Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Twingo s-a oprit in trafic si nu mai porneste
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Twingo
beberobu
Tocmai am rezolvat arcurile si amortizoarele la Twingo si acum m-a lasat in drum.
Am plecat dimineata la servici si cu 100 m inainte de a ajunge s-a oprit in timpul mersului. Electromotorul invarte insa motorul nu porneste. M-a invatat un mecanic sa ascult daca porneste pompa de benzina dar intre timp am ramas si fara baterie de la cat am dat la automat.
Mentionez ca a mai repetat figura acum 2 saptamani insa atunci dupa cateva incercari de dat la automat a repornit. Acum insa n-a mai luat-o.
Stiu ca ar putea fi multe insa orice idee este binevenita.
Apoi, daca este acea pompa de benzina, din rezervor, cei de cunosc mai bine Twingo, pot s-o schimb fara sa dau rezervorul jos? Aveti idee ce cod de produs (catalog) are acea pompa?
bundy220
pentru inceput incarca bateria,apoi verifica captorul de turatii,antidemarajul ,benzina
beberobu
QUOTE(bundy220 @ 21 Apr 2015, 09:03)
pentru inceput incarca bateria,apoi verifica captorul de turatii,antidemarajul ,benzina
*



Pai:
1. pentru inceput ieri am luat masina de unde o parcasem fortat si astazi am pus bateria la incarcat.
2. sincer habar nu am nici ce este si nici cum se verifica acel captor de turatii si nici antidemarajul. Benzina este.
3. Cum ajung cel mai usor la acea pompa de benzina? Am facut rost de codul produsului, cu tot cu tulumba imersa insa inainte de toate vreau sa verific daca functioneaza cea de acum (si eventual sa o alimentez invers ca sa dea mizeriile afara daca este blocata, etc) si pentru asta am nevoie sa stiu cum ajung la ea cel mai simplu.
Multumesc frumos pentru ajutor!
beberobu
OK, am avansat un pic. Am incarcat bateria si am desfacut capacul de cauciuc care da la rezervor, ca sa am acces la pompa de benzina.
Dar pentru ca bubu m-a intrebat ieri si daca se aprinde led-ul de injectie, astazi am filmat si ce led-uri se aprind cand pun contactul si apoi va zic si de pompa.

https://youtu.be/InTd9tFhO5Y

https://youtu.be/myovXfrOr7M

Asadar led-ul de injectie nu se aprinde.

Si cum va spuneam, am bagat nasul la pompa de benzina, ea fiind principalul suspect. Insa se pare ca nu are nici-o vina. Caci am masurat si nu primeste curent.
Mufa pompei are 4 fire. De la stanga la dreapta, cum se vede si in imaginile alaturate, firele sunt negru si portocaliu, mai subtiri, urmate de un negru si alb o idee mai groase. Ei bine, pe cele subtiri am 5.05V, pe cele groase nu am nimic. Banuiesc ca pe cel alb gros ar fi trebuit sa am +12V dar in realitate nu am nimic. Tensiunea este msurata cu contactul pus. Fara contact nu am nimic. Am incercat sa vad daca e diferenta daca dau lutin la automat nu schimba nimic, raman doar cei 5V pe firele subtiri.

[attachmentid=1627991756] [attachmentid=1627991757] [attachmentid=1627991758]

Urmatorul pas, dupa cum spuneti voi, ar fi sa controlez captorul de turatii. Bubu spune ca e intre cutie si motor. Ma puteti ajuta cumva cu o poza ca sa pot sa-l depistez mai usor?
Aveti alte idei de unde ar putea veni problema?

<span class='edit'>26 Apr 2015, 10:39:</span>
Revin cu ceva informatii pentru ca am primit mesaj pe privat, de la cel ce ne-a ajutat de fiecare data, bubu.

QUOTE
Bro..frana. Daca martorul de injectie nu se aprinde inseamna ca ai pb cu alimentarea calculatorului de injectie.

Presupun ca nu e cazul sa iti specific ca nu merge nimic pe partea de motor atata timp cat injectia nu se alimenteaza.

Vezi siguranta e injectie din interior, releul principal si siguranta de 25A de la motor (tot de injectie este si aia).

Daca nu...e posibil sa ai fire corodate sau mufe cu contact imperfect.

PS pana nu rezolvi aia, nu o sa iti porneasca masina.
lasa dreq senzorul de turatie si pompa. Poate ajungi sa strici ceva.

Deci nu de tampit te-am intrebat: "se aprine martorul de injectie ?"

Afla motivul pt care nu se aprinde. Daca nu ai martor de injectie sunt 2 cauze:

1. martorul este ars/lipsa (dar asta deja tu ar trebui sa stii daca inainte se aprindea sau nu)

2. Calculatorul motor nu se alimenteaza.

Vezi ca deja trebuie sa cam cunosti - alimentari comenzi de putere samd. Grija sa nu ii dai foc.


Asadar:
1. bubule, nici macar vreo secunda nu mi-a trecut prin cap sa cred ca de tampit zici una sau alta, esti de departe cel mai priceput de aici la Twingo insa hai sa scriem pe forum. Mai ales ca, ti-am spus, eu nu pot trimite mesaje, forumul nu ma lasa. Mesajul pe ym ti l-am trimis initial pentru ca nu stiam daca mai "activezi" pe-aici biggrin.gif

[attachmentid=1627991835]

2. Sigurantele le mai gasesc eu, aveti idee cum dau de martorul injectie si cum aflu daca este ars? Din ce tin eu minte led-ul ala cu hasurarea se aprindea si apoi se stingea. Sper ca imi aduc aminte bine, stiti cum e... cand totul e bine nu stai sa bagi la bibilica ce becuri se aprind si ce nu pe acolo, 99.99% nici nu te prea uiti... Desi mi-ar placea mie sa fie siguranta dar nu prea cred, pentru ca dupa cum spuneam, m-a mai lasat o data in drum, tot din timpul mersului, acum cca 3 saptamani. Atunci dupa cateva incercari nereusite in care cand puneam contactul nu mai conecta pompa (nu se mai auzea acel zgomot) la un moment dat a mers. In ziua aceea masina a mers insa dupa ce am ajuns acasa la urmatoarea repornire n-a mai vrut. In afara de a-i completa antigelul nu i-am mai facut nimic si la urmatoarea cheie a repornit. Deci nu prea cred sa fie siguranta dar o sa ma uit, ca mi-ar prinde tare bine sa fie asa usor.

3. Releul principal pe unde il gasesc si cum il verific daca e bun sau nu?

4. Nu stiu alimentari comenzi de putere dar invat, nimeni nu s-a nascut invatat!

VA MULTUMESC FRUMOS!



Si intre timp am avansat un picut.

Am verificat sigurantele transparente atat cele din interior cat si cele din exterior:

[attachmentid=1627991851] [attachmentid=1627991852]

Am gasit pe net cum arata acel captor turatie, l-am localizat pe masina mea si am "purces".
Intr-adevar, cam inghesuit pe-acolo, dar merge, cu rabdare se desface fara probleme, as fi fericit daca s-ar scoate toate asa usor, vorbesc serios!
Cel mai bine este sa scoateti filtrul de aer, altfel e prea inghesuit. Dar cu filtrul de aer scos e ok.
Cat timp aveti filtrul de aer desfacut puneti o carpa in locul lui.

[attachmentid=1627991847] [attachmentid=1627991848] [attachmentid=1627991849]

Acum il curat un pic si-l pun la loc.
Unde gasesc martorul injectie si cum il verific?

27 Apr 2015, 00:37:
bubu continua sa-mi scrie pe mesageria privata... Stan si Bran...

Aveti idee care din astea este releul principal si cum pot sa-l verific?

[attachmentid=1627991938]

Multumesc frumos!
beberobu
Idei?
bundy220
Daca nu porneste pompa de benzina,captorul nu are inca treaba.Cand pui contactul,pompa de benzina ar trebui sa se alimenteze cam 5 secunde.Daca dai la cheie trebuie sa se alimenteze.
Ai mai multe variante de lucru.
1.alimenteaza separat pompa si vezi daca porneste masina.Daca porneste,renunti la improvizatie si te focusezi pe partea cu sigurante si relee pe alimentarea pompei.
2.Scoate o bobina cu o bujie si vezi daca da scanteie cand dai la cheie. Daca da,atunci e clar ca tot partea cu benzina e de vina. Daca nu,inseamna ca e ceva mai complex. Ar putea fi si butonul de impact( tot un fel de siguranta,care sare la tamponare si intrerupe si pompa si injectie,si tot)Deci acel buton trebuie sa fie apasat si contactele din mufa lui curate.
3.Fa o diagnoza.

29 Apr 2015, 09:54:
E vorba de butonul rosu

29 Apr 2015, 09:55:
Fa abstractie de faptul ca masina din poza e cu gpl.

29 Apr 2015, 09:58:
QUOTE(beberobu @ 8 Apr 2015, 18:32)
Salutare!
  Pentru ca nu am verificat mi-a ajuns nivelul antigel un pic sub minim (nu am mai verificat de un an) si nu mai vroia sa plece Twingo biggrin.gif Pana la urma m-am dumirit de ce, am pus imediat antigel si a pornit.
Daca schimb ceva senzori temperatura la Twingo este musai sa resetez erorile?
Vreau sa schimb atat senzorul de temperatura din clapeta de acceleratie cat si cel al temperaturii lichidului de racire.
Habar n-am ce erori am pentru ca sunt plecat din tara si aici te rupe service-ul insa mai mult ca sigur trebuie sa fi dat ceva erori.

Un aparat pentru diagnoza Twingo de unde pot cumpara mai ieftin?
*


Ar putea avea o legatura si cele povestite mai sus.Verifica nivelul sau senzorul de nivel.
beberobu
Servus bundy si multumesc frumos!
Tu ai citit alt post care nu stiu daca avea sau nu legatura cu problema de acum. Este foarte posibil sa fi avut insa nu bag mana-n foc.
Am apasat imobilizatorul (acel buton rosu) care oricum, daca era activat ar fi insemnat sa-mi licare led-ul rosu de imibilizator in bord.
Diagnoza am incercat sa fac, cu un aparat imprumutat de la un coleg de munca si nu vede calculatorul.

Asadar, martorul de injectie nu se mai aprinde si nici pompa de benzina nu se alimenteaza (pompa este ok dar nu primeste curent) iar bubu spune, asa cum se poate vedea si in postul de mai sus, ca :

QUOTE
Bro..frana. Daca martorul de injectie nu se aprinde inseamna ca ai pb cu alimentarea calculatorului de injectie.

Presupun ca nu e cazul sa iti specific ca nu merge nimic pe partea de motor atata timp cat injectia nu se alimenteaza.

Vezi siguranta e injectie din interior, releul principal si siguranta de 25A de la motor (tot de injectie este si aia).

Daca nu...e posibil sa ai fire corodate sau mufe cu contact imperfect.

PS pana nu rezolvi aia, nu o sa iti porneasca masina.
lasa dreq senzorul de turatie si pompa. Poate ajungi sa strici ceva.

Deci nu de tampit te-am intrebat: "se aprine martorul de injectie ?"

Afla motivul pt care nu se aprinde. Daca nu ai martor de injectie sunt 2 cauze:

1. martorul este ars/lipsa (dar asta deja tu ar trebui sa stii daca inainte se aprindea sau nu)

2. Calculatorul motor nu se alimenteaza.

Vezi ca deja trebuie sa cam cunosti - alimentari comenzi de putere samd. Grija sa nu ii dai foc.


Am verificat sigurantele, atat din interior stanga cat si cele de la motor, de langa baterie, am inlocuit intre ele cele trei relee de langa baterie, mai mult nu mai stiu si am nevoie de ajutor!
O problema similara vad ca a avut si bonk, este povestita aici:

http://www.reno.ro/Clio-nu-mai-porneste-t4...ml#entry1066409

La el pana la urma s-a dovedit ca erau doua relee blocate. Eu le-am schimbat intre ele dar cine stie, poate s-au ars sau blocat toate 3.... As putea sa cumpar un releu nou si sa incerc sa-l inlocuiesc pe rand cu cele de pe masina insa mi-ar prinde mult mai bine daca as sti cum sa verific acele relee fara sa cumpar altul, mi se pare normal sa verific intai si pe urma daca este nevoie sa cumpar.

Bubu, care este cel mai in masura sa dea un sfat competent in problema asta, se pare insa ca s-a blocat pe "du-o la service". Eu insa nu vreau sa mai dau alti minim 50 lire pe platforma s-o duc la service, apoi alta gramada de bani pe constatare si apoi alta gramada de bani pe reparatie, inainte sa verific ceea ce pot eu sa verific daca primesc putin ajutor. Poate sunt si la mine doua "beep" d-ala de relee blocate, care costa 17 lire bucata.... si pentru care nu merita sa duc masina la service unde si daca e un releu blocat aia iti spun povesti ca sa-ti ia cat mai mult, pe langa celelalte cheltuieli... si asta pentru o masina care valoreaza in jur de 600 lire...


Stie cineva cum pot verifica sau afla:

1. Daca acele 3 relee de langa baterie primesc curent? Sunt relee cu 5 contacte, cod produs 7700414484
2. Care releu din cele 3 este cel pentru calculatorul injectie?
3. De la releul pentru injectie (din cele 3, de langa baterie) mai este ceva pana in calculatorul injectie?

Masina mea este C06 16V 75CP, fara aer conditionat. din 2003

[attachmentid=1627992349]
beberobu
Intre timp s-a rezolvat si ma simt dator sa va si spun ce avea desi nu ajuta pe nimeni pe viitor: un fir care trecea foarte aproape de motor era intrerupt.
espacern
QUOTE(beberobu @ 2 Apr 2016, 16:28)
desi nu ajuta pe nimeni pe viitor: un fir care trecea foarte aproape de motor era intrerupt

Ajuta cu siguranta pe cineva.....daca spui exact ce fir era!
sati
Bună! Am pățit exact ca baberobu! S-a oprit în mers! Vine benzina, este scânteie, învârte dar nu pornește! Siguranțele sunt în regulă! Dacă aveți vreo idee, va mulțumesc!
Adi R5
salutare,
tot asa s-a intamplat si la mine...zilele trecute...am oprit la magazin vreo 10 minute...cand sa plec,pauza...invarte si nu porneste. La a2a cheie am auzit ca numai bazaie pompa,doar facea um fel de click cand puneam contactul...asa ca am luat la puricat sigurantele de sub volan ...toate OK, am trecut mai departe la tablul cu relee din compartimentul motor de linga baterie...cum nu am avut nimic de masurat,m-am inselat si le-am dat bune in sensul ca tacanea/clikaia cand puneam contactul....dupa inca cateva pipaeli pe la senzorul volanta si butonul anti-soc am renuntat la cercetari si am apelat la ADAC....trebuia sa ajung acasa,nu? biggrin.gif

In aprox 30 minute a venit omul,le-a luat din nou la verificat toate alea...sigurante,relee,senzor volanta..demontat si curatat...degeaba...pina nu a pus testerul pe bondarel ,nu i-a dat de cap.

Vinovat un releu de la injectie din tabloul de relee din compartimentul motor. Mi-a facut omul o punte si mo trimis sa imi iau alt releu. biggrin.gif .

[attachmentid=1628038959] releul buclucas...2 euro la dezmembrari...

[attachmentid=1628038960] puntea realizata pe loc ,cu ajutorul careia a pornit bondarelu.

[attachmentid=1628038962] ...se extrag foarte greu din tablou...eu am tras de ele de am zis ca raman cu tot tabloul in mana...si pozitia e una putin ciudata... icon_mrgreen.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.