Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Contact senzor pozitie clapeta
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane I
panterofil
Salut baieti,
Am o intrebare. Am avut niste probleme cu acceleratia la Megane-ul meu 1.6 16v an 2000 care s-au remediat(cred) scotand contactul de la senzorul de pozitie a clapetei de acceleratie.
Atasez si o poza cu contactul respectiv, sa ma asigur ca nu vorbesc prostii.
Practic, acum merg cu el scos si masinii nu pare sa-i pese, ba din contra.

Intrebarea mea: are cineva o explicatie? smile.gif Ce se intampla cu tot sistemul de admisie prin scoaterea acestui contact?

Bonus: Problema de care vorbesc suna cam asa: la o situatie de genul accelerare brusca - lasat pedala - accelerare motorul da sa moara, se ineaca si nu isi mai revine decat cu repornire. La accelerare lina problema nu se manifesta.
espacern
Ai preferat sa scoti mufa in loc sa schimbi senzorul......de ce?
Senzorul respectiv trimite o informatie calculatorului de injectie......care acum functioneaza in regim de avarie!
panterofil
@espacern:
Povestea e mai lunga, ma chinui cu problema asta de ceva timp.
Pana acum am schimbat MPP, curatat clapeta acceleratie, analizat firele de la senzori pentru ciupituri.
Nu mai spun de diagnoza, incercat diversi mecanici (printre care si reprezentanta Renault).
La drept vorbind, rezolvarea a venit din noroc. Unul din mecanici, facand diverse teste, a lasat contactul scos din greseala. Eu am testat masina (el a zis ca a facut o resoftare) si problema nu mai aparea. Insa cand am deschis capota am vazut contactul scos. Punandu-l inapoi, iar moare...
Eu incerc sa inteleg de ce merge acum ca sa stiu cum procedez in continuare: schimb senzorul, schimb contactul de la senzor etc...
"Regimul de avarie" de care vorbesti ma astept sa insemne trimiterea unei informatii default, predefinite in caz de open-circuit pe senzorul respectiv, nu?
espacern
Functionarea corecta a senzorilor se "vede" cu ajutorul unui tester si al unui operator calificat......inclusiv pentru senzor clapeta.
Senzor nou poti cauta dupa cod 7701044743.....sau schimba-l cu altul bun SH.
bundy220
QUOTE(panterofil @ 5 Apr 2015, 21:27)

Intrebarea mea: are cineva o explicatie? smile.gif Ce se intampla cu tot sistemul de admisie prin scoaterea acestui contact?


*



Senzorul respectiv,ii spune ECU cat de deschisa e clapeta de acceleratie respectiv cam cat aer ar putea intra pe acolo.Aceasta informatie este corelata cu cea data de senzorul MAP care spune ce sarcina e pe motor(vacum),si cu turatia motorului.Apoi ecu comanda injectia potrivita pentru conditiile date,dupa o harta de injectie,autoadaptata in functie de stilul de condus,conditii de drum calitate combustibil etc. dar in final tot tacamul e corectat de sonda lambda.
Cam asta e principiul.
concluzia e ca nu e musai sa fie acel senzor de vina,ci poate MAP-ul spre exemplu.Spun asta pentru ca in momentul in care iei piciorul de pe acceleratie,brusc in afara de pozitia clapetei se modivica tot brusc si vacumul.
Dupa ce ai schimbat MPP-ul ai facut initializarea acestuia?
panterofil
@bundy220
MPP-ul a fost schimbat la unul din mecanici, n-am fost de fata dar banuiesc ca l-a si reinitializat. Relantiul era mai stabil dupa schimbare, deci tind sa cred ca a facut-o.

Ca o completare, aveam o eroare intermitenta pe MAP -DF045- si cred ca se referea la circuit deschis (parca). Dar firele par in regula...
bundy220
Schimba MAP-ul. In el sunt niste fire rigide care se rup,de la vibratii. Acestea sunt in continuarea mufei,deci tot circuit deschis se cheama,dar numai cateodata,dat fiind faptul ca tot de la vibratii mai face si contact acolo.
Daca diagnoza zice ceva,tu tine cont,ca degeaba nu zice.
alexandru_man
QUOTE(bundy220 @ 5 Apr 2015, 23:53)
Senzorul respectiv,ii spune ECU cat de deschisa e clapeta de acceleratie respectiv cam cat aer ar putea intra pe acolo.Aceasta informatie este corelata cu cea data de senzorul MAP care spune  ce sarcina e pe motor(vacum),si cu turatia motorului.Apoi ecu comanda injectia potrivita pentru conditiile date,dupa o harta de injectie,autoadaptata in functie de stilul de condus,conditii de drum calitate combustibil etc. dar in final  tot tacamul e corectat de sonda lambda.
Cam asta e principiul.
concluzia e ca nu e musai sa fie acel senzor de vina,ci poate MAP-ul spre exemplu.Spun asta pentru ca in momentul in care iei piciorul de pe acceleratie,brusc in afara de pozitia clapetei se modivica tot brusc si vacumul.
Dupa ce ai schimbat MPP-ul ai facut initializarea acestuia?
*


acel senzor de unghi iinformeaza ECU cand clapeta se afla in pozitia picior ridicat si picior apasat ca sa poata modifica regimul de functionare al motorului adica de la regim de relanti la regim de sarcina si invers
bundy220
Pentru asta era suficient un microintrerupator dar senzorul este un potentiometru. Adica el nu arata doar alb si negru ci si o gama destul de larga de gri-uri.
Cat despre sarcina,nu clapeta indica valoarea ci senzorul MAP. Daca turezi motorul in gol nu inseamna ca ai sarcina,dar daca e in a patra si ai 30km /h si apesi pedala,atunci ECU stie de super sarcina.
Cu alte cuvinte,timpi de injectie mari la turatie mica inseamna sarcina mare pentru ECU.
panterofil
@bundy220
Am testat cu un MAP de pe alta masina (care se presupune ca mergea) si comportamentul a fost la fel. De asta inclin sa cred ca nu el e buba. Intentionez sa curat cumva senzorul de pozitie clapeta si daca tot nu merge, sa iau unul nou. Apoi mai vedem...
alexandru_man
QUOTE(bundy220 @ 6 Apr 2015, 20:03)
Pentru asta era suficient un microintrerupator dar senzorul este un potentiometru. Adica el nu arata doar alb si negru ci si o gama destul de larga de gri-uri.
Cat despre sarcina,nu clapeta indica valoarea ci senzorul MAP. Daca turezi motorul in gol nu inseamna ca ai sarcina,dar daca e in a patra si ai 30km /h si apesi pedala,atunci ECU stie de super sarcina.
Cu alte cuvinte,timpi de injectie mari la turatie mica inseamna sarcina mare pentru ECU.
*


esti informat gresit si plus de asta ai auzit de modificarea avansului la aprindere? este influentat in functie de pozitia clapetei,te dai inginer dar nu ai inteles ce am vrut sa zic..nu m-am referit la sarcina motorului in sine ci la regimurile de functionare:regim de relanti,de sarcina. stiu ca valoarea presiuni este data de map pentru amestecul stoichiometric dar clapeta influenteaza direct fluxul cantitatii de benzina injectat implicit el creste o data cu apasarea pedalei pentru ca una este sa ai amestecul corect si alta este sa ai cantitatea potrivita de amestec intr-un anumit interval de timp dar in fine indruma tu baiatul ca te pricepi mai bine din cate vad
bundy220
Bre nea TITI... Cu ce sunt informat gresit? ai uitat sa scrii asta...
Cine a zis ca sunt inginer? Sau asa intelegi tu printre randuri?
Cu ce vrei sa incep? sa incep cu avansul...
Acesta se modifica in functie de vacum si de turatie,nicidecum in functie de pozitia clapetei. Scoate tu mufa de la clapeta si vezi pe tester daca mai variaza avansul sau nu. Sau sa te intreb altfel:daca tin apasata pedala la pornire,am alt avans in momentul aprinderii?
Mai sus ziceai ca senzorul e doar pentru a informa ECU despre picior ridicat sau nu... acum zici ca "clapeta influenteaza direct fluxul cantitatii de benzina injectat implicit el creste o data cu apasarea pedalei " Pai sa te hotarasti ca sa stim si noi.

"stiu ca valoarea presiuni este data de map pentru amestecul stoichiometric" Tu de sonda lambda ai auzit? asta oare ce mai face?

In ultimul rand,daca vrei sa indrumi baiatul,nu te opreste nimeni,dar fa-o! Pana acum nu prea ai incercat asta.



<span class='edit'>7 Apr 2015, 21:23:</span>
Am uitat sa iti mai zic si de senzorul de detonatii,acesta tot cu avansul are treaba,asa ca sa stii...

<span class='edit'>7 Apr 2015, 21:24:</span>
QUOTE(panterofil @ 6 Apr 2015, 23:11)
@bundy220
Am testat cu un MAP de pe alta masina (care se presupune ca mergea) si comportamentul a fost la fel. De asta inclin sa cred ca nu el e buba. Intentionez sa curat cumva senzorul de pozitie clapeta si daca tot nu merge, sa iau unul nou. Apoi mai vedem...
*


Pai nu poti sa il pui tot de proba de unde ai pus si MAP-ul?
alexandru_man
sonda lambda prietene este un reglaj fin al amestecului cu toate ca nu este vitala, poti merge foarte bine si fara ea chiar in unele cazuri motorul functioneaza mai bine amestecul fiind usor mai bogat,sonda lambda corecteaza amestecul nu il face ca sa stii si tu ca vad ca nu stii. daca tii apasata pedala in momentul pornirii logic ca ai alt avans pentru ca ECU vede clapeta deschisa si plus de asta trebuie sa fii usor confuz ca sa crezi ca ai acelasi avans la relanti ca cel pentru o turatie de accelerare. ai masurat vreodata un senzor de unghi? eu da si toleranta valorii intre clapeta inchisa si deschisa este foarte mica, era si logic ca nu poata oferi doar 2 valori fixe de rezistenta electrica si tocmai de asta nu am stat sa scriu tot pomelnicul ca ecu recunoaste 2 pozitii ale clapetei picior ridicat si picior apasat doar ca pentru picior apasat plaja de valori este mai mare decat in pozitia picior ridicat pentru ca la relanti senzorul arata o valoare de 1400 ohmi deci valoare fixa iar in pozitia picior apasat variaza de la 1500 pana la 1900 cand este deschisa complet. si ti-am zis clar ca ecu se foloseste de aceste 2 pozitii ale clapetei picior apasat si picior ridicat ca sa schimbe regimul de functionare al motorului,sa iti dau si un exemplu: cand el vede clapeta in pozitia picior apasat deschide electrovana canistrei de carbon ca sa intre vaporii de benzina in admisie.
bundy220
QUOTE(alexandru_man @ 7 Apr 2015, 21:55)
.... si plus de asta trebuie sa fii usor confuz ca sa crezi ca ai acelasi avans la relanti ca cel pentru o turatie de accelerare. ....
*


Reciteste cu atentie randul patru din ultima postare si apoi comenteaza.


In alta ordine de idei,sonda lambda amonte regleaza mai mult decat iti imaginezi si regleaza niste valori prestabilite in mapa de injectie de catre inginerii de soft de la producator sau de catre cei care fac tuning. Nicidecum nu corecteaza valorile date de senzor clapeta acceleratie.
De corectii adaptive ai auzit? Stii cum se face testul de drum pentru reglarea corecta a acestora? Daca da,atunci vezi si ce parametri trebuie urmariti si respectati in timpul acestui test de drum. Daca nu stii iti spun eu,parametrii MAP-ului la anumite valori se urmaresc.
panterofil
QUOTE(bundy220 @ 7 Apr 2015, 21:18)
Pai nu poti sa il pui  tot de proba de unde ai pus si MAP-ul?
*


MAP-ul l-am imprumutat de la un client al mecanicului, care era acolo din coincidenta...Sa fac aceeasi chestie si pt senzorul de pozitie ar insemna timp, bani si nervi consumati pe acolo, ceea ce deja e prea frustrant. Prefer sa incerc singur si vedem ce iese.

Mersi pentru raspunsuri, au ajutat.
alexandru_man
QUOTE(bundy220 @ 7 Apr 2015, 22:29)
Reciteste cu atentie randul patru din ultima postare si apoi comenteaza.
In alta ordine de idei,sonda lambda amonte regleaza mai mult decat iti imaginezi si regleaza niste valori prestabilite in mapa de injectie de catre inginerii de soft de la producator sau de catre cei care fac tuning. Nicidecum nu corecteaza valorile date de senzor clapeta acceleratie.
De corectii adaptive ai auzit? Stii cum se face testul de drum pentru reglarea corecta a acestora? Daca da,atunci vezi si ce parametri trebuie urmariti si respectati in timpul acestui test de drum. Daca nu stii iti spun eu,parametrii MAP-ului la anumite valori se urmaresc.
*


esti total deplasat prietene.....mai citeste tu inca o data pentru ca eu nu am zis ca sonda corecteaza valorile date de senzorul clapetei ci amestecul stoichiometric in sine si hai sa te informez corect pana la capat, sondele lambda sunt pentru ajustarea amestecului combustibil nu pentru creearea lui bun.....sonda aia amonte de care vorbesti tu in necunostinta de cauza nu este vitala si incearca sa pricepi odata mai simplu ar fi daca ai o masina sa ii deconectezi sonda si sa mergi cu ea sa vezi ce se intampla. in al doilea rand sondele lambda mai au si alta intrebuintare aceasta fiind sa verifice daca catalizatorul isi face treaba tocmai de aceea este o sonda in amonte adica inaintea catalizatorului si una in aval adica dupa catalizator......prima reda o valoare si a doua la fel iar de aici ECU vede daca catalizatorul functioneaza corect si motorul respecta norma de poluare. daca ai impresia ca dupa ce ai umblat cu ddt2000 pe un motor renault esti mecanic atunci ai o problema. sa ai o zi buna

<span class='edit'>8 Apr 2015, 15:51:</span>
Captorul de comanda accelerator.
a) Potentiometrul de sarcina cu informatia PR (picior ridicat) PA (picior apasat total).



Permite informarea calculatorului de injectie asupra pozitiei clapetei de acceleratie pentru a stabili strategia potrivita :

· Informatia de sarcina.

· Strategia de injectie si aprindere.

· PR : Gestionarea relanti-ului si întreruperea injectiei în decelerare.

· PA : Dozarea puterii, debuclarea reglarii îmbogatirii si reactualizarea valorii de presiune atmosferica ( corectia altimetrica )

· Autorizeaza modul degradat al captorului de presiune absoluta ( pentru anumite calculatoare ).

· Autorizeaza modul degradat al debitmetrului masic de aer.
bundy220
Ca sa il citez pe Caragiale,"amice esti stupid"
Eu iti dau un citat din ce ai zis tu mai sus si iti spun sa citesti randul patru. Tu vii cu un copy-paste despre sonda lambda. In afara de asta mai stii ceva?

8 Apr 2015, 19:47:
QUOTE(bundy220 @ 5 Apr 2015, 23:53)
Senzorul respectiv,ii spune ECU cat de deschisa e clapeta de acceleratie respectiv cam cat aer ar putea intra pe acolo.Aceasta informatie este corelata cu cea data de senzorul MAP care spune  ce sarcina e pe motor(vacum),si cu turatia motorului.Apoi ecu comanda injectia potrivita pentru conditiile date,dupa o harta de injectie,autoadaptata in functie de stilul de condus,conditii de drum calitate combustibil etc. dar in final  tot tacamul e corectat de sonda lambda.
Cam asta e principiul.
concluzia e ca nu e musai sa fie acel senzor de vina,ci poate MAP-ul spre exemplu.Spun asta pentru ca in momentul in care iei piciorul de pe acceleratie,brusc in afara de pozitia clapetei se modivica tot brusc si vacumul.
Dupa ce ai schimbat MPP-ul ai facut initializarea acestuia?
*



Cam de aici a inceput polemica. Scrie-mi punctual unde crezi ca am gresit,ca poate ai pierdut firul pe parcurs.

8 Apr 2015, 19:49:
Si vezi macar cand dai acel paste,mai filtreaza informatia,spre exemplu cea cu debitmetrul de aer
alexandru_man
QUOTE(bundy220 @ 8 Apr 2015, 19:43)
Ca sa il citez pe Caragiale,"amice esti stupid"
Eu iti dau un citat din ce ai zis tu mai sus si iti spun sa citesti randul patru. Tu vii cu un copy-paste despre sonda lambda. In afara de asta mai stii ceva?

<span class='edit'>8 Apr 2015, 19:47:</span>
Cam de aici a inceput polemica. Scrie-mi punctual unde crezi ca am gresit,ca poate ai pierdut firul pe parcurs.

<span class='edit'>8 Apr 2015, 19:49:</span>
Si vezi macar cand dai acel paste,mai filtreaza informatia,spre exemplu cea cu debitmetrul de aer
*


esti chiar dobitoc saracule daca ma jignesti. in al doilea rand nu am folosit copy paste decat la citatul despre senzorul de unghi al clapetei,citat copiat de pe un site de specialitate de care tu nu ai auzit si asta ca sa iti demonstrez ca nu vorbesc din auzite ca tine in rest toate cuvintele si exprimarile imi apartin dar cum esti ilegal de prost nu ai observat ca acel citat despre senzor l-am pus initial dupa ce ti-am scris acolo despre sonda lambda unde am folosit cuvinte pe intelesul tau ca vad ca esti mai redus....in final pot sa iti spun doar ca pe parcursul vietii am invatat ca atunci cand intalnesti un om prost este bine sa il lasi in pace tocmai de aceea te salut
bundy220
QUOTE(alexandru_man @ 8 Apr 2015, 20:24)
esti chiar dobitoc saracule daca ma jignesti. ... ca acel citat despre senzor l-am pus initial dupa ce ti-am scris ...

*


pai tu te jicnesti singur.doar tu poti spune ceva initial dupa... radmasa.gif
Daca ai ceva concret de adaugat,esti binevenit,daca nu poti sa ma saluti! tongue.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.