Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Accident cu Megane 2
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane II
Pages: 1, 2
valeriu24
Buna,

Va mai deranjez pentru un sfat chiar nu ma pricep la asigurari , daune, s.a.m.d.
Pe 22 seara am avut un accident, m-a luat unu pe lateral, in fine, destul de tare.
Am facut constatarea amiabila la asigurator "Omniasig" in Bucuresti.
Voi fi despagubit de RCA-ul lui, casco nu am.
Acum, asiguratorul mi-a confirmat urmatoarele daune: aripa dreapta spate, janta, portiera dreapta, bara spate, prag dreapta, bandouri,.
Mi-a mai spus ca isi va da acceptul doar dupa o constatare finala in service, se pune problema sa fie afectata si puntea spate, pentru ca respectivul m-a lovit in roata!
Acum piesele sunt scumpe, mai ales ca e vorba de un coupe, doar aripa e undeva la 2100 lei. Asiguratorul mi-a spus ca e posibil sa o declare ca fiind dauna totala.
Stiti cumva, omniasigul sunt seriosi ? n-o sa am probleme cu ei? Pe de alta parte, stiti cumva cum evalueaza ei masina? Imi dau toti banii din evaluare + masina?
Mentionez ca masina e functionala, merge pe roti!
mbebe26
Sunt foarte seriosi. Am avut casco la ei si au platit in 2-3zile dupa ce service-ul a trimis factura. Cred ca si la RCA sunt seriosi, nu degeaba e printre cele mai scumpe RCA-uri. La partea cu dauna totala nu stiu cum procedeaza.
meganus_bicorpus
Air-bag-urile/centurile au sarit, s-a aprins martorul pe bord?
daca o scoate dauna totala vezi cat m-ai primesti pe ea, daca primesti si epava si daca iti convine...Daca nu, insista sa o repare!
nonic
Nu cred ca e dauna totala pentru: aripa dreapta spate, janta, portiera dreapta, bara spate, prag dreapta, bandouri si ce o sa iti mai gaseasca la constatare in service.
Daca nu ma insel in cazul unei daune totale din pretul masinii se scade valoarea epavei si iti ramane tie epava si primesti diferenta in bani, valoarea epavei nu poate sa depaseasca 20% din valoarea masinii.
R19/16v
Valoarea masinii lui e f mica de la inceput, pentru ca e Societe.
valeriu24
Exact, e societe, dar pe de alta parte, piesele sunt foarte scumpe si foarte rare. Devizul estimativ de service este undeva pe la 140 milioane, si inca nu au gasit tot. De-asta intreb, decat sa dea banii aia pe service, mai bine mi-i dau mie:)) ... Trebuie sa gasesc o solutie convenabila.
M i h a i
Sunt mari sanse ca sa fie dauna totala pt ca valoarea este mica...Piesele foarte rare?doar nu o fi bentley..poti da exemple de piese rare?
R19/16v
La 4k eur nu ar trebui sa iasa dauna totala.
valeriu24
Rare, nu ma refeream la asta, dar fiind societe, piesele nu sunt pe toate strazile ca la restul megane-urilor! Spre exemplu, cei de la reprezentanta din bucuresti, nu reparasera nici un astfel de model. Portiera e mult mai lunga, aripa e practic un sfert de masina.
4000 eur...insa valoarea masinii e pe undeva pe la 5000. In situatia asta...
R19/16v
Dpdv al reperelor care te intereseaza pe tine e un megane 2 hatch in 3 usi ca oricare altul.
Dar daca valoarea pe care o vor estima ei e 5k eur... poate iese dauna totala.
clr
Eu am RCA si CASCO la Omniasig si am o parere buna despre ei in general.
La 5000 Euro e posibil sa iesi dauna totala, mi se pare ca o suma undeva la ~ 20% din dauna se considera epava (e posibil sa bat campii, asa mi-a spus si mie cineva la un moment dat).

Daca vrei detalii suplimentare legate de daune vezi ca avem sectiune dedicata pe forum, sectiune unde am vazut ca posteaza si oameni care lucreaza in domeniu. Cel mai bine pui intrebarile acolo.
megane1
QUOTE(mbebe26 @ 27 Dec 2010, 09:44)
Sunt foarte seriosi. Am avut casco la ei si au platit in 2-3zile dupa ce service-ul a trimis factura. Cred ca si la RCA sunt seriosi, nu degeaba e printre cele mai scumpe RCA-uri. La partea cu dauna totala nu stiu cum procedeaza.
*





ca idee doar, un pic off topic :s-au mai ieftinit in general RCA-urile, din ce stiu..si la Omniasig nu e printre cele mai scumpe...incercati sa vedeti la Generali sau la Allianz ..
cat despre partea cu seriozitatea, acum mai putin de 1 an am schimbat si eu pe casco la ei parbriz+1 proiector , au platit 2100 ron in 2 zile dupa primirea facturii de la reno..
cel putin pe casco nu am avut probleme.
insa in ultima vreme am tot auzit povesti de la cunoscuti, despre mai multi asiguratori care au cam strans un pic baierele pungii si nu lasa sa curga gologanii nici cand lucrurile sunt clare si obligatia de plata nu prea poate fi contestata..tergiverseaza la greu decontarile..si nu vb despre "reportaje la tv".
sper sa ai noroc,
spor la reparat /depagubit smile.gif
valentin_29
Am fost si eu lovit acum un an de unu care avea RCA-ul la Omniasig. Pentru o reconstatare la service am stat o saptamana pana si-au dat acordul asta dupa ce am stat pe capul lor zi de zi cu telefoane. In final pentru o dauna de 1200 ron am stat aproape o luna. Daca stiam ca trebuie sa ii stresez cu telefoanele sigur ma rezolvau mai repede.
Din cate am auzit in general cand e vorba de CASCO se misca mai repede companiile de asigurari ca au tot interesul ca la anul sa iti fac asigurarea tot la ei.
clr
Mai depinde si de service-ul in care mergi. Unii au decontare directa, altii nu si asa mai departe.
Eu mi-am schimbat + vopsit aripa in numai 7 ore smile.gif
M-am dus cu dosarul la service, mi-au luat actele, au comandat aripa, au solicitat apropbare la plata si abia dupa aia m-au chemat in service.
La 8 dimineata intra, iar inainte de ora 16 eram deja in trafic cu masina.
slim6630
bine ca nu era de la Carpatica ca altfel ti-o reperai din banii tai ... cum fac eu acum sad.gif
Alex_Judoka
Eu va spun cum a fost la BCR asigurari, la mine
Daca valoarea reparatiei depasea 89% din valoarea masinii, se considera dauna totala. daca este 88%.. ti-o repara.
Sfatul meu, daca a ajuns la sasiu.. nu cred ca mai iese masina.. Imi pare rau
Succes.biggrin.gif
cristixxxlog
variantele societe, la renault, sunt absolut identice cu variantele normale. Singurele diferente, atunci cand ies de pe usa fabricii sunt lipsa banchetelor spate si centurile de siguranta spate. Variante societe sunt atat coupe cat si 5 usi, ambele doar bicorp. In cazul tau, masina este un bicorp coupe ca oricare altul, doar ca in momentul constructiei nu s-au pus banchete, centuri si mocheta in spate. Alte diferente nu exista. Si eu am societe, in 5 usi cu tot cu airbaguri cortina si in spate. Caroseria e aceeasi cu gaurile standard pentru bancheta, centuri, manere de sustinere etc. Asa ca piesele sunt absolut identice cu cele ale unui bicorp coupe normal. Iar pretul de nou al automobilului este peste 90% din pretul variantei non-societe la acelasi nivel de dotare.

Era sa uit: foarte important este aspectul omologarii. Tu ai masina omologata ca si autoturism sau este tot autoutilitara? Daca este omologata ca si autoturism statutul de autoutilitara este istorie. Sunt la al 2-lea contract de casco si in ambele cazuri (societati diferite) valoarea masinii a fost socotita dupa pretul de nou al unui autoturism, nicidecum utilitara. Iar rca-ul la fel. Daca pe talon si in cartea de identitate a masinii scrie ca este autoturism, iti va da valoarea actuala calculata pe baza pretului unui autoturism, nu autoutilitara.
pitura catalin
cere regie proprie si vezi cati bani iti ofera.iei banii o repari cu piese second si mai ramai si cu ceva bani.daca nu vezi care e treaba cu dauna totala si pe banii aia iti iei alta masina si asta o poti vinde asa cum e
R19/16v
Ai pus si tu vreo poza?
valeriu24
QUOTE(pitura catalin @ 28 Dec 2010, 08:51)
cere regie proprie si vezi cati bani iti ofera.iei banii o repari cu piese second si mai ramai si cu ceva bani.daca nu vezi care e treaba cu dauna totala si pe banii aia iti iei alta masina si asta o poti vinde asa cum e
*



Cum adica sa cer "regie proprie?"
Ar fi o varianta de analizat!
R19/16v
Zici ca vrei sa o repari tu, iti dau banii fara TVA si-i doare la bascheti.
O idee proasta in cazul tau dpdv meu.
valeriu24
QUOTE(cristixxxlog @ 28 Dec 2010, 08:36)
variantele societe, la renault, sunt absolut identice cu variantele normale. Singurele diferente, atunci cand ies de pe usa fabricii sunt lipsa banchetelor spate si centurile de siguranta spate. Variante societe sunt atat coupe cat si 5 usi, ambele doar bicorp. In cazul tau, masina este un bicorp coupe ca oricare altul, doar ca in momentul constructiei nu s-au pus banchete, centuri si mocheta in spate. Alte diferente nu exista. Si eu am societe, in 5 usi cu tot cu airbaguri cortina si in spate. Caroseria e aceeasi cu gaurile standard pentru bancheta, centuri, manere de sustinere etc. Asa ca piesele sunt absolut identice cu cele ale unui bicorp coupe normal. Iar pretul de nou al automobilului este peste 90% din pretul variantei non-societe la acelasi nivel de dotare.

Era sa uit: foarte important este aspectul omologarii. Tu ai masina omologata ca si autoturism sau este tot autoutilitara? Daca este omologata ca si autoturism statutul de autoutilitara este istorie. Sunt la al 2-lea contract de casco si in ambele cazuri (societati diferite) valoarea masinii a fost socotita dupa pretul de nou al unui autoturism, nicidecum utilitara. Iar rca-ul la fel. Daca pe talon si in cartea de identitate a masinii scrie ca este autoturism, iti va da valoarea actuala calculata pe baza pretului unui autoturism, nu autoutilitara.
*



In general ma refeream la Coupe, nu in mod special la Societe. Esti fericit ca ai un bicorp, crede-ma! Stiti cu totii ca sunt foarte rare modelele coupe/societe.
Nu este un bicorp, ci este un coupe.
Intr-adevar, volumele, dimensiunile, etc sunt aceleasi, la fel si spatele! Hayonul si bara spate se potrivesc cu cele de pe un bicorp, insa structura masinii e putin diferita!
Aripa laterala pleaca de la hayon si imbraca practic un sfert de masina. Sa nu vorbim de portiera care este aproape dubla ca dimensiuni.
Aripa :2100 lei
Portiera: 1890 lei

..............
Si fiind rare, piesele sunt mai scumpe, si mai greu de gasit. Le vor aduce pe comanda in 2-3 saptamani.
Din pacate e autoutilitara, valoarea ei de noua fiind undeva pe la 17.000 eur in Franta (de unde a fost si achizitionata)
Am avut ceva probleme si nu am putut s-o inmatriculez pe autoturism. S-au luat de mine la rar ca ba nu are centuri, ba nu are airbaguri (sau calculator de airbag) ba una alta si mi-au lasat-o autoutilitara.sad.gif
Offtopic: stiti cumva cum o pot transforma in autoturism cu bani putini?
espacern
Am avut ceva probleme si nu am putut s-o inmatriculez pe autoturism. S-au luat de mine la rar ca ba nu are centuri, ba nu are airbaguri (sau calculator de airbag) ba una alta si mi-au lasat-o autoutilitara.sad.gif
Offtopic: stiti cumva cum o pot transforma in autoturism cu bani putini?

@valeriu24=Trebuia sa faci omologarea ca autoturism cand ai fost prima data la RAR.
Cumparai bancheta spate,centuri,plasticele din spate si te prezentai cu masina"echipata"in 5 locuri si cereai omologarea ca autoturism.Acum este un pic mai scump sa o faci si trebuie sa mergi iar la RAR.Pe stalpul pasager ai o eticheta:este scris acolo ceva cu E2......sub nr.VIN?Daca ai asta scris ai omologarea de tip europeana si este mai usor de omologat ca autoturism.Daca nu ai scris asta trebuie sa mergi pe la Renault sa elibereze o hartie cum ca masina este pregatita de 5 locuri.Dar una peste alta la bani putini nu poti sa o faci.....
Numai bine!
cristixxxlog
bicorp inseamna berlina cu hayon. bicorp e si al meu, in 5 usi, si al tau, in doar 2 usi. al tau e coupe, a mea berlina. sigur, usa o sa fie mai scumpa, la fel si geamul de pe usa, in principiu pt ca sunt mai mari si intra mai mult material...

imi pare rau ca nu ai omologat inca masina....eu unul sunt al 2-lea proprietar in tara, iar masina a fost omologata de primul.

teoretic, daca o sa intrebi la renault, o sa-ti dea kitul de transformare al masini in societe, si care contine: bancheta spate, centuri de siguranta si pretensioner centuri de siguranta. trebuie verificat calculatorul pretensionerelor spate (daca el exista). ti le monteaza si pe baza hartiilor primite de la ei te duci la rar sa omologheze masina. dar asta e in teorie...ce poti face tu este sa faci rost de bancheta spate si centuri de pe la dezmembrari (undeva pe la 250 euro) si sa le montezi ca nu-i mare lucru, dupa care te duci la renault si cu o spaga mica poate rezolvi de un deviz de montare ale respectivelor elemente. te-ar ajuta o mica cunostinta pe acolo...

altfel, daca faci treaba ca la carte o sa te usuce de bani...


eu unul am cumparat masina fara centuri si cu bancheta de peugeot. imbatat fiind de euforia cumpararii primei masini nu am vazut diferenta de textura a banchetei spate fata de scaunele fata si nici lipsa centurilor din pacate, insa ea era deja omologata. si de mine s-a luat la rar pt ca nu aveam centuri (asta dupa ce a citit in cartea de identitate ca a fost utilitara, altfel nici ala nu a vazut la inceput) si m-a respins la identificare pana imi pun centurile. eu unul nu am centuri cu pretensioner pe spate, sunt simple, perfect functionale, insa fara pretensioner.

imi pare rau pt tine pentru ca o sa alergi de o sa-ti iasa ochii din cap pentru omologarea asta si o sa cheltui ceva bani...

sfatul meu e sa incerci sa-i faci pe aia de la asigurari sa-ti dea dauna totala, si cu banii luati, epava vanduta (iti poti lua cel putin 1000 euro pe ea) si banii pe care i-ai fi dat pentru a o omologa iti poti lua aceeasi masina non-societe si poate cu ceva dotari in plus...
iulian'71
Socrul meu are la Omniasig si a avut si el ceva probleme de genul micilor lovituri in parcare. Cei de la Omniasig au fost mai mult decat promti dand dovada de maxima seriozitate.
O vara de a mea a fost lovita de cineva cu RCA la Omniasig, si-a facut masina pe CASCO la Astra - cu mari dureri de cap - acestia din urma primind banii in 5 zile de la depunerea actelor pentru decontare intre companii.
valeriu24
Multumesc mult! Foarte folositoare informatiile oferite de dvs. Si sfaturi foarte competente. Multumesc inca o data!
VyRuZ
Am și eu utilitară, 2007.09, Franța. Am luat-o cu banchetele din spate montate + centuri și toate cele trebuincioase. M-a costat 700 de Lei omologarea la RAR și nu a zis nimeni nici pâs. Nu am dat șpagă, nimic. Centurile nu au pretensioner, pt. că am văzut mufele atârnând acoloșa. Însă funcționează perfect și-s ștanțate Renault.
Urmează să-mi iau tapițerie la culoare cu aia din față și gata.
Ryk
daca iese dauna totala ei trebuie sa-ti lase epava si sa-ti dea despagubirea in functie de evaluarea masinii, in stare buna si de functionare conform vechimii si utilizarii.
Mie masina la casco mi-o evaluase cu inca 50% valoarea care o dadusem eu pe ea SH.
Cand iti ia masina asiguratorul, sunt mai mult ca sigur ca e manevra a agentului de asigurare, sa mai scoata si el un ban pe naspa din treaba asta.
Asa stiam ca merg lucrurile astea la daune totale. Cel mai bine ia banii de dauna daca asa iese, repar-o ok, nu de mantuiala si pe urma vindeo si cu banii de pe ea si ce-ti mai ramane de la asigurare ia-ti alta si de 5 locuri omologata si cu mai multe dotari wink.gif
bebeo
Eu am avut accident pe Centura Sibiului (A1) inainte de Craciun si dupa cum arata masina cred ca o sa fie dauna totala.
In alta ordine de idei cele 5 stele EuroNcap si-au facut datoria din plin.
Postez si niste poze ca sa aveti o idee.

4 Jan 2011, 20:31:
Eu am avut accident pe Centura Sibiului (A1) inainte de Craciun si dupa cum arata masina cred ca o sa fie dauna totala.
In alta ordine de idei cele 5 stele EuroNcap si-au facut datoria din plin.
Postez si niste poze ca sa aveti o idee.

4 Jan 2011, 20:36:
Eu am avut accident pe Centura Sibiului (A1) inainte de Craciun si dupa cum arata masina cred ca o sa fie dauna totala.
In alta ordine de idei cele 5 stele EuroNcap si-au facut datoria din plin.
Postez si niste poze ca sa aveti o idee.
VyRuZ
Mamă-mamă! Niște detalii?
UXE
te-au cam facut sandwitch
bebeo
Umezeala, mazga, calcat banda rezonatoare din partea stanga pe sensul de mers - banda a doua- intrat in balans, incercare de redresare (inutil la peste120hm/h), lovit frontal parapetul de pe marginea carosabilului de langa banda de urgenta, rotit 360grade, aruncat inapoi in banda a doua.
Concluzie: drive safe!Nu va bazati atat de mult pe masini.Si eu am avut masina echipata cu gume Continental - Made in Germany - TS 80, care testele arata ca sunt foarte eficiente la umezeala, mazga, etc. Aiurea!!!Cand D-zeu vrea sa te trosnesti, nu mai conteaza ce gume ai.
Oricum urmatoarea masina va fi tot Renault, pentru ca cele 5 stele mi-au salvat viata si mie si sotiei.
dansora
Bine ca suntenti bine, restul nu mai conteaza.
Dintr-o experienta asemanatoare iti spun ca 100% e dauna totala.
valeriu24
Buna!
Mi-au facut constatarea la Autocobalcescu
Am de inlocuit:
Portiera dreapta
Aripa spate dreapta
Prag dreapta
Capac rezervor dreapta
Bara spate
Suporti bara spate
Punte Spate
Janta
bandouri laterale dreapta + capac roata

Si evident, e si manopera, vopsitorie, etc

Sa vedem ce va iesi! Oricum nu cred ca imi va iesi dauna totala! Nu se ridica reparatia la mai mult de 16.000lei
Cristi A
La cate ai enumerat ca si inlocuire, eu as spune ca 20.000 lei e putin.
gotty
Nu stiu cat e puntea dar restu'fac sigur 20.000 intr un service reno...nu stiu intr unul mai de cartier.
corba
Am facut accident.
Am lovit Meganeul, m-a lovit un VW Golf din plin. Eu aveam stop. Nu am casco.
Volkswagenul avea viteza mare, eu a trebuit sa intru mai mult in intersectie pentru ca era vizibilitate mica. La VW au sarit airbagurile.
Pe mine m-a lovit din lateral din stanga, partea din fata rotii, cam 35cm sau cat sunt.
Aripile sunt cam intregi. Mi-a lovit masca fata cu faruri, Bara fata, radiatorul de racire, fiarele pe acolo sunt indoite bine. Lichidul de racire a curs insa circuitul de la Aerul conditionat era intreg. Motorul este putin deplasat, curge ulei de la cutia de viteze.
Intrebarea este cat ma costa reparatia, si unde sa o fac. Sa o fac in Drobeta Turnu Severin sau in Bucuresti. Recomandati un service?
In rest masina pare intreaga. nu au sarit airbaguri, capota are 2 cute mici de tot in centru in fata aripile sunt intregi, cea din stanga are o deformare mica, de vreo 3-4 cm diametru.
Am mers cu ea tractata, si nu trebuia.
Nu au aparut lufturi pe la usi.
murfi
In primul rand ar trebui sa-ti faci griji pentru vatamarea corporala a soferitei. O echimoza este ce-ai vazut tu, important este ce s-a constata la spital si ce va ramane scris in cetificatul medico legal....

In al doilea rand, din ce spui tu masina ta este dauna totala, asta inseamna ca pretul unei reparatii ca lumea este mai mare decat valoarea masinii.
Cu toate astea poate ai avut noroc si nu s-a deformat nimic din structura masinii dar
daca vrei mai multe opinii pune poze cu lovitura, inclusiv cu capota deschisa ca sa vedem ce-i prin interior...
In plus verifica daca ai aparut lufturi la diferite imbinari ale elementelor nelovite (usi fata de exemplu). Daca este cazul atunci sigur masina este deformata serios.
valyl
care este motivul pentru care spui ca este dauna totala? din ce descrie mie nu mi se pare a fi dauna totala... cred ca il speriem prea rau...
murfi
Pentru ca omul spune ca motorul este deplasat si ca ' Bara fata, radiatorul de racire, fiarele pe acolo sunt indoite bine.' Dea aici presupun ca lonjeroanele sunt strambe. Inca o data este doar o presupunere si pana nu vedem poze nu putem sa dam un verdict plauzibil...

In plus masina celalata a avut airbagurile sarite si soferul lovit asa ca n-a fost doar o 'mica atingere'...
Dani D
Salut !

Am reusit performanta de curand de a zgaria de un gard portiera dreapta fata. Pe langa asta, zgarietura este putin intrata in portiera pe o lungime de circa 10 cm.

As vrea sa stiu ce este de facut : trebuie portiera noua sau se poate rezolva si altfel ? Si cam la ce bani ar duce treaba asta.

Multumesc
cj98czh
CASCO??
mariusd4
Pune o poza ! Daca nu e adanca iese la polish, daca e pana la talba revosit + chit daca e si infundata.
Dani D
Fara CASCO, cj98czh

Din pacate nu am poza momentan. Si revopsit + chit cam la ce bani ar duce, daca ai idee, mariusd4 ?
solidconvert
Depinde de service... la reprezentanta costa in jur de 400 ron/reper de vopsit... exista insa si alte variante mai ieftine decat reprezentanta dar nu stiu cat de bune sunt... arunca un ochi si aici... tinand cont ca este vorba despre o usa mai bine nu te joci cu diferente de nuanta pe masina... acum depinde si ce culoare este, pentru ca daca este negru sau o alta culoare mai inchisa si mai putin pretentioasa poti s-o vopsesti in alta parte fara probleme... wink.gif
Dani D
Mersi solidconvert
pheephee_11
in jur de 500 lei as zice eu, insa ai grija cu vopseaua sa nu iasa alta nuanta unsure.gif
mariusd4
Dani D, sunt mai multi factori : daca te duci la reprezentanta, mie de ex la logan pt bara spate mi-au cerut 600 ron gri platin (metalizat), daca te duci la un prticular costa in jur de 150 ron cu vopseaua ta, o poti prepara la anumite centre dupa codul de vopsea gasit pe stalpul usii, daca nu iti recomand un service pe la sere in berceni, nu mai stiu exact cum se numeste dar presupun ca daca intrebi stie lumea de el, acolo am vopsit bara fata la logan si a iesit perfect ei spun ca lucreaza cu aceleasi materiale ca si reprezentanta.

Apropos, ce culoare ai ?
Dani D
mariusd4 : Pe talon scrie maro, insa este un gri cu o usoara tenta albastruie. Sa inteleg ca daca iti prepari singur vopseaua, iesi si mai ieftin.

La care sere te referi ? Cele dinspre Metro Berceni sau cele de langa RIN ?
mariusd4
Cum mergi spre Metro, cam vis a vis de intrarea in carrefour se face stanga, mi se pare ca este un showroom Citroen sau Peugeot, aici au vopseaua lor ti-o fac ei dupa cod, dar exista si service-uri mai de cartier ca sa zic asa care vopsesc bine dar vi tu cu vopseaua gata preparata numai ca exista dezavantajul sa se cunoasca mici diferente.

12 May 2011, 15:10:
Vezi si pe la sectiunea de anunturi permanente, mai sunt si pe acolo vopsitori. Iti poti face o parere.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.