Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Proiect Injectie Water-Meth
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Diverse > Modificari si imbunatatiri
Pages: 1, 2
Boggy22
Salutare,

Titlul e oarecum generic, in final sistemul va folosi o combinatie de apa-alcool tehnic denaturat in concentratii variabile pana ma hotarasc cum imi place mai mult(nu planuiesc sa bag mai mult de 50% alcool). Din pacate metanolul nu se poate cumpara la liber.

Piesele sunt luate, si anume boost pressure switch reglabil 0-0.6bar, pompa de apa 8 bar/150 psi, electrovalva, controller cu afisaj lcd pentru putere pompa. Trebuie sa fac rost de un injector de masina(daca are cineva unul care nu mai stropeste "in standarde" si vrea sa-l doneze, primesc. biggrin.gif ).
Am experiementat cu pulverizatoare de genul celor care fac ceata de apa pe terase, vara. Chiar daca de stropit stropesc foarte fin, nu stiu daca am cum sa le prind in admisie din cauza formei. Ma mai gandesc, poate reusesc sa le folosesc totusi.

Proiectul va demara dupa ITP, in Aprilie, insa pana atunci trebuie sa ma gandesc exact unde vor veni toate piesele montate. Ce ma intereseaza in principal este unde sa pun injectorul si boost pressure switch-ul. Ideea e sa fie DUPA turbo/intercooler, pentru ca oricat de fina ar fi ceata de apa, daca intra in turbina la +200.000rpm, numai bine nu face pe termen lung.

Ma poate ajuta cineva cu o schema a motorului pe partea de admisie(Motorul e 1.5dci 78kw/106cp)? Clapeta de acceleratie este dupa turbo/intercooler? Daca da, ar fi locul ideal de pus injectorul si switch-ul de presiune.

Va voi tine la curent pe parcurs.
espacern
Nu este clapeta de acceleratie la DCI.
Boggy22
Cum se cheama atunci dracia asta(atasata)? Pe net tot ca si clapeta de acceleratie o gasesc.

Gasisem pe net schema asta, si daca ma iau dupa ea cam acolo ar trebui pus. Vreau insa sa fiu 100% sigur ca e post turbo/intercooler.

user posted image
argon
Aia din link e de benzinar, iar aia din poza e debitmetru.
Boggy22
Sunt aproape convins ca MAF-ul e in spatele cutiei de aer, incercuit in poza de mai jos cu galben. Ce-am pus eu mai sus e un close-up cu ce e incercuit in rosu si ar corespunde cu "throttle body" din schema.

Ma intereseaza sa stiu momentan doar daca "chestia" aia incercuita cu rosu care eu stiam ca ar fi clapeta de acceleratie(pentru ca asa arata odata scos furtunul din ea) se afla pe traseu dupa turbo/intercooler.
espacern
Daca ai drum prin BV am cateva injectoare de donat.
Oricum esti sigur ca "combustibilul" metanolul se impaca cu motorul diesel?
mike12
Clapeta de care vorbesti are rol de a inchide aerul atunci cand se opreste motorul pentru a se opri mai repede. Acea clapeta nu lucreaza ca la benzina, adica cand accelerezi sa lase o cantitate variabila de aer in motor.
Boggy22
QUOTE(espacern @ 26 Feb 2015, 19:46)
Daca ai drum prin BV am cateva injectoare de donat.
Oricum esti sigur ca "combustibilul" metanolul se impaca cu motorul diesel?
*



Am un var in Brasov, poate vorbesc cu el sa vad daca ma poate ajuta, mersi mult!

Din tot ce-am citit, da, nu exista "contraindicatii" decat daca bagi apa in nestire in motor. Sau mai mult metanol/alcool decat 50%.

http://www.dieselarmy.com/engine-tech/how-...anol-injection/

Am facut water decarb si am bagat mult mai multa apa decat ar intra prin sistemul asta de injectie, asadar nu cred ca se pune problema de hydrolocking.

De exemplu, uite cam cata apa poate intra in motor fara sa pateasca ceva(omul asta a dat ca un nebun, cu furtunul de gradina). https://www.youtube.com/watch?v=bv4a3k-6Z4w

Eu am fost mai finut. smile.gif

QUOTE(mike12 @ 26 Feb 2015, 21:44)
Clapeta de care vorbesti are rol de a inchide aerul atunci cand se opreste motorul pentru a se opri mai repede. Acea clapeta nu lucreaza ca la benzina, adica cand accelerezi sa lase o cantitate variabila de aer in motor.
*



Am inteles, multumesc pentru lamurire. Se afla insa dupa turbo/intercooler sau inainte?
espacern
Clapeta dumper se afla dupa intercooler chiar la intrarea aer in motor.
Turbina scoate gazele.....compresorul este responsabil cu aerul.
Vasilica007
Salut,
Confirm cu poza:

[attachmentid=1627983796]
Boggy22
Perfect, va multumesc mult! Asadar punctul de injectie trebuie sa fie la clapeta damper. O sa incerc sa fac filet pe pulverizatorul pe care-l am acum, poate reusesc sa-l prind pe el. Cu toate ca pulverizeaza cam "in unghi". Jetul de apa e lat dar cam subtire.

Astea-s o parte din piesele care vor intra in instalatie. Pompa de apa cel putin si controllerul de putere care va fi in consola centrala, in bord. Voi putea sa reglez din mers puterea de injectie pana gasesc ceva ce-mi place.

https://www.youtube.com/watch?v=i0BUZCsevKg
espacern
Si care este interesul/beneficiul final al modificarii?
Boggy22
In teorie ar fi astea.

QUOTE
Are There Benefits To Adding Water/Methanol?

Yes, there are quite a few benefits to water methanol. As the liquid is absorbing heat energy from the surrounding air, it is essentially reducing the intake temperature. As you may already be aware, air is denser at lower temperatures. So, by reducing intake temperatures, the cylinders are receiving more oxygen per unit volume. This helps to increase both horsepower and torque.

The effects are greater as boost pressures and intake air temperatures rise. The second effect of reducing intake temperatures is the reduction in exhaust temperature. If the air/fuel mixture is at a lower temperature before combustion, the resulting burn will be lower and thus, most of the time; an engine’s EGTs can be reduced with straight water. “Our testing indicates that high rates of 50/50% water-methanol injection increases EGTs under full load,” says Peter Treydte, Test Group Manager at Banks Power. This increase is due to the addition of a secondary fuel (methanol) into the combustion process.


In practica, la un 1.5dci nu ma astept sa se simta ceva wow. Sunt convins ca ceva, ceva o sa se simta. Nu stiu ce, voi vedea atunci.

In principal fac modificarea pentru ca am simtit o imbunatatire dupa ce-am facut decarbonizarea cu apa. Injectarea de apa/metanol ar trebui sa curete cam tot traseul de combustie > evacuare si sa le mentina curate. Primul pas in directia asta a fost deconectarea EGR-ului, care sincer s-a simtit foarte bine, chiar daca supapa era curata.

Voi seta cel mai probabil ca injectia sa intre dupa 0.6bar (am 1.54bar max dupa chip tuning), asadar la accelerari usoare n-o sa simt nimic cu siguranta.
espacern
QUOTE
secondary fuel(methanol)into the combustion process.

Metanolul se aprinde cu stanteie si motorina prin compresie...stii asta?
Boggy22
Stiu, pentru ca metanolul are cifra cetanica mai mica decat motorina nu se aprinde la compresie ci abia dupa ce explodeaza motorina. Aprindere e, dar e declansata de motorina, nu de compresie.
espacern
S-o aprinde da nu amestecat/diluat.
Petrolul rafinat (lampant) face echipa buna cu motorina.....si benzina cu methanolul/alcoholul.
Boggy22
Ma iau si eu dupa astia care au mai pus. Uite cateva extrase.

QUOTE
What is Methanol, and What Does it Do When Injected Into a Diesel?

Methanol also goes by the names “wood alcohol,” “methyl alcohol” and “methyl hydrate.” It is the same common alcohol used in “alcohol-burning” race cars. It is commonly used as antifreeze in -20° F blue winterblend windshield washer fluid, as well as a gasoline dryer in “Heet.” It is also used for keeping air lines dry in trucks that have airbrakes. If used as the sole fuel in a diesel, it requires an ignition source, because it won’t auto-ignite––its auto-ignition temperature is 470º C. Please note that this compares to diesel fuel’s ignition point of 210º C. This is important when discussing water-methanol and methanol injection and its effect on peak cylinder pressure.

When injected before the intake manifold of a diesel, the fact that it has a cetane of (4) means that it slows combustion and increases ignition delay (the time from start of diesel injection to start of auto-ignition). After ignition, cylinder pressure rises at a faster rate. As a result, “diesel noise” is slightly increased but peak cylinder pressure is only slightly higher, due to ignition delay and the combustion conditioning effect (the available diesel is more-efficiently burned in the later diffusion-controlled stage of combustion).

More power is attained, due to the fact that the diesel is more-efficiently and -completely burned, and the added methanol is a fuel source. Also, due to the fact that more power is generated on the power stroke (as the piston is going down after TDC), resulting in more net-positive torque means that more power is generated with a given amount of fuel. There is potentially more power, since more diesel fuel can be injected safely because of the reduced combustion temps.


QUOTE
n addition to cooling air inlet temps, as the water absorbs heat in the combustion chamber and converts to steam, the steam’s expansion rate increases the mean effective cylinder pressure without causing dangerous pressure spikes. This effective increase in cylinder pressure combined with methanol’s promotion of complete combustion allows your Diesel engine to burn fuel more completely. When fuel is being burned more completely less is wasted, which can increase fuel economy.


QUOTE
7. Why Methanol?

Methanol is an extremely clean fuel with an excellent cost/benefit ratio. Its high latent heat of vaporization also makes it an excellent air charge cooler which means a denser mixture and more horsepower. Because of these characteristics, it is a better fuel than ethanol although it will work in a pinch. Isopropanol has different combustion characteristics and should not be used. Methanol is extremely toxic and should be handled with rubber gloves in well ventilated areas only. Care should be taken to avoid skin contact.

8. Is Methanol Safe for my Diesel?

Methanol makes an excellent adjunct fuel. Because it has a cetane number of 4CN, it makes safe power without spiking cylinder pressures.


Lucrul interesant e ca, un "lichid" foarte bun pentru asa ceva e lichidul de parbriz pentru -20/-25 grade, pentru ca are deja 30% metanol.

Sunt unii care au legat rezervorul de lichid direct la sistemul de injectie, si isi trage de acolo. Eu n-o sa fac asa, mi se pare o varianta lenesa si cu multe dezavantaje.

Si ceva legat de cresterea de putere(da, am vazut ca cifrele sunt pentru motor de 5.9l) smile.gif

QUOTE
4. What power gains can I expect?
In diesel applications, no additional tuning is needed to maximize the benefits.
• A cooler, denser air charge is now delivered to the combustion chamber – this allows more diesel fuel to be burned than before.
• The methanol in the injection fluid burns as a fuel. This directly impacts power production.
• The water vaporizes in the combustion chamber, creating rapidly expanding steam which pushes down on the piston to create additional torque.

The extra power produced depends heavily on the concentration of methanol used and the volume injected. Typical power gains in 5.9L and larger applications with a 50% mixture of water/methanol are 50-100 WHP and a 100-150ft lb-ft increase in torque.
espacern
Mai este o nelamurire referitor la cantitatea de aer pentru ca la DCI este strict controlata de calculator via senzor debitmetru (intrare) si senzor presiune (iesire).
Pe parcursul traseului daca se intervine cu aer aditional (ce vrei tu sa injectezi) apare o cantitate parazita nedetectata de sistem care risca sa decalibreze injectia de carburant (fin reglata de calculator) si implicit reglajul functionarii motorului pe termen scurt.
Daca tu simti ca reusesti sa faci modificarea asta functionabila fara probleme.....felicitari in avans!
meggeo81
ValBo , mai bine baga banii intr-un (eventual 4) , fascicol concentrat , f f puternic de.... microunde sa zicem, care sa disece instant in hidrogen si oxigen , apa injectata controlat , dupa care cu o scinteie sau poate nu, depinde de moment , sa obtii o explozie mult mai mare decit a motorinei.
ce zici?
oricum multa bafta, si sunt pro!
Boggy22
QUOTE(espacern @ 28 Feb 2015, 21:39)
apare o cantitate parazita nedetectata de sistem care risca sa decalibreze injectia de carburant (fin reglata de calculator) si implicit reglajul functionarii motorului pe termen scurt.
Daca tu simti ca reusesti sa faci modificarea asta functionabila fara probleme.....felicitari in avans!
*



Daca acea cantitate extra ar fi fost sa dezechilibreze functionarea motorului cred ca s-ar fi simtit si cand am bagat apa distilata pulverizata in admisie (cu siguranta mai multa si mai putin "fina" decat ar baga injectorul de water/meth). Masina nici macar nu a sughitat. N-a trepidat, nu nimic. Acceleratia a fost constanta la 2000rpm si asa a ramas.

Am mai cautat ceva si am gasit urmatoarele teste pe dyno, si cu motoare common rail.

L.E. La o adica nu e o investitie colosala. Am avut noroc sa gasesc piese ieftine. In caz ca nu merge, singura chestie cu care raman e o gaura (astupata) pe traseul de admisie. Sunt absolut convins ca de omorat n-o sa omor motorul, si n-o sa-i provoc nici cea mai mica stricaciune.

Saptamanile ce urmeaza, vreau sa-i fac o a doua etapa de decarbonizare cu apa, pe care o s-o filmez si o s-o postez aici. Din pacate pe prima am facut-o pe ploaie, noaptea. Cu toate ca eram 3 oameni, unul tinea umbrela deasupra motorului, unul era in masina si o tinea la turatie constanta, iar eu bagam apa in admisie. smile.gif N-am avut maini si stare de scos telefoanele sa filmam.
Apropos, daca se scoate furtunul de admisie imediat de dupa MAF, masina NU se mai tureaza. Ca sa ajunga la +2000 rpm a trebuit sa pun furtunul pe jumatate conectat la MAF ca sa actioneze ceva si-acolo. Si cu toate astea, repet. N-a trepidat, a urcat normal in ture... cu toate ca tragea aer fals post MAF.

Intelegand cat de important e asadar debitmetrul pentru ea am luat un CRC MAF Cleaner pe care o sa-l folosesc cel mai probabil tot atunci. Daca e, si cred ca e, debitmetrul original din 2007, cred ca i-ar prii o curatenie dupa 7 ani de masurat aerul. smile.gif

Dar ca sa ne intoarcem strict la proiectul din topic, am mai comandat acum o piesa pe care aparent o trecusem cu vederea. O valva anti-retur. Pentru ca pompa nu va merge continuu exista riscul ca presiunea de pe injector sa impinga lichidul inapoi in pompa, cauzand cel putin o intarziere in pulverizare. Asta ar trebui sa anuleze problema.
stochimoflaus
Salut, poti sa imi spui mai exact cum s-a imbunatatit mersul motorului dupa decarbonizarea cu apa ca ma bate si pe mine gandul sa o fac, am acelasi motor.

Multumesc
meganus_bicorpus
Mie nu mi-a venit sa cred ce am vazut..si nici nu prea as face asa ceva, sa bag apa intr-un dci care are si asa raportul de compresie foarte mic..daca pui apa cu furtunul, ca in videoclip, risti sa indoi bielele sau sa distrugi complet motorul
Boggy22
Scuze de raspunsul intarziat, nu am vazut notificarile in mail.

@stochimoflaus - Imbunatatirea nu a fost masiva pentru ca de obicei nu merg subturat cu ea, deci depunerile care s-au curatat au fost minime. Ca si constatari, e mai silentioasa si merge mai "rotund" dupa 2500 rpm. De ex, tinuta la 3000 rpm nu se simte ca e turata. Inainte se simtea.

@meganus_bicorpus - De acord, ala e un exemplu de "cum nu", insa si un exemplu
pozitiv pentru cei speriati de hydrolocking. Daca rezista la tratamente ca cel al maimutei din clip, nu sunt probleme la pulverizarea fina. La mine nici n-a sughitat cand am pulverizat (e adevarat, mult mai fin si mai putin decat pompierul de mai sus).

Proiectul Water-Meth e aproape terminat, voi reveni mai pe seara cu niste poze. Cand zic aproape terminat ma refer la faptul ca mai am doar sa-l montez, partea grea am facut-o (modificat sertarul de sub cd-player in unitatea de control pentru tot sistemul). Daca nu aveam asta nu aveam cum sa-l montez. Cel putin nu "elegant".

Sper ca in 1-2 saptamani sa-l pun pe masina si sa revin si atunci cu impresii.
mircea-daniel
Salut!
Am si eu un ochi aruncat pe aceasta sectiune. Esti din Bucuresti?
Boggy22
Salutare. Da, sunt din Bucuresti.

Iata si pozele de care vorbeam, cu evolutia sertarului + PCB-ului de control.

Daca tot am dat jos sertarul am vrut sa pun si un incarcator USB in el. Am ales unul care incarca cu 3.1A si imi arata voltajul instalatiei electrice, amperajul cu care incarca, si temperatura. Ultima nu e foarte exacta deoarece senzorul e intre ecranul LCD si mufele de incarcare, si va arata mai mult decat temperatura ambientala din cauza caldurii emanate de circuitele lui. Nu e mare problema asta insa.

[attachmentid=1627998928]

Am taiat din Forex alb de 3mm panoul temporar si am taiat capac in sertar cu dremelul pentru a putea monta piesele la final.

[attachmentid=1627998929] [attachmentid=1627998930] [attachmentid=1627998931]

Incep sa pun componentele pe PCB. Siguranta de pe traseu e una de 5A (pompa are nevoie de 3A la 12V teoretic, marja de eroare pentru restul consumatorilor ar trebui sa fie suficienta chiar daca va trage mai mult la putere maxima @ 14.5v)

[attachmentid=1627998932]

Mi-am facut singur mufe cu pini pentru a putea folosi mufe de ventilatoare pentru PC pentru unele conexiuni.

[attachmentid=1627998933]

Capata forma. smile.gif

[attachmentid=1627998934]

Aici era in teste, multe fire in toate directiile(+ vedere pe spatele PCB-ului cu traseele).

[attachmentid=1627998935] [attachmentid=1627998936] [attachmentid=1627998937]

Asa arata modulul final fara nimic conectat in el.

[attachmentid=1627998939]

Si asta e rezultatul aproape final cu totul montat in sertar si Forex negru ca fata, plus mufa usb montata pentru CD-Playerul de deasupra.

[attachmentid=1627998940] [attachmentid=1627998941]

Zic aproape final pentru ca am pus ce butoane aveam la indemana pe panou si arata... cam inestetic. Daca tot am verificat si merge absolut tot cum trebuie dpdv electric, voi lucra de-acum la partea de design. Forexul negru va fi inlocuit cu Plexi negru taiat la laser, iar butoanele vor fi schimbate in proportie de 80%. Deja mi-au sosit unele noi, si trebuie sa mai vina. Incerc sa le fac negre pe toate, si sa nu mai fie unul de-un fel, altul de-un fel. Pana si selectorul cu 3 pozitii (imediat zic si ce face fiecare) va primi capac negru peste piciorus.

[attachmentid=1627998942]

Acum sa descriu un pic cum functioneaza. Butonul verde e on/off-ul controllerului PWM pentru pompa(cel cu afisaj mare si rosu) care imi arata procentajul de putere primit de ea. Daca asta e off, nu va mai merge pompa. In nicio situatie. A trebuit ca completez cu lucrul asta pentru ca l-am gandit sa mearga in doua feluri. Auto + Manual sau Manual... sau off complet, evident.

Butonul cu led albastru de sub el e comutatorul pentru Auto. Daca e on(aprins), pompa va merge cand va simti presiune pe admisie prin Boost Pressure Switch care va fi montat acolo, un pic in fata injectorului, pe cotul de metal dintre clapeta damper si galeria de admisie. Din specificatiile lui, merge reglat intre 0.1-0.6bar. In urma verificarilor de pana acum cu Torque si OBD II cred ca-l voi tine la 0.6bar. Nu de alta, dar pompa la debit maxim consuma ~600ml/min. O voi tine cel mai probabil pe la 40%, unde are debit de 300ml/min. Dar asta e de stabilit dupa ce o montez si ma joc cu setarile.

Asadar, in mod A+M, pompa va lua semnal de declansare de pe admisie direct. Daca vreau insa sa incep pulverizarea mai devreme am butonul negru cu saiba arginitie care la o apasare va comuta releul de pompa si va declansa pulverizarea(o sa-l numesc Instant).

Asta-mi va fi folositor sa vad cum se simte masina sa zicem daca incep pulverizarea imediat cum o accelerez chiar daca n-are presiune pe admisie suficienta cat sa declanseze senzorul.

La butonul ala voi renunta cand voi face panoul final. De ce? Pentru ca e pus prea departe. Am incercat sa caut sa folosesc butoanele de la comenzile CD-playerului ca oricum sunt dezactivate de cand am schimbat unitatea. Am inteles ca mufa galbena ar fi corespondenta modulului de comenzi de volan, insa am masurat cu multimetrul si n-am reusit sa identific niciun buton prin ea. Asadar, mi-am comandat butoane plate cu membrana pe care le voi pune pe spatele modulului de comanda pt cdplayer si voi declansa Instant-ul de-acolo. Cu ocazia asta mai eliberez si putin pe panou.

Daca butonul albastru e oprit, va merge totusi comanda manuala. Asta-mi va fi de folos daca voi constata ca imi consuma prea mult lichid, sau... pur si simplu nu vreau ca instalatia sa mearga automat. Asadar, Instant-ul va functiona chiar si cu el stins daca voi avea nevoie.

In partea de sus sunt doua LED-uri. Cel verde se aprinde de fiecare data cand pulverizeaza pompa. E foarte important zic eu, pentru ca voi avea si semnal vizual la comutarea ei.

LED-ul rosu imi arata cand raman fara lichid in rezervor. Am luat de la dezmembrari un rezervor de lichid de parbriz de BMW. Asta e mai putin important, am cautat unul mare, si asta era singurul de 5.3l de-acolo. Partea buna e ca are DEJA senzor magnetic de nivel si nu a mai trebuit sa-i montez eu. Cand scade sub un nivel intrerupe contactul (asta e nasol, daca era invers si cupla cand ramanea fara nu mai aveam nevoie de un al doilea releu).

Evident, cand decupleaza senzorul, semnalul este "inversat" de releu si imi cupleaza LED-ul. Sau... buzzerul. biggrin.gif Si asta face selectorul cu 3 pozitii din partea de jos a panoului. Ma lasa sa aleg intre LED, Buzzer sau off. Va sta default pe buzzer care va tipa cand rezerva de lichid e mica. Pentru ca e enervant sa tipe mereu, voi comuta pe LED.

O alta problema care intervine aici e ca daca ar fi sa am lichidul aproape de nivelul de declansare si voi lua gropi sau se va balansa masina, buzzerul va tipa intermitent. Lucru care am considerat ca va fi teribil de deranjant asa ca am pus un alt modul de delay(nu apare in poze), care va cupla efectiv curent pe releul de Empty abia dupa 3 secunde de semnal continuu de la senzorul de lichid.

Si... cam asta e tot. Astept sa le montez. biggrin.gif

L.E. Si un clip scurt cu pompa + injectorul care va fi montat initial. Daca constat ca are debit prea mare imi voi mai face cateva pe care le voi regla sa pulverizeze mai putin.

https://www.youtube.com/watch?v=U0_AQVlKXd8
meganus_bicorpus
pana la urma ce lichid ai hotarat sa injectezi?
Boggy22
O sa experimentez cu diverse combinatii. Varianta "light" o sa fie lichid de spalat parbrizul pentru iarna. Am prins acum 1-2 luni oferta la 3Ron / 5L, asa ca am luat 5 bidoane(deci am deja 25L de lichid).
Pe el scrie "Metanol <45%" dar cu siguranta nu se apropie de 45, ci mai mult de 30%, standardul pentru lichidele de -20.

O sa incerc si combinatii 50/50 si 70/30 Etanol/Apa, cu toate ca ultimul s-ar putea sa fie cam prea concentrat. Am gasit Alcool Tehnic Denaturat 80% in Dedeman cu 6.5 Ron / 1L, voi folosi de-asta.
djcristi
eu zic sa stai linistit cu experimentul tau, mai studiaza putina chimie si fizica inainte, iar daca tot vrei sa pui ceva cu apa, sunt instalatii HHO pe piata.
Boggy22
Chimia "experimentului" e discutata si rasdiscutata, iar aici te poate lamuri Google daca citatele si link-urile puse de mine nu au facut-o.

Iar instalatiile HHO nu au nicio legatura, dar absolut niciuna cu ce incerc eu sa fac aici.
djcristi
QUOTE(ValBo @ 28 Feb 2015, 04:46)
In principal fac modificarea pentru ca am simtit o imbunatatire dupa ce-am facut decarbonizarea cu apa. Injectarea de apa/metanol ar trebui sa curete cam tot traseul de combustie > evacuare si sa le mentina curate. Primul pas in directia asta a fost deconectarea EGR-ului, care sincer s-a simtit foarte bine, chiar daca supapa era curata.
*



sa inteleg ca scopul tau este acela? dar fara a curata traseul ce are motorul? sa inteleg ca i-ai facut egr-off din descrierea de mai sus?
Boggy22
Nu inteleg exact intrebarea cu curatarea traseului. Instalatia are rolul de a curata traseul dupa punctul de injectie care va fi in cotul de dinainte de galeria de admisie.

Pana acolo mai sunt multe care vor fi curatate "manual". In plan e sa dau jos si sa spal toata tubulatura, inclusiv intercoolerul. Dar asta e alta discutie.

Principalele motive:

-Crestere de putere (si aici intra multe beneficii legate de cum anume se obtine cresterea de putere. Racirea camerei de combustie / Ardere mai completa a motorinei, samd)
-Curatare a motorului prin actiunea aburului
-Am reusit s-o fac in regim DIY destul de ieftin.
-Singura chestie care se poate intampla va fi sa mearga prost, s-o dau jos, si sa pun capace in cele doua gauri date in cotul pre-admisie.

Da, EGR-ul este decuplat, si fiind comandat electronic e in mod off. Nu dau 200€ sa il scot din soft doar ca sa mi se stinga beculetul din bord.

mircea-daniel
Bun. Dai o mana de ajutor un frate dieselar? Vreau sa fac si eu aceeasi chestie, dar pentru un 2.2 (tot common rail, dar koreanca - si spre deosebire de toti colegii speriati de aici chiar cunosc toate beneficiile acestei instalatii, insa parca nu as da 2000 de lei doar pentru o stropitoare).

Singura chestie de care m-am lovit pana acum a fost cata apa/meth sa bag in ea? Prea putina si nu se simte nimic. Prea multa si joc ping pong cu supapele. Instalatiile de pe ebay nu prea dau specificatii tehnice. Tu cum ai facut (1.5 e un motor bun, dar nu e atat de bun cat sa poti baga in el litri intregi)?
djcristi
QUOTE(ValBo @ 29 Jun 2015, 01:02)
Da, EGR-ul este decuplat, si fiind comandat electronic e in mod off. Nu dau 200€ sa il scot din soft doar ca sa mi se stinga beculetul din bord.
*



si de egr-feedback ai auzit? mai ales la asta euro4 ca e cu servo. Sau stii si tu care este rostul lui? ai idee ca acum cu el nefunctional masina va scoate mai mult fum si vei pierde din putere , deci automat va creste si consumul? Plus ca vei umple de funingine toata evacuarea.

Iar legat de ce vrei tu sa injectezi acolo nu mai zic nimic, nu ti-as recomanda asa ceva nici pt benzina dar pt diesel... riscul tau.
Boggy22
QUOTE(mircea-daniel @ 29 Jun 2015, 08:31)
Bun. Dai o mana de ajutor un frate dieselar? Vreau sa fac si eu aceeasi chestie, dar pentru un 2.2 (tot common rail, dar koreanca -  si spre deosebire de toti colegii speriati de aici chiar cunosc toate beneficiile acestei instalatii, insa parca nu as da 2000 de lei doar pentru o stropitoare).

Singura chestie de care m-am lovit pana acum a fost cata apa/meth sa bag in ea? Prea putina si nu se simte nimic. Prea multa si joc ping pong cu supapele. Instalatiile de pe ebay nu prea dau specificatii tehnice. Tu cum ai facut (1.5 e un motor bun, dar nu e atat de bun cat sa poti baga in el litri intregi)?
*



Eu n-am facut nimic pana acum, instalatia nefiind montata. Asadar, "din experienta" nu-ti pot zice nimic. Planul este sa o montez si apoi sa ma joc cu 3 variabile.

1. Prima va fi controlul puterii pompei, care va fi la indemana sub cdplayer. Mi-am masurat debitul in casa prin injectorul respectiv la diverse puteri ale pompei si am rezultatul urmator:

100% - 600ml/min - Jet continuu, pulverizare fina (ca in filmuletul postat, nu e tocmai furtun de pompieri)
50% - 500ml/min
35% - 350ml/min - Atomizare medie, se simt pulsatii micute in jet (pompa fiind cu diafragma, impinge apa in impulsuri).
25% - 225ml/min - Pulsatii cam puternice, atomizare mai slaba.

Odata montata pe masina va fi nevoie sa refac calculele si impresiile pentru ca va fi mai lung furtunul pompa > injector decat cel pe care l-am testat eu, asadar va fi o presiune mai stabila in el, si teoretic pulsatiile alea ar trebui sa se diminueze ca putere.

Din pacate asta va insemna cel mai probabil ca la terminarea injectiei din pompa, se va mai "scurge" niste presiune acumulata in furtun prin injector. Give and take.
Daca constat ca e prea mult, voi mai face niste injectoare ca sa pot folosit tot gaura formata, sau o voi astupa si-mi voi lua unul din injectoarele de w/m de pe ebay(~200 ron, alt tip de gaura).

2. Al doilea loc de joaca va fi concentratia apa/alcool, si aici ma voi juca cu toate pana spre 30/70 W/M

3. Al treilea va fi reglajul boost pressure switch-ului sa dea dupa o anumita presiune, daca constat nivelul de-atunci n-o sa fie "prielnic".

Voi putea reveni cu niste pareri mai avizate odata ce o montez si vad exact cum reactioneaza motorul.

QUOTE(djcristi @ 29 Jun 2015, 14:15)
si de egr-feedback ai auzit? mai ales la asta euro4 ca e cu servo. Sau stii si tu care este rostul lui? ai idee ca acum cu el nefunctional masina va scoate mai mult fum si vei pierde din putere , deci automat va creste si consumul? Plus ca vei umple de funingine toata evacuarea.

Iar legat de ce vrei tu sa injectezi acolo nu mai zic nimic, nu ti-as recomanda asa ceva nici pt benzina dar pt diesel... riscul tau.
*



Am auzit de mod de avarie in functionarea motorului unor masini la decuplarea EGR daca la asta te referi, dar la a mea aparent nu e asa. Le luam pe rand:

QUOTE
Sau stii si tu care este rostul lui?


De a mai introduce inca odata in motor o parte din gazele deja arse(evacuarea), pentru a creste temperatura in camera de ardere. Asta are ca efect scaderea emisiilor de NOx, care se formeaza mai putin la temperaturi inalte.

ai idee ca acum cu el nefunctional masina va scoate mai mult fum si vei pierde din putere , deci automat va creste si consumul?

De la decuplare masina scoate mai putin fum, raspunde mai repede la comenzile pedalei de acceleratie, iar consumul mi-a scazut.

Daca inainte 4 persoane in masina + AC tot drumul in extern faceam ~5.5 la stilul meu de mers, la ulimul drum dupa EGR-off m-am intors cu 5.0. Ba chiar as zice ca am mers mai tare un pic. smile.gif

Referitor la putere sunt constient ca o simpla mufa scoasa de la EGR nu mi-a dat 5 cai in plus ca orice sticker cu "turbo" din targ, dar... masina se simte mai sprintena. Sa nu mai zic ca parca o simti ca trage aer curat si nu mai respira sub plapuma(sunet schimbat usor al motorului la diverse turatii).

QUOTE
Plus ca vei umple de funingine toata evacuarea


Cu toate ca o sa ma repet, EGR-ul baga iar gazele arse in evacuare, gaze deja "negre", si le mai arde odata. Dupa decuplarea lui evacuarea trebuie sa fie mai curata pentru ca se primeste si se "proceseaza" doar aer curat.

Tu stiai ca s-a constatat o scadere a eficientei motoarelor cu 3% dupa introducerea EGR-urilor? smile.gif

Iar legat de ce vrei tu sa injectezi acolo nu mai zic nimic, nu ti-as recomanda asa ceva nici pt benzina dar pt diesel... riscul tau.

Iti multumesc de feedback, insa tinand cont de faptul ca n-ai venit cu nicio lamurire sau "fizica si chimie" permite-mi sa nu tin cont de el.
djcristi
cu egr-ul LA DIESEL ai citit toate tampeniile si au luat doar ce ti-a placut smile.gif

deci, una la mana ca tu ai facut acolo decuplandu-l e o porcarie, pt ca ecu-ul il simte decuplat si va functiona aiurea.

doi: gazele nearse au si ele o putere, deci rearderea lor -> putere -> eficienta mai mare -> consum mai mic.

lafel: fara egr, gazele nearse iti vor umple tubulatura de funingine (sa mai zic de catalizator?) , cu egr nu prea exista asa ceva (daca functioneaza corect si este curatat la timp).

legat de consumul afisat pe CB: e irelevant , avand in vedere remap-ul aiurea, nu are rost sa te mai iei dupa ce arata acolo.

Cu egr-ul curatat din cand in cand, motorul functioneaza corect, sa nu mai zic ca tu poluezi aiurea cu fumul / gazele nearse, plus ca urmeaza si injectarea pe care o sa o faci, ecu nu va mai intelege nimic din amestecul acela.
RazvanF
Presupun ca ai 4 injectoare nu? Cate unu pentru fiecare piston. Ai zis ceva de lungimea furtunului de la pompa la injector, ar trebui sa fie egala pentru toate 4.
Eu unu m-am jucat putin cu o instalatie HHO pe o alta masina in schimb celula consuma prea mult si alternatorul nu mai facea fata, asa ca m-am lasat pagubas biggrin.gif
Voi urmari in continuare topicul si astept feedback cu rezultatele obtinute. Spor in continuare!
Boggy22
Confunzi EGR-ul la diesel cu EGR-ul la benzina. Daca decuplezi EGR-ul la benzina ti-ai pus consumul in cap pentru 0.1% reactie imbunatatita a motorului. La diesel e altfel.

Atat timp cat motorul meu NU intra in functionare pe avarie cand il decuplez, nu exista absolut niciun motiv sa nu-l decuplez.

QUOTE
In an attempt to reduce diesel exhaust pollutants, the concept of the Exhaust Gas Recirculation (EGR) system was implemented on all diesel trucks around the year 2007, per EPA regulations. The purpose being, to reduce nitrogen oxide emissions, which contribute to air pollution. However, with the introduction of the EGR system on diesel engines, there has been a noticeable and documented 3% drop in engine efficiency, which means an additional 3% more diesel is consumed and burned to generate the same amount of power.
...
If 3% more diesel is being burned, that means there’s also a 3% increase in all the pollutants being generated.
...
Furthermore, it may not be good for the the diesel engine itself. The process is as follows: As the diesel fuel is mixed with the incoming air, the mixture is burned in the combustion chambers of the engine. Most of the exhaust is expelled out the tailpipe of the vehicle, however diesel engines equipped with the EGR system divert some of the exhaust off the manifold, re-mix it with fuel and incoming air so that it can be re-burned. While this does help reduce the oxide pollutants a small amount, it has negative side affects on the diesel engine itself.
...
The first of which is, slightly worse fuel economy. Exhaust gases don’t re-burn all that well because it contains very little that is “useful” to the combustion process. So when you reintroduce exhaust back into the diesel engine, you are displacing fresh air that has more oxygen with exhaust gasses that don’t. As a result, the engine doesn’t burn the fuel as well because there is less oxygen.
...
Second, diesel exhaust by its very nature has pollutants in it, including soot in the form of carbon. By re-introducing the untreated exhaust back into the combustion chamber, soot will start to buildup in the oil and on other internal engine parts, including the intake turbo.
...
The EGR system does not pass the exhaust back through the air filter because there is too much soot which would clog the filter in a matter of minutes. So if the EGR process is too dirty to pass the exhaust through a filter, think of all that black soot that is going directly into the engine
...
Third, because exhaust is hot, it must first be cooled prior to re-mixing it with new air. Piping 700°F gasses into the engine is a recipe for disaster. Therefore, an EGR cooler is needed. It is basically a second radiator that reduces the exhaust gas temperatures before they are re-burned. If the cooler fails, the temperatures in the engine can skyrocket quickly causing permanent damage.


Iar referitor la afirmatia ta:

QUOTE
doi: gazele nearse au si ele o putere, deci rearderea lor -> putere -> eficienta mai mare -> consum mai mic.


... Glumesti, nu? Cum sa bagi un aer deprivat de oxigen, plin de funingine inapoi in motor si sa ai si putere mai mare si consum mai mic...? Atunci de ce n-am conecta evacuarea la intake si gata. 0.1l/100 consum si 50% mai multa putere?

Eu nu voi mai raspunde la nimic referitor la EGR pe topicul asta daca nu e legat direct de instalatia de WM pentru ca e pe langa subiect.

QUOTE(RazvanF @ 29 Jun 2015, 16:51)
Presupun ca ai 4 injectoare nu? Cate unu pentru fiecare piston. Ai zis ceva de lungimea furtunului de la pompa la injector, ar trebui sa fie egala pentru toate 4.
Eu unu m-am jucat putin cu o instalatie HHO pe o alta masina in schimb celula consuma prea mult si alternatorul nu mai facea fata, asa ca m-am lasat pagubas biggrin.gif
Voi urmari in continuare topicul si astept feedback cu rezultatele obtinute. Spor in continuare!
*



Mersi! Nu nu, un singur injector. Injectia va fi inainte de galeria de admisie, nu in fiecare cilindru. E diferit conceptul de instalatiile HHO. Uite aici cum functioneaza.

https://www.youtube.com/watch?v=HkPFZWd8wj4

Mai exista posibilitatea injectiei pre-turbo, dar in timp cauzeaza erodarea palelor. Oricat de atomizata ar fi apa, cand atinge turbina la 200.000rpm, nu e bine. In schimb, apa aia e pulverizata mult mai bine de turbina.
djcristi
da , merge foarte bine ECU fara EGR =))) din punctul tau de vedere , daca ai avea idee cum functioneaza un soft de ecu intern , ai regandi-o.

De ce nu conectezi evacuarea? pai nu ai inteles nimic: in loc sa dai acel gaz (nears complet) de evacuare afara il mai bagi inca o data si de folosesti de puterea data in loc sa injectezi motorina in locul sau. Si cand e ars complet il dai afara pe toba si nu produce funingine !

Dar na, inginerii Renault sunt niste prosti ca au gandit acel EGR, stie gigel cum e cu gazele smile.gif)

uite asa bubuie motoarele , cu minitehnicusi care nu stiu nici macar chestii elementare despre un motor dar mai fac si improvizatii.
Boggy22
Dupa cum am promis, revin la discutia topicului. Aparent si BMW o sa implementeze Water injection pe masini in viitor. Bine, complexitatea instalatiei si probabil rezultatele obtinute vor fi mult mai mari. Dar ca idee, e interesant sa vad ca vor face asa ceva.

http://m-power.com/_open/s/varlink2.jsp?id=3301&lang=en
Vasilica007
Salut,

Iti salut initiativa proiectului pe Megane si iti urez succes. Astept(am) rezultatele cu nerabdare. Din punctul meu de vedere IGNORE celor care nu vin cu idei, concluzii pertinente.

OFF Topic:

QUOTE(djcristi @ 29 Jun 2015, 20:59)
De ce nu conectezi evacuarea? pai nu ai inteles nimic: in loc sa dai acel gaz (nears complet) de evacuare afara il mai bagi inca o data si de folosesti de puterea data in loc sa injectezi motorina in locul sau. Si cand e ars complet il dai afara pe toba si nu produce funingine !

*



Destept rau motorul asta si EGR-ul. Selecteaza din galeria de evacuare gazele nearse complet si le reintroduce in admisie iar pe cele "arse" le separa si le da pe toba...

Singurul rol pe care-l are EGR-ul este de a reduce emisiile de NOx. (nimic altceva benefic pentru motor, ba dimpotriva).
Eu unul l-am inchis din soft (am postat motivele pe un topic dedicat).

Pe langa alte informatii foarte importante din atasamente subliniez : "There is no exhaust gas recirculation at altitude (>1,200m)."
Motorul pentru o ardere buna are nevoie de oxigen, EGR-ul nu ajuta la acest lucru, motiv pentru care inginerii de la Renault si alte marci s-au gandit ca la altitudine unde aerul este mai rarefiat sa-i taie functionarea.

ON Topic:

ValBo spor la lucru si pentru alte intrebari apeleaza la forum, poate reusesti sa selectezi raspunsurile care-ti sunt benefice.
Boggy22
Multumesc frumos, sper sa vin cu rezultate cat mai curand. Momentan astept sa termine de lucrat un prieten la masina lui ca sa elibereze rampa din curte sa pot incepe eu. Ma asteapta o zi lunga, am de facut revizia completa, schimbat un suport motor, curatat intercooler/tubulatura daca tot dau bara jos si montat instalatia de w/m.

Ca un mic update, azi au sosit butoanele plate. Daca nu voi reusi sa ma folosesc direct de un buton de pe modulul de comenzi de volan pentru a actiona manual instant-ul, voi lipi unul din ele cam ca in poza. Mi se pare mai comod decat butonul de pe panou ca nu trebuie sa mai misc mana, si mai elegant decat sa intervin intr-un fel asupra modulului. Plus ca vin la fix, nu se vor vedea, iar cablul panglica va intra perfect prin spate, sub scoica de plastic.

L.E. Si un experiment facut de un tip din SUA in legatura cu cat e prea mult. Daca el la 10gph (~630ml/min), cu motor de 7.3l are rateuri, ma face sa cred ca e mult prea mult pentru 1.5, asa ca voi incepe direct de la 25% testele(225ml/min). Voi incepe de asemenea sa-mi fac un injector cu debit mai mic.

https://www.youtube.com/watch?v=XDlpa1NVJ0s

Cu toate astea tin minte ca am citit pe undeva ca unul cu motor de 6.3 mergea fara probleme cu injector de 15gph, si nu se plangea decat ca ramane fara lichid foarte repede.
Cel mai probabil depinde de concentratia de alcool. O concentratie gen lichid de parbriz cu doar 30% metanol va inabusi combustia mult mai usor decat una de 50/50 sau 30/70.
espacern
QUOTE(Vasilica007 @ 1 Jul 2015, 09:19)
Motorul pentru o ardere buna are nevoie de oxigen, EGR-ul nu ajuta la acest lucru, motiv pentru care inginerii de la Renault si alte marci s-au gandit ca la altitudine unde aerul este mai rarefiat sa-i taie functionarea

Asta cu altitudinea se aplica la motoarele diesel vechi prin intermediul unei piese mecanice care "citea" altitudinea....nu la astea moderne.
RazvanF
Am curatat si eu intercoolerul si am folosit benzina sa pot indeparta uleiul. Ca si sfat, daca e sa folosesti tot benzina sau oricealtceva asemanator, inflamabil, dupa ce ai terminat procesul de curatare lasi intercoolerul undeva la caldura sa poata iesi toti vaporii din el. Eu unu la 15 minute dupa curatare l-am si montat, se lasa seara si ma grabeam, am pornit masina si motorul a luat-o razna pentru 2-3 secunde, exact ca atunci cand " o i-a pe ulei". M-am speriat groaznic.
Boggy22
Mersi de sfat! Ai constatat ceva dupa curatare? A iesit mult ulei?

Eu vreau sa folosesc~ 2L benzina pentru inmuiat 30 min, inca o tura de 2 minute cu alti ~2L de agitat pentru clatit, si apoi sa-i bag fairy sau orice alt degresant de genul asta. La final o sa-l pot clati cu furtunul pana se scurge tot din el.
djcristi
QUOTE(Vasilica007 @ 1 Jul 2015, 10:19)
Destept rau motorul asta si EGR-ul. Selecteaza din galeria de evacuare gazele nearse complet si le reintroduce in admisie iar pe cele "arse" le separa si le da pe toba...

Singurul rol pe care-l are EGR-ul este de a reduce emisiile de NOx. (nimic altceva benefic pentru motor, ba dimpotriva).
Eu unul l-am inchis din soft (am postat motivele pe un topic dedicat).

Pe langa alte informatii foarte importante din atasamente subliniez : "There is no exhaust gas recirculation at altitude (>1,200m)."
Motorul pentru o ardere buna are nevoie de oxigen, EGR-ul nu ajuta la acest lucru, motiv pentru care inginerii de la Renault si alte marci s-au gandit ca la altitudine unde aerul este mai rarefiat sa-i taie functionarea.
*



esti pe dinafara, si mai dai si niste explicatii (poze) de la alt motor (f9q). Plus ca la altitudine mai mare presiunea se poate suplimenta din turbo, se stie ca la masinile turbo nu se simte lipsa de putere la altitudine mai mare ca la cele aspirate.

Si da, e destept motorul, normal ca face diferenta intre gaze arse complet si unele incomplet, asta s-a inventat de zeci de ani.

Stiu multe cazuri unde s-a dezactivat EGR-ul la diesel si nu numai ca s-a umplut evacuarea de funingine dar s-a dus si catalizatorul. Solutie: montat EGR la loc wink.gif Spor la experimente, cu practica stati prost.
RazvanF
Daca vrei sa folosesti benzina, foloseste doar benzina si nimic altceva pe langa, eu am ales benzina ca inlatura foarte bine uleiul. Daca e sa bagi farry fii sigur ca nu vei putea inlatura tot detergentul, oricat de mult ai clati intercoolerul si daca raman ceva reziduri in el e naspa ca se duc direct la motor.
Eu am bagat benzina in el, sa zic undeva la 200 ml am astupat capetele cu palmele si l-am miscat precum un vapor pe valuri...sa zic asa, am repetat procesul pana am scos benzina curata. Nu este nevoie sa pui la inmuiat, bagi benzina in el si il agiti putin, nu este nevoie sa clatesti cu apa, are si aia calcar si se evapora mai greu decat benzina. Poti folosi un pistol de aer cald sa scoti toti vaporii din el.
Nu am gasit mult ulei in el, nici nu am putut scurge ceva din el, dar cu timpul pelicula de ulei revine, asa e motorul nu ai ce sa ii faci, doar cu un oil catch can, dar ma indoiesc.
djcristi
e normal sa existe o pelicula pe furtunele turbo<->intercooler eventual si pe el. Daca nu ai scurs ulei inseamna ca turbo-ul e ok, nu ai de ce sa-l cureti sau sa-ti faci griji. si eu am desfacut intercoolerul la megane-ul din semnautura dupa 220k si uimitor era curat.
Boggy22
QUOTE(RazvanF @ 1 Jul 2015, 19:52)
doar cu un oil catch can, dar ma indoiesc.
*



E cumparat, modificat cu burete de inox in partea superioara plus furtun pana la 50% din inaltime, si gata de montare.

Mai am un intercooler luat de la dezmembrari pe care vreau sa-l adaptez ca al doilea intercooler pus in paralel pe viitor iar cand l-am curatat a iesit enorm de multa negreala din el.

Rau cu siguranta nu are ce sa faca, e o operatiune simpla care scapa de pelicula aia de ulei care captuseste peretii si scade eficienta transferului termic.

Referitor la instalatia de water meth, am dat comanda de un alt boost pressure switch. Daca primul are range 0-0.6 bar, cel de-al doilea declanseaza intre 1-10 bar(reglabil, desigur). Asadar daca constat ca vreau injectie automata mai sus de ce-mi poate oferi primul, voi putea sa ma joc cu al doilea intre 1bar si 1.54bar cat imi baga maxim turbina.

Singura chestie e ca sunt diferite ca model/prinderi. Pentru primul e nevoie de conexiune cu furtun si gaura de 5mm in admisie pentru conectorul cu bradut iar pentru al doilea e nevoie de gaura 1/8" 27 PT, asta fiind ~0,32mm. Tocmai de-aia am comandat si un tarod cu care sa fac filetul si pentru 1/8 (pt 5mm am deja).
djcristi
QUOTE(ValBo @ 2 Jul 2015, 03:23)
Mai am un intercooler luat de la dezmembrari pe care vreau sa-l adaptez ca al doilea intercooler pus in paralel pe viitor iar cand l-am curatat a iesit enorm de multa negreala din el.
*



de ce sa pui 2 intercoolere, nu e suficient lag-ul pe care il introduce unul?
Boggy22
Sectiune mai mare a traseului, asadar debit mai mare. Suprafata dubla de racire, in acelasi timp aerul va trece mai incet prin sectiunea respectiva, avand timp mai mult sa se raceasca.

QUOTE
Can I mount more than one intercooler?

Sure you can; your limits will be defined by the room you have to work with and your budget. (Owners of mass-flow setups will need to keep an eye on the total length of their intake plumbing.) If you try this, should you mount your intercoolers parallel or in series? The correct answer is simple: in parallel. ALWAYS. Mounting intercoolers in series doubles your pressure drop, which is very bad, while mounting in parallel cuts your pressure drop in half while also allowing for more thorough cooling. Twin intercooling can cause great results, just like upgrading to one large intercooler. A racer's rule of thumb states you can never have too much intercooler.


Mai exista varianta inlocuirii cu un intercooler de Megane RS care are cam aceleasi dimensiuni de prindere, grosime si inaltime mai mari. Dar sunt la fel de rare ca inorogii pe la dezmembrari.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.