Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Anvelope de iarna Captur
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Captur
Pages: 1, 2
eagleking95
Salutare!

Imi poate spune si mie cineva cum sa procedez cu anvelopele de iarna? Masina din semnatura este prima mea masina si nu prea stiu cum sa fac...

Momentan am 205/60/R16. Cele de iarna ar trebui sa fie tot la fel? Vreau sa iau si jante din otel, nu doar cauciucuri... Deci jantele ar trebui sa fie de 16 inch nu?

Am inteles ca o sa am un martor aprins in bord pentru ca nu o sa ma senzori. Si-a pus cineva si senzori la jante noi? Stie cam cat costa? Ma gandesc ca la reprezentata se pot cumpara.

Schimbul asta se poate face la reprezentanta? Adica sa cumpar de acolo si jante si cauciucuri si tot. Trebuie sa ma incadrez in 2000 RON.. daca nu pot sa iau si senzori de banii astia las martorul in bord biggrin.gif in principiu as vrea sa fie cat mai simplu pentru mine ca nu ma pricep, sunt tanar si nu vreau sa-mi iau teapa pe la service-uri de cartier..

PS: Sunt din Iasi
BlaueCorsa
Cel mai simplu ar fi sa iei doar anvelopele si sa le pui pe jantele existente, caz in care cumperi aceeasi dimensiune.

Poti cumpara anvelope de unde vrei, dar ai grija la DOT sa nu fie mai vechi de anul trecut. De montat le poti pune la reprezentanta, daca-mi amintesc bine contra unei sume modice iti pastreaza ei anvelopele de vara.

eagleking95
Imi principiu vreau si jante noi, ca sa se schimbe toata roata deodata... Mi-a spus cineva ca la fiecare schimb de pneuri iti poate pune niste plumb pe janta ca sa fie roata echilibrata si se poate si zgaria si janta dupa mai multi ani dupa atatea schimburi de pneuri.
BlaueCorsa
Asa e (desi normal ar fi de verificat si echilibrat jantele la fiecare montaj), numai ca jantele noi n-or sa aiba senzor de presiune. Arunca o privire pe topicurile legate de TPMS.
Thaddaus
Eu o sa imi cumpar aceste cauciucuri..Nu stiu daca se merita sa schimbi si jantele.Schimbul o sa il fac la reprezentanta cand fac si "revizia gratuita" de iarna.
andreist
QUOTE
Mi-a spus cineva ca la fiecare schimb de pneuri iti poate pune niste plumb pe janta ca sa fie roata echilibrata si se poate si zgaria si janta dupa mai multi ani


Depinde la ce fel de atelier te duci, daca-s ghiolbani ce scot plumbii cu ce au la indemana, da. Eu nu vad rostul personal in a avea jante iarna/vara pt. ca oricum dupa 1-2 ani de tinut cauciucurile pe o janta, ele vor trebui repuse sau facuta presiunea o data la 5 zile - pasta respectiva cu care este dat cauciucul pentru a face contact perfect cu janta sa nu iasa aerul se duce...
b76bgaarh
Hide bre de unde ai scos ăsta? Rotile de vara sunt pe jante din noiembrie 2010. Presiunea o fac de doo ori pe an, maximum.
andreist
Eu o fac o data pe saptamana la cauciucuri puse de 3 ani - toate 4 scad.
b76bgaarh
Verifica janta, valva si talonul cauciucului. Nu e normal.
eagleking95
Stie cineva daca la reprezentanta se poate face doar montarea sau se pot achizitiona si anvelope/jante? Daca da sunt preturi considerabil mai mari? Stiu ca asta e cazul cu piesele...
BlaueCorsa
Depinde de reprezentanta, dar nu cred sa fie vreo problema daca le iei de altundeva. Da un telefon la Bras, iti explica ei ce si cum.
pcs
@ andreist : Nu e normal. Azi am schimbat si eu sosonii si am constatat ca la pneurile de vara nu am avut deloc pierderi de presiune. Anvelope Kumho Ecsta utilizate din 2012, respectiv 2013. Nici cu Semperiturile de iarna nu am avut probleme, cu exceptia unei pene pe dreapta fata ( holtsurub ). S-ar putea sa fie o problema cu ventilele, sa fie incorect stranse.
andreist
Eu le-am innoit acum 1 saptamana, dar eu nu stiu cum voi mergeti cu aceeasi presiune 1 sezon, din 3 masini care le am in momentul asta, la nici una EVER presiunea nu a tinut 7-8 luni cum sugerati pe aici... La fiecare plin, mai trebuie reglata, de obicei mai trebuie bagat aer. Si nu vorbesc de cauciucuri no-name sau montate pe la serviceurile de colt de strada.
Thaddaus
Masina cumparata la sfarsitul lui februarie 2015, cauciucuri Bridgestone, 11000km+ si inca nu am umflat nici o roata.. poate sunt eu mai norocos biggrin.gif
andreist
De obicei le umflii cand ti se pare ca sunt lasate, sau chiar folosesti si verifici cu un manometru ?
partner
Am doua masini: la Peugeot nu imi pierde presiune nici dupa 6 luni de utilizare(195/65 R15), in schimb la Captur trebuie sa refac presiunea la 2 saptamani (205/60 R16).
Thaddaus
QUOTE(andreist @ 11 Oct 2015, 21:42)
De obicei le umflii cand ti se pare ca sunt lasate, sau chiar folosesti si verifici cu un manometru ?
*



pentru cine e intrebarea?
tannu
Mai intai si mai intai doresc sa mentionez ca ceea ce voi spune sunt opiniile mele si nu doresc sa intru in polemici cu nimeni. Fiecare are dreptul la o parere. De asemenea, trebuie subliniat ca aceste opinii personale vin din experientele avute sau intalnite si nu sunt spuse doar pentru "ca asa cred eu".

Asadar...

Aici se poate gasi o informatie privind anularea martorilor de bord aprinsi in lipsa senzorilor de presiune, si metoda functioneaza: http://www.reno.ro/https://www.reno.ro/index.php?showtopic=280624&st=120

Senzori se pot cumpara si monta pe un alt set de jante, fara probleme, dar nu stiu sa zic daca merita investitia. Costul lor ar fi la 100-200 lei/buc. Daca nu ma insel, cred ca se si pot muta de fiecare data, dar, deja, intervine o situatie aiurea. Ca o mica paranteza, am intalnit cazuri in care senzorii au fost deteriorati din cauza gerului sau a neatentiei la dejantare. Asta inseamna alti bani, alta distractie (senzorii sunt aplicati pe interiorul jantei, nu in valva). Eu am pus jante de aliaj pe Captur si am ales sa merg fara senzori. Am mers aproape 17 ani fara senzori de presiune in roti, deci consider ca pot merge in continuare tot asa. Aici pot aparea discutii gen progresul tehnologiei, masuri de siguranta, etc., asa ca recomand a nu se confunda o masura anti-poluare cu o masura de siguranta (ABS, AIRBAG, etc.). Cand ai o roata slaba este imposibil sa nu sesizezi asta in mersul masinii.

Privitor la schimbarea anvelopelor vara/iarna pe aceleasi jante, problema este la anvelope, nu la jante. Demontarea si montarea afecteaza anvelopele, nu jantele.
Daca exista posibilitatea financiara si posibilitatea depozitarii, recomand set separat vara (jante+anvelope) si set separat iarna (jante+anvelope). Oricum, per total, in timp, costul unor jante se va amortiza scazand costurile montarii/demontarii anvelopelor pe aceleasi jante (si asta fara a pune la socoteala extra-uzura provocata anvelopelor prin montare/demontare).

Privitor la achizitionarea unor jante sau anvelope noi sau second-hand, aici ramane la latitudinea fiecaruia, in functie de posibilitatile financiare si, mai ales, de mentalitate.
Trebuie sa luati in considerare ca produsele din ziua de azi, chiar noi-noute, pot fi mai slabe calitativ decat niste produse second hand de acum cativa ani. Astea sunt vremurile, azi se merge pe idee de cantitate si mai putin de calitate. Totul este comercial.

JANTE: Cu aproximatie, un set de jante tabla second hand costa 50-100 €, iar un set jante aliaj second hand costa 150-200 €. Binainteles, vorbesc despre jante bune. Nu discutam de jante lovite, strambe, sudate sau cu orice alte defecte.

La capitolul ANVELOPE, discutiile sunt multe si mereu in contradictie. Cei care se pricep la anvelope si vor sa spuna adevarul, va pot confirma anumite lucruri. Cei care comercializeaza anvelope noi sau cei care doar au impresia ca se pricep la anvelope, nu vor recomanda niciodata cauciucuri second hand mai vechi de 1-2-3 ani, iar mentalitatea se invarte in jurul DOT-ului (data fabricatiei anvelopei respective), care este un criteriu de selectie...relativ.

Nu o sa bat apa in piua cu informatii legate de anvelope second hand, asa ca o sa mentionez doar ca pe una din masinile mele, in ultimii 3 ani (2012-2015 and still rollin') am folosit anvelope de vara second hand fabricate in 1998. Nu numai ca nu au existat probleme, ba chiar s-au comportat excelent pe orice tip de carosabil, indiferent de vreme, iar presiunea am verificat-o, ca de obicei, cam de 3-4 ori pe an, dar nu au pierdut (aleator) niciodata mai mult de 0.1 - 0.2 (eu le tineam la presiune 2). Jantele pe care au fost montate erau jante de aliaj tot second hand.

In principiu, la un cauciuc second hand conteaza cat, unde si in ce conditii a fost rulat si depozitat. De aici intervin factorii ce isi pun amprenta pe el (imbatranire, deformare, etc.). Ca idee, cele de mai sus (fabricatie 1998), au fost roti de rezerva, nerulate, iar apoi depozitate intr-un depozit inchis din Germania. Practic erau noi-noute, iar un proces normal de imbatranire nu s-a produs pentru ca permanent au stat departe de soare/apa/frig. Asadar, DOT-ul este de ajutor, mai ales cand nu cunosti, dar, la fel de bine, puteti lua teapa cu niste anvelope mult mai proaste, la 2-3 ani vechime, fata de unele la 7-8-10 ani vechime.

Cel de mai sus este un caz. Va pot da mult mai multe, dar nu cred ca e cazul. Nu incerc sa par un zeu in domeniul jante/anvelope second hand, dar ma pricep pentru ca ma invart in astfel de cercuri. Nici nu recomand sa achizitionati anvelope sh din 1998 in locul unora din 2013, ci sa le alegeti pe cele mai bune, indiferent de DOT.
eagleking95
Le-am pus pe astea ieri cu jante de otel. Azi am mers dimineatea la prima ora cand erau in jur de 3-4 grade vreo 120km si ma declar multumit.

Eu am simtit o diferenta... parca mai multa aderenta decat cu cele de vara, poate datorita si temperaturii scazute (sub 7 grade) care le prieste. Totusi parca sunt mai zgomotoase putin decat alea de vara si se simt un pic mai tare trepidatiile cand asfaltul nu e lin.
robiboss
Ce marca sunt cauciucurile din fabrica?
Andrei.TUT
Cred ca bridgestone, sau cel putin asa sunt ale mele smile.gif)
eagleking95
Tot Bridgestone sunt si ale mele.
BlaueCorsa
Da, Bridgestone.
robiboss
mutumesc pentru raspunsuri!
dil
Echiparea XMOD vine cu Kumho Solus KH25 si sunt all season.user posted image
Thaddaus
bridgestone, si la mine 205/60/r16
Andrei.TUT
Eu am schimbat doar cauciucurile, am iesit in afara orasului am mers peste 70km/h am resetat din CB si tot mi se aprinde martoru si imi zice adjust tyre pressure(ceva de genu)... nu stiu ce sa ii mai fac...dar pana la urma ce asteptari sa am de la un renault... Maine o sa ma duc la vulcanizare sa imi bage 2.5, acum am 2.3.
BlaueCorsa
Ai verificat presiunea si era constanta? Poate chiar e o probleme cu anvelopele de iarna.
Andrei.TUT
Ca tot a venit vorba de vulcanizari, acum toata lumea isi face o vulcanizare in curte si se lauda "Baaa frate pai nici nu ai habar cat am dat eu pe sculele astea, le-am luat din Italia...", nenea de la vulcanizarea "CUCU" probabil avea pistolu defect, a zis ca mi-a bagat 2.3 pe fata si 2.1 pe spate iar eu aveam defapt 2 pe fata si 1.8 pe spate, am facut presiunea cum trebuie si am resetat din CB, totul e ok acum...
rusuciprian
Am un un Captur care in CIV are trecute ca anvelope 205/55 R17 91V.Problema ca nu gasesc anvelope de iarna cu aceeasi indici de viteza si greutate ci numai de ex.95H.Sunt sanse ca ARR sau RAR-ul sa imi faca probleme din aceasta cauza.Conteaza acest lucru.In rest dimensiunile sunt identice ca in CIV.
Sean28
QUOTE(tannu @ 14 Oct 2015, 14:09)

Privitor la schimbarea anvelopelor vara/iarna pe aceleasi jante, problema este la anvelope, nu la jante. Demontarea si montarea afecteaza anvelopele, nu jantele.
Daca exista posibilitatea financiara si posibilitatea depozitarii, recomand set separat vara (jante+anvelope) si set separat iarna (jante+anvelope). Oricum, per total, in timp, costul unor jante se va amortiza scazand costurile montarii/demontarii anvelopelor pe aceleasi jante (si asta fara a pune la socoteala extra-uzura provocata anvelopelor prin montare/demontare).

Privitor la achizitionarea unor jante sau anvelope noi sau second-hand, aici ramane la latitudinea fiecaruia, in functie de posibilitatile financiare si, mai ales, de mentalitate.
Trebuie sa luati in considerare ca produsele din ziua de azi, chiar noi-noute, pot fi mai slabe calitativ decat niste produse second hand de acum cativa ani. Astea sunt vremurile, azi se merge pe idee de cantitate si mai putin de calitate. Totul este comercial.

JANTE: Cu aproximatie, un set de jante tabla second hand costa 50-100 €, iar un set jante aliaj second hand costa 150-200 €. Binainteles, vorbesc despre jante bune. Nu discutam de jante lovite, strambe, sudate sau cu orice alte defecte.

*



Sunt de acord cu ce ai scris mai sus.
Eu cred ca voi merge pe varianta urmatoare:
INTOTDEAUNA cauciucuri noi (vara/iarna) si a doua pereche de jante o voi lua second hand.

p.s. ma gandesc ca jantele sunt niste tinichele pe care le mai poti atinge la o bordura, etc. Si pana la urma e ca si cum ai avea parbrizul spart si te duci sa cumperi un parbriz second-hand. Geamul e geam - nu se uzeaza, nu e nici o diferenta pana la urma fata de unul nou.
La fel vad lucrurile si in cazul jantelor second. Daca nu sunt lovite si nu au rugina, sunt ok. Oricum le echilibrez de unde le cumpar si se vede daca sunt probleme (la echilibrare plumbi multi sau daca pierde aer din cauza jantelor nu tocmai noi).
Drum bun tuturor!
danmat
SUbscriu cu privire la anvelope noi. Eu deja am inceput pregatirile pentru iarna, adica am cumparat 4 anvelope noi, duppa ce Am reusit sa obtin eco bonusul de la ministerul mediului (750 Lei).
Razvi22
QUOTE(danmat @ 30 Jul 2016, 10:51)
SUbscriu cu privire la anvelope noi. Eu deja am inceput pregatirile pentru iarna, adica am cumparat 4 anvelope noi, duppa ce Am reusit sa obtin eco bonusul de la ministerul mediului (750 Lei).
*



Zici de acel ecobonus care il primesti la achizitionarea masinii sau ?
Cat ai dat pe un cauciuc? smile.gif
danmat
Da, ma refer la eco bonusul pentru auto cu emisii sub 100g/km.
Un cauciuc a costat 194 leix4=776LEi (transport gratuit).
valentin_dav
ce marca ai luat ? fara sa facem reclama.
si ecobonusul de care spui nu se scade automat in factura de achizitie? la mine asa a fost.
danmat
Kelly Winter HP (fabricat in Germania de GOODYEAR) DOT 2016.
Ai avut noroc ca ti s-a scazut automat din pret.
Eu a trebuit sa fac o cerere prin care sa solicit suma, prin intermediul dealer-ului, dupa ce am primit cartea masinii si trecerea RAR-ului.
Dupa cum spuneam si cu alta ocazie, nu toti dealerii procedeaza la fel.
Captur2016
Hello,

Sunt si eu posesorul unui Renault Captur TCe 90 (foarte multumit de el momentan), de o luna de zile si as dori sa imi dati si mie niste sfaturi cu privire la cauciucuri.
Ce cauciucuri de iarna imi recomandati?

Va multumesc !
jedimisu
Am Nokian pe Scenic, jante de 16, și sunt foarte mulțumit de ele.
Am înțeles că pe 17 nu se mai comportă așa de bine. Pe Captur jantele mele sunt de 17, nu le-am vrut așa, dar asta e. Ce recomandați pe 17, vă rog?
Mulțumesc.
AndreiMR
Dunlop Wintersport. Si 3 si 4 au fost foarte bune, acum a aparut 5...si probabil ca e cel putin la fel de bun. Eu pe 17 am de iarna Wintersport 4D, pe o masina destul de grea si de puternica...si sunt extraordinare in toate conditiile
BlaueCorsa
Pe Captur (jante de 16') am pus Viking SnowTech II si sunt foarte OK.
Winy
Ma bate gandul sa cumpar aceste Anvelope Iarna Toyo S943 205/60 R16 92 H,cum e cu senzorii de presiune,sunt tip TPMSviaABS sau altii (SSPP),cum vine Capturul 0.9tce life echipat?(2016 E6)
koldun
Continental WinterContact are cineva? Par a fi in top la ADAC. Ceva impresii?
rusus
Michelin alpine 5 am și sunt foarte bune
voodooman
16" si 17" - ce se recomanda iarna (am inteles ca diametrul mic e mai avantajos), de unde sa cumparam jante, cauciucuri, ce compozitie chimica sa aiba, detalii tehnice etc...
koldun
Si eu ma gandesc la asta caci in scurt timp va trebui sa aleg. Pana acum am ramas la jante aliaj 16" manadoacanoi, set senzori presiune (se gasesc pe oleics) si anvelope... ori Continental ori GoodYear. Oricum o sa mai treaca putin pana le iau. Poate ma razgandesc... unsure.gif
pui
Eu am găsit aceste două modele de anvelope pentru iarnă și nu știu la care să mă opresc:
Matador http://www.marso.ro/produse/anvelope-iarna...455?filtering=1 și Viking Viking.
Vreau să mai cumpăr și 4 Jante.
Trebuie să cumpăr neapărat și senzori de presiune?
Dacă nu montez senzori ce se întâmplă?
Mulțumesc.
Thaddaus
Eu am cauciucuri de iarna Nokian WR D4 si folosesc aceleasi jante tot anul.Cauciucurile le schimb in Bucuresti la Meridian si tot acolo le si depozitez pe perioada de iarna/vara.
FlorianP
QUOTE(Thaddaus @ 27 Sep 2016, 21:43)
Eu am cauciucuri de iarna Nokian WR D4 si folosesc aceleasi jante tot anul.Cauciucurile le schimb in Bucuresti la Meridian si tot acolo le si depozitez pe perioada de iarna/vara.
*





Am aceleasi anvelope, folosesc aceleasi jante. Foarte multumit de ele. Montate intr-un service local de roti - Calarasi.
pui
Am cumpărat 4 anvelope de iarnă "Viking Snowtech II 205/60 R16 XL TL 96H" și 4 jante de oțel "Alcar Stahlard 61/2Jx16H2 4/100/40/60,0".
Anvelopele nu fac zgomot, rulează cam la fel cu cele de vară, originale, cu care a venit mașina.
Nu am mai montat valve cu senzori, ci valve simple. Mi-a apărut mesajul de service în bord, i-am dat din nou să măsoare presiunea și de atunci m-a lăsat în pace (am făcut cam 60 km).
Andrei.TUT
O sa iti apara din nou iti garantez, vezi ca acum gasesti senzori originali pe olx la 200ron setul. Eu am montat acum 1 an senzori si deja am probleme cu o valva... rasufla... am comandat iar un sezor sa ii iau valva...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.