Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Alternator Megan 3
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane III
petree
Salut, cine stie cat incarca alternatorul de megan 3 2011.
La mine arata 13.3 / 13.4 V si cu consumatori si fara?
Oare cat costa sa schimb: rulmentii, carbunii, releul si manopera?

Unde sa merg pentru reparatie alternator?
75AIM
E bine,lasa-l asa.
petree
Bine dar dupa un timp apare in bord baterie descarcata!
Pun redresorul ori merg cu masina si dispare.
budspencer07
Esti la mustata.E normal peste 14 V.In regim urban omori bateria.
marius80_eugen
Petree ti s-a raspuns si in topicul de probleme tehnice . Verifica UNDE ai consumatori in plus si daca intradevar alternatorul este problema dar incearca sa faci macar diagnosticul la o firma specializata , macar de alarme auto , nu te juca tu prin parcare la partea electrica .
budspencer07
Cu lumini merge pana la 15 v
adytym
ii bine cat ii 13,4 , asa-i ii reglat sa incarce

27 Apr 2015, 07:39:
bateria se descarca daca lasi consumatori porniti in timp ce esti pe la masina. trebuie sa-i faci o incarcare completa, adica sa faci un drum mai lung si vei scapa de problema
budspencer07
E reglat prost
gangara
QUOTE(budspencer07 @ 27 Apr 2015, 08:07)
E reglat prost
*



Nu e reglat nimic prost.
Alternatoarele sunt pilotate, incarcarea se face in functie de mai multi factori.
budspencer07
Asa e numai sa nu fie pilotat sa descarce bateria..

Laurentziu83
Atunci se spune ca e chilotat...pe moldoveneste. tongue.gif

Revenind, in ce conditii se aprinde in bord "Low Battery"?
Si mie mi se aprinde daca stau mult cu motorul oprit si cu diversi consumatori activi, chiar si 20 de minute de avarii pornite. Imi face asa de ani de zile si probabil se va rezolva de la sine cand va pica bateria originala (mica) a masinii si voi cumpara cea mai mare baterie ce va incapea in spatiul dedicat.
tatimeu
mai bine ca va anunta. A mea (baterie) a picat asa brusc ca saraca masinuta nu a mai apucat sa zica nimic.
gangara
Este si normal ca nu avea ce sa te mai anunte.
In bord te anunta atunci cand capacitatea bateriei este slabita.
Tie ti s-a "impuscat" un element. Cum elementii sunt in serie s-a paradit toata bateria fiind brusc perfect nefunctionala.
Este "la moda" acum sa pice brusc dupa cca 5 ani fara sa dea in prealabil semne de oboseala.
b76bgaarh
si cam cat vrei sa tina?
gangara
N avea legatura cat sa te tina...ci cum te lasa.
Si da, teoria conspiratiei smile.gif, chiar sunt gandite sa te tina cu putin peste 5 ani, respectiv garantia ei. Bineinteles ca sunt exceptii o gramada.
petree
Multumesc pentru raspuns.
Unde sa caut cat trebuie sa incarce alternatorul de megan 3?
Laurentziu83
Poti sa ne raspunzi la intrebarea de mai jos?
QUOTE(Laurentziu83 @ 27 Apr 2015, 13:37)
Revenind, in ce conditii se aprinde in bord "Low Battery"?
*



Mai am nevoie si de ce motor ai, precum si ce capacitate are bateria.

Multumesc!
petree
1,5 dci 110 cp 85kw an 2011 bateria Fiam de 600 ma si are 4 ani, parca.
Laurentziu83
In ce conditii se aprinde martorul low-battery?

Cu motorul pornit? Cu motorul oprit? Cu motorul oprit dupa un interval de timp in care s-a stat cu ventilatorul si/sau radioul pornite?
petree
Doar uneori cand sa pornesc.
Nu ascult muzica cu motor pornit.
Atunci cand se intampla pun redresor si nu mai apare low battery
Laurentziu83
Eu las masina si cate 2-3 saptamani in parcare fara sa o pornesc (am metrou aproape biggrin.gif ) si nu imi apare nimic in bord. Insa imi apare daca las radio-ul pornit, sau avariile, dupa 15-30 de minute.
Patesc asta de cand era masina noua, deoarece bateria e destul de mica pentru cati consumatori are de alimentat.

Daca tie iti apare mesajul in conditiile in care mergi zilnic cu masina, e posibil sa ai un consumator parazit, gen alarma, care sa-ti consume din baterie peste noapte.
In acest caz, cu motorul oprit, trebuie demontata borna + a bateriei, inserat un ampermetru intre borna si baterie si verificat ce consum de curent are masina in stand-by. Daca se inregistreaza un consum destul de mare, se vor scoate pe rand sigurantele masinii si pune la loc, pana se descopera circuitul pe care, la scoaterea sigurantei, consumul cade la 0. Apoi se va verifica respectivul circuit.

Recomandarea mea e sa nu faci de capul tau aceste verificari, ci sa apelezi la un electrician autorizat.
Tensiunea la bornele bateriei, cu motorul pornit la relanti, trebuie sa fie intre 13,8 si 14,5 volti pentru orice autoturism. La masina ta, daca aveai probleme cu incarcarea, ti se aprindea martorul de baterie din bord; nu cred ca asta e problema.
De regula, dupa ce ai mesajul cu Low battery, dupa pornirea motorului, se va afisa Battery charging, mesaj ce va disparea dupa 15-20 de minute cu motorul pornit. Daca se intampla astfel, alternatorul e bun si nu trebuie sa se umble la el.
petree
Multumesc, mesajul dispare imediat dupa pornire.
Ma supara cand stiu ca alternatorul nu incarca cu
Minim14 v si max 14.4v
budspencer07
Sub 14 v in oras omori bateria.
marius80_eugen
DECI ce ar trebui sa faca daca tot ai scris un post si aici ?
QUOTE(petree @ 27 Apr 2015, 15:24)
Multumesc, mesajul dispare imediat dupa pornire.
Ma supara cand stiu ca alternatorul nu incarca cu
Minim14 v si max 14.4v
*


Petree dupa ce apare mesajul la o masina fara anomalii de care spui tu , motorul porneste si apoi mesajul ramane la bord cam 5-10 minute pana se incarca acumulatorul in timp ce mergi cu masina. Eu nu am vazut nici o masina la care sa dispara imediat dupa pornire mesajul , chiar daca motorul este pornit imediat dupa aparitia mesajului si chiar daca inchizi toti consumatorii.
Mergi la o firma macar de alarme sa verifice consumatorii , pentru ca este clar ca ai undeva un consumator destul de maricel (poate chiar scurt sau masa) , consumator care se manifesta si cu motorul pornit , dar si cu el oprit. Din cate am citit nu imi dau seama daca acel consumator se opreste dupa inchiderea masinii din cheie , pentru ca ar inseamna ca este pe partea de accesorii .
Totodata , daca acel consumator nu s-ar opri imediat dupa inchiderea masinii , ar inseamna ca a doua zi bateria ti-ar fi consumata si masina nu ar mai porni .
Mai verifica si tu sa nu ai ceva prin priza de la bricheta din masina sau din portbagaj , vreun amplificator , leduri sau alte improvizatii conectate .
Daca dupa toate verificarile astea nu iese nici o concluzie clara , vezi ca in service-uri se face test si la baterie , adica acea capacitate a ei de a tine curentul mai este ok.
Daca circuitul de incarcare al bateriei , implicit alternatorul, nu ar fi ok , ai avea simbolul de baterie aprins la bord.
tatimeu
nu mai induceti omul in eroare. La megane 3 ( nu stiu cum e la altele) cel putin daca alternatorul e in toate mintiile lui nu o sa-i arate niciodata de la 14 in sus. In august am schimbat si eu bateria. Cum nu ma bag la nici o chestie ce se gaseste sub capota am mers la reprezentanta Dacia de unde am luat si baterie noua. Dupa instalare baietii au verificat bateria, nivelul de incarcare cu /fara consumatori. Nivel de 13,4-13,7. Concluzia - schimbat alternator. Vazand cat costa unul nou am inceput sa sun la reprezentante pentru a ma lamuri. Verdictul tuturor . Asta e nivelul pe care trebuie sa-l indice. Uite ca se face aproape anul si masina nu da nici un mesaj si porneste la prima apasare de buton fie -25 fie 45 grade.
adytym
atata timp cat nu sta martor incarcare aprins in timp ce motorul functioneaza, exceptand situatia cu baterie descarcata din diverse motive, nu aveti de ce sa va face-ti probleme pentru ca asta este incarcarea si o spun mai multi dintre noi care dupa 5-6 ani de utilizare nu au schimbat bateria originala , chiar si cazul meu , face 6 ani in septembrie si inca nu am schimbat bateria, cu incarcare 13,4V.
Laurentziu83
Si eu am bateria originala de 5 ani si jumatate.

Cat timp nu m-a lasat in drum niciodata, nu-mi bat capul.
uxeluder
Si eu am patit acelasi lucru, low battery si tensiune de incarcare 13,3-13,4

Dupa ce am reparat alternatorul la un service specializat, inlocuit punte de redresare facea la fel. Dupa inca si mai multe sapaturi am ajuns la concluzia ca asa trebuie sa faca.

Masinile mai noi nu mai incarca la 14V ca cele vechi. Au alternatorul comandat de ECU iar voltajul difera si e calculat in functie de mai multi factori. Pe scurt, daca pornesti masina cu bateria mai descarcata, (peste noapte frig, etc) va baga 14V pana se incarca (cateva minute) si apoi trece iar in 13,3. Daca masina sta mai mult de 3 ore ECU calculeaza ce stare de incarcare are, etc... Din cate se pare 13,3 e o tensiune la care bateria are viata mai lunga, sistemele masinii consuma mai putin etc. Plus ca fiind comandat de ECU, alternatorul va baga curent si in functie de consumatori, AC, rezistenta de la diesel si de aici un relanti mai stabil, etc..

In concluzie, asa trebuie sa fie la megane 3 si nu numai, toata modele mai noi fac asa, iar la start&stop e si mai complicat.



adytym
dar asa ca si idee ce ai putut sa repari la alternator, cum au dedus electricienii ce este defect la el , ce piese ai inlocuit ?
uxeluder
Plecand de supozitia ca 13,4V nu sunt buni au desfacut alternatorul si au schimbat punte a de reglarea, care culmea era electronica. Am avut ghinion ca nu au stiut cu ce se mananca "noile" alternatoare, si mi-au zis ca inca nu au cumparat standuri de test pentru cele noi, ca nu pica asa multe inca. La cele vechi pareau sa stie ce si cum. In afara de partea de redresare/control alternatorul e la fel, si un electrician bun stie sa-l repare.
petree
Am aflat si constatat pe megan3 2011, cand am bateria descarcata incarca cu

14.4v, pun redresor pe baterie o incarc si pornesc motorul, incarca cu 13.4v!

Alternatorul incarca in functie de baterie!

Atentie sunt multi mecanici si meseriasi care nu stiu de alternatorul meganului3!
loganmpi16
M-am interesat si eu la reno privitor la alternator si mi s-a spus ca alternatorul este comandat si incarca in functie de starea de descarcare a bateriei si de consumatori. Pot aparea situatii in mers cand alternatorul nu incarca deloc sau situatii cand incarca pana la 16 v. Pa a se verifica mi-au spus ca se procedeaza astfel: se conecteaza testerul la masina, se porneste si apoi din meniul programului de test au o optiune pt testul alternatorului si incepe testul. Alternatorul e pus de claculator sa incarce la 13v apoi la 14v, 15v si chiar 16v.
budspencer07
Daca vrei sa stii sigur cum lucreaza alternatorul si releul tragi doua fire de la baterie in masina la care legi un multimetru. izolezi firele si mergi cu masina in teste.E cea mai buna metoda si mergi la sigur.Bafta!!!
75AIM
QUOTE(loganmpi16 @ 22 May 2015, 10:40)
M-am interesat si eu la reno privitor la alternator si mi s-a spus ca alternatorul este comandat si incarca in functie de starea de descarcare a bateriei si de consumatori. Pot aparea situatii in mers cand alternatorul nu incarca deloc sau situatii cand incarca pana la 16 v. Pa a se verifica mi-au spus ca se procedeaza astfel: se conecteaza testerul la masina, se porneste si apoi din meniul programului de test au o optiune pt testul alternatorului si incepe testul. Alternatorul e pus de claculator sa incarce la 13v apoi la 14v, 15v si chiar 16v.
*


Asa se explica oare de ce mi s-au ars ledurile mie la Fluence iar la Clio 3 merg bine,aceleasi leduri cumparate odata.
Adrian Bacau
Buna ziua. Proaspăt posesor reno Megane 3 2011, 1.4 tce. Zornăia motorul și am fost de am schimbat distribuția, Cureaua accesorii și rola alternator că cică era blocată. După o săptămână mi s a aprins in bord baterie descărcată și alternatorul nu mai incarca, sa opresc. Cu multimetru pe baterie arata ceva 12,4 cu motorul oprit iar după pornire 11,9. Cureaua pare întinsă, rola nu știu dacă putea fi pusa greșit sau sa fie defecta de nouă. Ce as putea sa mai verific și unde? Are siguranță ceva pe undeva? O rugăminte o schema cu partea electrica , tablouri siguranțe sau un manual service? Din ce citisem pe la dumneavoastră nu ar cădea așa ușor alternatorul.
Multumesc
dan_g
Cel mai repede se uzeaza carbunii, daca vrei scheme electrice gasesti aici https://isweb.ro/frizzeru/Megane_III_X95_NT.../HTM/ENTREE.HTM
Andreisimion22
Adrian Bacău, ai rezolvat cu încărcarea, ce era?
ligrivis
Rola de la alternator are in ea un ambreiaj ce cupleaza doar cand este nevoie de incarcare. Daca nu este nevoie de incarcare rola se invarte dar ambreiajul decupleaza alternatorul.
Daca se defecteaza este posibil sa patineze sa nu incarce suficient. Daca se invarte insuficient incarca putin si nu se aprinde in bord becul de lipsa incarcare.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.