Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: probleme pornire
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Scenic, Scenic RX4, Scenic II, Grand Scenic, Koleos
CiprianMarchis
Buna, va rog sa-mi spineti cei care ati patit sau stiti ce poate fi la un renault scenic 2 din 2005 1,5DCI de ce oare nu mai porneste. Am parcat-o bine, si cand sa pornesc a doua zi spre seara nu a mai vrut. Problema este ca e vineri seara si in Baia Mare nu am mai gasit pe nimeni cu un tester sa vad ce are. cu cine am mai vb zice ca s-ar putea sa fie injectia sau pompa de alimentare. Cam ce preturi estimati pentru reparatie?
Merci mult de raspunsuri
jas2
Dupa ce stii exact ce are poti afla pretul.Si uneori nici atunci...
synergist
salut

inainte sa pui un tester si sa vezi care ar fi problema, cum vrei sa stim noi ce preturi aproximative au piesele/reparatia smile.gif?

luand-o altfel:
1. ca sa vezi daca e pompa - scoate turul de motorina din filtr (turul ala care pleaca spre injectoare si pui acolo o sticla ) care banuiesc ca e pe undeva pe sus si pune i o sticla in cap: cineva tine de sticla si striga la tine - cel care pui contacul, ca pompa este eletrica si ar trebui sa bage cum primeste curent - sa te opresti sa nu dea peste sticla

2. daca nu este pompa, atunci electromotorul: caraie, maraie, da vre un semn ca are vlaga?
daca nu se aude nimic, sau se aude asa, pe infundate - ca si cum nu ar avea putere - ajungem la:

3. bateria? este cea mai ieftina si rapida solutie: pui bateria unui prieten si vezi daca porneste! - atentie nu cu cabluri, ca e posibil sa nu mearga, o da jos si o puneti la tine.
sau ..daca ai incarcator, care costa cam 100 lei unul de 12A sa o fiarba in 30 minute ..ar fi ideal
eu am. l`am cumparat din targul vitan, dar tu nu ai locatia completata..

multa bafta!
CiprianMarchis
nu e bateria sau electromotorul ca de invartit invarte dar nu porneste, o sa verific treaba cu pompa de motarina, mersi de sfat deocamdata. aplropo mai apare la bord eroare de injectie defecta ( in germana), are vreo legatura?
merci
jas2
Pai cu injectia defecta vrei tu sa pornesti ? Serios acum...
CiprianMarchis
eu intrebam cam ce si cat ar fi reparatia? si daca poate si dusa injectia sau e doar ceva senzor
synergist
uite, eu am cumparat Elm327 cu 50 lei
arata ca in poza atasata

pe telefonul cu android, se poate instala Torque - din Google Play
daca vre o data se aprinde un bec de eroare in bord, pornesc aplicatia, vad eroarea - are si un site pe care te trimite(daca vrei, ca poti da cancel) sa vezi explicatia generica a erorii, ..in 99% din cazuri, am putut sterge eroarea pe loc (motor oprit, contact pus) si am plecat mai departe

e greu acum ca nu iti porneste sa ajungi cu ea la un tester si poate o sa te coste in plus ca vine x`ulescu pana la tine, iti recomand calduros sa iei un tester din asta ca e super bun

bafta!

[attachmentid=1627991737]
Staticxxx
QUOTE(synergist @ 25 Apr 2015, 16:34)
uite, eu am cumparat Elm327 cu 50 lei
arata ca in poza atasata

pe telefonul cu android, se poate instala Torque - din Google Play
daca vre o data se aprinde un bec de eroare in bord, pornesc aplicatia, vad eroarea - are si un site pe care te trimite(daca vrei, ca poti da cancel) sa vezi explicatia generica a erorii, ..in 99% din cazuri, am putut sterge eroarea pe loc (motor oprit, contact pus) si am plecat mai departe

e greu acum ca nu iti porneste sa ajungi cu ea la un tester si poate o sa te coste in plus ca vine x`ulescu pana la tine, iti recomand calduros sa iei un tester din asta ca e super bun

bafta!

[attachmentid=1627991737]
*



stai sa inteleg si eu: chestia asta o bagi in mufa de diagnoza si te cuplezi cu telefonul la ea?
R19/16v
Da
CiprianMarchis
Merci mult de sfat, ala o sa il iau cu siguranta, azi o sa vina cineva la masina cu tester si apoi o sa scriu ce a detectat si apoi care este reparatiasi rezolvarea
CiprianMarchis
Am rezolvat!!
Problema consta in faptul ca era blocata pompa de injectie, am un prietenas care lucreaza la renault a venit mi-a batut putin in pompa de injectie cu un patent si mi-a pornit fara nici o problema, am circulat am mai facut teste si gata - merge laugh.gif
espacern
E inceputul sfarsitului.....urmeaza lovita cu ciocan/baros/etc.!
Staticxxx
un ciocan face cat 3 testere! icon_mrgreen.gif
jas2
Pana la un moment dat.Dupa acel moment nu mai face nimic.
BiGBearRO
Aveti idee daca cu acest Elm327 + Torque se poate sterge si eroarea de frana de mana?
imi cer scuze ca sunt oarecum offtopic
merci
synergist
cauta pe cineva la tine in oras "de unde se da ora exacta" si fa i un test
Csaby85
Salut,

Am si eu niste probleme cu Scenic-ul meu. Este vorba de un Scenic II din 2009 motor 1.5 DCI 76KW, motor k9k. Povestea e mai lunga, deci sa incepem.
Totul a ineput ca, mergand pe autostrada din Germania, in timpul mersului a inceput sa se auda un zgomot ( un tacait) si nu s-a mai oprit. Am mers acasa la un service dar nu au stiut ce e problema si eu nu am mai avut timp sa las masina 3-4 zile la investigat. De atunci am facut vreo 5000 de km cu tot cu zgomotul si masina inca merge, adica mergea. Am venit inapoi in Luxembourg si a venit un prieten mecanic din baia mare sa dea cu parerea. Intre timp am avut si pierdere de putere, dar a zis el ca e din cauza debitmetrului. Asa ca a scos mufa de la el si atunci masina a tras mult mai bine. Am zis ca-l las asa fara mufa pusa pana ca imi comand alt debitmetru. Intr-o dupamasa ne-am pornit cu masina la drum si cam peste 10 min de mers am observat ca deja a pierdut din putere iarasi (mufa de la debitmetru era inca scoasa). Mergand asa, dintr-o data am observat ca desi apas acceleratia la maxim nu merg mai tare decat 70 km/h in treapta a 5-a. Iar dupa ceva timp deja turatia nu mai urca peste 2000 rpm. Am ajuns la o mica rampa ( un drum care urca putin) si deja masina nu mai tragea deloc, nu am putut urca acea rampa ( inclinatie de maxim 5 grade) si motorul a murit. Am tot incercat sa-l repornesc dar dupa 5 secunde de mers a murit motorul singur, iar apasand acceleratia, turatia tot nu a mai trecut de 1000-1100 rpm. Ne-a tractat cineva acasa si intre timp am cumparat si am montat un debitmetru nou (700RON) + filtru motorina (114 RON). Am dat o cheie, a pornit motorul dar dupa 5 secunde iarasi a murint. Chiar daca apasam acceleratia la maxim motorul nu se tura. Am observat ca este mult aer in conducta de motorina. Am amorsat filtul folosind pompita de mana si am si pompat in timp ce masina era pornita dar tot a murit motorul.

Am uitat sa specific, ca din momentul in care acel mecanic a scos mufa de la debitmetru mi-au aparut 2 eroi la bord : Abgassystem Pruefen si Einspritzung Pruefen.

Are cineva vreo idee?

Mersi tare mult.
synergist
da, eu

1. circuli mult si pe drumurile exterioare, unde nu ai pe cineva cu tester, etc ..le recomandam colegilor mai sus sa cumpere mini tester ul acela de il folosesti cu telefonul

2. ai plecat la drum cu masina cu mufa scoasa de la debitmetru - foarte rau, ala are si el un rol de masurare a cantitatii de aer..ori ai crezut ca nu ii mai trebuie aer? (se preta sa fiu putin rautacios)

3. in loc sa o duci la service de marca sa pui testerul, ai chemat tu un prieten. bravo, ati baut si `o bere? (nu m`am putut abtine)

si ca raspuns pentru problema ta, asa mai on topic: daca zici ca e aer pe conducta de motorina, atunci unde e motorina? nu cumva nu mai impinge pompa?
ar fi destul de simplu sa scoti pompa, sa o bagi intr un vas cu apa si sa vezi daca pompeasa legandu i 2 fire direct pe baterie - na, daca n`ai apa la indemana, cumpara niste motorina ca e mai indicat

pare rau de patania ta..si eu `s patit si ramaneam prin camp si pe A `uri, cunosc situatia, e bleax

multa bafta
Csaby85
Salut. Mersi de raspuns. Mai jos ai si rapunsurile la intrebari:
1. Locuiesc in straibatate ai de aceea nu m-as duce la service aici pentru ca 1 la mana nu am cu ce-l duce la service (masina nu se poate deplasa deci sau chem o platforma sau ma tracteaza cineva, oricare varianta costa sute de euro), 2 la mana service-urile aunt ft scumpe aici. M-am gandit si eu sa cumpar un tester, odb2 e bun pt scenic 2?

2. Acel prieten ( care e un mecanic bun, lucreaza cel putin de 10 ani, si eu cred ca e mult mai bun ca oamebii de aici din service-uri) a scos mufa si mi- a zis ca acum fara mufa va consuma mai mult conbustibil pt ca nu se face amestecul de aer/ conbustibil cum ar trebui, dar pot merge fara problema. Cred ca am circulat asa cu mufa scoasa cam 200 km sau poate mai mult. Chiar cu debitmetru scos aet primeste numai nu in parametrii normali.

3. Ca sa duc la un service de marca ma costa cel putin 500 de wuro doar dusul pe platforma + diagnosa, fara reparatii. De aceea am ales sa im schim eu debitmetru + filtru + rola intinzator si curea alternator. . acel prieten a venit din Paris doar ca sa se uite si sa dea cu parerea. Si asa platindu-i drumul am iesit mai ieftin decat sa duc aici la service.

Deci, am aer in conducta dar am si motorina. Am pompat cu acea pompita manuala cand am pornit masina si se vedea cum merge motorina prin ea. Dar nu stiu daca pompa e buna sau nu. Vorbestibde pompa de motorina sau pompa de injectie? Masina porneste binr, la prima cheie, merge 3-4 secunde rotund si dupa aceea tremura si moare. Si nu pot accelera pentru ca nu urca turatia mai sus de 1200rpm.

Multam
BiGBearRO
probabil ca aer pe conducta ai din cauza ca nu mai tine supapa de retur din para de cauciuc, ai doua optiuni schimbi para sau pui o supapa de sens - vezi ca e topic pe forum cu problema asta ... eu am ales sa pun supapa de sens separat

nu vreau sa fiu rau, dar ce mecanic auto bun este acela care vine fara un tester sa faca diagnoza la masina? hai nu venea cu un CLIP original, venea cu unul chinezesc sau un universal - gasesti pe ebay cu 100 de EUR

fara sa pui masina pe tester nu prea ai cum sa rezolvi

http://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_odkw=ren...p+v145&_sacat=0

http://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_odkw=ds1...ds150e&_sacat=0
synergist
1. da, obd2
faza e urmatoarea: prima data instaleaza TORQUE din google play - il deschizi si ..uite ce ce zic asta: pe telefonul meu, nexus4, apareau 3 ppunctulete care deschideau menu `ul cu functiile gen "cauta erori" ..pe un samsung S3, nu apareau alea! era o problema de rezolutie si butoanele se vedeau usor in exteriorul ecranului ..deci inainte sa cumperi, probeaza daca iti merge aplicatia

2. a avut dreptate

3. doamne fereste si pazeste locuiesti in Belgravistan?

au shit, acum mi am amintit ca de fapt la diesel alimentarea functioneaza cam asa:
pompa de motorina baga motorina...este electrica, are niste "pastile" de teflon care cand se duc, nu stiu sigur daca exista chituri sa le schimbi ...trebuie interesat
apoi pompa de injectie (pompa de inalta - cred ca denumirea vine de la faptul ca ea face presiunea in rampa - teava aia comuna inainte de injectoare)

daca porneste tot timpul la prima cheie si merge cateva secunde DAR nu se accelereaza si apoi moare, tind sa cred ca e problema din pompa de motorina - aia din rezervor.
pe tevi+filtrul ramane motorina care iti tine motorul pornit cateva secunde

adica in mintea mea, e urmatoarea chestie: cel mai ieftin este, pentru ca te si pricepi - ai schimbat alea singur - sa scoti pompa de motorina si sa faci proba cu ea..
pui intr un vas niste motorina si ii pui 2 furtunele tot cu capul in acelasi vas: are sa traga si tot acolo scoate pe partea cealalta ---- o alimentezi cu curent dupa ce faci instalatia ..2 fire, plusul il legi deja pe baterie si minusul il pui tu manual si vezi jetul de motorina cum arata
asta..costa 0 euroi

cu ocazia asta, daca se poate demonta separat (adica sa fie cu colier inainte si dupa -- sa fie cu furtun, nu bagate conductele la cald), desfa si pompa aia manuala si sufla pe ea in sens invers si vezi daca mai tine. are o valva unisens de cauciuc

DACA n`o fi de acolo, urmeaza presiunea in rampa


*asa ca fapt divers: aveam un ford fiesta care mi `a tocit nervii intr o iarna cand 2 saptamani am stat cu ea pe dreapta si nimeni nu reusa sa o porneasca: mufa electrica de la pompa de injectie, nu facea contact bine in lacasul ei desi se auzea cum face tac atunci cand o infigeai. solutia a fost simpla: tinuta fix, am tras pe ea un soarece din ala de legi capacele la roti si a tinut apoi mult si bine biggrin.gif

multa bafta, chiar sunt curios ce are cand ii dai de cap ..si sper sa o faci rapid smile.gif
BiGBearRO
din cate stiu eu la 1.5 dci nu e nici o pompa electrica de motorina in rezervor, daca ar fi o pompa in rezervor, aceasta s-ar auto amorsa si nu ar mai fi necesara para de amorsare
synergist
bine punctat, sa mi fie scuzat ca nu mi am dat seama
BiGBearRO
fara sa puna testerul pe masina nu are cum sa ii dea de cap
Csaby85
Mersi mult pentru raspuns. Acel mecanic este un mecanic de camioanea, asta face in franta, dar dupa program repara masini, si cred ca nu are tester pentru ca no.1 e camioane la el. Eu locuiesc in Luxembourg, si de aceea e asa de scump aici tot.
Dupa ce am pus debitmetrul nou acele 2 erori au disparut. Dar va trebui sa-mi cumpar si un ODB2 sa il mai testez.
Am vazut ca filtrul de motorina are si o aerisire, adica un dop in partea laterala jos. oare daca il scot si pompez motorina nu iesi aerul din conducta?
Am fost azi la masina sa vad cum sta cu aerul in conducta, si acolo unde este pompita aia de cauciuc, manuala, nu se mai vedea deloc motorina. si lipsea cam 20 de cm de motorina pe furtun.

Exact asa este si masina mea ca cea din poza, si acolo este si pompita aia manuala. Si fix de unde cepe pompita pe o lungime de 20 de cm nici un pic de motorina, trebuie sa pompez mult ca sa apara. si e foarte moale pompa tot timpul.

user posted image

Deci ma sfatuiti sa dau jos pompa de motorina si sa o testez? Aveti idee cam pe unde ar trebui sa fie?

mersi inca o data de ajutor
Csaby85
Salutar. Revin cu niste detalii. Azi a fost mecanicul la masina cu un tester. era o singura eroare care a tot reaparut:
user posted image[/URL]

Asa ca m-am apucat sa desfac si sa curat valva EGR. Era cam murdara dupa cum vedeti si din poza. user posted image[/URL]
Nu l-am putut curata 100% dar daca il impingeam cu o surubelnita se deschidea si se inchidea. Ce am observat e ca, cate o data a ramas pe pozitia de deschis si doar cu ajutorul meu s-a inchis.
L-am montat la loc si masina tot la fel a mers: a pornit, parca a mers mai mult de 5 sec, si tot nu am putut accelera, apoi a murit motorul. Dupa inca o incercare mi-a aparut pe bord si eroarea Check exhaust system. Maine mai incerc sa-l curat valva de tot. Ar trebui sa curati si tevile de esapament care intra la valva?

Ceva idei?
espacern
Curatarea mecanica nu ajuta tot timpul repararea unei piese cu defect electric.....doar inlocuirea.
Testarea cu diagnoza generica poate da erori de informatie.....si implicit de cauzalitate.
Concret in cazul problemei tale incearca un test debit retur injectoare cu "borcanasele"....si functie de rezultat sti in ce directie sa-ti canalizezi energia cautarilor.
Csaby85
Mersi pentru raspuns. Nu am prea inteles ce este:test debit retur injectoare cu "borcanasele"." ? Adica sa pun flacoane la fiecare furtun de motorina care merge la injector, ca sa vad daca primesc motorina? As fi recunoscator daca m-ai indruma spre un tutorial de unde ma pot inspira pt aceasta operatiune

Mersi de ajutor
synergist
4 injectoare = 4 borcane

pui returul din fiecare injector in cate un borcan si pornesti motorul
injectorul care da mai mult pe retur = are o defectiune mecanica in el (infundat) sau electrica in electrovalva sau cum se numeste...

gasesti si alte video in lista din dreapta
https://www.youtube.com/watch?v=WO6gcGosaVw

bafta
hidden
4 injectoare = 4 borcane .....hmmm simplu de spus .....mai greu de rezolvat problema dry.gif
synergist
de ce, restul nu ai citit?
Csaby85
Salutare,

Revin cu detalii. Deci, am mai curatat o data egr-ul, de data asta e aproape ca un nou. Inainte sa-l montez m-am gandit sa dau o cheie la masina, si vezi minune......masina a pornit si a mers minute intregi pana ce l-am oprit eu. Si cu aceasta pornire au disparut si bulele de aer din conducta? Asa ca am zis sa montez inapoi egr-ul, dar din pacate cu egr-ul pus tot a murit dupa 5 secunde. Acum nu stiu ce sa fac.

Am cumparat si un bluetooth odb reader si am testat masina cu torque, acesta este eroarea ce am cititi:

http://www.obd-codes.com/p0409

Din cate am vazut este vorbe de ceva egr sensor. Exista un senzor care este legat de egr, care ii comunica egr-ului cand sa primeasca comanda de inchidere/deschidere? Este posibil ca egr-ul sa fie bun si acel senzor sa fie cu problema?

Multumesc.
BiGBearRO
EGR -ul are incorporat in el un senzor de pozitie clapeta (potentiometru ii zice), adica ii spune cat e de inchis sau deschis, daca acel senzor e defect degeaba il cureti si partea de actionare functioneaza, calculatorul nu va stii cate e de deschis/inchis si nu va face ce trebuie. Daca acel senzor este defect EGR-ul se schimba cu totul.
Verificarea se face cu voltmetru detalii aici http://www.reno.ro/index.php?act=Attach&ty...t&id=1627438093

bulele de pe conducta dispar pentru ca pompa functioneaza si trage carburant, ele apar cand motorul este oprit pentru ca pe undeva trage aer, pui supapa de sens si ai rezolvat
Csaby85
BiGBearRO mersi de sfat. M-am uitat in PDF dar EGR_ul meu e alt model. Tot 5 pini are dar arata altfel. Oare datele se potrivesc si la al meu? Am sa-l testez iar daca nu resusesc am sa comand unul nou si sper sa se rezolve problema.
BiGBearRO
Daca mufa e la fel, atunci procedura de testare e la fel, ideea sa identifici pinii http://mam.kspg.com/mc/epaper?guid=14bec1cd68169a2c
Vezi ca daca pui unu nou trebuie sa pui CLIP Renault pe masina si sa ii dai comanda "invete" noul EGR
Csaby85
Eu pe EGR am tot 5 picioare la mufa dar sunt numerotate altfel:
SUS: 6 spatiu 2
JOS: 5 3 1.

Nu stiu daca ma pot orienta dupa acel PDF. Acolo scrie sa masor:

- rezistenta intre 1 si 5 , care ar trebui sa fie 8+- 0.5 ohm
-rezistenta intre 2 si 4 ( eu nu am pin 4, in locul lui e 3. Sa aplic formula dar pt piciorusele de la mine? Valorile ar trebui sa fie la fel, chiar daca pinii nu corespund?

Am masurat la mine asa:
- in loc de 1 si 5 la mine ar fi 2 si 6, iar valoarea = 3.2 ohm
- in loc de 2 si 4 la mine ar fi 3 si 5, iar valoarea = 6.07 Kohm

Ar fi corecte astea ca si masurare? daca da inseamna ca valorile nu sunt identice cu cele din PDA deci EGR-ul e dus.

Imi poate cineva confirma daca am masurat cum trebuie? atasez si o poza user posted image


BiGBearRO
Pinul 4 care la tine lipseste e masa, si normal ar fi ca 3 sa fie tot masa vezi cu voltmetrul
In documentatie spune ca senzorul se verifica cu egr-ul montat si masina pornita.
La relanti pe pin-ul 6 si masa masinii
dupa cum urmeaza:

Checking the wiper voltage from the EGR
potentiometer for the controller
• Plug connected
• Engine at operating temperature and
running idle
• Measure the voltage between pin 6 and
engine ground. Nominal value: less than
1.1 V (when idle)
• If the voltage exceeds 1.1 V, then there
is a leak at the valve seat of the EGR valve
and the EGR valve must be replaced.
• Operate the accelerator. When doing so,
the voltage must increase to approximately
3 V or more.
If the voltage increase is less, then the
EGR rate is too low, i.e. the EGR opening
is too small due to deposits and the EGR
valve must be replaced.
If no voltage increase can be measured,
then the plunger of the EGR valve has
seized and the EGR valve must be replaced.
Csaby85
Salut. In documentatie scria ca egr-ul se poate verifica si fara sa fie conectat. Exact ceea ce am descris eu mai sus. Azi am mai facut niste teste si am veritifact daca valva functioneaza, prin alimentad-o cu 12V direct de la bateria. Rezultatul a fost pozitiv, valva deschidea si inchidea. Totodata am verificat si daca primeste 12V prin mufa si primeste.
Nu stiu exact cum as putea masura tensiunea cand mufa e conectata pe egr. Trebuie sa mentionez ca daca pun egr-ul la loc, motorul meu moare dupa 5 secunde.

Am mai incercat ceva azi: am scos egr-ul si am pornit motorul, el mergea fara sa se opreasca, apoi am astupat cu mana gaura unde trebuie pus egr-ul si motorul a murit. Cumva da impresia ca toate gazele nu se evacueaza prin teava de esapament, ci merge tot la motor. Am mai pornit inca o data masina fara EGR pus si m-am dus in spate la teava de esapament dar nici un fum nu venea afara, nici gaze nimic, nu am simtit nici un pic de miros. Nici chiar atunci cand am astupat cu mana gaura unde intra EGR-ul. Este normal ce se intampla? Nu este posibil ca sa fie cumva infundat circuitul pentru gazele de esapament si din cauza aia sa nu mearga?

acum nu stiu in care directie sa ma deplase? Any help?

10 Jun 2015, 16:12:
Am testat masina cu egr-ul pus si am urmatorul cod:
diesel particulate filter differential pressure sensor circuit Din asta cred ca este ceva problema la filtrul de particule sau la senzorul lui, deci maine voi desface filtrul de particule ca sa ajung la senzor. Cineva are experienta cu demontarea lui?
BiGBearRO
In documentatie scrie ca sunt mai multe masuratori care trebuie facute ca sa iti dai seama daca EGR-ul e ok, prima verificare e cea a rezistentei, dar asta nu inseamna ca daca rezistenta e ok musai ca EGR-ul sa si functioneze cum trebuie.
Ar trebui sa masori pe mufa care intra in EGR, sa ajungi cu varful de la "creioanele" de la voltmetru pe papuci.
Oricum din ce stiu atunci cand ai eroare de senzor pozitie clapeta, 99% EGR-ul e bulit, dar avand in vedere ca nu e ieftin merita sa il verifici intai in toate felurile.

Daca tu crezi ca ai evacuarea infundata, insemna ca ai catalizatorul colmatat, pai pune EGR-ul la loc si da jos evacuarea si vezi daca se schimba ceva
Csaby85
Salutare.

Am dezlegat sistemul de evacuare de la motor ( unde este partea flexibila din toba), am dat o cheie ( cu egr-ul pus ) si masina merge perfect,se tureaza. Concluzie evacuarea este infundata, ma gandesc ca filtrul de particule e infundat. Nu-l pot da jos si nici tevile de esapament pentreu ca sunt sudate. Ma orientez dupa un curatat de filtru de particule. A mai facut cineva? AM vazut ca sunt ceva kituri de curat dar sunt scumpe.

Ceva ajutor? Mersi
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.