Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Schimb ulei, filtre
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane III
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10
dannnyx77
Salutare!
Imi cer scuze daca s-a mai discutat acest lucru pe aici. Am cautat, nu prea am gasit.
Intrebarea mea e daca pot schimba eu in curtea casei uleiul, filtrul de aer, de polen, de ulei, de combustibil.
Am M3 tourer 1.5 dci, 90cp.
Am gasit ceva tutoriale pentru filtru de aer, de polen.
Pentru schimbul de ulei se demonteaza scutul? Daca da, e dificil?
Nu stiu cat de greu se schimba filtrele de ulei si de motorina.
Stiu ca la M2 era destul de greu accesul la filtrul de combustibil.
A mai facut cineva pe cont propriu toate operatiunile astea? Mi-ar ajunge o juma de zi?
Nu sunt mecanic de meserie, dar am mai facut toate astea la alte masini, deci n-as fi chiar afon in domeniu...

Merci mult!

PS. Mai are cineva cartea de service pe M3, engleza sau romana? Link-urile de pe aici nu mai functioneaza..
octavian.gagu
Pt filtrul de ulei si implicit schimbul de ulei, sunt service-uri care iti fac schimbul gratuit daca cumperi filtrul si uleiul de la ei...asa ca...de ce sa te chinui. Cu celalalte, poti sa te chinui tu, ca sa ai o satisfactie personala...
Eu am M2 si filtrul de aer si de polen le spal / schimb singur, cu o bere rece langa mine cand e frumos afara...
dannnyx77
Asa e, ai dreptate. Doar ca sunt mai... carcotas. Nu am incredere in service-urile mai mici (la cele mari e cu programare etc). Am fost acu ceva vreme la un service si dupa remontare scut, m-am pomenit cu el peasfalt dupa vreo 30 de km... Asa ca prefer sa fac eu toate operatiunile astea. N-ar trebui sa fie greu, doar ca nu-s lamurit daca trebuie dat scutul jos, daca am acces usor la filtru de ulei si cat de dificil e de schimbat filtrul de combustibil.

solidconvert
Se demonteaza scutul care este din plastic... nu i mare filosofie... wink.gif
silvanu96
Asa fac si eu.
Scutul se da jos usor are vreo 4 suruburi in fata si inca vreo 4 mai in spate.
Busonul de ulei se desface simplu cu o cheie cu patrat de 8 (cica e cel de pe Logan)
Pentru filtrul de ulei iti trebuie o cheie cu 3 gheare , o gasesti la orice magazin .Se desface pe deasupra printre cele 2 furtune de cauciuc care il mascheaza.
Eu folosesc filtre Mann (W79 pentru ulei si C25115 la aer).
La motorina inca nu am umblat ,a fost shimbat de fostul proprietar acu 10000km, deci mai stau.
La polen se zice ca nu e greu daca reusesti sa bagi capul si o mana sub bord, la pasager.
ligrivis
Filtrul de polen si de aer nu se spala se schimba pentru ca filtru de aer odata suflat lasa loc la particule de praf apoi pentru 30 de lei nu vad sensul.
Schimb singur consumabilele din 2005 de cand am luat primul Renault din pasiune si din ce stiu ca se intampla in service. De la busoane de ulei stranse in dusmanie sau lasate slabe pana la faptul ca nu iti schimba nimic si iti fura piesele.
Recoltez uleiul in un vas apoi il torn in bidonul de ulei dupa ce am pus uleiul nou in motor.
75AIM
LA 1.6 dci filtrul de ulei este de fapt un cartus filtrant de hartie ce este intr-o cutie in lateral la baie,se schimba usopr pe rampa dupa ce dai scutul jos ce e de metal,filtrulde aer in spatele bateriei ca la Megane 2,la polen e mai simplu ca la M 2 2 in sensul ca are un capac cu cleme si in spate filtrul,cel de motorina cred ca este de la 1.9 dci ca e tot cartus dispus ca la Megane sub roata dreapta fata.
dannnyx77
Multumesc pentru raspunsuri!
Vad ca nu-s singurul pe aici mai rezervat in privinta lucrarilor / reparatiilor in service.
Week-end-asta schimb si eu uleiul si filtrele; din ce mi-ati scris nu-i mare inginerie...

Bafta!
octavian.gagu
@LIGRIVIS: ba eu il spal pe-ala de aer ca e sport si e K&N si e de bumbac. Exista chiar si-un kit pentru asa ceva. Ala de polen se schimba.
ionutmgn
Salut.... e bun uleiul elf evolution900 sxr pt 1.5 dci 110 cp cu filtru particule ?...ms
djcristi
nu, e scris in N locuri pe forum , pt FAP ai nevoie de unul cu normal RN0720 , gen Elf Full-tech 5w30. Pret ±160ron / 5L
ionutmgn
Pff si eu am completat 100gr
djcristi
de ce ai completat doar? trebuie schimbat la 10k, ai mai putin cu el?
ionutmgn
Masina am luato din franta si avea elf solaria 5 30 si pe joja era un cam unsfert mai putin pana la maxim si am zis sa completez schimbul a fost facut la 151 k toate reviziile au fost facute din 30 in 30 k
djcristi
30k mearsa pe acolo, in RO va trebui sa faci schimbul la 10k (aer+ulei) , filtru mot la 20k, filtrul de polen la 6 luni.

elf solaris e fosta denumire a lui Elf Full-tech. Nu stiu de unde ai constatat tu ca avea acel "solaris" , probabil ai gasit vreo eticheta din fabrica pe motor, din 2014 e Full-tech ce s-a pus.

acum depinde si de cat ulei a fost pus la schimb, normal in 10k nu trebuie sa se schimbe nivelul pe joja daca e ok motorul. Nu era nevoie sa completezi.

istoricul e cam dubios , are doar 2 intrari in reprezentanta. are facuta si distributia la cel de 151k
ionutmgn
uau cum ai gasit imediat masina biggrin.gif cred ca reviziile au fost facute la ei scrie central garage masina a fost pe firma
http://postimg.org/image/s7l0d1h2r/
o sa ii faco diagnoza sa va daca apare ceva daca nu o sai schimb filtrul de motorina poate o fi de la ala in rest nu are rost sai schimb si uleiul (pentru aia 100 g de ulei ) ca nu cred ca afecteaza cu ceva
djcristi
eu zic sa-i schimbi uleiul cand ajungi la 10k cu el, si neaparat filtrul de motorina.
silvanu96
La bord ce zice ,cand sa-i faci schimbul?
djcristi
probabil il are setat pe 30k fiind luata din Franta.
ionutmgn
Mai are 23 k pana la schimb e setat la 30k maine o sa ii iau filtru de motorina si ulei si 5 l de ulei full tech sa vad cr ptet imi ala de la magazin...
dj cristi daca nu te superi poti sa mi trimiti si mie lista pe pm cu toate echipamentele(dotarile) de pe masina ca am vazut ca ai programul?
ovidiucna
@djcristi eu am inteles ca tu esti atotcunoscator dar daca eu am cumparat masina de la Renault din Romania de noua si in bord,respectiv pe carte, imi arata sa schimb uleiul la 30.000km sau 1 an,eu ce fac? Ma iau dupa tine sau dupa Renault (care respecta si garantia pentru intervalul respectiv).
@ionutmgn eu zic sa mai intrebi si pe altcineva inainte sa dai banii pe ulei(daca nu a trecut 1 an de cand a fost schimbat) ca pana la urma nu e dacia 1310 sa schimbi uleiul la 5.000 km sau 10k.
ligrivis
eu zic ca 10.000 km e un pic exagerat cu un ulei 5w30 elf fe poti merge 15.000 km oras sau 20.000 km mixt oras si afara, eu filtrul de motorina il schimb la 30.000 km si filtru aer la 20.000 km . In rest oricine isi poate alege intervalul de revizii ideal dupa posibilitati cu cat mai repede cu atat mai bine pentru motor si mai rau pentru buzunar.
djcristi
QUOTE(ovidiucna @ 8 Jul 2015, 23:12)
@djcristi eu am inteles ca tu esti atotcunoscator dar daca eu am cumparat masina de la Renault din Romania de noua si in bord,respectiv pe carte, imi arata sa schimb uleiul la 30.000km sau 1 an,eu ce fac? Ma iau dupa tine sau dupa Renault (care respecta si garantia pentru intervalul respectiv).
@ionutmgn eu zic sa mai intrebi si pe altcineva inainte sa dai banii pe ulei(daca nu a trecut 1 an de cand a fost schimbat) ca pana la urma nu e dacia 1310 sa schimbi uleiul la 5.000 km sau 10k.
*



il schimbi la cat consideri. pt RO-oras-alergat recomand schimbare la maxim 10k sau 1 an.
madhorsefuzzy
Deci inteleg ca 1 an e sfant indiferent de Km.
djcristi
logic, la orice motor e benefic, datorita schimbarilor de clima.

9 Jul 2015, 13:17:
QUOTE(ionutmgn @ 8 Jul 2015, 20:46)
dj cristi daca nu te superi poti sa mi trimiti si mie lista pe pm cu toate echipamentele(dotarile) de pe masina ca am vazut ca ai programul?
*



ai PM
ionutmgn
Ms djcristi ...sambata am programare la renault pt o diagnoza daca nu iese nimic schimb alea
ionutmgn
Am facut test clip la renault totul a iesit ok fara nici o eroare...mi a spus ca s ar putea sa fie de la motorina sau pt ca las masina in soare toate ziua sa se evapoe motorina pe teava si face asa cand o pornesc....dupa ce consum motorina si bag alta si face la fel sa ma duc la ei si sa facem o tura cu masina csi cu testerul sau sa las masina la ei o zi sa vada exact cum face...deocamdata o sa i schimb filtrul de motorina
djcristi
nu are nici o legatura cu aberatia lor (evaporare).
thisadi
Salutare

Ce parere aveti de Liqui Moly Top Tec 4200 5w30 pentru un 1.5 dci 110cp cu FAP? E ok?
IancuMIC
In general uleiurile nemtesti au un standard ridicat, precum si norme clare in privinta etichetarii, prin urmare daca provenienta nu e discutabila, poti sa-l utilizezi, daca tii neaparat.
Totusi am senzatia ca Elf Full Tech, care are RN 0720 si C4, ar fi de preferat in detrimentul celui de mai sus. Asa cred eu, sau alt ulei cu agrementul Renault pentru motoare echipate cu FAP.
vasile82
daca vrei marca asta de ulei ai Top Tec 4400 5W-30.
marius80_eugen
QUOTE(thisadi @ 12 Jul 2015, 17:37)
Ce parere aveti de Liqui Moly Top Tec 4200 5w30 pentru un 1.5 dci 110cp cu FAP? E ok?
*


Si eu as fi vrut sa trec pe Liqui Moly pentru ca am folosit in ultimii 10 ani aproape pe multe masini si am fost mereu multumit , dar multi mi-au spus ca Elf-ul asta pentru FAP nu este botezat , este cel original si ca mai bine raman pe el . Zgomotele in plus sunt mai mult de la motorina decat de la ulei , dar concluzia asta am tras-o dupa ce am facut un tratament si la motor la primul schimb.
Am mers cu masina peste 13.000 de km de cand am luat-o SH si uleiul se comporta ok . Cand l-am schimbat era negru rau , dar mai mergea cateva mii. Nivelul era tot la maxim , nu s-a consumat deloc din el .
Eu ma gandesc totusi ca FAP-urile astea se cam curata diferit la multe masini , adica unele isi fac regenerarea automat , altele planificat , unele folosesc solutie speciala , altele pur si simplu un surplus de motorina ... astfel incat cel putin cativa ani voi folosi tot Elf.
Eu am facut 13.000 km din februarie pana acum si l-am schimbat o data . Daca il schimb pana in 12-13.000 km asta merge perfect , pentru ca nu are timp sa imbatraneasca . Prefer sa-i mai pun eu vreun aditiv sau tratament de motor in el compatibil FAP decat sa iau alt ulei . Pana la urma daca uleiul NU se consuma , nu are cum sa dauneze la FAP .
Nu vad de ce sa iau altul daca asta este original , special creat pentru Renault-urile cu FAP , a fost folosit 190.000 km in masina si totul merge ok , apoi il tin numai 12-13.000 km si il schimb.
cj98czh
QUOTE(marius80_eugen @ 30 Jul 2015, 15:15)
Prefer sa-i mai pun eu vreun aditiv sau tratament de motor in el compatibil FAP decat sa iau alt ulei
*




Lasa tu uleiul asa cum vine si nu mai pune nici o tampenie din aia in el ... este mai bine .. uleiul vine gata aditivat .. tu cu ce mai pui mai rau ii faci ..
djcristi
QUOTE(marius80_eugen @ 30 Jul 2015, 15:15)
Pana la urma daca uleiul NU se consuma , nu are cum sa dauneze la FAP .
*



nu se consuma sesizabil pe joja defapt, deci se consuma totusi ceva. Nu exista motor care sa nu consume deloc ulei. Atata timp cat pui ulei cu norma RN0720 nu ar tb sa ai probleme cu FAP-ul.
Eu iti recomand sa renunti la alte prostii, aditivi si alte kkt-uri, asta daca tii la masina.
oves
As dori sa intreb colegii care stiu mai multe despre uleiuri daca poate sa fie un ulei full sintetic sa zicem grupa IV PAO sau grupa V ester de vascozitate 10w40 la fel de subtire la temperaturi scazute ca si un 5w40 mineral grupa 3?
http://www.redlineoil.com/product.aspx?pid=5

http://www.lubadmin.com/upload/produit/fic...lang_1/6342.pdf
Deci un ulei 10w40 100% sintetic sa urce mai repede in rampa iarna decat un 5w40 mineral?
marius80_eugen
Oves eu am incercat pe Clio 1.4 si Solenza 1.4 ambele benzina 10W60 Racing full sintetic de la Liqui Moly si am fost foarte multumit de comportamentul uleiului si al motoarelor . Timp de incalzire mult mai mic , fara troncanituri , motorul suna dupa 3-5 secunde la fel ca si cum ar fi mers de ore bune.
Despre intrebarea ta , eu nu cred ca 5w40 este mineral 100% , ci mai degraba un semi-sintetic. Daca tu vrei sa treci pe 10W40 pe motorul tau pentru iarna ... cred ca te grabesti si o sa-l chinui . Nu ai spus cati km are motorul .
ligrivis
Eu am mers mereu cu Elf 5W40 si am ajuns la 370.000 km asa ca nu vad ideea folosirii unui ulei inferior tip 10w40 decat daca nu vrei sa tii masina mult timp si urmaresti doar reducerea costurilor.
oves
QUOTE(marius80_eugen @ 9 Aug 2015, 04:08)
Oves eu am incercat pe Clio 1.4 si Solenza 1.4 ambele benzina 10W60 Racing full sintetic de la Liqui Moly si am fost foarte multumit de comportamentul uleiului si al motoarelor . Timp de incalzire mult mai mic , fara troncanituri , motorul suna dupa 3-5 secunde la fel ca si cum ar fi mers de ore bune.
Despre intrebarea ta , eu nu cred ca 5w40 este mineral 100% , ci mai degraba un semi-sintetic. Daca tu vrei sa treci pe 10W40 pe motorul tau pentru iarna ... cred ca te grabesti si o sa-l chinui . Nu ai spus cati km are motorul .
*


Motorul are in jur de 225k nu consuma ulei decat poate 400 gr la 30k.Folosesc Duron Synthetic 5w40 si as putea gasi duron 10w40 E mult mai usor.

9 Aug 2015, 19:44:
QUOTE(ligrivis @ 9 Aug 2015, 17:53)
Eu am mers mereu cu Elf 5W40 si am ajuns la 370.000 km asa ca nu vad ideea folosirii unui ulei inferior tip 10w40 decat daca nu vrei sa tii masina mult timp si urmaresti doar reducerea costurilor.
*


Ligrivis presupun ca, cu Megane 1 ai ajuns la 370k nu cu megane 3 ? smile.gif .
ligrivis
La Megane 3 am alt ulei 5w30 Elf FE special pentru filtru de particule, cu Megane 1 am ajuns la 370.000 km
marius80_eugen
Acum o saptamana si ceva am schimbat uleiul din cutie cu altul nou Elf + tratament Metabond. Pentru varianta de 6 trepte intra doar 1,8 - 1,9 litri aproximativ. Uleiul era foarte uzat , negru si mecanicul a fost de acord 100% cu schimbarea lui .
Cine spune ca dupa 160.000 km si aproape 5 ani nu trebuie schimbat , ca este cutie fara intretinere si alte bullshit-uri se inseala amarnic !
djcristi
sunt curios cum ai bagat uleiul, precis pana a dat pe la gaura de vizitare din lateral, nu?
12 nepotu
La cati km se schimba uleiul din cutie? La megane 1 am ajuns la 200k si nu l.am schimbat niciodata desi cred ca trebuia schimbat totusi!
Acum am un megane 3 din 2009 si parca nu as vrea sa fac la fel!
Multumesc
djcristi
la cat doresti, poti sa-i verifici culoarea la fiecare 50k.
marius80_eugen
QUOTE(12 nepotu @ 23 Aug 2015, 13:55)
La cati km se schimba uleiul din cutie? La megane 1 am ajuns la 200k si nu l.am schimbat niciodata desi cred ca trebuia schimbat totusi!
Acum am un megane 3 din 2009 si parca nu as vrea sa fac la fel!
Multumesc
*


Dupa anumite genii , cutiile sunt fara intretinere , adica nu se schimba niciodata. Producatorul uleiului ar spune ca la 4 ani . Eu as spune ca la 4 ani sau maxim 160.000 km .
Pentru cei care au 6 trepte , au 1.8-1,9 litri de ulei de schimbat , asa ca nu este o avere , schimbati-l ca nu aveti ce pierde. Recomandarea mea : cand il schimbati , masurati cantitatea care iese si mai adaugati 50 ml . Nu trebuie sa curga cand puneti busonul, dar nici cu mult sub el.
Daca din greseala il bagati pana cand incepe sa curga nu are nimic , il lasati linistit sa curga si cand se opreste mai miscati putin roata dinspre voi ( sa nu fie bagata in viteza !!! )
Toata operatiunea se face cu masina perfect plana ! Adica masina ridicata de praguri , paralela cu solul , nu cu masina pe roti , pentru ca multe sunt inclinate in fata si veti baga mai putin ulei !
Recomandarile sunt ale mele personale , eu asa am facut si totul e ok , restul de bagatori de seama sa spuna cum au facut ei , nu pe citite din almanahe si sa nu le mai comenteze pe ale altora !
12 nepotu
Multumesc!!!
djcristi
QUOTE(marius80_eugen @ 25 Aug 2015, 03:05)
Recomandarea mea : cand il schimbati , masurati cantitatea care iese si mai adaugati 50 ml . Nu trebuie sa curga cand puneti busonul, dar nici cu mult sub el.
*



si daca a fost mai putin inainte?!

la cutia TL4 , se poate pune pana iese pe la busonul lateral, apoi se pot scoate 100ml pt a preveni fortarea garniturilor.
argon
Si, se simte o imbunatatire dupa schimbare? Am auzit ca la Megane 3 bezinar cam agata cutia..
marius80_eugen
Eu i-am pus tratament de cutie de la Metabond + Elf si merge foarte ok. Restul de impresii degeaba le scriu pentru ca oricum cei care nu cred , nu cred si incep sa abereze , iar cei care trebuie sa schimbe uleiul il vor schimba si vor simti imbunatatirile dupa primii km.
rusus
Pana sa cumpăr m3 am probat vreo 4 mașini pana am cumpărat și toate agatau în treapta 2 și asa e și acum,poate dacă ii schimb uleiul poate numai agata și alta problema după ce pornesc și plec de pe.loc câteodată nu mai iese din treapta 1 și mai apăs odată ambreiajul și iese
gangara
E din ciclul "așa face toate".
Mai agață p'a doua, iar câteodată mai trebuie să îi dai un șpriț să o scoți din a'ntaia.
Ah..bineînțeles nici cu marșarierul nu se înțelege întotdeauna bine.
Însă aproape toate mașinile ce le am condus mai agățau p'a doua și marșarierul.
Interesant Metabond ul de cutie ce deja văd ca l a folosit Marius_eugen.
Spune ca e OK, insă întrebarea mea...înainte de meta, cutia agăța, iar după meta, nu? Ca dacă ar fi așa...ar fi destul de interesant.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.