Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Ulei folosit
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane III
Pages: 1, 2, 3, 4, 5
John A.
Ce ulei imi recomandati pentru M3 modelul 1.5 90cp ? smile.gif
R19/16v
RTFM!
gabize
Al masinii sau al forumului?
petree
ELF EVOLUTION FULL-TECH FE (DPF) 5W30-5L in jur de 140 lei

Gama Premium pentru autoturisme, denumită ELF EVOLUTION se comercializează acum într-un nou tip de ambalaj și beneficiază de o imagine grafică diferită de cea consacrată.
Noile produse sunt special concepute pentru a respecta cele mai severe norme impuse de constructorii mondiali de autoturisme și de Standardele Internaționale în vigoare.

Specificatii/Aprobari:
Varful de gama ai lubrifiantilor fuel economy, ELF EVOLUTION FULL-TECH FE 5W-30 este cel mai nou produs conceput pentru a proteja mediul inconjurator. Un produs omologat RN07200, ce inlocuieste Solaris FE 5W30 si in acelasi timp asigura o economie de combustibil de doua ori mai mare.
In conditii de trafic urban,emisiile de CO2 se reduc pana la 3.5g!
(Pentru un plin de 60 litri, aceasta economie de combustibil inseamna aproximativ
0.9 pana la 1 litru pentru motoarele K9K)
Lubrifiant sintetic cu performante foarte ridicate, recomandat in special motoarelor ce indeplinesc normele EURO IV. Special conceput pentru motoarele RENAULT echipate cu FPD (Filtru de Particule Diesel).

FULL-TECH FE 5W-30 este lubrifiantul recomandat pentru noile motorizari Energy comercializate in reteaua de service Renault.Practic, consumul de combustibil se reduce cu 12% pentru noua motorizare Energy Dci 110 comparativ cu varianta anterioara.
FULL-TECH FE 5W-30, este un ulei de motor full sintetic cu performante superioare, conceput mai ales pentru autoturismele Renault Diesel echipate cu filtre de particule DPF. Este un ulei de motor cu interval de schimbare a uleiului de pana la 30.000 km.
ACEA C4 & C3
• RN0720 RENAULT (exceptie 2.2dCi)

IancuMIC
QUOTE(John A. @ 4 May 2015, 17:50)
Ce ulei imi recomandati pentru M3 modelul 1.5 90cp ?  smile.gif
*



Orice ulei care respecta RN 0720.
Eu am preferat sa pun acelasi ulei pe care l-a avut si in drumurile ei prin Franta, adica 5w30 Full-Tech FE, varianta "tunata" a fostului Solaris, desi in prima faza eram pornit pe HDS-ul de la Ravenol.
Personal nu stiu daca gasiti acest ulei la bidon de 5l sub 160 de lei. biggrin.gif
nevro21
si ca sa-l induc si eu in eroare smile.gif)) .... Eu folosesc Motul RN 0720 ..... incap 4.5 l , deci un bidon de 5l e ok ..... pret undeva pe la 200 roni

Numa bine
John A.
Multumesc mult de sfaturi smile.gif
loganmpi16
Eu am folosit si motul specific 0720 si elf full tech. Cu motul era mai silentios.
djcristi
@petree , unde ai vazut tu elf dpf la 140ron? eu mai jos de 160ron n-am gasit.
silvanu96
M-am uitat si eu la Motul, cam scump, 170 bidon de 4l la Ploiesti.
Pentru RN0710 eu ma gandeam la un Aral 5W40.
Am bagat Aral pe Fiat-ul din dotare (inca) si a fost ok .
atenza
Asa cum va ziceam, am un Megan 3 1.5 dci 85 cp, sper fara FAP sa DPF. asa am inteles de aici de pe forum,parere conturata si de colegul nostru djcristi.
Reviziile anterioare asa cum rezulta din cartea service, au fost facute la Apan Braila. Uleiul pus de ei era de 10w40. Mi s-a parut exagerat.
De acum am de gand sa pun 5w40 elf sxr 900 blah blah.
Ce parere aveti?
Dupa o viata de 10w40 vin eu si ii pun 5w40.
marius80_eugen
Daca este Euro4 cu 85CP nu ai FAP , daca este Euro5 ai FAP , eu asa stiu. Poti sa intrebi si la service cu VIN-ul in mana sau pur si simplu iti spun in service cand va bagati pe sub ea si e chiar bine sa o mai gadili putin pe sub burta din cand in cand orice masina.
5W40 este posibil sa iti dea impresia ca motorul face mai mult zgomot la cald, dar isi pastreaza proprietatile mai bine in timp/kilometri.
Eu daca nu as avea FAP as trece imediat pe Liqui Moly semi-sintetic. Nu ai spus cati km are masina si asta cam conteaza .
oves
Daca ai funingine pe evacuare este fara FAP.
atenza
Da are funingine pe evacuare.
Interesant e ca la Loganul de 1.6 16 v tot ulei elf sxr 5w40 bagam.
E acelasi si pentru diesel?

6 May 2015, 01:01:
107 000 km are renault-ul
Ulei neschimbat de vreo 2 ani
oves
De fapt are normele pentru amandoua atat diesel cat si benzina. Daca uleiul are 2 ani , atunci poti sa-l schimbi asa incet pentru ca are doua ierni deja si iernile il termina repede , adica ciclurile termice de la rece la cald , condensul de apa ...etc
atenza
Ok merci de sfat. sa ii pun si o solutie din aia care spala motorul pe la insaid?
oves
Daca vrei poti sa pui, insa aici parerile sunt impartite ...Poate sa ajute sau poate sa infunde ceva mai rau.Regula generala este ca ...Daca merge bine atunci nu schimba nimic, insa daca totusi esti hotarat sa folosesti ceva atunci este produsul LIQUI MOLY Motorspulung de care am citit pareri bune .
marius80_eugen
Daca ai ajuns la concluzia ca ai depuneri prin motor , e bine sa folosesti solutia de genul Motor Cleanear chiar de la LM, dar daca motorul este curat , mai bine nu bagi. Toate uleiurile de motor au aditivi detergenti in ei , care curata motorul in timpul functionarii . Mai bine schimbi uleiul mai des decat sa-l tii 2 ani si apoi sa speri ca un cleaner din asta face minuni .
atenza
Am vazut pareri pro pt Elf 5w40.
Dar ma gandesc si la Total Quartz Energy 9000 5w40. Stiu ca e recomandat grupului PSA, dar poate merge si la Renoul meu M3
12 nepotu
Vi s.a intamplat si voua sa va apara si voua "top up level oil" fara cheita (doar mesajul cu lumina rosie pe display)!
Inteleg ca trebuie sa completez.. Ciudat este ca acum 2 ore nivelul era "maxim" pe cb!
Sa fie vreo eroare, nu a stat parcata in panta, nu nimic!
Partea proasta este ca am parcat in panta in seara asta si nu o sa pot verifica nivelul maine dimineata!
Dupa ce am "pus contactul" mesajul a disparut iar nivelul era iar la maxim!
Atunci cand am vazut eroare nu am verificat sa vad cate picaturi imi indica!
Multumesc
pistritu
QUOTE(atenza @ 6 May 2015, 21:48)
Am vazut pareri pro pt Elf 5w40.
Dar ma gandesc si la Total Quartz Energy 9000 5w40.
*


Uleiul acela Total are continut mai mare de Calciu. Deci e mai bun ptr ca ofera o curatenie mai buna decat elf prin motor.
Daca il gasesti la pret bun, cumpara-l.

Ptr curatenie in motor daca stii ca ai depuneri, iti recomand sa iti alegi un ulei din gama Ravenol CleanSynto potrivit masinii tale. Tii uleiul mai putin timp in motor (mai putini km). Se spune ca in 2 schimburi de cleansynto vei avea motor perfect curat. Mult mai bun decat orice engine flush.

http://www.ravenolromania.ro/gama_produse/...ru-autoturisme/
atenza
Deci sa merg pe uleiul asta, Total Quartz Energy 9000 5w40 ???
Avand in vedere ca in familie mai este francez, un Citroen C5 caruia i se pune 5w30 Ineo pt FAP, ma gandeam la Reno sa pun Elf.
Dar daca ziceti ca Total pare ceva mai bun, as pune dintr-acesta.

Multumesc!
pistritu
Pune total quartz 9000 5w40 linistit, calitativ este peste uleiul elf
atenza
Ok.daca ziceti voi,asta e
marius80_eugen
Eu aud doar de Pistritu care spune , eu nu sunt contra Quartz , dar nu vad motivele reale pentru care ai trece pe el. In primul rand ar trebui sa te uiti in cartea tehnica sa vezi ce se recomanda din punct de vedere al vascozitatii , apoi eu tot nu am auzit concret daca ai sau nu FAP .
Daca nu ramai pe Elf , recomand sa mai cauti... pentru ca numai pentru detergentul din ulei nu cred ca este un motiv intemeiat.
R19/16v
pistritu ia zi, l-ai simtit tu asa cu ESPul tau sau iti poti sustine afirmatia cu argumente?
IancuMIC
E cineva care a pus in motor HDS-ul de la Ravenol?


Decat Elf "amestecat" la Brasov, mai bine un ulei cu holograma "made in germany"; zic biggrin.gif
oves
Cand vezi cate-o fisa de ulei pentru FAP cum este si Ravenol HDS sau oricare ulei pentru FAP nici nu mai stii unde sa te uiti sa vezi ceva care sa apere si motorul nu doar filtrul din teava... TBN 7,3 continut de cenusa 0,49 .Mie personal nu imi plac uleiurile low ash insa nu poti sa pui altceva

<span class='edit'>10 May 2015, 23:18:</span>
Nu toti vand Elf de la Brasov .In multe locuri se poate gasi Elf din Franta chiar cu holograma am cumparat eu acum vreo 4 luni 10w40 Elf Turbo diesel. Asa stiam ca doar gama Competition 10w40 este de la Brasov
madhorsefuzzy
QUOTE(IancuMIC @ 8 May 2015, 20:05)
E cineva care a pus in motor HDS-ul de la Ravenol?
Decat Elf "amestecat" la Brasov, mai bine un ulei cu holograma "made in germany"; zic biggrin.gif
*


Eu, dar l-am tinut mai putin de 100Km din cauza belelei cu cei 2-300ml ramasi in motor din uleiul vechi amestecat cu flush.

Dar ceva impresii am: zgomot mai gros, infundat al motorului. Nu am auzit mienunat-ul turbinei specific dci-urilor. Si parca nu se accelera cum trebuie.
Astea le-am observat trecand apoi la Wolf RN0720. Si mi-am amintit ca asa era si cu Elf la inceput la schimbul trecut.
Motorul se simte mai liber acum cu Wolf si cu filtru de ulei de origine desi sunetul e un pic mai ascutit decat cu Ravenol. Nu cred ca diferenta e in totalitate de la filtrul de ulei de origine comparativ cu cel Mahle de la schimbul cu Ravenol.

Impresii de la un utilizator de Ravenol VSI la benzina si in viitor utilizator de VST tot pentru benzina.
Laurentziu83
Important e sa se puna uleiul care sa corespunda normei indicate de constructor pentru fiecare motor, indiferent ca e Elf, Total, Castrol, Mobil, Motul sau mai stiu eu ce.
Diferentele dintre ele sunt in mare parte date de zgomotul motorului, altfel sunt firme care fac sute de mii de km cu cel mai slab ulei de pe piata din norma respectiva, iar motoarele nu au nici pe naiba.
La utilizare casnica, pana in 150 de mii de km, nu apuci sa vezi pe motor efectele unui ulei mai bun sau ale unui ulei mai slab.

Referitor la adaugarea de aditivi, Renault interzice clar acest lucru chiar si in cartea de revizii.
Cine ii pune, o face pe propria raspundere. Asta din simplul motiv ca, odata uleiul a fost facut direct si singur pentru a unge un anume tip de motor si, in al doilea rand, trebuie sa fii sigur ca, elementele chimice din ulei sau din aditiv nu intra in reactie unele cu celelalte, rezultand de aici degradarea uleiului. Iar asta nu se poate certifica decat in laborator.

Din partea mea, producatorilor de aditivi de ulei din Carrefour, cat si celor care produc aripioare de rechin de lipit pe plafon (la fel de utile pe masina ca si aditivii), le doresc faliment placut, ca sa nu mai existe pe piata si nici discutii privitor la utilitatea lor.
madhorsefuzzy
QUOTE(Laurentziu83 @ 11 May 2015, 11:37)
Important e sa se puna uleiul care sa corespunda normei indicate de constructor pentru fiecare motor, indiferent ca e Elf, Total, Castrol, Mobil, Motul sau mai stiu eu ce.
Diferentele dintre ele sunt in mare parte date de zgomotul motorului, altfel sunt firme care fac sute de mii de km cu cel mai slab ulei de pe piata din norma respectiva, iar motoarele nu au nici pe naiba.
La utilizare casnica, pana in 150 de mii de km, nu apuci sa vezi pe motor efectele unui ulei mai bun sau ale unui ulei mai slab.

Zgomotul motorului e o indicatie a ungerii corespunzatoare? Zgomot gros => ungere buna, zgomot subtire => ungere precara? Vorbesc inca de cand e nou si se toarna in motor.
Laurentziu83
Daca zgomotul gros e un indicator al unui ulei gros, fix atunci ungerea e mai precara. La motoarele de generatie actuala, uleiul trebuie sa fie cat mai subtire posibil (dar sa nu fie consumat de motor daca e prea subtire), pentru a unge eficient toate piesele si subansamblele acestuia.
Daca pui ulei 20w50 intr-un motor actual, e posibil sa il distrugi rapid, intrucat nu va trece prin toate canalele subtiri de ungere. Cel mult te vei bucura de presiunea mare a uleiului, presiune care nu garanteaza insa o ungere buna.
madhorsefuzzy
Eu vorbeam de zgomot la 5W30 cu norma RN0720 de la 2 producatori diferiti, fise tehnice asemanatoare.

De ce se pune in benzinare in general 5W40 cand ele vin din fabrica cu 5W30? Legenda urbana spune ca 5W40 rezista mai bine la forja si verile calduroase. Asa este? Un 5W30 isi da duhul la forja pentru ca e mai subtire? Vascozitatea la 100 de grade C e in general 13-14 la 5W40 vs. 10-12 la un 5W30.
Laurentziu83
Pentru ca romanul zice ca e mai destept decat producatorul, de aia se pune 5w40 in loc de 5w30.
Masinile vin cu TLROUM pe placuta ovala, ceea ce inseamna ca au fost produse stiindu-se specificul pietei romanesti. Daca in loc de Romania scria Algeria, poate intervalul de schimb era la 10 mii de km.

Motoarele din ziua de azi sunt proiectate sa reziste binemersi sute de mii de km fara probleme, fara a conta prea mult calitatea uleiului, cat timp respecta normele.
m3st_tce
La 1.4 Tce 130m e taman invers. In carte spune 5W40, iar ei incercau sa puna 5W30. La prima revizie, pt. s-au "corectat" cand le-am aratat cartea - acu' cateva zile am facut revizia 4! wink.gif
Eu "merg" intotdeauna pe indicatiile oferite de producator.
R19/16v
aplauze.gif
atenza
Gata am pus Elf sxr 5w40. Are o compresie buna si mai putin zgomotos.
Laurentziu83
Cum ti-ai dat seama ca are compresie mai buna????
madhorsefuzzy
Compresie avea si inainte : nu a zis mai buna, doar a zis ca e buna.

Zgomotul cica e minunat.
John A.
Este vreo diferenta intre uleiul Dacia si uleiul Elf ? La service Dacia spuneau ca e aceiasi chestie in alta cutie, dar prefer sa ma sfatuiesc si cu voi. smile.gif
silvanu96
Parerea mea de "comersant" este ca: daca au acelasi pret sunt mari sanse sa fie acelasi lucru (deh... globalizarea); daca sunt preturi diferite s-ar putea sa nu fie...
Oricum verifica normele : 0700, 0710, 0720...
gangara
QUOTE(John A. @ 27 May 2015, 11:12)
Este vreo diferenta intre uleiul Dacia si uleiul Elf ? La service Dacia spuneau ca e aceiasi chestie in alta cutie, dar prefer sa ma sfatuiesc si cu voi. smile.gif
*



Acum cu siguranta este acelasi lucru. Insa daca Dacia schimba furnizorul de ulei tu nu o sa stii niciodata asta. Probabil vei incepe sa banuiesti in momentul in care vor agrea public alta marca de ulei.

Ce poti fi tu sigur la ambalajul Dacia, este ca uleiul este OK si il poti cumpara in siguranta, bineinteles respectand normele compatibile motorului tau.
Laurentziu83
Normal, nimeni nu falsifica ulei Dacia. smile.gif

Daca respecta normele pentru motorul tau, il poti pune linistit in motor.
John A.
Multumesc mult pentru ca m-ati lamurit smile.gif
qazq
Pentru 1.4 TCE am inteles 5w40 dar ce specificatii/cod trebuie sa respecte? (nu gasesc in carte)
Asta este ok? Ulei motor Motul 8100 X-cess, 5W40, 5L
aikidoro
Ce diferenta, este între uleiuri daca au la fel 5w30 ,si bine inteles pt motorina ?

<span class='edit'>26 Feb 2016, 20:29:</span>
Eu,cred ca toate sânt tot un drac ,cumpăram eticheta cu ce este diferit unul de altul daca amândouă sant 5w30 nu au folosit același procedeu sa ajungă la norma asta ?
oves
Sunt toate uleiurile la fel ca si cu bere-a e tot bere . biggrin.gif
aikidoro
Pai,bere-a este de mai multe feluri, 😉 la fel ca uleiu,dar noi vb numai de berea brună 😎 deci toata berea brună ( ulei 5w30 ) sant la fel,daca nu hai sa vedem de ce nu😏.
Eu am pus ulei 5w30 dar fara specificația 0720 ,dupa o luna o sa fac un test sa vedem cat sa încărcat DPF ,si o sa pun poza la ultima verificare aveam 18g in filtru si nici o regenerare menționez ca merg numai in oraș . Sa vedem daca într-adevăr se încarcă,DPF mai repede decat cu ulei recomandat pt DPF. Sincer nu stiu de ce ca este numai marketing si se ce cred , pai ce iese pe eșapament,se presupune ca ESTE REZIDUI MOTORINEI IN URMA ARDERI , sau greșesc ,eu asa vad lucrurile .

27 Feb 2016, 19:50:
de ce simt ca este numai marketing
rusus
Adică tu ai mașină cu filtru de particule și ai pus alt ulei nu cel special pt filtru particule ?
oves
Nu am spus ca daca nu ai pus 0720 se va infunda filtru ci doar ca nu toate 5w30 sunt la fel si aici sunt foarte multe de spus ... sunt uleiuri grupa I ,II,III,IV plus PAO apoi grupa V cu esteri si polyoesteri .Apoi ai nivelurile de aditivi intr-un ulei adica Mg,Zn,Bo,P care iti protejeaza motorul si care daca sunt la un nivel ridicat iti infunda filtrul .Un nivel normal pentru RN 0720 cred ca este la Zn=700 ppm P=650 ppm particula per milion, iar la Ca vreo 1700 ppm oricum sub 2000 ppm . Aproape orice ulei care nu este C3 si are aprobarile CF/SL,CF/SM va depasi nivelurile astea de aditivi cu ce putin 60% adica Zn=1000 ppm P=900 si Ca care este un dispersant va fi pe la 3000 ppm .
http://www.oil-club.ru/forum/topic/8334-8334/
https://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=86486

Doua uleiuri 5w30 aceasi vascozitate dar cu totul diferite.Unul full saps HDD pt camioane pre 2007 inainte de era DPF iar celalalt 0720 pentru DPF toate au hamei insa nu sunt la fel.

Imi cer scuze daca descrierea mea a fost prea vaga am scris din amintiri.

28 Feb 2016, 01:37:
Oricum nici eu nu folosesc RN0710 ci API CI-4 Plus
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.