pus jante de aliaj pe Captur si am ales sa merg fara senzori. Am mers aproape 17 ani fara senzori de presiune in roti, deci consider ca pot merge in continuare tot asa. Aici pot aparea discutii gen progresul tehnologiei, masuri de siguranta, etc., asa ca recomand a nu se confunda o masura anti-poluare cu o masura de siguranta (ABS, AIRBAG, etc.). Cand ai o roata slaba este imposibil sa nu sesizezi asta in mersul masinii.
Privitor la schimbarea anvelopelor vara/iarna pe aceleasi jante, problema este la anvelope, nu la jante. Demontarea si montarea afecteaza anvelopele, nu jantele.
Daca exista posibilitatea financiara si posibilitatea depozitarii, recomand set separat vara (jante+anvelope) si set separat iarna (jante+anvelope). Oricum, per total, in timp, costul unor jante se va amortiza scazand costurile montarii/demontarii anvelopelor pe aceleasi jante (si asta fara a pune la socoteala extra-uzura provocata anvelopelor prin montare/demontare).
Privitor la achizitionarea unor jante sau anvelope noi sau second-hand, aici ramane la latitudinea fiecaruia, in functie de posibilitatile financiare si, mai ales, de
mentalitate.
Trebuie sa luati in considerare ca produsele din ziua de azi, chiar noi-noute, pot fi mai slabe calitativ decat niste produse second hand de acum cativa ani. Astea sunt vremurile, azi se merge pe idee de cantitate si mai putin de calitate. Totul este comercial.
JANTE: Cu aproximatie, un set de jante tabla second hand costa 50-100 €, iar un set jante aliaj second hand costa 150-200 €. Binainteles, vorbesc despre jante bune. Nu discutam de jante lovite, strambe, sudate sau cu orice alte defecte.
La capitolul
ANVELOPE, discutiile sunt multe si mereu in contradictie. Cei care se pricep la anvelope si
vor sa spuna adevarul, va pot confirma anumite lucruri. Cei care comercializeaza anvelope noi sau cei care doar au impresia ca se pricep la anvelope, nu vor recomanda niciodata cauciucuri second hand mai vechi de 1-2-3 ani, iar mentalitatea se invarte in jurul DOT-ului (data fabricatiei anvelopei respective), care este un criteriu de selectie...relativ.
Nu o sa bat apa in piua cu informatii legate de anvelope second hand, asa ca o sa mentionez doar ca pe una din masinile mele, in ultimii 3 ani (2012-2015 and still rollin') am folosit anvelope de vara second hand fabricate in 1998. Nu numai ca nu au existat probleme, ba chiar s-au comportat excelent pe orice tip de carosabil, indiferent de vreme, iar presiunea am verificat-o, ca de obicei, cam de 3-4 ori pe an, dar nu au pierdut (aleator) niciodata mai mult de 0.1 - 0.2 (eu le tineam la presiune 2). Jantele pe care au fost montate erau jante de aliaj tot second hand.
In principiu, la un cauciuc second hand conteaza cat, unde si in ce conditii a fost rulat si depozitat. De aici intervin factorii ce isi pun amprenta pe el (imbatranire, deformare, etc.). Ca idee, cele de mai sus (fabricatie 1998), au fost roti de rezerva, nerulate, iar apoi depozitate intr-un depozit
inchis din Germania. Practic erau noi-noute, iar un proces normal de imbatranire nu s-a produs pentru ca permanent au stat departe de soare/apa/frig. Asadar, DOT-ul este de ajutor, mai ales cand nu cunosti, dar, la fel de bine, puteti lua teapa cu niste anvelope mult mai proaste, la 2-3 ani vechime, fata de unele la 7-8-10 ani vechime.
Cel de mai sus este un caz. Va pot da mult mai multe, dar nu cred ca e cazul. Nu incerc sa par un zeu in domeniul jante/anvelope second hand, dar ma pricep pentru ca ma invart in astfel de cercuri. Nici nu recomand sa achizitionati anvelope sh din 1998 in locul unora din 2013, ci sa le alegeti pe cele mai bune, indiferent de DOT.