Salutare. Da, sunt din Bucuresti.
Iata si pozele de care vorbeam, cu evolutia sertarului + PCB-ului de control.
Daca tot am dat jos sertarul am vrut sa pun si un incarcator USB in el. Am ales unul care incarca cu 3.1A si imi arata voltajul instalatiei electrice, amperajul cu care incarca, si temperatura. Ultima nu e foarte exacta deoarece senzorul e intre ecranul LCD si mufele de incarcare, si va arata mai mult decat temperatura ambientala din cauza caldurii emanate de circuitele lui. Nu e mare problema asta insa.
[attachmentid=1627998928]
Am taiat din Forex alb de 3mm panoul temporar si am taiat capac in sertar cu dremelul pentru a putea monta piesele la final.
[attachmentid=1627998929] [attachmentid=1627998930] [attachmentid=1627998931]
Incep sa pun componentele pe PCB. Siguranta de pe traseu e una de 5A (pompa are nevoie de 3A la 12V teoretic, marja de eroare pentru restul consumatorilor ar trebui sa fie suficienta chiar daca va trage mai mult la putere maxima @ 14.5v)
[attachmentid=1627998932]
Mi-am facut singur mufe cu pini pentru a putea folosi mufe de ventilatoare pentru PC pentru unele conexiuni.
[attachmentid=1627998933]
Capata forma.
[attachmentid=1627998934]
Aici era in teste, multe fire in toate directiile(+ vedere pe spatele PCB-ului cu traseele).
[attachmentid=1627998935] [attachmentid=1627998936] [attachmentid=1627998937]
Asa arata modulul final fara nimic conectat in el.
[attachmentid=1627998939]
Si asta e rezultatul aproape final cu totul montat in sertar si Forex negru ca fata, plus mufa usb montata pentru CD-Playerul de deasupra.
[attachmentid=1627998940] [attachmentid=1627998941]
Zic aproape final pentru ca am pus ce butoane aveam la indemana pe panou si arata... cam inestetic. Daca tot am verificat si merge absolut tot cum trebuie dpdv electric, voi lucra de-acum la partea de design. Forexul negru va fi inlocuit cu Plexi negru taiat la laser, iar butoanele vor fi schimbate in proportie de 80%. Deja mi-au sosit unele noi, si trebuie sa mai vina. Incerc sa le fac negre pe toate, si sa nu mai fie unul de-un fel, altul de-un fel. Pana si selectorul cu 3 pozitii (imediat zic si ce face fiecare) va primi capac negru peste piciorus.
[attachmentid=1627998942]
Acum sa descriu un pic cum functioneaza. Butonul verde e on/off-ul controllerului PWM pentru pompa(cel cu afisaj mare si rosu) care imi arata procentajul de putere primit de ea. Daca asta e off, nu va mai merge pompa.
In nicio situatie. A trebuit ca completez cu lucrul asta pentru ca l-am gandit sa mearga in doua feluri. Auto + Manual sau Manual... sau off complet, evident.
Butonul cu led albastru de sub el e comutatorul pentru Auto. Daca e on(aprins), pompa va merge cand va simti presiune pe admisie prin Boost Pressure Switch care va fi montat acolo, un pic in fata injectorului, pe cotul de metal dintre clapeta damper si galeria de admisie. Din specificatiile lui, merge reglat intre 0.1-0.6bar. In urma verificarilor de pana acum cu Torque si OBD II cred ca-l voi tine la 0.6bar. Nu de alta, dar pompa la debit maxim consuma ~600ml/min. O voi tine cel mai probabil pe la 40%, unde are debit de 300ml/min. Dar asta e de stabilit dupa ce o montez si ma joc cu setarile.
Asadar, in mod A+M, pompa va lua semnal de declansare de pe admisie direct. Daca vreau insa sa incep pulverizarea mai devreme am butonul negru cu saiba arginitie care la o apasare va comuta releul de pompa si va declansa pulverizarea(o sa-l numesc Instant).
Asta-mi va fi folositor sa vad cum se simte masina sa zicem daca incep pulverizarea imediat cum o accelerez chiar daca n-are presiune pe admisie suficienta cat sa declanseze senzorul.
La butonul ala voi renunta cand voi face panoul final. De ce? Pentru ca e pus prea departe. Am incercat sa caut sa folosesc butoanele de la comenzile CD-playerului ca oricum sunt dezactivate de cand am schimbat unitatea. Am inteles ca mufa galbena ar fi corespondenta modulului de comenzi de volan, insa am masurat cu multimetrul si n-am reusit sa identific niciun buton prin ea. Asadar, mi-am comandat butoane plate cu membrana pe care le voi pune pe spatele modulului de comanda pt cdplayer si voi declansa Instant-ul de-acolo. Cu ocazia asta mai eliberez si putin pe panou.
Daca butonul albastru e oprit, va merge totusi comanda manuala. Asta-mi va fi de folos daca voi constata ca imi consuma prea mult lichid, sau... pur si simplu nu vreau ca instalatia sa mearga automat. Asadar, Instant-ul va functiona chiar si cu el stins daca voi avea nevoie.
In partea de sus sunt doua LED-uri. Cel verde se aprinde de fiecare data cand pulverizeaza pompa. E foarte important zic eu, pentru ca voi avea si semnal vizual la comutarea ei.
LED-ul rosu imi arata cand raman fara lichid in rezervor. Am luat de la dezmembrari un rezervor de lichid de parbriz de BMW. Asta e mai putin important, am cautat unul mare, si asta era singurul de 5.3l de-acolo. Partea buna e ca are DEJA senzor magnetic de nivel si nu a mai trebuit sa-i montez eu. Cand scade sub un nivel intrerupe contactul (asta e nasol, daca era invers si cupla cand ramanea fara nu mai aveam nevoie de un al doilea releu).
Evident, cand decupleaza senzorul, semnalul este "inversat" de releu si imi cupleaza LED-ul. Sau... buzzerul.
Si asta face selectorul cu 3 pozitii din partea de jos a panoului. Ma lasa sa aleg intre LED, Buzzer sau off. Va sta default pe buzzer care va tipa cand rezerva de lichid e mica. Pentru ca e enervant sa tipe mereu, voi comuta pe LED.
O alta problema care intervine aici e ca daca ar fi sa am lichidul aproape de nivelul de declansare si voi lua gropi sau se va balansa masina, buzzerul va tipa intermitent. Lucru care am considerat ca va fi teribil de deranjant asa ca am pus un alt modul de delay(nu apare in poze), care va cupla efectiv curent pe releul de Empty abia dupa 3 secunde de semnal continuu de la senzorul de lichid.
Si... cam asta e tot. Astept sa le montez.
L.E. Si un clip scurt cu pompa + injectorul care va fi montat initial. Daca constat ca are debit prea mare imi voi mai face cateva pe care le voi regla sa pulverizeze mai putin.
https://www.youtube.com/watch?v=U0_AQVlKXd8