Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Cum se repară farul Megane 2.2, sept.2007->
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane II > Tutoriale
Rimio de Vassur
Model Model: Megane 2, faza 2, începînd cu septembrie 2007 (far cu „lupă”) - vezi și foto
Problemă: soclul becului de fază scurtă (H7 - cel din spatele lupei) desprins, urechile rupte (vezi foto 1)

Soluții oferite de service (Serus): (în trecut) lipire cu Poxipol; (în prezent) cumpărare far nou (~750 lei la Serus) plus manopera.

Soluția artizanală, cu costuri zero (dacă sculele sînt prin casă): construirea unei piese (metalice) de legătură care să fixeze soclul pe oglindă, eventual puțin poxipol pentru a preveni orice urmă de joc (oricum am obținut o montare fără joc).

Piesa de legătură poate fi făcută foarte ușor dintr-un bec H7 ars. Am folosit bec Osram, alte modele sînt construite diferit (am avut și un bec Elta, inutil pentru acest scop). Partea metalică a becului Osram conține o piesă care are forma și dimensiunile perfecte pentru scopul urmărit (vezi foto 2, rîndul de sus, piesa di mijloc).
Partea de sticlă a becului, firele din interior, picioarele de conectare și partea izolatoare de plastic negru se rup cu ajutorul unui clește - atenție, becul face implozie și împrăștie cioburi; pentru desprinderea lui am bagat cleștele cu becul într-o pungă rezistentă (o pungă subțire, precum cele care se vînd la rolă în magazine nu rezistă, cioburile pot trece prin ea).
Partea metalică rămasă este formată din trei piese prinse între ele cu cite patru puncte firave de sudură. Cele trei piese se pot separa ușor cu un clește și un ciocan, fără a le deteriora. (vezi foto 2, rîndul de sus)

Am secționat partea verticală a piesei cu un clește (vezi foto) pe toată circumferința. obținînd „urechi” de aproximativ 3 mm lățime. În poza 2, rîndul de jos sînt 2 încercări preliminare: în prima (stînga) am lăsat doar 3 urechi, îndepărtînd restul materialului (ca să semene cu prinderea initial), apoi m-am gîndit că avînd urechi pe toata circumferința obțin o prindere mult mai solidă (am eliminate urechea care s-ar fi suprapus peste urechea supraviețuitoare a soclului). Tăieturile sînt făcute cam din topor, scopul fiind doar testarea ideii; pentru reparație am folosit o altă piesă, tăiată mult mai atent și nedeformată.
În urma tăierii urechile sînt puțin înclinate spre exterior, ceea ce împiedică introducerea piesei; trebuie împinse ușor spre interior în vederea montajului.

Am pus puțin poxipol între oglindă și soclu și am amplasat soclul pe oglindă, apoi puțin poxipol pe piesa de prindere, am introdus-o prin soclu și am îndoit toate urechile în interiorul oglinzii cu o pensetă solidă (totul înainte să se întărească Poxipolul).

Rezultatul se vede în poze (3,4,5), soclul e mai bine prins decît era cînd a ieșit din fabrică. Cele trei urechi originale nu erau distribuite unifom, la cîte 120 de grade, ci (ochiometric) la 0-150-210 grade, formînd o axă mai rezistentă și una perpendicular mai slabă, fix pe direcția pe care s-a tras cînd au cedat urechile originale.
Soclu original, cu 2 urechi rupte (foto 1):
[attachmentid=1627986202]
Piesele rezultate în urma desfacerii becului H7 Osram (foto 2):
[attachmentid=1627987173]
Rezultatul:
[attachmentid=1627987174] [attachmentid=1627987175] [attachmentid=1627987176]
cristian.iliescu88
Sa inteleg ca acel soclu nu se gaseste in magazin? Eu nu il mai am deloc.
Rimio de Vassur
nu cred ca se gaseste.
poti sa cauti la dezmembrari un far spart sau altfel deteriorate (eu nu am gasit); la limita, iei cel mai ieftin far pe care il gasesti si scoti soclul de pe el. inainte de reparatie am incercat sa cumpar un asfel de soclu in sectiunea bursa. o oferta era clar nepotrivita, pentru celalata am avut indoieli, modelul fiind usor diferit. poate ai mai mult noroc.
SorinFCS
Solutia este de durata? Fix aceeasi problema am si eu, mi-a iesit becul cu tot cu soclu si acum nu stiu ce sa fac, daca sa il pun inapoi sau sa incerc sa iau un far nou...

Eu am inca soclul intreg, trebuie doar prins inapoi de far?
Rimio de Vassur
Nu am urmarit topicul.
Da, este de durata. Au fost vreo doua schimbari de bec intre timp si soclul inca sta foarte bine acolo.
cutovajay
A reusit cineva? am si eu aceiasi problema si dilema. Nu as schimba farul pt o tinichea...
Rimio de Vassur
cum adica "a reusit cineva?" eu am facut asta.
mihai_tomaro
O sa fac si eu treaba asta in weekend, ideea este geniala as spune.
Singurul lucru la care ma gandesc este ca practic cand montezi bencul acesta intra int-un locas deja ocupat, sau cu alte cuvinte, grosimea finala va fi dubla, dar nu vad sa fie problem din moment ce clemele elastice de sustinere au o toleranta bunicica data de elasticitatea lor, doar poate sa-l socti mutin mai greu cand se arde.
Eu pana acum am incercat sa inlocuiesc aripoiara rupta din soclu cu un surub diametru 1mm gasit prin casa plus piulita, dar e chinuiala dracu, plus ca probabil am afectat oglinda. Am si lupele aburite, si altfel sper sa reconditionez farul a.i. perfomanta sa fie din nou cat de cat ok.
Ramane de vazut cat de mine imi merge mana, sa vad daca pot sa indoi piesa artizanala sa stranga bine oglinda.
mihai_tomaro
Salutare!
Astazi am facut si eu o tentativa de reconditionare faruri MEgane 2.2 din 2008 (cele originale).

Ce am constatat:
-farul in sine aburit (sau gras) pe interior
-lupa la fel
-soclul asa cum stiam rupt pe stanga
-oglinda lupelor coapta bine

Actiuni:
-sters lupa: nu am reusit s-o sterg montata in far, am scos-o, dar am fost nevoit sa tai corpul farului, lipit apoi cu poxipol
-sters far: bagat o carpa prin gaura lupei, insa s-a sters culoarea de pe ornament, foarte urat as spune
-reparat soclu: dat gaura cu un burgiu de 1.5mm, pus un surubel mic acolo, si strans cu o surubelnita lovita de un ciocan (dinspre lupa) cele doua cleme sanatoase

Concluzii;
-Oglinda lupelor e deteriorata iremediabil
-La taierea farului spanul a cazut in far, probabil trebuia sa lucrez cu un aspiratior la taiere. Acolo electrziat fiind a fugit in cele mai inaccesibile colturi
-Lumineaza mai bine, dar nu stiu cat de bine, ramane de vazut pe viitor daca e suficient sau tot e nasol.
Rimio de Vassur
Sigur nasol. Te așteaptă faruri noi. Daca nu le taiai scăpai doar cu proiectoare noi și polish.
Cu astea tăiate te distrezi in timpul liber. Proiectoarele se pot scoate fara a desface farul sau prin dezlipire la cald (in loc de taiere).
mihai_tomaro
1. Dezlipire la cald? Asta presupune si o lipire la cald... Cine poate sa faca asta intr-un atelier improvizat? Dupa mine greu de tot sa lucrezi "la cald".
2. De ce taierea sa implice neaparat ca un set de lupe noi nu mai e de ajuns? O lipesti si o tai din nou de 10 ori, e plastic, si spatiu suficient de mici erori de punere in opera.
3. Si nici nu vad ca un set de lupe noi sa fie mult mai ieftin ca un far nou, plus ca din ce am citi pe aici nimic nu se potriveste direct pe farul existent.

Cel mai mare neajuns este disparitia stratului lucios de pe plasticul care se vede in far spre exterior, aia face de fapt nevoie de far nou. Daca imi zice cineva ca stergea farul pe interior fara sa altereze zona aia, aia da, inteelgeam cum am gresit, dat taiatul farului in sine este problema cea mai mica pentru mine. POate cu o ssolutie de apa cu sapun si bagat farul in intregime in apa, sa eviti frecarea cu zona lucioasa, dar in definitiv, lucrul pe un material devenit prost in 10 ani de folosire, numai lipsit de probleme nu e.
Horhe
Am patit si eu asta. Ce prindere tampita, incredibil.. zici ca astia de la Renault s-au pus sa faca bani pe reparatii marunte de genul acesteia. Pana acum am lipit de doua ori soclul pe oglinda, probabil o sa schimb farul cu totul in viitor.

urechile in schimb le am intregi, dar ce incredere sa mai am in ele..
margi
Multumesc colegului Rimio, pentru post.
muresanrau87
Cum pot sa scot proiectorul din far fara sa tai farul sau sa dezlipesc sticla la cald?
Mulțumesc! dry.gif dry.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.