Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Problema climatronic
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane III
Pages: 1, 2
John A.
Acum, pentru ca a venit si caldura am aflat si eu dilema pe care o aveam: Daca merge sau nu climatizarea. Si raspunsul este dubios- Merge pe jumatate. laugh.gif

Mai exact, cele doua guri de aer din stanga baga aer la temperatura de afara in timp ce gurile din dreapta baga aer rece. Evident, am dublu climatronic.

Are cineva idee de la ce poate fi? Si mai ales, de unde incep sa desfac? Eu ma gandeam ca ar fi o clapeta blocata.

De asemenea, nu stiu daca are legatura, dar aerul (si cald si rece) imi fluiera. La masina veche fluieratul se rezolva cu putin ulei...
gangara
Mai intai incearca sa lasi temp minima pe ambele zone si vezi daca baga rece pe ambele guri centrale si chiar si cele laterale
John A.
Am incercat. Am dat la minim ambele si pe cele doua din stanga baga la temperatura de afara, pe celelalte 2 din dreapta baga foarte rece.

<span class='edit'>6 May 2015, 14:21:</span>
Nimeni nu are nici o idee sau experienta asemanatoare? sad.gif
tatimeu
eu am avut o problema asemanatoare/identica doar ca la mine nu baga rece (suficient) pe partea mortului la ambele guri de ventilatie. Am reclamat in reprezentanta acest lucru dar normal nu au facut nimic. intre timp si-a revenit singura (zice consoarta). acum nu mai simt nici o diferenta caci nu mai am freon. S-a constatat o conducta fisurata. Cost aproximativ 12 mil cu incarcare cu tot. (bara data jos plus radiatoare etc.. nu ma pricep). Anul trecut aveam un fasait puternic in gura de ventilatie stanga portiera. A disparut - banuiesc ceva mizerie pe instalatie. Mentionez ca baietii din reprezentanta in 6 ani daca eu nu au menntionat ca vreau ei nu au facut nici o verificare si curatare a AC-ului, desi in carnetul de revizie este trecuta operatiunea o data la 2 ani. Bine nici nu am fost taxat si pana saptamana trecuta cand s-a simtit nevoia de AC nu am avut probleme sa nu functioneze hai sa spunem corespunzator, in sensul ca dai pe 20grade si sa nu simti ca intradevar se face racoare in masina.
John A.
Sper sa fie si la mine mizerie. Am sa incerc sa o desfac sa vad ce ozn-uri gasesc pe acolo. Ce-i drept ventilatorul face destul de urat cand porneste.

Se demonteaza greu venilatorul aerotermei? smile.gif
tatimeu
si eu iti doresc sa fie numai atat. Pentru o conducata fisurata am crezut ca raman cu ceva suruburi si piulite in plus. Schimbarea a durat fix de la ora 9:10 pana la ora 17:00. Am inchis reprezentanta mad.gif

[attachmentid=1627993409] [attachmentid=1627993410] [attachmentid=1627993412]
Highwayman
Scuze ca pun o intrebare pe langa subiect. Tatimieu, bucata aia mare de plastic care se vede intre faruri sta fixa cand bara este montata? Ca la mine daca bag mana prin fanta din bara o simt cum se misca.
adytym
iti trebuie o scula speciala pentru demontarea aerotermei, nici scula pentru megane 2 nu este aceasi cu cea de la megane 3, la megane 3 ii ceva cu 3 craci, iar cea de la megane 2 ii cu 2 daca tin bine minte, mie mi-a fost inlocuita aeroterma in garantie.

8 May 2015, 12:42:
bucata aia mare de plastic se monteaza in partea de sus sub capota , nu ii in dreptul grilei, cumva peste radiatoare, nu-s 100% sigur
tatimeu
asta? [attachmentid=1627993429]

nu a fost demontata si duca cate tin minte e fixa. cu ceva suruburi piulite si alte chestii de genul asta.
Grila neagra din bara fata e prinsa cu ceva cleme in bara. La mine era sarita o clema si grila ceva deplasata (in interior spre masina) Au reusit intr-o oarecare masura sa repozitioneze clema dar dupa cate am observant clema e si lipita de grila, deci pentru siguranta au bagat si un autofiletant.
John A.
Ventilatorul din aeroterma se scoate prin torpedou?
Highwayman
Da, ala. Cand bag degetele prin fanta din bara eu il simt cum se misca. Este plasat deasupra fantei. Acum vreo doi ani am schimbat bara fata, sa nu imi fi montat-o la loc bara cum trebuie?
tatimeu
scuze de intarziere.
La mine nu au demontat-o, dar dupa cate am vazut eu e un plastic destul de "maleabil". Posibil sa se miste, dar in cazul asta daca se misca banuiesc ca se misca destul de putin caci astfel cred ca ar sari din loc colectorul - sau cum sa-l numesc de aer pentru calculator.
Highwayman
Da, se misca foarte putin partea dinspre bara. Vroiam sa stiu daca bucata aia de plastic ar trebui sa intre intr-un canal sau cleme din bara care sa o tina fixa sau este fixata doar spre radiator.
tatimeu
nu stiu sa-ti raspund caci nu m-am uitat la modul de prindere al barii vis-&agrave;-vis de acel plastic, doar le-am cerut sa o pozitioneze ceva mai bine caci nu era centrata cum trebuia (spatiile dintre far si masca frontal - partea farului spre interiorul masinii, nu erau egale lucru care era vizibil bine fara o vizualizare "mai amanuntita")
adytym
am pornit astazi clima si dupa cateva secunde a inceput sa se auda un fasait in zona aeratoarelor , zona bordului oricum, daca stie cineva care ar putea fi cauza , precizez ca la oprirea butonului de clima ventilatorul functioneaza normal, din ce am mai citit am vazut ca o posibila cauza ar fi lipsa freon.
John A.
Am rezolvat eu problema mea cu fasaitul in functionara aerului si cu aer rece bagat doar pe doua guri din patru. Aveam presiune mica in instalatia de freon.
Poate va ajuta pe cineva in viitor informatia. Nu are importanta daca masina are dublu climatronic sau aer conditionat normal.
adytym
am fost si eu la ei sa-i intreb care ar fi problema si mi-au spus ca trebuie freon.
gangara
QUOTE(John A. @ 2 Jun 2015, 08:21)
Am rezolvat eu problema mea cu fasaitul in functionara aerului si cu aer rece bagat doar pe doua guri din patru. Aveam presiune mica in instalatia de freon.
Poate va ajuta pe cineva in viitor informatia. Nu are importanta daca masina are dublu climatronic sau aer conditionat normal.
*



Da. Este tipic cu fasaitul. Presiune mica.
Insa cu problema initiala, ai rezolvat ceva? S-a corectat de la sine, odata cu completarea freonului?
knebel_be
Multe probleme apar din cauza Freonului, deoarece se Recomanda a se Schimba la Max 2 ani.

1. Isi pierde din proprietati
2. Presiunea scade

Sau, sa se Completeze ( pentru cei care li s epare mult undeva la Max 150 lei, Curatarea + Dezinfectarea + Schimbarea Freonului )
gangara
Presiunea scade pentru ca nu este un circuit perfect etanș.
Faza cu proprietățile...nu prea cred smile.gif

Interesant totuși daca posesorul si a rezolvat cu problema legata de aerul neuniform stânga/dreapta.
solidconvert
La meganu' vechi 2.2, prima data l am verificat dupa 6 ani, asa intr o doara pentru ca el functiona perfect... a necesitat completare, dar din cate imi amintesc destul de putin.
John A.
Da, a rezolvat si problema initiala din cauza careia baga aer rece doar pe 2 guri (cele din dreapta).
adytym
pai am tot fost si in 2014 si in 2013 pe la ei , dar nici odata nu le a functionat aparatul si in alta parte nu m-am dus ca masina era in garantie, clima functiona nu facea foarte rece dar era ok, de aia m-am tot dus pe la ei pana acum cand sa golit instalatia
gabriel.mihai
Salut
in lefatura cu climatrinicul tau am avut aceeași problema.
Am mers la service de m am plictisit eu de ei.asa e normal sa bage m ia spus ei cu vrajeala ca e dublu climatronic.si asa mai departe
am fost si la auto marcus in pantelimon masina in garanție
si an avut un motoraș defect care face amestecul de racoare intre clapete sub bord acolo are 2 motoare in afara de aeroterma mare ..
John A.
La mine a fost de la freon. La 35' (la soare) imi face frigider inauntru. Tot dublu climatronic. Cand a auzit mecanicul meu (Ramnicul Sarat jud Buzau) huruitul a spus din prima ca e freonul. Daca nu huruia, era motoras.
djcristi
QUOTE(knebel_be @ 3 Jun 2015, 20:50)
Multe probleme apar din cauza Freonului, deoarece se Recomanda a se Schimba la Max 2 ani.

1. Isi pierde din proprietati
2. Presiunea scade

Sau, sa se Completeze ( pentru cei care li s epare mult undeva la Max 150 lei, Curatarea + Dezinfectarea + Schimbarea Freonului )
*



1. adevarat
2. presiunea scade din cauza ca pierderii de freon. Daca sistemul este etans , nu va scadea niciodata. Oricum ea depinde de DeltaT.

nu stiu ce intelegi tu prin schimbare: toate service-urile doar completeaza, pt ca aparatul intai scoate freonul vechi si apoi adauga doar.
gangara
Este adevarat ca Freonu este un gaz creat, inventat,,nu e extras, iar apoi procesat, insa de unde pana unde isi pierde Proprietatile?
Aceasta afirmatie am mai intalnit-o insa doar pe niste site uri de reparatii auto...adica afirmatii nule.
Producatorul recomanda intr adevar o vizita la cca 5 ani, insa pentru completare nicidecum ca gazul s-a molesit si trebuie "revergorat".
roland
Din manuale si eu stiu ca isi pierd proprietatile lichidul de racire si de frana. Ele se completeaza la nevoie si se schimba complet la anumite perioade.
De freon... nu am vazut nicaieri scris ca si-ar pierde proprietatile si ca trebuie schimbat tot. Nici la masini nici la instalatii de apartament.
fizesanaurel
buna, o intrebare de baraj
se poate scoate vaporizatorul din blocul de racire ? sau este impreuna capsulat cu toata carcasa ?
pierd freon , probabil prin vaporizator ... asa mi-au concluzionat meseriasii.
am incarcat cu freon si cu substanta de contrast si in doua zile am pierdut tot . In zona motorului nu pierdea pe nicaieri. singura posibilitate este sa piarda prin blocul de racire. am dat jos bordul (sper sa stiu sa-l pun la loc) am gasit si unde este vaporizatorul, dar .... nu pare la prima vedere a se putea da jos. In plus la nici un distribuitor de piese auto nu exista vaporizatorul (evaporatorul) ca piesa separata.
adytym
pai nu ai o lampa cu ultraviolete, ca se va vedea pe unde scapa. Si la mine ii ceva problema, se aude fasaitul ala de lipsa presiune , chiar si dupa o reincarcare complete, pe la radiator in fata nu se vad scapari s-ar putea sa fie garniture ceva sau chiar vaporizatorul , nu stiu ce sa zic.
tatimeu
vedeti ca la intrarea conductei (de joasa presiune - cea subtire - huh.gif ) in habitaclu exista o gearnitura. La mine acolo a fost problema. Poate si la voi tot acolo e fisura.


Catalinmodena
La mine fasaitul se aude rar si doar cand pleaca Ac-ul.Nu sunt pierderi si se aude de vreo 4 ani,dupa o completare la reprezentanta !
gangara
QUOTE(Catalinmodena @ 13 Jul 2015, 11:34)
La mine fasaitul se aude rar si doar cand pleaca Ac-ul.Nu sunt pierderi si se aude de vreo 4 ani,dupa o completare la reprezentanta !
*



Dacă ai ac manual e normal. Așa fac toate inclusiv M3 cu ac manual.

Ca tot e topic climatronic.
Cât de încântați sunteți de strategia AC ului automat? Eu personal nu prea îi găsesc noima.
În general merg pe 23 grade, apăs auto, vâjâie cât trebuie se mai lăsa un pic din debit, însă parcă tot vâjâie tare și enervant tot timpul ca și cum nu poate ajunge la temp impusa.
Apăs soft, se da mai incet și cam atât...o fi în regula însă nu îi găsesc strategia.
Poate nu îmi băga suficient rece? Brumareste țeava...
Parcă am o mașină tot cu aer manual. Nu mai spun ca "bizonicul" mi se pare un mare fâs la orice mașină.
djcristi
te referi defapt la climatizare automata sau manuala, nu la AC. Legat de asta, fie ca este auto sau manual, ac-ul este actionat identic, asa ca acel zgomot se va auzi la toate.

Pe auto de obicei, dupa ce se racoreste in masina nu prea mai auzi ventilatorul, la 23 deja ingheti in masina, recomandat este cam 25 si este foarte ok deja, ca sa nu fie diferenta int-ext prea mare daca sunt peste 35 afara.

Daca nu raceste suficient si merge prea tare ventilatorul, verifica cantitatea de freon din instalatie, apropo si cea de ulei, cel putin odata pe an, un prieten cu m2 s-a trezit ieri cu compresorul blocat la un m2 pt ca nu avea ulei, rupt curea acc , fulie vibrochen , intinzator , necesita si compresor nou etc.
Daca ai freon suficient (15bari pe temp astea mari) verifica si daca este murdar radiatorul de ac din bara si cel din interior (dupa filtru).
Laurentziu83
Eu unul sunt foarte multumit de AC-ul automat. Il las vara-iarna pe 22, AUTO+SOFT, in rarele situatii in care este multa umezeala in aer sau ploua abundent si am nevoie de dezaburire, il pornesc pe dezaburire si aia e.
Altfel n-am nici o treaba cu el, pornesc motorul, plec la drum si gata.

Iarna, daca am zapada pe masina, pornesc motorul si apoi dezaburirea, pana termin de curatat zapada de pe masina, deja e dezghetata toata si nu mai am nevoie de racleta pentru gheata.
simon
Exact asa il folosesc si eu pe numitul AC, adica tot timpul.
O singura chestie ma supara. Vara cind este canicula, motorul mi se opreste de 2-3 ori dupa pornire, apoi ii trece. Dar este diabolic de perseverent cu fizta asta, de ani de zile.
Nu stiu daca are legatura cu faptul ca AC-ul este permanent ON.
tatimeu
nu are nici o legatura
Laurentziu83
Incearca sa cureti clapeta de acceleratie si apoi sa lasi autoturismul cu borna de la baterie scoasa o noapte intreaga. Daca nu merge asa, mergi la un tester sa-ti reinitializeze parametrii din calculatorul de injectie.
vasile82
Asa am rezolvat la mine. La flu nu statea relantiul constant - se balbaia, tura stabiliza si o lua de la capat in special cand pornea comresorul de la ac. Clapeta sau mai exact interiorul corpului clapetei avea un cearcan fix in dreptul clapetei in rest oglinda. Am curatat si s-a rezolvat. Incredibil cum o operatiune asa simpla a schimbat total comportamentul masinii.
djcristi
QUOTE(Laurentziu83 @ 15 Jul 2015, 15:09)
Daca nu merge asa, mergi la un tester sa-ti reinitializeze parametrii din calculatorul de injectie.
*



gresit, prin resetare nu se rezolva nimic ! cauza e total alta.
simon
Care?
djcristi
probabil una din cele explicate mai sus, eu incercam sa-ti explic ca prin resetare apar si mai multe probleme, pt ca trebuiesc refacute calibrarile apoi.

nu exista cazuri in care motorul sa mearga din senin aiurea si sa se rezolve cu resetare de ecu.
simon
OK. Oricum se intimpla numai pe canicula. Am s-o las citeva secunde in plus la pornire, inainte de a pleca de pe loc. Nu mi se pare atit de deranjanta chestia asta ca sa merite s-o caute la matze in service.
Elmann
QUOTE(John A. @ 2 Jun 2015, 08:21)
Am rezolvat eu problema mea cu fasaitul in functionara aerului si cu aer rece bagat doar pe doua guri din patru. Aveam presiune mica in instalatia de freon.
Poate va ajuta pe cineva in viitor informatia. Nu are importanta daca masina are dublu climatronic sau aer conditionat normal.
*



Meganul meu are aceleasi simptome. Sufla rece pe partea pasagerului si aer la temperatura de afara pe partea soferului.

Am sa merg la service ca sa-mi faca o diagnosticare si evetual o incarcare cu freon.

Din ce stiu eu freonul nu se "consuma" asa ca sper sa nu am o fisura. :/
gangara
Nu se consuma, insa sistemul nu e perfect etans.
Putin probabil sa ai vreo fisura. Eventual un o-ring (garnitura) slabit.
La cca 4, 5 vechime se poate spune ca e normal sa trebuiasca sa completezi freon.
djcristi
la el pare sa fie alta problema, din moment ce la pasager raceste si la sofer nu...
adrian_74
Are motorasul de balere aer cald/rece defect. Se poate inlocui sau se poate repara in functie de defect: mecanic ori electronic. Oricum trebuie demontat. La clima bi-zona exista 2 asemenea motorase, unul pe stanga, celalalt pe dreapta. Tocmai de aceea sotia colegului resimte diferenta de temperatura, motorasul numai face "amestecul" de aer cald/rece pentru a ajunge la temperatura optima dictata din calculator-buton-afisaj...
gangara
Parca fix pe acest topic s-a postat ca un utilizatora scapat de acest tip de neplacere dupa ce si-a completat cu freon. Ca are sau nu legatura...naiba mai stie. Dar a scapat de problema.
Acele motorase de care vorbiti se pot inspecta vizual daca functioneaza, sau daca functioneaza sincron.
Pur si simplu tragi de grila centrala,,,fara frica nu se rupe nimic...eventual de ajuti cu o spatula de lemn si se pot observa foarte bine cum lucreaza.
Te joci cu temperaturile stanga dreapta si te prinzi ce si cum.

roland
QUOTE(adrian_74 @ 21 Jul 2015, 11:58)
motorasul numai face "amestecul" de aer cald/rece


Pai numai asta si trebuie sa faca, nu?
djcristi
QUOTE(gangara @ 21 Jul 2015, 13:23)
Acele motorase de care vorbiti se pot inspecta vizual daca functioneaza, sau daca functioneaza sincron.
*



sau mai simplu pe diag.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.