Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: distributie megane 3 1.5dci
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane III
Pages: 1, 2, 3, 4
taviavii
imi puteti da va rog un sfat cu distributia.
de unde sa o iau, ce firma, etc...
si ce ulei e bine sa ii bag la motorul asta
1.5 dci 110cp
va multumesc
stefan85
In ceea ce priveste programul de intretinere acesta este urmatorul:
- Inlocuire ulei si filtru ulei la fiecare 20000 km sau 12 luni ; revizie aferenta ;

- Inlocuire filtru aer si carburant la fiecare 40000 km sau 24 luni ;

- Inlocuire kit distributie si accesorii la fiecare 160000 km sau 72 luni.

Asta mi-au zis mie la 1.5 dci 106 cp euro 4

Ulei cred ca cea mai buna varainta este un 5w40 castrol edge turbo diesel, distributie am intrebat pt al meu si treaba sta asta: role curele pompa apa antigel manopera in jur de 1000 lei daca vrei curea accesorii si nush ce alta rola ajunge in 1400 lei la un service autorizat (La Service chiar asa ii zice, ii cunosc de pe vwforum cand aveam un golf si sunt de incredere).

La reprezentanta, undeva dublu smile.gif iti atasez si proformele de te intereseaza Serus si Badsi
Trak-X
Eu am 1.5 DCI 90 CP, adusa din Franta si prima revizie am facut-o la 15000, dar pe viitor o sa o fac la 10000, pentru a fi sigur de functionare perfecta.

La mine revizia consta in: ulei + filtru ulei, filtru aer si filtru motorina.
espacern
@stefan85=Termenele comunicate pentru revizie sunt cele MAXIME care nu trebuie depasite dar daca conditiile de rulaj sunt dificile(oras/curier)se reduc la jumatate.

@+
Laurentziu83
N-are nici o greata motorul daca ii schimbi uleiul la intervalele din carte, nu va mai grabiti sa le faceti mai devreme ca sa imbogatiti vanzatorii de piese de schimb.

Oricat de des vei schimba uleiul, daca mergi numai in oras pe distante scurte, tot vei infunda EGR-ul si vei chinui masina per total.
b23840
Salut!

In final, la cati km recomanda producatorul/cartea sa fie schimbata distributia pentru acest tip de motor si de ce sunt colegi care au facut schimbul la 90.000 km?

Socrul meu are un Megan 1.5 si are 99.000 km. As vrea sa stiu care este intervalul corect ca nr. de km si ca ani vechime, la care este recomandat sa se schimbe distributia si daca se recomanda alte valori decat cartea, care ar fi argumentele pentru a face acest lucru mai devreme/tarziu?

Multumesc frumos!
al.g
eu am 1.5 DCI, 110 cai din 2010 (e modelul FAP - filtru de particule).
Recomandat de producator 160.000 km sau 6 ani.
Cand le-am zis asta celor de la service Reno (partener) au ramas cu gura cascata, si au zis ca nu are cum.. la 60.000 km (asta e piticul pe creierul romanilor).
Au verificat in sistem, si surpriza 160.000.
Atentie ce ulei bagi daca ai filtru de particule.. eu am avut o aventura intreaga pentru ca am bagat ulei normal.
ma!daN3Zu
salutare,
ce ulei special bagi la motor cu FAP?
caci sunt un nou posesor de 1.5 dci 110 FAP
ms!
greenpeace
salut,

eu am pus intotdeauna Elf Solaris FE 5W30 (se numea altfel in 2011) si am luat de aici chiar daca numele nu inspira incredere, crede-ma ca sunt super ok si gasesti lubrefianti de calitate.
IancuMIC
Marti, 12. 08. programare in service pentru revizie completa, care include pe langa ulei+filtre, inlocuire distributie, accesorii, pompa apa, la Megane III 90cp DPF; toate piesele de origine.
lungan
Pana la 30 septembrie, chitul de distributie are preturi promotionale in reteaua Dacia. Cei cu motoare 1.5 dci pot face schimbul la jumatate de pret fata de reteaua Renault.
espacern
QUOTE(lungan @ 9 Aug 2014, 07:54)
Cei cu motoare 1.5 dci pot face schimbul la jumatate de pret fata de reteaua Renault.

Link?
Piese Motrio...sau?

@+
IancuMIC
Luni primesc piesele pentru distributie si accesorii, iar restul, ulei, filtre deja le-am cumparat, asa ca oferta aia nu ma ajuta deloc. biggrin.gif
lungan
Link aici: Promotie distributie.
Logan/MCV/Sandero/Duster/Dokker/Lodgy 1.5 dCi - 529 lei cu TVA (manopera inclusa).
Piesele ar trebui sa fie de origine, nu? Probabil ca pt Duster 1.5 dci 110 pretul e putin mai mare, dar tot e superoferta.
Catalinmodena
De ce e superoferta?Kit-ul il gasesti cu 250 lei,de origine,cu factura,cu garantie,adauga 200 manopera,si gata.
IancuMIC
E umflat rau pretul ala pentru, chiar si in conditiile unei ...oferte.
...
Cu ~750 lei poti achizitiona pachet complet distributie, accesorii si pompa de apa, toate de origine, cu certificat de garantie; conditia e sa le montezi intr-un service Dacia-Renault, pentru a beneficia de garantia comerciala a produselor.
Total ore manopera, ~5, iar pretul/ora, functie de service.
lungan
E superoferta pentru cei care preferau reteaua Renault, unde preturile sunt pe putin duble. smile.gif. Intr-adevar, se pot gasi si solutii mai ieftine.
Se acorda garantie daca iei piese de origine de la un magazin si le montezi in service autorizat?
espacern
QUOTE(lungan @ 10 Aug 2014, 16:05)
Piesele ar trebui sa fie de origine, nu?

Si Motrio este tot marca de origine Renault dar mai LowCost.

@+
IancuMIC
QUOTE(lungan @ 10 Aug 2014, 20:38)
E superoferta pentru cei care preferau reteaua Renault, unde preturile sunt pe putin duble. smile.gif. Intr-adevar, se pot gasi si solutii mai ieftine.
Se acorda garantie daca iei piese de origine de la un magazin si le montezi in service autorizat?
*


Garantia comerciala a pieselor se acorda conform legislatiei din Romania, iar garantia pentru manopera este acordata de service-ul unde a fost executata lucrarea; in general cam 6 luni.
molnar.peter
salut
masina are 80000 de km de cand a fost schimbata distributia si m-am gandit sa schimb( a mai fost schimbata la 160 000 de km)

am gasit piese originale de renault facute in Anglia
curea plus rola 220
pompa de apa 230
cureaalternator plus intinzitor 55

am un renault megane 3, 1,5 dci 63 kw 86 de cai la 240 000 de km, masina merge foarte bine consuma putin ...

intrebarea mea este daca cineva a folosit astfel de piese (le-am gasit intr-un magazin unde se vand piese de logan) si daca a fost totul in regula, am inteles ca loganurile cu motor tot de 1,5 dci tot din astea cumpara si 90000 de km merg fara probleme

multumesc
molnar.peter
am schimbat azi la renault service distributia dupa 80000 de km, poate ca nici nu trebuia, nu se vedea nicio uzura nici la curele nici la pompa

knebel_be
Astazi am Facut Schimbul de Ulei la un Megane 3 110cp ( FAP ), cost total 480 lei

- 5 l Elf Evolution Fulltech FE 5W30
- toate Filtrele MAN ( inclusiv Polen Carbon Activ )

Manopera - 70 lei

PS. consider ca nu sunt costuri exorbitante, ci unele care te asigura ca nu vei avea probleme cu motorul daca il respecti!!!

Cat despre Schimbatul Distributiei, aici este o lunga polemica, deoarece Renault recomanda la 160,000 KM iar la noi ori la 60,000 KM sau 80,000 KM sau de ce nu 120,000 KM sau 160,000 ( ultima cum ar trebui ).

Acum, e la mintea oricui ca cei cu Service-uri vor sa aibe Clienti Permanenti si e si normal sa Imbarlige oamenii.
Acum, fiecare face ceea ce vrea
rMegane
QUOTE(knebel_be @ 24 Feb 2015, 22:13)
Cat despre Schimbatul Distributiei, aici este o lunga polemica, deoarece Renault recomanda la 160,000 KM iar la noi ori la 60,000 KM sau 80,000 KM sau de ce nu 120,000 KM sau 160,000 ( ultima cum ar trebui ).
*


In fisa de la dealer apare ca distributia pt 1.5dci se schimba la 90k sau 4 ani. Cam putin 90k, aveam impresia ca era vb de 120k.

Intrebare: filtrul de combustibil apare ca se schimba la 30k km sau 2 ani. Daca am doar 15k mi-l schimba? Presupunand ca nu mi-l schimba si ajung la 30k inainte sa fac 2 ani, trebuie sa-l schimb inainte de revizia periodica?
adytym
pai de ce sa nu-l schimbe, iti trece in carte data la care l-ai schimbat si nr. de km si il schimbi iarasi cand crezi tu de cuviinta sau respecti termenle impuse de ei daca esti in garantie.
IancuMIC
Care.o fi legatura intre filtrul de combustibil si distributie, nu inteleg; poate doar aia ca ambele se afla pe Megane 3. biggrin.gif
160.000km e termenul pentru masinile Renault din vest.
Din punctul meu de vedere, distributia de prima echipare, duce cu succes ~ 100. 000km. chiar si in conditiile de rulaj de la noi.
bebitza_cbs
Salut,
Distributia motorului 1.5 dCI, 66 kW - 90 CP montata din fabrica este Gates.
O sa va ajut cu codurile AM pentru distributie, poma de apa si filtre:
- kit distributie GATES - K025578XS ;
- pompa de apa SKF - VKPC86419;
- filtru ulei MANN - W79;
- filtru combustibil MANN - WK9012x;
- filtru aer MANN - C25115;
- filtru habitaclu MANN - CUK26005 (carbon activ).
Un ulei de motor recomandat ar fi:
- Castrol EDGE 05W30;
- Mobil 1 ESP Formula 05W30;
- ELF 05W30 Evolution Fulltech FE.
Cantitatea necesara este de 4,5l.
rMegane
QUOTE(IancuMIC @ 25 Feb 2015, 16:42)
Care.o fi legatura intre filtrul de combustibil si distributie, nu inteleg; poate doar aia ca ambele se afla pe Megane 3. biggrin.gif
160.000km e termenul pentru masinile Renault din vest.
*


Am zis ca nu observa nimeni ca-s putin offtopic. biggrin.gif
Difera motorul la cele vestice de se schimba la 160k?
IancuMIC
Motorul nu difera. Ce difera in schimb sunt conditiile de drum, lucru sesizat de mai toate organele unei masini.
@bebitza
Inteleg faptul ca ai inlocuit rercent distributia; la cati km ai facut-o.?
Ce inseamna cod AM? Cat despre ulei 05w30, inca n-am auzit.
loganmpi16
AM=aftermarket
Off: cand faceti o vizita pe la reno, rugati-i sa va scoata din sistem pagina cu perioadele de intretinere dupa codul vin al masinii. Cei 160000 km si 6 ani sunt trecuti si in intretinerea masinii mele, dar se mai specifica in partea de jos (multi nu citesc totul) ca daca se schimba tara de provenienta trebuie luata legatura cu un reprezentant renault pt comunicarea intervalelor de revizii specifice noii tari. Aceste intervale difera datorita zonelor climatice, infrastructurii rutiere, conditiilor de praf care poate afecta rulmentii de la rolele intanzatoare, care la randul lor afecteaza curelele. Nu neg ca o curea de distributie duce mai mult decat zice producatorul, dar acesta trebuie sa-si ia o marja de siguranta. Si sa nu uitam ca acele termene sunt pt piesele de origine nu aftermarket. Daca achzitionam curele aftermarket nu mai tinem cont de ce zice reno ci de ce zice producatorul curelei. O zi buna!
bebitza_cbs
05W30 este un ulei full sintetic pentru motoarele cu filtru de particule.
05W40 DPF este un ulei sintetic cu o vascozitate mai mare tot pentru motoarele cu filtru de particule. Cānd am schimbat petru prima oara uleiul la dCI-ul meu am folosit 10W40 TD, cu care am mers cca. 500 km...
A fost o greseala pe care am rezolvat-o cu ajutorul lui "loganmpi16" si caruia ii multumesc!
IancuMIC
Sa gresesti nu e o crima; sa persisti e altceva. In fine...
...
Te rugasem si eu ceva in postul anterior. Mersi. Asta ca sa ramanem ON, ca despre uleiuri nu prea avem ce discuta aici.
djcristi
QUOTE(bebitza_cbs @ 25 Feb 2015, 21:54)
Salut,
Distributia motorului 1.5 dCI, 66 kW - 90 CP montata din fabrica este Gates.
O sa va ajut cu codurile AM pentru distributie, poma de apa si filtre:



kitul de ditributie este acelasi pentru orice 1.5dci indiferent de an sau putere, blocul motor fiind acelasi. s-a mai discutat pe N topicuri aceeasi problema.
bebitza_cbs
Am schimbat distributia la 138.000 km.
rosujo
In reteaua Reno exista o oferta pt schimb distributie la un pret super ok, 609ron.
Acest kit nu include si pompa de apa si din cate stiu si aceasta trebuie schimbata odata cu distributia. Cei de la Serus zic ca o schimba doar dc are joc. Pretul, in cazul in care trebuie schimbata si pompa de apa, creste cu inca 550 ron.
Este sau nu obligatoriu schimbarea pompei? Cred ca din cauza curelei noi apar tensiuni mai mari deci ar trebui schimbata si pompa, dar astept si parerea voastra.
Multumesc.
djcristi
ca sa nu ramai in pom cu masina, daca are 100mii km pompa eu zic sa o schimbi. Pretul acela nu cred ca include nici cureaua de accesorii.
IancuMIC
O pompa de prima echipare duce chiar si 200.000; turatia unui diesel, o ajuta sa supravietuiasca asa mult. Ce pui dupa e chestie de noroc, cat va tine.
terorel
Le dealer-ul Renault din orasul meu, kit-ul de distributie(cu pompa de apa) + kit-ul de accesorii, ulei + toate filtrele, cu tot cu manopera = 1836 RON blush.gif , aceiasi operatie intr-un service agreat RAR - 1050 RON (fara filtrul de motorina pentru ca nu au stiut de care este si nu mi-au dat un pret) .

Nu-i inteleg pe cei de la Renault, prefera sa stea cu service-ul gol "pusca", sa plateasca mecanicii degeaba, in loc sa vina pe piata cu preturi competitive. I-am intrebat de respectiva oferta si se uitau mirati la mine de parca eram venit din spatiul cosmic. Service mare cu cca. 12-14 posturi , aveau doar 2 masini in lucru , probabil ca erau in garantie(un Logan si un Duster de la Petrom) - restul mecanicilor, fiind frumos afara, erau toti iesiti la soare si stateau precum soparlele pe bolovan...spargeau seminte. RO_flag.gif

<span class='edit'>3 Mar 2015, 20:49:</span>
P.S. ...numai uleiul, un bidon de 5L costa 350 RON white_flag.gif
eugenTL
eu urmatoarele preturi le-am obtinut de la 2 magazine ok din bucuresti...alte 3 magazine erau tot pe acolo ca preturi..
megane 2 1.5dci.. distributia e la fel la toate 1.5dci din cate am inteles..restul nu cunosc
djcristi
QUOTE(terorel @ 3 Mar 2015, 20:46)
Le dealer-ul Renault din orasul meu, kit-ul de distributie(cu pompa de apa) + kit-ul de accesorii, ulei + toate filtrele, cu tot cu manopera = 1836 RON blush.gif , aceiasi operatie intr-un service agreat RAR - 1050 RON (fara filtrul de motorina pentru ca nu au stiut de care este si nu mi-au dat un pret) .

Nu-i inteleg pe cei de la Renault, prefera sa stea cu service-ul gol "pusca", sa plateasca mecanicii degeaba, in loc sa vina pe piata cu preturi competitive. I-am intrebat de respectiva oferta si se uitau mirati la mine de parca eram venit din spatiul cosmic. Service mare cu cca. 12-14 posturi , aveau doar 2 masini in lucru , probabil ca erau in garantie(un Logan si un Duster de la Petrom) -  restul mecanicilor, fiind frumos afara, erau toti iesiti la soare si stateau precum soparlele pe bolovan...spargeau seminte. RO_flag.gif

<span class='edit'>3 Mar 2015, 20:49:</span>
P.S. ...numai uleiul, un bidon de 5L costa 350 RON white_flag.gif
*



bati campii, compari un service oarecare care iti pune piese aftermarket cu reprezentanta care foloseste piese OEM. De acord ca preturile sunt cam mari, dar nu stiu la ce reprezentanta ai fost tu, ca aprox in toata reteaua Renault acel ulei (care il am si eu , Elf FAP 5w40) este 250ron/5L , nu stiu cum acolo era 350. Pun pariu ca la acel service oarecare ti-au pus la calcul cu ulei generic Castrol Magnatec 5w40, nestiind ca e diferit pt FAP.
sibian
Salutare colegi intetionez sa schimb distributia la un kangoo 1.5 dci 103 cai si m-ar interesa ce fel de kit de distributie e mai recomandat. As vrea sa cumpar unul complet cu pompa de apa. Pana acum m-am gandit sa achzitionez Contitech. Daca aveti sugesti va rog nu ezitati. Aveti idee ce marca sunt curelele si rolele de prima echipare pe 1.5 dci 110 cai?
eugenTL
pai de ce nu cumperi pe original? in jur de 400 ron te ajunge kit + pompa?
am pus mai sus poza cu preturi
djcristi
@sibian , sunt aceleasi pt orice tip de 1.5dci , gasesti in multe topicuri coduri, poze, si pareri OE vs aftermarket. cauta.
loganmpi16
QUOTE(terorel @ 3 Mar 2015, 20:46)
Le dealer-ul Renault din orasul meu, kit-ul de distributie(cu pompa de apa) + kit-ul de accesorii, ulei + toate filtrele, cu tot cu manopera = 1836 RON blush.gif , aceiasi operatie intr-un service agreat RAR - 1050 RON (fara filtrul de motorina pentru ca nu au stiut de care este si nu mi-au dat un pret) .

Nu-i inteleg pe cei de la Renault, prefera sa stea cu service-ul gol "pusca", sa plateasca mecanicii degeaba, in loc sa vina pe piata cu preturi competitive. I-am intrebat de respectiva oferta si se uitau mirati la mine de parca eram venit din spatiul cosmic. Service mare cu cca. 12-14 posturi , aveau doar 2 masini in lucru , probabil ca erau in garantie(un Logan si un Duster de la Petrom) -  restul mecanicilor, fiind frumos afara, erau toti iesiti la soare si stateau precum soparlele pe bolovan...spargeau seminte. RO_flag.gif

<span class='edit'>3 Mar 2015, 20:49:</span>
P.S. ...numai uleiul, un bidon de 5L costa 350 RON white_flag.gif
*



De ce ai tu impresia ca Renault cere mult. Fa o vizita si pe la ceilalti dealeri si vei vedea ca Renault nu e chiar asa de scump. Ca o comparatie: la PVB 1, un vw golf 6 , 1,2 benzina, revizie -intermediara= doar schimb de ulei si filtru ulei + manopera=797 lei. Daca adaugam filtrul de aer motor si filtrul de polen, adaugam 400 lei la factura.
Sfatul meu- cumpara piesele de origine si mergi sa le schimbi intr-un service reno. Asa vei beneficia de garantie la lucrare. Evita service-ul ala care nu a stiut ce filtru de motorina iti trebuie.
Offtopic: ciudati mai suntem noi, romanii: tinem mortis ca masinile SH sa aibe reviziile facute la reprezentante iar dupa ce le cumparam, le dam pe mana service-urilor de cartier. Prin asta nu cumva ne contrazicem in actiuni?!!
bogdannicusor83
ma sperie cand vad ce preturi dati pe piesele pt distributie.....


MII 1.5dCI 86cp distributie facuta acum 2 saptamani:


Curea distributie Conti Tech - 60 lei
Rola Distributie INA (in cutie era GATES) - 120 lei
Pompa Apa HEPU - 178 lei
curea Accesorii Conti Tech -54 lei
rola curea accesorii - 60 lei (doar rola, nu am schimbat intinzatorul)


Total: piese 472 lei, piese cumparate din magazin cu bon fiscal sau factura
Manopera : 200 lei service autorizat, NU Reprezentanta
djcristi
pai si unde dam noi preturile alea mari? Preturile de care vorbeam cu @eugenTL , sunt pe OE si costa ai dat tu pe cele aftermarket , asa ca regandeste problema.
ligrivis
Apropo de pompa de apa , prima data cand am facut distributia am cumparat si pompa de apa , dar mecanicul mi-a spus ca nu este nevoie de schimbat daca nu are probleme de joc sau pierderi asa ca nu am schimbat-o.
Am tinut pompa si am schimbat-o abia la 360.000 km cand am facut distributia si am vazut ca curge, mecanicul s-a chinuit sa curete garnitura veche. Chiar imi spunea ca la 1.5 dci este loc mai mult de lucru nu ca la mine 1.9 dci unde este motorul cam inghesuit.
djcristi
depinde caz, nu intotdeauna tine asa mult, poate ceda brusc, si ramai cu masina pe undeva, deasta e recomandat sa fie schimbata cu distributia.
marius80_eugen
Daca prima data s-a schimbat distributia la 1.5 dCi 110CP la 158.000 km in regim de tara din Vest , acum odata ce va fi folosita in RO , sa inteleg ca distributia si toate vor fi schimbate mai des.
DECI se va schimba kitul dupa 80.000 , 90.000 sau 120.000 ?
Kitul de disctributie l-am verificat si chiar a fost schimbat , pompa de apa la fel si kitul de distributie la fel , toate schimbate la 158.000 .
Filtrul de ulei o sa-l schimb pe la 8000 , uleiul pe la 15.000 (cu completare la schimbarea filtrului), filtrul de aer tot pe la 8000 si filtrul de motorina pe la 15.000 daca nu intervin bucurii de la carburanti.
Mai sunt alte piese care trebuiesc verificate si schimbate la un anumit numar de km ? Adica stiu de frane , vb. de altele scrise din cartea de intretinere (eu nu am ce sa citesc pentru ca a mea e in olandeza si habar nu am).
La freon de ex. stie cineva cam la cati km/ani trebuie verificat/completat ?

Deci pe RO , distributia (rola, curea , pompa apa + ceva antigel) la cat se recomanda sa fie schimbata ?
espacern
60000 sau 4 ani
marius80_eugen
Ca la benzina ? blink.gif Doamne fereste ! De la 160.000 in Vest la 60.000 km in RO ? Ok , deci si pe asta tot la ochiometru o voi face .
De freon stie cineva ? Ca vine vara (bine-mi pare) ... si e pacat de clima sa nu fie in regula cu tot ce e nevoie. Adica rece baga , dar sa nu consume degeaba in plus si sa nu aiba un randament bun ca in 4 ani nu s-a umblat la ea...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.