Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Schimbare din autoutilitara in autoturism
Reno.ro - Forum Renault Romania > Alte discutii > Legislatie
Pages: 1, 2, 3
ecs17
Salut

Doresc sa inmatriculez autoturismul Renault Megane 3 sport tourer din 2010.
Am fost la RAR si au constatat ca masina a iesit din fabrica N1 (autoutilitara). M-au intrebat daca doresc sa fie trecuta ca si M1 (autoturism) si am spus ca da, deoarece nu vreau ca masina sa fie autoutilitara si doresc sa fie autoturism. Am fost trimis la reprezentata Renault, Auto Bara & CO din Oradea, de unde a fost nevoie de un raspuns in scris ca banchetele spate + centurile sunt conforme si originale pentru autoturism. Am primit raspunsul in scris necesar de la AUTO BARA & CO in data de 12.06.2015. M-am prezentat la RAR cu documentul solicitat in data de 15.06.2015 si au spus ca e ok si ca trimit la actele Bucuresti ca sa primeasca un raspuns. In data de 19.06.2015, am fost sunat de catre cei de la RAR ca daca doresc transformarea din N1 in M1, imi trebuie un raspuns in scris de la Renault Romania pentru transformare din N1 in M1 + mentionat inca o data faptul ca banchetele si centurile sunt aceleasi/similare atat pentru N1 cat si pentru M1.
Astept un raspuns in scris de la Renault Romania din data de 19.06.2015, pe care inca nu l-am primit. Am fost contactat de catre ei telefonic si mi-au zis ca nu se poate face transformarea din N1 in M1 (le-am reamintit ca vreau in scris, raspuns pe care nu l-am primit nici pana in ziua de azi). Atunci i-am intrebat ce are diferit M3-ul achizitionat de mine fata de alte M3-uri cu aceleasi dotari. Raspuns??? "Nimic, doar numarul de omologare".
Autoturismul este normal, are toate geamurile, scaunele, banchetele unui autoturism normal, nu are despartitura pe la mijloc sau mai stiu ce alte nebunii, este trecut in talon cu 5 locuri, doar ca cei de la RAR Oradea, cica, nu pot sa o treaca M1 pana nu primesc numar de omologare de la Renault Romania si ca masina este similara.
Masina a fost cumparata pe firma in Italia si din cate am inteles acolo sunt trecute autoutilitare ca sa isi poata deconta combustibilul.
Maine depun reclamatie la OPC online deoarece Renault Romania nu are punct de lucru in Oradea.
Am mai citit cazuri asemanatoare pe forum-uri care nu au intampinat probleme.
Ce as mai putea face?
ecs17
S-z inmatriculat asa, autoutilitara 5 locuri pana la urma.
Dezanvantaje:
- impozit anual : 180 lei fata de 60 lei
- rovinieta : 96 de euro fata de 28 euro
- ITP - o data pe an fata de o data la 2 ani

Avantaje:
- este euro 4 - taxa de mediu 200 euro fata de 800-900
- rca a fost mai ieftin
espacern
QUOTE(ecs17 @ 8 Nov 2015, 23:55)
Dezanvantaje:

Mai sunt cateva....le afli cand vrei s-o vinzi.
Daca nu ai reusit sa obti raspuns de la Renault-Romania trebuia sa te adresezi la Renault-Franta (Italia in cazul tau).....sunt mult mai prompti in cazuri de astea.
Ce numar de omologare este inscris pe eticheta "placa ovala" aflata pe montant usa pasager?
hepea
Pai spune-ne care ar fi alea. Am si eu o utilitara N1 (Iveco Daily cu 7 locuri) si sunt curios ce probleme as putea avea la vanzare. La cumparare si inmatriculare n-am avut.
espacern
Pentru Iveco Daily nu este nici o surpriza pentru eventual cumparator de utilitara....dar pentru un Megane 3 nu oricine se asteapta la asta!
ecs17
QUOTE(espacern @ 9 Nov 2015, 09:07)
Mai sunt cateva....le afli cand vrei s-o vinzi.
Daca nu ai reusit sa obti raspuns de la Renault-Romania trebuia sa te adresezi la Renault-Franta (Italia in cazul tau).....sunt mult mai prompti in cazuri de astea.
Ce numar de omologare este inscris pe eticheta "placa ovala" aflata pe montant usa pasager?
*



La asta te referi?
[attachmentid=1628013483]
espacern
Masina este autoturism la iesirea din fabrica Renault din Spania.....are numar de omologare.
Transformarea in autoutilitara s-a facut de catre un montator autorizat.....fara ca asta sa afecteze caracteristicile de origine ale masinii.
Se putea omologa fara probleme ca autoturism (dpdv constructiv) in Romania....daca exista dorinta.
Mai multe detalii ti-am trimis pe PM.
ecs17
Cei de la Renault Romania mi-au spus ca a iesit autoutilitara de pe poarta fabricii. Oricum eu ma duc mai departe cu raspunsul primit de la ei. O sa transmit raspunsul de la ei catre Renault Italia precum si catre Renault Franta (la mama lor...sa vedem ce zic ei de Renault Romania de faptul ca nu ofera nici un suport). Am asteptat 1 luna dupa 1 raspuns in scris de la Renault Romania pe care nu l-am primit si 2 luni dupa un raspuns de la OPC (ANPC).
Mentionez ca am primit un raspuns in scris de la ei prin OPC (ANPC)
Am inmatriculat masina asa dupa ce a stat 3 luni in parcare...mentionez ca cei de la Renault Romania nu au vrut sa ma ajute cu absolut nimic! Nu au vrut sa imi ofere nici un raspuns in scris.

[attachmentid=1628013511]
espacern
S-a incadrat gresit masina la N1 la iesirea din fabrica.......nu stiu pe ce baza a facut ANPC asta.
In baza de date Renault apare ca masina cu seria VIN este autoturism.....cu bancheta spate montata la iesirea din fabrica.
Laura90
Buna ziua!sunt in aceiasi situatie,vreau sa inmatriculez un renault megane 3 din 2012 si surpriza,masina este trecuta in talonul de Franta ca avand 2 locuri....Masina are bancheta spate,centuri, totul pare in regula,unde as putea verifica daca masina a iesit din fabrica utilitara sau autoturism?ce pasi trebuiesc urmati pentru inmatriculare ca autoturism?
espacern
Pentru inceput posteaza foto identic cu cea de mai sus.....sa vedem cum a iesit masina din fabrica.
Ai fost deja la RAR?
Laura90
Nu am fost la RAR inca.Baiatul care se ocupa cu actele a zis ca avem nevoie de hartia care sa ateste ca banchetele sunt montate in reprezentanta Renault,dar nu putem face rost de ea.Masina are banchete si centuri
espacern
DA am vazut ca masina a iesit din fabrica fara bancheta/centuri spate.....dar se poate omologa ca autoturism in anumite conditii.
Ce este inscris in actul francez la pozitia J/J.1?
Laura90
La J. N1 si la J1. CTTE.multumesc frumos pentru timpul acordat
espacern
La J.1 trebuia sa fie inscris Deriv.VP.....daca este inscris CTTE este un pic de problema.
Oricum rezolvarea este urmatoarea.....trebuie mers la o reprezentanta Renault (orinde in tara/EU) si solicitat un document (contra cost) prin care se atesta ca bancheta/centurile au fost montate de ei....chiar daca ai adus piesele "in plasa" se poate face montajul la ei.
Apoi cu acest document (si cu mentiunea ca masina poseda din fabricatie prinderile de origine pentru bancheta/centuri) mergi la RAR.....e bine sa faci TU aceste demersuri nu prin intermediari.
Florin_DPL
Buna,
Eu am o "utilitara" achizitionata din Franta care are mentiunea "DERIV VP". Cum pot obtine mai usor omologarea RAR ca turism? O reprezentanta mi-a cerut 1.000 de lei pt adeverinta, insa la cum functioneaza sistemul, nu am o garantie ca RAR va face omologarea.
Ma puteti ajuta cu o informatie?
Multumesc
espacern
Vezi mai sus si pe alte topice din acest forum....pentru mai multe informatii.
Poti sa intrebi la RAR INAINTE sa mergi cu masina....nu?
Florin_DPL
Buna,
Am fost si am intrebat. Mi-au cerut adeverinta de la reprezentantul producatorului, insa unul dintre ei imi cere 1.000 lei pentru adeverinta. Ceea ce mi se pare spaga cu chitanta... Cred ca producatorul sau reprezentantii sai ar trebui sa furnizeze astfel de documente gratis direct RAR-ului, fiind vorba despre omologari europene...
Intrebarea mea venea in contextul in care mai sus ati spus ca mentiunea "DERIV. VP" ar avea vreo influenta...
Voi cauta si alte informatii.
Multumesc
cj98czh
Pai cine te-a pus sa iti iei masina de marfa ? acuma vrei sa o faci autoturism ... vrei sa o faci platesti ca fara adeverinta aia nu prea poti face nimic.

Producatorul a omologat masina aia ca avand 2 locuri ... si ai actele corecte pentru asta ....
Florin_DPL
Multumesc!
Vad ca deviem de la subiect... Se presupune ca un forum este pentru discutii constructive, pentru ca membrii sa se ajute intre ei cu pareri, opinii, experiente proprii...
O zi buna tuturor!
espacern
QUOTE(Florin_DPL @ 24 May 2017, 08:33)
Cred ca producatorul sau reprezentantii sai ar trebui sa furnizeze astfel de documente gratis direct RAR-ului, fiind vorba despre omologari europene...
Intrebarea mea venea in contextul in care mai sus ati spus ca mentiunea "DERIV. VP" ar avea vreo influenta...

Esti in eroare de procedura....producatorul a omologat masina cum a iesit ea din fabrica.
Dar pentru ca s-au facut modificari fata de montajul de origine atunci cineva trebuie sa constate ca acestea sunt conforme cu normele.....adica reprezentantul producatorului constata ca totul s-a demontat/montat conform si elibereaza un document.
Oricum am tot explicat astea....trebuie doar cautat pe forum!
Denisupitesti
Buna ziua!
Stiu ca s-a mai discutat asta pe forum..multi au postat au primit raspuns, dar niciunul nu a confirmat sau infirmat sau sa ne spuna ce s-a intamplat cu actele.
Sunt in urmatoarea situatie: auto achizitionat de la samsar(parc auto din bucuresti) cu numere de franta si talonul respectiv si patratelul de asigurare in geam (putin conteaza) pe talonul masinii apare CTTE si N1..2 locuri. Am mers sa o inmatriculez si o doamna de la RAR mi-a spus ca trimite la bucuresti actele la verificat ca ceva nu este in regula. Ca ar fi autoutilitara am inteles dar mai am lipit pe caroserie langa seria masinii inca un talon si de acolo a plecat contradictia doamnei. Va atasez pozele. Astept un raspuns.. avand in vedere ca 1-5 zile libere probabil ca ma va suna pe 6...stau cu un stres foarte mare si de aia apelez la dvs. Va multumesc!

O zi buna!
R19/16v
Probabil c-a fost un autovehicul transformat in autoutilitara.
Denisupitesti
QUOTE(R19/16v @ 31 May 2017, 14:08)
Probabil c-a fost un autovehicul transformat in autoutilitara.
*




doamna de la rar sustinea conform colantului cu seria masinii ca ar fi masina autoutilitara..si apoi ca nu ii dau calculele daca e autoutilitara cum de a fost facuta tot autoutilitara... mi se pare ciudat..mi-a prezentat o foaie din care rezulta faptul ca e2*2007/46*0010, mai precis 0010 este codul pentru autoutilitare... nu vad legatura..daca cineva are idee sa ma informeze..

multumesc frumos !
cj98czh
Acolo scrie negru pe alb ca a fost transformata din autoturism in autoutilitara ... + numarul de omologare pentru treaba asta ... ca doamna de la RAR este prosta/handicapata/de rea vointa .... este problema ei ... si a ta ca ai nimerit la ea ..
Denisupitesti
QUOTE(cj98czh @ 31 May 2017, 14:18)
Acolo scrie negru pe alb ca a fost transformata din autoturism in autoutilitara ... + numarul de omologare pentru treaba asta ... ca doamna de la RAR este prosta/handicapata/de rea vointa .... este problema ei ... si a ta ca ai nimerit la ea ..
*



asta am incercat sa ii explic si eu cu toata franceza mea de balta... sper sa am un raspuns pozitiv dupa toate cele intamplate..ca deja m-am panicat .. erau 10 barbati si o femeie biggrin.gif am platit si o alta taxa de 85 lei pt constatare doar ..ceva de genul si a spus ca daca va fi nevoie voi plati omologare + carte si itp.

31 May 2017, 22:10:
espacern crezi ca ma poti ajuta ? am vazut ca stii despre ce e vorba in mare parte.
espacern
Din pozele tale si dupa ce am consultat baza de date situatia masinii este urmatoarea:din fabrica a iesit autoutilitara fara bancheta spate dar o firma specializata a schimbat-o in autoturism dupa ce a montat piesele necesare(bancheta/centuri/etc)si a facut omologarea necesara.
Apoi masina a ajuns la Renault pentru revenirea la situatia de origine....adica s-a schimbat din autouturism in autoutilitara probabil dupa ce s-a demontat tot ce era prin spate.
Te sfatuiesc sa mergi la reprezentanta pentru mai multe informatii.....si doar apoi la RAR.
Denisupitesti
QUOTE(espacern @ 1 Jun 2017, 07:54)
Din pozele tale si dupa ce am consultat baza de date situatia masinii este urmatoarea:din fabrica a iesit autoutilitara fara bancheta spate dar o firma specializata a schimbat-o in autoturism dupa ce a montat piesele necesare(bancheta/centuri/etc)si a facut omologarea necesara.
Apoi masina a ajuns la Renault pentru revenirea la situatia de origine....adica s-a schimbat din autouturism in autoutilitara probabil dupa ce s-a demontat tot ce era prin spate.
Te sfatuiesc sa mergi la reprezentanta pentru mai multe informatii.....si doar apoi la RAR.
*



Dar exista posiilitatea sa nu poata fi inscrisa ca autoturism? Daca ea intre timp a fost autoturism? Sa inteleg ca in Franta poti face dintr o autoutilitara autoturism dar in Romania nu ? Pe doamna de la RAR a incurcat-o a 2a eticheta care ar contrazice pe prima ...e utilitara dar apoi a fost facuta tot utilitara....asta si mie mi s a parut dubios...

Multumesc mult pentru informatiile primite!
espacern
Inainte de inmatriculare trebuie facuta CIV la RAR.....si functie de situatia gasita se procedeaza la incadrarea ca autoturism sau autoutilitara.
Denisupitesti
Buna seara !


Am revenit cu detalii pentru cei care mai urmaresc acest post. Am reusit sa obtin CIV la masina conform celor dorite - AUTOTURISM M1. Justificarea a fost cel de-al doilea colant unde se specifica clar faptul ca a fost transformata din autoturism M1 in autoutilitara N1.

Ca un mic sfat celor care vor sa mai cumpere asemenea masini. Mare atentie daca intalniti in talon CTTE, furgon, la numarul de locuri scris 2...daca masina pe colantul din fabrica cel cu seria VIN are scris la codul cu e2*xxxx/xx*0010...cei de la RAR sustin, conform codului 0010, ca aceasta masina se incadreaza in categoria autoutilitara N1 si este putin mai greu de transformat ( se poate cere de la firma constructoare un certificat de autenticitate, depinde de showroom-ul din care il cereti - spre exemplu multi nu emit acest certificat mentionand ca singurii care pot face asta sunt cei de la RENAULT FRANTA; factura pentru montarea banchetelor). Daca este inscris codul e2*xxxx/xx*0373 se poate transforma in AUTOTURISM M1 doar in baza facturii de montare a banchetelor in service autorizat clasa 1 ( reprezentante RENAULT ) sau orice alt service autorizat rar. exista o lista pe site-ul celor de la rar cu service-urile autorizate care se ocupa de aceste transformari.

Multumesc si lui Espacern pentru ajutor si pentru datele trimise !

O seara placuta tuturor si numai bine !
Petrica Draghici
Mă bucur ca s-a rezolvat ,... ne poti spune si costurile , in general se vehiculează la RAR suma de 450 lei iar la service Renault constatarea (in cazul in care are montată bancheta si centuri) 300-500 lei
Denisupitesti
QUOTE(Petrica Draghici @ 10 Oct 2017, 05:53)
Mă bucur ca s-a rezolvat ,... ne poti spune si costurile , in general se vehiculează la RAR suma de 450 lei iar la service Renault constatarea (in cazul in care are montată bancheta si centuri) 300-500 lei
*



S a rezolvat greu..costurile au fost asa..nu a fost nevoie de factura de montaj ..m au chemat la rar si mi au spus ca se face asa...cand am fost la AMAT mi-au spus ca imi dau degeaba factura de montaj pentru ca masina este autoutilitara din fabrica si nu se poate face..in concluzie nu am mai recomandat nimanui sa ia masina din franta trecuta in talon N1..

Costurile au fost 900 lei omologarea pentru Autoturism M1 si certificatuld e autenticitate + talon undeva la 200 lei...
Singurii care mai sunt autorizati RAR pt montaj banchete si centuri sunt cei de la reprezentanta AMAT..asa mi au spus la RAR...

Multa bafta si mare grija la ce cumparati!
FlorinTudose
Salut,

Urmează sa cumpăr un Renault Megane III autoutilitara din Franța.
La pozitia J.1 apare CTTE și din care am citit pe forum trebuie o adeverință de la Renault din care reiese ca banchetele au fost montate de ei.
Puteți sa verificați, va rog, pozele atașate și sa îmi spuneți dacă pot avea alte probleme la RAR? Nu as vrea sa cumpăr mașina și apoi sa vad ca se poate inmatricula doar ca utilitara sau ca nu se poate inmatricula deloc.
cj98czh
De ce nu cumperi una iesita de la mama ei asa cum trebuie ... de ce vrei sa te complici ?
dan22y
QUOTE(FlorinTudose @ 20 Nov 2017, 23:15)
Salut,

Urmează sa cumpăr un Renault Megane III autoutilitara din Franța. 
La pozitia J.1 apare CTTE și din care am citit pe forum trebuie o adeverință de la Renault din care reiese ca banchetele au fost montate de ei.
Puteți sa verificați, va rog, pozele atașate și sa îmi spuneți dacă pot avea alte probleme la RAR? Nu as vrea sa cumpăr mașina și apoi sa vad ca se poate inmatricula doar ca utilitara sau ca nu se poate inmatricula deloc.
*


Pe langa adeverinta cu montatatul banchetelor trebuie si devizul si factura cu lucrarea in sine. Pe urma RARul cere de la Renault Romania o hartie de omologare a acestui fapt. Deci grija mare. Plus taxa dubla la Rar fata de un turism normal.
LE: foarte greu fe obtinut omologarea de la RRo.
espacern
Sunt cazuri destule pe forum explicate detaliat....trebuie doar cautat si citit cu atentie.

http://www.reno.ro/Autoutilitara-t307297.html
einstein1984
QUOTE(cj98czh @ 21 Nov 2017, 09:30)
De ce nu cumperi una iesita de la mama ei asa cum trebuie ... de ce vrei sa te complici ?
*


Ca e mai ieftina, doooh!
cj98czh
Aia eu zic ca era foarte evident ... doohh .. eu ma refeream la partea cu complicatul ... care poate sa te duca mai mult decat daca iei una normala ..
FlorinTudose
QUOTE(cj98czh @ 21 Nov 2017, 08:30)
De ce nu cumperi una iesita de la mama ei asa cum trebuie ... de ce vrei sa te complici ?
*



Masina este utilizata de o cunostinta si mi-o vinde cu vreo 1500 euro mai putin fata de o masina direct autoturism. In plus, a cumparat el si canapelele si am garantia ca masina este ok (km reali, revizii, intretinere si toate cele).
Mie imi revine partea cu alergatul pentru inscriere. Si acum incerc sa aflu daca se merita sau nu.

QUOTE(espacern @ 21 Nov 2017, 08:42)
Sunt cazuri destule pe forum explicate detaliat....trebuie doar cautat si citit cu atentie.

http://www.reno.ro/Autoutilitara-t307297.html
*



Multumesc mult pentru raspuns. Am citit topicul mentionat si ai scris ca daca la J.1 este scris Deriv VP=autoutilitara transformabila in autoturism. La mine scrie Deriv VP la J.3 si la J.1 scrie CTTE. Oare este vreo problema?
Am vorbit la reprezentanta Renault si mi-au spus ca montajul se poate cu piesele mele si costa 200 RON. In plus, imi elibereaza si factura si adeverinta necesara la RAR. Parca e prea frumos sa fie adevarat si mi-e teama sa nu fie nevoie si de altceva.

Din pacate nu am obtinut nicio parere oficiala de la RAR pentru ca pune sa merg cu actele si cu masina, lucru cam dificil in situatia mea.
espacern
Mergi la Renault cu banchetele/centurile/plastice montate si solicita documentul de montaj/conformitate pentru modificare apoi mergi cu documentul eliberat de Renault+masina+acte France la RAR si soliciti omologare artizanala.....si se trece autoturism in CIV.
BLUE R 19
Sa faci modificarea si omologarea in Franta, pe urma o cumperi de la prieten si apoi o aduci in Romania si ai rezolvat...
espacern
In France modificarea costa peste 1000 E si dureaza minim 2 luni......asa ca sfaturile fara informare sunt de evitat.
clinciu.florentin
Salutare,

Vin la Dvs. cu aceeasi problema discutata mai sus si in plus de asta, nu am placuta constructor in care se regasesc greutatile acelea. Cand am fost la RAR mi-au cerut acea placuta care nu este nicaieri, fiindu-le necesara la conversia N1->M1. sad.gif
Ce sfaturi imi dati? Este vreo posibilitate sa fac rost de ea?

Va multumesc !!
espacern
Pentru inceput care este seria VIN?
clinciu.florentin
VF1BZ0A0540821694
espacern
Asta este placa ovala.....si masina a fost echipata cu bancheta spate la iesirea din fabrica.
clinciu.florentin
Si ma prezint cu ea la RAR sau cum trebuie sa procedez?
Multumesc frumos de informatii!!
FlorinTudose
Salut,

Între timp am înmatriculat și eu masina asa ca scriu mai jos pașii pe care i-am realizat, poate ajuta pe cineva.
La reprezentanta Renault mi-au cerut 500 de lei pentru montaj canapele și centuri și adeverință de montaj. Dacă voiam doar adeverință fără montaj îmi cereau vreo 350 de lei.

Mi s-a părut mult asa ca am montat eu centurile si canapele. Nu este greu, doar trebuie sa ai toate piesele, în special șuruburile la centuri pentru ca eu am alergat o săptămână după un șurub.
Cu adeverința m-a ajutat un băiat de la care am cumparat și centurile (detalii în pm). Am plătit 200 de lei pentru adeverință, factura și ordin de reparație. De astea trei am avut nevoie la RAR. Adeverința au oprit-o ei și mi-au returnat celelalte doua documente.

În certificatul de înmatriculare din Franța scrie N1 la pozitia J, CTTE la pozitia J.1 și DERIV VP la pozitia J.3. Nu am avut nicio problema la RAR, am înmatriculat-o ca autoturism și totul a mers foarte repede.

Cu privire la placuta constructor nu știu ce este, nu mi-a cerut-o nimeni.
clinciu.florentin
Multumesc frumos pentru detalii. Dupa ce rezolv cu placuta aia voi reveni cu un feedback!!!
einstein1984
QUOTE(clinciu.florentin @ 16 Apr 2018, 15:04)
VF1BZ0A0540821694
*




QUOTE(clinciu.florentin @ 16 Apr 2018, 17:43)
Si ma prezint cu ea la RAR sau cum trebuie sa procedez?
Multumesc frumos de informatii!!
*


rabla avea 312000 km in franta in 2016, a venit in romania a si a facut brusc o revizie in service la 175000... gerovital nu alta.
Eu zic sa aveti grja cu centuri de la dezmembrari, au sanse mari sa fi fost folosite in vreun accident, si surburile lor de prindere ar trebui sa fie noi.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.