Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Sfaturi achizitie Captur
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Captur
Pages: 1, 2, 3, 4
mihailandrei83
Ce parere aveti de acesta masina? Am fost la reprezentanta pt M3 si mi-a dat preturile si la Captur. Cam mari pt un motor asa mic dar consumul mi sa parul f bun.
Modus
1.2 TCE de 120 de cai e un motor excelent pe Captur. Nu e deloc mic
partner
Capturul 120TCe vine cu o cutie automata dublu-ambreiaj, poate de aici pretul mai mare cu 2000 euro.
Thaddaus
Motorul e mic dar daca il folosesti preponderent in oras iar cand pleci la drum lung nu te grabesti e mai mult decat suficient.
wyj
Salutari,
Nu am mai avut un Renault de ani buni, asa ca nu sint la curent cu noutatile marcii. As avea nevoie de o masina de oras pentru sotie si copii (max. 20 km zilnic), si de curind am vazut modelul Captur care i-a atras atentia sotiei.
Rugamintea este sa ma sfatuiti ce motorizare ar fi mai potrivita, 1.5 diesel sau 1.2 benzina, ambele in varianta cu cutie automata.
Sau sa ma indrept spre alt model? smile.gif smile.gif smile.gif

Multumesc.
espacern
Pentru distanta de 20 Km maxim in oras cea mai bune motorizare este ELECTRICA!
Modelele Renault cu motorizare electrica sunt ZOE/FLUENCE/KANGOO
wyj
QUOTE(espacern @ 18 Mar 2015, 16:27)
Pentru distanta de 20 Km maxim in oras cea mai bune motorizare este ELECTRICA!
Modelele Renault cu motorizare electrica sunt ZOE/FLUENCE/KANGOO
*



Multumesc, insa varianta asta este exclusa, cel putin deocamdata.
Poata ca intr-o zi voi avea nevoie de masina asta sa ma duca pina la Bucuresti de exemplu (250 km)....
balanel
Pe benzina, la asa putini km pe an.
Insa eu as prefera un motor aspirat, pentru tipul de trafic din orasele noastre.
Suzuki S-Cross sau Nissan Juke ofera asa ceva + cutie automata.
espacern
Un model Electric de la alta marca......poate?
Pentru distanta pe care preconizezi sa o faci prin oras si un model HYBRID este de luat in calcul......nu neaparat ELECTRIC.

1. Toyota Prius
2. Lexus GS 450h
3. Lexus RX 400h
4. Honda Civic Hybrid
5. Citroen C3 1.4i Gaz Naturel



wyj
QUOTE(espacern @ 18 Mar 2015, 16:47)
Un model Electric de la alta marca......poate?
Pentru distanta pe care preconizezi sa o faci prin oras si un model HYBRID este de luat in calcul......nu neaparat ELECTRIC.

1. Toyota Prius
2. Lexus GS 450h
3. Lexus RX 400h
4. Honda Civic Hybrid
5. Citroen C3 1.4i Gaz Naturel
*



Cred ca discutam de alta plaja de preturi, as ramine putin la Captur.
espacern
Ai intrebat cat costa un Captur cu cutie auto?.....incepe de la 16000.
wyj
QUOTE(espacern @ 18 Mar 2015, 16:57)
Ai intrebat cat costa un Captur cu cutie auto?.....incepe de la 16000.
*



Da, stiu preturile, am oferte de la 2 dealeri, discutam de 17-19 k , inca nu sint hotarit la varianta de echipare (dynamique sau xmod).

Intuitiv as lua un diesel, consumul este bun sint obisnuit cu ele si au valoare mai buna la revinzare. Pe de alta parte mi-e teama ca pe timp de iarna nici nu apuca sa se incalzeasca pina ajunge nevasta-mea la servici (aprox. 10 km de acasa).

Pe de alta parte, benzina are un consum cu 2-3 l mai mult la 100 km si am citit un review extern care spune ca nu are performante nemaipomenite cu cutia automata.

http://www.carbuyer.co.uk/reviews/renault/captur/suv/engines
partner
Pentru distanta asta poti merge linistit pe varianta pe benzina. Eu fac intre 50 si 100 de Km pe zi in Bucuresti si sunt multumit de 120TCe EDC Expresion. Consumul este ~9% la o viteza medie de 20-23Km/h.

Pentru ce vrei sa faci cu masina eu as alege versiunea Expression 120TCe EDC: vine cu jante de 16inchi (cauciucuri mai ieftine, mai confortabila datorita talonului mai mare, risc mai mic de a indoi janta), scutesti 1000euro fata de versiunea Dinamique 120TCe EDC si 2000 fata de XMod 120TCe EDC. Pentru motorul pe motorina mai adaugi inca 1000euro pe langa ceilalti de mai sus. Navigatia nu iti trebuie daca folosesti masina pe drumuri cunoscute (la nevoie, poate odata pe an poti utiliza un GPS pe care dai 150lei). Senzorii de parcare ii poti alege separat si la versiunea Expression (eu fac zilnic multe parcari la limita si nu am senzori)
R19/16v
Nici caldura nu-ti trebuie in masina, ca mai pui o toala pe tine, iar de aer conditionat nici nu mai zic - are atatea geamuri...
partner
QUOTE(R19/16v @ 19 Mar 2015, 07:24)
Nici caldura nu-ti trebuie in masina, ca mai pui o toala pe tine, iar de aer conditionat nici nu mai zic - are atatea geamuri...
*



Te referi aici la primul nivel de echipare Authentique, eu propuneam Expression, la care ai aer conditionat.
dil
Pentru Dynamique si X-MOD se poate opta pentru jante pe 16.
UXE
Ptr?
madhorsefuzzy
Confort.
wyj
Echiparea va fi (daca va fi) Dynamique, insa nu asta este important.
As fi vrut sa am ceva feed-back de la utilizatori de Diesel/Benzina pe cutia automata (comportament, fiabilitate, consum, etc...)
mariuswk
Eu recomand 1.5 dci.
Modus
1.5 dCi pe Captur e o putoare de lentoare. 1.2 TCE e un motor excelent pe Captur. Si ia XMOD daca iti permiti, mai ales ca nimeni nu curata drumurile de zapada in Romania iarna, asa ca un Captur XMOD e alegerea ideala pt asa ceva. Daca iti permiti ia un XMOD 1.2 TCE de 120 de cai full cu jante de 17.
partner
Am avut ocazia sa conduc un Captur cu motorul diesel de 90 de cai si cutie manuala, e sensibil mai puturos fata de 120TCe EDC. Presupun ca si cu EDC motorul DCI 90cp nu e mai harnic.

Eu in oras, in majoritatea timpului, il tin pe modul ECO din motivul ca e prea infipta si ma indeamna la prostii in trafic.
Thaddaus
Eu si un prieten care ne-am luat captur in iarna am primit gratis:senzorii de parcare , alarma si covorasele.
RazvanF
Putin stiu ca motorul diesel modern a fost facut sa mearga pe distante lungi, naveta, autostrada in special. Daca e sa cumperi orice model de masina diesel si o folosesti numai pentru 20-30 km/zi nu vei face nicio afacere buna, dimpotriva, vor aparea probleme si deregula apar dupa ce se termina garantia.
Cel mai bine te orientezi pe benzina, mai usor de intretinut si mult mai fiabil pentru distante scurte, ajunge mai repede la temperatura optima de functionare, este mai silentios etc.
roland
Daca tot ziceai de probleme aparute la diesel, poti sa le si exemplifici? Sa stie omul care sunt.
RazvanF
EGR infundat, distantele dese si scurte il termina, injectoare, spre deosebire de o masina pe benzina care o pornesti si pleci la cea diesel este indicat sa o lasi la relanti, mai ales iarna sa acorzi timp injectoarelor sa se poate incalzi plus ca trebuie sa incalzeasca si motorina. Costuri mult mai mari la schimbat distribuitie, diagnoza, reparatii motor.
De bine de rau un motor pe benzina mai porneste in 3 pistoane, unul pe motorina daca te-a lasat un injector ramai pe loc.
Ideea este ca un motor diesel modern nu este indicat pentru distante scurte si dese.
Si inca ceva, daca este sa fie folosit in astfel de situatii uleiul se va schimba la intervale mult mai scurte iar pentru 1.5 dci intra 4.6 litri de ulei la schimb. Neglijarea schimbului de ulei poate duce la probleme cu turbina care daca cedeaza poate ceda si motorul. Si daca mai are si filtru de particule...iar distante scurte si dese il va infunda maxim, nu va putea face regenerarea.
Concluzie finala, un benzinar este mai fiabil pentru oras, mai ales ca motoarele de generatie noua pe benzina au ajuns la consum de diesel.
dil
0.9 TCe are doar 3 pistoane. Daca te lasa un injector tot pe loc ramai.
roland
QUOTE(RazvanF @ 6 Apr 2015, 20:59)
la cea diesel este indicat sa o lasi la relanti, mai ales iarna sa acorzi timp injectoarelor sa se poate incalzi plus ca trebuie sa incalzeasca si motorina.


Stii ca nu e asa, nu? Vezi un pic informatiile credibile de pe Internet, manualul masinii, forum, etc... Dar doar cele credibile.
RazvanF
Bine poate nu relanti, dar nu e bine sa schimbi in 2500 cu motorul rece(imediat pornit) stiu ca e important sa acorzi timp injectoarelor, nu putem compara un injector diesel common rail care are mecanica fina in el, la propriu, cu unu de benzina.
Iar sansele sa pice un injector diesel sunt mai mari fata de un injector pe benzina. De asta ziceam mai sus, cel pe benzina ajunge mult mai repede la temperatura optima de functionare, un diesel poti face si 20 de km si motorul sa nu fie ajuns la temperatura optima.
remesh
Evident este mult mai ok un motor pe benzina decat un diesel pentru utilizare preponderent in oras.
CristiX
QUOTE(RazvanF @ 21 Mar 2015, 10:33)
Putin stiu ca motorul diesel modern a fost facut sa mearga pe distante lungi, naveta, autostrada in special. Daca e sa cumperi orice model de masina diesel si o folosesti numai pentru 20-30 km/zi nu vei face nicio afacere buna, dimpotriva, vor aparea probleme si deregula apar dupa ce se termina garantia.
Cel mai bine te orientezi pe benzina, mai usor de intretinut si mult mai fiabil pentru distante scurte, ajunge mai repede la temperatura optima de functionare, este mai silentios etc.
*



Nu te supara, asta este explicatia celor care detin masina pe benzina.
Va dau 1 exemplu.
Socrul meu detine un Golf 5 benzina 1.4 luat pe acelasi principiu - km putini zilnic, masina luata noua in 2006 acum are 80.000 km, acu un an i-a picat un injector.. de ce oare?
Cumnatul meu a tinut un Fiata Brava 1,9 diesel, din 2000 pana in 2012 timp in care a facut 120.000 km fara sa pice nimic, masina aia saraca iarna nu apuc anici o data sa se incalzeasca.

De 15 ani conduc masini de la munca si diesel si benzina si nu am tinut cont nici o data de asa zisele reguli (sa lasi motoru sa se incalzeasca, sa nu stiu mai ce, etc etc etc) si nici o masina din cele peste 12 masini conduse nu au patit nimic.
Mai mult, am preluat ultimele 3 masini de la locul de munca, cu 0 km si nu am tinut cont de rodaj - adica talpa de la inceput - ce ziceti? Masinile au fost predate functionale cu peste 130.000 km in 2-3 ani.

Parerea mea este ca tb avut grija de motor in primul rand sa nu ii dai talpa (la podea) sau peste 2500 ture cand e rece motorul, mai ales iarna.

Spor!
RazvanF
WV polo 1.2 s-a spart un piston exact dupa ce i-a expirat garantia...asa ca lasam grupul VAG deoparte.
Cat despre dieselul din 2000, sigur nu era echipat cu filtru de particule.
In materie de fiabilitate pe distante scurte masina pe benzina este ideala smile.gif Am vazut prea multe posturi pe forum in care userii se plangeau de calitatea motorinei din Romania.
Iar masinile de la firma...stii cum e atunci cand vrei sa iti "bagi piciorul" , parca dea dracului nu se strica.
Am avut si eu Logan diesel de la firma, 130.000 km in 2 ani si masina a vazut toata Romania, fara probleme, dar niciodata nu i-a fost pornit motorul pentru 20 de km.
stefan85
Nu merita diesel-ul daca nu faci multi km cu ea. La pretul de achizitie diferenta intre diesel si benzina este de +1500-2000 euro pt diesel pe nenorocirea aia de DPF care daca ai norocul sa ai probleme cu el nu ai scapare de la a-l inlocui.

Am un 1.5 dci E4 si ma uitam la 1.6 dci care nu ma incanta deloc fata de 1.6 TCe (performante tot pe acolo, nu ma intereseaza consumul). Apoi regula de baza la toate, sa nu meri subturat ca apar problemele.

Decizia personala e ca urmatoarea masina va fi pe benzina si musai turbo, 1.2 TCE 130 sau 1.6 TCe 163.

Poate te ajuta in decizia pe care o sa o iei comm-ul meu.

Numai bine!
partner
Pe Captur nu e niciun motor din ce ai prezentat tu.
vladionut
mie, personal, imi place masina;
prima data am vazut-o in primavara 2013, in franta, unde abia se lansase;
apoi a venit si in romania; parerea mea ca renault a reusit sa creeze o masina frumoasa pe platforma unui model mic (renault clio); este incapatoare, are garda inalta, cred ca este ideala pentru oras;
a-propos de garda la sol, am inteles ca are cam 20 cm, ceea ce este foarte bine, chiar peste alte modele care se vor SUV-uri (captul nu este un SUV, doar un mic cross-over de oras);
si acum ma face sa intorc capul dupa el prin trafic;
este masina pe care o am in vedere la achizitia uneia mai noua decat ce am acum, poate in 2016;
l-am vazut in showroom, nu la-m incercat; interesant concept, cred ca este foarte bun pentru o familie cu 1 copil (iar cei care au masina si deja au scris pe forum se pare ca sunt de acord cu asta);
singura chestia care nu mi-a placut au fost plasticele din interior -foarte tari; iar plasticul lucios de pe bord si volan nu sti cum rezista in timp, cat de repede se zgarie;
partner
Garda la sol la Captur e de 17cm
vladionut
garda la sol = 17cm? parca citisem ca ar fi 20cm; desi ai dreptate, pe site-ul renault asa spune - garda la sol =170mm;
dil
Garda la sol este de 17 cm pentru Capturul incarcat, 20 cm pentru Capturul descarcat.
vladionut
atunci, incarcat inseamna chiar incarcat bine sa ai o diferenta de 30mm
b76bgaarh
Nu are treaba. Garda la sol se măsoară la fel la toți. 17 cm sunt masurati standard.

andreist
Referitor la diesel in oras, 1.5 dCi'ul meu din 2006 are 124.000km momentan din care maxim 20.000 in exteriorul orasului si nu am avut niciodata problemele visate de cei care citesc internetul. In 9 ani nu a avut nici o defectiune tehnica, DAR absolut toate consumabilele au fost schimbate cu strictete si a avut motorina exclusiv OMV,Petrom,Rompetrol. Pardon, in primavara aceasta s-a ars primul bec cel de faza scurta, chiar m-a luat prin surprindere iar ambreiajul simt ca trebuie schimbat ( sare in ture la sarcina si pedala apasata maxim). DPDV al consumului, fata de un 1.4 de pe vremea aceea si consumurile care le facea, nu cred ca trebuie sa mai discutam despre cati bani s-au economisit in 9 ani.
Sean28
Eu in oras, in majoritatea timpului, il tin pe modul ECO din motivul ca e prea infipta si ma indeamna la prostii in trafic.
*

[/quote]


Sunt de aceeasi parere: ECO activat in permanenta in oras, ca altfel, cand o calc, fuge ca titirezul cand incepe sa suiere turbina.
Am calcat-o de cateva ori prin oras in treapta a 2-a sau a 3-a sa vad cum trage.
Mi-a fost de ajuns... Parca scapa de sub control..

29 Feb 2016, 15:38:
Eu sunt FAN BENZINA.
Motorina stiu ca inseamna cuplu in primul rand, dar pentru mine inseamna:
1. intretinere mai scumpa;
2. porniri de tractor pe ger;
3. buna pentru drumuri lungi minim 25-30 Km/zi la o pornire;
4. cuplu bun daca tractezi (remorci/rulote) - exclus in cazul meu;
AndreiMR
QUOTE(Sean28 @ 29 Feb 2016, 15:34)

Sunt de aceeasi parere: ECO activat in permanenta in oras, ca altfel, cand o calc, fuge ca titirezul cand incepe sa suiere turbina.
Am calcat-o de cateva ori prin oras in treapta a 2-a sau a 3-a sa vad cum trage.
Mi-a fost de ajuns... Parca scapa de sub control..


*



Serios? blink.gif
Thaddaus
E un monstru motorul ala de 0.9.
pui
QUOTE(RazvanF @ 20 Jul 2015, 18:25)
WV polo 1.2 s-a spart un piston exact dupa ce i-a expirat garantia...asa ca lasam grupul VAG deoparte.
Cat despre dieselul din 2000, sigur nu era echipat cu filtru de particule.
In materie de fiabilitate pe distante scurte masina pe benzina este ideala smile.gif Am vazut prea multe posturi pe forum in care userii se plangeau de calitatea motorinei din Romania.
Iar masinile de la firma...stii cum e atunci cand vrei sa iti "bagi piciorul" , parca dea dracului nu se strica.
Am avut si eu Logan diesel de la firma, 130.000 km in 2 ani si masina a vazut toata Romania, fara probleme, dar niciodata nu i-a fost pornit motorul pentru 20 de km.
*


Și eu am avut un Golf 6 tdi din 2010 pe care l-am vândut acum 2 săptămâni. M-am orientat spre un Captur 0,9 benzinar.
Nu mai vreau diesel pentru distanțe scurte, în oraș. Poate că modelele mai vechi de motoare diesel sunt mai brute, nu au dpf și nu au problemele celor actuale: regenerare filtru particule, egr înfundat etc. M-am săturat de martori aprinși în bord cu filtru înfundat, regenerare etc.
zaboss
QUOTE(pui @ 27 Mar 2016, 10:23)
Și eu am avut un Golf 6 tdi din 2010 pe care l-am vândut acum 2 săptămâni. M-am orientat spre un Captur 0,9 benzinar.
Nu mai vreau diesel pentru distanțe scurte, în oraș. Poate că modelele mai vechi de motoare diesel sunt mai brute, nu au dpf și nu au problemele celor actuale: regenerare filtru particule, egr înfundat etc. M-am săturat de martori aprinși în bord cu filtru înfundat, regenerare etc.
*


Nu știu ce mașină ai avut și ce experiențe, dar de 4 mașini am numai diesele și sunt folosite preponderent urban, pe distanțe scurte. Nici alea mai vechi (Laguna), nici cele mai noi (Sportage, Latitude) nu au avut până acum probleme la acest regim de funcționare. La Sportage sau la Latitude n-am simțit niciodată regenerările.
Mr_X
QUOTE(andreist @ 14 Nov 2015, 23:24)
Referitor la diesel in oras, 1.5 dCi'ul meu din 2006 are 124.000km momentan din care maxim 20.000 in exteriorul orasului si nu am avut niciodata problemele visate de cei care citesc internetul. In 9 ani nu a avut nici o defectiune tehnica, DAR absolut toate consumabilele au fost schimbate cu strictete si a avut motorina exclusiv OMV,Petrom,Rompetrol. Pardon, in primavara aceasta s-a ars primul bec cel de faza scurta, chiar m-a luat prin surprindere iar ambreiajul simt ca trebuie schimbat ( sare in ture la sarcina si pedala apasata maxim). DPDV al consumului, fata de un 1.4 de pe vremea aceea si consumurile care le facea, nu cred ca trebuie sa mai discutam despre cati bani s-au economisit in 9 ani.
*




Un calcul foarte din avion:

Cu vreo 2 l/100 în minus față de benzină, răspunsul este: s-au economisit în jur de 10.000 -11.000 de lei, adică vreo 2000-2500 euro, dar să zicem vreo 3000 euro (că suntem generoși). Asta înseamnă vreo 300 euro/an.

Din ăștia trebuie să scădem cât ai dat în plus (inițial, când ai cumpărat-o) față de modelul pe benzină și rămân vreo 150 euro/an.

Tu ai avut noroc, nu s-a stricat nimic. Dar marja asta de 150 euro/an (și este atât de mare pentru că vorbim de 9 ani) este cam mică pentru diversele probleme care pot apărea, în special de la motorina proastă de la noi.
Thaddaus
La Golf, care e diesel apare destul de des martorul pentru filtru de particule. Masina e de firma si e pornita/oprita uneori si de 50 de ori pe zi, uneori la intervale de 2-3 minute..Daca era benzina nu cred ca aveam problema asta smile.gif.
user posted image
Andrei.TUT
Am un peugeot 206 1.4 HDI (diesel) cu 440.000km motor de fabrica nedesfacut, turbina originala, doar consumabilele schimbate la timp, nu papa gram de ulei, nu scoate fum decat cand bagi piciorul in acceleratie si deja e in ture mari, hai sa va vad ce explicatii mai aveti smile.gif)) ultimii 30.000km ii are facuti de mine numai oras, drumuri scurte accelerari si demaraje la greu, tot rezista frantuzoaica:)))
b76bgaarh
cu sau fara PDF
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.