Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: EGR Joasa Presiune (evacuare)
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane III
Pages: 1, 2, 3
DRAGUT ROBERT
Buna ziua !

Am deschis un nou topic, deoarece nu am gasit nimic legat de EGR-ul de joasa presiune de pe evacuare sau asa numita ¨Supapa aer evacuare¨.

Am achizitionat un MEGANE 3 1.5 DCI Face-Lift din 2015 serie motor : D038170 / K9K - 150 K Km.
De ceva vreme, tot timpul imi apare in bord de maniera intermitenta prima data ¨Check Injection System¨ dupa care ¨Check Antipollution System¨ care este remanent.
Am fost la nenumarate sevice-uri, printre care si AMAT.
Initial am crezut ca este din cauza faimosului FAP (filtru de particule), insa dupa diagnoza auto de la AMAT s-a evidentiat defectul : EXHAUST FLAP FAULT. Mentionez ca FAP-ul se regenereaza normal, la diagnoza avea doar 14 Gr depunere (am inteles ca dupa 30 Gr sunt probleme).
Dupa o documentatie personala si informatiile primite de la AMAT, EURO 5 presupune 2 EGR-uri : Admisie + Avacuare. La mine cel cu problema este cel de pe Evacuare care are rolul de a recircula inca odata gazele inainte de FAP.
Imi doresc nespus de mult sa anulez Software + Hardware aceasta tampenie (in viitor inclusiv FAP-ul). In aceasta directie am apelat la un specialist care mi-a spus ca datorita faptului ca acest model de MEGANE are o generatie noua de injectie, implicit si Software-ul este o noua versiune ¨SID307¨.
Asadar, inca nu a facut scriere pe aceasta versiune de Software. Am reusit sa-l copiem, insa dupa modificarea parametrilor esxista riscul de a se bloca la scriere in calculatorul masinii asadar .... nu a vrut sa riste.
Mantionez ca masina nu are absolut nici un simptom aiurea, merge in parametrii absolut normali, doar ca acei martori sunt exasperanti, nu vreau sa o vand deoarece in afara de aceste sisteme auxiliare (care nu fac altceva decat sa ingreuneze functionarea normala a motorului), sunt foarte multumit de ea.
M-am documentat si pe Forumul RENAULT Franta, iar referinta piesei este : 147B08010 !!! In tara, nu am gasit aceasta piesa decat prin comanda la AMAT (1000 - 1400 RON). As fi cumparat-o daca o gaseam la furnizor, mai ieftina.

MA POATE AJUTA CINEVA ? Imi doresc in primul rand sa elimin complet acest EGR Joasa Presiune, sau sa gasesc piesa la furnizor (mai ieftina).

P.S : In atasament sunt pozele pe care le-am gasit pe RENAULT Franta + principiul de functionare.
Francezii spun ca pentru a schimba tampenia asta, teava de esapament trebuie efectiv sectionata, deoarece EGR-ul este sudat pe circuitul de esapament.
IMI CER SCUZE DACA AM SCRIS PREA MULT, INSA AM VRUT SA FIU CAT MAI EXPLICIT !
ligrivis
Acelasi sistem am si eu la megane 3 1.6 dci, nu stiam ca l-au pus si pe 1.5 Dci. Deocamdata nu am aprins nici un martor de avarie asa ca nu imi fac probleme.
La Megane 1 1.9 dci am probleme cu egr-ul si mi se aprinde becul de bujii mereu cand accelerez puternic sau urc vre-o panta dar merg asa de trei ani pe principiul daca merge si nu ma lasa in strada este ok.
DRAGUT ROBERT
Sper sa nu ai aceleasi probleme in viitor!!!

Da, este 1.5 dci 110cp (Face Lift 2012) Euro 5.
EGR-ul asta tampit de pe evacuare, ca si FAP-ul nu sunt decat pentru noxe. Existenta lor nu face decat sa complice viata motorului, a injectoarelor, Turbo etc.
Nu sunt impotriva mediului, nici pe departe insa aceste principii sunt inca in faza incipienta, nu sunt puse la punct si ne pune la cheltuieli.
Dupa cum spuneam, EGR-ul asta de Bas Pression (presiune joasa) este pe linia de esapament, sudat de aceasta, asadar nu se poate demonta ca o piesa normala si eventual curata, ca si EGR-ul de pe admisie trebuie efectiv sectionat circuitul de esapament in locul cu pricina si inlocuita piesa (peste 1000 RON).
Lucrez la RENAULT, si stiu ca au ajuns la aceasta solutie tehnica de ¨cacao¨ deoarece aveau probleme la testele de etanseitate de pe esapament ==> deci sudura sad.gif sad.gif sad.gif .

Asadar, daca cineva stie o solutie aplicata va rog sa-mi comunicati. AS PREFERA ELIMINAREA DEFINITIVA SOFTWARE + HARDWARE.

P.S : IN VIITORUL APROPIAT CRED CA VOI FI NEVOIT SA FAC SI DPF OFF (FAP OFF), CU ACESTA ESTE ACEEASI PROBLEMA : NU STIU DACA S-A FACUT PANA ACUM PE ACEST TIP DE CALCULATOR DE INJECTIE (software): SID 307.
oves
Daca poza ta de mai sus cu sistemul EGR low pressure este corecta inseamna ca gazele de carter impreuna cu funinginea si toate mizeriile rezultate de la ardere sunt redirectionate in spre turbo care si asa-i o piesa sensibila iar apoi in intercooler care se va infunda cu timpul de la funingine si probabil vor exploda anumite conducte de la presiune.
Nu vreau sa zic o prostie dar nu se poate curata la fel cum se curata FAP-ul?
https://www.youtube.com/watch?v=lAxF258p0Gg

15 May 2015, 01:28:
Este tot mai greu sa-ti mai placa dieselul ca si motor.
silvanu96
Dupa cum stiti diesel-ul este cel mai poluant motor. Si aici nu este vorba de CO2 ci de NO.
Adevarul este ca nu se poate urca mai sus de euro3 (unii zic ca de euro2) fara EGR.
Pe toate forumurile sunt discutii pro-contra EGR si FAP.
De fapt toate duc la discutia primordiala: cati km faci pe an? faci peste 30000? se merita ,nu faci ? e clar benzinar.
DRAGUT ROBERT
Salut !

Din pacate nu se poate curata. EGR-ul de joasa presiune este sudat direct pe teava de esapament, asadar sunt 2 solutii :

1) Schimbarea acestuia ==> acest lucru implica sectionarea circuitului de esapament si prinderea noului EGR-ului de acesta prin mansoane la ambele capete).
2) Indepartarea lui Hardware + Software ==> fiind un calculator de generatie noua (software SID 307), nu am gasit pe nimeni care sa aibe ¨curajul¨ sa faca asta. Nici colegii mei de la Renault nu se baga, cel putin pentru moment........

Ce am gasit pe Renault Franta legat de modul lui de functionare :
¨Il s'agit du volet d’échappement qui sert a créer une contre pression afin de "forcer" les gaz d’échappement a revenir a l’admission avant turbo (car filtré via le FAP).¨

In traducere libera : este o clapeta pe esapament care este folosita pentru a crea contra presiune si sa ¨forteze¨ gazul de esapament sa revina in admisie inainte de Turbo via FAP.

Eu nu cred ca imi va cauza probleme si mai grave, cel putin asa sper. Acest EGR joasa presiune nu mai este functional, cel mai probabil s-a blocat intr-o pozitie necunoscuta, nu este in ¨0¨ sau ¨1¨, inchis nu este deoarece gazele sun evacuate .....
Singurele inconveniente pana acum sunt martorii si defectele: Check Injection System (apare sistematic, probabil cand se incearca actionarea clapetei) si Check Anti Pollution System (care este remanent,), acesta apare imediat dupa Check Injection System si ramane tot timpul impreuna cu martorii : motor + cheie. Acesta din urma este o cauza a disfunctionalitatii EGR-ului deoarece in urma diagnozei am vazut ca FAP-ul se regenereaza....

Sper sa nu apara altceva .... chiar nu am de gand sa platesc 1000 - 1400 Ron la AMAT pentru o tampenie ca asta. Inca astept sa-l elimin complet, trebuie sa apara si o solutie tehnica in cele din urma ...........
Daca voi gasi pe cineva voi rescrie Software-ul si voi elimina atat FAP-ul cat si aceasta tampenie de EGR joasa presiune. Chiar nu vreau sa vand masina, in afara de prostiile astea sunt fff multumit de acest MEGANE 3.



15 May 2015, 09:23:
silvanu96

EGR-ul de pe admisie este OK, l-am curatat preventiv, este accesibil (sub capota motorului in partea superioara) atat ca montaj cat si ca pret, se gaseste si la furnizor. Insa acest EGR de joasa presiune este si greu accesibil si scump si pana acum nu l-am gasit la furnizor.
Asadar, un EGR (pe admisie) era OK, inteleg insa si al doilea pe evacuare este prea de tot ...... Referitor la motoarele pe benzina aidreptate, daca nu face peste 25 - 30 K Km nu renteaza, insa ai vazut de curiozitate consumul motoarelor dupa 2012 ??? Consuma enorm, in special pe Urban : http://www.autobook.ro/calculator-consum/.
Asadar .. va fi mereu o contradictie in acest sens. La Megane 3 (2012) pe benzina de 1.6 ai un consum Urban de 10.2 constructiv, realul e mai mare, iar mixtul este de 7.6.
Eu am un mixt de 5 % asadar se cunoaste chiar si la 15 - 20 K Km pe an .....

Asadar, daca cineva a avut sau are problema mea, poate imi comunicati si mie o eventuala solutie : 1) piesa furnizor mai ieftina
2) eliminare Software - Hardware
silvanu96
Eu cred ca se curata, la fel ca cel de pe admisie .
Numai ca trebuie taiat si apoi sudat la loc.
Nu ai gasit in Pitesti un service mic cu autogen?
DRAGUT ROBERT
Sincer, nici nu am cautat un astfel de service. Vreau totusi sa apelez la cineva care stie ce face, care a mai rezolvat astfel de probleme, carpaci gasesti pe toate drumurile..... Tocmai deaceea am deschis un topic nou, din cate se pare nimeni nu a mai avut problema asta ..... cel putin la noi deoarece pe forumul Renault Franta sunt o gramada care au avut probleme cu EGR-ul de joasa presiune.

Legat de partea cu sudatul la loc .... nu ar fi Ok, montajul la loc al EGR-ului dupa cate am vazut se face prin intermediul unor mansoane metalice la ambele capete ... Nu stiu in ce masura ar rezista circuitul de esapament la 2 - 3 re-suduri !!!

Am sa astept ziua in care se va crack-ui si Software-ul de pe Megane 3 dupa 2012 pentru astfel de shunt-uri Software si Hardware!!!!
cj98czh
Sunt firme care stiu sa faca asta ... stiu caz recent de scos FAP si resoftare pentru un megane 3 1.5 dCi ... cost ... 300 euro .. se poate .. trebuie doar sa cauti ..
DRAGUT ROBERT
Da, de acord pentru FAP. Cunosc si in Pitesti persoane care fac DPF Off....insa nu au reusit inca pentru SID 307 (injectia de e Megane 3 dupa 2012) cel putin nu in Pitesti ... Iar problema mea este legata de EGR-ul de de joasa presiune. Intradevar, acesta se indeparteaza ca si FAP-ul hardware + software in conditiile in care se poate rescrie Software-ul fara sa se blocheze, fapt ce ar duce la crash-ul calculatorului. O rescriere la rece ar incsemna demontarea calculatorului, ceva modificari electrice .... etc
Credeam ca cineva din Pitesti a avut aceasta problema si a rezolvat-o ....
ligrivis
Eu in locul tau as lasa martorii de poluare aprinsi si as marge mai departe pana se intampla ceva mai grav , daca totusi reusesti sa il elimini nici asta nu este o solutie rea ai scapat de toate belele.
DRAGUT ROBERT
Exact asta voi face !
Nu vreau sa dau curs acestei vanatori de piese de schimb pe care o fac prin echiparea excesiva cu elemente mecanico / electrice care nu sunt deloc puse la punct !
Desi ma streseaza moral atat martorii cat si defectele care apar tot timpul, masina merge in parametrii absolut normali ... asadar astept ziua in care voi putea sa elimin complet aceste ¨elemente diavolesti smile.gif smile.gif ¨ : FAP-ul si EGR-ul de joasa presiune.
Pentru moment FAP-ul este in regula, insa cum este garantat 160 K Km, ma astept sa cedeze si el, masina are 158 K Km astazi ....


rusus
este un baiat in mioveni arges expert in asa ceva,a anula software acest dpf si poate sa il si curete
DRAGUT ROBERT
Salutari !

Multumesc frumos pentru precizare !
Il cunosc pe acel baiat, cred ca este vorba de Merex Catalin. A fost prima persoana la care am apelat, insa momentan nu poate face nimic. Incepand cu FaceLifte-urile din 2012 au introdus un nou calculator de injectie al carui software se intituleaza SID307. Nici el nu a reusit sa rescrie acest software pana in momentul de fata, asadar .... mi-a spus sa astept deoarece riscul este prea mare si nu vrea sa-si asume responsabilitatea unei blocari in scrierea software-ului dupa eliminarea EGR-ulul de joasa presiune de pe evacuare, nu este vorba de DPF, pt moment cel putin biggrin.gif .

Mentiune : problema mea tine de EGR-ul de pe linia de evacuare (defapt este o clapeta care se inchide / deschide) nu am probleme cu DPF-ul, cel putin pentru moment biggrin.gif .

Am reusit totusi sa remediez cat de cat situatia, cum ?
1) Am ridicat masina pe o ¨capra¨ (linia de esapament este chiar pe centrul masinii);
2) Am desfacut alimentarea de 12V (a piesei desigur) care vine din cablajul masinii;
3) Am dat in abundenta cu WD40 (curatare contacte electrice);
4) Cu ajutorul unui ciocan de cauciuc (sau lemn dupa caz) am lovit linia de esapament in zona clapetei, si in axul piesei cu pricina (a se vedea in foto atasat), desigur incet si cu grija.... !!!

Am zis sa incerc .... deoarece pt INFO, piesa se aduce la comanda si costa intre 850 - 1000 Ron, functie de perioada de asteptare.
Rezultatul incercarii : martorii motor + cheie service + defecte (Check Injection System + Check Antipollution System) au disparut temporar biggrin.gif , acestia apar la un interval de 3 - 4 zile stau 1 zi sau 2 aprinsi si dispar iarasi .... probabil cand clapeta devine functionala ....

Asadar ... este o imbunatatire insa eu tot imi doresc sa ELIMIN COMPLET acest EGR de joasa presiune de pe linia de evacuare .... asadar astept momentul in care voi putea sa fac o eliminare Software + Mecanica a acestei tampenii !!!
silvanu96
Uau, colegul CZH de la Cluj zice ca 300 eur modificare software si eliminare FAp. Dar e mai scump decat piesa noua care costa pe la 200 euroi si tine vreo 150mii km...
Robert, tu pana la urma va trebui sa ajungi la clapeta egr-ului, mai devreme sau mai tarziu.
coktavi
Salutare Robert,

Unde este la tine acest EGR joasa presiune, ca sincer eu nu l-am vazut la mine pe evacuare pe sub masina. Am 1.5 dci 110 din 2104. Cati cai putere are masina ta si ce cuplu "Nm"? Este din 2015 masina si are deja 150 000 km ?
Fa o poza mai de ansamblu . Sunt curios. Nu cumva ai versiunea Energy ?

Pozele atasate de tine seamana mai mult cu ce are vw golf 1.6 daca nu ma insel.
Codul pe care l-ai scris duce mai degraba la sa zicem "clapeta de acceleratie" .
Atasez o poza mai exacta.



Multam.
DRAGUT ROBERT
Salutari !

La inceputul discutiei am atasat poze cu piesa in detaliu.
Ai identificat bine piesa, ca si la tine este pe linia de evacuare in imediata apropiere a FAP-ului. Intradevar, va trebui sa ajung la clapeta insa este total inaccesibila... dupa cum am explicat singura modalitate de a ajunge la ea este sa sectionez teava de esapament dupa care sa incerc curatarea sau schimbarea ei (EGR-ului)......prinderea se face prin intermediul unor coliere metalice speciale, pe diametrul circuitului (vezi pozele atasate mai sus in discutie).
MEGANE-ul meu este din 2012 - 1.5 dci EURO 5, B0D (seria motorului) - 110 CP (84 KW).
Doar la pentru EURO 6 au optimizat sistemul : acesta are FAP-ul in compartimentul motor cu un rezervor auxiliar ce contine un lichid special pentru curatare..... iar tampenia aia de Clapeta de pe evacuare nu mai exista .... deci cine are MEGANE EURO 6 e norocos tongue.gif .

Urmatoare incercare (pana voi fi capabil sa o elimin complet) va fi sa tai linia de esapament, sa dau piesa jos si saincerc sa curat clapeta, dupa care sa o montez la loc cu mansoanele de rigoare ....insa la motorina care o avem ... sunt sigur ca se va ¨¨GRIPA¨ din nou ... !!!!

P.S : Am atasat pozele inca o data !

22 Jun 2015, 10:10:
Referitor la KM !

Masina este adusa din Franta si am cumparat-o la 152.000 KM reali (prima inmatriculare 04.2012). Am verificat-o personal dypa VIN, deoarece lucrez la RENAULT si am acces la baza de date a service-urilor RENAULT.
99% din Diesel-urile din Occident care au mai mult de 2 ani nu au sub 130 - 140 K, va asigur !
Am lucrat in Franta aproape un an si toti colegii francezi aveau masini cu acest nr de km, fac in jur de 400 KM / zi ....
Ei le vand atunci cand ies din Garantia Comerciala : 3 ani sau 150 k.....sau daca le lovesc prea rau .... tongue.gif . La mine a fost prima varianta deoarece nu a fost atinsa (cum am mentionat am verificat)...

Pacat de aceste piese auxiliare (de tranzitie / test dealtfel) deoarece modelul a fost foarte reusit raportat la pretul si clasa ei ....

P.S : MEGANE-ul tau fiind din 2014 poate fi EURO 6 sau, poate a beneficiat de acelasi sistem mecanic ca si pentru EURO 6. Anum 2014 a fost un an de tranzitie pt DIESEL : EURO 5 - EURO 6 !
coktavi
In poza mea este partea de admisie aer.

O sa ma mai bag o data sub masina sa vad exact.
DRAGUT ROBERT
Nu este vorba de EGR-ul de pe admisie, acela este alt subiect tongue.gif . Este un asa zis EGR sau clapeta aer evacuare care se afla pe linia de Esapament in imediata apropiere a FAP-ului.


Referitor la KM !

Masina este adusa din Franta si am cumparat-o la 152.000 KM reali (prima inmatriculare 04.2012). Am verificat-o personal dypa VIN, deoarece lucrez la RENAULT si am acces la baza de date a service-urilor RENAULT.
99% din Diesel-urile din Occident care au mai mult de 2 ani nu au sub 130 - 140 K, va asigur !
Am lucrat in Franta aproape un an si toti colegii francezi aveau masini cu acest nr de km, fac in jur de 400 KM / zi ....
Ei le vand atunci cand ies din Garantia Comerciala : 3 ani sau 150 k.....sau daca le lovesc prea rau .... tongue.gif . La mine a fost prima varianta deoarece nu a fost atinsa (cum am mentionat am verificat)...

Pacat de aceste piese auxiliare (de tranzitie / test dealtfel) deoarece modelul a fost foarte reusit raportat la pretul si clasa ei ....

P.S : MEGANE-ul tau fiind din 2014 poate fi EURO 6 sau, poate a beneficiat de acelasi sistem mecanic ca si pentru EURO 6. Anul 2014 a fost un an de tranzitie pt DIESEL : EURO 5 - EURO 6 !
silvanu96
La tine este poza 3?
Daca DA, ce este imediat dupa flansa, FAP-ul sau un racord flexibil?
Ma gandesc ca poti spala egr-ul fara sa-l mai tai.
DRAGUT ROBERT
Nu este de la mine poza ! Le-am luat dupa forumul RENAULT Franta .... insa este o situatie identica, nu avea rost sa mai fac poze si la mine ...
Din pacate este absolut inaccesibila clapeta, deoarece piesa este sudata direct pe circuitul de evacuare, nu se poate ajunge la ea decat printr-o ¨operatie¨. Tot ce am putut sa fac a fost sa dau cu WD40 pe conectorul de 12 V ce vine din cablaj si sa ¨ciocanesc¨ putin axul clapetei .... este putin mai bine tongue.gif insa tot nu functioneaza la parametrii normali !

22 Jun 2015, 11:37:
In imediata apropiere este FAP-ul, asadar .... la fel de inaccesibil ... !
silvanu96
Mie in 2009 mi-au spalat catalizatorul la Fiat-ul vechi cu vreo 5 litri de decarbusolv. Tot asa fara sa-l mai desfaca de pe saxofonul de evacuare. In mod normal ajungea vreo 3l dar pentru ca a fost tulumba mare ,s-a mai pierdut din lichid.
Vezi daca ai voie sa speli FAP-ul cu lichide pe baza de diluanti. Astfel poti spala valva fara sa o tai.
Un litru de decarbusolv e pe la 8-9 lei.
DRAGUT ROBERT
Este o idee interesanta ...
O sa ma interesez insa sincer nu stiu cine mi-ar putea da un sfat in privinta asta, poate cineva care a facut asac eva pe un MEGANE deoarece FAP-urile si sistemul de evacuare nu cred ca sunt aceleasi ... ar trebui sa difere functie de constructor ...
Multumesc pentru recomandare, am sa ma interesez !
DRAGUT ROBERT
Buna ziua tuturor !

In sfarsit am gasit Codul Piesa pentru problema mea : ¨CLAPETA EVACUARE GAZE ESAPAMENT¨

Cod Piesa : 50885503
Cod Producator (PIERBURG) : 7.04174.01.0

Desigur, piesa este foarte scumpa, variaza intre 975 RON si 1050 RON. La mana a doua este in jur de 500 RON (insa nu m-as risca).

Stie cineva vreun mecanic care se baga la demontarea piesei de pe evacuare ? (necesita taierea circuitului de esapament).
M-ar interesa sa o dau jos, sa o curat cu o solutie speciala (ex. decarbuxol) si s-o remontez cu mansoane metalice. (am inclusiv tutorialul, insa nu sunt asa de priceput sa fac eu lucrarea smile.gif ).

P.S : INCA ASTEPT PE CINEVA CARE POATE ELIMINA HARDWARE + SOFTWARE aceasta Calpeta (obturatoare) de evacuare.

O zi buna !
azaghorth
In safarsit un concept ok pt EGR.Vechiul concept e crima pentru motor,gazele murdare din evacuare is bagate in admisie fara sa fie filtrate.In motor intra particule abrazive si in timp uleiul devine acid ,cu influenta directa si negativa asupra motorului-->uzare prematura.Asa ca cine schimba uleiul la >10.000km...isi cam bate joc de el.Cam asta se acumuleaza la intrarea in admisie dinspre EGR...
DRAGUT ROBERT
Este vorba de EGR-ul de pe Admisie !

Topicul l-am deschis pt ¨EGR-ul¨ de pe evacuare.
Defapt, este vorba de CALPETA DE EVACUARE. Este o clapeta obturatoare ce se afla pe linia de esapament !



O zi buna !
Merex Catalin
Buna Seara tuturor!
Pentru Dl. Dragut Robert, țin să precizez următoarele:
daca nu pomeneai numele meu aici pe forum, nici nu dadeam de prostiile spuse de tine aici, dar, desi nu am nevoie de reclama, nu pot sa nu rezist sa nu-ti raspund.

11 Sep 2015, 22:49:
Cind tu ai venit la mine, cu recomandare, sti bine, ca nu ma cunosteai, ti-am spus foarte clar, dar se pare ca tu intelegi doar ce vrei: la SID307 stiu sa fac orice vrei tu, doar ca nu le-am testat. Am toate datele necesare si scule de citit-scris. Mai ales ca ai fost linga mine cind am copiat calibrarea pentru studiu.
Ce nu ai inteles tu, sau te prefaci ca nu ai inteles este ca eu, ca sa pot sa-ti dezactivez orice DTC la un ECU pe care nu am facut preobe never, trebuie sa facem mai multe probe. Cei ce sint in domeniu stiu ce inseamna sa dezactivezi o gramada de biti de configurare la nimereala, cind nu ai datele complete, pereche HEX+A2L pentru acel soft. Am intilnit recent la un EGR OFF de EDC17C42 de pe noile Logane, cum intre bitii de config la EGR se afla si un bit sistem, ce nu e trecut in A2L, care daca il modifici, moare ECU in diag.

11 Sep 2015, 22:57:
La tine, ti-am spus foarte clar, SID307 e un ECU dificil, deaorece este construit pe baza unui TC1767 care este protejat la citire in mod boot. Niciodata nu faci probe pe un ECU ce nu il poti restaura in boot, in caz ca nu nimeresti din prima ce trebuie. Cint ti-am spus ca pot scrie pe OBD o prima varianta, dar exista sanse sa pleci cu taxiul de la mine, ai dat din coate si nu ti-ai asumat nici o raspundere. Pai de ce sa mi-o asum eu? Am SID 307 trimis la colaboratiorii de la MagicMotorSport, sa faca protocol, sint aproape, deoarece e acelasi microcontroler ca la SIMOS PCR de VAG, unde, apropo, am facut cu succes EGR OFF, din cam 5 incercari, dar dupa ce am copiat ECU in boot, cu tot cu unlokcing. Sa vi si sa spui ca imi e mie frica sa iti dezactivez acea clapeta de evacuare ce gresit e numita EGR, e o minciuna din partea ta, motiv pentru care ti-ai luat bann forever de la mine, poti sa stergi numarul meu din telefon, nu-ti mai trebuie. Singura ta optiune ramine sa stai pe la bloc pe unde sta tatal tau in Tudor si sa-l astepti pe amicul Radu sa te milogesti de el, ca la mine nu mai pupi. Si apropo, cu siguranta stim sa facem si DPF OFF, si orice OFF la SID307, asta ca sa te usture mai tare.

11 Sep 2015, 23:00:
Si ultima, asa de distractie, vezi ca un cod de reper de piesa in Renault contine 10 caractere, nu 9 cum ai pus tu, asta asa, ca ziceai ca lucrezi la Renault.

11 Sep 2015, 23:02:
O noapte minunata tuturor ! Nu va deranjati cu raspunsuri ca nu mai intru aici. Am gasit postul din pura intimplare.
DRAGUT ROBERT
Buna seara !

Ma simt nevoit sa raspund acestui individ ! Paradoxal sau nu, din respect pentru competentele pe care le are, pentru ca altceva nu se poate aprecia la o asemenea persoana.
Asadar :

1) Imi utilizez numele oriunde pe WWW deoarece nu sunt o naluca sau o vreun ipocrit ca sa ma ascund !

2) Nu am mentionat niciunde in acest topic faptul ca am fost nemultumit de ceea ce mi-ai spus / prestat, si in nici un caz nu am vorbit rau la adresa ta, din contra ...

3) Sunt o persoana foarte altruista, si imi place sa ajut cu informatii oameni care poate au aceleasi probleme deoarece sunt destui ¨jepcari¨ pe lumea aceasta : unii dintre ei cer 300 Euro pentru o resoftare exact ca la piata ..... iar costul unei diagnoze este mai ridicat decat la AMAT !

4) In ceea ce priveste conversatiile tatalui meu cu fostul tau coleg, dai dovada de si mai multa impertinenta deoarece fiind vecini iar Radu expert in domeniu, i-a trimis unele intrebari venite din partea mea si atat .... ! Nu stiam ca esti si avocatul poporului ... i-ai luat locul D-lui Ciorbea ?

5) In ceea ce priveste codul de piesa, ar trebui sa sti ca sunt cel putin 2 coduri : cel de piesa (producator, in speta Pierburg) pe care eu l-am specificat si codul MABEC intern Renault care se sfarsteste in R de la RENAULT. Daca vei citi ceea ce eu am scris vei vedea ca am specificat acest fapt !

Domnule MEREX, deaceea sunt astfel de forumuri de specialitate, nu toti avem cunostintele dumneavoastra extraordinare si debordante in domeniul Hardware / Software PLC - Auto, sunt Ingineri care-si practica meseria asa cum si eu o fac si in alte domenii ... asadar, nu suntem toti experti ca dumneavoastra ! Putina modestie nu ar strica !



P.S : Daca doreati sa exercitati o Tiganiada puteati accesa forumurile : CANCAN, Libertatea etc.
Pe aceasta cale v-ati facut o anti-reclama extraordinara !

In ceea ce priveste numarul de telefon .... zambesc si acum .... dumneata chiar crezi ca esti singurul cunoscator in domeniu sau cel mai bun ???? Nici de departe !!!! Problema s-a rezolvat deja, la jumatate din pretul cerut de tine pentru un SHUNT Hardware + Software !

Hai ca m-am distrat !!! PA PA !

Ca sa inchei aceasta conversatie deoarece nu ma caracterizeaza, am rugamintea ca cei ce au sau vor avea (eu sper ca nu) problema cu, Clapeta Diferentiala Filtru de Particule (Asa se numeste D-le MEREX) sa ma contaceze, deoarece eu am rezolvat problema de ceva timp, fara costuri mari : 700 RON cu tot cu, Colierele de Esapament !

Va stau la dispozitie cu informatii, GRATUIT desigur ! Altfel ati contacta direct Autokarma !
Tyty1970
La fel am patiti si eu la meganul meu 1,5 dci 90 cp 2012,inca nu i am dat de cap,ma zapacit de cap. La mine cand este motorul rece nu aprinde nimic ,da OK,la fiecare pornire,cand se incalzeste apare cheia ci cheak injection sistem,dupa care daca merg mai mult apare si antipoluarea. Aici la mine la Campulung mi s a spus ca e EGR ul ,mi l a dat jos la curatat, dupa care la fel,ma gandesc ca o fi tot egr ul asta de joasa tensiune? Defectul apare de cand am bagat ,masina pe un drum de caruta si am atins acolo de sa rupt flapsul ala de la bara care l am scos pana la urma,sa fi atins ceva pe clapeta asta ,vreun fir? Am fost si la cineva care nu repara doar are program de test si mi a zis ca e ceva intre egr si calculator un contact ceva. Mentionez ca masina merge in parametri, nu e vreo diferenta doar ca se aprind becurile astea si ma streseaza. Acum am aflat ca exista si egr ul asta s au cum s o numi pe esapament. O sa incerc sa ma uit si acolo
Tyty1970
Unde este egr-ul asta de joasa presiune? M am uitat pe sub masina si nu l am vazut. Mentionez ca am un megane 2012 facelift dci 90 cp . Ma poate ajuta cineva.
DragutRobert
Salut !

In primele mele postari pe acest subiect vei gasi poze atasate cu amplasarea acestei Clapete !

Este impropriu spus EGR (deceea se si confunda cu cel de pe admisie) deoarece aceasta clapeta care se afla pe esapament, nu recircula gazele ca si EGR-ul de pe admisie ! Ea are legatura directa cu declansarea procesului de regenerarte a filtrului de particule (FAP-ul) ==> cand acesta ajunge la un anumit nivel de saturatie (parca 60%), clapeta se inchide pentru a obtura evacuarea gazelor ==> temperatura in FAP creste (450 - 500 gr C) si declanseaza peocesul de curatire al acestuia ! Este o regenerare activa, are un a 5-lea piston care stropeste cu motorina FAP-ul pentru arderea particulelor !

Eu l-am schimbat la AMAT Pitesti (iti recomand deoarece esapamentul trebuie taiat pentru inlocuirea clapetei) ! Dupa o ¨cearta¨ cu ei, am obtinut o reducere, deoarece pretul Clapetei, cu tot cu, colierele de prindere + manopera era de 1600 RON sad.gif .

Iti recomand sa o schimbi, deoarece ne-functionalitatea ei atrage dupa sine si ne-curatirea FAP-ului (cel putin, eu asa stiu ...), fapt ce va duce la colmatarea lui si in cele din urma la DECES smile.gif !

P.S : In urma cu un an de zile, pies costa in jur de 900 Ron (la BMGIS Pitesti), intre timp poate sa mai ieftinit ...

Bafta !
rusus
Decât sa dau atâția banii mai bine anulez filtru
cj98czh
Si anularea aia de filtru se face gratis? O anulare facuta la niste oameni profi te costa cam 150 ron demontare, taierea, golirea si repunerea carcasei FAP-ului inapoi .. pentru ca se verifica la ITP existenta lui fizica ...deci ai nevoie de carcasa la locul ei + resoftare care iar te duce in vreo 200 euro ...
ionut L.
dar si sa faci schimbarea de EGR joasa presiune 300€ iar apoi sa se duca si filtru peste ceva vreme si inca 200€ parca iti vine sa faci anularea din prima faza smile.gif . Si mie imi face probleme clapeta respectiva (EGR_ul de joasa presiune), dar de vro 10000 mii de km s-a linistit nu a mai aparut eroare, sa vedem pentru cat timp.
Anularea la cele facelift cu calculatorul de generatie noua este ceva mai coplicata, inca exista riscuri
cj98czh
Stiu ca este mai complicat .. si de aia ziceam de anulare la unii care chiar stiu ce fac ca altfel este riscul sa te uiti ce frumoasa masina ai ...

Eu am mai spus ... la noi este tipic sa iti cumperi o masina care nu o poti intretine asa cum trebuie ... pe foarte multi o reparatie de 500 euro ii falimenteaza ... si din pacate masinile ... mai ales astea de generatie mai noua se si strica ... si nu este ok sa te rupa un schimb de EGR, de turbo sau de FAP ...
ionut_pitesti
1.5 dci 110 cp
si eu am avut mesajele Check injection si dupa un timp Check antipolution system, masina tragea normal numai ca uneori pe la 3000+rpm decupla pilotul automat.in plus temperatura apei se ridica greu.
Rezolvarea in cazul meu:
-releu termoplonjoane schimbat 700+ron nou sau 100 ron dezmembrari asta pt temperatura apa
-senzor presiune amonte turbo schimbat, era 1350ron nou cu cablaj cu tot dar am gasit cu 200ron

daca va ajuta pot sa dau si codurile pieselor.
ligrivis
Am avut si eu un episod de eroare de clapeta de evacuare. S-a manifestat prin dezactivarea pilotului automat si apoi prin aparitia cheitei de defect si mesaj eroare de injectie.
Eroarea a stat aprinsa doar cateva secunde dar a aparut de mai multe ori . Am bagat testerul Delphi si acolo am vazut ca este vorba de clapeta de evacuare.
Vad ca pe emag costa 580 lei aceasta clapeta dar o sa trec la reparat doar atunci cand defectul este permanent.
Acum vad ca totul este ok si nu mai da nici o eroare, oricum masina nu avea nici un alt simptom decat acest mesaj de eroare.
M-ar interesa sa stiu daca defectarea acestei clapete poate deteriora filtrul de particule daca mergi cu ea asa.
Oricum daca va fi cazul o voi repara nu voi recurge la improvizatii gen anulare din Ecu. Sper ca poate a avut ceva mizerie si acum s-a reparat de la sine vom mai vedea, vad ca solutia cu aceasta clapeta mai este si la alte marci.
Oricum la mine nu s-a aprins si check antipollution ci doar cheita de defect si scria defect injectie.
DragutRobert
Salut Ligrivis !

Teoretic, ne-functionalittea, sau functionare defectuoasa poate duce la deteriorarea FAP-ului, de ce ? La un grad de saturatie prestabilit al FAP-ului (60 % daca nu ma insel) clapeta se inchide (este alimentata la 5V) pentru a creste temperatura in Filtrul de Particule, dupa care se deschide pentru evacuarea particulelor arse din FAP. Asadar, teoretic daca aceasta nu mai inchide, sau ramane partial inchisa, FAP-ul nu mai are o regenerare corespunzatoare ci doar partiala, in timp se poate colmata!

Si la mine s-a manifestat in acelasi fel ! Cateva luni de zile defectele apareau cand si cand in bord, pana intr-o zi cand veneam de la mare pe autostrada si mi s-a plafonat acceleratia la maxim 3000 RPM. Dezactivarea pilotului automat este un efect al disfunctionalitatii clapetei, sau cum a fost in cazul meu, la AMAT Pitesti au gasit si senzorul de presiune (un BOSCH) deteriorat (posibil un efect colateral disfunctionalitatii clapetei). Senzorul, l-am cumparat de la BMVIS Pitesti cu 160 RON de origine, la AMAT cereau 600 RON smile.gif smile.gif.

Ulterior am schimbat si clapeta, cu una noua asa cum am descris si in topic.
ligrivis
Din ce am citit pe siteul producatorului aceasta valva are rol doar de control al fluxului de gaze . Inchizand valva forteaza fluxul de gaze in amonte sa iasa prin EGR. Nu zice nimic ca are vreo legatura cu filtru de particule.Cam asa suna textul original
Exhaust Gas Flap:

If the pressure gradient in the low pressure exhaust gas system is insufficient to control the required EGR mass flow rate, an electrical exhaust gas flap is used to generate ram pressure.
The exhaust gas flap can be adjusted between “open“ and “closed“ positions with continuous electromotive adjustment.
Si linkul
http://www.pierburg.cz/en/page/39-products...ystems-agr.html
ligrivis
Credeam ca scap de aceasta problema dar defectul a devenit permanent cu mesajele de antipoluare aprinse.
Am dus masina la Renault mi-au facut testul clip si mi-au dat verdictul ca aceasta exhaust valve este moarta costa la ei 250 de euro fara tva doar piesa vine cu tot cu o portiune de teava de esapament. Accepta sa le aduc piesa din alte surse dar nu garanteaza , am gasit pe epiesa cu 580 ron astea ar fi variantele,
Am cautat pe internet si am gasit ceva interesant ca ar fi o sansa sa curat doar valva cu cermic grease si sa isi revina merita incercat oricum pentru cei interesanti postez linkul este de la quasqai dar acelasi motor am gasit si poza cu valva demontata
http://forum.qashqaiclub.co.uk/faultcode-p...topic16097.html
Chiar sa fiu eu printre putinii ghinionisti vad ca nu se plange nimeni de acest defect.
ligrivis
Pana la urma am aplicat solutia gasita pe forumuri si am gasit greu ceramic grease un spray cu vaselina ce rezista pana la 1450 grade si vad ca totul e ok acum sa vedem daca tine pe termen lung.
chivereanumarian
Am o problema cu un megane 3 1.5 110 sid307,dacă a mai întâmpinat cineva
Am în bord eroare chek antipoluation ,pe tester da eroare de la clapeta de evacuare gaze lângă toba, asa zisu egr de joasa presiune
A încercat cineva sa îl anuleze fizic și software?
nyk199
Sal am un grande scenic 2013 1.5 dci 110 cp .144.000 km , simtomele sunt la fel ca la colegul ligrivis , de aproape un an am curatat tot ce se poate curata , pana si egr de joasa presiune dar cand l am degripat nu am avut spray ceramic si a aparut iarasi eroarea in bord , maine incerc si eu cu spray ceramic si vad daca mai apare eroarea .
rusus
Aceleași siptome le am de doua luni,unii zic ca ar fi niște furtune care se coc de la căldură în spate la motor
ionut L.
asa arata piesa respectiva
nyk199
URAAAAA nu s a mai aprins service in bord , am desfacut partea electrica de pe toba am dat w40 pana am simtit ca merge usor cu mana ,pe urma am dat cu spray profesional champion ,timp de 2 zile a mai aparut eroare dar se stingea , astazi sunt de 7 zile de cand nu mai am service in bord . radmasa.gif
[attachmentid=1628074768]
azaghorth
Doar ca asta nu e spray ceramic.
Vaselina cu cupru se foloseste in general pe angrenaje gen surub&piulita,impiedica "sudarea" lor in timp...
Bine ca ai scapat de eroare wink.gif
rusus
Trebuie sa fac și eu aceasta procedura deoarece sta mereu aprins dar sa găsesc vaselina ceramica
mdplus
Buna, cum ai dat jos partea electrica de pe clapeta?
nyk199
Sal mdplus am desfacut cele doua suruburi ,daca vrei sa vb suna ma. 0744683026
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.