Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Chestie ciudata
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Gama Renault Laguna > Laguna II
BannedHost
Salutare ...

Astazi incercand sa imi trag un cablu pentru statia din portbagaj, dupa ce am dat jos bateria si cutia filtrului de aer am dat de o cutiuta la prima vedere atarnand pe sub suportul de fixare al capacului bateriei... Ma chinui sa il scot afara, il desfac si ce sa vad ... Un circuit care habar nu am la ce foloseste.... Din cate am vazut eu, are un plus legat direct pe baterie, o masa legata de motor si 2 fire ce duc pe sub motor... Nu am reusit sa vad unde merg, pana nu o urc pe o rampa si dau scutul jos ...

In momentul 2 l-am deconectat de pe baterie, am pornit masina, am mers cu ea, m-am uitat la becuri la tot ce poate tine de electrica dar nu am observat nimic suspect....

Oare aveti idee ce este pana reusesc sa o urc pe rampa ?



p.s asa am cumparat masina..

[attachmentid=1627997773][attachmentid=1627997774]
mars
Chip tuning, 50 de cai in plus wink.gif. Poate o fi avut DRL sau cine stie ce alte luminite artizanale.
BannedHost
Dupa ce am luat masina, vreo 2 ore am tot schimbat ledurile din plafon, usi, numar, pozitii ca sa pun becuri normale.... Se poate sa fi avut ceva, nu zic nu, dar mie imi pare acolo un potentiometru ca sa regleze ceva intensitate sau :-??? Nu ma pricep la electronica...
Alexandar
"RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!"
Citat espacern. laugh.gif
Aco
Sa nu fie un montaj care pacaleste bujiile sa "intre" la temperaturi mari. Opelistii folosesc des asa ceva.
renodood
Pana nu vezi unde duc firele, pot fi orice. Oricum, e ceva improvizatie acolo...

La ITP n-ai avut nicio problema?
BannedHost
Inca nu am facut itp... Doar pentru omologare am fost la rar...

Sincer cu toate montate nu se vede nimic. Cutia e sub carcasa filtrului de aer...

In weekend ma apuc sa desfac scutul sa vad unde merg cele doua fire..... Dar repet nu se intampla nimic daca deconectez cutia de la baterie.

Va tin la curent ..
Gabryel.GLN
Ai carlig?
R19/16v
Nu-i de carlig... e ceva facut sa pacaleasca altceva.
Interesant ar fi sa vezi unde se duc firele.
BannedHost
[attachmentid=1627997912] [attachmentid=1627997913] am reusit sa fac poza unde merg firele. E chiar sub scutul de plastic de pe partea soferului langa roata .... Ce e acolo habar nu am... Mi se pare ca ar fi cb ?
mars
Probabil la cutie se conecteaza bormasina cu dublu sens, sa dea km inapoi wink.gif.
renodood
ECU masinii e sub baterie, deci e posibil sa fie in zona de care zici tu. Si calculatorul de ESP e prin zona.
BannedHost
Hehe am aflat de la fostul proprietar ce este...

E un circuit pentru bujii ..... S-a rescris softul masinii iar cand a urmat pasul de scriere cu bujiile (sunt 2 tipuri, lente si rapide) s-a selectat rapide desi masina avea bujii lente si asta a facut sa nu mai porneasca iarna la prima cheie ... Ei bine acel circuit compenseaza de la 3v cat tine ecu tensiune pe bujii 10- 15 secunde(in primele 2 secunde tensiunea e undeva la 11-12v apoi scade la 3v) la 11v cat sa se inroseasca bujiile lente.... Ei bine daca as schimba bujiile cu unele rapide nu as mai avea nevoie de acea cutiuta ....
Aco
Exact ce am banuit. La iarna o sa ai probleme daca nu conectezi modulul. Nu stiu care e treaba la renault, dar la opel problemele de pornire nu erau cauzate de bujii, ci de o usoara pierdere a compresiei. Mult prea mica pentru ca sa merite reparatia, dar destula cat sa nu plece masina la temperaturi medii.
renodood
Bujiile alea pot compensa destul de mult mai ales pentru temperaturi sub 0C.
La Mercedes de exemplu pot sta aprinse pana la 12 minute, pe cand la Reno se sting destul de repede, 3-10s dupa caz. Asta si pentru ca folosesc alte bujii care se ard destul de usor la o folosire indelungata.
Alexandar
QUOTE(BannedHost @ 17 Jun 2015, 21:44)
Hehe am aflat de la fostul proprietar ce este...

sa nu mai porneasca iarna la prima cheie ... .
Ei bine daca as schimba bujiile cu unele rapide nu as mai avea nevoie de acea cutiuta ....
*



Baiat cu bun simt fostu' proprietar ca ti-a zis totusi care e treaba. Chestia cu bujiile, eu unul, cu parerile mele de "ne-mecanic", tind sa cred ca e un pic cam abureala. Atata timp cat astepti sa se incalzeasca bujiile, iar masina nu are alte probleme, va porni fara asa cum trebuie, indiferent de temperatura (daca stai pe la Intorsura Buzaului, atunci intr-adevar, e mai nasol). In momentul in care o masina nu porneste la prima cheie, la temperaturi de pana in -20 de grade, inseamna ca undeva exista o hiba.
Si in privinta pornitului in conditii de frig extrem chiar, nu vorbesc din povesti. Iarna asta am avut destule excursii montane cu masina.
Uite, de Revelion, masina a stat 5 nopti in frig (fara sa fie pornita, bineinteles), cu temperaturi intre -14 si -23, iar a 6-a zi a pornit fara nici o problema. De asemenea, prin februarie(sfr,ianuarie, nu retin exact) a stat trasa pe dreapta vreo 12 zile, in oras; zile in care temperatura nu prea a urcat pana la 0 grade. Iar cand am pornit-o, evident..nici o problema. Am si filmare pentru asta, ca vroiam sa il oftic pe un amic, caruia nu-i pornea Focus-u' daca statea mai mult de 2 zile laugh.gif
R19/16v
Daca compresia e suficient de buna, porneste si fara bujii la temp negative. La vechiul scenic sarise releul de comanda al bujiilor si am mers cu el asa pana pe la -24 de grade, cand nu a mai cooperat tongue.gif
Alexandar
Sau daca nu e buna, poti avea si cele mai incandescente bujii, ca n-o sa porneasca. Experienta cu o masina precedenta. laugh.gif
renodood
Pai tocmai de aia pornesc mai usor iarna, ca au compresie excelenta. Noile diesel-uri nu mai urca asa mult (18.8-19) din cauza noxelor.

Bine, o baterie buna precum si un set cinstit de bujii ajuta... dar eu am bujiile arse de 3 ani si iarna am pornit masina si la -25C. Nu din prima, ce-i drept biggrin.gif
BannedHost
Pai da mia spus ca porneste dupa ce apasa butonul de start dar invarte de vreo 10 ori apoi porneste.... O sa ii pun pana la iarna niste bujii rapide sa vedem ce se intampla ... Compresia e buna, de cand am masina am facut cam 5000 km si nu a papat deloc ulei, fum nu da in sarcina ... trage cum trebuie.. Sunt foarte curios la iarna....
Alexandar
De vreo 10 ori ???? 173.gif

Nici Escortu' ce l-am avut, lipsit total de compresie nu invartea de 10 ori pana sa porneasca. Si de vreo 3 ori la temperaturi sub 10 grade (nu -10 grade) laugh.gif
Sigur e alta hiba, acolo la tine.
BannedHost
de 10 ori la temperaturi cu - .....


Azi de exemplu au fost 9 grade azi dimineata si fara acel modul conectat a pornit la prima cheie .
Alexandar
Pai la 9 grade, chiar e culmea sa nu porneasca la sfert de cheie. Ti-am zis, am pornit masina fara probleme la temperaturi foarte friguroase. Si ori am o bujie arsa ori e omniprezenta eroare, nu stiu, ca nu am verificat bujiile.
Oricum, chiar nu e ok sa invarta de cateva ori. Eu sau restul colegilor cum de nu avem probleme?
Eu zic sa mergi la un mester sa iti masoare compresia. Daca e ok, atunci hiba e intr-adevar alta.
boeru_laurentiu
La mine , cu trei bujii arse , pornea fara probleme iarna la -10/-15 grade !
BannedHost
Ma voi duce sa vedem ce valori avem...

Dar daca in 5000 km nu a mancat deloc ulei, compresia nu trebui sa fie ok ?
Aco
Compresia poate sa fie in parametrii si totusi nu atat de buna incat sa pornesti la sfert iarna.
renodood
Diagnoza si ITP!
BannedHost
Pe tester clip nu da nicio eroare, decat daca deconectez acea cutiuta imi da eroare la modulul de bujii. Am verificat bujiile si se vede pe ele ca au fost schimbate....

Eroarea la modul o da pentru ca firele sunt trecute prin cutiuta si daca o deconectez o vede ca si lipsa..
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.