Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Bayerische Motoren Werke AG
Reno.ro - Forum Renault Romania > Alte discutii > Jurnal de Bord
Pages: 1, 2, 3
Yutcaru
Dupa vre-o 7 ani petrecuti la covrigul unei Lagune 2 1.8 16 V /2001 a venit timpul sa primim in familie si cu bratele deschise o nemtoaica intre doua varste,destul de compacta si foarte nervoasa ( cica asta este de cand sa nascut biggrin.gif biggrin.gif )

A fost nascuta in seria a-3-a,din anul 2005 ( luna nu o stim si nici ziua,ca sa-i facem un tort de ziua ei ) a avut o viata linistita,90% din drumuri facute pe autostrada si un kilometraj de 209.350,care sunt reali.

Defapt masina a fost vanduta in familie ( Fini/Nasi ) luata pe incredere si destul de bine intretinuta,in ciuda faptului ca masina in ultimii 5 ani a vazut numai drumurile Italiei si Trieste - Timisoara - Pitesti,deja fiind de notorietate ca masinile care circula in Italia si Franta sunt destul de bine sifonate in exterior din cauza altor parcangii.

Masinuta este:

- BMW
- seria 3 E 90
- motor 1995 cm3
- 209.350 km
- 163 CP
- turbina schimbata

Distributia pe lant,4 set-uri ce cauciucuri ( 4 de vara pe 18 si 4 de iarna pe 16 ) cred ca pe viitor am sa renunt la cele pe 18 din cauza talonului mult prea mic fata de ce drumuri avem in Romanica,si merg pe 16.

Masina arata bine,asteapta sa fie inscrisa si drumuri cat mai bune si cat mai lungi,nu ma intereseaza liniutele si drifturile,fiind un familist cu 2 copii si o viata destul de ok blush.gif

Nu am multe poze inca,dar .................

[attachmentid=1628002739] [attachmentid=1628002741] [attachmentid=1628002742]
C a t a l i n
4 seturi de anvelope zici? 4 de 18 si 4 de 16. E bicicleta?
corbex
1 set de 4 cauciucuri sau 4 seturi a 1 cauciuc. L-a furat frumusetea peemfeului, de 160 cp la 2000 de cc. Daca pun valvetronic la solenza scot 120 cai din 1400 cc.
Yutcaru
blush.gif tongue.gif
8 set-uri complete ( janta + cauciuc ) din care 4 de vara si 4 de iarna.Ma scuza-ti,e greseala de tipar radmasa.gif

C a t a l i n
2 seturi adica.
kum
Set complet = ansamblul cauciuc & janta blush.gif
C a t a l i n
Pe acelasi fir logic o pereche de incaltari = un pantof & o soseta.

Ansamblul janta & anvelopa = roata.
Un set = numarul de roti necesare pentru a echipa complet masina. Sau tractorul.

Oglinzi, cate seturi ai?
MyKe89
Scrie ultimele 7 caractere din seria de sasiu si vei afla ziua si luna fabricatiei.
Adrian Frigo
QUOTE(C a t a l i n @ 2 Aug 2015, 13:57)
4 seturi de anvelope zici? 4 de 18 si 4 de 16. E bicicleta?

radmasa.gif radmasa.gif

În altă dezordine de idei,să o stăpânești sănătos cât mai mulți kmp! tongue.gif laugh.gif
Yutcaru
QUOTE(MyKe89 @ 2 Aug 2015, 14:48)
Scrie ultimele 7 caractere din seria de sasiu si vei afla ziua si luna fabricatiei.
*



Sper ca e bine ce scriu :PS23948

QUOTE(Adrian Frigo @ 2 Aug 2015, 14:59)
radmasa.gif  radmasa.gif

În altă dezordine de idei,să o stăpânești sănătos cât mai mulți kmp! tongue.gif  laugh.gif
*



Haos total,cred ca e de la canicula care afecteaza materia,in fine............multumesc de urare si Doamne Ajuta!
AR-18-MOS
Asa e el tot timpul, ii place sa fie ca musca verde.

Frumoasa masina!
paul_p
QUOTE(Yutcaru @ 2 Aug 2015, 22:07)
Sper ca e bine ce scriu :PS23948
*

Iunie 2005:
http://www.realoem.com/bmw/enUS/select?vin=PS23948


Markos
Valvetronic are?

Apropo, vezi că pica-n draci injectoarele și sondele omega.
hitman1234
Decat la alea luate de la Cj si forjate de doctori. Asta pare in mintile ei, atat ea cat si proprietarul.. biggrin.gif

S-o stapaniti sanatosi!
pishky
bemveurili se strica doar daca mergi incet.
dr_mKe
Confirm sleep.gif
ursul_bipolar
S-o stapaniti sanatosi!
Am si eu o intrebare: scoate fum cand o accelerezi?
b76bgaarh
de ce, nu are dpf?
Solon
Din 2005? Dpf-ul e la gunoi, anulat si taiat!
C a t a l i n
Tot setul?
Yutcaru
QUOTE(paul_p @ 2 Aug 2015, 22:52)



Multu mult!

Acuma stiu cand e ziua ei de nastere smile.gif

Filtru de particule NU are,este exact cum am vrut,nu are nici pilot automat.

In legatura cu condusul acestei masini,ramane de vazut ce si cum,turata si accelerata mai violent din cand in cand.

Viata injectoarelor e direct proportional cu calitatea motorinei,speram sa nu fie probleme,fostul proprietar alimenta numai din Slovenia si numai de la OMV cu sortimentul care tine si la - 30 de grade.

Spunea ca in Italia calitatea motorinei lasa putin de dorit si de asta alimenta numai de la Sloveni.

Fiind primul diesel,ce tip de motorina recomandati,fac apel la cei care au simtit pe pielea lor " efectele " motorinei bune sau proaste.

Exclus genul ca e motorina luate de la tir,tractor,etc si ca e motorina buna,aceasta masina va vedea numai benzinarii deja consacrate ( OMV,MOL,LUK,Rompetrol si Petrom ).

Masina pana acuma nu a avut nici o problema,decat momentul schimbarii turbinei si a parbrizului fisurat si sa schimbat la reprezentanta BMW.

Si oricum nu va fi o masina de forjat in oras ( 5 - 10 km si stop ) ci mai mult pe drumuri mai lungi,in oras e de frecat batranica Lagunica,care acuma mai are si clapeta noua.

Masina am luat-o pe incredere,deoarece stiam ca e ok din toate punctele de vedere si in primul rand la un pret destul de bun.

Oricum,topicul este si va ramane deschis,si am sa va anunt despre impresii,bucurii si dezamagiri ( astea sper sa fie cat mai putine )

O problema des intalnita la BMW cu motoare puternice ( si cazul meu )este turbina,care este putin subdimensionata fata de puterea motorului.

Masina perfect fiabila din pacate nu mai exista,dar noi speram ca va fi bine.
AndreiMR
In principiu, orice motorina de la statiile consacrate mai mari (cu exceptia Lukoil, as zice eu) e foarte ok. Nu pune de la statii obscure, si nici de la benzinarii "partener". Eu sunt super multumit de Rompetrol si OMV, cu Petrom mi-au mai facut figuri masinile (oscilatii la relanti), iar Mol cred ca am pus doar de 2-3 ori, deci nu pot sa imi dau cu parerea.
RZV
QUOTE(Yutcaru @ 3 Aug 2015, 17:43)
Spunea ca in Italia prețul motorinei lasa putin de dorit si de asta alimenta numai de la Sloveni.
*



Am corectat. wink.gif

Cu atât mai mult cu cât am văzut menționat Trieste (la doar câțiva km de granița cu SLO). Doar trece "pârleazul" și alimentează la OMV în SLO.

În SLO, exceptând distribuitorii discount, gen Hofer (Aldi), motorina are preț unic (maximal, controlat de stat, se revizuiește la fiecare două săptămâni; par example, acum e 1,187) și e întotdeauna mai ieftină ca în IT (în unele cazuri, depinde de zona din IT, chiar și cu 30 c/l mai ieftină).
chitsro
Sa te bucuri de ea, multi km fara probleme. Turbina nu este deloc subdimensionata, ci doar pica, este facuta de Mitsubishi si am inteles ca sunt mai proaste, la facelift (dupa 2008) turbina este ok dar pica distributia). E mai bine ca nu ai dpf (probabil ca ai si teava indreptate in jos), e mai putina bataie de cap.

Eu am acelasi motor si am 226 de k km, merge foarte bine.
ursul_bipolar
QUOTE(chitsro @ 4 Aug 2015, 13:09)
Turbina nu este deloc subdimensionata, ci doar pica, este facuta de Mitsubishi si am inteles ca sunt mai proaste


Ti-a spus mecanicul din coltul blocului sau te bazezi pe niste date concrete? Turbina pica si daca nu stii sa mergi cu masina fie vorba-n'tre noi.
Si acum on-topic, putin probabil sa dea Mitsubishi turbine proaste BMW-ului.
Adrian Frigo
QUOTE(Yutcaru @ 2 Aug 2015, 22:07)
Haos total,cred ca e de la canicula care afecteaza materia,in fine......

??? mad.gif
QUOTE(Markos @ 2 Aug 2015, 23:11)
Apropo, vezi că pica-n draci injectoarele și sondele omega.

Beta! slap.gif
nWo
QUOTE(Yutcaru @ 3 Aug 2015, 17:43)

Acuma stiu cand e ziua ei de nastere  smile.gif


*



Defapt, stii doar luna, nu si ziua.

Multi km fara probleme.
mars
QUOTE(Yutcaru @ 3 Aug 2015, 16:43)
O problema des intalnita la BMW cu motoare puternice (si cazul meu) este turbina,care este putin subdimensionata fata de puterea motorului.
*



Pai nu cumva fix turbina aia ii da putere motorului? In fine, nu ma pricep... Si zici ca-i nervoasa, nu? Trage tare? In comparatie cu Laguna 1.8 aspirat, cred si eu. Iluzia cuplului wink.gif.
Yutcaru
Oricum,pica sau nu,subdimensionata sau nu,injectoare picate sa nu,e o masina care in 210 k nu a avut nici o problema ( exceptie facand turbina schimbata ),ulei,consumabile schimbate la timp ( sau mai repede de timp ) si o ureche ascutita la " problemele de sanatate " ale masinii este ok.

Din cate am vazut pe forum BMW,absolut toate au probleme,mai mici sau mai mari,si in multe cazuri din vina celui din fata volanului,care sofer se numeste,nu?

Un caz aparte este al unui user ( BMW Forum ) care mult timp a mers cu uleiul la minim,de multe ori i sa aprins martorul de nivel minim ulei ( asta la un 318 E46 ) si se plangea ca i se aude un troncanit metalic,undeva din zona distributiei( care este pe lant )si ca dupa multe vizite la mecanic inca nu a rezolavat problema,el fiind perfect constient ca are ulei putin dar a sperat ca mai tine asa pana la urmatorul schimb de ulei.

In cazul respectiv,a cui este vina,a soferului sau a masinii care te anunta ca are ulei la minim?

Depinde de cum sunt intretinute aceste masini,fie Renault,PSA,BMW,etc si cat de receptiv esti la nevoile masinii,din fericire trebuie sa eliminam fraza " las-o ba ca merge si asa "

Si ca o prima impresie,confortul din Laguna este peste seria 3 BMW si faptul cum te simti in scaune.

Ramane sa ne auzim,cu rele si cu bune!


4 Aug 2015, 22:35:
QUOTE(mars @ 4 Aug 2015, 22:02)
Pai nu cumva fix turbina aia ii da putere motorului? In fine, nu ma pricep... Si zici ca-i nervoasa, nu?  Trage tare? In comparatie cu Laguna 1.8 aspirat, cred si eu. Iluzia cuplului wink.gif.
*




De nervoasa ....... e foarte nervoasa,normal ca turbina face toti banii fata de un aspirat si mai avem si un cuplu diferit,oricum e o masina periculoasa pentru cine nu stie sa o conduca.

MyKe89
QUOTE(nWo @ 4 Aug 2015, 14:29)
Defapt, stii doar luna, nu si ziua.
*


03.06.2005
corbex
Zi de luni, in care negrii si nemtii lucreaza foarte prost.
Yutcaru
Din contra,sunt odihniti si relaxati dupa weekend. biggrin.gif biggrin.gif
yomarius
QUOTE(ursul_bipolar @ 4 Aug 2015, 12:17)
Turbina pica si daca nu stii sa mergi cu masina fie vorba-n'tre noi.


Asta o stii de la racerii de cartier sau ai vreun manual oficial al celor de la bemve pentru pilotat bolizi cu turbina sensibila?
ursul_bipolar
Vezi mai jos raspunsul meu:

1. Nu discut cu racerii de cartier ci ma documentez temeinic folosind surse pertinente!

2. Cauta sa vezi ca o turbina produsa de unul dintre cei 3 mari producatori de turbine - in ordine (Garrett by Honeywell, Borg Warner, Mitsubishi) au acelasi principiu de functionare si atata timp cat mergi subturat riscul de depuneri este foarte mare - ajungand ca la final turbina sa se imbascseasca si sa pice.

3. Banuiesc ca stii ca in momentul cand ajungi la destinatie dupa un drum mai lung, trebuie sa lasi motorul sa mearga la turatia de ralanti 30s - 1min pentru ca turbina sa se raceasca.

Pe scurt cam astea sunt chestiile.

LE: Daca tu crezi ca bemve-urile au turbina sensibila, te inseli considerabil. Faptul ca pot exista defecte de fabricatie sau utilizari incorecte da, pot fi de acord.
Yutcaru
Ai dreptate,viata turbinei creste proportional de felul cum este tratata.

Stiam ca la turbo,dupa aproape orice drum,trebuie lasata 1 min sa se raceasca si ca turbo trebuie turata fara mila ( dar cu simt biggrin.gif ) pt a fi in forma "maxima"
ursul_bipolar
Da, cam asa ceva.
Bejenaru Ionut
Motorul se lasa la ralanti din alte considerente din cate stiu eu si anume daca opresti motorul imediat dupa ce ajungi la destinatie, uleiul nu mai unge axul acesteia, ea avand cateva zeci poate sute de mii de rotatii. Astfel daca a lasi masina 1 min la ralanti si turbina revine la turatia minima. Chestia cu racitul ei mi se pare oarecum deplasata atat timp cat temperatura gazelor de ardere e aceeasi.

P.S. Benzinarul meu vede si 5000 cateodata; oare e de bine sau de rau? smile.gif

Frumoasa masina. Seria 3 imi place si mie dar eu prefer un benzinar. Multi km fara probleme.
Macione
Benzinarul meu vedea zilnic 6500 de ture, dar dupa ce ajungea la temperatura optima.
corbex
Sa numeri zilele pina orbeste.
Yutcaru
Saptamana viitoare o sa ii fac baita si sper ca apuc sa-i pun si numere rosii,iar atunci mai revenim si cu ceva poze mai bengoase blush.gif
Macione
QUOTE(corbex @ 8 Aug 2015, 15:23)
Sa numeri zilele pina orbeste.
*




L-am avut de la 40k km pana la 86k km si nu a orbit.
MyKe89
QUOTE(Bejenaru Ionut @ 8 Aug 2015, 15:14)
Chestia cu racitul ei mi se pare oarecum deplasata atat timp cat temperatura gazelor de ardere e aceeasi.
*


Deci o turbina se inroseste atat la relanti, cat si la 4000 rpm? smile.gif
ursul_bipolar
QUOTE(Bejenaru Ionut @ 8 Aug 2015, 15:14)
Chestia cu racitul ei mi se pare oarecum deplasata atat timp cat temperatura gazelor de ardere e aceeasi.

P.S. Benzinarul meu vede si 5000 cateodata; oare e de bine sau de rau?   smile.gif


Tu ce crezi turbina lucreaza la aceeasi temperatura si la 800 de turatii si la 4000 sau 5000? Crd ca iti poti da singur raspunsul. Iti recomand sa aplici ce am zis mai sus la un motor diesel, o sa ii faca bine.

Benzinarul tau nu are turbina din cate stiu eu si chiar daca ar avea nu ar fi o problema atata timp cat se respecta niste principii de bun simt.
dr_mKe
tongue.gif 1.6 16v este foarte rezistent.

Turbina de diesel oricum nu ajunge la temperatura uneia de benzinar. Cat parchezi, etc, samd, este suficient ,in general, pentru racire.

Io zic sa-i propuneti si sfintirea turbinei la fiecare 3 luni, pentru fiabilitate maxima sleep.gif
Bejenaru Ionut
Dieselul nu cred ca ajunge la 5000 rmp. Cel putin loganul la vreo 4000 si ceva deja nu se mai tura.

MyKe89 nu am spus ca turbina se inroseste, dar dupa ce motorul ajunge la temperatura normala de functionare, temperatura gazelor la ralanti nu scade foarte mult.

Eu nu am vazut niciodata o turbina inrosita de la gazele de ardere.

Dr.Mike parca la benzina ajunge pe la 700- 800 si la diesel sunt putin mai "reci".


Ursu_bipolar nu prea am inteles ce sa aplic la diesel.
ursul_bipolar
Vezi postul nr 34.
4x4
Distributia e in fata right?

Multi kmp smile.gif smile.gif !
cj98czh
QUOTE(Bejenaru Ionut @ 8 Aug 2015, 20:08)
MyKe89 nu am spus ca turbina se inroseste, dar dupa ce motorul ajunge la temperatura normala de functionare, temperatura gazelor la ralanti nu scade foarte mult.

Eu nu am vazut niciodata o turbina inrosita de la gazele de ardere.
*




Nu???

https://www.youtube.com/watch?v=zLlasRLIhDs

bucatzel
QUOTE(Bejenaru Ionut @ 8 Aug 2015, 19:08)
Dieselul nu cred ca ajunge la 5000 rmp. Cel putin loganul la vreo 4000 si ceva deja nu se mai tura.
*



Man, o urma de atentie. E vorba de volumul de gaze la temperatura x.

La 4000 rpm ai un volum de 4 ori mai mai mare de gaze arse decat la 1000 rpm. Ce zici, conteaza?
Yutcaru
Revin cu primele impresii de la primii km parcursi cu numere rosii:

masina este destul de bine antifonata,nu se aude motorul din habitaclu ,dar afara este destul de zgomotos,tipic pt diesel,dar parca prea zgomotos.O sa incerc sa mai reduc din zgomot prin folosirea pe viitor a unui alt ulei,fapt testat de mine pe Laguna.

Pozitia la volan si feelingul este sub Laguna,si nu din cauza obisnuintei,ci din cauza ca o masina premium ramane una premium.

Motorul destul de suparat si raspunde bine la comenzi iar per general e o noua senzatie........... revin cu poze cand tine si vremea cu noi ( soare si iar soare biggrin.gif ) si cu alte comentarii.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.